| | Tarom (RO / ROT) | |
|
+109mchidean Tibi-LDR zaco 46Pilot FireEyes Andrei_RC fishbed Voicu valir Celestin Capt_Vio conu gica mishwall cocolino alex_xy andrei1601 ovidiu51 ckristi KOSTYK69 Gabinho AIR06 fularU stedan v-twin flysebi dan guina bogdan17 Valy mariusoctavian1 Balki oldblueeyes VicMures cavver transporter ugane Todd is Back GAC lyonezul mihairosioru YR-197 NATO Edi alinteanu Daniel Doru Negru k0b3 bogdan81 bumbutza MRares Griff mario antonio Dylan Alex_tm Virusu shouriken neagu_laurentiu strainu eugen MrJack Heaven neobluenet vishzu rexx ovivi gabi-737 tepes_voda C_man llobregat Vlad Crid mig29ovt alexxxxx fly_emirates raduvisitor nicu1980 b707nicolae LeCCa valavia Skylink cristi_avb petrudimoff arianne kampfmaschine dc9northwest lrbc Raduq afusaru DouglasMD11 nwzeu geno win_oradea laurus flightfear Dumitru Fabian atr_42_500 robert24 Thomas Iulius gaudi Boeing777-300 cipi_TM B32fly CDA etravel CalinCLJ liviu.dnistran Miţă_KRP Mengelaus loplo 113 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
gabi-737 Membru activ
Numarul mesajelor : 4453 Varsta : 47 Localizare : Oradea Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Vin 03 Iun 2011, 23:38 | |
| Interesant pare piciorusul ATR72-ului nu am mai vazut asa ceva la alte avioane, probabil e mare greutatea in spate si sa nu se ridice botul ... | |
| | | gaudi Membru activ
Numarul mesajelor : 1152 Varsta : 46 Localizare : Ploiesti / Bucuresti Data de inscriere : 17/07/2008
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Sam 04 Iun 2011, 00:37 | |
| Din ce stiu eu, este un "tail stand". Este montat de cei de la sol la cererea echipajului atunci cand acestia considera ca sunt indeplinite premisele unei imbarcari/debarcari defectoase a pasagerilor, sau exista o repartizare gresita a greutatii/incarcaturii. Cred ca se ataseaza cumva de tail bumper-ul avionului. Daca spun prostii, rog corectati-ma. Cred ca se mai intalneste si la Boeing 727 [/URL] | |
| | | Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Sam 04 Iun 2011, 06:23 | |
| Se monteaza tot timpul cand avionul e la sol pentru ca 72-ul este din fabrica "pe spate". E destul de usor de dat pe spate, l-am vazut cu trenul fata in sus de vreo doua ori | |
| | | loplo Fotograf
Numarul mesajelor : 911 Varsta : 45 Localizare : EDDK Data de inscriere : 19/01/2009
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Sam 04 Iun 2011, 13:52 | |
| Mai toate cargourile (heavies) au asa ceva montat, cand sunt la sol. | |
| | | atr_42_500 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1059 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/03/2008
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Lun 06 Iun 2011, 15:41 | |
| Foarte fain. Vad s-au schimbat uniformele TAROM. Eram curios daca adultii au putut vizita cockpitul. | |
| | | kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Mar 14 Iun 2011, 13:27 | |
| Titlu: Pierderile Tarom au crescut anul trecut cu 41,6%, la 332,5 milioane lei Sursa: mediafax.ro Autor: *** Data: 10.06.2011 - Citat :
- Tarom a înregistrat anul trecut o pierdere de 332,48 milioane lei (79,97 milioane euro), în creştere cu 41,6% faţă de anul precedent, când operatorul aerian de stat a raportat un rezultat negativ de 234,69 miloane lei.
Veniturile companiei au urcat cu 15% şi au ajuns la 1,287 miliarde lei (305,93 milioane euro). În acelaşi timp, cheltuielile au crescut cu 20,8%, de la 1,34 milioane lei la 1,62 miliarde lei.
Cifra de afaceri a urcat cu 13%, de la 811,94 milioane lei la 918,64 milioane lei (218,21 milioane euro).
"Veniturile prognozate nu s-au realizat din cauza menţinerii unui nivel scăzut la tarife, pe care a trebuit să le adaptăm la posibilitatea de cumpărare a pasagerilor", a declarat într-un comunicat directorul general al Tarom, Gabriela Bordea.
Închiderea exerciţiului financiar 2010 s-a soldat cu o majorare cu 29% a cheltuielilor cu combustibilul, impactul acestor costuri asupra rezultatelor financiare de anul trecut fiind de 19 milioane euro, menţionează compania.
Erupţia vulcanului Eyjafjallajokull din Islanda în aprilie 2010 a avut un impact financiar de 4,87 milioane euro asupra companiei Tarom. Un alt factor care a condus la rezultatul financiar actual a fost reprezentat de devalorizarea euro şi a monedei naţionale în raport in raport cu dolarul.
"Pe rutele intraeuropene, toţi operatorii de transport aerian au raportat pierderi în 2010, cauzate de creşterea preţului petrolului şi de numeroasele taxe impuse companiilor aeriene de către guvernele mai multor ţări europene", potrivit Tarom.
În pofida pierderilor înregistrare, numărul pasagerilor transportaţi a urcat cu 23,6%, de la 1,771 milioane călători la 2,191 milioane de pasageri, iar cota de piaţă a ajuns la 22,4%, faţă de 19,7% în 2009.
"Este important de precizat că această creştere a numărului de pasageri s-a realizat în condiţiile în care nivelul pieţei de aviaţie în România a crescut cu doar 9,45%", se arată în comunicat.
Gradul de încărcare a curselor a fost de 62%, cu 6 puncte procentuale mai mult faţă de 2009, luna august 2010 fiind cea mai buna lună din ultimul deceniu din punct de vedere al numărului de pasageri transportaţi, respectiv 234.066 de pasageri.
Totodată, numărul salariaţilor companiei a scăzut cu 118 persoane, de la 2.486 la 2.368 angajaţi anul trecut, ceea ce a dus la o scădere a cheltuielilor cu personalul de 9,434 milioane lei. În prezent, numărul angajaţilor este de 2.307.
În acelaşi timp, salariul mediu net s-a redus cu 5%, de la 3.486 lei la 3.314 lei.
Operatorul aerian precizează că doar cifrele exprimate în lei sunt auditate. Contabilitatea în euro se realizează după standardul contabil IFRS, iar cifrele rezultate pot fi diferite de cele prezentate. Transformarea cifrelor din lei în euro la un curs mediu, de 4,2099 lei pentru un euro are scopul de a da o imagine mai clară a acestor rezultate financiare.
Rezultate financiare corespunzătoare anului 2009 au fost preluate de pe site-ul Ministerului de Finanţe.
Pentru acest an, operatorul intenţionează să crească veniturile prin optimizarea sistemului de revenue management în vederea maximizării veniturilor pe cursă, realizarea unui portofoliu de servicii conexe, cum ar fi servicii de cazare sau închiriere maşini, începerea unor proiecte de eficientizare a activităţii de cargo şi a serviciilor de handling de mărfuri şi prin accelerarea recuperării creanţelor.
Alte măsuri vizează dislocarea a două aeronave Boeing 737-800 din programul de curse regulate şi alocarea acestora pentru închiriere curse charter de către agenţii de turism de pe piaţa din România, stabilirea de criterii de performanţă pentru reprezentanţii Tarom şi agenţii generali de vânzări din străinatate şi transformarea unor activităţi proprii în centre de profit.
Pentru scăderea cheltuielilor din acest an, compania vrea să reducă personalul cu 5% prin retrageri voluntare cu pachete compensatorii, implementarea unor operaţiuni de hedging pentru combustibil şi pentru operaţiunile de schimb valutar cu efect de conservare a riscurilor de creştere a preţului petrolului şi a evoluţiei cursului de schimb.
De asemenea, vor fi descentralizate activităţile de fundamentare şi execuţie bugetară la nivelul direcţiilor pentru creşterea responsabilizării factorilor de decizie şi atingerea ţintelor de buget.
Tarom este una din companiile monitorizate prin acordul cu FMI, Guvernul angajându-se în discuţiile cu insituţia financiară că va ceda 20% din acţiunile companiei prin listare la Bursă sau prin vânzarea pachetului unui investitor strategic.
Astfel, autorităţile române vor selecta un consultant juridic şi o bancă de investiţii pentru a administra oferta publică iniţială. Totodată, Guvernul s-a angajat să selecteze până la finele lunii noiembrie management privat la Tarom. | |
| | | ovivi Airport Level
Numarul mesajelor : 45 Varsta : 27 Localizare : sibiu Data de inscriere : 09/05/2010
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Vin 17 Iun 2011, 21:28 | |
| Preturile pe relatia Bucuresti-Sibiu au crescut la apropape 70E pe orice perioada!!!! Oare e o greseala? | |
| | | cristi_avb Flight Level 200
Numarul mesajelor : 292 Varsta : 37 Localizare : Ploiesti Data de inscriere : 24/09/2009
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Mar 21 Iun 2011, 01:00 | |
| Ovivi uite ce mi-au raspuns : - Citat :
- TAROM Draga Cristian,
Tarifele pentru Sibiu incep de la 94 EUR, din care 33 EUR reprezinta taxele de aeroport, iar pentru Cluj de la 117 EUR, din care 40 EUR sunt taxele de aeroport. (dus-intors) | |
| | | ovivi Airport Level
Numarul mesajelor : 45 Varsta : 27 Localizare : sibiu Data de inscriere : 09/05/2010
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Mar 21 Iun 2011, 08:22 | |
| - Citat :
- TAROM Draga Cristian,
Tarifele pentru Sibiu incep de la 94 EUR, din care 33 EUR reprezinta taxele de aeroport, iar pentru Cluj de la 117 EUR, din care 40 EUR sunt taxele de aeroport. (dus-intors) [/quote] Intradevar! Se pare ca preturile au revenit la normal . | |
| | | kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Mar 28 Iun 2011, 15:13 | |
| Titlu: Greva din Grecia afecteaza si calatorii romani: Tarom modifica programul unor curse Sursa: dailybusiness.ro Autor: *** Data: 28.06.2011 - Citat :
- Linia aeriana Tarom a anuntat ca modifica programul de operare al unor curse catre si dinspre Grecia din cauza grevei controlorilor de trafic eleni din datele de 28 si 29 iunie 2011, a anuntat compania.
Cursele afectate marti vor fi Bucuresti-Salonic, care va decola, conform noului program la ora 14:45 si Salonic-Bucuresti, care va decola laora 17:00. Cursa Bucuresti-Atena va decola 21:25 si Atena-Bucuresti la 23:45. Relatia Bucuresti-Heraklion va fi la 13:40 si Heraklion-Bucuresti la 16:20.
Miercuri, compania va anula cursa Bucuresti-Atena-Bucuresti de dupa amiaza, dar pasagerii sunt acoperiti de cursa de dimineata.
Modificari vor fi si in cazul rutelor Bucuresti-Atena , care va pleca de la 11:30 si Atena-Bucurestim care va decola la 13:50, dar si pe rutele din si inspre Salonic, care vor opera de la 17:05, respectiv 14:50.
Pasagerii afectati de aceste neregularitati si care aveau conexiuni cu alte zboruri sunt programati pe alte curse pana la destinatia finala, conform biletelor de avion pe care le detin si vor primi asistenta pe aeroporturi conform Regulamentului EC261/2004, cu privire la drepturile pasagerilor. | |
| | | rexx Airport Level
Numarul mesajelor : 22 Varsta : 53 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/07/2011
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Mier 06 Iul 2011, 23:39 | |
|
Ultima editare efectuata de catre petrudimoff in Joi 07 Iul 2011, 08:37, editata de 1 ori (Motiv : A doua poza avea dimensiune mai mare decat cea permisa de regulament(800X600)) | |
| | | loplo Fotograf
Numarul mesajelor : 911 Varsta : 45 Localizare : EDDK Data de inscriere : 19/01/2009
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Joi 07 Iul 2011, 14:44 | |
| Acesta este thread de discutii, nu? | |
| | | vishzu Moderator
Numarul mesajelor : 1036 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 24/04/2008
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Joi 07 Iul 2011, 17:13 | |
| - Citat :
- Acesta este thread de discutii, nu?
Intrebarea este retorica? | |
| | | kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Joi 07 Iul 2011, 22:44 | |
| Titlu: Tarom reduce la 60 euro biletul catre Istanbul Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Turism/106186/Tarom-reduce-la-60-euro-biletul-catre-Istanbul.html Autor: Cristian Gubandru Data: 08 Iulie 2011 - Citat :
- Operatorul aerian Tarom ofera calatorii dus spre Istanbul cu un pret de pornire de 62 euro cu toate taxele incluse si al doilea bagaj de cala gratuit, la achizitionarea online.
Pasagerii clasei economic Tarom care calatoresc dinspre Romania spre Istanbul, cu plecare din Bucuresti si din 9 alte orase din Romania via Bucuresti (Cluj, Timisoara, Oradea, Baia Mare, Satu Mare, Targu Mures, Sibiu, Iasi, Suceava) beneficiaza in mod gratuit de acceptarea unei piese suplimentare de bagaj de cala de cel mult 23 de kilograme.
Reamintim ca pasagerii clasei Business Tarom beneficiaza de transportul gratuit a 3 piese de bagaj de cala de maximum 23 de kilograme fiecare.
Compania Tarom opereaza 13 zboruri saptamanale intre Bucuresti si Istanbul in sezonul de vara 2011, un zbor pe zi sambata si cate 2 zboruri pe zi in celelalte zile ale saptamanii.
Compania Nationala de Transporturi Aeriene Romane TAROM isi desfasoara activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii si este membra a Aliantei SkyTeam din 25 iunie 2010. Compania nationala deserveste 57 de destinatii in sezonul de vara 2011 operand catre tari din Europa, Africa de Nord si Orientul Mijlociu.
In anul 2010, compania Tarom a transportat 2,19 milioane pasageri, cu 24% mai mult decat in 2009. Gradul de incarcare al curselor Tarom inregistrat in 2010 a fost de 62%, cu 6 puncte mai mult decat in 2009.
Pentru anul 2011 Tarom estimeaza peste 2.400.000 de pasageri si un grad de incarcare de peste 64%. | |
| | | Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Vin 08 Iul 2011, 08:28 | |
| Se simte presiunea Turkish probabil. | |
| | | vishzu Moderator
Numarul mesajelor : 1036 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 24/04/2008
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Vin 08 Iul 2011, 09:48 | |
| - Citat :
- Se simte presiunea Turkish probabil.
Exact la asta ma gandeam si eu | |
| | | neobluenet Airport Level
Numarul mesajelor : 31 Varsta : 37 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 10/09/2009
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Vin 08 Iul 2011, 10:02 | |
| Pai normal ca se simte presiunea Turkish, daca la Tarom preturile erau aproape duble. Stiu pe cineva care pleaca saptamana viitoare la Istambul si de mai bine de o luna si-a luat bilete. A preferat Turkish ca a fost mult mai ieftin. | |
| | | Thomas Membru activ
Numarul mesajelor : 913 Varsta : 59 Localizare : Göttingen Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Vin 08 Iul 2011, 10:24 | |
| Da, concurenta este benefica pentru consumatori ... mai e si Pegasus ... | |
| | | fly_emirates Flight Level 100
Numarul mesajelor : 170 Varsta : 42 Localizare : Bucharest Data de inscriere : 28/12/2007
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Vin 08 Iul 2011, 11:20 | |
| probabil ca pe Turkish sunt si pasagerii de conexiune (ceea ce a determinat THY sa introduca zborul de dimineata), pe cand la tarom sunt mai mult pasagerii de ruta OTP-IST. luna trecuta am zburat cu cei de la pegasus: - zi de luni la dus cu LF~75% pt un 737-400, din care peste 70% cetateni vorbitori de turca, iar la aproape 40% dintre pasageri insotitorii de cabina au distribuit in avion boarding pass-uri pt urmatorul zbor -pacienti de conexiune SAW pe destinatii interne-izmir in principal. si noi ne-am continuat drumul catre AYT, dar biletele au fost luate separat asa ca ne-a privit obtinerea BP-urilor. cert e ca au avut intarziere la zborul de OTP si am apelat la punctul de transfer al pegasus de pe SAW (s-au ocupat telefonic de mutarea bagajelor si obtinerea BP-urilor - mai putin de 35 de minute pana la urmatorul zbor) - zi de miercuri la revenire cu LF~ 50% pt un 737-800 aparent echilibrat la numar turci / romani. unde mai pui ca orele sunt destul de avantajoase pt a-ti continua calatoria spre orice destinatie interna din turcia sau chiar mai spre orient. prin urmare tarom are concurenta serioasa pe aceasta ruta si era de asteptat sa reactioneze cu preturi mai accesibile. probabil urmatorii care vor reactiona la pret vor fi cei de la air moldova care mai "pescuiau" cativa pax pt istanbul via KIV (la tarif de 120 euro). vom vedea... | |
| | | kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Mier 13 Iul 2011, 14:01 | |
| Titlu: Oficial AEA: Tarom trebuie sa scada costurile si sa se restructureze inainte de privatizare Sursa: dailybusiness.ro Autor: *** Data: 12 Iulie 2011 - Citat :
- Tarom trebuie sa ia masuri strategice pentru scaderea costurilor si restructurare inainte de privatizare, intrucat este dificil de gasit un investitor intr-o perioada de criza pentru aviatia europeana, afirma Ulrich Schulte-Strathaus, secretarul general al Asociatiei Companiilor Aeriene Europene.
"Daca Tarom este privatizata sau nu, nu conteaza foarte mult. Ceea ce conteaza cu adevarat este ca managementul companiei sa poata lua masuri strategice. In ceea ce priveste privatizarea Tarom, parerea mea este ca pasii spre privatizare conteaza. Primul pas este scaderea costurilor companiei, apoi restructurarea sa pentru a te asigura ca nivelul costurilor ramane scazut si apoi, ultimul pas, luarea unei masuri strategice in ceea ce priveste privatizarea", a declarat agentiei Mediafax secretarul general al Asociatiei Companiilor Aeriene Europene (AEA - Association of European Airlines).
El a aratat ca industria aviatica din Europa nu a iesit inca din criza economica, situatie ce face dificila identificarea unui cumparator pentru Tarom. "Pentru cumparatorul strategic, este dificil pentru ca trebuie sa se consolideze mai intai el, si asta ingreuneaza procesul de privatizare. Sunt unii care spun ca acum privatizarea Tarom este prematura", a spus Schulte-Strathaus. Referitor la pierderile Tarom, care anul trecut au ajuns la aproape 80 milioane de euro, reprezentantul AEA a spus ca toate companiile europene au avut de suferit de pe urma crizei economice si a eruptiei vulcanului din Islanda.
"Sunt motive pentru care s-au produs pierderile respective. Toate companiile au avut de suferit, iar rezultatele arata clar ca situatia niciunei companii din Europa nu este foarte buna. Presiuneacosturilor este atat de mare incat toate companiile trebuie sa-si eficientizeze programele de reducere a cheltuielilor", a afirmat secretarul AEA.
Dintre toate costurile, cel mai mult au crescut cheltuielile cu carburantii si taxele de aeroport. Totodata, Schulte-Strathaus afirma ca sunt si argumente pentru ca Tarom sa devina o companiei competitiva. "Principalele avantaje sunt costul scazut pentru fiecare angajat, in comparatie cu alti concurenti din piata, iar produsul este bun si competitiv, acceptat si recunoscut de pasagerii straini. In plus, piata romaneasca este interesanta, la fel ca si pozitia geografica a tarii in regiune", a afirmat oficialul AEA.
Guvernul s-a angajat in scrisoarea de intentie convenita cu FMI sa cedeze cel mult 20% din actiunile Tarom prin listarea la Bursa sau prin vanzarea pachetului unui investitor strategic. Totodata, Guvernul s-a angajat sa selecteze pana la finele lunii noiembrie management privat la Tarom.
Numarul pasagerilor transportati anul trecut de cmpanie a crescut cu 24% fata de anul precedent, de la 1,77 milioane de calatori la 2,2 milioane de pasageri. Tarom a inregistrat pierderi de 332,48 milioane lei (79,97 milioane euro), in crestere cu 41,6% fata de anul precedent, cand operatorul aerian de stat a raportat un rezultat negativ de 234,69 miloane lei.
Asociatia Companiilor Aeriene Europene include 36 de companii, printre care si Tarom, care transporta anual 377 milioane de pasageri si sase milioane tone de marfa. Companiile membre detin 2.800 de avioane si opereaza zboruri catre 630 de destinatii din 163 de tari. Operatorii din AEA au o cifra de afaceri cumulata de 82 miliarde de euro pe an. | |
| | | robert24 Flight Level 100
Numarul mesajelor : 123 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 25/10/2010
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Lun 01 Aug 2011, 15:24 | |
| Statistica avioanelor Boeing si Airbus ale TAROM
Luna: iulie 2011
BGA (B733) - Nr. total mile: 67810 - Nr. decolari: 97 - Aeroporturile cele mai frecventate: TSR (12), AMS (11), ATH (5)
BGB (B733) - Nr. total mile: 94550 - Nr. decolari: 118 - Aeroporturile cele mai frecventate: AMS (11), MUC ( 8 ), TSR ( 8 )
BGD (B733) - Nr. total mile: 97590 - Nr. decolari: 116 - Aeroporturile cele mai frecventate: TSR (12), BCN (11), MUC ( 8 )
BGE (B733) - Nr. total mile: 122220 (cel mai folosit avion TAROM din punct de vedere al milelor) - Nr. decolari: 132 - Aeroporturile cele mai frecventate: MAD (15), BCN (10), ATH (10), TSR (9)
BGF (B737) - Nr. total mile: 99670 - Nr. decolari: 116 - Aeroporturile cele mai frecventate: VIE (15), FCO ( 8 ), CDG (7)
BGG (B737) - Nr. total mile: 71160 - Nr. decolari: 93 - Aeroporturile cele mai frecventate: VIE (11), FCO (10), LYS (6)
BGH (B737) - Nr. total mile: 103140 - Nr. decolari: 110 - Aeroporturile cele mai frecventate: VIE (12), CLJ ( 8 ), CDG (7), DXB (7)
BGI (B737) - Nr. total mile: 101320 - Nr. decolari: 112 - Aeroporturile cele mai frecventate: VIE (14), CDG (7), FCO (6), DXB (6)
BGP (B738) - Nr. total mile: 76630 - Nr. decolari: 99 - Aeroporturile cele mai frecventate: AYT (14), RHO ( 8 ), MAD (5), BJV (5)
BGR (B738) - Nr. total mile: 72150 - Nr. decolari: 90 - Aeroporturile cele mai frecventate: AYT (19), HER (7), MAD (5)
BGS (B738) - Nr. total mile: 112805 - Nr. decolari: 119 - Aeroporturile cele mai frecventate: TLV (18 ), AYT (16), MAD (11)
ASA (A318) - Nr. total mile: 97670 - Nr. decolari: 141 - Aeroporturile cele mai frecventate: CDG (16), IST (13), TSR (10)
ASB (A318) - Nr. total mile: 99330 - Nr. decolari: 147 - Aeroporturile cele mai frecventate: FRA (16), CLJ (15), IST (13)
ASC (A318) - Nr. total mile: 103530 - Nr. decolari: 149 (cele mai multe zboruri) - Aeroporturile cele mai frecventate: FRA (13), IST (12), CLJ (11)
ASD (A318) - Nr. total mile: 102150 - Nr. decolari: 143 - Aeroporturile cele mai frecventate: BRU (19), CLJ (13), FRA (11)
LCA (A310) - Nr. total mile: 58730 - Nr. decolari: 46 - Aeroporturi frecventate: TLV (19), TFS (4)
*NOTA: - Milele sunt teoretice. In practica, valoarea acestora poate fi mai mare.
| |
| | | kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Lun 08 Aug 2011, 14:49 | |
| Titlu: Noua șefă a Tarom: "Nu e un moment simplu pentru privatizare în aviație" Sursa: capital.ro Autor: Ana-Maria Smădeanu Data: 21/07/2011 - Citat :
- După pierderile-record de anul trecut, Tarom a intrat în vizorul autorităților, fiind pe lista companiilor ce urmează a fi privatizate. Până atunci, compania se restructurează, vrea să-și reducă din pierderile istorice și să renunțe la o parte din personal.
Capital: Situația financiară arată că 2010 a fost cel mai dramatic an pentru Tarom. Care este explicația pentru rezultatele dezastruoase?
Gabriela Bordea: Nu doar la Tarom s-a întâlnit această situație, ci la aproape toate companiile aeriene, cel puțin cele din Europa. Criza economică, prețul petrolului etc. au un impact extrem de puternic. Au fost condițiile naturale care au avut consecințe dramatice financiare. În Europa, toate taxele de operare au crescut foarte mult. Sunt lucruri care au afectat activitatea companiilor europene, implicit a Tarom. În aceste condiții, Tarom a avut un trend crescător pentru prima dată în istorie, cota de piață crescând de la 19,7% la 22,4%. Am avut, de asemenea, cel mai important salt al numărului de pasageri, de la 1,77 milioane la 2,19 de milioane, în condițiile unei concurențe acerbe.
Capital: Și totuși rezultatele au fost negative?
G.B.: Impactul puternic a fost asupra veniturilor. De ce? Pentru că în România a fost o penetrare a companiilor low cost. Este, practic, a șaptea țară din lume ca impact de penetrare al companiilor low cost și a trebuit să ne adaptăm politica tarifară, iar veniturile nu au mai fost realizate la nivelul pe care l-am estimat.
Capital: Ați apelat la hedging anul trecut?
G.B.: Este un element pe care l-am analizat foarte atent și am încercat să luăm măsuri să evităm un risc la un anumit moment. Nu am apelat la așa ceva. Ne-am gândit să fim prudenți, să nu avem alte consecințe în ceea ce privește acest hedging. El este însă prevăzut ca măsură în planul nostru de viabilizare și l-am prevăzut ca măsură posibilă pentru perioada următoare. Trebuie să analizăm momentul în care vom face acest lucru.
Capital: Cum vedeți redresarea companiei în condițiile în care situația nu este roz în industria aviatică?
G.B.: Pe zborurile intraeuropene toate companiile tradiționale au pierdut. Ce câștigă ceilalți se datorează curselor de long curier. Avem un plan de fiabilizare pe două paliere. Unul este de reducere a costurilor și de creștere a veniturilor. De la 1 iulie, am pus în aplicare un program de redimensionare a forței de muncă și avem un program de plecări voluntare prin care intenționăm să reducem numărul angajaților cu 5% (de la 2.300 la 2.185 - n.red). Se lucrează la diverse metode pentru reducerea combustibilului. Ne gândim la atragerea veniturilor de la terți, vom trece pe un plan de eficientizare a agențiilor din țară și din străinătate, gândite ca centre de cost și profit. Suntem orientați spre creșterea veniturilor și vom încerca să diminuăm și costurile. În aviație sunt câteva paliere clare pe care poți să acționezi.
Capital: Se observă o creștere a tarifelor. Ce s-a schimbat în politica de prețuri a companiei?
G.B.: Impactul este cel al creșterii taxelor și nu cel al tarifelor. Este un element cu care și noi ne luptăm. Biletul este compus din tariful companiei și taxe. De la un nivel de 90 de euro, taxele au crescut până la 110, 120, 130 de euro. Și sunt în continuă modificare. Aceste taxe nu le putem modifica. Ele aparțin autorităților respective, însă pasagerul are impresia că noi am scumpit.
Capital: Cât vă așteptați să recuperați din pierderea de anul trecut?
G.B: Există câțiva indicatori care ne dau speranțe de creștere. Ne-au crescut veniturile comparativ cu anul trecut, a crescut numărul de pasageri, cel puțin pe segmentul de curse interne cifrele sunt foarte îmbucurătoare, Tarom înregistrând o creștere de cel puțin 30%. Acești indicatori ne dau o oarecare încredere. Însă, toate măsurile pe care le luăm anul acesta vor avea impact în anii următori. Vom reduce pierderile și încercăm ca pe parcursul a doi-trei ani să intrăm într-o zonă profitabilă. Nu mă pot lansa într-o cifră, ne dorim să reducem cât mai mult din aceste pierderi. Sperăm ca anul viitor reducerea să fie substanțială.
Capital: Tarom face teste pentru operarea avioanelor cu biocherosen. Când vom vedea primul astfel de zbor?
G.B.: Ne-am angajat într-un proiect pentru un studiu legat de biocombustibil. Este vorba despre un proiect de cercetare mai mare, iar Tarom a fost selecționat pentru acest proiect. Sperăm ca rezultatele să fie foarte bune, astfel încât să avem reduceri de costuri în ceea ce privește combustibilul. Momentan, sunt doar teste. În toamnă o să fie comunicate primele rezultate și cred că, spre sfârșitul anului, vom avea rezultate complete.
Capital: Care este situația charterelor în acest an?
G.B.: Suntem lideri pe piața charterelor. Am crescut în 2010 și o să creștem și în acest an. În 2010, această activitate a generat venituri de 20 de milioane de dolari. Anul acesta, până în prezent, valoarea contractelor este de 25 de milioane de dolari, deci cu tendință de creștere substanțială. Sunt cifre îmbucurătoare, ne ajută să ne menținem numărul de pasageri.
Capital: Vedeți privatizarea Tarom benefică pentru companie?
G.B.: Proprietarul, Ministerul Transporturilor, a anunțat listarea la bursă a 20% din acțiunile companiei. Personal, consider că va fi un lucru pozitiv, este și o infuzie de capital. Însă, este un moment dificil, nu este un moment simplu pentru privatizare în sistemul de aviație.
Capital: Anul trecut pe vremea aceasta Tarom intra în Sky Team. Care au fost câștigurile?
G.B.: Acestea nu pot fi contabilizate într-un an de zile. Avantajele sunt legate de relațiile code share. Stabilești cât mai multe contracte de acest tip, astfel încât să-ți mărești rețeaua fără ca tu să fi operator pe acele rute. Din fericire, am încheiat foarte multe contracte de tip code share și ne-am multiplicat numărul de curse.
Capital: În octombrie expiră contracul de leasing pentru Boeingurile 737-800, iar Tarom trebuie să le returneze.
G.B.: Avem închiriate în acest moment trei avioane Boeing 737-800, din care două vor fi relivrate la finalul anului, și în momentul în care o să avem și rezultatele business planului vom lua o decizie cu privire la flotă. În acest moment, programul de zbor poate fi perfect acoperit de avioanele pe care le avem.
Capital: Există zvonuri privind achiziția unor Airbus-uri, la care Ministerul Transporturilor s-a opus...
G.B.: Nu avem nicio discuție sau vreo strategie antamată pentru avioane. Acestea se fac în cadrul unui business plan. Probabil, o să lansăm în curând un caiet de sarcini pentru consultanță în realizarea unui business plan pentru perioada 2012-2016. Acest nou business plan va trebui să respecte niște puncte care nu au fost realizate în cel anterior și, bineînțeles, va determina și necesitatea noastră de a achiziționa niște avioane și a ne modifica structura de flotă, dar până în acest moment nu există niciun plan concret.
Capital: S-a vorbit de flotă unică...
G.B.: Flota unică... în cazul nostru, este dificil. Trebuie să avem cel puțin două tipuri de avioane, pentru că operăm destinațiile interne, care sunt scurte.
Capital: Cum vedeți Tarom la final de 2011?
G.B.: Văd un Tarom consolidat, care-și va menține cota de piață, care va încerca să-și reducă costurile și să ajungă încet-încet pe profit. Am foarte multă încredere în Tarom.
Secretarul general AEA: "Situația Tarom e dramatică, dar nu unică"
Capital: Cât de gravă este situația Tarom comparativ cu cea a restului operatorilor aerieni?
Ulrich Schulte-Strathaus: Sunt mai multe elemente aici. Unele companii au fost privatizate cu mulți ani în urmă, și de atunci s-au orientat către oportunitățile de dezvoltare, modernizare. În schimb, companiile care nu au fost privatizate au niște elemente tradiționale. Nu sugerez că operatorii controlați de stat sunt mai puțin eficienți, dar este foarte important să existe o relație bine stabilită între operator, guvern, aeroport și sindicate și să se urmărească ce se poate face pentru aviația și economia națională.
Capital: Cum apreciați situația Tarom, luând în calcul pierderile?
U.S.S.: Dramatică. Există trei grupuri de companii aeriene. Cele care reprezintă un grup (ex. Air France, British Airwyas, Lufthansa etc.), operatorii low cost și companiile mici sau mijlocii, care au nevoie neapărat să-și găsească o nișă pentru a fi competitive. Această nișă înseamnă piețe care sunt dificile pentru alții. Esențial este să aibă o viziune strategică foarte clară, fie că concurează la nivelul prețurilor, calității produsului, fie al rețelei. În Europa de Est, la fel ca și la periferia mediteraneană, toate companiile au aceelași provocări, indiferent că este vorba de LOT, Adria Jetways, Air Malta sau Tarom.
Capital: Ce tip de privatizare se potrivește companiei Tarom?
U.S.S.: Procesul de privatizare trebuie să conțină o succesiune de evenimente, începând cu reducerea costurilor, apoi restructurarea companiei, privatizarea și orientarea strategică. Niciodată invers. În prezent, abia se găsesc investitori strategici și, cu siguranță, nu sunt investitori financiari care să se uite la companii aeriene ca la viitoare investiții. Dacă vrei să privatizezi prin vânzarea acțiunilor pe bursă, cred că este un exercițiu foarte greu. Privatizarea trebuie să vină la momentul oportun.
Ulrich Schulte-Strathaus este secretarul general al Asociației Companiilor Aeriene Europene (AEA)
Există câțiva indicatori care ne dau speranțe de creștere.Ne-au crescut veniturile și a crescut numărul de pasageri, în special pe cursele interne. Gabriela Bordea, director general, Tarom
Rocadă la vârful companiei
În ianuarie 2009, ministrul transporturilor de la acea vreme, Radu Berceanu, a numit-o pe Ruxandra Brutaru în funcția de director general al companiei naționale Tarom. Ruxandra Brutaru venea la manșa Tarom din funcția de director general adjunct al operatorului, poziție pe care o ocupa din 2007.
Ruxandra Brutaru și-a dat demisia din funcția de director general al Tarom după mai bine de doi ani în fruntea companiei, în martie 2011. Aceasta și-a motivat demisia prin faptul că vrea să petreacă mai mult timp cu familia. Deși pe durata mandatului său Tarom a realizat cele mai mari pierderi (78,8 milioane de euro în 2010 și 55,38 milioane de euro în 2009), în aceeași perioadă compania a câștigat cotă de piață (22,7%) și a ajuns la peste 2,19 milioane de pasageri transportați. Tot pe mandatul Ruxandrei Brutaru, compania a intrat în alianța aeriană Sky Team, alături de operatori precum Air France KLM, Delta Airlines, Alitalia, Aeroflot.
După demisie, Ruxandra Brutaru a revenit pe poziția de director general adjunct, iar Gabriela Bordea, după o scurtă perioadă de interimat, a preluat funcția de director general. | |
| | | Heaven Flight Level 100
Numarul mesajelor : 104 Varsta : 40 Localizare : Galati Data de inscriere : 14/06/2008
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Lun 08 Aug 2011, 20:14 | |
| Interesant articol. Printre altele eu n-am inteles de ce nu au introdus pe site-ul tarom si destinatiile operate in sistem code share, astfel ca Romanul sa vada informatii si sa cumpere bilet, spre New York de exemplu, direct de pe site-ul Tarom. | |
| | | MrJack Airport Level
Numarul mesajelor : 65 Varsta : 42 Localizare : Bucureşti Data de inscriere : 11/04/2010
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Lun 08 Aug 2011, 20:38 | |
| - Heaven a scris:
- Interesant articol.
Printre altele eu n-am inteles de ce nu au introdus pe site-ul tarom si destinatiile operate in sistem code share, astfel ca Romanul sa vada informatii si sa cumpere bilet, spre New York de exemplu, direct de pe site-ul Tarom. Mie mi-au raspuns ca facilitatea asta este in plan... Probabil sunt si multe chestii contabile la mijloc asa ca este posibil sa mai dureze... Sa speram ca nu mult... | |
| | | CalinCLJ Membru activ
Numarul mesajelor : 1031 Varsta : 61 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 15/10/2008
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) Mar 09 Aug 2011, 00:54 | |
| Mult bla-bla , putina concretete in articolul mentionat . D-na Bordea stie foarte bine sa practice "limbajul de lemn" al tuturor directorilor Tarom din epoca post 1989 . Cat despre cota de piata crescuta , ea se datoraza in proportie covarsitoare retragerilor unor companii de la OTP , ceea ce a permis Tarom "cresterea" asta. Nimic despre investitia in creiere , despre o restructurare REALA (desfiintare) a majoritatii "agentiilor" Tarom care papa bani , nimic despre integrarea (dupa aderare) a Tarom in reteaua Skyteam . De ce? pentru ca toate aceste masuri / strategii , pur si simplu NU EXISTA ! Trist !
| |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Tarom (RO / ROT) | |
| |
| | | | Tarom (RO / ROT) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |