| METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI | |
|
+13Capt_Vio Griff valavia demorra arianne E-one Dylan Eurofighter Virusu aegean neagu_laurentiu Edi bobocell 17 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
bobocell Membru activ
Numarul mesajelor : 442 Varsta : 34 Localizare : resita Data de inscriere : 25/12/2007
| Subiect: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Mier 23 Apr 2008, 16:01 | |
| Unde pot vedea prognozele meteo pentru zborurile de maine catre Israel??? | |
|
| |
Edi Membru activ
Numarul mesajelor : 712 Varsta : 54 Localizare : Ilfov Data de inscriere : 26/02/2008
| Subiect: Re: Prognoze meteo Mier 23 Apr 2008, 19:38 | |
| Mai exact, ce te-ar interesa? Până una-alta, încearcă Aviation Weather >> Europe. Din meniul "- Make your selection from this menu -" alege ce te interesează. Pentru hărţi meteo cu fenomenele semnificative prognozate recomand ca din meniul "FRONTS & SLP" să alegi grupa "USAF", "SURFACE 12-120 HR".
Edi
. | |
|
| |
neagu_laurentiu Flight Level 300
Numarul mesajelor : 342 Data de inscriere : 25/03/2008
| Subiect: METAR Dum 24 Aug 2008, 22:52 | |
| LRIA 241930Z 32006MPS 280V010 6000 TSRA FEW004 BKN010 BKN030CB 16/16 Q1011
E asa de rau de s-au intors din drum doua ATR-uri ale Tarom-ului ? Nici macar nu au incercat sa aterizeze ! | |
|
| |
bobocell Membru activ
Numarul mesajelor : 442 Varsta : 34 Localizare : resita Data de inscriere : 25/12/2007
| Subiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Dum 24 Aug 2008, 22:57 | |
| pffff, ce carnat de cod. Ne explici si noua te rog, cei ce nu intelegm 90% din el?? | |
|
| |
neagu_laurentiu Flight Level 300
Numarul mesajelor : 342 Data de inscriere : 25/03/2008
| Subiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Dum 24 Aug 2008, 23:01 | |
| Vânt 12 kt de la Nord-Vest, variabil Vest si Nord Temperatură 16°C Umiditatea 100% Presiune 1011 hPa Vizibilitate 6000 m Puţin la o înălţime de 400 ft Fragmentat la o înălţime de 1000 ft Fragmentat la o înălţime de 3000 ft , Cumulonimbus. Oraj Ploaie | |
|
| |
bobocell Membru activ
Numarul mesajelor : 442 Varsta : 34 Localizare : resita Data de inscriere : 25/12/2007
| Subiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Dum 24 Aug 2008, 23:02 | |
| mersi, mersi. Asa da. | |
|
| |
aegean Membru activ
Numarul mesajelor : 852 Varsta : 44 Localizare : LEMD Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Lun 25 Aug 2008, 00:51 | |
| Mie nu mi se pare ceva iesit din comun (cel putin pe OTP s-a aterizat in conditii mult mai nefavorabile),dar pana la urma tind sa cred ca daca pilotii au decis sa nu aterizeze au avut ei motive intemeiate. | |
|
| |
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Lun 25 Aug 2008, 01:02 | |
| @aegean: 12kt inseamna cam 20km/h adica vreo 6m/s deci nu foarte mult, dar cu Cb, vizibilitate 6km, ploaie si oarje plus vantul care era cam lateral, in conditiile in care pista la iasi e orientata 15-33 iar vantul batea destul de lateral, plus rafalos (asta se subintelege ca e vb de Cb) e si normal ca baietii sa isi ia masuri de precautie | |
|
| |
Eurofighter Membru activ
Numarul mesajelor : 738 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 15/03/2008
| Subiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Lun 25 Aug 2008, 09:20 | |
| vantul era din 320 nu-mi spune ca la 6 m/s era greu de aterizat pe 33 e ciudat punctul ala de roua, nu ma asteptam sa fie asa coborat cand punctul de roua ajunge sa fie egal cu temperatura ambianta, umiditatea relativa devine 100% si apare ceata | |
|
| |
aegean Membru activ
Numarul mesajelor : 852 Varsta : 44 Localizare : LEMD Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Lun 25 Aug 2008, 11:27 | |
| - virusu a scris:
- @aegean: 12kt inseamna cam 20km/h adica vreo 6m/s deci nu foarte mult, dar cu Cb, vizibilitate 6km, ploaie si oarje plus vantul care era cam lateral, in conditiile in care pista la iasi e orientata 15-33 iar vantul batea destul de lateral, plus rafalos (asta se subintelege ca e vb de Cb) e si normal ca baietii sa isi ia masuri de precautie
da mai virusule,stiu;de asta nici eu nu am vb aiurea.is convins ca nu le-a venit lor asa pe chelie sa o de intoarsa.poate ca factorul cel mai nasol a fost vantul variabil plus ca atunci cand e vb de Cb s-ar putea ca sus sa fie mai rau decat pe METAR. | |
|
| |
Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4876 Varsta : 53 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
| Subiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Mar 26 Aug 2008, 21:57 | |
| - Eurofighter a scris:
- vantul era din 320
nu-mi spune ca la 6 m/s era greu de aterizat pe 33 e ciudat punctul ala de roua, nu ma asteptam sa fie asa coborat cand punctul de roua ajunge sa fie egal cu temperatura ambianta, umiditatea relativa devine 100% si apare ceata sorry ca ma bag si eu....nu inteleg de ce spui ca e "coborat" dewpoint-ul...este doar egal cu temperatura masurata la sol, nu poate sa fie mai mare, incl. ca valoare, iar daca la sol T-ul masurat de termometrele ordinare si/sau de termometrele statiilor semiautomate indica 16 grd C e normal ca in cazul saturarii aerului cu vapori de apa RH-ul sa fie intre 93-100% , adica temperatura punctului de roua sa fie tot 16 grd C... si nu e regula ca la RH de 100% sa apara ceata...... Iar daca in METAR apare BKN (broken=5-7/8 ) CB nu mi se pare nimic anormal sa scada temperatura la sol, sa creasca mult umiditatea, mai ales ca in conditiile date aveam oraj moderat cu ploaie (sau aversa) sau in limbaj clar abreviat MOD TSRA. Vantul era din 320 cu 6 mps deci pe directie. Variabilitatea directiei masurata pe ultimile 10 minute (asta daca era METAR, daca era SPECI era dat pe ultimile 2 minute) era de 90 de grade. Deci in conditiile date nu vantul era problema si nici vizibilitatea ci doar CB-ul. Nici un echipaj nu isi asuma riscul de a intra sub CB si mai ales ca tot in acel mesaj apar si norii Stratus care sunt foarte jos si MAI ALES tot intre 5 si 7 optimi. Si mai este o problema (de fapt ar fi mai multe): trebuie luat in calcul si vantul de forfecare care e musai ca se "exprima" pe acolo | |
|
| |
Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4876 Varsta : 53 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
| Subiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Mar 26 Aug 2008, 22:15 | |
| - virusu a scris:
- @aegean: 12kt inseamna cam 20km/h adica vreo 6m/s deci nu foarte mult, dar cu Cb, vizibilitate 6km, ploaie si oarje plus vantul care era cam lateral, in conditiile in care pista la iasi e orientata 15-33 iar vantul batea destul de lateral, plus rafalos (asta se subintelege ca e vb de Cb) e si normal ca baietii sa isi ia masuri de precautie
vantul se considera in rafale atunci cand viteza maxima masurata pe 10 minute este mai mare cu 5mps sau mai mult decat viteza medie masurata pe 10 minute | |
|
| |
Eurofighter Membru activ
Numarul mesajelor : 738 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 15/03/2008
| Subiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Mar 26 Aug 2008, 22:52 | |
| trebuie sa recunosc faptul ca niciodata in timpul verii nu am vazut punctul de roua sa fie egal cu temperatura ambianta e adevarat ca nu urmaresc METAR-ul de prea mult timp | |
|
| |
E-one Flight Level 200
Numarul mesajelor : 291 Varsta : 59 Localizare : Tg. Mures Romania Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Sam 20 Sept 2008, 10:15 | |
| Celor interesati de mesajele METAR dar mai ales de "continutul" lor le recomand site-ul : www.wunderground.com Se pot afla date meteo destul de "proaspete" (update la 10-15 minute) de la (aproape) orice aeroport din lume. Tot acolo sint si explicatii privind mesajele METAR (Don't know how to read a METAR? Read our METAR FAQ.) ATT #1 : explicatiile sint pt forma de cod METAR folosita in Statele Unite dar care nu difera foarte mult de cea "europeana".
Exemplu : METAR-ul de la Tg. Mures de azi 20.09.2008 ora 07.00 UTC
METAR LRTM 200700Z 27004MPS 9999 -RA BKN015 OVC030 08/07 Q1016=
Targu Mures, RO (Airport) Updated: 12 min 43 sec ago Light Rain 46 °F / 8 °C Light Rain Windchill: 42 °F / 6 °C Humidity: 93% Dew Point: 45 °F / 7 °C Wind: 9 mph / 14 km/h / 4.0 m/s from the West Pressure: 30.01 in / 1016 hPa (Steady) Visibility: 6.2 miles / 10.0 kilometers UV: 1 out of 16 Clouds: Mostly Cloudy 1500 ft / 457 m Overcast 3000 ft / 914 m (Above Ground Level) Elevation: 1014 ft / 309 m
ATT #2 : se poate intimpla uneori sa afiseze mesajul sinoptic pt locatia respectiva ! | |
|
| |
Eurofighter Membru activ
Numarul mesajelor : 738 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 15/03/2008
| Subiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Sam 20 Sept 2008, 10:31 | |
| ce este "Windchill: 42 °F / 6 °C"? iar vizibilitatea ar trebui sa fie "More than 10 Km" "UV: 1 out of 16" asta ce vrea sa fie? BKN015 inseamna nebulozitate 5-7/8 cu baza la 1500 de picioare si nu Mostly Cloudy 1500 ft / 457 m la ultima discutie despre metar cu CptVio am deccoperit ca in Canada apar cateva diferente fata de Romania; nu e exclus sa fie si in state la fel; spun asta sa nu aveti surprize cand veti da examenul de meteo la autoritatea noastra cu "Marcy no mercy" | |
|
| |
E-one Flight Level 200
Numarul mesajelor : 291 Varsta : 59 Localizare : Tg. Mures Romania Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Sam 20 Sept 2008, 11:37 | |
| - Eurofighter a scris:
- ce este "Windchill: 42 °F / 6 °C"?
iar vizibilitatea ar trebui sa fie "More than 10 Km" "UV: 1 out of 16" asta ce vrea sa fie? BKN015 inseamna nebulozitate 5-7/8 cu baza la 1500 de picioare si nu Mostly Cloudy 1500 ft / 457 m la ultima discutie despre metar cu CptVio am deccoperit ca in Canada apar cateva diferente fata de Romania; nu e exclus sa fie si in state la fel; spun asta sa nu aveti surprize cand veti da examenul de meteo la autoritatea noastra cu "Marcy no mercy" "Explicitarea" mesajului apartine celor care administreaza site-ul respectiv (ceea ce am pus acolo e copiat de pe acel site). Daca ei traduc BKN prin "mostly" e "vina" lor. Cred ca e din cauza ca se adreseaza publicului larg si nu neaparat celor interesati sau cunoscatori. Erori se pot strecura, oameni sintem. Intr-adevar BKN015 inseamna "broken-strat de nori cu "sparturi"-nebulozitate 5-7/8 cu baza la 15 sute de picioare (450 m). Cit despre "windchil" dupa cite stiu eu in RO se traduce prin "factor de racire" si e in functie de temperatura, umezeala si viteza vintului (si poate si alti factori). "UV: 1 out of 16" nu stiu ce vrea sa insemne, banuiesc ca e insolatia in functie de nebulozitate. Nu am auzit pina acum despre asa ceva in RO dar am observat ca e mai mare cind e cer senin. Da, e adevarat, in Canada si in SUA se foloseste un alt cod METAR dar care nu e cu mult diferit de cel de la noi, cum am mai spus. | |
|
| |
Eurofighter Membru activ
Numarul mesajelor : 738 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 15/03/2008
| Subiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Sam 20 Sept 2008, 12:00 | |
| spuneam doar ca informatiile trebuie folosite cu atentie | |
|
| |
arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 32 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
| Subiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Sam 20 Sept 2008, 20:02 | |
| In Romania dau viteza vantului in metri pe secunda ceea ce e destul de enervant cand esti obisnuit cu noduri. | |
|
| |
demorra Flight Level 100
Numarul mesajelor : 196 Varsta : 43 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 19/03/2008
| Subiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Sam 20 Sept 2008, 21:15 | |
| Arianne ai mare dreptate. Am patit o cu Lufthansa. I am dat mps si neamtul mi a zis ca sa astept pana transforma in kts ca sa isi poata calcula daca e ok o anumita pista propusa. De atunci dau in kts la toti desi dpdv al legii nu e tocmai ok. Dar daca astept dupa AACR sa ia masuri... | |
|
| |
arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 32 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
| Subiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Dum 21 Sept 2008, 00:25 | |
| Heh, daca nu ma insel mai suntem numai noi rusii si bulgarii cu mps, de fapt la rusi si chinezi sunt si altitudinile in metri | |
|
| |
Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4876 Varsta : 53 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
| Subiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Dum 21 Sept 2008, 00:55 | |
| - arianne a scris:
- In Romania dau viteza vantului in metri pe secunda ceea ce e destul de enervant cand esti obisnuit cu noduri.
in scurta vreme veti vedea si la noi pe metar-e viteza vantului data in noduri...aveti putintica rabdare | |
|
| |
Eurofighter Membru activ
Numarul mesajelor : 738 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 15/03/2008
| Subiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Dum 21 Sept 2008, 01:37 | |
| in toata aviatia asta si toate calculele ei, cred ca cea mai usoara transformare e de la metri pe secunda la noduri INMULTESTI CU 2!!!! si aproximarea e foarte buna domnii de la Lufthansa s-au vazut piloti si au uitat vremea cand invatau pentru examen? pe mine de exemplu ma deranjeaza nodurile si picioarele aparitia Sistemului International de marimi si unitati n-a fost chiar degeaba, dar asta e | |
|
| |
Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4876 Varsta : 53 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
| Subiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Mier 01 Oct 2008, 10:32 | |
| - dylan a scris:
- arianne a scris:
- In Romania dau viteza vantului in metri pe secunda ceea ce e destul de enervant cand esti obisnuit cu noduri.
in scurta vreme veti vedea si la noi pe metar-e viteza vantului data in noduri...aveti putintica rabdare dupa cum puteti observa.....si la noi in Romanika acum viteza vantului in mesaje apare in KT | |
|
| |
arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 32 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
| Subiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Mier 01 Oct 2008, 14:59 | |
| Aici e in mps http://www.planepictures.net/metar/index.php?icao=LROP&language=en LROP 011130Z 26005MPS CAVOK 22/08 Q1014 NOSIG 8809//95 | |
|
| |
valavia Administrator
Numarul mesajelor : 2881 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 18/08/2008
| |
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI | |
| |
|
| |
| METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI | |
|