|
| Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - Umea (150 poze) | |
|
+7free_flow77 arianne mario antonio Boeing777-300 Mengelaus Virusu mihairosioru 11 participanți | Autor | Mesaj |
---|
mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - Umea (150 poze) Sam 14 Feb 2009, 02:12 | |
| Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - UmeaFără prea multă gargară, trec direct la subiect... circumstanţele acestei călătorii au fost dintre cele mai plăcute: întâlnire cu prietenii "din tinereţe" de prin diverse ţări europene. După lungi negocieri pe e-mail şi pe messenger, începute undeva prin luna septembrie 2008, nu ne-am putut găsi un loc mai bun de întâlnire decât la Umea, un orăşel de vreo 60 000 de locuitori în nordul Suediei, mai precis în Norrland, la vreo două sute de kilometri sud de Cercul Polar şi Laponia. Cum nu mai fusesem niciodata atât de sus pe continent (până acum cel mai nordic punct atins a fost Sankt Petersburg), am nesocotit şi de această data indicaţiile preţioase ale ministresei turismului şi iarăşi mi-am petrecut vacanţa în străinătate. Eu sunt obişnuit mai degrabă cu nisipul plajelor din sud şi cu soarele arzător de la Sfântu Gheorghe Deltă sau Gura Portiţei aşa că orice peisaj cu zăpadă adevărată, viscol şi temperaturi mai scăzute de 0 grade mi se pare extrem de inedit. Am să mă abţin să pun pe forum chiar toate pozele. Traseul ales nu a fost cel mai logic din punctul de vedere al orelor de zbor sau al distanţelor parcurse, dar a fost cel mai ieftin cu putinţă. Lucrurile au stat cam aşa: Bucureşti - Milano - Stockholm cu EasyJet, Stockholm - Umea cu un tren de noapte: Câteva informaţii practice despre călătorie, pentru cei care vor să mearga în Scandinavia: - Biletul de avion pentru cele patru zboruri l-am cumpărat de pe easyjet.com în luna octombrie anul trecut şi a costat 127 de euro cu totul, inclusiv taxă de bagaj de cală. Asta înseamnă o medie de 32 de euro pe zbor. E drept că nu se compară cu biletele de 1 cent de la RyanAir, dar la momentul acela a fost cea mai ieftină variantă. Alte posibilităţi studiate: zbor direct la Stockholm cu WizzAir din Budapesta, sau ceva conexiuni mai fanteziste cu RyanAir pe ruta Constanta - Pisa şi apoi Milano - Stockholm. Mi se pare că ar mai merge şi cu GermanWings până la Berlin sau Koeln şi de acolo cu altceva. - Transferul de la aerportul Malpensa la Milano l-am cumpărat de pe malpensashuttle.it, dus-întors a fost 12 euro, mai ieftin cu 2 euro decât tariful din aeroport. Drumul cu autocarul durează aproximativ 50 de minute. - Transferul de la aeroportul Arlanda la Stockholm l-am cumpărat de pe arlandaexpress.com. Cam scump, 420 de coroane suedeze (39 de euro) dus-întors, dar trenul este foarte rapid, doar 20 de minute din aeroport până la gara centrală. Foarte interesant e că nici măcar bilet electronic nu mai primeşti după ce cumperi transferul, biletul este de fapt cartea de credit cu care ai făcut plata. - Biletul de tren Stockholm - Umea l-am cumpărat tot în octombrie de pe pagina de internet a căilor ferate suedeze, sj.se. La fel ca la biletele de avion, preţul creşte pe măsură ce un vagon se umple. In octombrie pesemne că erau toate locurile goale pentru că am plătit 599 de coroane (56 de euro) dus-întors pentru o călătorie care a durat câte opt ore pe sens. După plată trebuie făcut un soi de check-in online şi abia atunci se primesc biletele pe mail în format pdf, cu un cod de bare pe care naşul suedez îl scanează în tren cu o telecomandă. Partea drăguţă e ca tot site-ul este in engleză, mai puţin paginile de check-in unde fiecare se descurcă cum poate în suedeză. Ziua 1, sâmbătă 31 ianuarie 2009 EasyJet 2808, Bucureşti Otopeni - Milano Malpensa Orar: OTP 15:55 - MXP 17:10 Real: OTP 16:10 - MXP 17:20 Durata zborului: 2h10m Grad de ocupare: 95% Loc: în penultimul rând, 25F Aeronavă: Airbus A319, înmatriculare G-EZIV, livrată 4 octombrie 2005Am ajuns la Otopeni cu autobuzul 783 fix cu două ore înainte de zbor şi am avut norocul să nu prin cozile de tip grămadă dezorganizată. Am primit grupa A la îmbarcare şi peisajul a început să se aglomereze: Hoinăreală prin terminal, vizită la Billa şi o repriză de spotting din toate zonele cu vizibilitate din aeroport. Iata captura de aceasta dată. Iberia A320 venind de la Madrid: Lufthansa Boeing 737 gata de plecare, nu mai ţin minte încotro: Tarom Boeing 737: Malev Fokker 70 (?), tocmai ce aterizase de la Budapesta: Tarom Baby-Airbus: Terminalul de sosiri: EasyJet Airbus A319 G-EZIV: Îmbarcare: A durat câteva minute bune până ce toată mulţimea a terminat cu foitul şi s-a aşezat: Decolarea a fost superbă, un straight-out departure domol, piloţii au dat gaz cu gentileţe, atâta cât să avem positive climb şi nimic mai mult. Urcare molcomă, clasicul viraj de 180 de grade la stânga şi apoi am spart norii fără nici cel mai mic tremurat: Nu îmi e însă clar de pe care pistă ne-am luat zborul pentru că m-am dezorientat după ce avionul a făcut căteva viraje pe tarmac. Cert este că intrarea pe pistă s-a făcut printr-un viraj la dreapta, nu la stânga, deci mă gândesc că am plecat de pe 26R (sau 08L?), dacă am înţeles eu bine cum stă treaba cu denumirile la Otopeni. În fine, nu contează, înaintea noastră plecase un Czech Airlines şi poate urmele astea erau condensul lăsat de motoarele lui: Winglet-ul lui A319: Nu am mai făcut alte fotografii din cauza plafonului de nori. După ce am estimat că am trecut peste Marea Adriatică, s-au ivit primele vârfuri ale Munţilor Dolomiţi: Câteva zoom-uri: Nişte vârfuri mai înalte de vedeau înspre orizont: După vreo douăzeci de minute de zburat pe lângă munţi am început coborârea la Milano: Frâne după întrarea în nori: Un al doilea strat de nori sub noi şi munţi la orizont: Aterizarea a fost destul de rapidă, jos vremea era nasoală: Touchdown şi frâne: Exit de pe pistă şi taxi către poartă: Final parking position: Debarcare: Apoi autobuz până la Milano, cazare şi o talpă nocturnă prin oraş. În metrou reclame peste reclame la Lufthansa Italia: | |
| | | mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - Umea (150 poze) Sam 14 Feb 2009, 02:14 | |
| Ziua 2, duminică 1 februarie 2009 EasyJet 2909, Milano Malpensa – Stockholm Arlanda Orar: MXP 15:05 - ARN 17:50 Real: MXP 15:20 - ARN 17:45 Durata zborului: 2h35m Grad de ocupare: 95% Loc: la coadă, 25F Aeronavă: Airbus A319, înmatriculare G-EZBK, livrată 22 februarie 2007Dimineaţă, înainte de zbor, plimbare scurtă prin Milano. Domul: Carabinierii nu au vrut să mă lase să intru înauntru cu ditamai rucascul în spate dar, până la urmă, i-am convins: Apoi transfer la aeroport cu Malpensa Shuttle: Terminalul 2, plecări: Toate zborurile EasyJet erau deschise la toate ghişeele de check-in. Înregistrare pentru zbor fără probleme cu cartea de identitate românească: Zborurile către Bucureşti şi Londra din terminalul E, non – Schengen, restul din D, fără control de paşapoarte. Oricum, un lucru e clar: EasyJet rulz în Terminalul 2: Niţel spotting şi la Malpensa: G-EZIV cu care zburasem cu o zi în urmă, pregătit pentru zborul către Bucureşti: Departe, prin ninsoare, un cargo (o fi Boeing, o fi Airbus, o fi MD?) Şi îmbarcarea pasagerilor la bordul lui G-EZIV: Pushback şi departure spre Otopeni: Terminalul Schengen pustiu: Poarta pentru îmbarcarea la Stockholm: Au început apoi să apară şi pasagerii pentru zborul la Stockholm. În timp ce aşteptam îmbarcarea, doi italieni, în stânga şi în dreapta mea, citeau acest articol din Corriere della Serra: Tot din Corriere della Serra, puţină publicitate pentru cei care vor să navige cu ferry-boat-ul prin Mediterana (poate o vacantă la Tunis?): La îmbarcare s-a lăsat cu destul de multă îmbulzeală, deşi vă garantez că eram singurul român pe acel zbor şi nu puteam să fiu eu cauza debandadei… un individ a început să se certe cu tipa de la poartă pe teme de Speedy-Boarding, el susţinea că plătise iar pe cartela de îmbarcare nu apărea nimic. Îmbarcare: EasyJet Airbus A319 G-EZBK: EasyJet la greu: Tocmai când porneam către pistă, o mare goangă din Filipine aterizase pentru o vizită oficială… ditamai atelaju’ cu girofar îl aştepta lângă avion: Înaintea noastră se pregătea pentru decolare un avion de la Blue Panorama: Apoi a venit rândul nostru să intrăm pe pistă: Accelerare rapidă, picăturile de ploaie de pe geam au pornit de nebune spre coada avionului cu viteză din ce în ce mai mare şi s-au unit în nişte linii oblice, paralele. Decolare cu ceva viraje şi G-uri şi apoi nori groşi o bună bucată din urcare: După care lumină foarte puternică: După puţin timp s-au risipit şi norii: Cică ciocolată caldă, doi euro jumătate, adevarat apă chioară fierbinte: Unii pasageri dormeau din greu: Pilotul a glăsuit cam după o oră de la decolare şi ne-a povestiti despre rută: Austria, Germania de nord-vest, Danemarca şi apoi dreapta spre Stockholm. Soarele începea să apună: Totul a devenit albastru în jurul nostru: După ce s-a întunecat am început coborârea la Stockholm Arlanda. Jos lumini suedeze: La burduf (ceea ce a însemnat că am coborât printre ultimii din avion): Spotting – Boeing 737 de la Norwegian: La aşteptat bagaje: 20 de minute cu Arlanda Express până în oraş: Gara este sub terminal şi arată ca o peşteră: Transferul durează doar 20 de minute pentru că trenul merge cu aproape 170 km/h: Trenul de noapte Stockholm – Lulea, plecare la 21, sosire la Umea la 7 dimineaţa: | |
| | | mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - Umea (150 poze) Sam 14 Feb 2009, 02:16 | |
| Au urmat câteva zile foarte plăcute. Am avut parte de zăpadă, de cer senin şi soare strălucitor dar şi de ninsoare şi de viscol. Cele mai reuşite fotografii: Biserica protestantă din Umea: Un fel de muzeul satului, spre seară: Vedere generală asupra oraşului: O bisericuţă mai veche: Primăria: Gara: Cer senin şi soare: Ninsoare: Seara la ora 9, -11 Celsius: Noaptea pe pârtia de schi de lângă oraş: Saună pentru doi: Toate maşinile la priză: Umealven (râul Umea) – îngheţat tun şi răsărit de soare pe la ora 9 dimineaţa: Şi podul aferent: Tipic suedez - lămpiţe aprinse în geamuri: O mică excursie de jumătate de zi la Bjurholm, ca să vedem elanii. De pe şosea: In the middle of nowhere: Elanii, pentru care am mers cu maşina în total 140 de kilometri: Spre seară am plecat la Skeppsviken, la Marea Baltică. Pădure deasă: Savar este un sătuc chiar înainte de a ajunge la Marea Baltică: Lampiţa în geam: În fine, Marea Baltică. Bineinţeles, îngheţată tun: Pe drumul de întoarcere către Umea ne-a prins seara: Joi seara a venit momentul plecării înapoi către Stockholm. Iarăşi la gară pentru o noapte întreagă pe tren: Trenul a sosit la timp de la Lulea: Vineri am avut timp până la ora trei să ma plimb prin Stockholm. În meniu am avut Muzeul Nordului, Muzeul de Artă Modernă, oraşul vechi, palatul regal şi cam atat. Muzeul Nordului: Golful la Marea Baltică: Oraşul vechi: Palatul regal: Înapoi la gară: Trenul înspre aeroportul Arlanda: | |
| | | mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - Umea (150 poze) Sam 14 Feb 2009, 02:17 | |
| Ziua 7, vineri 6 februarie 2009 EasyJet 2910, Stockholm Arlanda – Milano Malpensa Orar: ARN 17:40 - MXP 20:20 Real: ARN 19:15 - MXP 21:45 Durata zborului: 2h30m Grad de ocupare: 95% Loc: 24F Aeronavă: Airbus A319, înmatriculare G-EZAC, livrată 16 februarie 2006Am ajuns puţin cam târziu la aerport, coada la check-in era deja formată, aşa că am primit grupa B la îmbarcare. M-am gândit că oricum nu contează dacă nu mai apuc loc la fereastră pentru că zborul era de noapte aşa că nu mă aşteptam la multe oportunităţi de fotografie: Zona de check-in destul de mică la terminalul 2: Window-shopping la duty-free şi apoi şedinţă de spotting. Airbus A320 de la linile aeriene portugheze, push-back pentru zborul către Lisabona: Airbus A319 de la finlandezi: Norwegian, Boeing 737: Avionul nostru a sosit cu zece minute întârziere de la Milano: De îmbarcat ne-am îmbarcat de-abia la ora 18:00: Sfaturi utile pe uşa din faţă: După ce m-am aşezat pe scaun am fost foarte surprins să aud că NU trebuie să legăm centurile pentru că avionul este alimentat. Serios, alimentat cu combustibil în timp ce pasagerii sunt la bord?! În câteva minute ne-a vorbit comandantul care ne-a lămurit că, de fapt, aveonu’ se cam stricase. Sau mai pe româneşte, Houston, we’ve got a problem! Problema era la o supapă sub aripa dreaptă, combustibilul refuza să mai curgă prin acea supapă, deci avionul nu putea fi realimentat. În aşteptarea unui inginer de la Scandinavian Airlines: Până la urmă a venit inginerul, a meşterit ceva, a mai venit un inginer, s-a dat jos şi comandantul, apoi chiar au realimentat cu noi înauntru, anunţându-ne de mai multe ori nu care cumva să ne legăm centurile… După care push-back şi degivrare: Decolare cu o oră şi jumătate întârziere. Zborul nu mi s-a părut foarte plăcut, afară era întuneric beznă şi nu am făcut decât două fotografii în interior: Pilotul ne-a povestit câte ceva despre rută, după ce s-a scuzat de zeci de ori pentru întârziere. După Innsbruck au început suferinţele pentru pasageri pentru că hardughia a binevoit să înceapă a zgâlţâi. În final approach a zguduit de-a binelea, de au zdrăngănit toate cărucioarele cu haleală depozitate în spate. Până la urmă am aterizat cu bine pe ploaie şi vânt şi am făcut poza cu numărul de înmatriculare: La bagaje: Lista plecărilor. Remarcaţi întârzierea de două ore a zborului EasyJet către Paris, făcut aşadar cu acelaşi avion cu care am venit noi de la Stockholm şi rarităţi precum zbor către Mombasa sau către Tashkent cu Uzbekistan Airlines: Transfer la Milano cu autobuzul. Gara din Milano este impunătoare: A doua zi Milano pe îndelete. Iarăşi domul: Pinacoteca di Brera: Unde este expus acest Crist de Andrea Mantegna: Basilica Santa Maria delle Grazie, unde se află Cina cea de Taină a lui da Vinci: În piaţa domului o reclamă enormă la flyniki.com: Şi, în fine, cel mai vechi mall din lume, Galleria Vittorio Emanuele: | |
| | | mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - Umea (150 poze) Sam 14 Feb 2009, 02:19 | |
| Ziua 9, duminică 8 februarie 2009 EasyJet 2807, Milano Malpensa – Bucureşti Otopeni Orar: MXP 13:10 - OTP 16:25 Real: MXP 13:30 - OTP 16:20 Durata zborului: 1h50m Grad de ocupare: 100% Loc: în penultimul rând, 25F Aeronavă: Airbus A319, înmatriculare G-EZDX, livrată 22 ianuarie 2009 (nou-nouţă, bestia!)A patra oară înspre Malpensa, pe autostradă: După patruzeci de minute în autobuz am zărit aeroportul: Check-in rapid şi apoi am intrat în terminalul non-Schengen. Caşcabareta poliţiştilor italieni pentru controlul de paşapoarte: Zona non-Schengen este destul de mică, sunt puţine zboruri în afara acestui spaţiu, cred că doar spre Bulgaria, România, Marea Britanie şi Maroc: Flight roster pentru acea după-amiază: Zborul de Bucureşti la poarta E25: Niţel spotting: să fie Boeing 737 de la KLM? EaszJet Airbus A319: Iberia A320 înmatriculat EC-KOH: Între timp, românaşii noştri s-au aşezat la coadă chiar dacă mai era o oră pînă la îmbarcare. E drept că nu prea erau scaune în terminal, deci o coadă românească era exact ce lipsea din peisaj: Pînă la urmă a venit şi avionul nostru, G-EZDX: Îmbarcare şi foiala necesară: Nu ştiu ce am prins aici, să fie El-Al cumva? Au venit şi bagajele: Design nou în interior: Un alt avion chiar după decolare: După care virează mult la stânga: Am început să rulăm către pistă: Munţii din apropierea aeroportului: Terminalul 1: Turnul de control: Urcare abruptă şi munţi: Viraj la dreapta şi o perspectiva minunată asupra aeroportului: După cîteva minute de zbor am mai zărit un aerport, să fie Linate sau Bergamo? Apoi nori şi nimic altceva: Marea Adriatică: Zborul plin ochi de data asta: Să fie Dunărea la graniţa cu Serbia? Probabil un baraj: Începusem coborârea înspre Otopeni: Nori destul de urâţi: Final approach: Touchdown şi frâne: ClickAir Airbus A320 aştepta pentru decolarea înspre Barcelona: Măruntaiele aripii: Boeing 737 Next Generation de la Tarom: Adria Airways, liniile aeriene slovene? Parking şi debarcare: Power plant: Pentru cei cărora le plac, ceva cozi: Winglet-ul Boeing-ului 737 NG de la Tarom pozat mai devreme: Proaspăt aterizat de la Amsterdam, KLM Boeing 737-800 NG: Tarmac cosmopolit: Austrian Airlines, Swiss, EasyJet şi Tarom: Li se adaugă un Airbus de la Lufthansa: Din autobuzul 783, turnul de control proaspăt renovat: În concluzie, EasyJet oferă un serviciu excelent pe bani foarte puţini, avioane noi de tot (G-EZDX de la Milano la Bucureşti nici măcar nu împlinise o lună de la livrare!), punctuali cu excepţia defecţiunii de la Stockholm care ne-a întârziat doua ore. Despre Suedia nu am ce să mai zic, fotografiile vorbesc singure. Întrebări: Până la urmă cum stă treaba cu realimentarea când pasagerii sunt la bord? E sau nu e permisă? Mă poate lămuri şi pe mine cineva ce luminiţe exterioare de semnalizare are un A319, ce culori, unde sunt poziţionate, cum se numesc? Sper că v-a plăcut toată plimbarea. | |
| | | Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Re: Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - Umea (150 poze) Sam 14 Feb 2009, 02:32 | |
| faina de tot plimbarea sa inteleg ca fara priza nu porneau masinile? sau erau toate electrice? avionu ala de nu stiai ce e, e un A340 | |
| | | mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - Umea (150 poze) Sam 14 Feb 2009, 02:53 | |
| Nu erau electrice, nu cred ca ar fi pornit altfel. - virusu a scris:
- faina de tot plimbarea
sa inteleg ca fara priza nu porneau masinile? sau erau toate electrice? avionu ala de nu stiai ce e, e un A340 | |
| | | Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - Umea (150 poze) Sam 14 Feb 2009, 09:12 | |
| Salut, mi-a placut mult de tot trip reportul tau.Ai talent de povestitor, am citit cu zambetul pe buze . Este voie sa alimentezi cu pasageri la bord atata timp cat ai si o masina de pompieri langa avion si atata timp cat sunt cel putin doua usi prin care poti sa evacuezi pasagerii.Doua usi in afara de iesirile de urgenta.De exemplu La ATR-42 nu ai voie sa alimentezi cu pasageri inauntru.Numai bine. | |
| | | Boeing777-300 Fotograf
Numarul mesajelor : 857 Localizare : Macondo Data de inscriere : 02/12/2008
| Subiect: Re: Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - Umea (150 poze) Sam 14 Feb 2009, 10:18 | |
| Frumoasa calatorie. Suedia e pe lista mea.
Faza cu alimentarea sta cam asa. E nevoie sa ai doua iesiri disponibile ptr evacuare. Acestea trebuie sa fie ori cu scarile acelea mobile sau sa fie la burduf. Marge si in tandem. De obicei, e L1 la burduf si L2, L3, sau L4 cu scari, depinde de tipul avionului si de aeroport. Daca avionu e parcat pe un "remote stand" atunci e clar ca e vorba doar de scari. Daca nu sunt doua scari disponibile se armeaza ultima usa de pe partea dreapta. Skipperul informeaza insotitorul de zbor de la pozitia respectiva (fiecare canbin crew are destinata o pozitie la fiecare zbor. Pozitia este o usa sau daca-s mai multi insotitori decat usile avionului, atunci ei sunt "A position") cand sa faca acest lucru si acesta armeaza usa. Asta inseamna ca daca usa va fi deschise se va umfla toboganul. De obicei, cabin crew-ul respectiv ramane langa usa ptr ca un pasager nestiutor sa nu deschida, din greseala, usa respectiva. Pe durata alimentarii semnul "legati centurile", nu este iluminat. cand acesta se aprinde iara, e semn ca s-a terminat alimentarea. Faza cu prezenta pompierilor nu este valabila peste tot. Ce am spus mai sus reprezinta procedura standard.
PS: ptr cei care notiunile sunt noi, usile se armeaza ca procedura standard la toate companiile ptr fiecare zbor. De obicei, se face la push-back sau cand face skipperul anunta "cabin crew armed slides and croos-checked" (asta e varianta de la tarom). Altii au alta formula care spune acelasi lucru. Cand usile sunt armate, daca aceastea sunt deschise sa vor actiona acele "slides" sau "slide-raft-uri", dupa caz. Usile raman armate pe toata durata zborului pana cand avionul a aterizat si va fi parcat. Usile nu se pot deschide cand avionul este in zbor cu cateva mici exceptii, dar asta nu o sa mai explic.
LE: masinile alea se pornesc la priza pentru a evita uzura prematura a motorului si a bateriei care survin atunci cand sunt temperaturi scazute. e o procedura veche in suedia, care da roade. Sunt volvo vechi de 20 de ani care sunt prevazute cu acele prize. | |
| | | mario antonio Membru activ
Numarul mesajelor : 1297 Varsta : 45 Localizare : Torino, Italia (TRN) Data de inscriere : 07/08/2008
| Subiect: Re: Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - Umea (150 poze) Sam 14 Feb 2009, 12:42 | |
| Hei, ciao Mihairosioru, Excelent trip report, e de remarcat ca in ultimul timp TR-urile au devenit foarte bune. Felicitari tuturor. Celalalt aeroport pe care l-ai vazut la decolarea de la Milano era Linate. Airbus-ul A330 ce a decolat inaintea voastra la decolarea de la Milano catre Bucuresti apartine Livingston, o companie aeriana specializata in zboruri de tip charter catre destinatii "exotice", cum era Mombasa. Legat de imbulzeala, aglomeratie la check-in sa stii ca nici italienii nu sunt mai breji , poate ca romanii ii intrec, insa te asigur ca o fac cu putin . | |
| | | arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 32 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
| Subiect: Re: Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - Umea (150 poze) Sam 14 Feb 2009, 12:46 | |
| Super reportul. Si eu imi doresc de mult timp sa ajung prin Suedia/Norvegia.
Luminite la A320 series sunt cam asa: navigation lights (rosu stanga si verde dreapta, in varful aripilor, pe leading edge, plus alb/galben in varf pe trailing edge plus la punctul cel mai din spate al avionului tot alb/galben). Strobe lights/Anti Collision lights tot in varful aripilor alb puternic care se aprind scurt si se sting. Rotating beacon, rosu, pe burta intre cele doua trenuri de aterizare si pe spate in mijlocul avionului. Logo lights sunt pe stabilizatorul orizontal la unele variante si lumineaza coada ca sa se vaza ce companie e pe timp de noapte. Landing lights sunt sub aripi langa fuselaj si lumineaza in fata la aterizare/decolare. Taxi lights sunt deasupra rotii din fata si sunt aprinse, evident, in timpul taxiului.
Daca ati facut intrarea pe pista la dreapta si viraj la 180° atunci e mai mult ca sigur 08L avand in vedere ca pe 26L se face backtrack, neexistand taxiway pana la capatul pistei.
Ce obosit arata saracul BGB...
Cel cargo de la MXP n-am habar ce companie e insa e un A340-300. Filipinezul un A333, iar Blue Panorama B762. La intoarcere El-Al e B738 si dupa decolare A332 Livingston Energy Flight. Aeroportul pozat dupa decolare e Milano Linate. Aterizarea la OTP a fost pe 26L.
Felicitari si pacat ca n-ai facut mai multe poze la aeroportul din Stockholm. Sunt super cele din Suedia, insa probabil ca ai avut zile extrem de scurte.
Ultima editare efectuata de catre arianne in Sam 14 Feb 2009, 13:28, editata de 1 ori | |
| | | free_flow77 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 209 Varsta : 32 Localizare : Timisoara/South Bend Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - Umea (150 poze) Sam 14 Feb 2009, 13:23 | |
| felicitari! suedia e ma bucur ca ai pozat turnul renovat chiar vroiam sa vad cum iese (il vazusem acum un an cand era inca plin cu schele). | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - Umea (150 poze) Sam 14 Feb 2009, 14:00 | |
| Foarte frumos nu am ce sa zic sau zic ca si eu vreau ce nu am inteles ( in afara dse ce s-a discutat pana acuma ) de ce toata lumea se imbulzeste la prima scara? asta mi se pare mie cel mai absurd cand stau 5 pe o treapta si care mai de care impinge mai tare |
| | | metalactual Membru activ
Numarul mesajelor : 538 Varsta : 56 Localizare : Buc. Data de inscriere : 19/02/2008
| Subiect: Re: Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - Umea (150 poze) Sam 14 Feb 2009, 17:11 | |
| Foarte frumoasa excursie "mihairosioru", felicitari !!! Minunata zapada, peisaje de iarna mirifice, sa-ti fie de bine ! | |
| | | andreos18 Flight Level 100
Numarul mesajelor : 126 Data de inscriere : 19/02/2008
| Subiect: Re: Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - Umea (150 poze) Sam 14 Feb 2009, 20:16 | |
| e frumos. da avionul era el al | |
| | | Nic Administrator
Numarul mesajelor : 750 Varsta : 41 Localizare : München Data de inscriere : 24/12/2007
| Subiect: Re: Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - Umea (150 poze) Dum 15 Feb 2009, 22:00 | |
| Super trip report! De cand am aflat ca o sa faci excursia asta, asteptam sa vad trip reportul, care a iesit mult peste asteptari. Pozele sunt superbe iar locurile si mai mult. Peisajele acelea cu zapada si ninsoare sunt incredibile. Mi s-a facut o pofta de zapada... Mai ales ca in Bucuresti nu am avut parte aproape deloc de vreo ninsoare serioasa in aceasta iarna. De cand tot pandesc si eu un traseu spre Stockholm... Si pana la urma tot cu schimbare in Italia ar iesi mai ieftin si practic. Pana la urma pentru ce erau prizele acelea pentru masini? Ajutau cumva la pornirea motorului? Iar elanii nu erau periculosi? Apropo de rotatia aeronavelor... Foarte interesant cum G-EZAC, cu care ai zburat ARN-MXP, m-a "zburat" si pe mine in noiembrie MAD-ACE-MAD. Si alta chestie. Eram totusi destul de aproape incepand de sambata seara, 7 feb., pana duminica dimineata devreme, pe 8 feb., cand eu eram in Bergamo iar tu in Milano. Evident eu retinut ceva mai mult decat initial planuit. Acum pe cand urmatoarea excursie si unde? Ca vad ca ai inceput in forta anul asta. Felicitari inca o data pentru trip report, foarte detaliat si placut la citit / vazut. | |
| | | mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - Umea (150 poze) Lun 16 Feb 2009, 22:13 | |
| - arianne a scris:
- Felicitari si pacat ca n-ai facut mai multe poze la aeroportul din Stockholm.
Multumesc pentru explicatiile despre lumini. Poze la Arlanda nu am facut pentru ca la dus eram grabit sa ajung cat mai repede in oras ca sa ma intalnesc cu prietenii si sa prind trenul spre Umea iar la intors era seara si nu prea puteam poza in exterior. | |
| | | mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| | | | mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - Umea (150 poze) Lun 16 Feb 2009, 22:22 | |
| - Boeing777-300 a scris:
Faza cu alimentarea sta cam asa. ... PS: ptr cei care notiunile sunt noi, usile se armeaza ca procedura standard la toate companiile ptr fiecare zbor. ...
Multumesc frumos pentru detalii. Uite asa mai aflu si eu tot felul de lucruri interesante despre avioane, proceduri, etc. Merci inca o data. | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - Umea (150 poze) Lun 16 Feb 2009, 22:30 | |
| Frumoase poze !
M-am lamurit cu alimentarea avioanelor. Dar cu masinile la priza sunt in dubiu. Ma puteti lamuri? |
| | | mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - Umea (150 poze) Lun 16 Feb 2009, 22:35 | |
| Nic, mersi mult pentru aprecieri, ma bucur ca ti-a placut. - Nic a scris:
De cand tot pandesc si eu un traseu spre Stockholm... Si pana la urma tot cu schimbare in Italia ar iesi mai ieftin si practic.
Cred ca trebuie sa pandesti bine de tot la RyanAir, poti sa dai lovitura daca gasesti un bilet cu 1 cent sau hai sa zicem cu 10 EUR with taxes de la Orio al Serio la Skavsta, iar de la Bucuresti la Milano ai destule optiuni. - Nic a scris:
Pana la urma pentru ce erau prizele acelea pentru masini? Ajutau cumva la pornirea motorului? Iar elanii nu erau periculosi?
Am mai intrebat si eu in stanga si-n dreapta si se pare ca masinile mai noi au un sistem prin care se mentine toata instalatia de racire (apa din radiator, conducte) calda pe perioada noptii. Sau chiar tot motorul cald. Se reduce astfel uzura in cazul pornirilor repetate la rece. Elanii erau complet inofensivi, cei pe care i-am vazut erau domesticiti si vietuiau la o ferma. - Nic a scris:
Apropo de rotatia aeronavelor... Foarte interesant cum G-EZAC, cu care ai zburat ARN-MXP, m-a "zburat" si pe mine in noiembrie MAD-ACE-MAD.
O avea si rotatia aeronavelor logica ei. - Nic a scris:
Si alta chestie. Eram totusi destul de aproape incepand de sambata seara, 7 feb., pana duminica dimineata devreme, pe 8 feb., cand eu eram in Bergamo iar tu in Milano. Evident eu retinut ceva mai mult decat initial planuit.
Mai retinut? Adica sa inteleg ca ai avut delay cu Wizz? Asteptam trip reportul tau. - Nic a scris:
Acum pe cand urmatoarea excursie si unde? Ca vad ca ai inceput in forta anul asta.
Planuri sunt, asta nu-i o problema. Problema e ca doua dintre aceste planuri nu presupun avionul ca mijloc de transport, ci trenul in combinatie cu ferry-boat-ul. Pana una alta o sa savurez "una mica" la Budapesta peste vreo luna, cu Malev. Planific insa o escapada mai mare cu cel putin patru zboruri undeva prin luna noiembrie, acum stau la panda dupa orarele de "toamna-iarna 2009/2010". | |
| | | mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - Umea (150 poze) Lun 16 Feb 2009, 22:39 | |
| - Octavian a scris:
- Frumoase poze !
M-am lamurit cu alimentarea avioanelor. Dar cu masinile la priza sunt in dubiu. Ma puteti lamuri? Din pacate nu pot sa-ti spun mai mult decat i-am scris lui Nic in mesajul de mai sus. Cred ca orice inginer/mecanic auto te poate lamuri mult mai bine. | |
| | | mihairosioru Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - Umea (150 poze) Lun 16 Feb 2009, 22:42 | |
| - metalactual a scris:
- Foarte frumoasa excursie "mihairosioru", felicitari !!!
Minunata zapada, peisaje de iarna mirifice, sa-ti fie de bine ! Mersi mult, nu pot decat sa-ti raspund la fel ca in cazul calatoriei la Pisa cu RyanAir: si de data asta mi-a priit nemaipomenit | |
| | | atr_42_500 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1059 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/03/2008
| Subiect: Re: Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - Umea (150 poze) Mar 17 Feb 2009, 09:44 | |
| | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - Umea (150 poze) | |
| |
| | | | Spre nord cu EasyJet: Bucureşti - Milano - Stockholm - Umea (150 poze) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |