ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 Cluj - Napoca - 2005

In jos 
+4
VIC
YR-DNY
gabi-737
Virusu
8 participanți
AutorMesaj
Vizitato
Vizitator




Cluj - Napoca  -  2005 Empty
MesajSubiect: Cluj - Napoca - 2005   Cluj - Napoca  -  2005 EmptyJoi 14 Mai 2009, 09:53

Pe vremea aceea platforma aeroportului era prea mica sa faca fata avioanelor participante la miting cat si avioanelor comerciale.

Din acest motiv ATR-urile erau mutate pe platforma Aviatiei Utilitare unde erau pregatite de plecare spre desinatii. Dupa miting se intorceau pe platforma sa ia pasagerii. Nu mai tin minte daca s-au imbarcat pasagerii de la noi si cursa sa plece direct la destinatie.

Tin minte ca practica relocarii avioanelor de linie pe timpul mitingului era veche eu fiind martorul stationarii unui An-24 la noi pe platform candva prin anii `90. Ce vremuri !

Revenind la prezent de dimineata m-am apropiat timid de ATR-uri profitand de lipsa oricarei paze care sa imi faca probleme.

Cluj - Napoca  -  2005 -001

Cluj - Napoca  -  2005 -002

Cluj - Napoca  -  2005 -003

Cluj - Napoca  -  2005 -004

Avioanele Aeroclubului Romaniei , venite la miting , erau gazduite in hangarul de la Aviatia Utilitara. Aici dupa o iesire.

Cluj - Napoca  -  2005 -005

Cluj - Napoca  -  2005 -006

Cluj - Napoca  -  2005 -007

Cluj - Napoca  -  2005 -008

Cluj - Napoca  -  2005 -009

Cluj - Napoca  -  2005 -010

Cluj - Napoca  -  2005 -011

Cluj - Napoca  -  2005 -012

Cluj - Napoca  -  2005 -013

Cluj - Napoca  -  2005 -014

Cluj - Napoca  -  2005 -015

Cluj - Napoca  -  2005 -016

Cluj - Napoca  -  2005 -017

Cluj - Napoca  -  2005 -018

Cluj - Napoca  -  2005 -019

Cluj - Napoca  -  2005 -020

Cluj - Napoca  -  2005 021bfp

Cluj - Napoca  -  2005 022mij

Cluj - Napoca  -  2005 023apw

Cluj - Napoca  -  2005 024lhr

Cluj - Napoca  -  2005 025qvu

Cluj - Napoca  -  2005 026n

Cluj - Napoca  -  2005 027ety

Cluj - Napoca  -  2005 028mzs

Cluj - Napoca  -  2005 029xwh

Cluj - Napoca  -  2005 030svm

Cluj - Napoca  -  2005 031evu

Cluj - Napoca  -  2005 032hbt

Cluj - Napoca  -  2005 033scc

Cluj - Napoca  -  2005 034xfv

Cluj - Napoca  -  2005 035lzj

Cluj - Napoca  -  2005 036tby

Cluj - Napoca  -  2005 037kpt

Cluj - Napoca  -  2005 038fxg

Cluj - Napoca  -  2005 039ogu

Cluj - Napoca  -  2005 040bng


Cluj - Napoca  -  2005 041f

Cluj - Napoca  -  2005 042hbe

Cluj - Napoca  -  2005 043raj

Cluj - Napoca  -  2005 044psm

Cluj - Napoca  -  2005 045ifn

Cluj - Napoca  -  2005 046bjh

Cluj - Napoca  -  2005 047f

Cluj - Napoca  -  2005 048jnc

Cluj - Napoca  -  2005 049vuo

Cluj - Napoca  -  2005 050c

Cluj - Napoca  -  2005 052tuy

Cluj - Napoca  -  2005 053lwz

Cluj - Napoca  -  2005 054m

Cluj - Napoca  -  2005 055olu

Cluj - Napoca  -  2005 056m

Cluj - Napoca  -  2005 057

Cluj - Napoca  -  2005 058tzp

Cluj - Napoca  -  2005 059chf

Cluj - Napoca  -  2005 060w

Cluj - Napoca  -  2005 -061

Cluj - Napoca  -  2005 -062

Cluj - Napoca  -  2005 -063

Cluj - Napoca  -  2005 -064

Cluj - Napoca  -  2005 -065

Cluj - Napoca  -  2005 -066

Cluj - Napoca  -  2005 -067

M-am apropiat incet de aeronava.

Cluj - Napoca  -  2005 -068

Cluj - Napoca  -  2005 -069

Dupa ce am cerut si primit permisiunea de a urca la bord inginerul care testa sistemele mi-a aratat aeronava in timp ce isi desfasura munca.

Am primit de la dansul o serie de informatii despre aeronava. Foarte amabil. Adevarat aviator !

Cluj - Napoca  -  2005 -070

Cluj - Napoca  -  2005 -071

Cluj - Napoca  -  2005 -072

Cluj - Napoca  -  2005 -073

Cluj - Napoca  -  2005 -074

Cluj - Napoca  -  2005 -075

Cluj - Napoca  -  2005 -076

Cluj - Napoca  -  2005 -077

De aici se roteste roata de bot.

Cluj - Napoca  -  2005 -078

Computerul de bord.

Cluj - Napoca  -  2005 -079

Cluj - Napoca  -  2005 -080

Cluj - Napoca  -  2005 -081

Cluj - Napoca  -  2005 -082

Cluj - Napoca  -  2005 -083

Cluj - Napoca  -  2005 -085

Cluj - Napoca  -  2005 -086

Placutele :

This aircraft is owned by ZERLINA LIMITED subject to first and second priority registered mortgagesin favour of CREDIT COMMERCIAL DE FRANCE and others.

Owner ZERLINA LIMITED , adress : PO Box 309 Georgetown Grand Cayman, Cayman Islands British West Indies.

Cluj - Napoca  -  2005 -087

Cele 2 computere de bord in spatele panoului pe care sunt puse placutele.

Cluj - Napoca  -  2005 -088

Cluj - Napoca  -  2005 -089

Cluj - Napoca  -  2005 -090

Cluj - Napoca  -  2005 -091

Cluj - Napoca  -  2005 -092

Cluj - Napoca  -  2005 -093

Cluj - Napoca  -  2005 -094

Cluj - Napoca  -  2005 -095

Cluj - Napoca  -  2005 -096

Cluj - Napoca  -  2005 -097

Cluj - Napoca  -  2005 -098

Cluj - Napoca  -  2005 -099

Cluj - Napoca  -  2005 -100

Cluj - Napoca  -  2005 -101

Plecarea!

Cluj - Napoca  -  2005 -102

Cand faceam ultima poza a aparut un tip de la aeroport care a zbierat la mine ca un dement sa nu fac poze facand abstractie ca eram pe teritoriul sediului SC Aviatrans SRL si ca practic firma asta (la care tatal meu este director tehnic) a gazduit aeronavele respective.

Cam atat pentru 2005 dar urmeaza in scurt timp Cluj-Napoca 2006 !
Sus In jos
Virusu
Moderator
Virusu


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 38
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

Cluj - Napoca  -  2005 Empty
MesajSubiect: Re: Cluj - Napoca - 2005   Cluj - Napoca  -  2005 EmptyJoi 14 Mai 2009, 13:52

foarte faine pozele! tin minte mitingu asta... asa cam in ceata, ca plecasem din alba la 7 dimineata cu ocazie incolo direct de la un chef, si eram cam montat pale ...
am stat in public si de acolo am mers pe aeordrom la dezmir, unde am bagat o dregere cu pailotii de la AR cheers
Sus In jos
gabi-737
Membru activ
gabi-737


Numarul mesajelor : 4453
Varsta : 47
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

Cluj - Napoca  -  2005 Empty
MesajSubiect: Re: Cluj - Napoca - 2005   Cluj - Napoca  -  2005 EmptyJoi 14 Mai 2009, 14:10

Gasesc pozele foarte interesante, mai ales cu ATRul, si descrirea amanuntita a bordului, in sfarsit vad si eu de unde se manevreaza roata de bot Very Happy .
Ma mir ca le-ai tinut pana acum la naftalina...
Sus In jos
YR-DNY
Membru activ
YR-DNY


Numarul mesajelor : 669
Varsta : 42
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 04/01/2008

Cluj - Napoca  -  2005 Empty
MesajSubiect: Re: Cluj - Napoca - 2005   Cluj - Napoca  -  2005 EmptyJoi 14 Mai 2009, 15:16

Ah, totale detaliile de cockpit! Exact cum imi plac mie! Smile Se poate observa o presiune de 1011hpa, 24'C temperatura ext, aeronava alimentata cu 850kg combustibil, radio com.1 activ pe frecventa turnului si standby pe Approach, sistemul electric conectat pe sursa de sol, si frana elicei no.2 cuplata - inseamna ca urma probabil pornirea motorului 2 in modul Hotel! Razz Ce-mi plac detaliile...
Sus In jos
VIC
Fotograf



Numarul mesajelor : 1128
Varsta : 33
Localizare : cluj-napoca
Data de inscriere : 13/03/2008

Cluj - Napoca  -  2005 Empty
MesajSubiect: Re: Cluj - Napoca - 2005   Cluj - Napoca  -  2005 EmptyVin 05 Feb 2010, 17:39

mai are cineva de pe forum cumva poze de la mitingu din 2005 de la cluj? sau cel putin poze cu lotu vechi de extra
Sus In jos
gabi-737
Membru activ
gabi-737


Numarul mesajelor : 4453
Varsta : 47
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

Cluj - Napoca  -  2005 Empty
MesajSubiect: Re: Cluj - Napoca - 2005   Cluj - Napoca  -  2005 EmptySam 06 Feb 2010, 13:27

Am gasit cateva, dar calitatea e la nivelul sapunierei de atunci...
Cluj - Napoca  -  2005 Cj_14_10

Cluj - Napoca  -  2005 Cj_25_10

Cluj - Napoca  -  2005 Cj_42_10

Cluj - Napoca  -  2005 Cj_84_10
Solist Catalin...

Cluj - Napoca  -  2005 Cj_88_11

Cluj - Napoca  -  2005 Cj_93_10

Un miting reusit in ciuda vantului puternic, ce vremuri...formatie de 5 Extra...
Sus In jos
VIC
Fotograf



Numarul mesajelor : 1128
Varsta : 33
Localizare : cluj-napoca
Data de inscriere : 13/03/2008

Cluj - Napoca  -  2005 Empty
MesajSubiect: Re: Cluj - Napoca - 2005   Cluj - Napoca  -  2005 EmptySam 06 Feb 2010, 19:55

hehe Smile faine! astea is din 2007 Razz atunci au fost 5 extra la cluj si a batut vantu ala de-mi zburau plombele din gura Very Happy
Sus In jos
cristydev
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 6
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 19/04/2009

Cluj - Napoca  -  2005 Empty
MesajSubiect: ...   Cluj - Napoca  -  2005 EmptyDum 07 Feb 2010, 14:25

Am si eu o intrebare ... am vazut intr`o poza de mai sus ca roata de bot se roteste dintr`un maner ... eu stiam ca se roteste din paloniere ... ma insel eu?
Sus In jos
46Pilot
Flight Level 200
Flight Level 200



Numarul mesajelor : 234
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 24/01/2009

Cluj - Napoca  -  2005 Empty
MesajSubiect: Re: Cluj - Napoca - 2005   Cluj - Napoca  -  2005 EmptyDum 07 Feb 2010, 15:33

cristydev a scris:
Am si eu o intrebare ... am vazut intr`o poza de mai sus ca roata de bot se roteste dintr`un maner ... eu stiam ca se roteste din paloniere ... ma insel eu?

Nu, nu te inseli, doar ca din paloniere se manevreaza pe sol aeronavele din categoria General Aviation.
Sus In jos
mihaiatanasie
Membru activ
mihaiatanasie


Numarul mesajelor : 2388
Varsta : 66
Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov
Data de inscriere : 27/06/2008

Cluj - Napoca  -  2005 Empty
MesajSubiect: Re: Cluj - Napoca - 2005   Cluj - Napoca  -  2005 EmptyDum 07 Feb 2010, 18:28

Eu nu sunt pilot si nu ma pricep, dar am inteles ca aeronavele mari de transport se vireaza cu ajutorul unei manivele sau volan mic, nu numai din paloniere. ATR-ul fiind din categoria asta, probabil ca nu greseste Octavian.
Sus In jos
http://unursinnoras.blog-gratuit.ro/
arianne
Moderator
arianne


Numarul mesajelor : 2730
Varsta : 31
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

Cluj - Napoca  -  2005 Empty
MesajSubiect: Re: Cluj - Napoca - 2005   Cluj - Napoca  -  2005 EmptyDum 07 Feb 2010, 18:41

Corect, toate avioanele comerciale au genul asta de maner (mai exact tiller in engleza), asta desi intr-o anumita masura roata de bot poate fi controlata si cu pedalele pe unele avioane. Lucrul asta serveste in special la decolare si aterizare, la viteze medii, inainte ca (virgula) carma sa devina utila, sau, la aterizare, dupa ce si-a pierdut utilitatea. De pe forumul A.net:

Starlionblue a scris:
It's about using different methods for different phases. During taxi, when speeds are low and you often need big deflections, the tiller is used. During take-off, you only need small deflections (except on those pesky curved runways) and you need both hands for yoke/stick and throttles.

Discutia in intregime pe tema asta AICI.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Cluj - Napoca  -  2005 Empty
MesajSubiect: Re: Cluj - Napoca - 2005   Cluj - Napoca  -  2005 Empty

Sus In jos
 
Cluj - Napoca - 2005
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Aeroportul Cluj-Napoca - Aprilie 2009
» Cluj - Napoca - 2006
» Cluj-Napoca 2007
» Cluj Napoca - Nice
» FLY-IN CLUJ-NAPOCA 2010

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Demonstratii aeriene - Airshows :: Demonstratii aeriene - 2005-2007-
Mergi direct la: