ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 IAR-814 si varianta MR-2

In jos 
+8
mihaiatanasie
dan guina
deltadagger
ovidiu51
Mengelaus
retro
tm89sky
Antoniu
12 participanți
AutorMesaj
Antoniu
Flight Level 200
Flight Level 200



Numarul mesajelor : 219
Varsta : 78
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 03/02/2009

IAR-814 si varianta MR-2 Empty
MesajSubiect: IAR-814 si varianta MR-2   IAR-814 si varianta MR-2 EmptySam 12 Dec 2009, 08:13

Am postat acest topic la initiativa lui dan guina, cred pasionat de acest avion, o alta mare mare absenta din Muzeul Aviatiei.

IAR-814
An de fabricatie 1953
Proiect realizat de ing. Radu Manicatide, constructia s-a realizat la ARMV-3 Braşov. Construcţie mixtă lemn şi metal. Tren de aterizare escamotabil. A fost echipat pentru zborul fără vizibilitate şi staţie radio. S-au construit 2 exemplare prototip, s-a avut in vedere un avion pentru uz militar, au fost echipate pentru misiuni diferite, transport persoane si sanitar. Ulterior a fost fabricat în serie, cu mici modificări de adaptare pentru transportul de pasageri, sub denumirea de MR-2. Cu avionul nr.2, pilotul Octavian Băcanu a stabilit pe 14 – 15 octombrie 1961, recordul mondial de distanţă în circuit închis omologat de FAI. Avion utilitar, de şcoală şi antrenament pentru bimotoare.
Motor 2x WALTER MINOR 6 III în linie inversat de 160 CP
DIMENSIUNI: anvergură 14 m; lungime 11,050 m; înălţimea în linie de zbor 2,920 m; suprafaţă portantă totală 28 m².
GREUTĂŢI: greutate gol 1400 kg; greutate totală 2030 kg.
PERFORMANŢE: viteză maximă 272 km/h; viteză minimă 85 km/h; plafon 5600 m; autonomie 950 km.

IAR-814 si varianta MR-2 45828648

IAR-814 si varianta MR-2 36782696

IAR-814 si varianta MR-2 61093456

IAR-814 si varianta MR-2 38658902

IAR-814 si varianta MR-2 63149285

IAR-814 si varianta MR-2 45497551

IAR-814 si varianta MR-2 23713228
Sus In jos
Antoniu
Flight Level 200
Flight Level 200



Numarul mesajelor : 219
Varsta : 78
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 03/02/2009

IAR-814 si varianta MR-2 Empty
MesajSubiect: MR-2   IAR-814 si varianta MR-2 EmptySam 12 Dec 2009, 08:25

MR-2
An de fabricatie 1956
Variantă de serie a avionului IAR-814 (MR de la Manicatide Radu). Aripa acestui model acoperită cu placaj, a avut un înveliş suplimentar din pânză, măsură care s-a dovedit salutară mărind rezistenţa în timp. Au fost construite 10 exemplare MR-2 + 2 IAR-814, total 12 avioane la ARMV-3 Braşov.
Avion fabricat in variantele: transport, turism şi sanitar. Capacitate: echipaj 1, pasageri 5, s-au în varianta sanitar: echipaj 1 pilot + 1 sanitar, pasageri 2 bolnavi. Motor 2x WALTER MINOR 6 III în linie inversat răcit cu aer de 160 CP
DIMENSIUNI: anvergură 14 m; lungime 10,9 m; înălţimea în linie de zbor 2,760 m; suprafaţă portantă totală 28 m².
GREUTĂŢI: greutate gol 1415 kg; greutate totală 2080 kg.
PERFORMANŢE: viteză maximă 275 km/h; viteză minimă 85 km/h; plafon 4900 m; lungime rulaj la decolare 400 m; lungime rulaj la aterizare 280 m; autonomie 1100 km.
In majoritatea lor au fost echipate in varianta sanitar fiind exploatate de AVIASAN (ce vremuri!)

IAR-814 si varianta MR-2 74931706

IAR-814 si varianta MR-2 62564910

IAR-814 si varianta MR-2 89106840

IAR-814 si varianta MR-2 72737211

IAR-814 si varianta MR-2 39715333

IAR-814 si varianta MR-2 79680521

IAR-814 si varianta MR-2 70018299

Si un mic incident de zbor.
IAR-814 si varianta MR-2 36361891
Sus In jos
tm89sky
Airport Level
Airport Level
tm89sky


Numarul mesajelor : 89
Varsta : 56
Localizare : Romania
Data de inscriere : 20/04/2009

IAR-814 si varianta MR-2 Empty
MesajSubiect: IAR-814 si varianta MR-2   IAR-814 si varianta MR-2 EmptySam 12 Dec 2009, 08:35

Antoniu a scris:
"...Cu avionul nr.2, pilotul Octavian Băcanu a stabilit pe 14 – 15 octombrie 1961, recordul mondial de distanţă în circuit închis omologat de FAI. Avion utilitar, de şcoală şi antrenament pentru bimotoare.
Motor 2x WALTER MINOR 6 III în linie inversat de 160 CP..."

http://records.fai.org/general_aviation/aircraft.asp?id=2013
Sus In jos
retro
Flight Level 100
Flight Level 100
retro


Numarul mesajelor : 156
Varsta : 49
Localizare : CRAIOVA
Data de inscriere : 21/04/2008

IAR-814 si varianta MR-2 Empty
MesajSubiect: Re: IAR-814 si varianta MR-2   IAR-814 si varianta MR-2 EmptySam 12 Dec 2009, 16:33

Superb!
Are cineva planurile?
Sus In jos
Mengelaus
Fotograf
Mengelaus


Numarul mesajelor : 4083
Varsta : 42
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

IAR-814 si varianta MR-2 Empty
MesajSubiect: Re: IAR-814 si varianta MR-2   IAR-814 si varianta MR-2 EmptySam 12 Dec 2009, 16:50

Foarte frumos avionul, multumim de poze si descriere.
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ
ovidiu51


Numarul mesajelor : 1170
Varsta : 73
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

IAR-814 si varianta MR-2 Empty
MesajSubiect: 814   IAR-814 si varianta MR-2 EmptySam 12 Dec 2009, 18:09

Super pozele Dane, tu esti Dumnezeul istoricelor
Stiu ca la Bacau zbura la Aviasan un 814 YR-MRG
Sus In jos
Antoniu
Flight Level 200
Flight Level 200



Numarul mesajelor : 219
Varsta : 78
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 03/02/2009

IAR-814 si varianta MR-2 Empty
MesajSubiect: Desene MR-2   IAR-814 si varianta MR-2 EmptySam 12 Dec 2009, 19:28

Ovidiu, daca la Bacau era un IAR-814 inseamna ca era Nr.1 sau 2? restul au fost MR-2

Planuri. Ar fi posibil ca la Ghimbav sa existe ceva desene, eu nu am sperante deoarece sunt in afara pasiunii meseriei lor, am apelat la ei pentru Constructii Aeronautice, raspunsuri cu felicitari pentru abordarea subiectului, dar nimic, idem Avioane Craiova si Turbomecanica.
Deasemeni putea exista un exemplar la INCREST, dar cum s-a spart in mai multe cioburi precis au aruncat totul.
Cu 4 ani in urma am obtinut de la arhiva TAROM, documente importante pana in 1949, si o lada imensa in care am pus desenele avioanelor construite la ROMAERO. Le-am dirijeat catre Muzeul Aviatiei Otopeni unde au fost stocate intr-o camera neincalzita, apoi au ajuns la Pipera, un canion de documente.
Acum, sunt pline de mucegai si nimeni nu are curaj sa mai umble la ele, cred ca vor fi arse pana la urma. Nu avem cultul artefactelor vechi de mare valoare, istorie.
Sus In jos
deltadagger
Flight Level 300
Flight Level 300
deltadagger


Numarul mesajelor : 324
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 06/11/2009

IAR-814 si varianta MR-2 Empty
MesajSubiect: Aeronave in Romania :: IAR-814 si varianta MR-2   IAR-814 si varianta MR-2 EmptySam 12 Dec 2009, 21:05

Frumoase fotografiile.Nici avionul nu este mai prejos.Superb!
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ
ovidiu51


Numarul mesajelor : 1170
Varsta : 73
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

IAR-814 si varianta MR-2 Empty
MesajSubiect: MR-2   IAR-814 si varianta MR-2 EmptySam 12 Dec 2009, 23:14

Antoniu a scris:
Ovidiu, daca la Bacau era un IAR-814 inseamna ca era Nr.1 sau 2? restul au fost MR-2
Scuze era MR-2, YR-MRG, nu stiu de ce am scris IAR-814, probabil ca seamana f mult
Sus In jos
Antoniu
Flight Level 200
Flight Level 200



Numarul mesajelor : 219
Varsta : 78
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 03/02/2009

IAR-814 si varianta MR-2 Empty
MesajSubiect: MR-2   IAR-814 si varianta MR-2 EmptyDum 13 Dec 2009, 16:28

Ovidiu nu exista nici o diferenta, in afara de denumire, intre IAR-814 respectiv Nr.1 si 2 si MR-2.
Din respect pentru Radu Manicatide avioanele de serie au primit numele de MR-2.

dan guina, multumit?
Sus In jos
dan guina
Flight Level 100
Flight Level 100



Numarul mesajelor : 167
Localizare : ierusalim israel
Data de inscriere : 03/05/2009

IAR-814 si varianta MR-2 Empty
MesajSubiect: Re: IAR-814 si varianta MR-2   IAR-814 si varianta MR-2 EmptyLun 14 Dec 2009, 00:43

Foarte,Domnule Antoniu !!

Un avion superb,gratios,mandrie pentru constructorii nostri si pentru marele Radu Manicatide! Adolescent fiind,am citit o carte in care era descris zborul record,dar din pacate nu o mai am demult si nici titlul nu il mai tzin minte.
Inca odata va multzumesc !
Sus In jos
mihaiatanasie
Membru activ
mihaiatanasie


Numarul mesajelor : 2388
Varsta : 66
Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov
Data de inscriere : 27/06/2008

IAR-814 si varianta MR-2 Empty
MesajSubiect: Re: IAR-814 si varianta MR-2   IAR-814 si varianta MR-2 EmptyLun 14 Dec 2009, 13:21

dan guina a scris:
Foarte,Domnule Antoniu !!

Un avion superb,gratios,mandrie pentru constructorii nostri si pentru marele Radu Manicatide! Adolescent fiind,am citit o carte in care era descris zborul record,dar din pacate nu o mai am demult si nici titlul nu il mai tzin minte.
Inca odata va multzumesc !

O fi fost "Sfarleaza cu fofeaza"?!
Stiti ca exista o carte in doua volume despre ing. Radu Manicatide, scrisa de cdr. Sandachi? Am fost la MAv la lansarea cartii si am primit autograf pe vol. 2 chiar de la dl. Manicatide!
Sus In jos
http://unursinnoras.blog-gratuit.ro/
Boeing777-300
Fotograf



Numarul mesajelor : 857
Localizare : Macondo
Data de inscriere : 02/12/2008

IAR-814 si varianta MR-2 Empty
MesajSubiect: Re: IAR-814 si varianta MR-2   IAR-814 si varianta MR-2 EmptyLun 14 Dec 2009, 14:09

am invatat multe lucurile pe care nu le stiam de la Domnul Antoniu, inclusiv despre acest avion. merci ptr toate aceste informatii
Sus In jos
dan guina
Flight Level 100
Flight Level 100



Numarul mesajelor : 167
Localizare : ierusalim israel
Data de inscriere : 03/05/2009

IAR-814 si varianta MR-2 Empty
MesajSubiect: Re: IAR-814 si varianta MR-2   IAR-814 si varianta MR-2 EmptyLun 14 Dec 2009, 14:23

Nu,Mihai,nu "S&F",am avut-o si am citit-o si pe aceea,dar era o simpla fabulatzie.Cartea la care ma refer era scrisa de unul din participantzii la zbor si relata obtzinerea recordului
Sus In jos
mandrei
Airport Level
Airport Level
mandrei


Numarul mesajelor : 48
Varsta : 74
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 30/11/2008

IAR-814 si varianta MR-2 Empty
MesajSubiect: IAR-814 & MR-2   IAR-814 si varianta MR-2 EmptyJoi 24 Dec 2009, 16:04

Sunt ceva deosebiri intre IAR-814 si MR-2. Este drept, nu esentiale: geometria partii superioare a cabinei, geometria parbrizelor, ferestrelor, desenul botului.
Un avion pe care-l iubesc. Este posibil sa-i acord ceva atentie si sa fac niste planuri.
mandrei
Sus In jos
Antoniu
Flight Level 200
Flight Level 200



Numarul mesajelor : 219
Varsta : 78
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 03/02/2009

IAR-814 si varianta MR-2 Empty
MesajSubiect: Re   IAR-814 si varianta MR-2 EmptyVin 25 Dec 2009, 09:46

Ar fi cazul Misule, de mult nu ai mai realizat ceva productiv, adica ce faceai cu mmulti ani in urma.
Toto concursul. Dan.
Sus In jos
mandrei
Airport Level
Airport Level
mandrei


Numarul mesajelor : 48
Varsta : 74
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 30/11/2008

IAR-814 si varianta MR-2 Empty
MesajSubiect: Re: IAR-814 si varianta MR-2   IAR-814 si varianta MR-2 EmptyVin 05 Feb 2010, 21:15

Nu stiti voi, dar am realizat,... E drept, nu se vede. Nu am publicat, neavand un editor serios,... Nu am mai iesit in piblic, simtindu-ma bine pe aerodrom, in aer, chiar daca singur,... pe la muzee si aerodroame in lume,... ma mai gandesc.
Ref. IAR-814, MR-2,.... am si unghiul de incidenta de la ampeajul orizontal (desene tehnice), amenajari generale, dosarele de calcul, incercarile in zbor,... la toate avioanele, fotocopii dupa pozele de la domnul Manicatide, poze originale cu ramasitele fuzelajului central, facute la Deva si o bucata "adevarata" din invelisul panzat,... Un avion frumos.
mandrei
Sus In jos
Steve Darke
Flight Level 300
Flight Level 300



Numarul mesajelor : 340
Varsta : 70
Localizare : Arad
Data de inscriere : 11/08/2010

IAR-814 si varianta MR-2 Empty
MesajSubiect: Re: IAR-814 si varianta MR-2   IAR-814 si varianta MR-2 EmptyLun 25 Apr 2011, 11:31

How many IAR.814 & MR-2's were built? 2 IAR.814 ?. Were they all registered in the YR-MRA to YR-MRZ range? I kmow only of YR-MRD to -MRJ.

Thanks,

Steve
Sus In jos
http://www.thai-aviation.net
Virusu
Moderator
Virusu


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 38
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

IAR-814 si varianta MR-2 Empty
MesajSubiect: Re: IAR-814 si varianta MR-2   IAR-814 si varianta MR-2 EmptyLun 25 Apr 2011, 11:59

Hello Steve, as mr. Antoniu said, there were 2 IAR-814 and 10 MR-2 which is the series version. From the photos i can assume that they were registered within the MR range but it's hard to tell which was the first. In the photos we can see YR-MRC so i guess they started with MRA... i hope mr. Antoniu will clear this for us if he sees the topic.
Sus In jos
Steve Darke
Flight Level 300
Flight Level 300



Numarul mesajelor : 340
Varsta : 70
Localizare : Arad
Data de inscriere : 11/08/2010

IAR-814 si varianta MR-2 Empty
MesajSubiect: Re: IAR-814 si varianta MR-2   IAR-814 si varianta MR-2 EmptyDum 26 Iun 2011, 18:47

As far as I can see, this is a list of the MR-2's produced. Comments welcome.

See also my much-updated YR-register at http://www.thai-aviation.net/files/YR_Register.pdf, now with data from official sources.

Steve Darke

YR-MRA(1) IAR.814/MR-2 c/n 1 ?
R15-May-57; Aviasan; canx 15-Nov-74; accident

YR-MRB IAR.814/MR-2 c/n 2 ?
R15-May-57; Aviasan; canx 15-Nov-74

YR-MRC IAR.814/MR-2 c/n 3 ?
R25-Apr-57; Aviasan; canx 03-Aug-63; accident

YR-MRD IAR.814/MR-2 c/n 4 ?
R25-Apr-57; Aviasan; canx 15-Nov-74

YR-MRE IAR.814/MR-2 c/n 5
R19-Jun-57; Aviasan; canx 21-Sep-71; accident

YR-MRF IAR.814/MR-2 c/n 6
R20-Jun-57; Aviasan; canx 15-Nov-74

YR-MRG IAR.814/MR-2 c/n 7
R15-May-57; Aviasan [Bacău]; canx 24-Mar-75

YR-MRH IAR.814/MR-2 c/n 8
R16-Jul-67; Aviasan [Tuzla] 1967; canx 24-Mar-76

YR-MRI IAR.814/MR-2 c/n 9
R23-Jul-67; canx 24-Mar-75

YR-MRJ IAR.814/MR-2 c/n 10
R16-Jul-67; DTA; canx 24-Mar-76
Sus In jos
http://www.thai-aviation.net
ovidiu51
Membru activ
ovidiu51


Numarul mesajelor : 1170
Varsta : 73
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

IAR-814 si varianta MR-2 Empty
MesajSubiect: IAR 814/MR-2   IAR-814 si varianta MR-2 EmptyVin 10 Feb 2012, 00:29

MR-2 in presa vremii. Aripile Patriei 1956
IAR-814 si varianta MR-2 Iar814

Sus In jos
Continut sponsorizat





IAR-814 si varianta MR-2 Empty
MesajSubiect: Re: IAR-814 si varianta MR-2   IAR-814 si varianta MR-2 Empty

Sus In jos
 
IAR-814 si varianta MR-2
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Otopeni Airshow 2011 - 16 Iulie
» Varianta chinezeasca de AN-26
» Blue Line prezinta noul MD-83 in varianta VIP
» Filmul ,,Terminalul,, -varianta mexico-japoneza
» Varianta decenta de transport Oradea - Bergen (Norvegia)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Aeronave in Romania - Aircraft in Romania-
Mergi direct la: