Ei bine, in sfarsit am reusit si eu sa fac navigatia lunga pentru PPL, dupa ce am fost oprit ba de nori, ba de cenusa, ba de NOTAM-uri...
Traseul dupa cum urmeaza: EBCI-AFI-EHMZ-EBOS-MAK-EBCI
Un flight log de toata jena
Cine ghiceste ce reprezinta scrijelitura din stanga sus a foii are un cookie
Dupa un scurt briefing din partea instructorului si trimiterea planurilor de zbor pentru primele doua segmente, m-am indreptat spre avion, i-am facut plinul si mi-am pregatit hartile. Pe pista,
"Oscar Oscar Victor November India, Charleroi Tower, bonjour, wind 030 degrees, 10 knots, runway 07, cleared for takeoff, report YANKEE"Decolare 'bumpy' si viraj la stanga pe deaspura terminalului de pasageri catre nord.
Dupa cam o ora de zbor in contact cu Brussels Information, 126.9, trec in Olanda si survolez aerodromul Midden-Zeeland la 1100ft, unde ma asteapta un left hand downwind pentru pista 09. Cobor pana la altitudinea circuitului, 700ft, il integrez dinspre nord si ma pregatesc pentru aterizarea pe iarba, cu flaps 34°. Dupa cum vedeti pe chart, in linia pistei este un camping care trebuie ocolit pentru noise abatement. In consecinta te aliniezi cu pista in ultimul moment. Plus ca am avut din nou ceva crosswind si am trantit avionul pe pista de un kilometru lungime - zgaltaiala mare. Ies de pe pista, rulez pana in zona de parcare si opresc motorul.
Turnul si totodata terminalul:
L-am carat si pana aici:
Cateva alte zburatoare. Coada cu inscriptie cel putin belicoasa e pentru Catalin
Ma grabeste soarele care sta sa pice si dupa 30 de minute pe acest minunat aerodrom pornesc din nou motorul. Sperii putin ratele de pe pista in timp ce fac run-up-ul si decolez, din nou cu zgaltaiala si flaps 21°. Urc la 1000ft si pun cap compas spre Oostende. Nici c-am decolat bine (de fapt inca sunt in Amsterdam FIR), ca trebuie sa contactez Oostende Approach pe 120.6, raportand punctul BRESKENS, pentru intrare in TMA.
Odata ce am aeroportul la vedere, sunt instruit sa contactez turnul, 118.175. Pregatesc o aterizare pe 08, cu left-hand-downwind. Apropiere superba pe deasupra marii. De data asta pista asfaltata de 3200m face loc pentru ceva mai mult conform si il pun "on speed, on spot", cum se zice, in ciuda celor catorva noduri de crosswind. Eliberez pista pe E1 si ma indrept spre APRON 3, acolo unde sunt asteptat de un Follow-me car
Parchez, opresc motorul si sunt luat cu masina pana la terminal
Aeroport cargo prin definitie, la Oostende aterizeaza avioane de toate felurile, de la Pipere si Cessne pana la DC-8-uri si An-124-uri
Cateva poze si aflu ca ASHTAM-ul legat de eruptia lui Ejkalfilhigqatjumitredipof (mersi viruse ca mi-ai amintit cum se cheama
) a fost prelungit si ca trebuie sa trimit un FPL si pentru ultimul segment, desi nu traversez vreo granita. Iata-l in persoana:
Decolez, din nou de pe pista 08 si ies din zona prin punctul TORHOUT. Contactez din nou Brussels Information, care fara doar si poate are in fata ochilor FPL-ul meu si a citit campul 15. Ingrijorat, ma anunta sa raman sub 1500ft, limita de jos a Brussels TMA, deoarece are trafic IFR pentru EBBR. Imi da un cod de squawk si imi cere altitudinea. Raspund ca sunt la 1100ft, cu QNH-ul de la EBOS. Aud un strigat in casti: TWO THOUSAND ONE HUNDRED FEET????
Il linistesc spunandu-i ca sunt la 1100 si ca voi ramane sub 1500 pana la intrarea in EBCI CTR.
Dupa inca o ora de zbor la apus de soare, cer QFY si schimb cu Charleroi Tower, caruia ii cer intrare prin punctul FELUY. Din cauza sutelor de pasageri RYR si WZZ in asteptare, mi se cere sa intru in zona pe la VICTOR, apoi WHISKEY pentru left hand downwind pista 07.
Ma execut si peste cateva minute ating terra ferma sub privirile suspicioase ale unui alt Ryanair asteptand la holding point, nerabdator ca de obicei, caruia i se cere
"Behind the light traffic on final, line up and wait, runway 07, behind". Evident ca nici nu trec pe deasupra pragului pistei ca pilotii incep rulajul pentru aliniere. Deh, time is money.
Parchez avionul in fata hangarului si profit de lumina superba ca sa mai pozez niste zburatoare:
Asta a fost. Acum, pentru mine, gata cu distractia, cu burta pe carte pentru examenul teoretic!