| IAR-814 si varianta MR-2 | |
|
+8mihaiatanasie dan guina deltadagger ovidiu51 Mengelaus retro tm89sky Antoniu 12 participanți |
Autor | Mesaj |
---|
Antoniu Flight Level 200
Numarul mesajelor : 219 Varsta : 78 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 03/02/2009
| Subiect: IAR-814 si varianta MR-2 Sam 12 Dec 2009, 08:13 | |
| Am postat acest topic la initiativa lui dan guina, cred pasionat de acest avion, o alta mare mare absenta din Muzeul Aviatiei. IAR-814 An de fabricatie 1953 Proiect realizat de ing. Radu Manicatide, constructia s-a realizat la ARMV-3 Braşov. Construcţie mixtă lemn şi metal. Tren de aterizare escamotabil. A fost echipat pentru zborul fără vizibilitate şi staţie radio. S-au construit 2 exemplare prototip, s-a avut in vedere un avion pentru uz militar, au fost echipate pentru misiuni diferite, transport persoane si sanitar. Ulterior a fost fabricat în serie, cu mici modificări de adaptare pentru transportul de pasageri, sub denumirea de MR-2. Cu avionul nr.2, pilotul Octavian Băcanu a stabilit pe 14 – 15 octombrie 1961, recordul mondial de distanţă în circuit închis omologat de FAI. Avion utilitar, de şcoală şi antrenament pentru bimotoare. Motor 2x WALTER MINOR 6 III în linie inversat de 160 CP DIMENSIUNI: anvergură 14 m; lungime 11,050 m; înălţimea în linie de zbor 2,920 m; suprafaţă portantă totală 28 m². GREUTĂŢI: greutate gol 1400 kg; greutate totală 2030 kg. PERFORMANŢE: viteză maximă 272 km/h; viteză minimă 85 km/h; plafon 5600 m; autonomie 950 km. | |
|
| |
Antoniu Flight Level 200
Numarul mesajelor : 219 Varsta : 78 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 03/02/2009
| Subiect: MR-2 Sam 12 Dec 2009, 08:25 | |
| MR-2 An de fabricatie 1956 Variantă de serie a avionului IAR-814 (MR de la Manicatide Radu). Aripa acestui model acoperită cu placaj, a avut un înveliş suplimentar din pânză, măsură care s-a dovedit salutară mărind rezistenţa în timp. Au fost construite 10 exemplare MR-2 + 2 IAR-814, total 12 avioane la ARMV-3 Braşov. Avion fabricat in variantele: transport, turism şi sanitar. Capacitate: echipaj 1, pasageri 5, s-au în varianta sanitar: echipaj 1 pilot + 1 sanitar, pasageri 2 bolnavi. Motor 2x WALTER MINOR 6 III în linie inversat răcit cu aer de 160 CP DIMENSIUNI: anvergură 14 m; lungime 10,9 m; înălţimea în linie de zbor 2,760 m; suprafaţă portantă totală 28 m². GREUTĂŢI: greutate gol 1415 kg; greutate totală 2080 kg. PERFORMANŢE: viteză maximă 275 km/h; viteză minimă 85 km/h; plafon 4900 m; lungime rulaj la decolare 400 m; lungime rulaj la aterizare 280 m; autonomie 1100 km. In majoritatea lor au fost echipate in varianta sanitar fiind exploatate de AVIASAN (ce vremuri!) Si un mic incident de zbor. | |
|
| |
tm89sky Airport Level
Numarul mesajelor : 89 Varsta : 56 Localizare : Romania Data de inscriere : 20/04/2009
| Subiect: IAR-814 si varianta MR-2 Sam 12 Dec 2009, 08:35 | |
| - Antoniu a scris:
- "...Cu avionul nr.2, pilotul Octavian Băcanu a stabilit pe 14 – 15 octombrie 1961, recordul mondial de distanţă în circuit închis omologat de FAI. Avion utilitar, de şcoală şi antrenament pentru bimotoare.
Motor 2x WALTER MINOR 6 III în linie inversat de 160 CP..." http://records.fai.org/general_aviation/aircraft.asp?id=2013 | |
|
| |
retro Flight Level 100
Numarul mesajelor : 156 Varsta : 49 Localizare : CRAIOVA Data de inscriere : 21/04/2008
| Subiect: Re: IAR-814 si varianta MR-2 Sam 12 Dec 2009, 16:33 | |
| Superb! Are cineva planurile? | |
|
| |
Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: IAR-814 si varianta MR-2 Sam 12 Dec 2009, 16:50 | |
| Foarte frumos avionul, multumim de poze si descriere. | |
|
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: 814 Sam 12 Dec 2009, 18:09 | |
| Super pozele Dane, tu esti Dumnezeul istoricelor Stiu ca la Bacau zbura la Aviasan un 814 YR-MRG | |
|
| |
Antoniu Flight Level 200
Numarul mesajelor : 219 Varsta : 78 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 03/02/2009
| Subiect: Desene MR-2 Sam 12 Dec 2009, 19:28 | |
| Ovidiu, daca la Bacau era un IAR-814 inseamna ca era Nr.1 sau 2? restul au fost MR-2
Planuri. Ar fi posibil ca la Ghimbav sa existe ceva desene, eu nu am sperante deoarece sunt in afara pasiunii meseriei lor, am apelat la ei pentru Constructii Aeronautice, raspunsuri cu felicitari pentru abordarea subiectului, dar nimic, idem Avioane Craiova si Turbomecanica. Deasemeni putea exista un exemplar la INCREST, dar cum s-a spart in mai multe cioburi precis au aruncat totul. Cu 4 ani in urma am obtinut de la arhiva TAROM, documente importante pana in 1949, si o lada imensa in care am pus desenele avioanelor construite la ROMAERO. Le-am dirijeat catre Muzeul Aviatiei Otopeni unde au fost stocate intr-o camera neincalzita, apoi au ajuns la Pipera, un canion de documente. Acum, sunt pline de mucegai si nimeni nu are curaj sa mai umble la ele, cred ca vor fi arse pana la urma. Nu avem cultul artefactelor vechi de mare valoare, istorie. | |
|
| |
deltadagger Flight Level 300
Numarul mesajelor : 324 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/11/2009
| Subiect: Aeronave in Romania :: IAR-814 si varianta MR-2 Sam 12 Dec 2009, 21:05 | |
| Frumoase fotografiile.Nici avionul nu este mai prejos.Superb! | |
|
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: MR-2 Sam 12 Dec 2009, 23:14 | |
| - Antoniu a scris:
- Ovidiu, daca la Bacau era un IAR-814 inseamna ca era Nr.1 sau 2? restul au fost MR-2
Scuze era MR-2, YR-MRG, nu stiu de ce am scris IAR-814, probabil ca seamana f mult | |
|
| |
Antoniu Flight Level 200
Numarul mesajelor : 219 Varsta : 78 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 03/02/2009
| Subiect: MR-2 Dum 13 Dec 2009, 16:28 | |
| Ovidiu nu exista nici o diferenta, in afara de denumire, intre IAR-814 respectiv Nr.1 si 2 si MR-2. Din respect pentru Radu Manicatide avioanele de serie au primit numele de MR-2.
dan guina, multumit? | |
|
| |
dan guina Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Localizare : ierusalim israel Data de inscriere : 03/05/2009
| Subiect: Re: IAR-814 si varianta MR-2 Lun 14 Dec 2009, 00:43 | |
| Foarte,Domnule Antoniu !!
Un avion superb,gratios,mandrie pentru constructorii nostri si pentru marele Radu Manicatide! Adolescent fiind,am citit o carte in care era descris zborul record,dar din pacate nu o mai am demult si nici titlul nu il mai tzin minte. Inca odata va multzumesc ! | |
|
| |
mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 66 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: IAR-814 si varianta MR-2 Lun 14 Dec 2009, 13:21 | |
| - dan guina a scris:
- Foarte,Domnule Antoniu !!
Un avion superb,gratios,mandrie pentru constructorii nostri si pentru marele Radu Manicatide! Adolescent fiind,am citit o carte in care era descris zborul record,dar din pacate nu o mai am demult si nici titlul nu il mai tzin minte. Inca odata va multzumesc ! O fi fost "Sfarleaza cu fofeaza"?! Stiti ca exista o carte in doua volume despre ing. Radu Manicatide, scrisa de cdr. Sandachi? Am fost la MAv la lansarea cartii si am primit autograf pe vol. 2 chiar de la dl. Manicatide! | |
|
| |
Boeing777-300 Fotograf
Numarul mesajelor : 857 Localizare : Macondo Data de inscriere : 02/12/2008
| Subiect: Re: IAR-814 si varianta MR-2 Lun 14 Dec 2009, 14:09 | |
| am invatat multe lucurile pe care nu le stiam de la Domnul Antoniu, inclusiv despre acest avion. merci ptr toate aceste informatii | |
|
| |
dan guina Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Localizare : ierusalim israel Data de inscriere : 03/05/2009
| Subiect: Re: IAR-814 si varianta MR-2 Lun 14 Dec 2009, 14:23 | |
| Nu,Mihai,nu "S&F",am avut-o si am citit-o si pe aceea,dar era o simpla fabulatzie.Cartea la care ma refer era scrisa de unul din participantzii la zbor si relata obtzinerea recordului | |
|
| |
mandrei Airport Level
Numarul mesajelor : 48 Varsta : 74 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 30/11/2008
| Subiect: IAR-814 & MR-2 Joi 24 Dec 2009, 16:04 | |
| Sunt ceva deosebiri intre IAR-814 si MR-2. Este drept, nu esentiale: geometria partii superioare a cabinei, geometria parbrizelor, ferestrelor, desenul botului. Un avion pe care-l iubesc. Este posibil sa-i acord ceva atentie si sa fac niste planuri. mandrei | |
|
| |
Antoniu Flight Level 200
Numarul mesajelor : 219 Varsta : 78 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 03/02/2009
| Subiect: Re Vin 25 Dec 2009, 09:46 | |
| Ar fi cazul Misule, de mult nu ai mai realizat ceva productiv, adica ce faceai cu mmulti ani in urma. Toto concursul. Dan. | |
|
| |
mandrei Airport Level
Numarul mesajelor : 48 Varsta : 74 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 30/11/2008
| Subiect: Re: IAR-814 si varianta MR-2 Vin 05 Feb 2010, 21:15 | |
| Nu stiti voi, dar am realizat,... E drept, nu se vede. Nu am publicat, neavand un editor serios,... Nu am mai iesit in piblic, simtindu-ma bine pe aerodrom, in aer, chiar daca singur,... pe la muzee si aerodroame in lume,... ma mai gandesc. Ref. IAR-814, MR-2,.... am si unghiul de incidenta de la ampeajul orizontal (desene tehnice), amenajari generale, dosarele de calcul, incercarile in zbor,... la toate avioanele, fotocopii dupa pozele de la domnul Manicatide, poze originale cu ramasitele fuzelajului central, facute la Deva si o bucata "adevarata" din invelisul panzat,... Un avion frumos. mandrei | |
|
| |
Steve Darke Flight Level 300
Numarul mesajelor : 340 Varsta : 70 Localizare : Arad Data de inscriere : 11/08/2010
| Subiect: Re: IAR-814 si varianta MR-2 Lun 25 Apr 2011, 11:31 | |
| How many IAR.814 & MR-2's were built? 2 IAR.814 ?. Were they all registered in the YR-MRA to YR-MRZ range? I kmow only of YR-MRD to -MRJ.
Thanks,
Steve | |
|
| |
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Re: IAR-814 si varianta MR-2 Lun 25 Apr 2011, 11:59 | |
| Hello Steve, as mr. Antoniu said, there were 2 IAR-814 and 10 MR-2 which is the series version. From the photos i can assume that they were registered within the MR range but it's hard to tell which was the first. In the photos we can see YR-MRC so i guess they started with MRA... i hope mr. Antoniu will clear this for us if he sees the topic. | |
|
| |
Steve Darke Flight Level 300
Numarul mesajelor : 340 Varsta : 70 Localizare : Arad Data de inscriere : 11/08/2010
| Subiect: Re: IAR-814 si varianta MR-2 Dum 26 Iun 2011, 18:47 | |
| As far as I can see, this is a list of the MR-2's produced. Comments welcome.
See also my much-updated YR-register at http://www.thai-aviation.net/files/YR_Register.pdf, now with data from official sources.
Steve Darke
YR-MRA(1) IAR.814/MR-2 c/n 1 ? R15-May-57; Aviasan; canx 15-Nov-74; accident
YR-MRB IAR.814/MR-2 c/n 2 ? R15-May-57; Aviasan; canx 15-Nov-74
YR-MRC IAR.814/MR-2 c/n 3 ? R25-Apr-57; Aviasan; canx 03-Aug-63; accident
YR-MRD IAR.814/MR-2 c/n 4 ? R25-Apr-57; Aviasan; canx 15-Nov-74
YR-MRE IAR.814/MR-2 c/n 5 R19-Jun-57; Aviasan; canx 21-Sep-71; accident
YR-MRF IAR.814/MR-2 c/n 6 R20-Jun-57; Aviasan; canx 15-Nov-74
YR-MRG IAR.814/MR-2 c/n 7 R15-May-57; Aviasan [Bacău]; canx 24-Mar-75
YR-MRH IAR.814/MR-2 c/n 8 R16-Jul-67; Aviasan [Tuzla] 1967; canx 24-Mar-76
YR-MRI IAR.814/MR-2 c/n 9 R23-Jul-67; canx 24-Mar-75
YR-MRJ IAR.814/MR-2 c/n 10 R16-Jul-67; DTA; canx 24-Mar-76
| |
|
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: IAR 814/MR-2 Vin 10 Feb 2012, 00:29 | |
| MR-2 in presa vremii. Aripile Patriei 1956 | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: IAR-814 si varianta MR-2 | |
| |
|
| |
| IAR-814 si varianta MR-2 | |
|