| Discutii despre Elicopterele Romaniei- Lista completa | |
|
+22amigo gaudi Radu_is deltadagger mihai babacu KQQ puma330 vishzu gabi-737 YR-DNY ela_crux eugen Skywalker jester zapacitu Virusu Griff Eurofighter Dylan electric Mengelaus 26 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
amigo Airport Level
Numarul mesajelor : 46 Varsta : 52 Localizare : Brasov Data de inscriere : 27/02/2010
| Subiect: Re: Discutii despre Elicopterele Romaniei- Lista completa Mar 23 Noi 2010, 14:05 | |
| Am asteptat sa-l vad pe forum intr-o poza mai buna. Pana atunci il pun eu in lista elicopterelor. Bell 407, YR-TXA Calin www.kronfly.ro | |
|
| |
Eurofighter Membru activ
Numarul mesajelor : 738 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 15/03/2008
| Subiect: Re: Discutii despre Elicopterele Romaniei- Lista completa Mier 24 Noi 2010, 21:34 | |
| | |
|
| |
amigo Airport Level
Numarul mesajelor : 46 Varsta : 52 Localizare : Brasov Data de inscriere : 27/02/2010
| Subiect: Re: Discutii despre Elicopterele Romaniei- Lista completa Joi 25 Noi 2010, 08:38 | |
| Brasov, Ghimbav, Parcul industrial ICCO | |
|
| |
Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4876 Varsta : 53 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
| Subiect: Re: Discutii despre Elicopterele Romaniei- Lista completa Joi 25 Noi 2010, 09:15 | |
| In spate o fi Robinsonul 44 YR-CFA?!? N-am mai vazut altul alb (parca)... | |
|
| |
amigo Airport Level
Numarul mesajelor : 46 Varsta : 52 Localizare : Brasov Data de inscriere : 27/02/2010
| Subiect: Re: Discutii despre Elicopterele Romaniei- Lista completa Joi 25 Noi 2010, 17:15 | |
| da, CFA si ARA era tot alb: http://www.adevarul.ro/locale/tulcea/Un_elicopter_a_aterizat_fortat_in_delta_la_Maliuc_0_347365486.html | |
|
| |
Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4876 Varsta : 53 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
| Subiect: Re: Discutii despre Elicopterele Romaniei- Lista completa Joi 25 Noi 2010, 17:28 | |
| Corect! Chiar vorbeam cu niste colegi atunci ca YR-ARA a fost inmatricularea unui AN-24 de la AirRom, fostul YR-BMA de la Tarom, cu care am zburat o gramada... Pacat! | |
|
| |
eugen Membru activ
Numarul mesajelor : 3386 Varsta : 50 Localizare : Arad, LRAR Data de inscriere : 30/04/2008
| Subiect: Re: Discutii despre Elicopterele Romaniei- Lista completa Joi 25 Noi 2010, 18:50 | |
| Nici nu stiam ca YR-ARA este cel care s-a distrus in Delta. Ma bucur ca l-am prins si eu la Arad, probabil una din ultimele poze (daca nu chiar ultima), aici. | |
|
| |
ela_crux Flight Level 100
Numarul mesajelor : 119 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/03/2008
| Subiect: Re: Discutii despre Elicopterele Romaniei- Lista completa Joi 02 Dec 2010, 22:03 | |
| - deltadagger a scris:
- Ka-26 nu este prea mediatizat.Se mai folosesc elicopterele astea?
KA-26 mai este inca utilizat de Amicii, West-Copter si Fly Ccompany. Ar mai fi parca si RAS de la Tuzla. Vreo opt elicoptere in total. | |
|
| |
mckingtom Fotograf
Numarul mesajelor : 422 Varsta : 54 Localizare : Bern, Bucharest Data de inscriere : 27/02/2008
| |
| |
Skywalker Membru activ
Numarul mesajelor : 407 Localizare : Brasov Data de inscriere : 02/10/2008
| Subiect: Re: Discutii despre Elicopterele Romaniei- Lista completa Lun 24 Oct 2011, 10:59 | |
| Nu prea isi are locul aici, dar nici n-am gasit un loc mai bun..... Dupa cum unii din voi stiu, acum vreo 6 luni am pus un anunt in care intrebam daca sunt doritori pentru un concurs foto organizat de Eurocopter, pentru aniversarea Ecureuil. Au participat si imagini de aici, rezultatul final il puteti vedea in cele cateva poze. La Le Bourget 2011 au prezentat acest album, care contine 365 imagini atent alese, reprezentand elicoptere din familia Ecureuil ( AS350, AS355, EC130 ) de la lansare pana acum, timp de 36 ani. In aceste 365 poze sunt si 3 trimise din Romania, una a lui Radu Dobrescu ( arianne ) si doua apartinand lui Romeo Dunca. O mica eroare, la poza lui Radu au trecut Polonia, dar numele e corect, poza e la locul ei . Felicitari ! Doua din cele 3 imagini de mai sus, respectiv cea din Fagaras si cea din Postavaru vor fi incluse (cu acordul autorilor)si in calendarul pe 2012 ( cel din Romania ). PS: o parere personala - in cele 365 poze sunt unele absolut senzationale....Radu va confirma dupa primirea albumului, cand revine in tara. | |
|
| |
mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 67 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: Discutii despre Elicopterele Romaniei- Lista completa Lun 24 Oct 2011, 22:03 | |
| Poza aceea cu elicopterul Cobrex a avut mult succes si pe forum si ma bucur mult si pentru Radu si pentru peisajul de la noi, adica de la Brasov. | |
|
| |
gabi-737 Membru activ
Numarul mesajelor : 4453 Varsta : 47 Localizare : Oradea Data de inscriere : 26/12/2007
| |
| |
gaudi Membru activ
Numarul mesajelor : 1152 Varsta : 46 Localizare : Ploiesti / Bucuresti Data de inscriere : 17/07/2008
| Subiect: Re: Discutii despre Elicopterele Romaniei- Lista completa Dum 18 Dec 2011, 20:56 | |
| Din 15.12.2011, SMURD-ul are un nou elicopter Eurocopter EC 135 T2+, inmatriculare 347. O prezentare video a lui aici. Ramane de vazut cine il prinde primul in poze. | |
|
| |
ionescu63 Airport Level
Numarul mesajelor : 56 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 07/08/2011
| Subiect: Re: Discutii despre Elicopterele Romaniei- Lista completa Dum 18 Dec 2011, 21:25 | |
| Elicopterul nu este 347, este 341, iar primele poze au aparut in topicul cu aeroportul Arad (cei drept pe inmatricularea provizorie de transport D-....). Am incercat sa-ti spun si pe topicul de stiri dar nu m-au lasat. | |
|
| |
Skywalker Membru activ
Numarul mesajelor : 407 Localizare : Brasov Data de inscriere : 02/10/2008
| Subiect: Re: Discutii despre Elicopterele Romaniei- Lista completa Dum 18 Dec 2011, 21:52 | |
| Si eu am incercat acolo,dar ..nici eu n-am dreptul de a posta. Criteriile astea cred ca sunt cam dubioase... PS: erata si la video, elicopterul este produs in germania, nu franta.
| |
|
| |
gaudi Membru activ
Numarul mesajelor : 1152 Varsta : 46 Localizare : Ploiesti / Bucuresti Data de inscriere : 17/07/2008
| Subiect: Re: Discutii despre Elicopterele Romaniei- Lista completa Dum 18 Dec 2011, 23:10 | |
| @ionescu63, @Skywalker: Scuze aveti dreptate - da este 341 - ratasem pozele si discutia din topicul de la Arad si inmatricularea parea in cadrele filmate de la stiri 347. Scuze. Am modificat la stiri. | |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 41 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: Discutii despre Elicopterele Romaniei- Lista completa Lun 19 Dec 2011, 08:49 | |
| | |
|
| |
GAC Flight Level 400
Numarul mesajelor : 967 Varsta : 48 Localizare : Wuppertal Data de inscriere : 16/07/2010
| Subiect: Re: Discutii despre Elicopterele Romaniei- Lista completa Lun 19 Dec 2011, 20:17 | |
| a doua air to air rulz! thx 4 sharing! | |
|
| |
ionescu63 Airport Level
Numarul mesajelor : 56 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 07/08/2011
| Subiect: Re: Discutii despre Elicopterele Romaniei- Lista completa Joi 22 Dec 2011, 18:59 | |
| Ovidiu51 a postat la rubrica "Stiri din aviatie", la stirea privint noul elicopter SMURD o replica cum ca toate elicopterele EC 135 ar fi identice ca performante. Deoarece nu pot sa postez la rubrica de stiri am sa dau aici o replica.
341 este de tip EC135T2+ la fel ca si 340; deci este similar ca performante cu 340 (an de fabricatie 2008) 290 si 297 sunt de tipul EC 135P2 iar 334 este de tipul EC135T2 (toate trei au fost fabricate in 2004-2005) si sunt un pic mai slabute decat 340 si 341.
| |
|
| |
Eurofighter Membru activ
Numarul mesajelor : 738 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 15/03/2008
| Subiect: Re: Discutii despre Elicopterele Romaniei- Lista completa Mar 27 Dec 2011, 00:53 | |
| ce inseamna "mai slabute"? | |
|
| |
Skywalker Membru activ
Numarul mesajelor : 407 Localizare : Brasov Data de inscriere : 02/10/2008
| Subiect: Re: Discutii despre Elicopterele Romaniei- Lista completa Mar 27 Dec 2011, 01:17 | |
| 3% . | |
|
| |
Eurofighter Membru activ
Numarul mesajelor : 738 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 15/03/2008
| Subiect: Re: Discutii despre Elicopterele Romaniei- Lista completa Sam 31 Dec 2011, 03:23 | |
| | |
|
| |
gaudi Membru activ
Numarul mesajelor : 1152 Varsta : 46 Localizare : Ploiesti / Bucuresti Data de inscriere : 17/07/2008
| Subiect: Re: Discutii despre Elicopterele Romaniei- Lista completa Sam 31 Dec 2011, 11:24 | |
| Pentru astia mai profani, OEI inseamna One Engine Inoperative?
Pe Google am gasit diverse formulari gen: Rated 2-minute OEI Power, rated 21/2-minute OEI power, rated continuous OEI power, etc...
EC135T2+ cat este "certificat" pentru zbor dupa ce unul dintre motoare cedeaza? (nu stiu daca e cea mai fericita exprimare)
| |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Discutii despre Elicopterele Romaniei- Lista completa Mier 08 Feb 2012, 18:31 | |
| - gaudi a scris:
- Pentru astia mai profani, OEI inseamna One Engine Inoperative?
... EC135T2+ cat este "certificat" pentru zbor dupa ce unul dintre motoare cedeaza? (nu stiu daca e cea mai fericita exprimare)
OEI = One Engine Inoperative Nu pot spune cu certitudine cum e la 135, dar filozofia e similara cu cea de la EC155: motoarele au FADEC-uri, care le controleaza puterea in asa fel incat sa mentina turatia rotorului in limitele normale. FADEC-urile tin cont de limitarile fizice ale motoarelor si nu le permit sa ajunga in regimuri periculoase. Cand te lasa un motor FADEC-ul celuilalt trece automat intr-un mod in care ii permite sa dea ceva mai multa putere pentru un timp limitat. Plusul de putere e obtinut permitand temperaturii turbinei sa creasca, de unde limita de timp. Ideea ar fi ca tu folosesti respectiva perioada pentru a aduce elicopterul la viteza la care puterea necesara e minima. Ai 3 moduri de functionare OEI: HI (30 sec), LO (2 minute) si CT (continuu). La cedare de motor este activat implicit modul HI, dupa care pilotul poate trece la unul din celelalte moduri. Cand lucrezi in HI sau LO si depasesti limita continua de putere iti apare un soi de pie chart care incepe sa se umple, simbolizand timpul trecut in regimul restrictionat. In CT poti sta oricat. Si pentru a raspunde la intrebarea cu limita de timp, daca ai adus elicopterul la o viteza la care poate sta intr-un motor in regimul continuu (CT), poti continua zborul. Repet, asa sta treaba la EC155, dar din cate stiu sistemele si abordarea generala sunt similare la 135. |
|
| |
gaudi Membru activ
Numarul mesajelor : 1152 Varsta : 46 Localizare : Ploiesti / Bucuresti Data de inscriere : 17/07/2008
| Subiect: Re: Discutii despre Elicopterele Romaniei- Lista completa Joi 09 Feb 2012, 13:20 | |
| Multam fain @vy pentru explicatiile detaliate. | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii despre Elicopterele Romaniei- Lista completa | |
| |
|
| |
| Discutii despre Elicopterele Romaniei- Lista completa | |
|