arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 32 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
| Subiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Mier 10 Iun 2009, 12:59 | |
| - dylan a scris:
- arianne a scris:
- R25L/P1500N R25R/1000VP1500D R02/P1500N Imi traduce si mie cineva partea asta?
N-are nicio treaba cu franarea. Asta e deobicei intre 1 noiembrie si 1 aprilie bagata in mesajul metar. Sunt aeroporturi care dau si in afara intervalului asta iar asta e stabilit pe plan local si in functie de locatia aeroportului si de importanta/marimea lui. Aici e vorba doar de variatiile semnificative ale distantei vizuale in lungul pistei (RVR-ul). Deci, in mare cam asa ar veni: La pista 25 stanga RVR-ul evaluat este mai mare de 1500 de metri deci se trece conform reglementarilor P1500.. La pista 25 dreapta RVR-ul a variat semnificativ in intervalul de 10 minute care a precedat observatia, adica intre 1000 m si peste 1500 m cu tendinta de scadere (D). La pista 02 la fel RVR-ul este mai mare de 1500 m fara modificari importante (N).
- arianne a scris:
- EBBR 091920Z 23012KT 3000 R25L/P1500N R25R/1000VP1500D R02/P1500N SHRA FEW008 SCT030CB BKN040 13/11 Q1007 BECMG 9999 NSW. 13 grade in plina vara..
Dupa cum se vede era CB in zona si inca 3-4 optimi acoperire + aversa moderata de ploaie, e normal sa scada asa mult temperatura... Sarumana! Pai normal ca a variat, vizibilitatea depindea de aversele de ploaie ca ceata nu era. Da, a trecut peste Belgia o depresiune urata ieri... | |
|
Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4876 Varsta : 53 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
| Subiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Joi 11 Iun 2009, 07:08 | |
| Era clar ca vizibilitatea redusa era datorata DOAR aversei moderate.
De obicei grupa de pista (tipul si grosimea depozitului si franarea estimata) apare la sfarsitul mesajului metar/speci si ca s-o recunosti mai usor vezi ca intotdeauna incepe cu numele uneia din pistei si de obicei, conform anexelor ICAO, cu numarul cel mai mic. Ex: la SCV si BCM pistele sunt orientate aproximativ 340/160 grade magnetic vorbind deci pistele sunt denumite 34/16. ICAO zice ca atunci cand se face evaluare franarii la pista respectiva mesajul va incepe cu numarul cel mai mic adica 16 plus restul de cifre pana la 8 (16XXXXXX). Asta poate o stiai, dar nu strica, poate mai sunt din baietii de pe aici care nu stiau...de aceea ziceam eu si altii sa ne apucam sa facem dictionarul ala pe forum... | |
|