|
| Muzeul Aviatiei+Spotting | |
|
+11Eurofighter b707nicolae eddyz Capt_Vio RoNIN_731 marius Quebec hayabusa RATus Virusu Cayenne 15 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Cayenne Flight Level 300
Numarul mesajelor : 385 Varsta : 36 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 07/01/2008
| Subiect: Muzeul Aviatiei+Spotting Dum 11 Mai 2008, 15:27 | |
| Dimineata la ora 11:00 ma regaseam la Muzeul de Aviatie din Bucuresti…unde s-a organizat de catre RoNIN o mica intalnire a spotterilor de pe forum, care au binevoit sa vina. Eram in tramvaiul 5 si nu stiam decat teoretic pe unde ar fi acest muzeu...deoarece acesta era undeva prin Baneasa, situat in zona unde acum este construita Academia de aeronautica civila....apoi l-au mutat in Otopeni...ca de curand sa il amplaseze in Bucuresti.... In tramvaiul 5 a venit o tanti in bleumarin la mine si ma intreaba de bilet sau abonament RATB, eu la randul meu o intreb la a cata statie trebuie sa cobor pentru Muzeul Aviatiei...imi face semn cu mana prin aer ca “mai este multe statii pana la el”, ca este tocmai la “ha-ha departe”. Pe geam am apucat sa vad complexul Caro....asa ca la prima statie, am profitat de neatentia lu’ tanti in bleumarin si am sarit din tramvai spre ghinionul controloarei care ramasese cu mana intinsa dupa abonament. (Aveam abonament oricum) Am luat-o pe prima straduta la dreapta si in fata mea a rasarit un avion maroniu in toata splendoarea sa sclipind in soare. Am nimerit muzeul. Ma asteptam sa vad 2-3 spotteri la intrare...nu era nimeni. Intru la “casa de bilete” si se posteaza un nene in varsta in fata mea si ma intreaba unde merg. Eu nu stiam cum sa lungesc discutia in timp ce ma uitam dupa ceva personaje cunoscute pt. a le face semn sa pot intra... I-am spus ceva de o intrunire ca am fost chemat de un tovaras.... Bun, cum il cheama pe acest tovaras? Nici asta nu asiam....decat ca RoNIN. Nu cred ca tataie de la poarta era in ton cu Nickname-urile. Pana la urma mi-a luat buletinul si mi-a dat in schimb un ecuson pe care mi l-am innodat la gat. In fata au inceput sa se iveasca MiG-urile (ce priveliste), iar printre ele 3 siluete negre. Erau spotterii...ce usurare si de altfel singurele persoane din intreg muzeul, exceptand angajatii. Am facut cunostiinta cu RoNIN si alti 2 tovarasi prietenosi care incepusera deja o conversatie legata de istoria MiG-urilor 21 prezente in jurul nostru. MiG-21 Lancer Dupa ce am dat o raita prin “ograda” muzeului si m-am familiarizat cu zburatoarele de acolo, unele dintre ele nemaivazute de mine face to face, a aparut si RATus de pe aleea principala cu un zambet larg ce parea ca tine de la o ureche la cealalta...pregatit sa ne cunoasca. Cat timp savuram marea revedere mai apar 2 amici cu greutate, din partea lui RoNIN, oamenii siguri pe ei si cu simtul umorului bine dezvoltat, mai ales in domeniul aeronauticii. Totul era OK. Stateam cu totii intr-un loc si vorbeam simultan...fiecare deschidea cate un subiect major cu privire la o tema cu greutate din domeniul aeronauticii sau al hobby-ului nostru comun fara a apuca sa ajunga la deznodamant, timp in care cate unul din noi se rupea de “pluton” pentru a mai poza cate un avion. Lucru pe care l-am facut si eu. MiG-19 Am uitat numele acestui avion... | |
| | | Cayenne Flight Level 300
Numarul mesajelor : 385 Varsta : 36 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 07/01/2008
| Subiect: Continuare... Dum 11 Mai 2008, 15:29 | |
| | |
| | | Cayenne Flight Level 300
Numarul mesajelor : 385 Varsta : 36 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 07/01/2008
| Subiect: Continuare... Dum 11 Mai 2008, 15:30 | |
| MiG-21, mi-a placut sistemul de ochire prin colimator! Pe unul din MiG-uri se afla RoNIN, care s-a oferit sa ne faca poze! Prin colimator il vedeam pe RoNIN cum imi incadra capul in limitele display-ului aparatului foto. Ela radea de mine si spunea ca aceasta este o poza pentru hi5. se vede putin si din RATus. S-a tinut o discutie in care ca subiect principal a fost Kecskemet…si cu totii am cazut de comun accord sa dam o fuga pana acolo cu cortul. Ar fi prea frumos. Deja m-am apucat sa strang bani. (Cort am). Dupa ce ne-am suit in avioane am plecat sa vizitam si hangarul muzeului unde erau niste piese mai “delicate”, expuse sub o lumina mai obscura ca sa zic asa...sau de intensitate redusa . O sa puteti vedea mai multe poze din incinta muzeului daca va posta si RATus, eu nu am facut prea multe datorita luminozitatii. RATus era foarte fericit si tot timpul a vorbit, era cu gandul la ceea ce urma sa faca dupa vizita la muzeu....sa mearga la spotting in Bucuresti pe OTP. Am facut o poza de grup in fata muzelui cu totii....poza pe care cred ca o va posta RATus, deoarece a fost facuta cu aparatul sau. Asa ca ne-a luat in viteza pe mine si pe Ela care era cam somnoroasa, si in mare graba am plecat spre Otopeni. Drumul a fost distractie...numai soferi cu grave probleme de memorie privind regulile de circulatie...strazi aglomerate cu camioane si masini ai caror soferi circulau dupa reguli proprii...si mult mult praf. La podul Baneasa ne-am luat teapa. Am fost escortati de un SPOTTER al carui nume imi scapa (Mii de scuze!) | |
| | | Cayenne Flight Level 300
Numarul mesajelor : 385 Varsta : 36 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 07/01/2008
| Subiect: Continuare... Dum 11 Mai 2008, 15:32 | |
| Se circula bara la bara, asa ca am facut cale intoarsa pe Barbu Vacarescu pentru a scurta drumul prin Pipera, sperand ca v-om scapa de aglomeratia din Baneasa. Totul era OK pana cand....am intalnit acelasi lucru, unde il citez pe RATus: “episodul 2”....spre deosebire de Baneasa unde traficul stationa, aici se misca, dar foarte incet... Ela mormaia ceva in spate cum ca i-ar fi foarte somn si ca.... Eu cu RATus fataiam niste hartiute cu orarul aterizarilor de pe Otopeni si vorbeam de vreme...erau niste nori superbi, dar amenintatori iar Bogdan voria sa prinda ceva bun in scurta sa vizita la Bucuresti. Eram grabiti...iar RATus cauta cu disperare un loc pe unde sa poata depasi...facea stanga dreapta in spatele unei Dacii ’72 si astepta liber pe contrasens...parca incepeam sa primesc si eu doza de adrenalina care il administra pe el....simteam cum ii tremura piciorul pe acceleratie. Ela incerca sa adoarma in spate. Norii negrii se apropiau tot mai mult iar cei albi si pufosi se retrageau undeva in spatele nostru... Iesim la Zoo si imediat in DN1...intram pe banda 1 si dam goneta catre Otopeni, fara a pierde din vedere norii cenusii. Parca eram la competitia Gumball3000 a fost distractie mare, numai slalom si zig-zag-uri, accelerari scurte si franari bruste...am ajuns pana in fundul unui motociclist cu “aparatura” nervoasa si pret de cateva secunde a trebuit sa stam dupa el. (ciudat nu?) Am ajuns in dreptul aeroportului...Checkpoint, inca 20 de secunde pana la sensul giratoriu, unde am intors pentru a parca masina. Am oprit la Hotel Confort si in cea mai mare graba ne-am dus la spotting...pe trotuarul ingust de langa camp, strangeam din dinti pentru a nu incepe ploaia. (Ghici ce?) Inca nu incepuse sa ploua, dar un fulger strabatu DN1, iar din el alte 3 coborira catre pamant....(That wuz a big one!) Doar eu cu RATus am apucat sa-l vedem...Ela era intoarsa ca o latra un caine si pierdu momentul. Incepu sa ploua exact cand sa facem stanga pe camp....(RATus mai avea putin si plangea de suparare ca a ratat spottingul) Facuram cale intoarsa spre masina...in parcare apare si SPOTTERUL ce ne-a escortat si ne oferi cate o sticla de COLA! Am apreciat acest gest mai mult ca orice! (Multumesc mult!) Cand sa ne urcam in masina, un zbomot de motoare ne retrezi dorinta de a poza…suna foarte metalic si grav, initial am crezut ca este ceva mare militar cu 4 motoare. SPOTTERUL care avea masina langa DN1 ne facu semn...ca e ceva interesant si imediat eram la fata locului...nu erau decat in asteptare un KLM si un SWISS....imediat intoarcem privirile spre hotel si vedem la aterizare un Tarom ce parea ca stationeaza. (Am uitat sa mentionez ca vantul batea in rafale puternice dinspre N, iar aterizarile se faceau normal pe 8R). Am scos in mare graba cu totii aparatele foto, spre uimirea paznicului bine echipat de la noua reprezentata Ferrari si ne-am pus pe fotografiat. Poze printre pomi, cladiri si fire electrice...pana la contactul cu solul al avionului. Cele 2 avioane aflate pe TAXI au ramas nemiscate...privirea inapoi si ghiciti ce!? Un AirFrance isi facu aparitia in balans stanga-dreapta...mai incet decat cel de la Tarom. KLM intra la decolare...8R: Urmat de catre Swiss...pe aceiasi pista: Afara incepuse sa ploua sanatos iar RATus nu se dadea batut. Am plecat catre zona de spotting a pistelor 26L/R. Am ales soseaua de centura a capitalei care era aglomerata si partial inundata. Am prins liber pe banda opusa si cei 110 CP ai masinii si-au dezmortit picioarele prin baltoacele de pe contrasens de pe care am iesit la un moment dat si am luat-o spre Tunari. Ploua si ploua, stergatoarele abea faceau fata. RATus blestema norii si spera ca se va opri in curand ploaia. Ne grabeam, nu stiu de ce ca oricum ploua, dar ne grabeam....ma simteam precum copilotul lui Solberg in timpul cursei finale din WRC. Tot drumul am zambit continuu, imi placea la nebunie. Eram sugrumat cu aparatul foto al lui Bogdan (unul mare frate...), al meu si centura de siguranta. Imediat ajunsi la locul de spotting apare si SPOTTERUL (al carui nume spre rusinea mea stiti voi...) si ne-am zgribulit cu totii in masina lui RATus asteptand decolari. Am prins un LOT, TAROM, si un ATR tot de la noi....le-am pozat cu scula lui RATus....una si mai mareee de data aceasta deoarece ii atasase un obiectiv monstru de care eu nu stiam. Astfel datorita programului incarcat a trebuit sa plecam....fiecare la casa lui, durmul spre Bucuresti a fost unul plictisitor si aglomerat, de aceea Ela s-a culcat Vreau sa multumesc pentru aceasta zi lui RoNIN si RATus si nu in ultimul rand SPOTTERULUI pentru Cola! (Ca mult am savurat-o!) | |
| | | Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Re: Muzeul Aviatiei+Spotting Dum 11 Mai 2008, 16:57 | |
| foarte fain man super... si bai ati plictisit saraca fata pana a adormit! ) bogdane aveam mai multe pretentii de la tine cayenne daca nu te superi, cateva corectii la avioane: avionul fara nume e L-39 Albatros ZA MiG-ul 21 Lancer e de fapt, Mig 21 US, dubla din prima serie, avionul din poza ta fiind cunoscut ca "batrana doamna" pentru cei care au citit cartile lui Davidovici si ala pe care era cocotat Ronin e de fapt un IAR-93 pacat ca nu am reusit sa ajung si eu p-acolo dar poate facem toti de o haiduceasca la kecskemet | |
| | | RATus Administrator
Numarul mesajelor : 1497 Varsta : 40 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Muzeul Aviatiei+Spotting Dum 11 Mai 2008, 17:21 | |
| hahahhha ) Cayenne trebe neaparat sa ne ajuti sa scriem petitia de care am discutat cu Ronin la muzeu pentru aeroportul OTP, te ai lcu scrisul super fain facut reportul, a descris perfect amestecul de frustrare din cauza traficului auto si a vremii in contrast cu amabilitatea spotterilor si reuniunea de succes (chiar daca am fost f putini ... tz tz) de la muzeul aviatie. intr-adevar am fost f dezamagit de vreme si completez imediat si eu cu pozele mele si cu ceva descrieri, sper eu la nivelul celor ale lui cayenne. Numele Spotterului este Goerge, si nickul de pe forum este Quebec, eu zic ca e admisibil sa uiti numele mai ales dupa ce ne-am cunoscut vreo 7-8 persoane la muzeu. Jos palaria pentru spotterii pe care i-am cunoscut la bucuresti, fac fata la multe porcarii pe acolo, si contrar regulilor autohtone sunt oameni de nota 10. Va multumesc la toti pentru o zi super, mi-a placut mult chiar daca spotting-ul in sine a fost 0. Darcu astea zise, sper ca urmatoarea intalnire sa sedesfasoare cu prezenta mai MARE ! urmeaza poze si de la mine, acuma lucru la ele + la cele din budapesta ep2. | |
| | | hayabusa Membru activ
Numarul mesajelor : 904 Varsta : 41 Localizare : Lost Haven - Oradea Data de inscriere : 30/03/2008
| Subiect: Re: Muzeul Aviatiei+Spotting Dum 11 Mai 2008, 19:21 | |
| Ca un ţiţ doarme Ela in ultima poza Doream sa intreb si eu cine e spoterul misterios, dar s-a lamurit intre timp In rest ai descris frumos aventura in jungla Bucurestiului a lui Bogdan. | |
| | | Quebec Flight Level 200
Numarul mesajelor : 232 Varsta : 51 Localizare : LROP Data de inscriere : 11/02/2008
| Subiect: Re: Muzeul Aviatiei+Spotting Dum 11 Mai 2008, 22:03 | |
| spotterul misterios ) | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Muzeul Aviatiei+Spotting Dum 11 Mai 2008, 22:10 | |
| Salut! Eu sunt unul din "prietenii cu greutate si simtul umorului dezvoltat" (cu greutate la propriu). Contrar obiceiurilor m-am decis sa ma inscriu pe forum. Apropo, pentru baietii care au plecat mai devreme...ati ratat "incursiunea" in cabina L39-lui.... O sa postez maine cateva poze. |
| | | RATus Administrator
Numarul mesajelor : 1497 Varsta : 40 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Muzeul Aviatiei+Spotting Lun 12 Mai 2008, 10:52 | |
| acuma imi pare rau ca am ratat hangarul 2 de la muzeu... ploaia ne-a stricat planurile de pozat la aeroport | |
| | | marius Airport Level
Numarul mesajelor : 96 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 07/05/2008
| Subiect: Muzeul Aviatiei+Spotting Lun 12 Mai 2008, 16:33 | |
| salutare tuturor! Si L-39........ ....daca stiam mai intarziam putin.... poate data viitoare.o sa incerc sa pun si eu pozele trase cu sapuniera mea..diseara,sper.. | |
| | | RoNIN_731 Membru activ
Numarul mesajelor : 449 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 28/12/2007
| Subiect: Re: Muzeul Aviatiei+Spotting Lun 12 Mai 2008, 19:53 | |
| Nu fiti tristi, dragi camarazi spotteri! Puteti reveni oricand doriti! Eu nu ma supar! De ce oare?! L-ul 39 nu va pleca nicaieri de la noi de pe platforma, va asigur! Nici noi cei care-am ramas sambata nu prea am avut timp sa ne "zbantuim" in voie, ca ploaia ne-a gonit repede... Fara ajutorul celor doi amici ai mei cu greutate (Cayenne, ai fost de nota 10 cu felicitari la faza asta!) n-as fi reusit sa termin sigilarea cockpit-urilor si punerea la adapost a scarilor. Le multumesc pe aceasta cale! De acord cu RATus, Cayenne se exprima foarte bine in scris, admirabil! Cat despre prezenta.... eh, sa speram ca trip reportul asta si pozele pe care le-am pus si le vom pune sa-i convinga pe cat mai multi ca au ce sa vada la MAv si - mai ales - ca merita sa ne vedem pt ca avem ce sa vorbim si ce sa facem. Doar ne leage o pasiune speciala: AVIATIA! Desigur, nu trebuie uitat nici motivul intalnirii noastre: nevoie de organizare. Am fost prea putini pt a lua hotarari sau a discuta ceva foarte "coerent", dar toti am cazut de acord ca organizarea noastra este imperios necesara si ca trebuie sa "scoatem capul in lume", prin initierea unor discutii cu conducerile aeroporturilor (mai intai LROP, ca experiment) cu speranta ca lucrurile se vor schimba in bine pt "comunitatea spotterilor din Ro" - suna bine, nu?! PS: era sa uit: Virusu, ma man, 1120 este U, nu US! | |
| | | marius Airport Level
Numarul mesajelor : 96 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 07/05/2008
| Subiect: Re: Muzeul Aviatiei+Spotting Lun 12 Mai 2008, 23:21 | |
| o patrte din pozele facute de mine: foarte tare pictura asta... ecranul radar si colimatorul de pe MiG 21R(sau C la noi) si '93-ul... cam atat pentru azi... cand mai facem o reuniune(sedinta foto).. cat mai curand sper... | |
| | | Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Muzeul Aviatiei+Spotting Mar 13 Mai 2008, 02:06 | |
| Cayenne,
Misto poze, misto descriptia si ma bucur mult ca va-ti putut intalni. Imi doresc si eu din tot sufletul sa vin intr-o zi sa va cunosc pe toti. Sunteti adevarati! | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Muzeul Aviatiei+Spotting Mar 13 Mai 2008, 22:07 | |
| Ok, o sa incerc sa pun cateva poze facute de mine, scuzati calitatea si data, am uitat sa o scot.... In primul rand "ridurile" Batranei Doamne 1120 (am zburat de atatea ori in gandul meu cu EA...multumesc Dorule...) Tubul Doamnei inca mai viseaza la vremurile cand strapungea norii... Sniper-ul si "fratele din oglinda" Primul pas in cabina L39-lui, care in comparatie cu cea a Mig-ului 21 si a IAR-uli 93 seamana cu o sufragerie |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Muzeul Aviatiei+Spotting Mar 13 Mai 2008, 22:19 | |
| Inchei tot cu Batrana Doamna... un numar pe un avion, un avion-monument in cinstea celor care au zburat, zboara si vor zbura pe supersonic...Da-i gaz Dorule... |
| | | RATus Administrator
Numarul mesajelor : 1497 Varsta : 40 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Muzeul Aviatiei+Spotting Vin 16 Mai 2008, 21:51 | |
|
Ultima editare efectuata de catre RATus in Vin 16 Mai 2008, 22:03, editata de 1 ori | |
| | | hayabusa Membru activ
Numarul mesajelor : 904 Varsta : 41 Localizare : Lost Haven - Oradea Data de inscriere : 30/03/2008
| Subiect: Re: Muzeul Aviatiei+Spotting Vin 16 Mai 2008, 22:01 | |
| Bine arata Sniperul inca, pacat de aviatia noastra si de ce a ajuns, iar u in ultima poza esti pe contrasens | |
| | | RATus Administrator
Numarul mesajelor : 1497 Varsta : 40 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Muzeul Aviatiei+Spotting Vin 16 Mai 2008, 22:06 | |
| corectie, sunt NERVOS si pe contrasens | |
| | | eddyz Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Varsta : 37 Localizare : Canada Data de inscriere : 06/04/2008
| Subiect: Re: Muzeul Aviatiei+Spotting Vin 16 Mai 2008, 22:33 | |
| Sunt prea faine avioanele ca sa stea intr-o curte. Locul lor e in aer. Unele poze sunt chiar triste, cand te gandesti in ce stare au ajuns asemenea aparate. Nu ar strica o mica renovare a muzeului. Felicitari pentru poze tuturor | |
| | | Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Re: Muzeul Aviatiei+Spotting Sam 17 Mai 2008, 14:23 | |
| foarte frumooos! abia astept sa mai merg si eu p-acolo... ronine o bere sub 1120! daca e voie in timpul serviciului bogdane, se vede ca ti-a fost somn ) ala e BN-2 Islander... iar ala sa stii ca nu e M2 ci e asa numitul IAR-34... taticul lui 46 dar ideea ta e buna... parca nu ar strica unu sa zburam si noi cu el... oricum motoplanoarele tarii au ajuns la cimitirul din craiova R.I.P.... ca sa nu ma apuc sa injur eu pe stiu eu cine in gura mare.... ma bucur sa vad ca, parcul de aeronave de la muzeu creste. e un lucru foarte bun... dar o problema clara am cu macheta aia de Bf-109E... aia nu e cupola de Messerschmit cum nu sunt eu eschimos... in rest numa bine la toti si spor la pozat | |
| | | b707nicolae Flight Level 100
Numarul mesajelor : 110 Varsta : 36 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 23/04/2008
| Subiect: Re: Muzeul Aviatiei+Spotting Sam 17 Mai 2008, 15:19 | |
| Frumos M2-ul ala intr-adevar arata bine, am remarcat si eu cand am fost (separat de grup, ca pierdui anuntul si nu am mai ajuns). Ceea ce nu vad in poze este o alta zona a muzeului, Ronin cred ca stie despre ce vorbesc. Este una in hangarul din spate, unde, din cate am vazut eu (am avut ca ghid o doamna foarte draguta, care ne-a dus acolo desi nu facea parte din circuitul turistic), sunt machetele unui centru de comanda aeriana (suna pompos, scuze daca se cheama altfel), un obiect zburator de care eu nu auzisem pana atunci (nu stiu sa il descriu f bine, se baza pe o elice care se invartea in jurul fuselajului - fff interesant), un simulator de mig-21 si unde se reconditionau alte cateva avioane, mai ales, evident, tot un MiG-21 (ca avem destule, cu toate alea care au participat la diverse programe agricole). Eu insa nu am putut sa ma urc in avioane, ca erau inchise. Parerea mea acuma, ar mai trebui deschise si aerisite din cand in cand, poate mai ales Mi-8-ul prezidential, care e intr-o stare oribila pe dinauntru... mai are un pic si face melci Astept cu nerabdare urmatoarea intalnire, sa pot sa vin si eu sa ne cunoastem. Mai greu insa cu examenele | |
| | | RoNIN_731 Membru activ
Numarul mesajelor : 449 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 28/12/2007
| Subiect: Re: Muzeul Aviatiei+Spotting Dum 18 Mai 2008, 02:09 | |
| Hmm..... se pare ca avem ceva probleme ce trebuiesc clarificate.... Sa le tratam pe rand. Trebuie sa incep prin a-mi cere scuze fata de membrii acestui forum pt un fapt destul de grav: ma fac vinovat de dezinformare. Adica imi reprosez mie faptul ca nu am fost destul de clar in exprimare cu privire la problemele Muzeului Aviatiei. De aici se pare ca au emers o serie de erori de judecata ale unor membri ai acestui forum, explicabile tocmai prin crasa mea neglijenta in asigurarea de informatii vitale bunei intelegeri a situatiei MAv.... Deci, am sa incerc sa ma fac cat mai bine inteles in urmatoarele randuri: 1. MUZEUL AVIATIEI DIN BUCURESTI, IN ANSAMBLUL SAU, NU ESTE DESCHIS PUBLICULUI VIZITATOR! 2. MUZEUL AVIATIEI DIN BUCURESTI ESTE IN AMENAJARE! 3. AMENAJAREA MUZEULUI AVIATIEI DIN BUCURESTI VA MAI DURA CEVA VREME! Publicului vizitator ii este permisa vizitarea doar a unei mici parti din suprafata MAv, si anume cladirea denumita H1 (hangarul nr. 1), unde exponatele se gasesc pe locurile finale de expunere. Toate celelalte exponate aflate in patrimoniul MAv sunt susceptibile a fi mutate in orice moment, functie de necesitatile organizatorice ale MAv. Ele nu se gasesc la ora actuala pe locurile finale de expunere, nici nu se poate vorbi despre starea lor ca fiind starea finala in care vor fi expuse. Cu alte cuvinte, toata tehnica aflata in parcul expozitional va fi restaurata la un moment dat; deci stati fara grija, "Batrana Doamna" nu va fi lasata in starea in care se afla, la fel si "Sniper-ul" si restul aparatelor atat de dragi noua tuturor. Acum, in continuare, am sa aduc niste lamuriri punctuale, cu toate ca nu stiu cat de necesare mai sunt, date fiind cele scrise mai sus de catre mine. RATus: desigur ca elicopterele ar arata a elicoptere daca ar avea palele rotoarelor montate. Dar daca s-ar executa aceasta operatie s-ar ingreuna teribil de mult deplasarea lor in perimetrul muzeului, precum si s-ar complica la fel de mult modalitatea de expunere a lor - un elicopter fara pale montate ocupa infinit mai putin spatiu decat unul cu rotorul complet. Deci ele sunt momentan in starea in care se gasesc din ratiuni pur practice, esteticul cazand in cazul de fata pe ultimul loc, din pacate. eddyz: in ce priveste afirmatia ta "Nu ar strica o mica renovare a muzeului" cred ca am raspuns mai sus - muzeul inca se amenajeaza, este in continua miscare, deci nu are nevoie de renovare, ci are nevoie sa fie finalizat! Daca dupa finalizare el ar arata asa, atunci afirmatia ta ar fi oportuna. Si nu uita ca unele avioane au fost scoase din serviciul operativ de zeci bune de ani, deci cred ca toti ar trebui sa fim recunoscatori ca ele inca exista in aceasta forma, si nu sub forma de bare sau oale sau mai stiu eu ce.... virusu: nu vreau sa te contrazic aiurea-n tramvai, dar in scriptele MAv nu exista niciun IAR-34, ci doar IS-28 M2. Sunt doua, unul expus afara (cel din poza) si unul intrun hangar, cu aripile demontate. Ambele au fost aduse de la Bobocu. Iar in ce priveste macheta de Bf-109E... sigur te-ar putea lamuri constructorul ei. Aceasta macheta ne-a fost donata la inceputul acestui an. Cat despre bere, daca vii in w/e, se rezolva! b707nicolae: vorbesti despre cladirea denumita H2 (hangarul nr. 2), zona aflata in amenajare. Acolo se afla o diorama a unui punct de comanda din anii '60, un MiG-21 F13, un MiG-19, un MiG-17, un tun AA de cal. 100 mm, o statie de radiolocatie P-12 si grupul electrogen aferent, o racheta sol-aer S-75 si un trenajor de L-29. Obiectul zburator de care nu auzisesi pana atunci este VIRVAS-ul, o macheta a unui aparat de zbor experimental proiectat de ing. Iustin Capra. Locul ei nu este acolo, era doar in trecere. H2 este dedicat aviatiei militare si a armelor de sprijin din perioada 1962-1968. Cat despre aerisirea aeronavelor, te asigur ca se executa cu regularitate. Ma intreb acum: daca nu ai intrat in Mi-8-ul prezidential, cum de-ai putut sa concluzionezi ca starea interiorului este oribila, si cum de-ai putut detecta prezenta melcilor sau a stadiilor incipiente de dezvoltare a lor?!.... O observatie trebuie sa-ti aduc in incheierea raspunsului meu pt tine: ironiile la adresa MiG-ului 21 nu-ti fac cinste, de esti un pasionat de aviatie. Ele sunt de acceptat daca vin de la cineva care nu poate deosebi un avion de un elicopter; daca vin de la un cunoscator al aviatiei, ele sunt impardonabile si nici nu-si au rostul. Cunosc oameni care au pierdut camarazi si prieteni in MiG-uri care au participat la "lucrari agricole"... Nu-i deloc nostima exprimarea ta... In incheiere, tin sa va mai spun ca lipsa taxei de intrare este datorata tocmai faptului ca MAv inca nu este deschis. Stati fara grija, veti fi taxati atunci cand vom deschide! Vizitarea unei parti a MAv este permisa pt pastrarea unei anumite legaturi a publicului vizitator cu MAv. Consider ca este interesant de vazut cum se dezvolta un muzeu, de aceea pe unii dintre voi i-am dus si in zone in care de fapt nu ar fi avut acces, zone "santier". Cred ca este important sa vezi si culisele, nu doar scena. Astfel ai sansa de a intelege mai bine munca unor oameni si, eventual, de a privi cu alti ochi produsul finit. Am sa deschid un thread legat de MAv si am sa va cer sa contribuiti cu idei de dezvoltare a muzeului, de amenajare a lui. Va asigur ca ele vor fi trimise conducerii MAv! Cine stie, poate asta va fi ocazia de a ne ajuta mai mult decat va puteti inchipui! | |
| | | hayabusa Membru activ
Numarul mesajelor : 904 Varsta : 41 Localizare : Lost Haven - Oradea Data de inscriere : 30/03/2008
| Subiect: Re: Muzeul Aviatiei+Spotting Dum 18 Mai 2008, 12:09 | |
| - b707nicolae a scris:
- tot un MiG-21 (ca avem destule, cu toate alea care au participat la diverse programe agricole). Eu insa nu am putut sa ma urc in avioane, ca erau inchise.
Foarte urat din partea ta! Chiar imi pare bine ca nu ai avut ocazia sa te urci in ele. | |
| | | b707nicolae Flight Level 100
Numarul mesajelor : 110 Varsta : 36 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 23/04/2008
| Subiect: Re: Muzeul Aviatiei+Spotting Dum 18 Mai 2008, 19:38 | |
| mda, e clar ca trebuie sa lamuresc niste chestii, ca sa nu trec drept magar. Incep (nu stiu daca nimeresc ordinea lui Ronin): 1. (Si aici sper sa il lamuresc si pe hayabusa, care a vrut sa ma taxeze repede) "Destule" se referea la fortele aeriene romane, in nici un caz la MAv; 2. "Lucrarile agricole" a fost o exprimare de moment, pur si simplu o gluma (aparent prost plasata), si pentru a carei interpretare eronata imi cer scuze, afirmand totodata parerea mea de rau catre tuturor cunostintelor celor care si-au gasit sfarsitul in orice modalitate legata de acest domeniu, zborul, ca e pe mig, pe an2 sau altceva 3.In cazul persoanelor care nu mai sunt printre noi astazi din cauza sus precizata, as vrea sa punctez, spre clarificarea situatiei, ca marea majoritate a accidentelor par sa aiba la baza neglijenta la intretinerea avioanelor, care au o varsta respectabila. Spun PAR pentru ca nu am surse in cadrul aviatiei militare care sa imi confirme (nu ca ar putea cineva vreodata sa recunoasca asa ceva, in cazul in care ar fi adevarat). Si nu in ultimul rand Romania este racunoscuta ca o tara ce produce cei mai bine pregatiti piloti, sa nu uitam cazul pur si simplu uimitor in care un comandant a salvat de la moarte sigura peste 100 de persoane (evident charter-ul tarom din decembrie) pe care nu la mai cataloghez (riscand sa ma plesneasca cineva de pe forum care cunoaste pe cineva), dar care tin sa precizez ca, desi au scapat cu viata din ceva care avea o sansa de reusita sub 1%, s-au mai trezit sa dea si compania in judecata "pentru ca le-au stricat vacanta". 4.Orice comentariu facut referitor la zonele care nu fac parte din circuitul de vizitare al MAv au fost PENTRU A APRECIA munca depusa de cei ce se ocupa de amenajarea lui, care este mai mult decat ceea ce ma asteptam sa vad de la un muzeu romanesc, si am fost foarte placut surprins cand l-am vizitat. 5.Referitor la melci&stuff. 5.1 Nu am vazut melci, era alta gluma, iar prost-inteleasa. Iarasi imi cer scuze, si retrag afirmatia, desi nu era serioasa, sa nu fiu inteles gresit. 5.2 Eu am vizitat muzeul in luna februarie, in prima zi de caldura, dupa mult frig. Inauntru (la Mil-ul prezidential, ca doar la ala m-am uitat, ca eram curios poate vad ceva inauntru) era condens. Asta stiu sigur, ca m-am si mirat. Acuma este f posibil sa fi fost si din cauza ca de la frigul in care statuse cateva saptamani, in ziua aia se incalzise brusc si sa apara putin. E normal, asa pateam si eu la masina. Acum ca ma gandesc ca erau cateva poze cu membrii forumuli care stateau in cate un cockpit, recunosc ca nu mi-am dat seama ca si aia se numeste aerisire. Am fost cam incet de minte. Am recitit acum postul meu care a generat chestia asta si, da, sunt cateva elemente si exprimari interpretabile si care au fost interpretate asa cum nu as fi crezut/vrut. Nu vreau si nu am vrut niciodata sa jignesc in vreun mod pe nimeni. Nici pe Ronin, nici pe cei care lucreaza la MAv, care fac o munca pentru noi toti pasionatii de zbor, nici pe cei ce aerisesc exponatele si nici pe cei cazuti la datorie si apropiatii lor. Banuiesc ca daca as fi apucat sa-i raspund lui Ronin inainte sa citeasca Hayabusa, poate as fi fost suficient de clar incat sa nu mai fie necesara acea afirmatie cu" " in coada... Inca odata imi cer iertare in fata membrilor si cei care ar fi putut sa se simta lezati de afirmatiile mele si cu siguranta, in urma celor intamplate, cu siguranta data viitoare cand voi mai spune ceva pe forum am sa fiu atent sa folosesc o exprimare cat mai obiectiva si cat mai exacta, ca sa nu las loc la interpretari diferite de cea vizata. Si banuiesc ca daca ne-am fi cunoscut intre noi, ati fi stiut ca sunt o persoana care fac haz de necaz, inclusiv de al meu, si foarte glumet, deci interpretarile spuselor mele ar trebui sa aiba o anumita directie. Dar asta poate de data viitoare. Nicolae | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Muzeul Aviatiei+Spotting | |
| |
| | | | Muzeul Aviatiei+Spotting | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |