ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp.

In jos 
+25
YR-DNY
B32fly
arianne
Daniel
mcraffael
felix
lucian21
lacibacsi
Messerschmitt
YR-BGP
Griff
gabi-737
D13-th_TakeOff
propellerdream
horizob
Gabinho
flysebi
Lyvyoo
Balki
vasi
claudiup
SNA
mihaiatanasie
jester
electric
29 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2
AutorMesaj
felix
Fotograf
felix


Numarul mesajelor : 1009
Varsta : 31
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 12/09/2008

Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp.   Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 EmptySam 04 Iul 2009, 22:42

Dumnezeu sa-l ierte! Sad Sad
Sus In jos
mcraffael
Fotograf
mcraffael


Numarul mesajelor : 257
Varsta : 32
Localizare : Tuzla
Data de inscriere : 14/05/2009

Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp.   Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 EmptySam 04 Iul 2009, 23:27

Dumnezeul sa-l ierte! Sad
Sus In jos
Daniel
Flight Level 200
Flight Level 200
Daniel


Numarul mesajelor : 267
Varsta : 33
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 23/02/2009

Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp.   Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 EmptySam 04 Iul 2009, 23:54

Imi pare destul de rau sa aud ca s-a mai intamplat un accident care s-a soldat cu o victima, pacat pentru ca ne mor tinerii talentati din tara asta, la aviatie ma refer.Cineva trebuie sa ia atitudine.Cum s-a zis la stiri ca i-a cerut la taicaso sa faca o simulare de oprire de motor si ca acesta i-ar fi aprobat-o.Trebuie sa nu fii intreg la cap ca sa faci o asemenea simulare imediat dupa ce ai decolat, se afla la vreo 100m deasupra solului dupa cum am auzit si eu din presa.Dupa parerea mea chestia asta ii exclusa din start, pacat ca avioanele ultrausoare nu au cutie neagra care ar putea elucida misterul.Eu as zice ca ar fi bine ca pe viitor sa fie dotate si aceste tipuri de avioane cu cutie neagra sau cu un sistem de catapultare.Stiu ca un pilot incearca din rasputeri sa salveze aparatul cu orice pret, dar pana la urma viata are cel mai mare pret.Dumnezeu sa-l ierte. Crying or Very sad
Sus In jos
arianne
Moderator
arianne


Numarul mesajelor : 2730
Varsta : 31
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp.   Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 EmptyDum 05 Iul 2009, 00:07

Daniel a scris:
Cum s-a zis la stiri ca i-a cerut la taicaso sa faca o simulare de oprire de motor si ca acesta i-ar fi aprobat-o.Trebuie sa nu fii intreg la cap ca sa faci o asemenea simulare imediat dupa ce ai decolat, se afla la vreo 100m deasupra solului dupa cum am auzit si eu din presa.Dupa parerea mea chestia asta ii exclusa din start, pacat ca avioanele ultrausoare nu au cutie neagra care ar putea elucida misterul.Eu as zice ca ar fi bine ca pe viitor sa fie dotate si aceste tipuri de avioane cu cutie neagra sau cu un sistem de catapultare.

Simularile de pene de motor la decolare si in zbor sunt obligatorii pentru licenta PPL - nu stiu de ULM. Evident, asa ceva la Clinceni nu e o idee prea stralucita, pista fiind scurta. Cred ca mergi prea departe cu cutiile negre si sisteme de catapultare. Gandeste-te: asta inseamna o greutate crescuta a avionului, deci consum ridicat. O pana de motor nu da cu un avion de pamant dupa cum am vazut ca s-a intamplat in cazul asta, deci trebuie sa fi fost si alte motive. Si nu-mi imaginez cum si de ce i-ar fi cerut lui taica-su permisiune pentru asa ceva - nu taica-su era PIC in momentul ala.

R.I.P!
Sus In jos
B32fly
Flight Level 200
Flight Level 200



Numarul mesajelor : 208
Data de inscriere : 27/01/2008

Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp.   Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 EmptyDum 05 Iul 2009, 01:53

Pista de la Clinceni e una lunga 1000+ m lungime.

E clar ca ceva nu a mers pt ca chiar daca incerca o simulare de pana de motor oricand putea sa ii dea full power sa iasa dintr-o potentiala situatie grea.

RIP
Sus In jos
Daniel
Flight Level 200
Flight Level 200
Daniel


Numarul mesajelor : 267
Varsta : 33
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 23/02/2009

Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp.   Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 EmptyDum 05 Iul 2009, 02:45

arianne a scris:
Daniel a scris:
Cum s-a zis la stiri ca i-a cerut la taicaso sa faca o simulare de oprire de motor si ca acesta i-ar fi aprobat-o.Trebuie sa nu fii intreg la cap ca sa faci o asemenea simulare imediat dupa ce ai decolat, se afla la vreo 100m deasupra solului dupa cum am auzit si eu din presa.Dupa parerea mea chestia asta ii exclusa din start, pacat ca avioanele ultrausoare nu au cutie neagra care ar putea elucida misterul.Eu as zice ca ar fi bine ca pe viitor sa fie dotate si aceste tipuri de avioane cu cutie neagra sau cu un sistem de catapultare.

Simularile de pene de motor la decolare si in zbor sunt obligatorii pentru licenta PPL - nu stiu de ULM. Evident, asa ceva la Clinceni nu e o idee prea stralucita, pista fiind scurta. Cred ca mergi prea departe cu cutiile negre si sisteme de catapultare. Gandeste-te: asta inseamna o greutate crescuta a avionului, deci consum ridicat. O pana de motor nu da cu un avion de pamant dupa cum am vazut ca s-a intamplat in cazul asta, deci trebuie sa fi fost si alte motive. Si nu-mi imaginez cum si de ce i-ar fi cerut lui taica-su permisiune pentru asa ceva - nu taica-su era PIC in momentul ala.

R.I.P!
Eu spun ce am auzit la stiri si miam exprimat o parere proprie despre accidentul asta.Poti sa simulezi o pana de motor imediat dupa decolare, eu nu prea cred pentru ca trebuie sa ai o anumita altitudine ca sa poti reporni motorul asta nu poti sa o faci la 100m inaltime pentru ca atunci nu mai esti in siguranta.
Sus In jos
propellerdream
Flight Level 400
Flight Level 400
propellerdream


Numarul mesajelor : 622
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 19/07/2008

Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp.   Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 EmptyDum 05 Iul 2009, 03:00

Daniel a scris:
arianne a scris:
Daniel a scris:
Cum s-a zis la stiri ca i-a cerut la taicaso sa faca o simulare de oprire de motor si ca acesta i-ar fi aprobat-o.Trebuie sa nu fii intreg la cap ca sa faci o asemenea simulare imediat dupa ce ai decolat, se afla la vreo 100m deasupra solului dupa cum am auzit si eu din presa.Dupa parerea mea chestia asta ii exclusa din start, pacat ca avioanele ultrausoare nu au cutie neagra care ar putea elucida misterul.Eu as zice ca ar fi bine ca pe viitor sa fie dotate si aceste tipuri de avioane cu cutie neagra sau cu un sistem de catapultare.

Simularile de pene de motor la decolare si in zbor sunt obligatorii pentru licenta PPL - nu stiu de ULM. Evident, asa ceva la Clinceni nu e o idee prea stralucita, pista fiind scurta. Cred ca mergi prea departe cu cutiile negre si sisteme de catapultare. Gandeste-te: asta inseamna o greutate crescuta a avionului, deci consum ridicat. O pana de motor nu da cu un avion de pamant dupa cum am vazut ca s-a intamplat in cazul asta, deci trebuie sa fi fost si alte motive. Si nu-mi imaginez cum si de ce i-ar fi cerut lui taica-su permisiune pentru asa ceva - nu taica-su era PIC in momentul ala.

R.I.P!
Eu spun ce am auzit la stiri si miam exprimat o parere proprie despre accidentul asta.Poti sa simulezi o pana de motor imediat dupa decolare, eu nu prea cred pentru ca trebuie sa ai o anumita altitudine ca sa poti reporni motorul asta nu poti sa o faci la 100m inaltime pentru ca atunci nu mai esti in siguranta.

Daniel, doar la biserica "crezi". In aviatie stii sau mori. Asa ca nu mai bate campii si asculta ce spun oamenii care asta fac acum - scoala de zbor. Arianne e elev pilot si are perfecta dreptate. Se fac la PPL simulari de cedare a motorului in decolare. Si la ULM de asemenea. Am facut si eu asta de nenumarate ori in scoala. Sub 300 ft, evident. Insa asta nu inseamna ca motorul este oprit. Nici o simulare de pana de motor nu se face cu oprirea motorului ci cu reducerea lui completa, la minimum. Daca motorul Festivalului care a cazut la Clinceni a tacut cand a fost redus la minimum inseamna ca a fost, probabil, o problema tehnica. Ramane ca anchetatorii sa vina cu o concluzie, daca se va putea trage una. Oricum, daca motorul a tacut in decolare pana in 300 ft, singurul lucru pe care trebuie sa-l faca pilotul este sa puna avionul in panta ca sa prinda viteza si sa stea in aer. Si trebuie sa-l aterizeze in fata, fara sa incerce sa se intoarca pe pista. E singura chestie pe care are timp s-o faca. Asta este procedura care trebuie aplicata in acest caz special. Nu stiu ce s-a intamplat acum la Clinceni.

In ceea ce priveste "sugestiile" cu cutiile negre si catapultarile, hai sa ne revenim in fire. Avem de a face cu avioane ULM, nu cu aeronave de transport pasageri sau cu avioane militare cu reactie. Nu se poate proiecta asa ceva la ULM. Ca nu ar mai fi Ultra Light.
Sus In jos
http://www.propellerdream.ro
lacibacsi
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 17
Localizare : bucuresti
Data de inscriere : 12/04/2009

Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp.   Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 EmptyDum 05 Iul 2009, 07:40

probabil ca facea pregatire pentru examenul de instructor pilot ulm . din acest motiv exersa cazurile speciale.
am inteles ca a facut mai multe asemea manevre ( decolare, reducerea motorului aterizare)
la virajul de dupa reducerea motorului avionul parea ca s ar fi angajat si a intrat intr un fel de de vrie. a dat comanda de iesire, avionul parea ca si revine la regimul de zbor dar inaltimea fiind mica in timp ce avionul se redresa s-a ciocnit cu pamantul
Sus In jos
YR-DNY
Membru activ
YR-DNY


Numarul mesajelor : 669
Varsta : 42
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 04/01/2008

Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp.   Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 EmptyDum 05 Iul 2009, 09:29

Sunt profund intristat ca un alt coleg a plecat prea repede spre cer! Da' lumea tre' sa inteleaga o chestie: noi oamenii suntem fiinte terestre, de aceea de fiecare cand ne desprindem de pamant noi, pilotii, ne infruntam conditia de fiinte terestre. Uneori, in lupta aceasta, ordinea firii iese biruitoare iar noi ne frangem aripile... No bun, hai ca m-am prea melancolizat!
Am si eu cateva ore pe Festival si ca sa fie clara situatia va citez din Programul de instruire in zbor a elevilor piloti avion si motoplanor in vederea obtinerii licentei de pilot particular (prin care am trecut si io):
"Exercitiul 12/13E SITUATII DE URGENTA
-decolare intrerupta
-cedarea motorului dupa decolare
-ratarea aterizarii
-ratarea apropierii
Astea is absolut obligatorii fiind exercitiul care precede iesirea la SC!

Deci,in concluzie, pentru cei care invata aviatie de la stiri, exista situatii care trebuie exersate si repetate pana le visezi noaptea! Toi cei care vor sa fie piloti trec prin asta. Iar daca gresesti avionul nu te iarta, cel putin Festivalul are o toleranta mica in a ierta greselile. Mie personal, ca pilot, modelul asta de avion nu-mi permite sa ma relaxez in zbor, aterizarile si mai ales decolarile ma cam infioara la fiecare zbor. Nu stiu de ce, dar ma simt mai relaxat in Wilga!
Sus In jos
duron
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 33
Varsta : 45
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 27/11/2008

Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp.   Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 EmptyDum 05 Iul 2009, 11:45

Anul asta pare sa fie un an negru pentru aviatie in general, iar pentru aviatia sportiva romaneasca devastator.
Accidentul de la Clinceni m-a socat in mod special, deoarece acum o saptamana instructorul meu de zbor mi-a atras atentia asupra unei comportari ciudate, nedocumentate, a motorului Rotax (nu stiu exact daca acest tip de motor era folosit si pe Festival), datorata unei particularitati constructive, mai precis tevile de tur si retur ale benzinei trec pe langa motor pana in fata lui, unde e pompa de benzina, si se intorc la carburator.
Vara, cand e cald afara, si cand e si motorul cald, exista posibilitatea ca pe conducte sa se formeze bule de vapori, care ajungand la pompa sa o dezamorseze, consecinta imediata fiind calarea motorului din lipsa de benzina. Conditiile ideale sunt temperatura mare afara, motor cald si turatie mica, deoarece la turatii mari debitul de benzina este suficient de mare pentru a nu permite sa se formeze zone de vapori. Stiu un caz concret in care motorul unui Sting (tot cu aripa jos) s-a oprit dupa decolare din aceasta cauza. Din fericire atunci avionul a fost adus inapoi pe pista in siguranta.
Aceasta cauza probabila este, evident, o speculatie tehnica, doar ca imprejurarile mi se par ideale pentru aparitia unei astfel de probleme. Dupa ce a pus motorul in plin, in panta de decolare (racire slaba), l-a adus la relanti pentru simularea penei de motor, care din cauza vaporilor acumulati pe tevi, s-a transformat in dezastru.
Dumnezeu sa-l ierte pe Mugurel si sper din tot sufletul ca acesti oameni nu au murit in zadar si ca se vor lua masurile necesare sa nu se mai repete asemenea tragedii.
Sus In jos
http://www.bydan.info
Daniel
Flight Level 200
Flight Level 200
Daniel


Numarul mesajelor : 267
Varsta : 33
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 23/02/2009

Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp.   Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 EmptyDum 05 Iul 2009, 12:04

propellerdream a scris:
Daniel a scris:
arianne a scris:
Daniel a scris:
Cum s-a zis la stiri ca i-a cerut la taicaso sa faca o simulare de oprire de motor si ca acesta i-ar fi aprobat-o.Trebuie sa nu fii intreg la cap ca sa faci o asemenea simulare imediat dupa ce ai decolat, se afla la vreo 100m deasupra solului dupa cum am auzit si eu din presa.Dupa parerea mea chestia asta ii exclusa din start, pacat ca avioanele ultrausoare nu au cutie neagra care ar putea elucida misterul.Eu as zice ca ar fi bine ca pe viitor sa fie dotate si aceste tipuri de avioane cu cutie neagra sau cu un sistem de catapultare.

Simularile de pene de motor la decolare si in zbor sunt obligatorii pentru licenta PPL - nu stiu de ULM. Evident, asa ceva la Clinceni nu e o idee prea stralucita, pista fiind scurta. Cred ca mergi prea departe cu cutiile negre si sisteme de catapultare. Gandeste-te: asta inseamna o greutate crescuta a avionului, deci consum ridicat. O pana de motor nu da cu un avion de pamant dupa cum am vazut ca s-a intamplat in cazul asta, deci trebuie sa fi fost si alte motive. Si nu-mi imaginez cum si de ce i-ar fi cerut lui taica-su permisiune pentru asa ceva - nu taica-su era PIC in momentul ala.

R.I.P!
Eu spun ce am auzit la stiri si miam exprimat o parere proprie despre accidentul asta.Poti sa simulezi o pana de motor imediat dupa decolare, eu nu prea cred pentru ca trebuie sa ai o anumita altitudine ca sa poti reporni motorul asta nu poti sa o faci la 100m inaltime pentru ca atunci nu mai esti in siguranta.

Daniel, doar la biserica "crezi". In aviatie stii sau mori. Asa ca nu mai bate campii si asculta ce spun oamenii care asta fac acum - scoala de zbor. Arianne e elev pilot si are perfecta dreptate. Se fac la PPL simulari de cedare a motorului in decolare. Si la ULM de asemenea. Am facut si eu asta de nenumarate ori in scoala. Sub 300 ft, evident. Insa asta nu inseamna ca motorul este oprit. Nici o simulare de pana de motor nu se face cu oprirea motorului ci cu reducerea lui completa, la minimum. Daca motorul Festivalului care a cazut la Clinceni a tacut cand a fost redus la minimum inseamna ca a fost, probabil, o problema tehnica. Ramane ca anchetatorii sa vina cu o concluzie, daca se va putea trage una. Oricum, daca motorul a tacut in decolare pana in 300 ft, singurul lucru pe care trebuie sa-l faca pilotul este sa puna avionul in panta ca sa prinda viteza si sa stea in aer. Si trebuie sa-l aterizeze in fata, fara sa incerce sa se intoarca pe pista. E singura chestie pe care are timp s-o faca. Asta este procedura care trebuie aplicata in acest caz special. Nu stiu ce s-a intamplat acum la Clinceni.

In ceea ce priveste "sugestiile" cu cutiile negre si catapultarile, hai sa ne revenim in fire. Avem de a face cu avioane ULM, nu cu aeronave de transport pasageri sau cu avioane militare cu reactie. Nu se poate proiecta asa ceva la ULM. Ca nu ar mai fi Ultra Light.
Mersi foarte frumos pentru explicatii, cand o sa am si eu un brevet de ultrausoare o sa pot sa dau niste explicatii coerente, pana atunci ascult ce spun altii chiar daca o spun intr-un mod asa mai neobisnuit.
Sus In jos
YR-DNY
Membru activ
YR-DNY


Numarul mesajelor : 669
Varsta : 42
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 04/01/2008

Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp.   Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 EmptyDum 05 Iul 2009, 12:05

Motoarele de pe Festival sunt ROTAX 912UL si 912ULS de 80 respectiv 100CP. Deci problema asta putea sa apara. Si la ce finete de caramida are avionu...
Sus In jos
duron
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 33
Varsta : 45
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 27/11/2008

Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp.   Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 EmptyDum 05 Iul 2009, 12:30

Da, exact la seria 912 de la Rotax m-am referit, scuze ca nu am mentionat in postul anterior.
Sus In jos
http://www.bydan.info
arianne
Moderator
arianne


Numarul mesajelor : 2730
Varsta : 31
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp.   Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 EmptyDum 05 Iul 2009, 13:05

Daniel a scris:
Mersi foarte frumos pentru explicatii, cand o sa am si eu un brevet de ultrausoare o sa pot sa dau niste explicatii coerente, pana atunci ascult ce spun altii chiar daca o spun intr-un mod asa mai neobisnuit.

..Scuzati daca am jignit, daca da nu asta a fost intentia. Il ascultam pe Mihai, ca el e pilotul... king
Sus In jos
neagu_laurentiu
Flight Level 300
Flight Level 300



Numarul mesajelor : 342
Data de inscriere : 25/03/2008

Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp.   Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 EmptyDum 05 Iul 2009, 14:20

YR-DNY a scris:
Nu stiu de ce, dar ma simt mai relaxat in Wilga!
Nu cumva in cele cu aripa parasol ?!
Sus In jos
D13-th_TakeOff
Membru activ
D13-th_TakeOff


Numarul mesajelor : 247
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 27/06/2009

Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp.   Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 EmptyDum 05 Iul 2009, 17:19

Da, se pare ca nu motorul a fost problema... Mugurel executa, sub supraveghera tatalui sau la radio, cazuri speciale mai precis incetarea tractiunii in decolare... pe la 150 metri reducea motorul la relanti, apoi viraj de 180, aterizare, touch and go apoi decolare pe invers... vantul fiind aproape 0 m/s si nefiind alt fel de trafic nu era o problema aterizarea/decolarea in ambele directii... deja executase cateva fara probleme... la ultima decolare, pe 240 spre lac, la inaltimea de 150 de metri a redus motorul pentru inceperea exercitiului... de aici incep speculatiile: se pare ca a inceput virajul cu botul prea ridicat sau a vrut sa stranga prea mult virajul... rezultatul a fost angajare urmata de o tura si jumatate de vrie... o tura si jumatate este enorm, de ce nu s-a dus imediat cu comenziile dupa el si sa-l scoata dupa un sfert de tura? de aici intervin doar speculatii fiindca nu se va afla niciodata ce a gandit Mugurel in acele momente... totusi, cei care stiu cate ceva despre zbor isi pot forma o parere, o banuiala...
Am facut destule cazuri speciale la planor, incetarea tractiunii pe la 100 metri, instructorul imi declansa in timpul decolarii la automosor fara sa ma anunte... de la o urcare de aproximativ 50 grade trebuia sa-l pui promt pe panta lui normala de zbor, apoi o deviere laterala, opusa directiei de incepere a virajului de 180, pentru a-l scoate din viraj pe axul pistei... va jur ca acel viraj de 180 iti pare cel mai lung facut vreodata, interminabil iar tendinta de a strange virajul pentru a ajunge cat mai repede pe axul pistei... de aceea intotdeauna imi luam un surplus de viteza peste cea recomandata si inainte de viraj si in timpul virajului, preferam sa vad planeta apropiindu-se mai repede decat sa o comit... si nu am avut niciodata vreo problema...
Cateva precizari:
Pista de la Clinceni este una dintre cele mai lungi din tara, are 1200 m (asta daca nu cumva tractoristii au mai luat cate o brazda din capatul de la 240... asta s-a intamplat multi ani la rand cu latura pistei dinspre Cornetu... an de an tractoristii care arau primavara mai intrau cu cate o brazda pe pista... daca initial distanta dintre latura pistei si casele din cornetu era de vreo 50 m acum este de vreo 300-400 m...)
Faza cu cutia neagra si scaunul catapultabil pt ULM banuiesc ca a fost o gluma nu ignoranta... fa socoteala, cutie recorder plus 2 scaune catapultabile plus sistemele adiacente, cate kilograme au? cateva sute? ce greutate va avea avionul? ce motor ii va trebui?
Aseara, intr-o conversatie cu Catalin P., il intrebam daca nu cumva o solutie ar obligativitatea parasutelor balistice... raspunsul lui m-a uimit: Nu... chiar si cu aceste parasute balistice multi au murit dintr-un motiv pe cat de simplu pe atat de aiurea: ori au considerat ca se poate evita accidentul fara sa percuteze parasuta balistica, ori...... pur si simplu au uitat ca poseda asa ceva...

Acum, revenind la omul Mugurel Uta... mi-e greu sa spun ceva coerent acum... ambii parinti ai nostri lucrau pe Clinceni... am crescut impreuna, am copilarit impreuna, ne jucam impreuna, am inceput sa zburam impreuna, eu la planorism el la parasutism... ne tachinam ori de cate ori aveam ocazia, el spunea despre planoare ca-s scandurele, eu despre parasutele lui ca-s cearsafuri...

Dumnezeu sa-l odihneasca...
Sus In jos
Mengelaus
Fotograf
Mengelaus


Numarul mesajelor : 4083
Varsta : 42
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp.   Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 EmptyDum 05 Iul 2009, 18:02

Nu-l cunosc pe acest om dar tot simt ca mi-a murit un prieten. Am fost profund intristat cand am vazut la stiri ce s-a intamplat. Dumnezeu sa-l odihneasca.

p.s Aviz amatorilor, Daniel si cine mai simte nevoia sa-si dea cu parerea pe aici. Aveti minimul respect ca macar in cazul unor asemenea tragedii sa nu mai vorbiti din auzite si mai bine nu mai postati daca nu stiti despre ce e vorba.


Ultima editare efectuata de catre Mengelaus in Lun 06 Iul 2009, 06:24, editata de 1 ori
Sus In jos
Stefan
Flight Level 100
Flight Level 100



Numarul mesajelor : 178
Varsta : 41
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 25/04/2008

Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp.   Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 EmptyDum 05 Iul 2009, 23:35

propellerdream a scris:
Nici o simulare de pana de motor nu se face cu oprirea motorului ci cu reducerea lui completa, la minimum.

In scoala, noua, simularea penei de motor in tur de pista ne-au facut-o cu motor oprit. Deja deviem de la subiect, probabil asta e in functie de instrictor.
Sus In jos
electric
Membru activ
electric


Numarul mesajelor : 1166
Varsta : 50
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 10/03/2008

Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp.   Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 EmptyLun 06 Iul 2009, 13:15

Dumnezeu sa il ierte!
Sursa: aviatia.ro

Citat :
Va fi inmormantat la cimitirul Odihna Vesnica de pa strada Alexandriei maine, marti 7 iulie 2009 la ora 12. Cimitirul este aproape de pasarela peste centura de la Bragadiru.
Marti dimineata va fi depus la biserica de pe Margeanului colt cu Rahova.
Acum este la Domnul UTA acasa, str. Dumbrava Noua 4 bloc M79 et 3 Sc 1
Sus In jos
claudiup
Membru activ
claudiup


Numarul mesajelor : 973
Varsta : 41
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 22/10/2008

Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp.   Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 EmptyLun 06 Iul 2009, 20:53

Dumnezeu sa-l odihneasca!
Sus In jos
Continut sponsorizat





Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp.   Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp. - Pagina 2 Empty

Sus In jos
 
Accident aviatic la aerodromul Clinceni. Un avion de antrenament s-a prăbuşit pe câmp.
Sus 
Pagina 2 din 2Mergi la pagina : Înapoi  1, 2
 Subiecte similare
-
» Accident Aviatic in Rusia - Mi-24 prabusit
» Avion prabusit in timpul unui show aviatic in Brazilia
» Accident aviatic la Clinceni
» Un avion utilitar AN - 2 a aterizat fortat pe un câmp din Prahova
» Un avion american F16 a disparut in Italia, in timpul unui zbor de antrenament

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Stiri din aviatie - Aviation News-
Mergi direct la: