ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI

In jos 
+13
Capt_Vio
Griff
valavia
demorra
arianne
E-one
Dylan
Eurofighter
Virusu
aegean
neagu_laurentiu
Edi
bobocell
17 participanți
Mergi la pagina : 1, 2, 3  Urmatorul
AutorMesaj
bobocell
Membru activ
bobocell


Numarul mesajelor : 442
Varsta : 34
Localizare : resita
Data de inscriere : 25/12/2007

METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty
MesajSubiect: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI EmptyMier 23 Apr 2008, 16:01

Unde pot vedea prognozele meteo pentru zborurile de maine catre Israel???
Sus In jos
Edi
Membru activ
Edi


Numarul mesajelor : 712
Varsta : 54
Localizare : Ilfov
Data de inscriere : 26/02/2008

METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty
MesajSubiect: Re: Prognoze meteo   METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI EmptyMier 23 Apr 2008, 19:38

Mai exact, ce te-ar interesa? Până una-alta, încearcă Aviation Weather >> Europe. Din meniul "- Make your selection from this menu -" alege ce te interesează. Pentru hărţi meteo cu fenomenele semnificative prognozate recomand ca din meniul "FRONTS & SLP" să alegi grupa "USAF", "SURFACE 12-120 HR".


Edi

.
Sus In jos
neagu_laurentiu
Flight Level 300
Flight Level 300



Numarul mesajelor : 342
Data de inscriere : 25/03/2008

METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty
MesajSubiect: METAR   METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI EmptyDum 24 Aug 2008, 22:52

LRIA 241930Z 32006MPS 280V010 6000 TSRA FEW004 BKN010 BKN030CB 16/16 Q1011

E asa de rau de s-au intors din drum doua ATR-uri ale Tarom-ului ? Nici macar nu au incercat sa aterizeze !
Sus In jos
bobocell
Membru activ
bobocell


Numarul mesajelor : 442
Varsta : 34
Localizare : resita
Data de inscriere : 25/12/2007

METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty
MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI EmptyDum 24 Aug 2008, 22:57

pffff, ce carnat de cod. Ne explici si noua te rog, cei ce nu intelegm 90% din el??
Sus In jos
neagu_laurentiu
Flight Level 300
Flight Level 300



Numarul mesajelor : 342
Data de inscriere : 25/03/2008

METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty
MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI EmptyDum 24 Aug 2008, 23:01

Vânt 12 kt de la Nord-Vest, variabil Vest si Nord
Temperatură 16°C
Umiditatea 100%
Presiune 1011 hPa
Vizibilitate 6000 m
Puţin la o înălţime de 400 ft
Fragmentat la o înălţime de 1000 ft
Fragmentat la o înălţime de 3000 ft , Cumulonimbus.
Oraj Ploaie
Sus In jos
bobocell
Membru activ
bobocell


Numarul mesajelor : 442
Varsta : 34
Localizare : resita
Data de inscriere : 25/12/2007

METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty
MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI EmptyDum 24 Aug 2008, 23:02

mersi, mersi. Asa da. Smile
Sus In jos
aegean
Membru activ
aegean


Numarul mesajelor : 852
Varsta : 44
Localizare : LEMD
Data de inscriere : 29/12/2007

METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty
MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI EmptyLun 25 Aug 2008, 00:51

Mie nu mi se pare ceva iesit din comun (cel putin pe OTP s-a aterizat in conditii mult mai nefavorabile),dar pana la urma tind sa cred ca daca pilotii au decis sa nu aterizeze au avut ei motive intemeiate.
Sus In jos
Virusu
Moderator
Virusu


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 38
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty
MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI EmptyLun 25 Aug 2008, 01:02

@aegean: 12kt inseamna cam 20km/h adica vreo 6m/s deci nu foarte mult, dar cu Cb, vizibilitate 6km, ploaie si oarje plus vantul care era cam lateral, in conditiile in care pista la iasi e orientata 15-33 iar vantul batea destul de lateral, plus rafalos (asta se subintelege ca e vb de Cb) e si normal ca baietii sa isi ia masuri de precautie Smile
Sus In jos
Eurofighter
Membru activ
Eurofighter


Numarul mesajelor : 738
Varsta : 41
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 15/03/2008

METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty
MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI EmptyLun 25 Aug 2008, 09:20

vantul era din 320
nu-mi spune ca la 6 m/s era greu de aterizat pe 33
e ciudat punctul ala de roua, nu ma asteptam sa fie asa coborat
cand punctul de roua ajunge sa fie egal cu temperatura ambianta, umiditatea relativa devine 100% si apare ceata
Sus In jos
aegean
Membru activ
aegean


Numarul mesajelor : 852
Varsta : 44
Localizare : LEMD
Data de inscriere : 29/12/2007

METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty
MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI EmptyLun 25 Aug 2008, 11:27

virusu a scris:
@aegean: 12kt inseamna cam 20km/h adica vreo 6m/s deci nu foarte mult, dar cu Cb, vizibilitate 6km, ploaie si oarje plus vantul care era cam lateral, in conditiile in care pista la iasi e orientata 15-33 iar vantul batea destul de lateral, plus rafalos (asta se subintelege ca e vb de Cb) e si normal ca baietii sa isi ia masuri de precautie Smile

da mai virusule,stiu;de asta nici eu nu am vb aiurea.is convins ca nu le-a venit lor asa pe chelie sa o de intoarsa.poate ca factorul cel mai nasol a fost vantul variabil plus ca atunci cand e vb de Cb s-ar putea ca sus sa fie mai rau decat pe METAR.
Sus In jos
Dylan
Moderator
Dylan


Numarul mesajelor : 4876
Varsta : 53
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty
MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI EmptyMar 26 Aug 2008, 21:57

Eurofighter a scris:
vantul era din 320
nu-mi spune ca la 6 m/s era greu de aterizat pe 33
e ciudat punctul ala de roua, nu ma asteptam sa fie asa coborat
cand punctul de roua ajunge sa fie egal cu temperatura ambianta, umiditatea relativa devine 100% si apare ceata

sorry ca ma bag si eu....nu inteleg de ce spui ca e "coborat" dewpoint-ul...este doar egal cu temperatura masurata la sol, nu poate sa fie mai mare, incl. ca valoare, iar daca la sol T-ul masurat de termometrele ordinare si/sau de termometrele statiilor semiautomate indica 16 grd C e normal ca in cazul saturarii aerului cu vapori de apa RH-ul sa fie intre 93-100% , adica temperatura punctului de roua sa fie tot 16 grd C... si nu e regula ca la RH de 100% sa apara ceata......
Iar daca in METAR apare BKN (broken=5-7/8 ) CB nu mi se pare nimic anormal sa scada temperatura la sol, sa creasca mult umiditatea, mai ales ca in conditiile date aveam oraj moderat cu ploaie (sau aversa) sau in limbaj clar abreviat MOD TSRA. Vantul era din 320 cu 6 mps deci pe directie. Variabilitatea directiei masurata pe ultimile 10 minute (asta daca era METAR, daca era SPECI era dat pe ultimile 2 minute) era de 90 de grade.
Deci in conditiile date nu vantul era problema si nici vizibilitatea ci doar CB-ul. Nici un echipaj nu isi asuma riscul de a intra sub CB si mai ales ca tot in acel mesaj apar si norii Stratus care sunt foarte jos si MAI ALES tot intre 5 si 7 optimi.
Si mai este o problema (de fapt ar fi mai multe): trebuie luat in calcul si vantul de forfecare care e musai ca se "exprima" pe acolo Wink
Sus In jos
Dylan
Moderator
Dylan


Numarul mesajelor : 4876
Varsta : 53
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty
MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI EmptyMar 26 Aug 2008, 22:15

virusu a scris:
@aegean: 12kt inseamna cam 20km/h adica vreo 6m/s deci nu foarte mult, dar cu Cb, vizibilitate 6km, ploaie si oarje plus vantul care era cam lateral, in conditiile in care pista la iasi e orientata 15-33 iar vantul batea destul de lateral, plus rafalos (asta se subintelege ca e vb de Cb) e si normal ca baietii sa isi ia masuri de precautie Smile

vantul se considera in rafale atunci cand viteza maxima masurata pe 10 minute este mai mare cu 5mps sau mai mult decat viteza medie masurata pe 10 minute
Sus In jos
Eurofighter
Membru activ
Eurofighter


Numarul mesajelor : 738
Varsta : 41
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 15/03/2008

METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty
MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI EmptyMar 26 Aug 2008, 22:52

trebuie sa recunosc faptul ca niciodata in timpul verii nu am vazut punctul de roua sa fie egal cu temperatura ambianta
e adevarat ca nu urmaresc METAR-ul de prea mult timp
Sus In jos
E-one
Flight Level 200
Flight Level 200
E-one


Numarul mesajelor : 291
Varsta : 59
Localizare : Tg. Mures Romania
Data de inscriere : 27/08/2008

METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty
MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI EmptySam 20 Sept 2008, 10:15

Celor interesati de mesajele METAR dar mai ales de "continutul" lor le recomand site-ul : www.wunderground.com
Se pot afla date meteo destul de "proaspete" (update la 10-15 minute) de la (aproape) orice aeroport din lume. Tot acolo sint si explicatii privind mesajele METAR (Don't know how to read a METAR? Read our METAR FAQ.)
ATT #1 : explicatiile sint pt forma de cod METAR folosita in Statele Unite dar care nu difera foarte mult de cea "europeana".

Exemplu : METAR-ul de la Tg. Mures de azi 20.09.2008 ora 07.00 UTC

METAR LRTM 200700Z 27004MPS 9999 -RA BKN015 OVC030 08/07 Q1016=

Targu Mures, RO (Airport)
Updated: 12 min 43 sec ago
Light Rain
46 °F / 8 °C
Light Rain
Windchill: 42 °F / 6 °C
Humidity: 93%
Dew Point: 45 °F / 7 °C
Wind: 9 mph / 14 km/h / 4.0 m/s from the West
Pressure: 30.01 in / 1016 hPa (Steady)
Visibility: 6.2 miles / 10.0 kilometers
UV: 1 out of 16
Clouds:
Mostly Cloudy 1500 ft / 457 m
Overcast 3000 ft / 914 m
(Above Ground Level)
Elevation: 1014 ft / 309 m

ATT #2 : se poate intimpla uneori sa afiseze mesajul sinoptic pt locatia respectiva !
Sus In jos
Eurofighter
Membru activ
Eurofighter


Numarul mesajelor : 738
Varsta : 41
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 15/03/2008

METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty
MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI EmptySam 20 Sept 2008, 10:31

ce este "Windchill: 42 °F / 6 °C"?
iar vizibilitatea ar trebui sa fie "More than 10 Km"
"UV: 1 out of 16" asta ce vrea sa fie?
BKN015 inseamna nebulozitate 5-7/8 cu baza la 1500 de picioare si nu Mostly Cloudy 1500 ft / 457 m
la ultima discutie despre metar cu CptVio am deccoperit ca in Canada apar cateva diferente fata de Romania; nu e exclus sa fie si in state la fel; spun asta sa nu aveti surprize cand veti da examenul de meteo la autoritatea noastra cu "Marcy no mercy"
Sus In jos
E-one
Flight Level 200
Flight Level 200
E-one


Numarul mesajelor : 291
Varsta : 59
Localizare : Tg. Mures Romania
Data de inscriere : 27/08/2008

METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty
MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI EmptySam 20 Sept 2008, 11:37

Eurofighter a scris:
ce este "Windchill: 42 °F / 6 °C"?
iar vizibilitatea ar trebui sa fie "More than 10 Km"
"UV: 1 out of 16" asta ce vrea sa fie?
BKN015 inseamna nebulozitate 5-7/8 cu baza la 1500 de picioare si nu Mostly Cloudy 1500 ft / 457 m
la ultima discutie despre metar cu CptVio am deccoperit ca in Canada apar cateva diferente fata de Romania; nu e exclus sa fie si in state la fel; spun asta sa nu aveti surprize cand veti da examenul de meteo la autoritatea noastra cu "Marcy no mercy"

"Explicitarea" mesajului apartine celor care administreaza site-ul respectiv (ceea ce am pus acolo e copiat de pe acel site). Daca ei traduc BKN prin "mostly" e "vina" lor. Cred ca e din cauza ca se adreseaza publicului larg si nu neaparat celor interesati sau cunoscatori. Erori se pot strecura, oameni sintem. Intr-adevar BKN015 inseamna "broken-strat de nori cu "sparturi"-nebulozitate 5-7/8 cu baza la 15 sute de picioare (450 m). Cit despre "windchil" dupa cite stiu eu in RO se traduce prin "factor de racire" si e in functie de temperatura, umezeala si viteza vintului (si poate si alti factori). "UV: 1 out of 16" nu stiu ce vrea sa insemne, banuiesc ca e insolatia in functie de nebulozitate. Nu am auzit pina acum despre asa ceva in RO dar am observat ca e mai mare cind e cer senin. Da, e adevarat, in Canada si in SUA se foloseste un alt cod METAR dar care nu e cu mult diferit de cel de la noi, cum am mai spus.
Sus In jos
Eurofighter
Membru activ
Eurofighter


Numarul mesajelor : 738
Varsta : 41
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 15/03/2008

METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty
MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI EmptySam 20 Sept 2008, 12:00

spuneam doar ca informatiile trebuie folosite cu atentie
Sus In jos
arianne
Moderator
arianne


Numarul mesajelor : 2730
Varsta : 32
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty
MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI EmptySam 20 Sept 2008, 20:02

In Romania dau viteza vantului in metri pe secunda ceea ce e destul de enervant cand esti obisnuit cu noduri. Laughing
Sus In jos
demorra
Flight Level 100
Flight Level 100



Numarul mesajelor : 196
Varsta : 43
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 19/03/2008

METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty
MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI EmptySam 20 Sept 2008, 21:15

Arianne ai mare dreptate. Am patit o cu Lufthansa. I am dat mps si neamtul mi a zis ca sa astept pana transforma in kts ca sa isi poata calcula daca e ok o anumita pista propusa. De atunci dau in kts la toti desi dpdv al legii nu e tocmai ok. Dar daca astept dupa AACR sa ia masuri...
Sus In jos
arianne
Moderator
arianne


Numarul mesajelor : 2730
Varsta : 32
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty
MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI EmptyDum 21 Sept 2008, 00:25

Heh, daca nu ma insel mai suntem numai noi rusii si bulgarii cu mps, de fapt la rusi si chinezi sunt si altitudinile in metri No
Sus In jos
Dylan
Moderator
Dylan


Numarul mesajelor : 4876
Varsta : 53
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty
MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI EmptyDum 21 Sept 2008, 00:55

arianne a scris:
In Romania dau viteza vantului in metri pe secunda ceea ce e destul de enervant cand esti obisnuit cu noduri. Laughing

in scurta vreme veti vedea si la noi pe metar-e viteza vantului data in noduri...aveti putintica rabdare
Sus In jos
Eurofighter
Membru activ
Eurofighter


Numarul mesajelor : 738
Varsta : 41
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 15/03/2008

METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty
MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI EmptyDum 21 Sept 2008, 01:37

in toata aviatia asta si toate calculele ei, cred ca cea mai usoara transformare e de la metri pe secunda la noduri
INMULTESTI CU 2!!!! si aproximarea e foarte buna
domnii de la Lufthansa s-au vazut piloti si au uitat vremea cand invatau pentru examen?
pe mine de exemplu ma deranjeaza nodurile si picioarele
aparitia Sistemului International de marimi si unitati n-a fost chiar degeaba, dar asta e
Sus In jos
Dylan
Moderator
Dylan


Numarul mesajelor : 4876
Varsta : 53
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty
MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI EmptyMier 01 Oct 2008, 10:32

dylan a scris:
arianne a scris:
In Romania dau viteza vantului in metri pe secunda ceea ce e destul de enervant cand esti obisnuit cu noduri. Laughing

in scurta vreme veti vedea si la noi pe metar-e viteza vantului data in noduri...aveti putintica rabdare

dupa cum puteti observa.....si la noi in Romanika acum viteza vantului in mesaje apare in KT
Sus In jos
arianne
Moderator
arianne


Numarul mesajelor : 2730
Varsta : 32
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty
MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI EmptyMier 01 Oct 2008, 14:59

Suspect Aici e in mps http://www.planepictures.net/metar/index.php?icao=LROP&language=en

LROP 011130Z 26005MPS CAVOK 22/08 Q1014 NOSIG 8809//95
Sus In jos
valavia
Administrator
valavia


Numarul mesajelor : 2881
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 18/08/2008

METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty
MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI EmptyMier 01 Oct 2008, 15:09

arianne a scris:
Suspect Aici e in mps http://www.planepictures.net/metar/index.php?icao=LROP&language=en

LROP 011130Z 26005MPS CAVOK 22/08 Q1014 NOSIG 8809//95

Cred ca in veci vecilor nu voi reusi sa intele METAR-ul asta Sad
Sus In jos
Continut sponsorizat





METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty
MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI Empty

Sus In jos
 
METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI
Sus 
Pagina 1 din 3Mergi la pagina : 1, 2, 3  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» METEOROLOGIE AERONAUTICA - Radarul Doppler
» METEOROLOGIE: Site-uri de specialitate
» Industria aeronautica romaneasca
» Edra Aeronautica Super Petrel SP 100 YR-5264
» Liceenii timisoreni se vor putea specializa in aeronautica

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Discutii generale - Aviation Chat-
Mergi direct la: