COMUNICAT DE PRESĂ Bucureşti, 27 Mai 2009
Schimbare de management la Blue Air
Blue Air, prima companie de smart flying, anunta o schimbare de management la nivel inalt. Domnul Gheorghe Racaru, personaj emblematic, care a condus compania din pozitia de Director General inca de la infiintarea ei, in anul 2004, se retrage din functie. Locul domnului Racaru va fi ocupat de domnul Adrian Ionascu. Domnul Racaru promoveaza la conducerea Departamentului de Strategie si Dezvoltare in cadrul grupului de firme din care face parte si compania aeriana Blue Air.
Istoria companiei aeriene Blue Air incepe fulminat in decembrie 2004 cand are loc inaugurarea primului zbor low cost din Romania, zbor ce facilita astfel accesarea unor destinatii cheie: Bucuresti - Milano, Bucuresti - Timisoara, Bucuresti – Reus is Bucuresti – Lyon. Tot in decembrie 2004, Blue Air achizitioneaza primul aparat de zbor Boeing 737.
La aproximativ 5 ani de la infiintare, Blue Air este in continuare numărul unu pe piaţa de transport aerian în sistem de preturi reduse. Compania este autorizată să efectueze zboruri regulate interne şi internaţionale de pasageri, zboruri de tip charter la cerere, zboruri internaţionale de pasageri de tip charter şi transporturi cargo.
Flota companiei este constituită în prezent din opt aeronave Boeing 737: patru 737 – 300, trei 737 – 400 şi noul 737 – 800 Next Generation (având o capacitate de 189 de locuri). Alte două aeronave Boeing 737-800 Next Generation vor întregi flota companiei până la sfârşitul anului 2009. Compania a semnat anul trecut contracte pentru achiziţionarea a cinci avioane Boeing 737 Next Generation (două aeronave din seria 800 şi trei din seria 900), care vor deservi zborurile Blue Air.
Blue Air a transportat în anul 2007 peste 900.000 de pasageri, ceea ce reprezintă o dublare a traficului faţă de 2006. În 2005, compania transportase peste 240.000 de pasageri. Gradul de ocupare a atins 83 % anul trecut, în creştere considerabilă faţă de cele 77 de procente din 2006. În ceea ce priveşte indicatorii economici, Blue Air a înregistrat o cifră de afaceri de peste 95 de milioane de Euro în 2007 şi 115 milioane de Euro pentru 2008. Pana in acest moment, Blue Air a transportat in total peste 3 milioane de pasageri.
Toate aceste lucruri se leaga invariabil de activitatea depusa in cadrul companiei de domnul Racaru.
Dar cum este normal ca un om sa evolueze, domnul Racaru se pregateste as paraseasca compania, urmand sa promoveaze la conducerea Departamentului de Strategie si Dezvoltare in cadrul grupului de firme din care face parte si compania aeriana Blue Air.
„In viata unui om si a unei companii exista etape. In momentul de fata tocmai se termina o etapa foarte importanta, pentru ca in ultimii 5 ani cele doua vieti s-au intersectat. Insa pot sa ma uit in spate cu mandrie si pot spune ca am pus pe picioare o companie sanatoasa, care a crescut intr-un ritm formidabil, insa a crescut bine, fara sa dezvolte malformatii. Ii doresc succesorului meu, mult succes si am mare incredere in capacitatile dansului. ”, declară directorul general al Blue Air, Gheorghe Răcaru.
Despre Blue Air
Blue Air, prima companie de smart flying din Romania, are capital 100% privat românesc. Compania este autorizată să efectueze zboruri regulate interne şi internaţionale de pasageri, zboruri de tip charter la cerere şi transporturi cargo. Flota companiei este constituită în prezent din opt aeronave Boeing 737: trei aeronave seria 737 – 300, doua aeronave seria 737 – 400 şi trei aeronave 737 – 800 Next Generation (având o capacitate de 189 de locuri). Compania a semnat in 2008 contracte pentru achiziţionarea a cinci avioane Boeing 737 Next Generation (două aeronave din seria 800 şi trei din seria 900), care vor deservi zborurile Blue Air.
Pe parcursul anului 2008, peste 1.110.000 de pasageri au zburat cu Blue Air. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când peste 900.000 de călători au ales să zboare cu operatorul de transport aerian românesc, Blue Air înregistrează o creştere de peste 23%. Pentru acest an, Blue Air anticipează un total de 1.700.000 de călători. În ceea ce priveşte indicatorii economici, Blue Air a înregistrat o cifră de afaceri de 124.130.000 de Euro în 2008 şi estimează 170 de milioane pentru 2009. Echipajele Blue Air sunt formate din piloţi experimentaţi (majoritatea având peste 15.000 de ore de zbor).
“Be Blue Air”, revista oficială de bord a Blue Air, este o producţie Media 10, companie de publishing specializată în editarea de publicaţii corporate high-end.
Profil Gheorghe Racaru
Gheorghe Racaru este Director General Blue Air din anul 2004.
Cunostintele sale in industria aviatica sunt foarte solide incepand cu studiile teoretice la care se adauga o mare experienta practica in domeniu. Anul absolvirii Scolii Superioare de Ofiteri de Aviatie, 1970, a insemnat debutul unei cariere promitatoare. Activitatea sa in domeniul aviatic a inceput odata cu obtinerea postului de Copilot II-14 BAC 1-11 si apoi urmand un traseu ascendent a ocupat succesiv posturile de Pilot Comandant BAC 1-11 si Instructor BAC 1-11 la compania romaneasca de transport aerian TAROM. In timpul activitatii sale practice Gheorghe Racaru s-a preocupat in mod constant si de imbogatirea cunostintelor sale teoretice. Astfel, in 1972 a urmat si a absolvit Cursul de conversie pentru avionul BAC 1-11 la Bristol in UK.
In 1981 Gheorghe Racaru a fost numit Comandant Adjunct Detasament BAC 1-11 din cadrul TAROM si dupa doi ani in care si-a indeplinit cu seriozitate si profesionalism atributiile de serviciu, a fost avansat in functia de Comandant de detasament BAC 1-11 .
In 1991, dupa 10 ani in care a ocupat cu succes o functie de conducere, Gheorghe Racaru este promovat obtinand astfel postul de Director General TAROM.
Dupa doi ani de activitate in cadrul aceleiasi companii, Gheorghe Racaru ocupa postul de Director General Adjunct TAROM. Preocupat pentru un studiu continuu dar si dornic de a se descurca excelent in aceasta functie de manager, domnul Racaru a urmat in anul 1994 Cursul de Manageri pentru Aviatia de Transport la Institutul International pentru pregatirea Managerilor in Aviatie, IAMTI din Montreal, Canada.
In 1996 revine la ocupatia de pilot, dar de aceasta data este Pilot Instructor pe avioanele tip Boeing 737 de la TAROM si in paralel Director General la Compania Societatilor Hoteliere Grand, realizand structurarea si finalizarea a ceea ce numim astazi Complexul J.W. Marriott Grand Hotel Bucuresti.
Datorita calitatilor sale remarcabile de manager, Gheorghe Racaru revine in anul 1997 la functia de Director General TAROM, si detine aceasta functie pentru trei ani.
Din 2001 pana in 2003 ocupa postul de Director Executiv la ONT Carpati S.A. si in 2004 revine in industria aviatica tot pe un post de top management si anume cel de Director General Blue Air.
Profil Adrian Ionascu
Adrian Ionascu este Director de Dezvoltare Baza de Intretinere, Departamentul Tehnic Blue Air din octombrie 2007.
Adrian Ionascu a absolvit in 1980 Institutului Politehnic Bucuresti, specializare Aviatie si in acelasi an si-a inceput cariera in domeniul aviatic.
Prima sa functie a fost Sef de Tura intretinere de linie pentru TU-154.
Din anul 1985 si pana in 1990 a ocupat pozitia de sef colectiv aparate de bord in cadrul Serviciului de Engineering (inginerie tehnologica)TAROM, fiind responsabil de avioanele TU-154, B707 si BAC 1-11 din flota TAROM.
Adrian Ionascu a fost avansat in iunie 1993 in postul de Sef Seviciu Inginerie Tehnologica, fiind responsabil de avioanele BAC 1-11, TU-154, B707, AN-24, IL-62 si IL-18.
A ocupat aceasta pozitie pana in 1997, Adrian Ionascu continuand sa activeze in cadrul companiei TAROM pe aceeasi functie, avand multiple activitati de coordonare in domeniul tehnic pentru mai multe avioane din flota TAROM: B737, A310, B707, Bac 1-11, TU-154, AN-24, IL-18, IL-62, fiind responsabil de specificatia tehnica a noilor avioane achizitionate in aceea perioada A 310, B 737, ATR 42 si negociind direct cu Boeing, Airbus, producatorii de motoare, componente, etc.
Din 1997 pana in 2007 a ocupat pozitia de Sef Serviciu Contracte Tehnice la TAROM , aducandu-si contributia la dezvoltarea Bazei de Intretinere TAROM.
In aceea perioada pe langa lucrarile de intretinere la flota TAROM, un numar important de clienti contractand lucrari de intretinere (Austrian Airline, Oman Air,
Air Mediterane, Travel Sevices, Air Linair,Cirrus Airlines, Jet2.com, IsrAir, Aegean, Bulgaria Air, etc.)
Adrian Ionascu a urmat un curs de formare la Toulouse, in anul 1991 pentru cunoasterea avionului Airbus 310, in 1992 a urmat in Austria un Curs de Marketing si Vanzari cu scopul de a isi insusi mai multe tehnici de marketing. In anul 2000 a urmat cursul JAR 145 din cadrul unui curs de formare Lufthansa si cursul JAR OPS 1&3 SUBPART M, sustinut de catre Autoritatea Aeronautica Civila Romana. Tot in cadrul trainingului Lufthansa a urmat un curs de Project Management, care i-a oferit lui Adrian Ionascu suportul teoretic necesar pentru indeplinirea cu succes a atributiilor de serviciu.
Din 2001 pana in 2003 a urmat cursuri de Executive MBA la ASSEBUS Bucuresti organizat impreuna cu University of Washington ,Seattle USA si Kennesaw State University ATLANTA,USA .
Adrian Ionascu lucrat pentru scurte perioade de timp pentru diverse companii din starinatate ca subcontractor, ultima data, in anul 1997 a lucrat ca Inginer coordinator in cadrul departamentului de Engineering la GAMCO- Gulf Aircraft Maintenance Company , una din cele mai mari statii de intretinere tehnica din zona Golfului Persic.
Este un participant activ la diverse conferinte internationale referitoare la partea de intretinere tehnica avioane, fiind invitat de cele mai multe ori sa aiba prezentari pe diverse teme .