|
| Racaru, Blue Air: Clientii companiilor traditionale nu migreaza.... | |
| | Autor | Mesaj |
---|
cipi_TM Membru activ
Numarul mesajelor : 1409 Varsta : 43 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 04/10/2008
| Subiect: Racaru, Blue Air: Clientii companiilor traditionale nu migreaza.... Lun 23 Feb 2009, 08:31 | |
| Titlu: Racaru, Blue Air: Clientii companiilor traditionale nu migreaza catre low-cost pe timp de criza Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Turism/59659/Racaru-Blue-Air-Clientii-companiilor-traditionale-nu-migreaza-catre-low-cost-pe-timp-de-criza.html Autor: Roxana Grosu Data: 23 Februarie 2009
Continut:
Clientii companiilor traditionale nu migreaza catre low-cost pe timp de criza
Chiar daca majoritatea companiilor afirma ca in 2009 o mare parte din cresteri vor proveni din migratia pasagerilor companiilor traditionale catre cele cu tarife scazute, Blue Air, cel mai mare operator aerian low-cost in 2008, nu asteapta cresteri spectaculoase din aceasta directie. “Clientii companiilor traditionale nu se indreapta catre low-cost din cauza crizei, cu exceptia unui numar nesemnificativ. Doar un numar redus de pasageri ai liniilor traditionale au venit la Blue Air pentru a reduce costurile, insa intalnim si clienti ai companiei noastre care migreaza spre operatorii traditionali, fiind o fluctuatie normala”, declara Gheorghe Racaru (foto), director general al Blue Air.
Publicitate pe acest site In opinia sa, nu criza va duce la cresterea pietei low-cost din Romania in 2009, ci potentialul natural al acestui segment. “Nu poblemele operatorilor traditionali vor duce la ascensiunea pietei de low-cost. Ma astept ca piata operatorilor cu tarife scazute sa creasca in 2009 cu 12-15%, iar Blue Air isi propune un avans in ton cu piata”, adauga seful Blue Air.
Compania si-a propus sa transporte in 2009 circa 1,5 milioane de pasageri si o afaceri de circa 150 milioane de euro.
Pana in prezent, singura amprenta pe care criza financiara a lasat-o asupra Blue Air a fost scaderea curselor charter operate de companie. “In decembrie am resimtit din plin criza pe segmentul de chartere, care a inregistrat scaderi de 60% in comparatie cu aceeasi perioada a lui 2007”, declara Racaru.
Blue Air inchiriaza chartere in principal catre agentiile de turism, acest segment contribuind cu circa 10% la cifra de afaceri a companiei.
Totusi, numarul pasagerilor Blue Air este in crestere pe cursele regulate. “In luna ianuarie am transportat 75.000 de pasageri, cu 8.000 mai mult decat in prima a anului trecut”, a mai declarat Racaru, cu ocazia anuntarii cocesionarii Aeroportului International George Enescu din Bacau.
Blue Air va investi 45 milioane de euro in aeroportul din Bacau.
Actionarii operatorului aerian estimeaza ca isi vor amortiza investitia in urmatorii 25 de ani. “Mizam pe faptul ca in intervalul anilor 2013-2015 aeroportul din Bacau va inregistra anual un trafic de 1-1,5 milioane de pasageri“, a declarat directorul general al companiei, Gheorghe Racaru.
El mai pune ca odata cu semnarea acestui contract, aeroportul international George Enescu Bacau va fi cea de-a doua baza de operare pentru cursele Blue Air.
Contractul de concesiune ce va intra in vigoare pe 19 iuliea fost semnat pe 19 ianuarie 2009 si se va desfasura pe o perioada de 34 de ani de la data intrarii in vigoare, aceasta data fiind stabilita in maxim 180 de zile de la indeplinirea unor obligatii preliminare de catre partile semnatare.
Conform noului contract de concesiune, Blue Air va percepe companiilor concurente o anumita taxa pentru a opera pe aeroportul din Bacau.
Blue Air a transportat in luna ianuarie 75.000 de calatori, mai mult cu 8.000 fata de aceeasi perioada a anului trecut si anticipeaza un total de 1.500.000 de clienti pentru 2009.
Potrivit directorului general al Blue Air, deoarece este o situatie de criza se va opera de pe aeroportul Bacau doar pe destinatiile Italia, pentru ca este un drum scurt si este necesara o contitate de petrol mai mica. De asemenea, Racaru a subliniat ca firma contructoare ar putea fi Romstrade, deoarece face parte din grupul de firme in care este inclusa si compania Blue Air.
Directorul aeroportului Bacau, Radu Bondar, a declarat ca "vom demola pista complet si o vom reface, iar in perioada lucrarilor nu va fi inchisa mai mult de trei zile consecutiv". "Contractul de concesiune prevede si plata din parte Blue Air a unei redevente de 400.000-500.000 de euro pe an, iar suma totala va fi platita in 34 de ani", a mai mentionat Racaru.
In urma concesionarii aeroportului Bacau, o parte din obligatiile Blue Air sunt realizarea pistei de decolare-aterizare, extinderea platformelor in vederea asigurarii spatiilor de parcare si operare la sol a aeronavelor, realizarea unui nou terminal, precum si asigurarea sistemului de operare pentru bagaje la plecari si sosiri, realizarea unei cai de rurale noi, realizarea drumurilor de acces si altele.
De pe aeroportul "George Enescu" Bacau opereaza in prezent trei companii aeriene, Tarom, Carpater si Blue Air.
Blue Air opereaza in orarul de iarna, 26 octombrie 2008 - 28 martie 2009 cu plecare din Bacau catre Roma si Torino. Pentru orarul de vara, 29 martie - 24 octombrie anul acesta, Blue Air isi va mentine cele doua destinatii pe care le opereaza in prezent, la care se vor adauga alte doua noi curse, respectiv Bologna si Milano.
Flota companiei Blue Air este constituita in prezent din sapte aeronave Boeing 737: trei aeronave seria 737 – 300, doua aeronave seria 737 – 400 si doua aeronave 737 – 800 Next Generation (avand o capacitate de 189 de locuri). | |
| | | RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: Racaru, Blue Air: Clientii companiilor traditionale nu migreaza.... Lun 23 Feb 2009, 08:42 | |
| - cipi_TM a scris:
- Carpater
Astia cine sunt? | |
| | | ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Racaru, Blue Air: Clientii companiilor traditionale nu migreaza.... Lun 23 Feb 2009, 09:16 | |
| poate ne traduce Roxana, ca doar e ''experta" | |
| | | raduvisitor Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Data de inscriere : 27/01/2009
| Subiect: contract Lun 23 Feb 2009, 14:47 | |
| Cam ambiguu prezentat contractul cu Bacaul si modul cum se pune problema. Nu vad Blue Air facand investitii de 45 mil Euro acolo, investitii ce ar urma sa fie amortizate in 25 ani, contractul ar fi pe 34 ani, deci in 9 ani sa se realizeze tot ce si-au propus plus sa faca si profit, pare o palarie prea mare pentru o firma de talia Blue Air. Dar s-ar baza probabil pe "sustineri", "interese" si "propteli" venite pe alte canale si atunci calculele economice reale sunt altele. Pe de alta parte executivul de la Blue Air a intuit foarte bine potentialul zonei, foarte putin exploatat actualmente. In afara de Cluj, unde se poate spune ca odata cu finalizarea terminalului de plecari aeroportul de acolo va arata ca unul regional (cred ca si va depasi Timisoara ca trafic in cativa ani) si Sibiu, care a reusit (printr-o conjunctura fericit exploatata, spre deosebire de Cluj unde alta "conjunctura" a existat, dar n-are importanta acum) sa faca ceva concret si sa arate ca un aeroport adevarat (acesta are la randul sau potential pentru a deveni un aeroport regional, cel putin pana cand Brasovul va fi realizat iar asta nu se va intimpla prea curand), in rest carpeli, adaugiri si cosmetizari. La Timisoara impresia e ca s-au facut mai mult adaugiri la corpul vechi dar tot parca-i inghesuit si nu pare sa faca fata traficului. Pacat de Constanta care are o aerogara corespunzatoare (arhitectural parca arata mai bine decat ce s-a facut la Sibiu sau Cluj), Bacau si Iasi, care se zbat in zadar sa faca ceva. Bacaul cu avantajele ce decurg din existenta unei unitati militare de aviatie (cum era si la Timisoara) iar Iasul putand fi comparat cu Clujul de acum 5 ani. Ca o sugestie poate n-ar fi rau daca s-ar deschide si un topic (in masura in care ar exista interes pentru subiect) cu aerogarile din tara si aiurea iar cei care fac spotting sau care sunt calatori, atunci cand au ocazia, sa faca poze si la aerogari (exterioare, interioare), cu discutii pe teme de arhitectura si functionalitate, etc.. De ce de ex. aerogarile construite in ultimii 20 ani in Romania, arhitectural nu exprima mare lucru? Exemple ar fi la Cluj sau la Otopeni de ex., terminalul nou (plecari) versus cel vechi (actualmente de sosiri). Oare scoala de arhitectura de la noi a decazut asa de mult in ultimii 20 ani (cum s-a intamplat in general cu invatamantul romanesc)!!?? Se poate totusi vedea cum se construieste prin alte parti cu aceiasi bani!!! | |
| | | RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: Racaru, Blue Air: Clientii companiilor traditionale nu migreaza.... Lun 23 Feb 2009, 15:28 | |
| Referitor la ceea ce zici tu, Constanta chiar are o arhitectura destul de coerenta, fluxurile sunt separate complet, terminalul chiar arata bine, ghisee de check-in sunt suficiente, 4 porti ptr security si pass-check, parcarea auto e suficient de mare, apronul la fel, pista are 3500m, cei de la ground si handling sunt dotati corespunzator,ILS CATII, dar e prea aproape de Bucuresti....Probabil ca singuru lucru care mai trebuie pus la punct e...traficul | |
| | | raduvisitor Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Data de inscriere : 27/01/2009
| Subiect: Re: Racaru, Blue Air: Clientii companiilor traditionale nu migreaza.... Lun 23 Feb 2009, 17:42 | |
| - RwO a scris:
- Referitor la ceea ce zici tu, Constanta chiar are o arhitectura destul de coerenta, fluxurile sunt separate complet, terminalul chiar arata bine, ghisee de check-in sunt suficiente, 4 porti ptr security si pass-check, parcarea auto e suficient de mare, apronul la fel, pista are 3500m, cei de la ground si handling sunt dotati corespunzator,ILS CATII, dar e prea aproape de Bucuresti....Probabil ca singuru lucru care mai trebuie pus la punct e...traficul
Cu atat mai mult e pacat, iar cand facem comparatie cu aeroporturile din Varna si Burgas care impreuna anul trecut au avut un trafic de peste 3 mil. ne dam seama cat de multa risipa si bataie de joc exista. Singura perioada cand s-a facut turism cu rezultate concrete a fost cea a anilor '70. Aici este dovada ca nu neaparat atat de invocata infrastructura este motivul pentru care nu se obtin rezultate (in turism si nu numai). | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Racaru, Blue Air: Clientii companiilor traditionale nu migreaza.... | |
| |
| | | | Racaru, Blue Air: Clientii companiilor traditionale nu migreaza.... | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |