ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni"

In jos 
+10
ela_crux
electric
hayabusa
gaudi
RwO
airbusA380
aegean
arianne
valavia
bobocell
14 participanți
AutorMesaj
bobocell
Membru activ
bobocell


Numarul mesajelor : 442
Varsta : 34
Localizare : resita
Data de inscriere : 25/12/2007

Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" Empty
MesajSubiect: Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni"   Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" EmptyJoi 11 Sept 2008, 15:21

Aeroportul Aurel Vlaicu (Băneasa) s-a asociat cu companiile aeriene Eurojet (patronată de Dinu Patriciu) şi Nelu Iordache (Blue Air) pentru construirea a două noi terminale de plecări. Eurojet va realiza terminalul VIP, iar Blue Air noul terminal principal de plecări al aeroportului. Investiţiile preconizate pentru cele două obiective sunt de câte 9 milioane de euro. Asocierile (denumite tehnic concesiuni) sunt realizate pe 25 de ani, perioadă după care terminalele ar urma să revină în exploatarea exclusivă a aeroportului.

„Nu mai facem faţă tranzitului, aşa că noile terminale vor fi pentru noi ca o gură de oxigen. Terminalul Blue Air sper că va fi gata la anul, pe vremea asta. Termenul contractual este de 8 luni din momentul demarării lucrărilor. Acum ei sunt în faza de teste şi de obţinere a unor autorizaţii. Nu suntem în competiţie cu aeroportul din Otopeni, dar pot să vă asigur că acest terminal de plecări va fi mai frumos, mai cochet decât cel de la Henri Coandă”, ne-a declarat Ştefan Mladin, directorul Aeroportului Băneasa.

Dacă pentru terminalul Blue Air suprafaţa pusă la dispoziţie de aeroport se limitează la 5.000 de mp – respectiv, exclusiv aria terminalului, în cazul Eurojet, la cei 4.000 de mp ai terminalului se vor adăuga alte suprafeţe mai mari, pentru calea de rulare şi platforma de garare a aeronavelor. „Nu ştim încă suprafaţa exactă, pentru că aşteptăm aprobările de la Autoritatea Aeronautică Civilă”, precizează Mladin.

Ce se va întâmpla în cazul în care, aşa cum se zvoneşte, aeroportul din Băneasa va fi închis în următorii 3 ani de zile? „Sper ca acest lucru să nu se întâmple. Dar, dacă se va lua această hotărâre, decidenţii trebuie să îşi asume responsabilitatea de a plăti şi despăgubirile de rigoare firmelor care investesc acolo”, spune directorul aeroportului Aurel Vlaicu. Asocierea cu (concesiunea către) Eurojet şi Blue Air a fost aprobată de ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, în condiţiile în care premierul Tăriceanu a vorbit de posibilitatea închiderii aeroportului Băneasa. „Premierul nu a spus că se va închide aeroportul, ci că trebuie luate măsuri pentru limitarea poluării fonice. Ceea ce şi facem. Sunt decis să fac din acest aeroport unul de ţinută internaţională, nu dedicat low-cost, cum se spune. Nu practicăm tarife diferenţiate pentru companiile low-cost şi pentru cele de linie. De altfel, pe măsura îmbunătăţirii serviciilor, vom creşte tarifele şi veţi vedea că low-costul tot va rămâne aici, nu se va muta”, conchide Ştefan Mladin.

Sursa: Gandul

Asadar, pe noul aeroportul de la Copaceni sau unde se zvonaea ca o sa il faca, cine sa mai zboare????
Sau au cumparat deja terenul cu ceva milioane de euro si acei bani sunt investiti acum in noul terminal?

Ramane de vazut
Sus In jos
valavia
Administrator
valavia


Numarul mesajelor : 2881
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 18/08/2008

Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" Empty
MesajSubiect: Re: Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni"   Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" EmptyJoi 11 Sept 2008, 15:32

Si unde intentioneaza ei sa construiasca doua terminale? Sunt si eu curios ca spatiu nu prea este pe Baneasa
Sus In jos
arianne
Moderator
arianne


Numarul mesajelor : 2730
Varsta : 32
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" Empty
MesajSubiect: Re: Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni"   Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" EmptyJoi 11 Sept 2008, 16:21

Poate le pun pe partea cealalta a pistei inspre complexul ala comercial. Daca incep si constructia asta o sa fie gatuit rau aeroportul... Chiar acum zic pe feed landing distance available 2150m. Numai santiere...
Sus In jos
aegean
Membru activ
aegean


Numarul mesajelor : 852
Varsta : 44
Localizare : LEMD
Data de inscriere : 29/12/2007

Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" Empty
MesajSubiect: Re: Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni"   Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" EmptyJoi 11 Sept 2008, 20:00

Pai acum nu il mai inchid Question Parca voiau sa ii puna cruce acu vreo 2 luni....
Sus In jos
airbusA380
Flight Level 200
Flight Level 200
airbusA380


Numarul mesajelor : 215
Varsta : 34
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 16/03/2008

Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" Empty
MesajSubiect: Re: Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni"   Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" EmptyJoi 11 Sept 2008, 20:05

Cand se inchide aeroportul cand se construiesc nu stiu cate terminale si buna intrebare valavia, unde naibaii mai construiesc astia? Asta cred si eu ca langa complexul comercial baneasa daca nu o fi deja "vanat" acel teren, care are o suprafata destul de considerabila. Incerc sa selectez si cateva poze facute de mine cu presupusul loc...

Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" Pictur10
Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" Pictur11
Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" Pictur12
Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" Pictur13
Sus In jos
aegean
Membru activ
aegean


Numarul mesajelor : 852
Varsta : 44
Localizare : LEMD
Data de inscriere : 29/12/2007

Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" Empty
MesajSubiect: Re: Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni"   Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" EmptyJoi 11 Sept 2008, 20:07

Nu vedem noi bine,dar casele deja s-au constuit acolo Wink
Sus In jos
RwO
Membru activ
RwO


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 41
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" Empty
MesajSubiect: Re: Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni"   Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" EmptyJoi 11 Sept 2008, 21:44

bobocell a scris:


Terminalul Blue Air sper că va fi gata la anul, pe vremea asta. Termenul contractual este de 8 luni din momentul demarării lucrărilor.



Ceea ce şi facem. Sunt decis să fac din acest aeroport unul de ţinută internaţională, nu dedicat low-cost, cum se spune. Nu practicăm tarife diferenţiate pentru companiile low-cost şi pentru cele de linie. De altfel, pe măsura îmbunătăţirii serviciilor, vom creşte tarifele şi veţi vedea că low-costul tot va rămâne aici, nu se va muta”, conchide Ştefan Mladin.


8 luni, my ass. O sa dureze 2 ani ca la noi, unde nu se platesc penalizari pentru intarziere.

Si in al doilea rand, marele sef de gara Mladin face un terminal care se va chema Blueair, cu dedicatie pentru Iordache, si apoi insista ca el vrea sa atraga si companii full-fare. Ce sa caute aia la Baneasa, are impresia ca unui pasager de la bussines Lufthansa sau Air France ii place sa fie plimbat cu jegurile alea de autobuze ale lui?
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
bobocell
Membru activ
bobocell


Numarul mesajelor : 442
Varsta : 34
Localizare : resita
Data de inscriere : 25/12/2007

Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" Empty
MesajSubiect: Re: Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni"   Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" EmptyJoi 11 Sept 2008, 22:41

Jeguri e prea putin spus... Cand am mers cu ele am crezut ca ori se va rupe in 2, ori va lua foc.

Dar poate la el la terminal pune burduf, vip lounge.(vezi sa nu Laughing )

8 luni de la data inceperii constructiei. Neavand acum nici macar toate autorizatiile, ei tot termina in 8 luni. lol!

Peste cativa ani vedem ce se mai intampla, cine mai vine, cine mai face, cine mai MINTEEEEEEEEEE
Sus In jos
gaudi
Membru activ
gaudi


Numarul mesajelor : 1152
Varsta : 46
Localizare : Ploiesti / Bucuresti
Data de inscriere : 17/07/2008

Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" Empty
MesajSubiect: Re: Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni"   Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" EmptyJoi 18 Sept 2008, 12:29

Un articol de astazi din ziarul Gardianul:

Tun la final de mandat. PNL vrea sa desfiinteze Aeroportul Baneasa in beneficiul mafiei imobiliare

Citat :
Potrivit unui document guvernamental, aflat in posesia ziarului „Gardianul“, autoritatile au in vedere inchiderea Aeroportului Baneasa pentru traficul comercial de la 1 ianuarie 2011.
Sus In jos
hayabusa
Membru activ
hayabusa


Numarul mesajelor : 904
Varsta : 41
Localizare : Lost Haven - Oradea
Data de inscriere : 30/03/2008

Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" Empty
MesajSubiect: Re: Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni"   Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" EmptyJoi 18 Sept 2008, 15:26

Spalare de bani.
Sus In jos
electric
Membru activ
electric


Numarul mesajelor : 1166
Varsta : 50
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 10/03/2008

Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" Empty
MesajSubiect: Patriciu şi Blue Air, despăgubiţi cu milioane de euro dacă se închide   Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" EmptyLun 22 Sept 2008, 14:55

Patriciu şi Blue Air, despăgubiţi cu milioane de euro dacă se închide Băneasa


Sursa: GANDUL
Data: 22.09.2008
Autor: Robert VERESS

Citat :


Ministerul Transporturilor a prevăzut dezvoltarea aeroportului şi două companii private construiesc deja terminale de plecări

Călin Popescu Tăriceanu a declarat recent că i-a cerut ministrului Transporturilor, să pregătească o serie de măsuri prin care „Aurel Vlaicu” Băneasa să fie transformat într-un aeroport-anexă Romaero (societatea care depanează avioane), destinat primirii aeronavelor mici. Unul din motivele invocate – poluarea sonoră care îi afectează pe vecinii aeroportului. Dar premierul a uitat nişte mici amănunte. Unul dintre acestea e faptul că acelaşi minister al Transporturilor a luat măsuri pentru dezvoltarea Aeroportului Băneasa (AIBB).

Recent, AIBB s-a asociat cu companiile aeriene Eurojet (patronată de Dinu Patriciu) şi Blue Air (Nelu Iordache) pentru construirea a două noi terminale de plecări. Eurojet va realiza terminalul VIP, iar Blue Air noul terminal principal de plecări al aeroportului. Investiţiile preconizate pentru cele două obiective sunt de câte 9 milioane de euro. Asocierile (denumite tehnic concesiuni) sunt realizate pe 25 de ani, perioadă după care terminalele ar urma să revină în exploatarea exclusivă a aeroportului.

Aşadar, dacă Aeroportul Băneasa se va închide definitiv, pentru zborurile comerciale, la 31 decembrie 2010, concesiunea pe 25 de ani va fi, în fapt, una pe doar 2-3 ani, iar Patriciu şi Iordache vor reclama, pe bună dreptate, despăgubiri. Cei care decid închiderea aeroportului „trebuie să îşi asume responsabilitatea de a plăti şi despăgubirile de rigoare firmelor care investesc acolo”, spune Ştefan Mladin, directorul aeroportului. În plus, alţi bani s-au băgat în pistă.

Romstrade, firma administrată de Nelu Iordache, a câştigat licitaţia cu cântec, de acum patru ani, pentru reparaţia capitală a pistei AIBB. În anul următor, un raport al Corpului de Control al Ministerului Transporturilor propunea anularea contractului cu Romstrade, dar măsura nu a fost aplicată. Poate pentru că finanţarea lucrărilor de către Raiffeisen Bank s-a realizat tot prin intermediul Romstrade. AIBB a garantat cele 24,5 milioane de euro contractate în 2006, pentru 8 ani, cu aerogara şi terenuri în suprafaţă de peste 78 de hectare.

Romaero, samsar imobiliar falimentar

Chiar şi ideea folosirii AIBB ca un fel de anexă a societăţii Romaero Băneasa nu pare una strălucită, din moment ce nici acesteia din urmă nu îi merge foarte bine şi supravieţuieşte doar graţie unor vânzări de active. Romaero dispune de peste 30 de hectare de teren, dintre care o treime sunt gajate la bancă. În urmă cu două săptămâni, Romaero, societate de stat controlată de AVAS, a decis vânzarea mai multor clădiri dezafectate şi a terenurilor aferente prin licitaţie deschisă cu strigare, la un preţ total de minim 123 de milioane de lei (35 de milioane de euro), plus TVA. Imobilele se află în imediata vecinătate a platformei Metav şi a cartierului Henri Coandă (ANL), favoritul adjudecării lor fiind omul de afaceri Gabriel (Puiu) Popoviciu, patronul platformei Metav.

Suprafaţa totală a imobilelor scoase la mezat de Romaero nu a fost dată publicităţii, dar un reprezentant al companiei a precizat, pentru Gândul, că aceasta nu depăşeşte 10% din totalul suprafeţei de teren din patrimoniul societăţii. Terenurile Romaero (toate cele 30 de hectare) au fost evaluate la 221 de milioane de euro (cca 737 de euro/mp), în timp ce valoarea societăţii la Bursa RASDAQ este de 58 de milioane de euro. Preţul terenului în zonă sare chiar şi de 2.500 de euro metrul pătrat.

De asemenea, directorul Mladin susţine că „Aurel Vlaicu” respectă toate exigenţele interne şi internaţionale în materie de poluare fonică. „Avem restricţii la zborurile de noapte, tarifele fiind de patru ori mai mari în această perioadă. Oricum, ne pregătim să luăm toate măsurile suplimentare posibile pentru limitarea la maxim a poluării fonice. De pildă, montarea unor panouri fonoabsorbante, primele de acest fel din ţară”, spune directorul AIBB.

Avioanele mici, mai zgomotoase decât cele mari

Sorin Stoicescu, fostul director al Direcţiei Aviaţiei Civile, consid­eră că măsura închiderii e destina tă strict mafiei imobiliare, care vizează cele 180 de hectare ale aeroportului. Acestea s-ar putea vinde integral cu miliarde de euro, în eventualitatea închiderii aeroportului Băneasa sau parţial în cazul restrângerii activităţii. „Aeronavele Boeing 737-800, Airbus 319 sau 320 produc mai puţin zgomot decât avioanele cu capacitate de numai 20 de locuri”, a declarat Stoicescu, punând sub semnul îndoielii scăderea poluării fonice în cazul folosirii aeroportului pentru zborurile VIP.

Pentru mai multe stiri din aviatie, va invitam sa vizitati sectiunea corespunzatoare din site-ul D13-th: http://d13-th.ro/forum/index.php?showforum=27
Sus In jos
ela_crux
Flight Level 100
Flight Level 100
ela_crux


Numarul mesajelor : 119
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 26/03/2008

Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" Empty
MesajSubiect: Re: Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni"   Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" EmptyMier 11 Feb 2009, 14:49

Cine naiba mai intelege ceva?!?! scratch

http://www.catavencu.ro/autoritatea_aeronautica_autorizeaza_turnuri_in_calea_avioanelor_de_pe_baneasa-6080.html
Sus In jos
claudiup
Membru activ
claudiup


Numarul mesajelor : 973
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 22/10/2008

Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" Empty
MesajSubiect: Re: Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni"   Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" EmptyMar 17 Feb 2009, 14:34

veche stirea cu terminalele de pe baneasa... am scris au acum vreo doi ani. au de gand sa faca si un hotel...

http://www.libertatea.ro/stire/baneasa-si-otopeni-se-dubleaza-179527.html

stie cineva ce-i cu piramida aia de sticla de la baneasa? de ani de zile sunt curios ce-i acolo...
Sus In jos
Jidi
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 22
Data de inscriere : 01/12/2008

Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" Empty
MesajSubiect: Re: Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni"   Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" EmptyMar 17 Feb 2009, 15:30

Aeroportul Baneasa este pe o lista a cladirilor din Bucuresti care S-AR PUTEA sa intre in patrimoniul national, exista un asemenea proiect la ministerul culturii, sustinut de citeva organizatii. E planificata pentru 2009 includerea cladirii in patrimoniul national, asta ar impiedica teoretic pe oricine sa-l darime. Sigur, nu s-ar mai darima cladirea, terenul ma indoiesc ca va fi si el inclus in patrimoniu Smile Oricum, daca se dau doua telefoane se va rezolva si cu asta, iar proiectul mai sus amintit se va arhiva in vreo pivnita a ministerului.
Incerc acum sa scriu un articol despre asta, sper sa primesc raspunsurile pe care le doresc in scurt timp de la cei care au initiat proiectul, sa am si niste raspunsuri 'oficiale', sa nu scriu degeaba. E totusi interesant demersul ...
Sus In jos
claudiup
Membru activ
claudiup


Numarul mesajelor : 973
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 22/10/2008

Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" Empty
MesajSubiect: Re: Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni"   Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" EmptyMar 17 Feb 2009, 16:39

Salut Jidi!
Ai dreptate. Cladirea de patrimoniu e corpul central, unde e terminalul plecari... cladire care poate sa dea foarte bine in ansamblul unui mall, de altfel!
Din cate stiu eu, momentan se incearca cresterea taxelor in cazul avioanelor mici(ocupa spa). Pentru viitor, auzisem ca aeronavele mari vor fi mutate pe viitorul aeroport(alexeni, boteni-imposibil momentan Smile) sau teapa de adunati), iar pe baneasa vor opera avioane mici si elicoptere. fiind criza financiara, toate aceste tepe au fost puse pe hold. asta in timp ce la baneasa se deruleaza diverse proiecte de dezvoltare... ce sa mai... romanisme... oricum faza cu ILS-ul e penibila... cat de imbecil sa fi sa aprobi constructii care bruiaza un astfel de sistem? acum o saptamana eram la baneasa pentru un material iar un Blue-Air a ratat de doua ori aterizarea... ma gandesc daca nu o fi de la aceasta eroare...
Sus In jos
raduvisitor
Flight Level 100
Flight Level 100



Numarul mesajelor : 167
Data de inscriere : 27/01/2009

Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" Empty
MesajSubiect: terminale   Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" EmptyMar 17 Feb 2009, 17:09

Citez din primul mesaj:

"Dacă pentru terminalul Blue Air suprafaţa pusă la dispoziţie de aeroport se limitează la 5.000 de mp – respectiv, exclusiv aria terminalului, în cazul Eurojet, la cei 4.000 de mp ai terminalului se vor adăuga alte suprafeţe mai mari, pentru calea de rulare şi platforma de garare a aeronavelor. „Nu ştim încă suprafaţa exactă, pentru că aşteptăm aprobările de la Autoritatea Aeronautică Civilă”, precizează Mladin."

Pentru cei multi (95% din trafic sau mai mult?) alocam 5000 mp iar pt VIP 4000+ mp!!!??? Interesanta "logica" si "preocuparea" directorului respectiv pentru imbunatatirea conditiilor de trafic si cresterea calitatii serviciilor din aeroport. Asa "directori", asa rezultate! Ne laudam cu lucruri pentru care sintem platiti sa le facem, iar in cazul in care chiar se ajunge sa se faca ceva acea persoana devine un fel de erou national!
Apropo, terminalul nou de la Baneasa e gata de vreo 2 ani (cine urmareste subiectul, stie). Asa ca ... aproape nu mai are relevanta cind si daca va fi facut vreodata!

Iar cei de la "Coanda" vor fi chiar invidiosi pe noile terminale! Cit de penibili pot fi cei care fac astfel de declaratii?
Citi bani ar putea investi cele doua companii in noile terminale si citi bani s-au investit pina acum la "Otopeni"?
Cu ce suma (de la buget, bineinteles) ar putea fi despagubite cele doua firme daca se va pune problema in cei (atentie) 25 ani de concesiune?? Ehe, aici e "business-ul" de fapt. Si uite asa s-ar putea face ulterior un nou aeroport in parteneriat public-privat (cu sprijinul nepretuit al "oamenilor de afaceri") dar cu bani numai de la "public", bineinteles! Iar aerogara respectiva ar putea fi eventual mai "cocheta" decit TWA Flight Center de la KJFK, nu-i asa?

Unii ar spune ca ar fi bine sa se intimple si asa, dar numai sa se faca ceva ...
Sus In jos
Jidi
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 22
Data de inscriere : 01/12/2008

Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" Empty
MesajSubiect: Re: Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni"   Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" EmptyMar 17 Feb 2009, 22:31

claudiup a scris:
Salut Jidi!
Ai dreptate. Cladirea de patrimoniu e corpul central, unde e terminalul plecari... cladire care poate sa dea foarte bine in ansamblul unui mall, de altfel!
Din cate stiu eu, momentan se incearca cresterea taxelor in cazul avioanelor mici(ocupa spa). Pentru viitor, auzisem ca aeronavele mari vor fi mutate pe viitorul aeroport(alexeni, boteni-imposibil momentan Smile) sau teapa de adunati), iar pe baneasa vor opera avioane mici si elicoptere. fiind criza financiara, toate aceste tepe au fost puse pe hold. asta in timp ce la baneasa se deruleaza diverse proiecte de dezvoltare... ce sa mai... romanisme... oricum faza cu ILS-ul e penibila... cat de imbecil sa fi sa aprobi constructii care bruiaza un astfel de sistem? acum o saptamana eram la baneasa pentru un material iar un Blue-Air a ratat de doua ori aterizarea... ma gandesc daca nu o fi de la aceasta eroare...

Tocmai ce am primit raspunsul celor care au initiat proiectul ... e interesant ce doresc ei sa faca, dar nu stiu de ce am un sentiment de feeling (vorba unui clasic in viata) ca nu va ajuta la mare lucru. Intr-adevar, avem "noroc" ca nu mai au baietii bani sa construiasca, poate asta sa salveze aeroportul. Iata raspunsul lor:

"Multumesc pentru interesul aratat proiectului nostru. Sintem in faza in care pregatim depunerea oficiala a dosarelor celor cinci cladiri Ministerului Culturii in vederea aprobarii procedurii de clasare ca monumente istorice.

Nu putem anticipa durata acestui proces de clasare, dar in lege exista o forma de protectie provizorie care incepe odata cu depunerea solicitarii de clasare.

In situatia in care Ministerul decide prin Ordin, completarea Listei Mnoumentelor Istorice cu una sau toate cladirile din proiect, demolarea acestora ar deveni imposibila, modificari/extinderi ar putea fi operate, in limitele legii si avizului comisiei de monumente competente. Schimbarea destinatiei functionale a monumentului este de asemenea posibila printr-un proiect de restaurare/remodelare, dar urmeaza aceeasi procedura de avizare.

In plus, potrivit legii dreptului de autor si conexe, cladirile (toate, nu numai acestea) nu pot fi modificate fara acordul proiectantului titular al autoratului. In cazul celor cinci cladiri, toti autorii sunt decedati, dar exista mostenitori care le pot apara drepturile morale.

Fundatia Culturala Inforom si Ordinul Arhitectilor din Romania au demarat acest proiect - si intentioneaza sa il continue pentru alte cinci cladiri majore ale perioadei postbelice - tocmai pentru a sensibiliza opinia specialistilor si publica asupra valorii unei arhitecturi concepute in perioada socialismului si pentru a le oferi un grad ridicat de protectie.

Sper sa va fi adus niste lamuriri in aceasta speta. Daca veti considera potrivit, puteti include in revista online un material despre acest proiect, cu referire precisa la Aeroportul Baneasa. Va putem pune in curind la dispozitie si CD-ROM-ul proiectului, care contine mai multa informatie despre cladiri si autorii lor. Daca intreprindeti un demers de animare publica care sa stopeze decizia desfiintarii Aeroportului, fundatia l-ar putea sustine."


Am sa cer lamuriri vis-a-vis de terenul aeroportul, desi ma indoiesc ca dl. arhitect are drepturi de autor si pe pista Smile

Sper sa reusesc publicarea articolului miine, nu ca ar ajuta la ceva, dar poate macar stringem niste 'semnaturi' impotriva Mall-ului LRBS Smile
Sus In jos
gaudi
Membru activ
gaudi


Numarul mesajelor : 1152
Varsta : 46
Localizare : Ploiesti / Bucuresti
Data de inscriere : 17/07/2008

Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" Empty
MesajSubiect: Re: Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni"   Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" EmptyJoi 19 Feb 2009, 18:29

Titlu: Blue Air construieşte un nou terminal de Plecări la aeroportul Băneasa
Sursa: Mediafax
Autor: ***
Data: BACĂU / 17:35, 19.02.2009
Sus In jos
Griff
Moderator
Griff


Numarul mesajelor : 1400
Varsta : 41
Localizare : two steps from Hell
Data de inscriere : 27/09/2008

Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" Empty
MesajSubiect: Re: Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni"   Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" EmptyMar 24 Feb 2009, 13:18

claudiup a scris:
acum o saptamana eram la baneasa pentru un material iar un Blue-Air a ratat de doua ori aterizarea... ma gandesc daca nu o fi de la aceasta eroare...

Eu nu stiu nimic de nicio ratare. O sa ma informez si`ti zic.
Sus In jos
airbusA380
Flight Level 200
Flight Level 200
airbusA380


Numarul mesajelor : 215
Varsta : 34
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 16/03/2008

Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" Empty
MesajSubiect: Re: Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni"   Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" EmptySam 28 Feb 2009, 20:10

claudiup a scris:


stie cineva ce-i cu piramida aia de sticla de la baneasa? de ani de zile sunt curios ce-i acolo...

E un bar/cafenea sau ceva asa... era o placuta pusa deasupra la intrare cand am trecut ultima data pe acolo, cu numele bodegii respective
Sus In jos
Continut sponsorizat





Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" Empty
MesajSubiect: Re: Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni"   Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni" Empty

Sus In jos
 
Baneasa: ,,2 terminale mai cochete decat cele de la Otopeni"
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Cursele low cost vor fi transferate pe Aeroportul Otopeni
» Baneasa vs Otopeni: Dezvoltarea segmentului low-cost a dublat traficul de pe Baneasa in ultimii trei
» Berceanu a schimbat directorii aeroporturilor Otopeni şi Băneasa
» traficul pe Otopeni a scăzut cu 17%, Băneasa a crescut cu 18%
» Fuziunea aeroporturilor Otopeni şi Băneasa, aprobată

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Stiri din aviatie - Aviation News-
Mergi direct la: