| Carpatair (V3 / KRP) | |
|
+98Andrei_RC allex andrei1601 TK fishbed fularU shouriken slobozaure Balki bogdan17 vishzu B773-R Tudor_p oldblueeyes NATO razvangugila mariusoctavian1 fly_emirates cata_124 tm89sky Todd is Back adrian deva MRares valir 46Pilot LeCCa iulianfly transporter flaviu schumi AIR06 narcisss Steve Darke robert24 danutztgv16 Raduq Celestin k0b3 alex_xy Griff CDA YR-197 etravel alinushi MrJack GAC minny strainu felix Justme aero raduvisitor cristi_avb neagu_laurentiu Skylink nicolaemarcu@ymail.com valavia dc9northwest Daniel Miţă_KRP puma330 kampfmaschine lucian21 B32fly Mengelaus lrbc silver mario antonio Alex_tm GYN claudiup YR-SND atr_42_500 gaudi cipi_TM tataie2010 arianne CalinCLJ VIC Edi eugen alexandru Virusu Voicu Dylan Eurofighter laurus llobregat Capt_Vio hayabusa free_flow77 Thomas andreos18 ovidiu51 bobocell gabi-737 RATus Nic 102 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
robert24 Flight Level 100
Numarul mesajelor : 123 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 25/10/2010
| Subiect: Re: Carpatair (V3 / KRP) Lun 05 Sept 2011, 22:03 | |
| Nu uitati ca Tarom inca mentine si parteneriatul cu Austrian, membru Star Alliance... Oricum ma mira faptul ca Carpatair se aliaza cu Alitalia, mai ales ca stiu ca isi doreau partneriate cu Lufthansa, si implicit o viitoare aderare in S.A. Parca la un moment dat chiar se puteau lua si mile M&M pe zborurile V3 catre Germania. | |
|
| |
Thomas Membru activ
Numarul mesajelor : 913 Varsta : 59 Localizare : Göttingen Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Carpatair (V3 / KRP) Lun 05 Sept 2011, 22:27 | |
| - robert24 a scris:
- Nu uitati ca Tarom inca mentine si parteneriatul cu Austrian, membru Star Alliance...
Oricum ma mira faptul ca Carpatair se aliaza cu Alitalia, mai ales ca stiu ca isi doreau partneriate cu Lufthansa, si implicit o viitoare aderare in S.A. Parca la un moment dat chiar se puteau lua si mile M&M pe zborurile V3 catre Germania. Era cât pe-aci ... dar e o poveste lunga LH a anuntat în newsletter parteneriatul si faptul ca se pot lua mile, dar în ultima clipa întelegerea a fost anulata. | |
|
| |
aero Airport Level
Numarul mesajelor : 18 Varsta : 31 Localizare : craiova Data de inscriere : 03/06/2010
| Subiect: Re: Carpatair (V3 / KRP) Mar 13 Sept 2011, 15:50 | |
| Ce sa intampla cu Carpatair a renuntat la toate rutele directe din Bucuresti la Iasi-Roma Craiova-Milano Timisoara-Atena Timisoara-Odesa ? | |
|
| |
Miţă_KRP Flight Level 200
Numarul mesajelor : 222 Varsta : 29 Localizare : Timisoara - LRTR - TSR Data de inscriere : 12/02/2010
| Subiect: Re: Carpatair (V3 / KRP) Mar 13 Sept 2011, 16:59 | |
| - aero a scris:
- Ce sa intampla cu Carpatair a renuntat la toate rutele directe din Bucuresti la Iasi-Roma Craiova-Milano Timisoara-Atena Timisoara-Odesa ?
Am citit acum o saptamana pe Facebook ca renunta la ODS si ATH pe perioada iernii urmand ca de la vara sa le reia. Sper insa sa nu se repete istoria TSR - SCV! P.S.: Printre altele nici indelung asteptata cursa TSR - FRA nu mai apare! | |
|
| |
Thomas Membru activ
Numarul mesajelor : 913 Varsta : 59 Localizare : Göttingen Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Carpatair (V3 / KRP) Sam 17 Sept 2011, 09:40 | |
| - Miţă_KRP a scris:
- aero a scris:
- Ce sa intampla cu Carpatair ...
Am citit acum o saptamana pe Facebook ... Pai cititi pe aici ... (vezi pag. precedenta) Dealtfel Carpatair introduce si a doua zi de repaus total pe saptamâna, când aproape toata flota ramâne la sol: marti. Doar doua curse CRA-FCO se opereaza marti si duminica, în rest nimica, inclusiv de la TSR. Asta implica automat si reducerea frecventelor pe absolut toate rutele. | |
|
| |
cipi_TM Membru activ
Numarul mesajelor : 1409 Varsta : 43 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 04/10/2008
| Subiect: Carpatair si Alitalia au incheiat un parteneriat pentru vanzarea biletelor Mier 21 Sept 2011, 09:57 | |
| Titlu: Carpatair si Alitalia au incheiat un parteneriat pentru vanzarea biletelor Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Turism/109645/Carpatair-si-Alitalia-au-incheiat-un-parteneriat-pentru-vanzarea-biletelor.html Autor: *** Data: 21.09.2011 - Citat :
- Carpatair si Alitalia au incheiat un parteneriat pentru vanzarea biletelor
Compania aeriana Alitalia va comercializa din octombrie bilete in nume propriu pentru zborurile operatorului roman Carpatair din si spre Italia, dupa ce cele doua linii aeriene au incheiat un parteneriat de tip codshare, scrie Mediafax.
Astfel, clientii Alitalia vor avea la dispozitie mai multe solutii de calatorie din si spre Europa de Est prin reteaua extinsa de zboruri Carpatair spre Romania, Ucraina si Republica Moldova.
Totodata, clientii companiei Carpatair, atat din tara cat si din strainatate, vor avea mai multe posibilitati de a calatori catre cele 90 destinatii de pe cele cinci continente din reteaua globala de zboruri Alitalia.
"Urmeaza perfectarea acordului de tip special prorate agreement (SPA) care ne va permite sa oferim pasagerilor Carpatair grile tarifare diversificate si convenabile care vor acoperi intreaga retea de zboruri Alitalia si Carpatair" a declarat intr-un comunicat presedintele Carpatair, Nicolae Petrov.
Odata cu perfectarea acordului SPA, pasagerii celor doua companii vor avea tarife preferentiale comune pentru toate destinatiile pe care cele doua linii aeriene vor colabora.
"Acordul cu Carpatair consolideaza prezenta noastra pe piata Europei de Est. Parteneriatul ne permite sa oferim clientilor nostri o paleta larga de destinatii gratie retelei Carpatair operate din hub-ul din Timisoara. In acelasi mod, clientii Carpatair vor putea ajunge, gratie zborurilor din Roma Fiumicino, in mai mult de 90 de destinatii din reteaua globala Alitalia", a spus responsabilul pentru aliante si acorduri al Alitalia, Andrea Tucci.
Infiintata in 1999, Carpatair opereaza pe 10 aeroporturi interne si 19 externe. Numarul total al zborurilor regulate ale companiei depaseste 360 pe saptamana, spre 27 de destinatii din 8 tari.
Alitalia a intrat in faliment in 2008, dupa mai multi ani de probleme financiare si greve. Operatorul care a fost detinut de catre statul italian a fost relansat anul trecut ca operator privat. Air France-KLM detine o participatie de 25% la Alitalia. | |
|
| |
schumi Airport Level
Numarul mesajelor : 61 Varsta : 41 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 28/07/2010
| Subiect: Re: Carpatair (V3 / KRP) Mar 04 Oct 2011, 21:52 | |
| o mica pasarica mi-a soptit ca sunt pe drum niste 733. niste ventilatoare pleaca in schimb! | |
|
| |
Alex_tm Moderator
Numarul mesajelor : 1835 Varsta : 35 Localizare : TIMISOARA - BANAT Data de inscriere : 15/01/2009
| Subiect: Re: Carpatair (V3 / KRP) Mar 04 Oct 2011, 21:57 | |
| - schumi a scris:
- o mica pasarica mi-a soptit ca sunt pe drum niste 733. niste ventilatoare pleaca in schimb!
Hmm...interesanta vestea! Astept sa vad! Alecsu` | |
|
| |
CalinCLJ Membru activ
Numarul mesajelor : 1031 Varsta : 62 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 15/10/2008
| Subiect: Re: Carpatair (V3 / KRP) Mar 04 Oct 2011, 22:14 | |
| 733? Mira-m-as ! Voi nu vedeti noul orar al KRP ? Pleaca de pe feedere la 10,00 (probabil pt a evita ceata ). Au redus frecvente . Ce sa faca cu 733 ??? | |
|
| |
schumi Airport Level
Numarul mesajelor : 61 Varsta : 41 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 28/07/2010
| Subiect: Re: Carpatair (V3 / KRP) Mar 04 Oct 2011, 22:20 | |
| in orarul de iarna se sta, asa cum s-a mai discutat, si in ziua de marti si duminica. Iar cu venitul, ele nu sunt inca achizitionate, se studiaza diverse oferte, poate pe primavara. Partea cu plecatul va fi insa mai rapida! | |
|
| |
Thomas Membru activ
Numarul mesajelor : 913 Varsta : 59 Localizare : Göttingen Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Carpatair (V3 / KRP) Mar 04 Oct 2011, 22:26 | |
| - schumi a scris:
- in orarul de iarna se sta, asa cum s-a mai discutat, si in ziua de marti si duminica.
Iar cu venitul, ele nu sunt inca achizitionate, se studiaza diverse oferte, poate pe primavara. Partea cu plecatul va fi insa mai rapida! schumi ... sincer ... asemenea "studii de oferte", "evaluari" etc. au tot fost ... si stiu ca zvonurile au avut acoperire ... dar parca aceasta companie nu reuseste sa fie la momentul potrivit la locul potrivit ... | |
|
| |
CalinCLJ Membru activ
Numarul mesajelor : 1031 Varsta : 62 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 15/10/2008
| Subiect: Re: Carpatair (V3 / KRP) Mar 04 Oct 2011, 22:28 | |
| - schumi a scris:
- in orarul de iarna se sta, asa cum s-a mai discutat, si in ziua de marti si duminica.
Iar cu venitul, ele nu sunt inca achizitionate, se studiaza diverse oferte, poate pe primavara. Partea cu plecatul va fi insa mai rapida! Pai schumi , normal ca pleaca , si asa mai mult stau decat zboara ! Cat despre "studiat diverse variante" , KRP nu e in stare sa isi foloseasca cu eficienta avioane de 100 de locuri (F100) , ce sa faca cu 733 de 148 ? Scuze , poate sunt eu prea sceptic , dar am auzit mult prea multe "proiecte" care au fost simple baloane de sapun la KRP ! | |
|
| |
flaviu Membru activ
Numarul mesajelor : 600 Varsta : 35 Localizare : Cluj Data de inscriere : 24/05/2008
| Subiect: Pasageri pusi in pericol de Carpatair pentru 700 de euro Lun 17 Oct 2011, 14:27 | |
| Titlu: Pasageri pusi in pericol de Carpatair pentru 700 de euro
Sursa: web... aici gasiti articolul
Autor: Tudor Ravoiu
Continut: Conducerea aeroportului a refuzat sa acorde dreptul de decolare unei aeronave apartinand companiei Carpatair dupa ce comandantul avionului a refuzat sa supuna aeronava la o operatiune de degivrare | |
|
| |
transporter Airport Level
Numarul mesajelor : 40 Varsta : 44 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 17/04/2010
| Subiect: Re: Carpatair (V3 / KRP) Lun 17 Oct 2011, 14:57 | |
|
http://www.citynews.ro/cluj/eveniment-29/pasageri-pusi-in-pericol-de-carpatair-pentru-700-de-euro-204603/
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-10442950-piloti-carpatair-acuzati-vrut-decoleze-fara-efectua-operatiunile-degivrare-pilotul-incercat-indeparteze-gheata-matura.htm
| |
|
| |
iulianfly Flight Level 100
Numarul mesajelor : 101 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 07/02/2009
| Subiect: Re: Carpatair (V3 / KRP) Lun 17 Oct 2011, 16:03 | |
| http://www.mediafax.ro/social/piloti-de-la-carpatair-au-vrut-sa-decoleze-cu-gheata-pe-avioane-aeroportul-cluj-va-sesiza-aacr-8874909/ Carpatair: Degivrarea avionului nu era necesară, nu a fost pusă în pericol siguranţa pasagerilor "Procedura de degivrare a aeronavei este o operaţiune care ţine exclusiv de competenţa şi decizia comandantului aeronavei şi se aplică în funcţie de condiţiile meteorologice ale aeroportului de plecare la ora decolării. În această dimineaţă (luni - n.r.) vremea la Cluj a fost cu cer senin şi temperaturi pozitive, aplicarea procedurii de degivrare nefiind necesară. Menţionăm că această decizie nu a pus nicio secundă în pericol siguranţa pasagerilor noştri", se arată într-un comunicat de presă transmis, luni, de compania Carpatair. Reprezentanţii Carpatair au precizat că vor informa autorităţile aeronautice despre "acest caz de abuz din partea Aeroportului Cluj-Napoca". "Carpatair va solicita despăgubiri aeroportului pentru prejudiciile de imagine cauzate de declaraţiile defăimătoare şi insinuări faţă de politica de siguranţă a zborului companiei Carpatair precum şi pentru daunele produse datorită întârzierii zborului Cluj - Timişoara de luni", se mai arată în comunicat. | |
|
| |
kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: Carpatair (V3 / KRP) Lun 17 Oct 2011, 18:12 | |
| Vezi si raspunsul celor de la Carpatair Discutie deschisa si aici, eventual de lipit. | |
|
| |
schumi Airport Level
Numarul mesajelor : 61 Varsta : 41 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 28/07/2010
| Subiect: Carpatair paraseste aeroportul Cluj Lun 17 Oct 2011, 20:06 | |
| de presa: Carpatair paraseste aeroportul Cluj
Directorul Aeroportului Cluj incearca sa hartuiasca in disperare compania Carpatair pentru plangerea pe care aceasta a depus-o la Comisia Europeana. Operatorul aerian a acuzat in plangerea sa aeroportul ca subventioneaza, incepand cu 2007, pe unul din concurentii sai cu sume care se apropie de 20 milioane de euro, masura respectiva prejudiciind grav mediul concurential, mai multe companii aeriene fiind nevoite sa-si sisteze cursele pe care le-au zburat in mod traditional de pe aeroportul Cluj
Actiunea de astazi de la Cluj cu provocarea intarzierii neintemeiate a zborului Cluj -Timisoara cu aproximativ 2 ore, insostita de actiunea din mass-meda cu declaratii defaimataore la adresa Carpatair din partea directorului aeroportului si denaturarea premeditata a faptelor, aducerea unor comparatii total inacceptabile, gen Verona 1997, nu au nimic de a face cu preocuparile reale de siguranta a zborului. Aceste actiuni sunt vadit premeditate si au ca scop doar denigrarea Carpatair.
Declaratiile referitoare la zborul de sambata fac parte din acelasi scenariu si sunt lipsite de adevar demonstrand o data in plus intentia reala a conducatorului aeroportului Cluj de a cauza cu orice pret prejudicii de imagine companiei Carpatair pentru indrazneala denuntarii schemelor frauduloase a ajutoarelor de stat ilegale acordate unui concurent.
Carpatair intareste declaratia ca aplicarea procedurii de degivrare este o operatiune care tine strict de competenta si decizia comandantul aeronavei si ca aceasta se aplica functie de conditiile meteorologice de la aeroportul de plecare. In aceasta dimineata vremea la aeroportul Cluj a fost cu cer senin si temperaturi pozitive iar aplicarea procedurii de degivrare nu a fost necesara. Pentru o intelegere mai clara a situatiei subliniem ca standardele de siguranta a Carpatair sunt in stricta conformitate cu cerintele si reglementarile europene EASA respectarea acestora pe plan national fiind in sarcina Autoritatii Aeronautice Civile Romane. Pilotii si personalul tehnic Carpatair sunt instruiti sa respecte strcit aceasta politica si intotdeauna pun pe primul loc siguranta pasagerilor. Insinuarile aduse la adresa echipajelor de zbor Carpatair de catre dl David Ciceo fac parte din scenariul sau de razbunare.
Carpatair va informa autoritatile aeronautice despre abuzul si atacul la imagine al aeroportului Cluj si va solicita despagubiri aeroportului pentru prejudiciile cauzate de declaratiile defaimatoare si insinuarile fata de politica de siguranta a companiei Carpatair. Se vor solicita despagubiri si pentru intarzierea nemotivata a zborului Cluj-Timisoara de azi 17 octombrie 2011. Urmare a conflictului grav la care s-a ajuns Carpatair a decis astazi inchiderea zborurilor Cluj- Timisoara dupa o perioada de 12 ani. Totodata acest lucru va duce si la inchiderea bazei operationale Carpatair de la Cluj ceea ce va avea ca efect desfiintarea a cca 20 locuri de munca asigurate pe plan local.
De asemenea, Carpatair il va actiona in judecata pe directorul aeroportului David Ciceo in persoana pentru abuz de functie si implicare directa in favorizarea concurentei. Compania va sesiza deasemenea organelle competente sa cerceteze prezenta actelor de coruptie in cazul contractelor pe care Carpatair le-a denuntat la Comisia Europeana in aceasta primavara.
Read more: http://www.airbuzz.ro/2011/10/comunicat-de-presa-carpatair-paraseste-aeroportul-cluj/#ixzz1b3lTPEzg
| |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Carpatair (V3 / KRP) Lun 17 Oct 2011, 20:40 | |
| Mi se pare mie sau articolelor de mai sus le lipseste impartialitatea ? Si cu precadere oaia neagra e Carpatair ? |
|
| |
CalinCLJ Membru activ
Numarul mesajelor : 1031 Varsta : 62 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 15/10/2008
| Subiect: Re: Carpatair (V3 / KRP) Lun 17 Oct 2011, 21:20 | |
| Nu stiu , Octavian , care e adevarul , stiu ca inchiderea spatiilor Carpatair din aeroport e o chestie stiuta de ceva vreme. cat despre "subiect" , azi la ora 9,45 cand am ajuns la birou care e la 500 m de aeroport , erau -4 grade C . Nu m-ar mira deloc sa existe probleme financiare grave , vezi anularea completa a zilei de marti inclusiv de pe hub . Pe de alta parte nu cred ca Wizz si Lufthansa se supara foarte tare de aceasta veste . Poate si Malev , cata viata o mai fi avand si astia !
LE : Pe de alta parte , in tipicul romano-romanesc , acum , la ora 21,23 nu exista nimic pe site-ul Carpatair. De asemenea , zborurile sunt valabile pana la 28 oct , adica la sfarsitul perioadei de vara. | |
|
| |
Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: Carpatair (V3 / KRP) Lun 17 Oct 2011, 22:25 | |
| - CalinCLJ a scris:
- stiu ca inchiderea spatiilor Carpatair din aeroport e o chestie stiuta de ceva vreme.
Mai exact din vara de cand s-a aflat ca Menzies va prelua handlingul Lufthansa incepand cu luna noiembrie. p.s Oare cum putem afla ce zicea metarul la ora aia? Programul pe care-l folosesc eu nu arata decat cu vreo 4 ore in urma. | |
|
| |
LeCCa Flight Level 200
Numarul mesajelor : 244 Varsta : 39 Localizare : Bucuresti - Baneasa Str Marinarilor / Campina , Prahova Data de inscriere : 11/07/2010
| Subiect: Re: Carpatair (V3 / KRP) Lun 17 Oct 2011, 22:26 | |
| Din ceea ce am citit, nu pot decat sa dau dreptate companiei Carpatair. Atata vreme cat pilotul comandant are o licenta care il califica sa decida asupra degivrarii , iar reglementarile ICAO in vigoare ii dau acest drept doar lui, este destul de clar ca Aeroportul Cluj a actionat ilegal si merita o sanctiune. Bravo Carpatair pentru felul in care isi apara drepturile, dar este mare pacat pentru ca s-a ajuns aici... | |
|
| |
46Pilot Flight Level 200
Numarul mesajelor : 234 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 24/01/2009
| Subiect: Re: Carpatair (V3 / KRP) Lun 17 Oct 2011, 22:52 | |
| LRCL 170800Z VRB02KT CAVOK 03/M04 Q1029= LRCL 170730Z 00000KT CAVOK 01/M03 Q1030= LRCL 170700Z VRB02KT CAVOK M01/M04 Q1030= LRCL 170630Z VRB02KT CAVOK M03/M04 Q1030= LRCL 170600Z 00000KT CAVOK M04/M05 Q1030= LRCL 170530Z 00000KT CAVOK M05/M05 Q1029= LRCL 170500Z 31002KT CAVOK M06/M07 Q1029= LRCL 170430Z 00000KT CAVOK M06/M06 Q1030= LRCL 170400Z 00000KT CAVOK M06/M06 Q1030= | |
|
| |
schumi Airport Level
Numarul mesajelor : 61 Varsta : 41 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 28/07/2010
| Subiect: Re: Carpatair (V3 / KRP) Lun 17 Oct 2011, 22:58 | |
| - 46Pilot a scris:
- LRCL 170800Z VRB02KT CAVOK 03/M04 Q1029=
LRCL 170730Z 00000KT CAVOK 01/M03 Q1030= LRCL 170700Z VRB02KT CAVOK M01/M04 Q1030= LRCL 170630Z VRB02KT CAVOK M03/M04 Q1030= LRCL 170600Z 00000KT CAVOK M04/M05 Q1030= LRCL 170530Z 00000KT CAVOK M05/M05 Q1029= LRCL 170500Z 31002KT CAVOK M06/M07 Q1029= LRCL 170430Z 00000KT CAVOK M06/M06 Q1030= LRCL 170400Z 00000KT CAVOK M06/M06 Q1030= huh ??? | |
|
| |
Alex_tm Moderator
Numarul mesajelor : 1835 Varsta : 35 Localizare : TIMISOARA - BANAT Data de inscriere : 15/01/2009
| |
| |
kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: Carpatair (V3 / KRP) Lun 17 Oct 2011, 23:05 | |
| E un METAR Explicativ de pe Wikipedia : - Citat :
- International METAR codes
The following is an example METAR from Burgas Airport in Burgas, Bulgaria. It was taken on 4 February 2005 at 16:00 Coordinated Universal Time (UTC).
METAR LBBG 041600Z 12003MPS 310V290 1400 R04/P1500N R22/P1500U +SN BKN022 OVC050 M04/M07 Q1020 NOSIG 9949//91=
METAR indicates that the following is a standard hourly observation. LBBG is the ICAO airport code for Burgas Airport. 041600Z indicates the time of the observation. It is the day of the month (the 4th) followed by the time of day (1600 Zulu time, which equals 4:00 pm Greenwich Mean Time). 12003MPS indicates the wind direction is from 120° (east-southeast) at a speed of 3 MPS (5.8 KT; 6.7 mph; 11 km/h). Speed measurements can vary from knots (KT) or meters/second (MPS). 310V290 indicates the wind direction is varying from 310° true (northwest) to 290° true (west-northwest). 1400 indicates the prevailing visibility is 1,400 m (4,600 ft). R04/P1500N indicates the Runway Visual Range (RVR) along runway 04 is 1,500 m (4,900 ft) and not changing significantly. R22/P1500U indicates RVR along runway 22 is 1,500 m (4,900 ft) and rising. +SN indicates snow is falling at a heavy intensity. If any precipitation begins with a minus or plus (-/+), it's either light or heavy. BKN022 indicates a broken (over half the sky) cloud layer at 2,200 ft (670 m) above ground level (AGL). The lowest "BKN" or "OVC" layer specifies the cloud ceiling. OVC050 indicates an unbroken cloud layer (overcast) at 5,000 ft (1,500 m) above ground level. M04/M07 indicates the temperature is −4 °C (25 °F) and the dewpoint is −7 °C (19 °F). An M in front of the number indicates that the temperature/dew point is below zero (0) Celsius. Q1020 indicates the current altimeter setting (QNH) is 1,020 hPa (30.12 inHg). NOSIG is an example of a TREND forecast which is appended to METARs at stations while a forecaster is on watch. NOSIG means that no significant change is expected to the reported conditions within the next 2 hours. 9949//91 indicates the condition of the runway: 99 indicates either a specific runway (e.g. 25 = Rwy 25 or 25L; adding 50 will indicate Right Runway) or all the airport's runways ("99"). Some locations will report the runway using 3 characters (e.g. 25L) 4 means the runway is coated with dry snow 9 means 51% to 100% of the runway is covered // means the thickness of the coating was either not measurable or not affecting usage of the runway 91 means the braking index is bad, in other words the tires have bad grip on the runway CAVOK (abbreviation for Ceiling And Visibility OKay,[6]) indicating no cloud below 5,000 ft (1,500 m) and no cumulonimbus at any level, a visibility of 10 km (6 SM) or more and no significant weather.[7] As of 5 November 2008 this was amended to include towering cumulus[8] = indicates the end of the METAR report
[edit] North American METAR codes
North American METARs deviate from the WMO (who write the code on behalf of ICAO) FM 15-XII code. Details are listed in the FAA's Aeronautical Information Manual (AIM), but the non-compliant elements are mostly based on the use of non-standard units of measurement. This METAR example is from Trenton-Mercer Airport near Trenton, New Jersey, and was taken on 5 December 2003 at 18:53 UTC.
METAR KTTN 051853Z 04011KT 1/2SM VCTS SN FZFG BKN003 OVC010 M02/M02 A3006 RMK AO2 TSB40 SLP176 P0002 T10171017=[9]
METAR indicates that the following is a standard hourly observation. KTTN is the ICAO identifier for the Trenton-Mercer Airport. 051853Z indicates the day of the month is the 5th and the time of day is 1853 Zulu/UTC, 6:53PM GMT, or 1:53PM Eastern Standard Time. 04011KT indicates the wind is from 040° true (north east) at 11 knots (20 km/h; 13 mph). In the United States, the wind direction must have a 60° or greater variance for variable wind direction to be reported and the wind speed must be 7 knots (13 km/h; 8 mph) or higher. 1/2SM indicates the prevailing visibility is 0.5 statute miles (800 m). VCTS indicates a thunderstorm (TS) in the vicinity (VC), which means from 5-10 statute miles (8–16 km). SN indicates snow is falling at a moderate intensity; a preceding plus or minus sign (+/-) indicates heavy or light precipitation. FZFG indicates the presence of freezing fog. BKN003 OVC010 indicates a broken (5/8 to 7/8 of the sky covered) cloud layer at 300 ft (91 m) above ground level (AGL) and an overcast (8/8 of the sky covered) layer at 1,000 ft (300 m). M02/M02 indicates the temperature is −2 °C (28 °F) and the dewpoint is −2 °C (28 °F). An M in front of the number indicates that the temperature/dew point is below zero (0) Celsius. A3006 indicates the altimeter setting is 30.06 inHg (1,018 hPa). RMK indicates the remarks section follows.
Note that what follows are not part of standard observations outside of the United States and can vary significantly.
AO2 indicates that the station is automated with a rain/snow precipitation sensor. Stations that aren't equipped with a rain/snow sensor are designated AO1.[10] TSB40 indicates the thunderstorm began at 40 minutes past the hour at 1840 Zulu/UTC, 6:40PM GMT, or 1:40PM Eastern Standard Time. SLP176 indicates the current barometric pressure extrapolated to sea level is 1017.6 hPa. P0002 indicates that 0.02 inches (0.5 mm) of liquid-equivalent precipitation accumulated during the last hour. T10171017 is a breakdown of the temperature and dew point in 8 digits separated into two groups of four. the first four digits (1017) is the temperature. The first digit (1) designates above or below zero Celsius (0=above zero 1=below zero). The next three digits in the group '017' is the temperature in degrees and tenths of a degree, −1.7 °C (28.94 °F). The last four digits '1017' is the same as the first group but for dew point, −1.7 °C (28.94 °F). = indicates the end of the METAR report.
In Canada, RMK is followed by a description of the cloud layers and opacity, in eighths of the sky (oktas). For example, CU5 would mean Cumulus in 5/8 of the sky.[11] | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Carpatair (V3 / KRP) | |
| |
|
| |
| Carpatair (V3 / KRP) | |
|