Numarul mesajelor : 64 Varsta : 65 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 19/06/2008
Subiect: DL. GENERAL DAN STOIAN Mier 15 Dec 2010, 13:27
Aseara la "Observator" a fost un reportaj despre dl. general Dan Stoian. Cutrenuratoare marturii si imagini de arhiva teribile Pentru cine nu a vazut gasit link-ul mai jos. Dl. general o sa fie astazi in studiou la emisiunea "Acces direct"
...interesant job, oare nu se taie salariul si pe acolo ?
Multumim Voicu !
Balki Moderator
Numarul mesajelor : 1683 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 24/10/2008
Subiect: Re: Linkuri interesante Sam 18 Dec 2010, 21:12
mi s-a facut rau... eu am suit pe un turn de ~15m si am avut febra musculara la maini, si "iubeam" scara aia de nu va zic.
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
Subiect: Re: Linkuri interesante Sam 18 Dec 2010, 21:18
bine zis balki! m-a luat cu rau si pe mine! las-o in mamicasa de treaba! cat au aia salar frate? dar asigurare? macar o parasuta de luau si ei in spate... brrrr P.S. tot n-am inteles de ce se urca pana in varf... sa schimbe becul? codrut, help?
k0b3 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 234 Varsta : 45 Localizare : LRIA Data de inscriere : 03/09/2009
Subiect: Re: Linkuri interesante Dum 19 Dec 2010, 00:13
virusu a scris:
bine zis balki! m-a luat cu rau si pe mine! las-o in mamicasa de treaba! cat au aia salar frate? dar asigurare? macar o parasuta de luau si ei in spate... brrrr P.S. tot n-am inteles de ce se urca pana in varf... sa schimbe becul? codrut, help?
Da, e vorba de becurile de semnalizare.
codrutz Fotograf
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/08/2008
Subiect: Re: Linkuri interesante Dum 19 Dec 2010, 01:38
virusu a scris:
codrut, help?
Au asigurare, omul are centura pe el. Scopul asigurarii este sa o folosesti in momentul in care te opresti pentru odihna, sau in timpul lucrului. Uzual te sui doar pana la antena unde este nevoie sa intervii, sau sa o schimbi. Pana in varf daca intervii la balizaj, ceea ce cam nasol daca bate vantul.
De stiut, insa, doua faze mai interesante si mai incomode (zic eu) decat cataratul propriu-zis.
1: Daca esti nevoit sa lucrezi la o cota foarte inalta, turnul se balanseaza (depinde si de tipul schelei). Mult. Iar daca mai adaugi in ecuatie vreme rece si vant puternic... devine cu adevarat interesant. De asemenea, ajuta foarte mult la capitolul nervi/riduri daca uiti niste scule importante la sol si esti nevoit sa cobori dupa ele. La fel, daca scapi ceva de sus. O piulita gaureste capete.
2: "There is no quick way down". Asta mi se pare cel mai periculos. O singura data m-a surprins vremea rea pe un turn de 35m si nu a fost traznit, dar a facut o descarcare locala, o mica flama albastra deasupra si in spatele meu, am vazut-o cu coada ochiului si s-a auzit zumzaitul specific destul de tare. Nu va pot povesti cam cum tremura o pereche de genunchi odata ce auzi secretele lui Zeus. Zece minute si 3 smocuri de par alb mai tarziu am ajuns in masina si i-am multumit la domnu' Faraday.
petrudimoff Fotograf
Numarul mesajelor : 1677 Varsta : 51 Localizare : Cluj-Napoca, Romania Data de inscriere : 05/04/2010
Subiect: Re: Linkuri interesante Dum 19 Dec 2010, 08:55
codrutz a scris:
virusu a scris:
codrut, help?
Au asigurare, omul are centura pe el. Scopul asigurarii este sa o folosesti in momentul in care te opresti pentru odihna, sau in timpul lucrului. Uzual te sui doar pana la antena unde este nevoie sa intervii, sau sa o schimbi. Pana in varf daca intervii la balizaj, ceea ce cam nasol daca bate vantul.
De stiut, insa, doua faze mai interesante si mai incomode (zic eu) decat cataratul propriu-zis.
1: Daca esti nevoit sa lucrezi la o cota foarte inalta, turnul se balanseaza (depinde si de tipul schelei). Mult. Iar daca mai adaugi in ecuatie vreme rece si vant puternic... devine cu adevarat interesant. De asemenea, ajuta foarte mult la capitolul nervi/riduri daca uiti niste scule importante la sol si esti nevoit sa cobori dupa ele. La fel, daca scapi ceva de sus. O piulita gaureste capete.
2: "There is no quick way down". Asta mi se pare cel mai periculos. O singura data m-a surprins vremea rea pe un turn de 35m si nu a fost traznit, dar a facut o descarcare locala, o mica flama albastra deasupra si in spatele meu, am vazut-o cu coada ochiului si s-a auzit zumzaitul specific destul de tare. Nu va pot povesti cam cum tremura o pereche de genunchi odata ce auzi secretele lui Zeus. Zece minute si 3 smocuri de par alb mai tarziu am ajuns in masina si i-am multumit la domnu' Faraday.
...am auzit si eu de la baietii cu logo portocaliu ca pe stalpii astia nu e o gluma, mai ales in conditii de vreme nasoala si telefoanele trebuie sa mearga si daca e furtuna, mult respect si admiratie pentru ei si pentru toti cei care fac astfel de job uri.
+
alinteanu Airport Level
Numarul mesajelor : 29 Varsta : 47 Localizare : Harghita Data de inscriere : 26/06/2010
Subiect: Re: Linkuri interesante Dum 19 Dec 2010, 09:53
Nu stiu cum e la ei, dar la noi NSPM (normele specifice de protectia muncii) prevede ca lucratorul trebuie sa fie asigurat permanent atat in timpul urcarii/coborarii, cat si in timpul lucrului, iar la urcare/coborare trebuie sa ai cel putin 3 puncte de sprijin permanent ( 2 maini + 1 picior sau 2 picioare + o mana). Dar ca si la ei, nici noi nu respectam NSPM-ul, pentru ca iti ia timp foarte foarte mult. In schimb atunci cand stalpul este acoperit cu gheata, nu ai ce face si terbuie sa te asiguri permanent, iar efortul este mare, deoare ce nu te mai poti baza pe picioare, ci pe maini Senzatia cea mai ciudata care o simt eu mereu este atunci cand sunt in varf si privesc in sus, vad norii ca se misca si asta iti da o senzatie ca se rastoarna stalpul si chiar ameteli. Din acest motiv este recomandat sa nu privesti in sus. Se intampla uneori (rar, dar se intampla) sa intrii in panica atunci cand simti ca se inclina stalpul din cauza vantului, i s-a intamplat asta unui coleg care avea experienta de 25 de ani. Recordul meu este un stalp de 141 m. Am uitat sa va spun, coborarea e mai grea decat urcarea.
aegean Membru activ
Numarul mesajelor : 852 Varsta : 44 Localizare : LEMD Data de inscriere : 29/12/2007
Subiect: Re: Linkuri interesante Dum 19 Dec 2010, 12:59
Respect fratilor pentru ce faceti! I´m kinda speechless...si eu care credeam ca cel mai naspa e sa faci mentenanta pentru cablurile de inalta tensiune...
k0b3 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 234 Varsta : 45 Localizare : LRIA Data de inscriere : 03/09/2009
Subiect: Re: Linkuri interesante Dum 19 Dec 2010, 23:16
codrutz a scris:
virusu a scris:
codrut, help?
Au asigurare, omul are centura pe el. Scopul asigurarii este sa o folosesti in momentul in care te opresti pentru odihna, sau in timpul lucrului. Uzual te sui doar pana la antena unde este nevoie sa intervii, sau sa o schimbi. Pana in varf daca intervii la balizaj, ceea ce cam nasol daca bate vantul.
De stiut, insa, doua faze mai interesante si mai incomode (zic eu) decat cataratul propriu-zis.
1: Daca esti nevoit sa lucrezi la o cota foarte inalta, turnul se balanseaza (depinde si de tipul schelei). Mult. Iar daca mai adaugi in ecuatie vreme rece si vant puternic... devine cu adevarat interesant. De asemenea, ajuta foarte mult la capitolul nervi/riduri daca uiti niste scule importante la sol si esti nevoit sa cobori dupa ele. La fel, daca scapi ceva de sus. O piulita gaureste capete.
2: "There is no quick way down". Asta mi se pare cel mai periculos. O singura data m-a surprins vremea rea pe un turn de 35m si nu a fost traznit, dar a facut o descarcare locala, o mica flama albastra deasupra si in spatele meu, am vazut-o cu coada ochiului si s-a auzit zumzaitul specific destul de tare. Nu va pot povesti cam cum tremura o pereche de genunchi odata ce auzi secretele lui Zeus. Zece minute si 3 smocuri de par alb mai tarziu am ajuns in masina si i-am multumit la domnu' Faraday.
#1 - conform normelor IRATA, orice scula sau piesa trebuie sa fie asigurata atat in momentul montarii cat si la transportul ei. Pentru piulite stiu ca se folosesc chei obligatoriu tubulare cu cap magnetic din care nu iese piulita decat foarte greu.
In filmul de mai sus se face rabat la asigurare pentru a castiga viteza. Oricum turnul nu este echipat corespunzator pentru acces in conditii de securitate "ca la carte".
ALEKS Flight Level 100
Numarul mesajelor : 143 Varsta : 29 Localizare : Bacau Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Linkuri interesante Lun 20 Dec 2010, 18:21
trist
codrutz Fotograf
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/08/2008
Subiect: Re: Linkuri interesante Lun 20 Dec 2010, 18:44
k0b3 a scris:
Pentru piulite stiu ca se folosesc chei obligatoriu tubulare cu cap magnetic din care nu iese piulita decat foarte greu.
Umorul negru e permis? Cunosc cel putin o piatra dreptungiulara pe care scrie "trebuia folosita cheie tubulara cu cap magnetic din care piulita iese foarte greu". Personal, nu execut lucrari la inaltime, ma sui (destul de rar) cand fac vizitele preliminare si nu cunosc in detaliu ustensilele folosite, desi e logic sa existe unelte specializate.
Cert este ca des se face rabat de la reguli. Din ratiuni de viteza, comoditate sau, de ce nu, costuri. Las-o la latitudinea unui contractor sa mai economiseasca niste bani.
k0b3 a scris:
In filmul de mai sus se face rabat la asigurare pentru a castiga viteza. Oricum turnul nu este echipat corespunzator pentru acces in conditii de securitate "ca la carte".
Corect. Si extrem de multe modele de turnuri au scara in zig-zag sau cu tot felul de obstructii pe scara. Nu poti fi asigurat in permanenta pe un astfel de traseu.
Momentan, din cate stiu eu, in Romania un singur operator are prezenta sufa metalica de asigurare de 8mm langa scara (inglobata in proiectul turnului). Am un astfel de blocator in desaga si este extrem de util. Desi, uneori incurca teribil la coborare (se auto-blocheaza la viteze prea mici de coborare si sfarsesti prin a face doi pasi in jos, unul in sus).