| Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari | |
|
+18Andrej3000 Griff Fireteanu Horia win_oradea laurus delu Edi Thomas deltadagger raduvisitor Mengelaus dc9northwest Adrian Nicula ovidiu51 RwO hayabusa Spark Capt_Vio 22 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari Sam 05 Apr 2008, 23:00 | |
| Tarom pe vremuri efectual zbor la New-York cun un IL-62, corect? Mai recent a fost cu A310 spre Montreal, New-York si Chicago, dar aceste curse au fost suspendate, Airbus-urile au fost puse in storage si mai nou re-introduse in flota. In fine, acum sunt sute de mii de romani in USA si Canada, si ma intreb foarte des, de ce Tarom nu introduce un service nou din America de Nord spre Romania.
Ar fi misto daca si-ar lua citeva A350 sau 787 si sa re-inceapa curse de la Bucuresti la New-York, Chicago, Montreal si Toronto. Pun pariu ca ar face bani daca Tarom stie sa-si faca reclama buna.
Ce ziceti? | |
|
| |
Spark Airport Level
Numarul mesajelor : 60 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 24/12/2007
| Subiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari Sam 05 Apr 2008, 23:32 | |
| A 310 am auzit ca vor fi avioane prezidentiale pana la urma. De cumparat, am auzit zvonuri conform carora ar vrea un 777 sau A 340, insa parerea mea este ca ar fi totusi o miscare proasta, mai ales ca asta e de-abia primul an dupa mult timp de cand scot profit. Iar cu zborurile pe continentul american ar fi foarte greu de implementat, in constiinta romanului se pleaca acolo cu companiile cu adevarat serioase, nimeni nu ar vrea la inceput cu tarom. | |
|
| |
hayabusa Membru activ
Numarul mesajelor : 904 Varsta : 41 Localizare : Lost Haven - Oradea Data de inscriere : 30/03/2008
| Subiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari Dum 06 Apr 2008, 12:15 | |
| Depinde cat de istesti sunt cei de la marketing-ul Taromului, ce iti ofera ti ei in + faţă de concurenta; sa te faca sa iti doresti sa zbori cu Tarom. Avion asa mare doar pt cursa asta nu cred ca isi are rostul, dar poate au planuri marete. Iar cele 2 A310, sunt prezidentiale prin Romavia. | |
|
| |
RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari Mar 08 Apr 2008, 12:10 | |
| Cele 2 A310 inca zboara ptr Tarom. Urmeaza sa treaca la Romavia, desi nu e foarte sigur. Se pare ca ROT o sa le inlocuiasca cu A320 sau 738-uri. Personal as prefera A320, desi nici 738-urile cu winglets n-arata rau. Si parca am vazut si Tu154 si B707 pe Bucuresti- New York (cu escala la Amsterdam sau prin Irlanda, parca). | |
|
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari Vin 25 Apr 2008, 10:42 | |
| - Spark a scris:
- ... mai ales ca asta e de-abia primul an dupa mult timp de cand scot profit. Iar cu zborurile pe continentul american ar fi foarte greu de implementat, in constiinta romanului se pleaca acolo cu companiile cu adevarat serioase, nimeni nu ar vrea la inceput cu tarom.
povestea cu primul an de profit o aud de prin '96 cand au renuntat la flota ruseasca, fiecare director face aceasta afirmatie. Cum iti explici lipsa de locuri atunci cand Tarom-ul avea legaturi cu continentul american? Avioanele erau mereu pline. | |
|
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Tu-154 Vin 25 Apr 2008, 10:49 | |
| - RwO a scris:
- Si parca am vazut si Tu154 si B707 pe Bucuresti- New York (cu escala la Amsterdam sau prin Irlanda, parca).
De Tu-154 nu am auzit sa fi facut curse la N York, pe atunci operau B-707 si IL-62. Poate vreun charter, asa cum si IL-18 a ajuns pe continentul american in diferite ocazii | |
|
| |
RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari Vin 25 Apr 2008, 12:59 | |
| Da, e posibil sa fi fost un charter. Stiu ca am si o poza pe undeva, cu un 154 de la ROT pe KJFK. Oricum, daca renunta la 310-uri e clar ca nu vor mai fi zboruri transatlantice....Nu cred sa mai cumpere cei de la ROT alt wide-body.... | |
|
| |
Adrian Nicula Airport Level
Numarul mesajelor : 41 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 28/01/2010
| Subiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari Mar 16 Feb 2010, 02:05 | |
| Dar pina la urma se va intimpla...TAROM PREGATESTE ECHIPAJE NOI PT. A-310 IN VEDEREA REDESCHIDERII LINIEI BUCURESTI -NEW YORK!!! | |
|
| |
dc9northwest Airport Level
Numarul mesajelor : 90 Varsta : 33 Localizare : Geneva Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari Mar 16 Feb 2010, 06:22 | |
| Sigur este ca niciodata nu a fost un timp mai bun ca sezonul de vara 2010 pentru aceasta miscare, urmarindu-se codeshare cu DL. Dar ar merge in pierdere, cel putin un timp. Isi permite RO asta?.. In plus... 310 era la limita pe ruta asta, de ce n-ar fi si acum (un stop la DUB ar fi excelent totusi, se poate face si imigrarea)? Desi sper sa existe acest zbor, am dubii... In fiecare an aproape a fost un zvon dintr-acesta... Care este sursa? | |
|
| |
RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari Mar 16 Feb 2010, 09:20 | |
| Chestia asta e un zvon sau ce? | |
|
| |
Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari Mar 16 Feb 2010, 09:34 | |
| Intr-adevar mi-au trecut si mie pe la urechi zvonurile astea. Asa-i cand gandesc politicienii strategia unei companii aeriene. | |
|
| |
RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari Mar 16 Feb 2010, 10:13 | |
| Nu cred ca ar fi o idee prea buna, in conditiile in care Delta n-a reusit sa faca mare lucru pe ruta asta....iar 310-le chiar si varianta ET de la ROT e cam la limita, iar un zbor cu escala, nu cred ca ar fi prea rentabil. | |
|
| |
raduvisitor Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Data de inscriere : 27/01/2009
| Subiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari Mar 16 Feb 2010, 10:44 | |
| Nu este exclus sa fie un parteneriat cu Delta pe ruta respectiva, cu atat mai mult cu cat din vara Tarom devine membru asociat SkyTeam. | |
|
| |
deltadagger Flight Level 300
Numarul mesajelor : 324 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/11/2009
| Subiect: Discutii generale :: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari Mar 16 Feb 2010, 12:20 | |
| Legat de zboruri peste ocean,bunicul meu a zburat in 1986 cu Pan Am,plecare de pe OTP cu destinatie Dallas.Din cate am retinut a facut escala in Germania(Frankfurt am Main).Stiu ca aveam ceva legat de zborul respectiv,dar nu gasesc acum.Stie cineva ceva legat de lucrul asta? | |
|
| |
Thomas Membru activ
Numarul mesajelor : 913 Varsta : 59 Localizare : Göttingen Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari Mar 16 Feb 2010, 12:28 | |
| Daca retin bine PanAm a operat în anii 80 JFK-FRA-OTP cu 727 | |
|
| |
deltadagger Flight Level 300
Numarul mesajelor : 324 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/11/2009
| Subiect: Discutii generale :: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari Mar 16 Feb 2010, 12:32 | |
| Multumesc. B-727 avea autonomie ptr. un zbor atat de lung sau in Germania se schimba aeronava?Autonomia unui 727 incarcat este in jur de 4500-5000 km. | |
|
| |
RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari Mar 16 Feb 2010, 13:22 | |
| Mai degraba cu 707. Un 727 nu prea are cum sa zboare FRA-JFK in conditiile in care sunt cam 4000nm, iar autonomia maxima a lui 727 e undeva pe la 2500-2700nm. | |
|
| |
Edi Membru activ
Numarul mesajelor : 712 Varsta : 54 Localizare : Ilfov Data de inscriere : 26/02/2008
| Subiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari Mar 16 Feb 2010, 14:04 | |
| - deltadagger a scris:
- Legat de zboruri peste ocean,bunicul meu a zburat in 1986 cu Pan Am,plecare de pe OTP cu destinatie Dallas.Din cate am retinut a facut escala in Germania(Frankfurt am Main).Stiu ca aveam ceva legat de zborul respectiv,dar nu gasesc acum.Stie cineva ceva legat de lucrul asta?
- Thomas a scris:
- Daca retin bine PanAm a operat în anii 80 JFK-FRA-OTP cu 727
Pan Am avea un hub (sau mini-hub) în Frankfurt, de unde opera B727 (mai târziu A300 / A310) spre destinaţii europene (cele scurt/mediu curier). Destinaţiile deservite în anii 80 din Frankfurt (non-stop sau maxim o escală): Ankara, Bahrain, Bangkok, Belgrad, Berlin, Bombay, Bucureşti, New Delhi, Dubai, Istanbul, Karachi, Londra, Miami, Munchen, New York, San Fransisco, Tampa, Varşovia (sursa: orarul Pan Am din 1981). Zborurile transatlantice (non-stop spre Miami, New York şi Washington) erau operate cu B747. De acolo (de peste ocean adică) un alt zbor de conexuine spre Dallas. Sursa informaţiilor mele: Airliners.net. Edi | |
|
| |
raduvisitor Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Data de inscriere : 27/01/2009
| Subiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari Mar 16 Feb 2010, 14:59 | |
| Daca tot suntem la subiectul zborurilor transatlantice, un articol (interesant) din Herald-Journal, datat 31 Mai 1971, despre traseul primelor curse New York- Bucuresti: http://news.google.com/newspapers?nid=1876&dat=19710531&id=Sj0sAAAAIBAJ&sjid=MswEAAAAIBAJ&pg=4339,5848669
Erau numite curse directe (cu trei opriri: Glasgow, Dusseldorf, Belgrad). Cei pasionati de meniuri vor avea o revelatie .... | |
|
| |
RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari Mar 16 Feb 2010, 16:52 | |
| Interesant, dar eu ma gandesc ca erau doar 2 opriri, la Glasgow si apoi la Duseldorf. | |
|
| |
delu Membru activ
Numarul mesajelor : 438 Varsta : 39 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 24/09/2008
| Subiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari Mar 16 Feb 2010, 17:22 | |
| Poate la un moment dat Duseldorf Bucuresti si Duseldorf Belgrad nu erau curse pline, asa ca le zburau Duseldorf-Belgrad-Bucuresti. | |
|
| |
raduvisitor Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Data de inscriere : 27/01/2009
| Subiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari Mar 16 Feb 2010, 21:52 | |
| - RwO a scris:
- Interesant, dar eu ma gandesc ca erau doar 2 opriri, la Glasgow si apoi la Duseldorf.
In anii '70 se zbura si prin Belgrad. Orarul valabil din 29 Aprilie 1973 ne arata (pentru vara) 4 curse pe saptamana (L,Ma,J,V) cu trei opriri (Belgrad, Dusseldorf, Bruxelles in zilele de luni si joi sau Belgrad, Dusseldorf, Londra in zilele de vineri) sau chiar patru opriri (Belgrad, Dusseldorf, Londra, Shannon in zilele de marti) dar toate operate cu acelasi avion (B707): http://www.departedflights.com/PA042973p6.html Aici apare un aspect interesant, in general avioanele ajungeau in Bucuresti dupa-amiaza sau seara si plecau a doua zi dimineata, cu exceptia sfarsitului de saptamana, cand ajungeau sambata dupa-amiaza si plecau din Bucuresti luni dimineata (deci echipajele faceau week-end-ul in Bucuresti). Bineinteles, biroul Pan Am din Bucuresti se afla la hotelul Intercontinental (retea infiintata tot de Pan Am). Apoi, in deceniul urmator, se schimba optica si se incepe operarea (hub) prin Frankfurt (cu escala in Budapesta) si cu schimb de avion (probabil ca pe Otopeni operau 727-200 si 737-200): De ex. in orarul din 1.02.1987 vedem doua curse pe saptamana (luni si sambata) cu plecare de la 7.40 si sosire pe Newark la 12.50 (12 ore): http://www.departedflights.com/PA020187p11.html Ca fapt divers, in 1963 un zbor direct NY - Roma (cu 707) dura aprox. 7 ore (mai putin cu 1 - 1,5 ore fata de cat se face astazi), iar o reclama Pan Am pentru zboruri catre Europa (in timpul verii) suna asa: The newest low-cost way to fly the Atlantic! (ceea ce arata ca acum 50 ani americanilor nu le era deloc jena de cuvantul "low-cost" ) http://www.timetableimages.com/ttimages/complete/pa63/pa63-03.jpg | |
|
| |
Adrian Nicula Airport Level
Numarul mesajelor : 41 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 28/01/2010
| Subiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari Mier 17 Feb 2010, 00:22 | |
| Sursa este din interiorul Tarom,unde s-a stabilit prezentarea celor din Dep. A-318 la un interviu ce vizeaza exprimarea optiunii de trecere la A-310,fiind necesara formare a 6 noi echipaje pt. acest avion.Cursa v-a avea pt inceput o escala din cauza limitarii ETOPS 60 a Tarom/A-310,ce obliga Taromul sa aiba o ruta mai lunga ,impinsa mai la N peste Atlantic (cam Anglia ,Irlanda ,max.700 km la sud de Islanda).Nu va fi deloc la limita avind in vedere ca A-310 poate lega direct Buc. de N.Y. daca ar avea un ETOPS de 180 min.,pe care i-l va atinge oricum in urmatorii 2 ani de operare. S-auzim de bine! | |
|
| |
laurus Flight Level 400
Numarul mesajelor : 403 Varsta : 30 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari Mier 17 Feb 2010, 01:23 | |
| Nu mai inteleg.. atatea zvonuri si presupuneri.. Daca ceea ce ai spus este adevarat, atunci nici LCA si nici LCB nu mai au cum sa devina aeronave prezidentiale intrucat trebuie sa indeplineasca rotatiile.. sunt chiar curios ce va iesi | |
|
| |
win_oradea Flight Level 100
Numarul mesajelor : 105 Varsta : 36 Localizare : Shanghai Data de inscriere : 06/10/2008
| Subiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari Mier 17 Feb 2010, 08:56 | |
| Cursa asta n-ar avea cum sa faca profit decat la un LF > 80% avand in vedere: 1. batalia de preturi de peste Atlantic 2. A310=mancator de kerosen
Cand au anulat-o, in 2003, a fost din cauza pierderilor de 10 milioane de dolari anual ale cursei (din care cateva se datorau si chiriei biroului ROT din Empire State Building). Nu stiu motive pentru care ar putea sa mearga azi mai bine, in afara ajutorului Delta pe partea americana (vanzari, operatiuni la sol, reprezentare, promovare, practic 100% din ce nu tine de zborul efectiv), plus faptul ca MA si OK au renuntat la zbor.
ETOPS-ul unei aeronave se poate mari dupa ce ea opereaza de mai multe ori o cursa? Cu alte cuvinte, cum se face certificarea pentru ETOPS? Si de ce nu este deja la o valoare favorabila, avand in vedere ca au operat peste 10 ani transatlantic? | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari | |
| |
|
| |
| Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari | |
|