| | Tarom (RO / ROT) | |
|
+109mchidean Tibi-LDR zaco 46Pilot FireEyes Andrei_RC fishbed Voicu valir Celestin Capt_Vio conu gica mishwall cocolino alex_xy andrei1601 ovidiu51 ckristi KOSTYK69 Gabinho AIR06 fularU stedan v-twin flysebi dan guina bogdan17 Valy mariusoctavian1 Balki oldblueeyes VicMures cavver transporter ugane Todd is Back GAC lyonezul mihairosioru YR-197 NATO Edi alinteanu Daniel Doru Negru k0b3 bogdan81 bumbutza MRares Griff mario antonio Dylan Alex_tm Virusu shouriken neagu_laurentiu strainu eugen MrJack Heaven neobluenet vishzu rexx ovivi gabi-737 tepes_voda C_man llobregat Vlad Crid mig29ovt alexxxxx fly_emirates raduvisitor nicu1980 b707nicolae LeCCa valavia Skylink cristi_avb petrudimoff arianne kampfmaschine dc9northwest lrbc Raduq afusaru DouglasMD11 nwzeu geno win_oradea laurus flightfear Dumitru Fabian atr_42_500 robert24 Thomas Iulius gaudi Boeing777-300 cipi_TM B32fly CDA etravel CalinCLJ liviu.dnistran Miţă_KRP Mengelaus loplo 113 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
etravel Flight Level 100
Numarul mesajelor : 102 Varsta : 52 Localizare : Snagov :) Data de inscriere : 03/02/2008
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Joi 14 Feb 2013, 05:52 | |
| - Boeing777-300 a scris:
Pilotii au peste suma asta considerabil. Se compenseaza cu acestia si cu poztiile manageriale. De asemenea, cabin crew au si ei undeva pe acolo in jurul acestei sume. Nu se socoteste asa, altminteri ajungem la enormitati pe care domnul in cauza le-a debitat peste tot pe unde a apucat sa o faca. In ROT sunt categorii profesionale net delimitate, nu te apuci sa amesteci salariile pilotilor cu ale "upper" management-ului, ale consiliului de administratie si ale angajatilor operationali, faci din tot o ciorba din care nu mai intelege nimeni nimic, scoti o medie si publici chestia asta in presa, ba mai mult, o strigi la nu stiu ce adunare de patroni care nu stiu cum sa isi mai hinghereasca angajatii pe salarii cat mai mici, generand, desigur, curentul de opinie potrivit. Afirmatia in cauza e pur si simplu o diversiune in stilul tipic al anilor '80 - '90. - Citat :
Si daca toti aia care muncesc, adica vreo mie si de oameni castiga MAXIM 1500 de lei dar de fapt se invart pe la 1100-1200 de lei, unde este diferenta aia imensa pana la 2000 de euro pe luna??? In buzunarele cui trebuie. | |
| | | Boeing777-300 Fotograf
Numarul mesajelor : 857 Localizare : Macondo Data de inscriere : 02/12/2008
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Joi 14 Feb 2013, 12:18 | |
| - etravel a scris:
- Boeing777-300 a scris:
Pilotii au peste suma asta considerabil. Se compenseaza cu acestia si cu poztiile manageriale. De asemenea, cabin crew au si ei undeva pe acolo in jurul acestei sume. Nu se socoteste asa, altminteri ajungem la enormitati pe care domnul in cauza le-a debitat peste tot pe unde a apucat sa o faca. In ROT sunt categorii profesionale net delimitate, nu te apuci sa amesteci salariile pilotilor cu ale "upper" management-ului, ale consiliului de administratie si ale angajatilor operationali, faci din tot o ciorba din care nu mai intelege nimeni nimic, scoti o medie si publici chestia asta in presa, ba mai mult, o strigi la nu stiu ce adunare de patroni care nu stiu cum sa isi mai hinghereasca angajatii pe salarii cat mai mici, generand, desigur, curentul de opinie potrivit. Afirmatia in cauza e pur si simplu o diversiune in stilul tipic al anilor '80 - '90 [/url]. Ca nu se face asa sunt de acord cu tine. Insa calculul asa a fost facut si asta e rezultatul. Explicatia sumei de 2000 de euro este cea daca de mine. Anumite categorii profesionale si management au salarii cu mult peste suma indicata. | |
| | | NATO Flight Level 400
Numarul mesajelor : 764 Varsta : 57 Localizare : bucuresti-nord Data de inscriere : 17/12/2008
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Joi 14 Feb 2013, 12:29 | |
| tot nu-mi vine a crede. cat de mult pot castiga cativa,pentru a compensa salarii de 3,4, 500 euro,ale unui salariat de rand? eu lucrez de ceva ani aici, si mi se pare cam exagerat... | |
| | | etravel Flight Level 100
Numarul mesajelor : 102 Varsta : 52 Localizare : Snagov :) Data de inscriere : 03/02/2008
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Joi 14 Feb 2013, 12:33 | |
| - Boeing777-300 a scris:
Ca nu se face asa sunt de acord cu tine. Insa calculul asa a fost facut si asta e rezultatul. Explicatia sumei de 2000 de euro este cea daca de mine. Sunt perfect de acord cu explicatia si nu o contest, mai ales ca era absolut evidenta chiar de la inceput. Ramane totusi marea problema etica, morala si probabil cel putin partial legala: nu se face asa. - Boeing777-300 a scris:
Anumite categorii profesionale si management au salarii cu mult peste suma indicata.
De acord - vezi link-ul meu din postul anterior. - NATO a scris:
- tot nu-mi vine a crede. cat de mult pot castiga cativa,pentru a compensa salarii de 3,4, 500 euro,ale unui salariat de rand?
Raspunsul la intrebarea ta retorica e pur aritmetic, putem calcula cu usurinta cat reprezinta compensatia. Sau mai bine nu o facem, ca ne eneervam si mai rau. - NATO a scris:
eu lucrez de ceva ani aici, si mi se pare cam exagerat... Estul salbatic. Nu acolo, societatea in ansamblu, care permite diferente ca in America de Sud. | |
| | | Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Joi 14 Feb 2013, 15:01 | |
| Triple 7, poate se compenseaza dar se creaza o imagine falsa a companiei si a angajatului iar domnul Pascariu ar fi trebuit sa-si dea seama de treaba asta inainte sa declare asa ceva. Daca-mi sparge unul casa acum ca a aflat ca eu castig 2000 de euro pe luna eu pe cine dau in judecata? | |
| | | Boeing777-300 Fotograf
Numarul mesajelor : 857 Localizare : Macondo Data de inscriere : 02/12/2008
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Joi 14 Feb 2013, 15:30 | |
| - Mengelaus a scris:
- Triple 7, poate se compenseaza dar se creaza o imagine falsa a companiei si a angajatului iar domnul Pascariu ar fi trebuit sa-si dea seama de treaba asta inainte sa declare asa ceva. Daca-mi sparge unul casa acum ca a aflat ca eu castig 2000 de euro pe luna eu pe cine dau in judecata?
Hahaha. Stiu eu? Eu iti doresc sa ai macar 2000 de euro pe luna si pe urma sa te ingrijorezi din cauza hotilor. E destul de nasol ca ne gandim la 2000 de euro ca la o suma asa de mare cand in tara asta unii se lafaie in milioane de euro. Pe aia nu ii mai calca hotii! Asta e un aspect. Alt aspect este ca vb de aviatie aici si asta e un domeniu cu salarii peste medie. E normal sa fie salarii mai mari decat media nationala, problema este ca aceasta compania este pe mari pierderi, nu se justifica salariile mari, mai ales la nivel de CA. Si asta nu e vina angajatilor de rand, a pilotilor, a crew-ului, ci a Guvernantilor si a managementului dezastrous. Cat timp compania ramane la stat nu vad sa se schimbe situatia. | |
| | | etravel Flight Level 100
Numarul mesajelor : 102 Varsta : 52 Localizare : Snagov :) Data de inscriere : 03/02/2008
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Vin 15 Feb 2013, 03:36 | |
| @Mengelaus: foarte, foarte buna intrebarea. | |
| | | NATO Flight Level 400
Numarul mesajelor : 764 Varsta : 57 Localizare : bucuresti-nord Data de inscriere : 17/12/2008
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Vin 15 Feb 2013, 08:56 | |
| spargerile de locuinte sunt de competenta politiei,dar mai trist este ca s-ar putea bucura de necazul tau si unii "pasionati" , pentru care concedierile masive si chiar falimentarea companiei nationale ar reprezenta o normalitate si un exemplu pentru ce mai e de praduit prin tara asta | |
| | | cipi_TM Membru activ
Numarul mesajelor : 1409 Varsta : 42 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 04/10/2008
| Subiect: Tarom a transportat 2,19 mil. pasageri anul trecut Vin 15 Feb 2013, 10:56 | |
| Titlu: Tarom a transportat 2,19 mil. pasageri anul trecut Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Turism/144313/tarom-a-transportat-2-19-mil-pasageri-anul-trecut.html Autor: *** Data: 14.02.2013 - Citat :
- Tarom a transportat 2,19 mil. pasageri anul trecut
Compania aeriana Tarom a inregistrat anul trecut 2,19 milioane de pasageri, nivel similar cu cel din 2011, iar capacitatea de transport pe cursele regulate s-a redus cu 5%.
Tarom a transportat anul trecut 2,03 milioane de pasageri pe toate cursele regulate, interne si externe, restul provenind din curse charter si pasageri code-share, se arata intr-un comunicat al companiei, citat de Mediafax.
"Datorita unor masuri de optimizare a retelei de rute si modificarii numarului de frecvente pe anumite destinatii, gradul de incarcare a curselor Tarom a crescut la 66% in 2012 fata de 61% in 2011", se arata in comunicat.
Compania a fost infiintata in 1954 si isi desfasoara activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat la finele lunii ianuarie, dupa o intalnire cu reprezentantii FMI, ca in cazul Tarom este in derulare elaborarea strategiei de privatizare si statul ar putea ceda un pachet de peste 20% din actiuni. | |
| | | NATO Flight Level 400
Numarul mesajelor : 764 Varsta : 57 Localizare : bucuresti-nord Data de inscriere : 17/12/2008
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Lun 18 Feb 2013, 19:45 | |
| ATH | |
| | | cipi_TM Membru activ
Numarul mesajelor : 1409 Varsta : 42 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 04/10/2008
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Mier 20 Feb 2013, 22:02 | |
| - Raduq a scris:
- Titlu: Pilot TAROM, beat înainte de cursă
Sursa: http://www.digi24.ro/stire/NEWS-ALERT-Pilot-TAROM-beat-inainte-de-cursa_78424
- Citat :
- Un pilot al companiei TAROM a încercat ieri să se urce la manșa avionului pe care urma să îl piloteze sub influența băuturilor alcoolice. Potrivit informațiilor de la această oră, pilotul ar fi avut o alcoolemie de patru ori peste limita legală. Aceste controale sunt obișnuite, dar se pare că autoritățile londoneze ar fi avut informații despre acest incident.
Pilotul român prins beat cu puţin timp înainte de decolare, eliberat de procurorii britanici: http://videonews.antena3.ro/video/romania/pilotul-roman-prins-beat-cu-putin-timp-inainte-de-decolare-eliberat-de-procurorii-britanici.html | |
| | | Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Joi 21 Feb 2013, 06:48 | |
| http://www.mediafax.ro/social/sindicatele-din-aviatie-acuza-conducerea-tarom-de-lipsa-de-transparenta-si-abuzuri-10578335?fb_action_ids=3891362462287&fb_action_types=og.recommends&fb_source=other_multiline&action_object_map={%223891362462287%22%3A465594133495427}&action_type_map={%223891362462287%22%3A%22og.recommends%22}&action_ref_map=[] | |
| | | Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Joi 21 Feb 2013, 07:12 | |
| - Boeing777-300 a scris:
Pilotii au peste suma asta considerabil. Se compenseaza cu acestia si cu poztiile manageriale. De asemenea, cabin crew au si ei undeva pe acolo in jurul acestei sume. Sindicatele Tarom spun ca salariul mediu brut in Tarom este de 1100 euro. | |
| | | NATO Flight Level 400
Numarul mesajelor : 764 Varsta : 57 Localizare : bucuresti-nord Data de inscriere : 17/12/2008
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Joi 21 Feb 2013, 17:29 | |
| mai nou,angajatilor li se cere sa declare ce rude au in companie | |
| | | cristi_avb Flight Level 200
Numarul mesajelor : 292 Varsta : 37 Localizare : Ploiesti Data de inscriere : 24/09/2009
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Joi 21 Feb 2013, 21:53 | |
| - Citat :
- Tarom vrea să iasă din Sky Team şi IATA şi să-şi ia avioane Mitsubishi
Planul de management al Tarom, respins de Consiliul de Administraţie, dar care va fi revizuit şi prezentat din nou la sfârşitul săptămânii viitoare, prevede posibilitatea ca Tarom să iasă din alianţa Sky Team, dar şi din organizaţia IATA. Totodată, e vizată o înnoire a flotei. Sursa articolului : http://www.economica.net/tarom-vrea-sa-iasa-din-sky-team-si-sa-si-ia-avioane-noi_46183.html | |
| | | Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Joi 21 Feb 2013, 22:14 | |
| Cum să ieși din IATA? Interesantă ideea cu Mitsubishi si "launch customer". | |
| | | etravel Flight Level 100
Numarul mesajelor : 102 Varsta : 52 Localizare : Snagov :) Data de inscriere : 03/02/2008
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Vin 22 Feb 2013, 06:14 | |
| @Mengelaus: probabil vor sa transforme compania intr-una low cost, in care participarea in IATA nu numai ca nu e necesara dar chiar incurca. - Citat :
- Ryanair nu este parte a acestor organizaţii
| |
| | | liviu.dnistran Fotograf
Numarul mesajelor : 1216 Varsta : 38 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 22/07/2010
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Vin 22 Feb 2013, 09:18 | |
| Iesirea din IATA e una gogonata rau ). Din SkyTeam nu ar fi exclus sa iasa, dar eu as prefera sa incerce macar sa renegocieze niste rute in cadrul SkyTeam. In rest sunt povesti. Da se poate face o eficientizare cu personalul plecat peste mari si tari si probabil o imbunatatire a sistemului de rezervari on-line de care se plange foarte multa lume. | |
| | | kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Sam 23 Feb 2013, 10:59 | |
| Titlu: Heinzmann: Unele contracte ale Tarom sunt de-a dreptul SOCANTE! Sursa: http://www.wall-street.ro Autor: Marius Alexandru Stanciu Data: 21.02.2013 - Citat :
- Compania aeriana Tarom ar putea deveni profitabila cel mai probabil incepand cu 2016, in contextul in care se confrunta cu probleme financiare grave, din cauza pierderilor, si contracte cu firme "capusa" care trebuie cel putin renegociate, fapt ce o pozitioneaza, de asemenea, intr-o situatie neatractiva pentru investitori.
Compania aeriana Tarom ar putea deveni profitabila cel mai probabil incepand cu 2016, in contextul in care se confrunta cu probleme financiare grave, din cauza pierderilor, si contracte cu firme "capusa" care trebuie cel putin renegociate, fapt ce o pozitioneaza, de asemenea, intr-o situatie neatractiva pentru investitori. pub Ia-ti ACUM o asigurare de sanatate cu acoperire internationala
Consiliul de Administratie al Tarom l-a numit in toamna anului trecut in functia de director general pe belgianul Christian Edouard Heinzmann (foto), fost presedinte al Luxair, compania nationala de transport aerian a Luxemburgului. Heinzmann, numit dupa ce Vysroupil, cel care a fost desemnat initial director general al Tarom, a renuntat la functie, si-a inceput mandatul pe 19 noiembrie anul trecut cu un contract pe patru ani, avand functia de chief executive officer and accountable manager.
"La Tarom una dintre marile probleme este supravietuirea companiei. Pe cat este Romania de frumoasa, pe atat este Tarom de complicata. Suntem aici doar de trei luni, perioada in care am incercat sa inteleg filosofia acestei companii si mediul de lucru, dar, am ramas insa uimit de nivelul ridicat de birocratie. Trebuie sa semnez mii de documente si dureaza chiar si zile intregi sa obtii un un raspuns de la un departament la altul. Este, de asemenea, dificil de initiat lucruri noi, productive, cand toata lumea doreste sa aiba un cuvant de spus", a spus directorul general Tarom.
Managerul belgian al Tarom a adaugat ca in prezent lucreaza la un al doilea plan de management, dupa ce prima varianta a fost respinsa de Consiliul de Administratie al companiei, deoarece a fost considerat "mult prea complicat". O noua varianta revizuita va fi propusa spre aprobare la finele saptamanii urmatoare. "Daca il resping iar, poate ar fi mai bine sa plec acasa!", a spus belgianul.
Contracte "SOCANTE" cu furnizorii
Planul de management propus sustine cresterea veniturilor prin imbunatatirea departamentului de marketing si vanzari, atat offline cat si online, eficientizarea costurilor, prin implementare de know-how si renegocierea contractelor care sunt dezavantajoase pentru compania aeriana.
"Trebuie sa imbunatatim eficienta la nivel de departamente si sa generam venituri mai mari si sa stabilizam costurile, astfel incat sa cream mai multa eficienta. Pentru a realiza acest lucru, este necesar, de asemenea, sa imbunatatim serviciile de marketing. Ne dorim ca angajatii sa fie mai proactivi nu doar sa astepte telefonul sa sune", a adugat Heinzmann.
Noua echipa de management incearca in prezent si o renegociere a celor aproximativ 40 de contracte ale companiei cu diversi furnizori pentru catering, servicii la sol sau ticketing, precum OMV, BP, Alpha Rocas sau Globe Ground Romania, considerate extrem paguboase pentru companie. "Unele contracte ale Tarom sunt de-a dreptul socante!", a spus Heinzmann, care crede ca prin renegociere Tarom ar putea realiza economii de cateva milioane de euro.
"Am decis si inchiderea unor agentii de peste hotare din cauza costurilor pe care acestea le generau, insa nu si birourile din aeroporturi. Vom incerca sa ne concentram pe alte canale de distributie, in conditiile in care vanzarile electronice nu sunt mai deloc profitabile", a spus managerul. El a dat exemplu, unei agentii din Paris, situata in Avenue de l'Opéra, unde Tarom plateste o chirie lunara de 10.000 de euro, in baza unui contract incheiat pe sase ani si din care s-au scurs doar trei. Conform clauzelor contractuale, Tarom nu poate nici macar sub-inchiria biroul din Paris.
Renunta la Boeing si Airbus pentru Mitsubishi
In noul plan de management propus de Heinzeman este vizata si o inlocuire treptata a flotei de aeronave a companiei, dar nu printr-o achizitie, in contextul in care compania aeriana se lupta sa supravietuiesca ci printr-o operatiune de tip "swap" cu un producator de aeronave, ceea ce ar diminua consumul de combustibil cu pana la 30% si implicit si costurile.
"Airbus 318 este un avion bun, dar consuma foarte mult. Daca planul de management va fi aprobat, avem in vedere pentru anul urmator, deschiderea unor discutii cu mai multi producatori de aeronave, precum Mitsubishi, Embraer sau Bombardier. Airbus nu are decat avioane mari, iar cu Boeing este si mai complicat". a spus belgianul. De asemenea, conducerea Tarom urmareste sa pastreze numai destinatiile din Europa si proximitate, odata cu reinnoirea flotei de aeronave.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, declarase recent ca Tarom trebuie sa isi marească flota de avioane, prin achizitii sau inchirieri, pentru a-si putea dezvolta activitatea. Acesta a fost contrazis insa de Heinzeman care a precizat achizitia de avioane noi inseamna implicit si personal si costuri noi. "Ce sa facem cu 15 avioane noi, cand trebuie sa reducem costurile?". El a adugat, ca, de exemplu, un schimb cu japonezii de la Mitsubishi ar fi avantajos, in conditiile in care vor prelua treptat avioanele vechi pentru care vor oferi la schimb unele noi. "Practic, Tarom va fi prima companie care le va utiliza. De asemenea, niponii s-au oferit sa asigure trainingul pilotilor și asigurarea licenței pentru aceste aeronave, precum si mentenanta", a spus Heinzeman.
De altfel, noua conducere urmareste prin acest schimb o reducere a flotei de la 24 de aeronave la 20, dar, concomitent cresterea gradului de utilizare a aeronavelor, prin diminuarea orelor petrecute la sol. Tot pentru reducerea costurilor Tarom ar putea lua in considerarea si o renuntare, ori o renegociere a a afilierii la asociatia SkyTeam, din cauza costurilor foarte mari de publicitate si promovare. Un exit din alianta ar costa insa Tarom suma de 3,5 milioane de euro.
Tarom nu este foarte atractiva pentru investitori
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat la finele lunii ianuarie, dupa o intalnire cu reprezentantii FMI, ca in cazul Tarom este in derulare elaborarea strategiei de privatizare si statul ar putea ceda un pachet de peste 20% din actiuni. Tarom este una dintre companiile care ar urma sa fie privatizate pe bursa. Mandatati sa gaseasca investitori interesati pentru preluarea a 20% din capitalul Tarom sunt reprezentantii casei de brokeraj Swiss Capital, dar care potrivit lui Heinzmann nu au gasit investitori interesati pana in prezent.
"Nu se inghesuie nimeni, deoarece Tarom se afla pe pierderi de foarte multi ani. Asadar, trebuie sa o facem mai atractiva. Conform scenariului de redresare, compania ar putea reintra pe profit abia din 2016. Sunt in aceasta indutrie de peste 25 de ani si stiu ca foarte multe decizii depinde de rezultate, pentru care trebuie sa fii atent la consecintele economice, sociale si politice", a spus belgianul.
Intrebat daca in planul de redresare sunt vizate si disponibilizari la nivelul companiei, care are peste 2.100 de angajati, Heinzmann a precizat ca in nici un caz nu se pune problema concedierii, de exemplu, a 500 de angajati, dar, abuzurile angajatilor care se folosesc de sistem, vor fi sanctionate. El a adaugat ca productivitatea angajatilor este insa una extrem de scazuta, iar raportat la flota, compania are 100 de angajati pe aeronava, mult peste minul necesar, potrivit sefului Tarom.
Compania aeriana Tarom a inregistrat anul trecut 2,19 milioane de pasageri, nivel similar cu cel din 2011, iar capacitatea de transport pe cursele regulate s-a redus cu 5%. Tarom a transportat anul trecut 2,03 milioane de pasageri pe toate cursele regulate, interne si externe, restul provenind din curse charter si pasageri code-share.
"Datorita unor masuri de optimizare a retelei de rute si modificarii numarului de frecvente pe anumite destinatii, gradul de incarcare a curselor Tarom a crescut la 66% in 2012 fata de 61% in 2011", se arata intr-un comunicat recent al companiei.
Belgianul Christian Edouard Heinzmann, 59 de ani, care a fost numit in noiembrie CEO al Tarom, a semnat un contract pe patru ani, cu un salariul net de 10.000 de euro pe luna. Venitul mediu lunar in Tarom este de 2.000 de euro, potrivit lui Dan Pascariu, presedintele Consiliului de Administratie al operatorului aerian de stat.
Compania Nationala de Transporturi Aeriene Romane Tarom a fost infiintata in 1954. Tarom isi desfasoara activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii si este membra a Aliantei SkyTeam din iunie 2010.
Tarom si-a mentinut in 2011 cota de piata constanta, de 22% in Romania, cu 2,19 milioane pasageri transportati. Cota de piata pe Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti (Otopeni) a fost de 40%, pe segmentul curselor regulate si al curselor charter. | |
| | | oldblueeyes Airport Level
Numarul mesajelor : 97 Varsta : 50 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 05/03/2012
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Dum 24 Feb 2013, 02:33 | |
| - Mengelaus a scris:
- Cum să ieși din IATA? Interesantă ideea cu Mitsubishi si "launch customer".
Cred ca mai degraba vor sa deschida negocieri cu altii, gen Embraer sau Bombardier si folosesc Mitsubishi pe post de pisica. Cam cum face si Ryanair cind arunca perdele de fum cu Comac. Sa ne punem in situatia lui : mai degraba vinzi o curva ca fata mare decit sa faci remarketing la A318. Cel putin de cind Frontier si-a trimis flota veche de 4-5 ani la tocator si le-a inlocuit cu E190urile Republic. Dincolo de factorul timp , Mitsubishi RJ are o problema mare: capacitatea - ambele sunt versiuni prezentate oficial la 72 si 92 de locuri, dar la 29 inch. Pentru asiaticul de rind o distanta acceptabila intre scaune, pentru europeanul comun e standard low cost high density. E mai degraba un produs pelinia CRJ 700/900 dar nu reduce complexitatea flotei. | |
| | | Boeing777-300 Fotograf
Numarul mesajelor : 857 Localizare : Macondo Data de inscriere : 02/12/2008
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Dum 24 Feb 2013, 04:13 | |
| Tarom nu e in postura sa arunce pisici. Sunt vai de ei......E o companie tinuta in viata artificial, care are cateva avioane. Reorganisarea flotei si orientarea catre avioane mai mici, mai eficiente sunt lucruri care trebuiau facute demult. | |
| | | oldblueeyes Airport Level
Numarul mesajelor : 97 Varsta : 50 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 05/03/2012
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Dum 24 Feb 2013, 12:25 | |
| Consecvent ar fi oricum sa renunte la Boeing si Airbus si sa aiba o flota de E-Jets. Ce ramine la capacitatea flotei actuale poate fi operat cu E195, unde nu au load factor pot face downgrade. | |
| | | etravel Flight Level 100
Numarul mesajelor : 102 Varsta : 52 Localizare : Snagov :) Data de inscriere : 03/02/2008
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Dum 24 Feb 2013, 21:06 | |
| - oldblueeyes a scris:
- Consecvent ar fi oricum sa renunte la Boeing si Airbus si sa aiba o flota de E-Jets.
Cu ce bani? | |
| | | oldblueeyes Airport Level
Numarul mesajelor : 97 Varsta : 50 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 05/03/2012
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Dum 24 Feb 2013, 23:08 | |
| Prin revalorificarea asseturilor actuale. Nu au rost sa cumpere E-Jets, pot lua in leasing operational si adapta modelele in functie de evolutia rutelor. Toata lumea face asta.
Citeva surse de bani:
- cele 3 318 - cu siguranta nu sunt inca platite complet dar pentru partea platita se poate obine ceva - oricum , de banii pentru 4 318 se pot obtine cite doua 170,190 si 195 sau 7 E190 - 737-800 ramas in leasing - de banii aia poti lua 3 E 170 - 737-300 ; nu mai fac mare lucru, dar sunt amortizate si nu extrem de folosite; pot fi o sursa de cash, fie intr-un lease back fie intr-un schimb
Asadar optiuni exista, inclusiv de crestere a flotei si de dezvoltare ( ma gindesc aici la legarea TSR si CLJ de huburile Skyteam plus curse P2P - orasele au potential mult mai mare decit Iasi) | |
| | | fly_emirates Flight Level 100
Numarul mesajelor : 170 Varsta : 42 Localizare : Bucharest Data de inscriere : 28/12/2007
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Mar 26 Feb 2013, 12:18 | |
| TAROM anunţă noutăţile pentru orarul de vară 2013 pe langa noutatile legate de operarea la iasi, - Citat :
- Reintroducerea destinaţiilor Nisa şi Dubrovnik
În orarul de vară 2013, TAROM va opera din nou câte două frecvenţe săptămânale din Bucureşti către Nisa şi Dubrovnik şi retur, având în vedere cererea de trafic către aceste destinaţii pe timp de vară. Cursele vor fi operate săptamănal în zilele de joi şi duminică.
Anularea cursei Bucureşti - Lyon – Bucureşti
Introducerea a 4 frecvenţe săptamânale, în plus din/către Amsterdam şi 2 frecvenţe suplimentare din/către Frankfurt
Cursele din şi către Amman şi Beirut se vor face opera, în sezonul de vară, fără escală, având următorul program de zbor:
Marţi, joi şi sâmbătă
RO167 23:55 Bucureşti - 02:15 Beirut
Miercuri, vineri şi duminică
RO168 03:30 Beirut – 06:00 Bucureşti
Marţi şi sâmbătă
RO187 23:55 Bucureşti - 02.35 Amman
Miercuri şi duminică
RO188 03:20 Amman - 06.15 Bucureşti
Modificarea orarului pentru cursele pe destinaţia Dubai, zborurile fiind efectuate în cursul zilei, în sezonul de vară:
Marţi, joi şi sâmbătă
RO067 08:05 Bucureşti - 14:00 Dubai
RO068 14:55 Dubai - 19.10 Bucureşti | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) | |
| |
| | | | Tarom (RO / ROT) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |