AUSTRALASIA trip report (cu o mica intarziere)
19/06/2010
by fly_emirates
Hehehe... desi stiu ca o sa fie ceva de munca in realizarea acestui TR o sa ma incumet totusi in a-l redacta (mai ales ca am promis mai multor persoane ca voi face acest lucru)... inca nu am gata decat primele 3 episoade...sper sa am timp si de restul.
O singura rugaminte... nu fiti prea critici legat de calitatea pozelor (o sa mai curga ceva apa pe dunare pana o sa intru in posesia unei noi camere mai performanta...tks). si apoi puteam sa pun in TR doar 5 poze mai reusite sau ceva mai multe (dintre care unele mai putin reusite)...s-a ales solutia de mijloc (cred).
Pe scurt... e vorba de o excursie planuita de ceva timp si pentru care am “pierdut” multe ore (cine le mai stie numarul) cautand cele mai bune oferte de zbor, cazare si entertainment. Pentru mine insa a meritat tot efortul, mai ales ca vroiam de anul trecut sa “bifez” ca si destinatie atinsa Australia (chiar daca e impropriu zis asa ceva avand in vedere dimensiunea acestei tari-continent).
Prin vara lui 2009 (proaspat intors din Egipt- Aswan, Luxor, Hurghada si Cairo...si profund impresionat), inca “nesatul” de calatorit, tot dand search pe net dupa bilete de avion cu destinatii cat mai indepartate (si accesibile ca pret) mi-au “picat” ochii pe oferta celor de la Qatar airways pe ruta londra-hong kong (preturile ceva mai incolo ca sa nu stric buna dispozitie de la inceput). Ezitand oarecum la inceput ( era/este totusi criza), discutand cu niste prieteni cam ce sanse am avea sa ajungem pe acolo si mai ales dupa o noapte de somn bun, a doua zi am accesat inca o data site-ul cu pricina si m-am gandit ca ar fi o sansa de nerefuzat pentru a ajunge chiar mai departe de HK...si anume in australia. Toata lumea hotarata si cu banii disponibili de bilete (doar LON-HKG) am purces la a ne face cont pe QR, peste 15 minute fiind deja in posesia biletelor electronice pe ruta amintita.
Cum toata lumea visa la australia (fiind totusi o destinatie mai greu de atins –in special datorita preturilor cam piperate), in decurs de o saptamana am aplicat on line pentru o viza de australia. Aici e o alta discutie... pe scurt ni s-au mai cerut diverse acte doveditoare legate de serviciu, conturi bancare (aoleu) si itinerariu (care pe vremea aia era inca in plop). Timpul de procesare a variat de la 8 zile la 25 de zile (in cazul meu a fost vorba de 25 de zile...poate si pt ca am avut “neobrazarea” de a trimite documentele solicitate exclusiv in romana, fara traducere, pe vremea aia in august bagam garzi ca MIG-ul, deh...avusesem concediu in vara deja, asa ca era timpul sa tin locul pentru colegii mei astfel ca fiecare sa beneficeze de un concediu in vara).
Acum ca aveam si viza de australia, mai ramanea sa vedem cum ajungem cel mai ieftin pana acolo. Din acel moment a inceput un search permanent pe site-urile celor de la Airasia, Tiger airways, Jetstar, Virginblue, Qantas, Firefly si multe altele. Pe la sfarsitul lui noiembrie toata excursia era deja aranjata (zborurile). Prin ianuarie am mers si la ambasada Thailandei din bucuresti ca sa luam viza (care in momentul cu pricina se dadea gratis – am inclus viza la capitolul low cost al excursiei
)).
Perioada de calatorie: 22/02/2010-16/03/2010
Itinerariu de calatorie: Bucuresti-Budapesta-Londra-Doha-Hong Kong-Macau-Kuala Lumpur-Melbourne-Sydney-Melbourne-Kuala Lumpur-Singapore-Phuket-Bangkok-Hong Kong-Doha-Londra-Budapesta-Bucuresti.Multumiri companiilor aeriene si echipajelor sale care ne-au transportat in siguranta pe ruta amintita:
Detalii
flightmemory.com:
17 zboruri, durata totala- 68h35, aeroporturi tranzitate- 15, tari tranzitate- 10, aeronava “cea mai zburata”- Airbus A 330 (-200, -300)
Longest Flight (distance):6,323 km, 7:50 h, Kuala Lumpur (International) - Melbourne (Tullamarine) Longest Flight (duration):9:15 h, 6,300 km, Hong Kong (Chek Lap Kok) - Doha (Doha International Airport)
Shortest Flight (distance): 336 km, 1:10 h, Kuala Lumpur (Sultan Abdul Aziz Shah) - Singapore (Changi Airport)
Shortest Flight (duration): 1:10 h, 336 km, Kuala Lumpur (Sultan Abdul Aziz Shah) - Singapore (Changi Airport)
Fastest Flight: 822 km/h, 6,300 km, 7:40 h, Doha (Doha International Airport) - Hong Kong (Chek Lap Kok)
Slowest Flight: 288 km/h, 336 km, 1:10 h, Kuala Lumpur (Sultan Abdul Aziz Shah) - Singapore (Changi Airport)
Average Flight:2,798 km, 4:02 h
Cam asta cu detaliile introductive. Sa trecem la TR propriu zis... ca sa fie un pic mai diferit de alte TR ...relatarea mea nu o sa fie impartita pe zboruri, ci mai degraba pe zonele vizitate... pe unde mai retin cate un LF, o inregistrare de aeronava sau alte impresii strict legate de zbor o sa le notez, pe unde nu mai retin (sau nu le am notate)...SCUZE... am fost totusi in concediu
Episodul 1: Hai-hui plecam la drum & Macao
A venit (dupa multe asteptari) si data de 22 februarie 2010. Eram programati pentru zborul Malev 851 cu decolare la 10.35 si conexiune prin budapesta tot cu Malev spre London Gatwick. Treziti nerabdatori de pe la 07.00 am facut un check rapid pe site-ul aeroportului din Budapesta ca sa fiu convins ca aeronava decoleaza spre Bucuresti on time..cand vad,“distrat” oarecum, Cancelled.... era un inceput “promitator” avand in vedere ca excursia presupunea si o serie de zboruri cu low costul... Sun repede la Malev (biroul de la Otopeni)...raspunde un tip mirat ca am aflat asa de repede de anulare... promite ca imi va reprograma zborul pentru maine dimineata (NO WAY) sau cealalta cursa malev si alta conexiune catre londra. Inchid, verific peste 10 minute pe checkmytrip si vad ca suntem programati pe cursa tarom catre london heathrow cu decolare la 09.15. hmmm... mi-ar fi placut mie sa zbor cu RO direct, dar problema e ca ne relaxasem si nu mai aveam timp sa ajungem la timp pentru check in. iarasi sun la tipul cu pricina de la Malev... imi confirma ca o parte din pasageri au fost rerutati automat catre cursa tarom, dar ca urmeaza sa faca modificarile pe biletele noastre. Imi ofera alternativa Malev de la ora 16.10 si conexiune cu British Airways spre Heathrow... oricum aveam timp berechet pana la cursa qatarairways, planul initial fiind sa dam o “raita” de 8 ore prin londra... cum nu mai zburasem cu BA... why not??? Asa ca fara voia noastra am ajuns la Londra cu MA/BA.
Pe scurt drumul catre Londra a fost efectuat cu un MA B737-800 HA-LOK LF ~ 35% si un BA 767(-200 cred) LF ~ 40% (din cate am bagat eu de seama folosesc un avion mai mare pentru cargo...ca tot au incarcat la marfa in el de ma miram unde mai intra)... zborurile placute, mancare putina si proasta, scaunele excelente la ambele companii... de la heathtrow am luat metroul (Piccadilly line) pana la Fulham Broadway (cu schimbare intre blue line si green line). Pret: 3,5£ single fare. Peste strada se afla statia pentru easybus catre Gatwick Airport (plecari la interval de 20-50 minute).
Iata si cateva poze cu drumul catre londra...
Plecarea de pe Bucuresti Otopeni:
Malev inside:
Deasupra Romaniei (inca plina de zapada)...
Cateva poze “luate” la dus in timpul stationarii prin aeroporturile londoneze si cel din Doha:
Mai multe poze luate din aeroportul din Doha si cele londoneze pe traseul de retur al excursiei.
Cateva cuvinte despre Qatar Airways... Experienta la bordul avioanelor QR a fost cea mai buna din toate zborurile de pana acum. La toate capitolele QR exceleaza: confort, mancare, bauturica, echipaj de zbor, echipaj de cabina, IFE (poate fi totusi imbunatatit) si mai ales aterizarile (toate patru cele mai fine din viata mea). Tks, Qatar Airways. Din punctul meu de vedere merita cu prisosinta cele 5 stele acordate de Skytrax. LF pe cele doua curse QR au fost: LGW-DOH 40% (operat cu A 330-200) si DOH-HKG >90% (operat cu A 330-300).
Multa vorbarie pana acum... poate ajungem si noi la excursia propriu-zisa si “vizitam” virtual cate ceva.
Dupa multe ore de zbor am ajuns si noi, intr-un final, la faimosul aeroport din Hong Kong –pozitia a 3 a in 2010 dupa clasamentul recent afisat de skytrax http://www.worldairportawards.com/Awards_2010/Airport2010.htm (un aeroport de 5 stele conform Skytrax, alaturi de Seoul Incheon si Singapore Changi Airport). Nu as putea spune ca m-a impresionat atat de mult acest aeroport (mai ales ca nu mi s-a parut cel mai curat si cel mai usor de “navigat” ca si pasager de tranzit...dar altii au se pare alta parere).
Cateva imagini surprinse la dus de pe HKG:
Cum planul excursiei era sa tranzitam aeroportul HKG si sa luam ferry direct catre Macau (HKG avand rezervate 3 zile la sfarsitul excursiei prin asia), am mers si am cumparat bilete la Turbojet cu 215 $HKD (~ 20 euro). Exista o poarta de imbarcare separata catre un tren care te duce iute ca si gandul catre Skypier (terminalul ferry al aeroportului). De acolo te imbarci pe unul din vasele ultra comode si foarte rapide ale turbojet care te duc direct catre Macau Ferry Terminal. NU ai treaba cu bagajul de cala – de fapt nici nu ai acces la el fiind inca in zona de tranzit a aeroportului ( ei se ocupa de transferul lui pana in macau, de unde il recuperezi la sosire).
This is Turbojet:
MACAU (MACAO)
O scurta introducere despre Macau (Macao)...detalii wikipedia si plaintele colectionate in excursie...
Fosta colonie portugheza pana in decembrie 1999, Macau este una dintre cele 2 regiuni cu administratie separata ale Chinei (alaturi de Hong Kong). In timp ce China asigura politica de aparare a tarii si politica externa, regiunea Macau isi mentine un sistem vamal propriu, o politica de imigrare, monetara, de ordine interna, etc proprii. Datorita capitalului adus de China si investitiilor masive, precum si legislatiei vamale si cea a taxelor, Macau este astazi una dintre cele mai dezvoltate regiuni ale lumii. Regiunea se bucura de un aflux important de turisti (peste 20 milioane anual- multi din China si Hong Kong), orasul fiind transformat intr-un Las Vegas al Asiei, jocurile de noroc aducand venituri importante la buget.
Macau se gaseste la aproximativ 60 km de HKG si este format din 3 zone: Peninsula Macau (initial Insula) si 2 insule: Taipa si Coloane. Aici se gaseste populatia cu cea mai mare speranta de viata (>84 ani), umiditatea extrem de mare fiind poate singurul lucru neplacut pentru un turist venit de pe meleaguri mioritice.
Pentru romani nu este nevoie de viza, doar pasaportul care va primi 2 stampile (entry/exit) , valabilitatea de sedere permisa fiind de 90 de zile (sistem identic cu cel din HKG). Peste tot se pot folosi banii din HKG, iar restul se poate cere in moneda locala sau tot in HKD (Hong Kong Dollars), lucru bun zic eu... desi este o regiune cu o densitate extrem de mare (printre cele mai mari din lume), oamenii par destul de relaxati si impatimiti dupa miscare si sporturi in aer liber.
Senado Square, o piata de 3700 mp, construita de portughezi, un mozaic de pietre frumos imbinate care se continua catre ruinele St. Paul:
Cladirea Historic Archives (adaposteste scrisori, carti si manuscrise de pe vremea colonizarii portugheze):
Grand Lisboa Hotel&Casino si S. Francisco Garden:
Desi pe un teritoriu mic, Macau a acordat o importanta deosebita zonelor de relaxare destinate turistilor si cetatenilor ei, printre sporturile ce pot fi practicate fiind: calaria, inotul, cursele de masini, saritura cu coarda elastica (printre cele mai inalte sarituri din lume din Macau Tower-233m), sporturi nautice, bowling, golf, basket si multe altele. Alte atractii includ spectacolul de lumini si muzica (Nam Van Lake Cybernetic Fountain), Lotus Square, Macau Fisherman’s Wharf, templele taoiste si budiste, etc.
Alte imagini de prin Macau... by night...
And by day...
Si acum un “altfel” de Macau:
Vazut din camera de hotel...
Pe partea opusa a aeroportului se afla Hotelul China:
Aeroportul este unul nou, foarte aerisit si foarte curat (probabil si datorita fluxului mic de pasageri, majoritatea preferand conexiunile oferite de Shenzen si HKG):
Cursa Air Asia catre Kuala Lumpur is ready for boarding:
Sosire in Kuala Lumpur si conexiune catre Australia (Melbourne) in 3 ore si 30 de minute... a fost un pic de inconstienta cu un timp atat de scurt intre zboruri, dar “cerurile” au tinut cu noi:
Datorita faptului ca in terminalul low cost al KLIA nu exista facilitatea de transfer, toti pasagerii sunt obligati sa urmeze formalitatile de imigrare (entry si mai apoi exit)...lucru bun caci trebuie sa mai faca si omul putin miscare, mai ales ca-l asteapta un zbor de aproape 8 ore...
Cam aici se incheie episodul Macau. Pe scurt: o destinatie cam pompoasa daca te iei dupa ce scriu ghidurile locale... si totusi un oras dragut in care daca ai la dispozitie 3 zile nu ai avea cum sa te plictisesti (nu mai pun la socoteala daca ai bani de “spart” prin cazinouri...).
Next episode: drumul cu AirAsia X catre Australia si sederea de o saptamana in tara cangurilor.