ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad..

In jos 
+3
eugen
mihaiatanasie
Alex_tm
7 participanți
AutorMesaj
Alex_tm
Moderator
Alex_tm


Numarul mesajelor : 1835
Varsta : 35
Localizare : TIMISOARA - BANAT
Data de inscriere : 15/01/2009

Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. Empty
MesajSubiect: Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad..   Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. EmptyLun 17 Aug 2009, 12:58

Titlu: Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad..
Sursa: www.banateanul.ro
Autor: ****
Data: 17.08.2009
Link: http://www.banateanul.ro/ultima-ora/berceanu-anunta-comasarea-aeroporturilor-de-la-timisoara-si-arad-4771450

Citat :
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a anunţat comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad într-o companie integrată care să se numească "Aeroporturile Banat".

"Am discutat despre unităţi din subordine, despre cele două aeroporturi care se unifică şi se va face o cu totul altă organizare. Mă refer la Băneasa şi Otopeni, inclusiv Aeroportul de la Timişoara suntem într-un proces de unificare cu Aeroportul de la Arad, într-o companie integrată "Aeroporturile Banat" pentru că sunt foarte apropriate şi e o situaţie de concurenţă incorectă, neeficientă", a afirmat Radu Berceanu.

În martie, când a fost la Timişoara, Radu Berceanu a avut discuţii cu preşedinţii Consiliilor Judeţene din Arad şi Timiş, precum şi directorul aeroportului internaţional "Traian Vuia". Ministrul a precizat atunci că, dacă va exista un investitor important, aeroportul din Arad ar putea intra în concurenţă cu cel din Timişoara, fapt care ar aduce dezavantaje ambelor baze aeriene. În acest context, a propus încă de atunci realizarea unei companii aeroportuare, în care să fie acţionari Ministerul Transporturilor, CJ Timiş şi Arad, Consiliile Locale din Timişoara şi Arad, precum şi Fondul "Proprietatea", care deţine deja 20% din acţiunile de la aeroportul "Traian Vuia".

"Când va fi gata autostrada dintre Arad şi Timişoara, drumul se va parcurge în 20 de minute. Aradul ar putea oferi preţuri mai mici pentru companiile aeriene, Timişoara va face la fel. Este o idee să realizăm această companie aeroportuară, care ar putea exploata inteligent ambele aeroporturi", a declarat Radu Berceanu. Şi în trecut s-a mai avansat ideea ca Timişoara să rămână aeroport pentru pasageri, iar la Arad să fie exclusiv trafic cargo. Pentru ca această idee să se va materializa trebuie aprobată de guvern şi de părţile implicate.

Aeroportul din Arad se află în proprietatea CJ Arad, în timp ce "Traian Vuia" Timişoara este administrat de minister. "Sunt multe companii care gravitează în jurul aeroporturilor, pentru că au văzut că este o afacere. Trebuie să fim înaintea unor intenţii de acest gen. CJ Arad nu ar avea nici o constrângere să dea aeroportul", spunea Berceanu în martie.

Ce parere avetzi??? Question
Sus In jos
http://fanviola.piczo.com/?cr=5
mihaiatanasie
Membru activ
mihaiatanasie


Numarul mesajelor : 2388
Varsta : 67
Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov
Data de inscriere : 27/06/2008

Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. Empty
MesajSubiect: Re: Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad..   Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. EmptyLun 17 Aug 2009, 16:40

Nu ma pricep eu la afaceri, dar cred ca Berceanu e un mare specialist. Pai tot el a zis ca dupa trminarea autostrazii Brasov - Bucuresti aeroportul de la Brasov nu va mai fi necesar. O avea dreptate, ba eu, daca as fi in locul lui, as comasa toate aeroporturile la Otopeni. N-ar fi o economie de mijloace?
Sus In jos
http://unursinnoras.blog-gratuit.ro/
eugen
Membru activ
eugen


Numarul mesajelor : 3386
Varsta : 50
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. Empty
MesajSubiect: Re: Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad..   Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. EmptyMar 18 Aug 2009, 08:36

mihaiatanasie a scris:
O avea dreptate, ba eu, daca as fi in locul lui, as comasa toate aeroporturile la Otopeni. N-ar fi o economie de mijloace?
Laughing

Nici eu nu ma prea pricep, dar cred ca in economia de piata, concurenta ar fi buna... Pe de alta parte, daca ar fi sa ma iau dupa Berceanu, Aradul ar avea de castigat, deoarece Aeroportul de aici nu se ridica nici pe departe la nivelul celui din Timisoara, ar bine sa ramana la Arad low-costurile si cargo, iar celelalte pe Timisoara.
Sus In jos
Thomas
Membru activ



Numarul mesajelor : 913
Varsta : 59
Localizare : Göttingen
Data de inscriere : 04/01/2008

Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. Empty
MesajSubiect: Re: Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad..   Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. EmptyMar 18 Aug 2009, 10:11

Bine remarcat mihaitanasie ... este doar gândirea tipic centralista de Bucuresti. Iar centralismul acesta nici macar nu este motivat din dorinta de a avea controlul în sine (de exemplu pentru bunul mers al lucrurilor), de a "ajuta" ARW etc. ci se naste doar din tendinta continua de a controla banii (multi la infrastructura ...), de a servi "baietii destepti" etc.

Oricum, stati linistiti, nu se va întâmpla ... "avantajul" în acest caz este faptul, ca indiferent daca o idee este buna, rea, oportuna sau inoportuna ... pâna se pune în practica vin urmatorii "baieti destepti" la putere, care vin cu alte idei,care la rândul lor nu se vor pune în practica ...
Sus In jos
mihaiatanasie
Membru activ
mihaiatanasie


Numarul mesajelor : 2388
Varsta : 67
Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov
Data de inscriere : 27/06/2008

Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. Empty
MesajSubiect: Re: Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad..   Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. EmptyMier 19 Aug 2009, 09:50

Thomas a scris:
"avantajul" în acest caz este faptul, ca indiferent daca o idee este buna, rea, oportuna sau inoportuna ... pâna se pune în practica vin urmatorii "baieti destepti" la putere,

... care se votr plange trei ani de mostenirea trecutului si un an isi vor face campanie electorala. Vorba e ca unele obiective care mananca o multime de resurse raman tot in coada de peste (vezi aeroportul de la Brasov, despre care s-a discutat mult de tot acum doi ani, ceva mai putin anul trecut si de loc acum, am fost la Bimbav si nici macar inceputul de santier de anul trecut nu l-am mai vazut. (poate din cauza cetii?)
Sus In jos
http://unursinnoras.blog-gratuit.ro/
cipi_TM
Membru activ
cipi_TM


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 43
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. Empty
MesajSubiect: Primarul Timisoarei respinge fuziunea   Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. EmptyMier 26 Aug 2009, 17:52

Titlu: Ciuhandu respinge fuziunea aeroporturilor Timişoara şi Arad
Sursa: http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/ciuhandu-respinge-fuziunea-aeroporturilor-timisoara-si-arad/cn/news-20090826-02593755
Autor: ****
Data: 26.08.2009


Citat :
Ciuhandu respinge fuziunea aeroporturilor Timişoara şi Arad

Ideea fuziunii aeroporturilor Timişoara şi Arad şi crearea Companiei Naţionale Aeroportuare Banat, promovată de Ministerul Transporturilor şi Consiliul Judeţean Arad, incită spiritele în oraşul de pe Bega. Primarul Timişoarei, Gheorghe Ciuhandu, se declară vehement împotriva acestui proiect susţinut intens pe linie PD-L.

Gheorghe Ciuhandu„Nu înţeleg de ce trebuie să se schimbe structura actuală, câtă vreme am un elefant care trăieşte pe picioarele lui, pe care vreau să-l asociez cu un puric, care de-abia supravieţuieşte de azi pe mâine. Nu văd ce ne-ar putea aduce această fuziune. Consiliul Judeţean Arad vrea de ani de zile să scape de aeroport şi nimeni nu-l doreşte, pentru că nu are niciun viitor”, a declarat, miercuri, edilul-şef al Timişoarei, Gheorghe Ciuhandu.

Reacţia primarului vine după ce municipalitatea timişoreană a primit, luna aceasta, o adresă din partea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, semnată de secretarul de stat PD-L Eusebiu Pistru (soţul viceprimarului PD-L din Arad, Geanina Simona Pistru-Popa), în numele ministrului Radu Berceanu, în care primăriei i se cere să se pronunţe dacă ar fi interesată să se regăsească în acţionariatul viitoarei societăţi, Compania Naţională Aeroportuară Banat.

Scopul e privatizarea

Din adresa ministerului reiese că lucrurile sunt ca şi tranşate în ceea ce priveşte fuziunea dintre cele două aeroporturi, autorităţile timişorene fiind practic... a cincea roată la căruţă. „Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a demarat deja procedurile premergătoare fuzionării celor două societăţi, în colaborare cu Consiliul Judeţean Arad. De asemenea, Consiliul Judeţean Timiş şi-a exprimat disponibilitatea de a participa ca acţionar în această structură. În şedinţa Guvernului din data de 8 iulie 2009, s-a solicitat MTI să analizeze posibilitatea ca noua societate ce se va forma prin fuziunea celor două aerporturi să aibă ca acţionari şi Consiliul Judeţean Timiş, Primăria Municipiului Timişoara şi Primăria Municipiului Arad”, se arată în depeşa transmisă autorităţilor locale.

Reprezentanţii ministerului spun şi care ar fi scopul final al acestui proiect: „constituirea unui pachet de acţiuni atractiv în eventualitatea privatizării”. În replică, primarul le-a cerut celor din Ministerul Transporturilor o copie după studiul de oportunitate sau fezabilitate pentru acest proiect, în vederea luării unei decizii corecte privind impactul asupra dezvoltării economice a Timişoarei, pentru că, în opinia sa, aceste documentaţii... nu există.

Ciuhandu a spus că i-a transmis deja preşedintelui CJ Timiş, Constantin Ostaficiuc, că nu subscrie la acest plan, bazat pe interese politice din sfera PD-L, ci ar fi de acord doar cu o colaborare cu ministerul şi CJT.

Oricum, ministerul decide
Aeroportul Timişoara a deservit anul trecut aproape un milion de pasageri, are între 40 şi 50 de curse pe zi, în timp ce cel din Arad are câteva curse pe zi şi a fost tranzitat de circa 77.000 de pasageri. „Aeroportul Timişoara este o entitate puternică, cu perspective de dezvoltare, dar probabil că se intenţionează ca această entitate puternică să fie căpuşată de una mai slabă. (...) Am înţeles că şi sediul se doreşte să se ducă la Arad, iar aici să rămână un punct de lucru, iar această nou-constituită societate poate să trateze cu orice alţi investitori, aleşi pe sprânceană, pe cumetrii şi pe prietenii”, a mai declarat Ciuhandu.

Edilul consideră că în condiţiile în care prin HG 574/2006 a fost aprobată prima etapă a strategiei de privatizare a unor societăţi comerciale care aparţin de Ministerul Transporturilor, între care se regăsea şi Aeroportul Timişoara, ar trebui organizată o licitaţie internaţională, iar totul să decurgă transparent. El a admis şi că ministerul ar putea continua demersurile, pentru că Aeroportul Timişoara este în subordinea sa, în timp ce cel din Arad se află în administrarea Consiliului Judeţean.

Berceanu declara recent că fuziunea celor două aeroporturi ar fi benefică pentru că în prezent îşi fac concurenţă. Primarul Timişoarei a făcut apel la factorii politici şi oamenii de afaceri să ia atitudine în acest caz.

Ostaficiuc crede că este un atac politic
Preşedintele CJ Timiş, Constantin Ostaficiuc, consideră că aceste declaraţii, precum şi altele venite din partea altor lideri politici din PNL şi PSD care s-au pronunţat împotriva fuziunii, nu sunt decât un atac la adresa PD-L, „care în acest moment îşi face foarte bine treaba în judeţul Timiş”.

El a refuzat să facă declaraţii pe tema Companiei Naţionale Aeroportuare Banat, precizând că va veni cu lămuriri şi explicaţii legat de beneficiile unui astfel de proiect săptămâna viitoare. „Sunt în concediu, sunt la Stuttgart, alături de Poli. Săptămâna viitoare voi organiza o conferinţă de presă în care voi explica exact cum stau lucrurile şi ce se intenţionează, care sunt avantajele, nu vreau să mă pronunţ acum. Nu cred că nimeni nu este de acord cu această fuziune”, a declarat Ostaficiuc.
Sus In jos
Alex_tm
Moderator
Alex_tm


Numarul mesajelor : 1835
Varsta : 35
Localizare : TIMISOARA - BANAT
Data de inscriere : 15/01/2009

Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. Empty
MesajSubiect: Re: Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad..   Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. EmptyVin 28 Aug 2009, 12:45

Titlu: Fuziunea Aeroporturilor Timişoara – Arad merge înainte. Falcă îi face mincinoşi pe politicienii „contra” din Timişoara!
Sursa: www.tion.ro
Data: 27.08.2009
Autor: ****
Link: http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/fuziunea-aeroporturilor-timisoara--arad-merge-inainte-falca-ii-face-mincinosi-pe-politicienii-contra-din-timisoara/cn/news-20090827-08102845

Citat :
Primăria din oraşul de pe Bega a primit, joi, o nouă adresă din partea Ministerului Transporturilor legat de fuziunea aeroporturilor Timişoara şi Arad. Consiliul Local trebuie să decidă, luni, dacă intră sau nu în acţionariatul viitoarei societăţi. Politicienii continuă declaraţiile belicoase, dar crearea Companiei Naţionale Aeroportuare Banat merge înainte, cu sau fără Primăria Timişoara, spune primarul Aradului, Gheorghe Falcă.

Consiliul Local Timişoara este obligat practic să hotărască, la cererea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), până în 31 august 2009, dacă vrea sau nu să se regăsească în acţionariatul viitoarei societăţi care va administra cele două aeroporturi.

Într-o primă adresă transmisă municipalităţii, semnată de secretarul de stat PD-L din Arad Eusebiu Pistru, instituţia era anunţată cu MTI a demarat deja procedurile pentru fuziune, în colaborare cu Consiliul Judeţean Arad, iar CJ Timiş şi-a exprimat disponibilitatea de a participa ca acţionar în noua societate, în care au fost invitate să intre şi primăriile Arad şi Timişoara. În prezent, acţionarul principal al Aeroportului Internaţional Timişoara Traian Vuia este Ministerul Transporturilor, iar cel al Aeroportului Arad – Consiliul Judeţean Arad, cu 99,89%, alături de CL Curtici, Carpatair şi câteva persoane fizice.

Înfiinţarea Companiei Naţionale Aeroportuare Banat este chiar prevăzută în programul de guvernare al coaliţiei PD-L – PSD.

Ministerul şi-a făcut planul

Primarul Timişoarei, Gheorghe Ciuhandu, a solicitat ministerului, prin două adrese, o copie după studiul de oportunitate sau fezabilitate întocmit pentru acest proiect, dar încă n-a primit nimic, fiind convins că aceste documentaţii nu există, la fel cum, în opinia sa, nu există nicio justificare economică pentru această fuziune. Edilul declara că probabil se intenţionează „căpuşarea” Aeroportului Timişoara, care este profitabil şi cu perspective de dezvoltare, pentru că există intenţia unei eventuale privatizări.

În a doua adresa a ministerului se preciza că „până în acest moment şi-au exprimat intenţia de a participa la formarea acestei companii, prin hotărâre de consiliu, Primăria Arad, CJ Arad şi CJ Timiş”. Şi asta, în condiţiile în care unii dintre consilierii judeţeni timişeni habar nu au despre aşa ceva, iar un acord de principiu pentru acest proiect ar fi trebuit să fie supus la vot în CL Arad chiar joi, 27 august, dar a fost amânat.

Ciuhandu a convocat o şedinţă extraordinară de consiliu local pentru 31 august, pentru că ministerul a cerut o hotărâre de consiliu local care să confirme intenţia municipalităţii de a intra în această nouă societate.
„Să se desfiinţeze Aeroportul Arad”
În actualele condiţii, şi ţărăniştii, şi liberalii, şi pesediştii se opun unui astfel de proiect. Viceprimarul Sorin Grindeanu spune că dacă totuşi s-ar lua o astfel de decizie ar trebui desfiinţat Aeroportul Arad: „Aeroportul Internaţional Timişoara probabil este printre puţinele profitabile din ţară. Cred că înainte de a face isterii publice ar fi bine să ni se pună la dispoziţie o notă de fundamentare. Dacă s-ar realiza o asemenea companie, prima hotărâre ar trebui să fie închiderea aeroportului din Arad, pentru că este pe pierdere, dacă vorbim din punct de vedere economic. Primăria a transmis o solicitare câtre ministrul Berceanu în care a solicitat ca înainte de a lua o hotărâre în consiliul local, să ni se pună la dispoziţie fundamentarea proiectului. CJ Timiş nu a dat o astfel de hotărâre, am verificat”, a declarat pesedistul.

Grindeanu, trimis la... dirijat avioanele

Primarul Aradului, Gheorghe Falcă, le recomandă edililor timişoreni să rezolve problemele oraşului, pentru că „n-au fost în stare să facă o amărâtă de centură”, ci aşteaptă să o realizeze Ministerul Transporturilor. Cât despre desfiinţarea Aeroportului Arad, edilul a declarat: „Ministerul o să spună, nu Grindeanu. El să rezolve problemele primăriei, nu problemele de management la aeroport. Cred că funcţia de viceprimar este oricum prea mult pentru el, trebuia să dirijeze avioanele pe pistă, dacă este expert”, a spus Falcă.

Grindeanu susţine că au apărut deja „zvonuri” şi legat de cine va fi directorul viitoarei societăţi, făcând referire la „finul finului” (se pare, unul dintre actualii directori de la Aeroportul Arad), plecând de la faptul că primarul Aradului este finul preşedintelui Traian Băsescu. „Sunt prostii, bazaconii”, spune Falcă.

Ideea noului aeroport a existat!

La Arad s-a vorbit şi despre un nou aeroport. Într-un raport care însoţea proiectul de hotărăre al CL Arad cu privire la acordul participării municipiului Arad ca acţionar în Compania Aeroportuară Banat se face referire la „construirea unui aeroport internaţional la jumătatea distanţei dintre Arad şi Timişoara”, care ar face ca Aradul să devină o zonă mult mai atractivă.

Falcă spune însă că a fost vorba de... o greşeală, poate „viziunea” unui director din primăria pe care o conduce: „Aceea e o notă de fundamentare, nu are nicio relevanţă. Cine construieşte astăzi un aeroport?! A existat forma asta, a scris-o un director de la noi, dar ulterior s-a modificat. Proiectul privind acordul de principiu a fost amânat pentru săptămâna viitoare, n-am avut două treimi, sunt concedii, dar eu mi-am dat acordul verbal pentru fuziune”, ne-a declarat Falcă.

Cine minte?

Primarul Aradului susţine că ideea fuzionării aeroportuilor nu a apărut peste noapte, ba mai mult, le recomandă unora dintre politicienii din Timişoara „să muncească mai mult pentru timişoreni şi să mintă mai puţin”: „Regret dezinformarea pe care unii politicieni din Timişoara o transmit cetăţenilor din municipiul dumneavoastră. Primarul Ciuhandu ştia despre această fuziune, liberalii la fel, Ludovic Orban, ca ministru al Transporturilor, a propus acelaşi lucru, parlamentarii PSD, în frunte cu ministrul Sârbu, au votat-o, în programul de guvernare (...) Primăria Timişoara a fost invitată să intre în această societate pe care o face ministerul şi CJ Arad. Va fi un management comun, va fi o societate mai mare, cu două piste, avioanele zboară tot acolo, sediul administrativ va rămâne la Timişoara, Idolu (n. r. – Dan Idolu, directorul Aeroportului Timişoara) rămâne director. Primăria Timişoara urlă, face scandal, dar e afară, aeroportul este al ministerului, societatea se va face”, a conchis Falcă.

Liberalii îl contrazic pe Falcă

Liberalii, prin vocea europarlamentarului Cristian Buşoi, spun că Orban nu a propus un astfel de proiect: „Este o minciună, o dezinformare, şi îl anunţ pe domnul Falcă şi că acest proiect nu se va întâmpla cel puţin câţiva ani de-acum înainte pentru că vom face totul pentru a-l bloca. Orice acţiune de genul ăsta trebuie aprobată în Consiliul Concurenţei, voi apela la Comisia Europeană. Nu se justifică, din punct de vedere economic, ca un aeroport profitabil să înceapă să care un balast în spate, un aeroport aflat la limita supravieţuirii, doar pentru că nişte politicieni din Arad au nişte pârghii la Ministerul Transporturilor”, declară Buşoi.

Cu toate acestea, jocurile par ca şi făcute. Chiar dacă la Timişoara se pregătesc scrisori deschise, interpelări parlamentare şi dezbateri publice legat de fuziunea celor două aeroporturi...
Sus In jos
http://fanviola.piczo.com/?cr=5
cipi_TM
Membru activ
cipi_TM


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 43
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. Empty
MesajSubiect: Re: Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad..   Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. EmptyVin 28 Aug 2009, 13:24

"Bine ai venit in Romania
La noi s-a inventat prostia..." Altar - La Noi

"Romeinia da lend of ciois!!!!!"
Sus In jos
cipi_TM
Membru activ
cipi_TM


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 43
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. Empty
MesajSubiect: Aleşii din Timişoara au spus NU fuziunii aeroporturilor   Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. EmptyMar 01 Sept 2009, 09:28

Telenovela continua:

Titlu: Aleşii din Timişoara au spus NU fuziunii aeroporturilor
Sursa: http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/alesii-din-timisoara-au-spus-nu-fuziunii-aeroporturilor/cn/news-20090831-12132494
Autor: ****
Data: 31.08.2009

Citat :
Aleşii din Timişoara au spus NU fuziunii aeroporturilor

Consilierii locali din Timişoara s-au întâlnit într-o şedinţă extraordinară, luni dimineaţă, pentru a discuta despre fuziunea aeroporturilor Timişoara - Arad şi crearea Companiei Naţionale Aeroportuare Banat. Aleşii au hotărât să respingă ca prematură şi nefundamentată fuziunea cu aeroportul din Arad, dar să aprobe participarea CLT în acţionariatul Aeroportului Timişoara. Rămâne de văzut ce va hotărî Ministerul Transporturilor.

Proiectul promovat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), acţionarul majoritar al Aeroportului Timişoara, şi Consiliul Judeţean Arad, acţionarul principal al Aeroportului Arad, susţinut intens de pedeliştii din Arad şi cei din minister, dar şi de democrat-liberalii timişeni, a generat un adevărat scandal. În acţionariatul viitoarei companii care va administra aeroporturile au fost invitate să intre şi primăriile din Arad şi Timişoara, precum şi CJ Timiş. Problema este că, deşi autorităţile timişorene au cerut, în repetate rânduri, să vadă un studiu de oportunitate sau fezabilitate cu privire la acest proiect, o fundamentare - n-au primit o astfel de documentaţie de la MTI, deci nu ştiu ce presupune fuziunea.

Preşedintele CJ Timiş, pedelistul Constantin Ostaficiuc, declara că studiul de fezabilitate va fi elaborat... după ce se primeşte răspunsul celor invitaţi să intre în acţionariat, după un acord de principiu, conform reprezentanţilor ministerului. Secretarul de stat de la Transporturi Eusebiu Pistru a cerut un răspuns de la Primăria Timişoara până în 31 august, precizând, printr-o adresă oficială a MTI, că CJ Timiş şi CL Arad şi-au exprimat deja intenţia de a participa la formarea noii companii, prin hotărâre de consiliu, şi asta până în 27 august, ceea ce nu era adevărat.

DA pentru Aeroportul Timişoara
În replică, aleşii locali au aprobat, luni, un proiect de hotărâre privind strategia Consiliului Local Timişoara referitoare la dezvoltarea aeroportului din Timişoara. Consilierii au hotărât să respingă, ca prematură, propunerea de participare în procesul de fuziune a aeroporturilor din Timişoara şi Arad şi formarea Companiei Naţionale Aeroportuare Banat, „din cauza nefundamentării ei din punct de vedere economic, tehnic, financiar şi juridic cu niciun document de partea Ministerului Transporturilor, contraveniind tuturor strategiilor locale, judeţene şi regionale”.

De asemenea, s-a aprobat disponibilitatea CLT de a participa în acţionariatul Aeroportului Timişoara, dar asta depinde de… proprietar. Autorităţile locale ar dori să se implice în administrarea aeroportului, dar alături de MTI şi CJ Timiş. Printr-un alt punct, se solicită Ministerului Transporturilor transmiterea studiilor de oportunitate şi fezabilitate, precum şi a principiului în baza căruia se vor stabili cotele de participare în acţionariatul viitoarei societăţi.

Proiectul a fost aprobat în unanimitate, inclusiv de consilierii PD-L. Primăria Timişoara va organiza şi o dezbatere publică pe această temă, cel mai probabil joi.

Se cere demisia secretarului de stat
Reprezentanţii coaliţiei locale PNŢCD-PNL-PSD au cerut chiar demisia secretarului de stat Eusebiu Pistru, pe care l-au acuzat de dezinformare şi lipsă de profesionalism. „De la Ministerul Transporturilor nu am primit niciun material care să ateste, din punct de vedere economic sau tehnic, oportunitatea unei astfel de investiţii. Dincolo de anumite inadvertente, sunt nişte chestiuni grave de inducere în eroare din partea unui secretar de stat. Se face o mare eroare atunci când se insinuează că CL Arad şi CJ Timiş şi-ar fi dat acceptul pentru treaba asta”, a spus primarul Gheorghe Ciuhandu.

Viceprimarul Sorin Grindeanu a declarat că va cere demisia secretarului de stat Eusebiu Pistru, pentru că „îşi permite să mintă într-un act oficial al Ministerului Transporturilor”. Şi mai vehemenţi au fost liberalii, nemulţumiţi de postura în care i-au pus oficialii de la Transporturi, de a-şi da acordul pentru un proiect despre care nu ştiu mai nimic: „Eu solicit demisia acestui secretar de stat pentru crasă lipsă de profesionalism”, a spus consilierul Ciprian Jichici.

Fuziune cu suspiciuni
Liberalul suspicionează că există interese „obscure” în spatele acestei poveşti: „Dacă totul ar fi transparent, am fi început cu o analiză economică, am fi început cu companii de consultanţă care să analizeze oportunitatea şi modul în care să se facă această fuziune. Din păcate, senzaţia mea este că ni se întinde o capcană: ni se spune „dacă nu vreţi – atunci nu vom mai discuta cu voi, iar dacă vreţi – o să hotărâm noi ulterior modul în care se face acest lucru”. Este foarte clar că până la urmă Ministerul Transporturilor decide aici”, a declarat Jichici. Consilierul a subliniat că ideea în sine, de a elimina concurenţa dintre cele două entităţi, nu este una greşită, dar că adevăratul competitor al Aeroportului Timişoara este aeroportul din Budapesta.
Viceprimarul Adrian Orza a precizat că nu există un conflict între oraşele Timişoara şi Arad şi că „nimeni în ţara asta nu poate intra într-un acţionariat fără să cunoască detalii”.

Pedeliştii îl acuză tot pe Ciuhandu
Reprezentanţii PD-L l-au acuzat pe primar că nu ar fi dorit până acum ca Timişoara să intre în acţionariatul AIT, în condiţiile în care CJ Timiş are o astfel de hotărâre din 2006, dar oricum nu s-a materializat. „Ne bucurăm că după 13 ani de mandat, domnul primar şi-a dat seama că doreşte să intre în acţionariatul Aeroportului Timişoara, şi-a dat seama de importanţa acestui aeroport şi de importanţa dezvoltării şi a participării CL în cadrul acţionariatului (...) Credeam că atunci când s-a făcut faimoasa coaliţie PNŢCD-PSD-PNL domnul Grindeanu l-a informat despre programul de guvernare al PD-L- PSD (n. r. – în care este cuprinsă înfiinţarea Companiei Aeroportuare Banat)”, a declarat consilierul PD-L Ovidiu Ciuhandu.

Acesta a precizat că nu s-a pus niciodată problema ca sediul noii companii să se mute de la Timişoara la Arad, deşi nu există nicio garanţie legat de acest lucru. Oricum, şi pedeliştii aşteaptă fundamentarea ministerului cu privire la fuziune, dar spun că este pentru prima dată când Ministerul Transporturilor ne invită oficial la un parteneriat.
Sus In jos
Alex_tm
Moderator
Alex_tm


Numarul mesajelor : 1835
Varsta : 35
Localizare : TIMISOARA - BANAT
Data de inscriere : 15/01/2009

Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. Empty
MesajSubiect: Re: Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad..   Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. EmptyMar 01 Sept 2009, 18:05

Titlu: Fuziunea Aeroporturilor Timişoara – Arad s-a anulat!
Sursa: www.tion.ro
Autor: ****
Data: 01.09.2009
Link: http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/fuziunea-aeroporturilor-timisoara--arad-s-a-anulat/cn/news-20090901-03093663

Citat :
Preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Constantin Ostaficiuc, a dat, marţi, vestea bombă: planurile privind fuziunea aeroporturilor din Timişoara şi Arad şi crearea Companiei Naţionale Aeroportuare Banat s-au anulat! „Ţinta a fost exclusiv electorală, din partea celor care au lansat-o şi celor care s-au angrenat în ea!”, a declarat şeful CJT, vizavi de proiectul promovat intens de colegii săi de partid de la PD-L.
Constantin Ostaficiuc a declarat că s-au sărit câţiva paşi care erau absolut necesari, cum ar fi elaborarea unui studiu de fezabilitate care să spună care ar fi punctele pozitive, avantajele şi dezavantajele unui astfel de proiect, pentru cei implicaţi, o evaluare a ceea ce ar fi însemnat fuziunea aeroporturilor. Întrebat cine ar fi avut de câştigat din înfiinţarea Companiei Naţionale Aeroportuare Banat, prin fuziunea celor două aeroporturi, preşedintele CJ Timiş a recunoscut: „Nu Timişoara era cea care câştiga”.

„Ţinta a fost exclusiv electorală. Din partea celor care au lansat şi s-au angrenat în ea”, a mai spus Ostaficiuc. E a mai anunţat că joi, Consiliul Local Arad, dominat de aleşii PD-L nu va mai aproba proiectul, deja devenit istorie. Şeful CJT s-a arătat afectat de declaraţiile „politicianiste” ale diferitor colegi de politică dar şi şefi de administraţie: „Fiecare să-şi vadă de administraţiile pe care le conduc şi să aducă beneficii comunităţilor pe care le conduc”, a declarat preşedintele preşedintele CJ Timiş.
Primăria, invitată în acţionariat în alt aeroport, la Cioca

Chiar dacă fuziunea nu mai e de actualitate, Aeroportul Timişoara funcţionează în continuare normal. „Am discutat cu ministrul Berceanu, el m-a asigurat că activitatea continuă. De curând a fost aprobată alocarea a aproape nouă milioane de lei pentru asfaltarea pistei. E vorba de două milioane de euro pe care nici CJT nici Timişoara nu i-ar fi avut pentru investiţie. Aeroportul va deservi în continuare cetăţenii Timişoarei şi ai judeţului. El are caracter regional şi va fi folosit de oamenii din toată regiunea”, spunea Ostaficiuc.

Ca un fapt inedit, el a invitat Consiliul Local să se gândească în continuare să intre în acţionariatul aeroportului dar în cel al Consiliului Judeţean, Aeroportul Utilitar de la Cioca. „Ei sunt aşteptaţi aici, noi avem aeroportul, ei clădirile, să devină acţionari la Cioca”, a mai spus Ostaficiuc.
Interesele Timişului, mai presus de orice

Preşedintele CJT a respins categoric orice idee de presiuni politice asupra sa pentru promovarea fuziunii celor două aeroporturi. „Am pus interesul Timişoarei şi Timişului înaintea oricăror altor interese. Nu am cedat în faţa unor intervenţii care să dăuneze judeţului. Eu sunt aici să maximizez profitul şi lucrurile benefice pentru Timiş”.

Întrebat cât de mult a marşat pe ideea fuziunii un secretar de stat de la Transporturi, fără ca ministrul să se implice în evenimente, referire la apartenenţa politică şi de rudenie al secretarului de stat Pistru, Ostaficiuc a răspuns misterios, sugestiv dar fără referire directă: „Să spunem că un secretar de stat a insistat foarte mult asupra fuziunii. Este un secretar de stat care se ocupă de aviaţia civilă şi care a fost interesat de idee. Punct.”
Sus In jos
http://fanviola.piczo.com/?cr=5
claudiup
Membru activ
claudiup


Numarul mesajelor : 973
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 22/10/2008

Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. Empty
MesajSubiect: Re: Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad..   Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. EmptyMar 01 Sept 2009, 19:44

Titlu: Comunicat de presa MTI/ Compania aeroportuara Banat
Sursa: Ministerul Transporturilor si Infrastructurii
Autor: ***
Data: 1.9.2009

Continut:
Citat :
GUVERNUL ROMÂNIEI
MINISTERUL TRANSPORTURILOR ŞI INFRASTRUCTURII


Direcţia Informare Publică şi Comunicare



Comunicat de presă
01 septembrie 2009



În legătură cu eventuala înfiinţare a unei Companii Aeroportuare „Banat”, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii face următoarele precizări:

1) Pentru Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, această problemă este legată de dezvoltarea regiunii şi are o puternică componentă economică, nicidecum o conotaţie politică.
Sus In jos
Thomas
Membru activ



Numarul mesajelor : 913
Varsta : 59
Localizare : Göttingen
Data de inscriere : 04/01/2008

Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. Empty
MesajSubiect: Re: Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad..   Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. EmptyMier 02 Sept 2009, 11:00

Pai si normal ca nu are conotatie politica Laughing ci mai degraba "economica" Mad ... adica e vorba de bani, nu de altceva.
Sus In jos
Voicu
Moderator
Voicu


Numarul mesajelor : 2513
Varsta : 62
Localizare : Arad - ARW - LRAR
Data de inscriere : 28/12/2007

Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. Empty
MesajSubiect: Renunţăm la acţionariat   Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. EmptyMier 02 Sept 2009, 21:03

Titlu : Renunţăm la acţionariat
Sursa : www.aradon.ro
Autor : A.B , A.G
Data : 2 Septembrie 2009
Citat :
"Dacă autorităţile din Arad susţin că nu vor accepta fuziunea pentru a nu se interpreta greşit gestul local, la Timişoara s-a anunţat tot ieri că fuziunea Aeroporturilor Timişoara – Arad s-a anulat! Anunţul a fost făcut de preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Constantin Ostaficiuc, care a precizat că planurile privind fuziunea aeroporturilor şi crearea Companiei Naţionale Aeroportuare Banat s-au anulat! "
link : http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/renuntam-la-actionariat/cn/news-20090901-10563447
Sus In jos
Alex_tm
Moderator
Alex_tm


Numarul mesajelor : 1835
Varsta : 35
Localizare : TIMISOARA - BANAT
Data de inscriere : 15/01/2009

Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. Empty
MesajSubiect: Re: Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad..   Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. EmptyMier 02 Sept 2009, 21:10

Titlu: Uite fuziunea aeroporturilor, nu e fuziunea! Ministerul Transporturilor nu a renunţat...
Sursa: www.tion.ro
Autor: ****
Data: 02.09.2009

[quote]Reprezentanţii Primăriei Timişoara nu sunt convinşi că Ministerul Transporturilor a renunţat la fuziunea aeroporturilor Timişoara şi Arad, în ciuda declaraţiilor preşedintelui CJ Timiş, Constantin Ostaficiuc. Asta, pentru că ministerul a anunţat că va analiza în continuare situaţia şi că va purta un dialog cu... „acele autorităţi locale care doresc şi ele acelaşi lucru”.
Şeful Consiliului Judeţean Timiş, Constantin Ostaficiuc, a declarat, marţi, că fuziunea aeroporturilor Timişoara şi Arad nu va mai avea loc, că nu Timişoara ar fi avut de câştigat din înfiinţarea Companiei Naţionale Aeroportuare Banat, că, cităm, „ţinta a fost una exclusiv electorală” şi s-au sărit câţiva paşi în tot acest proces, cum ar fi o analiză a ceea ce ar fi însemnat această fuziune, realizarea unui studiu de fezabilitate... „Din punctul meu de vedere, consider acest subiect închis. Aeroportul Internaţional Timişoara SA îşi va desfăşura activitatea aşa cum şi-a desfăşurat-o de o mulţime de ani”, a spus Ostaficiuc.

Mai-marii de la Transporturi discută cu cine vor!

Tot marţi, Ministerul Transporturilor a emis un comunicat de presă „în legătură cu eventuala înfiinţare a unei Companii Aeroportuare Banat”, care a generat din nou confuzie în rândul autorităţilor locale. Nu se precizează că s-ar fi renunţat la proiectul promovat de Ministerul Transporturilor, acţionarul majoritar al Aeroportului Timişoara, şi CJ Arad, acţionarul pincipal al aeroportului din judeţul vecin, la care au fost iniţial invitate să „adere” şi primăriile Timişoara şi Arad, precum şi CJ Timiş. „Pentru Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, această problemă este legată de dezvoltarea regiunii şi are o puternică componentă economică, nicidecum o conotaţie politică. Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii nu doreşte să impună nicio soluţie nimănui, ci doreşte să găsească varianta optimă pentru situaţia prezentă şi dezvoltarea viitoare. Această problemă este una legată strict de transportul aerian şi nu trebuie transformată în armă de luptă electorală sau pentru a reaprinde vechi rivalităţi locale”, se arată în poziţia ministerului.

Şi mai interesantă este partea de final: „Ministerul Transporturilor şi Infrastucturii va analiza în continuare, cu toată seriozitatea, această situaţie, şi va purta un dialog cât se poate de corect şi sincer cu acele autorităţi locale care doresc şi ele acelaşi lucru”.

„Subiectul nu e închis”

Consiliul Local Timişoara a votat, săptămâna aceasta, un proiect de hotărâre prin care respinge cu prematură şi nefundamentată fuziunea aeroporturilor, în lipsa unor studii de fezabilitate sau oportunitate legat de acest proiect, dar îşi exprimă disponibilitatea de a intra în acţionariatul Aeroportului Timişoara.

Viceprimarul Adrian Orza crede că nu s-a renunţat la ideea fuziunii. „Ministerul vorbeşte acum despre eventuala fuziune. Cred că această construcţie nu este una eventuală, ci una dorită de minister, pentru că ni se spune că are o componentă economică puternică. Dacă s-ar fi discutat civilizat, pe documente, nu s-ar fi ajuns în această situaţie, dar probabil că nu există documente. Înfiinţarea acestei companii nu este prevăzută nici în strategia naţională de dezvoltare durabilă a României, doar în programul de guvernare, care este un program politic şi, chiar dacă scrie acolo, lucrurile trebuie puse în practică după cum prevede legea... Care sunt acele autorităţi locale cu care ministerul spune că va continua dialogul? Subiectul, conform comunicatului dat de minister, nu e închis, şi e trist că se continuă în acelaşi mod netransparent”, a declarat Orza, care le-a cerut tuturor celor implicaţi „să discute pe documente şi să nu mai dezinformeze”. Cât despre rivalităţile locale despre care vorbesc cei de la Transporturi, edilul a precizat că acest lucru este „o aberaţie” şi că, deşi poate ne concurăm cu Aradul în această zonă, „nu ne urâm”.

Primăria face dezbatere publică despre fuziune..

Primăria Timişoara va organiza, joi, 3 septembrie 2009, de la ora 19, o dezbatere publică pe tema propunerii de fuziune a aeroporturilor, în sala de consiliu a instituţiei. Sunt invitaţi să participe parlamentari, consilieri judeţeni, oameni de afaceri, reprezentanţi ai organizaţiilor nonguvernamentale, dar şi cetăţenii de rând ai oraşului interesaţi de subiect.
Sus In jos
http://fanviola.piczo.com/?cr=5
Alex_tm
Moderator
Alex_tm


Numarul mesajelor : 1835
Varsta : 35
Localizare : TIMISOARA - BANAT
Data de inscriere : 15/01/2009

Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. Empty
MesajSubiect: Re: Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad..   Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. EmptyVin 04 Sept 2009, 19:46

Titlu: Fuziunea aeroporturilor, în dezbatere. "S-a testat reacţia Timişoarei!"
Sursa: www.tion.ro
Autor: ****
Data: 03.09.2009

Citat :
Parlamentari, primari, consilieri locali şi judeţeni, politicieni, oameni de afaceri şi reprezentanţi ai societăţii civile au dezbătut, joi seara, la Primăria Timişoara, un subiect despre care deocamdată ştiu... mai nimic, cel al fuziunii aeroporturilor Timişoara - Arad. Chiar dacă reprezentantul Guvernului în teritoriu, Mircea Băcală, şi preşedintele CJ Timiş, Constantin Ostaficiuc, au absentat, a fost prezent primarul Aradului, Gheorghe Falcă.

Ideea fuziunii aeroporturilor Timişoara şi Arad, crearea Companiei Naţionale Aeroportuare Banat, propusă de Ministerul Transporturilor, a incitat spiritele în ultima săptămână. Dezbaterea de la primărie s-a purtat însă pe un ton echilibrat. Cei mai mulţi dintre cei prezenţi au concluzionat că autorităţile locale şi judeţene, invitate să intre în acţionariatul viitoarei societăţi, alături de minister, nu se pot pronunţa în lipsa unor studii de fezabilitate sau oportunitate, a unor analize economice, iar la prima vedere fuziunea nu ar avantaja Aeroportul Timişoara, care este unul profitabil şi cu perspective de dezvoltare.

Mulţi au fost însă deranjaţi de atitudiunea oficialilor din Ministerul Transporturilor, şi în special a secretarului de stat Eusebiu Pistru din Arad, care întâi a anunţat autorităţile că au demarat procedurile premergătoare fuziunii, iar apoi le-a cerut să spună, până în 31 august 2009, în lipsa unei fundamentări, dacă vor să participe la înfiinţarea noii companii, amintind de un accept al Consiliului Judeţean Timiş, o hotărâre de consiliu care... nu există. După ce lucrurile s-au inflamat, reprezentanţii ministerului au hotărât să invite oficial autorităţile locale la o discuţie, săptămâna viitoare.

S-a testat reacţia Timişoarei

Cum este interpretată toată această poveste? "Este vorba de o diversiune, cineva a încercat să testeze reacţia Timişoarei şi probabil că această reacţie, fiind destul de violentă şi destul de convergentă, costurile electorale sunt mari şi, evident, cei care au pus în aplicare o asemenea diversiune fac pasul înapoi, după părerea mea. Eu cred că totuşi trebuie să fim atenţi, pentru că dacă actualul preşedinte va câştiga alegerile această diversiune va fi reluată şi noi vom suporta nişte costuri, pentru că va trebui să subvenţionăm pierderile aeroportului Arad prin să spunem beneficiile Aeroportului Timişoara, ceea ce este inacceptabil", consideră economistul Nicolae Ţăran.

În contextul acestui proiect, parlamentarii PD-L au vorbit despre a crea o deschidere Timişoarei, dezvoltarea regională şi economică, ba chiar unii, mai tineri, de exemplu deputatul Marius Dugulescu, au spus că în sfârşit simt că Ministerul Transporturilor... are ochii aţintiţi şi asupra acestei zone, declaraţie care a stârnit râsul amar al unora dintre cei prezenţi în sală. "La drumul Timişoara-Lugoj se lucrează de zece ani, nu avem centură. Încercaţi să salvaţi ce e bine făcut", a spus omul de afaceri liberal Mihai Olariu.

Aeroportul nostru... e şi al lui Falcă

Mulţi au salutat prezenţa primarului din Arad, Gheorghe Falcă, la dezbaterea de la Timişoara. Falcă le-a spus celor prezenţi că este vorba de o dezvoltare comună, regională, şi o intenţie: "Ne bucurăm că aeroportul nostru de la Timişoara, pentru că este al nostru, al tuturor, are o astfel de dezvoltare. Orice ar fi, să ştiţi că autostrada care se va finaliza o dată şi o dată ne va lega indiferent că vrem sau nu vrem noi", a declarat edilul-şef al Aradului.

În opinia lui Falcă, înainte de a vorbi cu pasiune ar trebui să aşteptăm să vedem ce presupune această fuziune: "Până la urmă va fi un aeroport comun, sediul va fi tot aici (n. r. - la Timişoara), pentru că am avut discuţii, 50 la sută din acţiuni rămân la statul român, pentru că este un aeroport strategic. Dezvoltarea Aeroportului Timişoara, fiind un aeroport naţional, cu finanţare naţională, a mers în paşii necesari. În momentul în care doreşti să intri în acţionariat, ştiţi ce înseamnă asta - să contribui!", a dăugat edilul din Arad.

Autorităţile cer, oficial, demisia lui Pistru

Primarul i-a invitat pe cei prezenţi să semneze o rezoluţie privind susţinerea intereselor Timişoarei şi o scrisoare care va fi înaintată premierului şi ministrului Transporturilor, prin care se cere demisia secretarului de stat Eusebiu Pistru: "Am cerut demisia domnului Pistru, care cred că a dat dovadă de incompetenţă crasă sau realmente are nişte interese, în măsura în care a căutat să forţeze, cu ajutorul mai mult sau mai puţin interesat al unora sau altora, dar nu din Timişoara, în orice caz, acest proiect. Cred că la discuţia cu ministerul, dincolo de hotărârea de consiliu local, avem şi angajamentul cetăţenilor, care nu doresc ca Timişoara să fie desconsiderată de nişte factori administrativi din Bucureşti care azi sunt şi mâine n-o să mai fie, sper, şi în atari condiţii să luăm decizii capitale pentru oraş. Vrem să le luăm în cunoştinţă de cauză", a declarat primarul Gheorghe Ciuhandu
Sus In jos
http://fanviola.piczo.com/?cr=5
cipi_TM
Membru activ
cipi_TM


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 43
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. Empty
MesajSubiect: Întâlnire de gradul zero la Aeroportul Timişoara   Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. EmptyMier 09 Sept 2009, 17:07

Titlu: Întâlnire de gradul zero la Aeroportul Timişoara
Sursa: http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/206ntalnire-de-gradul-zero-la-aeroportul-timisoara/cn/news-20090909-10480038
Autor: ***
Data: 09.09.2009

Citat :
Întâlnire de gradul zero la Aeroportul Timişoara

Şefii din Timiş şi Arad, împreună cu secretarul de stat din Ministerul Transporturilor Marin Anton, au discutat despre oportunitatea unirii aeroporturilor Timişoara şi Arad în cadrul Companiei Banat.

La întâlnirea desfăşurată la Aeroportul Traian Vuia, Timişoara a fost reprezentată de primarul Gheorghe Ciuhandu, iar Consiliul Judeţean Timiş de preşedintele Constantin Ostaficiuc şi vicepreşedinţii Adam Crăciunescu şi Liviu Borha. Interesant este că primarul Aradului, Gheorghe Falcă, nu a mai făcut deplasarea la Timişoara, dar a trimis-o pe viceprimăriţa de Arad, Geanina Pistru, consoarta secretarului de stat de la Transporturi Eusebiu Pistru, cel acuzat de transmiterea de informaţii false către autorităţile locale timişene în problema Companiei Aeroportuare Banat. Din delegaţia din judeţul vecin a făcut parte şi preşedintele CJ Arad, Nicolae Ioţcu.

Discuţiile au fost scurte şi la obiect, concluzia fiind una singură: pentru a se mai discuta despre o eventuală companie aeriană Banat este absolut necesar un studiu de fezabilitate. „Numai acest studiu va arăta dacă este oportun sau nu să facem această companie aeriană regională. Cel mai probabil, acest studiu va fi demarat la începutul anului viitor”, a declarat secretarul de stat Marin Anton.

Referitor la eventualul câştig pe care Timişoara l-ar putea obţine din această unire, primarul Timişoarei, Gheorghe Ciuhandu, a fost foarte categoric: „Interesul Timişoarei va reieşi din acest studiu. Noi aşteptăm în continuare o serie de date de la minister, numai după ce vom vedea care sunt avantajele vom fi de acord cu această măsură (...) Eu susţin în continuare ideea ca Aeroportul Timişoara să înglobeze, prin absorbţie, entitatea din Arad, dar rămâne să vedem studiul. Dacă această combinaţie se lasă fără niciun beneficiu pentru municipiul Timişoara, ar fi absurd să se facă această fuziune”, a spus Ciuhandu. În ceea ce priveşte situaţia economică dificilă a aeroportului arădean, şeful CJ Arad a negat total existenţa problemelor financiare. „Este doar o dezinformare această afirmaţie, noi nu avem niciun fel de probleme”, a spus Ioţcu.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. Empty
MesajSubiect: Re: Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad..   Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad.. Empty

Sus In jos
 
Berceanu anunţă comasarea Aeroporturilor de la Timişoara şi Arad..
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Berceanu a schimbat directorii aeroporturilor Otopeni şi Băneasa
» Timişoara ia faţa Clujului în Topul Aeroporturilor
» Carpatair (V3 / KRP)
» AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII
» Timisoara se ,,cupleaza" cu Arad?

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Stiri din aviatie - Aviation News-
Mergi direct la: