ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 BAC, RomBAC

In jos 
+64
Balki
LRBS
vishzu
fishbed
stefanu1
Steve Darke
cata_124
narcisss
v-twin
loplo
LeCCa
tm89sky
YR-197
Crid
AeroKyky
cipi_TM
Vici
vba
stefangro1
Capt_Vio
shouriken
conu gica
Alex_tm
mihai
JAMS
RwO
retro
Skywalker
grassone
mckingtom
YR-BGP
llobregat
gaudi
Edi
CalinCLJ
Antoniu
Andrej3000
valavia
allex
VIC
arianne
eugen
neagu_laurentiu
Mengelaus
NATO
Voicu
ALMI
lancer_two_one
claudiup
Virusu
hayabusa
babacu
propellerdream
Dylan
YR-DNY
Geo
airbusA380
RoNIN_731
mihaiatanasie
horizob
zapacitu
gabi-737
RATus
ovidiu51
68 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14  Urmatorul
AutorMesaj
claudiup
Membru activ
claudiup


Numarul mesajelor : 973
Varsta : 41
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 22/10/2008

BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   BAC, RomBAC - Pagina 8 EmptySam 17 Oct 2009, 15:52

Daca s-a mai scris, imi cer scuze ca nu am citit, insa as vrea sa aflu mai multe detalii legate de o prolema care aparea in zbor la RomBac. E vorba de faptul ca avioanele erau produse in anotimpuri diferite, temperaturile variind astfel. Se pareca acest lucru lasa o amprenta asupra fuselajului, care in timpul zborului, la altitudine mare, isi schimba forma. Asa ca pilotii trebuiau sa compenseze prin diferite manevre... Povestea mi-a spus-o unul dintre vechii fizicieni de la Metav. Stie cineva mai multe detalii?
Sus In jos
NATO
Flight Level 400
Flight Level 400



Numarul mesajelor : 764
Varsta : 57
Localizare : bucuresti-nord
Data de inscriere : 17/12/2008

BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: fuzelaj   BAC, RomBAC - Pagina 8 EmptySam 17 Oct 2009, 20:24

claudiup a scris:
Daca s-a mai scris, imi cer scuze ca nu am citit, insa as vrea sa aflu mai multe detalii legate de o prolema care aparea in zbor la RomBac. E vorba de faptul ca avioanele erau produse in anotimpuri diferite, temperaturile variind astfel. Se pareca acest lucru lasa o amprenta asupra fuselajului, care in timpul zborului, la altitudine mare, isi schimba forma. Asa ca pilotii trebuiau sa compenseze prin diferite manevre... Povestea mi-a spus-o unul dintre vechii fizicieni de la Metav. Stie cineva mai multe detalii?
Scuze,am lucrat la montajul general 8 ani,dar asa ceva n-am auzit si mi se pare cam aiurea treaba. Ca fuzelajul se dilata putin la presurizare,este indubitabil,Si temperatura aerului scade cu altitudinea, ca si presiuneaMai mult de inducerea unor mici tensiuni in structura, eu zic ca nu poate fi ceva care sa influenteze manevrabilitatea. Deci,nu. Prerea mea...
Sus In jos
conu gica
Fotograf



Numarul mesajelor : 568
Varsta : 61
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 11/09/2009

BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Bac 1-11   BAC, RomBAC - Pagina 8 EmptyVin 23 Oct 2009, 18:28

BAC, RomBAC - Pagina 8 Bac111yrbcf

Un "very old"
Sus In jos
JAMS
Airport Level
Airport Level
JAMS


Numarul mesajelor : 45
Varsta : 46
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 10/09/2009

BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   BAC, RomBAC - Pagina 8 EmptyMar 27 Oct 2009, 17:17

grassone a scris:
am venit si eu cu niste poze BAC 1-11

primul este P4-CBH si e facuta poza acum 2 ani in vara...in prezent avionul nu mai este..a fost taiat si era vip...sunt vorbe cum ca a fost al lui Ceausescu


Sorin Rosca Stanescu sustine ca acest avion, impreuna cu alte Bac-uri 1-11 au fost implicate in traficul de arme din diferite tari ale lumii a treia. SRS are de obicei surse extrem de bine informate.

http://www.ziua.ro/news.php?id=40975&data=2009-10-08

Alte informatii interesante aici:

http://yorkshire-ranter.blogspot.com/2004/08/jetline-and-caribbean.html

Ei sustin ca aeronava a apartinut in trecut Hustler Magazine.
Sus In jos
conu gica
Fotograf



Numarul mesajelor : 568
Varsta : 61
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 11/09/2009

BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   BAC, RomBAC - Pagina 8 EmptyMar 27 Oct 2009, 20:24

YR-BCF (Arad ) , nu cred ca a fost implicat in asa ceva. Ultimul indicativ :5N-OKA
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ
ovidiu51


Numarul mesajelor : 1170
Varsta : 73
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: BCF   BAC, RomBAC - Pagina 8 EmptyMar 27 Oct 2009, 22:12

P4-CBH a avut c/n 088, iar YR-BCF c/n 168.
implicatiile cu avioanele vandute depasesc orice imaginatie
http://www.antena3.ro/q_a/?p=4
Sus In jos
claudiup
Membru activ
claudiup


Numarul mesajelor : 973
Varsta : 41
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 22/10/2008

BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   BAC, RomBAC - Pagina 8 EmptyLun 02 Noi 2009, 16:36

Doresc s initiez o discutie cu reprezentantii Romavia pentru o serie de articole si am o nedumerire. Ce se intampla cu BAC-ul din flota lor? Pe unde o avea baza? Nu am vazut nici o fotografie trasa de vreun spotter la OTP...
Sus In jos
valavia
Administrator
valavia


Numarul mesajelor : 2881
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 18/08/2008

BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   BAC, RomBAC - Pagina 8 EmptyLun 02 Noi 2009, 17:06

BREcho este pe platforma langa B707 YR-ABB. Despre BRIndia nu stiu sa iti spun mai nimic. Ultima data cand l-am prins pe BREcho a fost undeva in Iulie, sa ma uit pe acasa sa vad ce poze am cu el.
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ
ovidiu51


Numarul mesajelor : 1170
Varsta : 73
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: RomBAC   BAC, RomBAC - Pagina 8 EmptyLun 02 Noi 2009, 22:24

RomBAC-ul YR-BRE este plasat intre doua BAe-146, al doilea din stanga
BAC, RomBAC - Pagina 8 Bac2

YR-BRI se afla pe breteaua Flotilei de langa pragul 08R, spre sosea. In fata are un An-24 RT 5024, ex YR-AMN
BAC, RomBAC - Pagina 8 Bac3
In spatele lui YR-BRI se va construi baza lui Romavia, adica hangarul lor.
Imaginile sunt recente, le-am luat in octombrie
Sus In jos
Dylan
Moderator
Dylan


Numarul mesajelor : 4873
Varsta : 52
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   BAC, RomBAC - Pagina 8 EmptyLun 02 Noi 2009, 22:34

Hehe! ia uite si statia meteo....si meteorologul evaluand nebulozitatea.... Cool
Cu multumiri Ovidiu cheers
Sus In jos
shouriken
Administrator
shouriken


Numarul mesajelor : 3451
Varsta : 69
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 16/04/2009

BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   BAC, RomBAC - Pagina 8 EmptyMier 04 Noi 2009, 20:18

L-am pozat si eu pe YR-BRE pe 19/07/2009 la plecarea de la ziua portilor deschise pe Baza 90

BAC, RomBAC - Pagina 8 Dsc3290

Liviu
Sus In jos
Vizitato
Vizitator




BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   BAC, RomBAC - Pagina 8 EmptyJoi 05 Noi 2009, 11:47

Sorry I don't speak in Romanian but I am trying to find out for sure two things.

1. Did all the ROMBAC 1-11s come off the Baneasa production line in Tarom livery? Even the the Romavia aircraft YR-BRE, BRH, BRI? I have just seen an image of YR-BRI taken in the factory in Tarom colours on this forum. This is the first time I've seen one of the Romavia aircraft in Tarom livery. Did any of these three aircraft actually fly for Tarom or were they just stored at Baneasa until they were delivered to Romavia.

2. Have Romavia permanently grounded their 1-11s now, including YR-BRE? I was told that they were trying to lease out the aircraft due to financial issues. If no one could be found they were going to be grounded by the end of March 2009. Has anyone seen them fly since then?

Lastly, does anyone have any good quality jpeg inamges of any of the Tarom / Romavia 1-11s taken in Bucharest that they might send me so that I can add them to my 1-11 archive which I keep on my computer at home. I am very interested in the leases that have been carried out over the years of the 1-11s to other operators. If anyone has any further information about these then I would love to hear about it, especially any lease carried out by the Romavia fleet.
I run the BAC 1-11 website, www.bac1-11jet.co.uk, and forum at Yahoo Groups. I have also created my photo archive at home which now numbers over 15,000 images.

I gather that c/n 410 has been found and photographed recently. What about c/n 411? Is this located across the main road from Baneasa in a field with a prop airliner in it next to an industrial estate. 44" 30 25 North 26" 03 57 East. If it is the 1-11 it doesn't have any wings attached. Does anyone have a photo of this so it can be confirmed as c/n 411

I look forward to hearing from anyone with any information and corrections to my details on my website regarding the ROMBAC 1-11 fleet.

Regards

Peter Clark
mrshu_a300@hotmail.com
Sus In jos
valavia
Administrator
valavia


Numarul mesajelor : 2881
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 18/08/2008

BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   BAC, RomBAC - Pagina 8 EmptyJoi 05 Noi 2009, 14:32

Hi Peter and welcome to Romanian Spotters.

1. Romavia was founded in April 1991 and took over from Tarom five aircrafts:
- two Boeing 707's YR-ABD and YR-ABB. YR-ABB is still flying as Romania Air Force One
- three RomBac 1-11's YR-BRE, YR-BRI and YR-BRH

2. At OTP there still are YR-BRE and YR-BRH. Last time I've seen BRE fly was in July this year and it is still flying. YR-BRH is now grounded and I have no further info regarding it.

Regards,

Vali


Ultima editare efectuata de catre valavia in Joi 05 Noi 2009, 22:48, editata de 1 ori
Sus In jos
mihai
Flight Level 100
Flight Level 100
mihai


Numarul mesajelor : 178
Varsta : 51
Data de inscriere : 09/03/2009

BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   BAC, RomBAC - Pagina 8 EmptyJoi 05 Noi 2009, 16:13

valavia a scris:

1. Romavia was founded in April 1991 and took over from Tarom five aircrafts:
- two Boeing 707's YR-ABA and YR-ABB. YR-ABB is still flying as Romania Air Force One
- three RomBac 1-11's YR-BRE, YR-BRI and YR-BRH

Vali, cu respect dar Romavia la infiintare NU A PRELUAT aceste avioane de la Tarom.

Aceste avioane au facut parte din fostul Grup A al Bazei Aeriene Otopeni, Grup format din 2 escadrile. Escadrila 1 formata din 3 avioane RomBac 1-11 si 2 avioane Boeing 707 si Escadrila 2 formata din 2 avioane IL-18 si 3 avioane AN-30. De la Escadrila 2 nu a preluat decat cele 2 avioane IL-18 iar cele 3 avioane AN-30 au ramas mai departe in cadrul Grupului A si au format Escadrila de Aerofotogrametrie.

De asemenea, la infiintare Romavia a mai preluat de la Baza Aeriana 2 elicopetere MI-8 - YR-MLA si YR-MLB si cele 4 elicoptere SA-365N Dauphin care dupa o perioada de timp au fost returnate Bazei Aeriene.
Sus In jos
valavia
Administrator
valavia


Numarul mesajelor : 2881
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 18/08/2008

BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   BAC, RomBAC - Pagina 8 EmptyJoi 05 Noi 2009, 16:19

Eu asa stiam si este adevarat ca nici nu am intrebat pe altcineva care cunoaste mult mai bine cum au stat treburile. Multumesc de corectare!
Sus In jos
mihai
Flight Level 100
Flight Level 100
mihai


Numarul mesajelor : 178
Varsta : 51
Data de inscriere : 09/03/2009

BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   BAC, RomBAC - Pagina 8 EmptyJoi 05 Noi 2009, 19:29

Cu placere, Vali.

Va rog frumos, daca se poate, pentru ca recunosc nu stiu asa bine limba engleza, sa traduca cineva pentru colegul care a intrebat despre Romavia ceea ce am scris despre infiintarea companiei respective si ceea ce scrie mai jos. Multumesc anticipat.

valavia a scris:

1. Romavia was founded in April 1991 and took over from Tarom five aircrafts:
- two Boeing 707's YR-ABA and YR-ABB. YR-ABB is still flying as Romania Air Force One

Au fost 2 avioane Boeing 707 :

YR-ABB care mai zboara si in ziua de azi si care a fost tot timpul rezerva lui YR-ABD.

http://www.airliners.net/photo/Romania---Government/Boeing-707-3K1C/1312537/L/

YR-ABD cel care a suferit un accident in anul 1990 la o aterizare in cadrul unui zbor de instructie, pe Aeroportul Otopeni si care ulterior a fost taiat si vandut la fier vechi. Acest avion a fost folosit cel mai des de catre ultimul presedinte al RSR.

http://www.airliners.net/photo/Romania---Government/Boeing-707-3K1C/1247002/L/

Sper ca nu sunt off topic.
Sus In jos
Capt_Vio
Fotograf
Capt_Vio


Numarul mesajelor : 1327
Varsta : 43
Localizare : Canada
Data de inscriere : 04/01/2008

BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   BAC, RomBAC - Pagina 8 EmptyJoi 05 Noi 2009, 22:21

mihai a scris:
valavia a scris:

1. Romavia was founded in April 1991 and took over from Tarom five aircrafts:
- two Boeing 707's YR-ABD and YR-ABB. YR-ABB is still flying as Romania Air Force One
- three RomBac 1-11's YR-BRE, YR-BRI and YR-BRH

Vali, cu respect dar Romavia la infiintare NU A PRELUAT aceste avioane de la Tarom.

Aceste avioane au facut parte din fostul Grup A al Bazei Aeriene Otopeni, Grup format din 2 escadrile. Escadrila 1 formata din 3 avioane RomBac 1-11 si 2 avioane Boeing 707 si Escadrila 2 formata din 2 avioane IL-18 si 3 avioane AN-30. De la Escadrila 2 nu a preluat decat cele 2 avioane IL-18 iar cele 3 avioane AN-30 au ramas mai departe in cadrul Grupului A si au format Escadrila de Aerofotogrametrie.

De asemenea, la infiintare Romavia a mai preluat de la Baza Aeriana 2 elicopetere MI-8 - YR-MLA si YR-MLB si cele 4 elicoptere SA-365N Dauphin care dupa o perioada de timp au fost returnate Bazei Aeriene.

Hi mrshu,

I'm translating this on behalf of "mihai". Hopefully it makes sense.
Vali, with all due respect, when Romavia was fist established, it did not take delivery of these airplanes from Tarom.

These airplanes were part of the old “Group A” of Otpeni Air Base, a group of two squadrons. Squadron 1 made up of three RomBac 1-11 aircraft and two Boeing 707. Squadron 2, made up of two IL-18 aircraft and three AN-30. From Squadron 2, they only receieved the two IL-18 aircraft. The three An-30 remained as part of Group A and formed the Squadron responsible for aerial photography / mapping / intelligence.
When Romavia was established it also received (from Air Base 2) two Mi-8 Helicopters (YR-MLA and YR-MLB) and the four SA-365N Dauphin, which after a period of time were returned to the air base.
Sus In jos
neagu_laurentiu
Flight Level 300
Flight Level 300



Numarul mesajelor : 342
Data de inscriere : 25/03/2008

BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   BAC, RomBAC - Pagina 8 EmptyMar 10 Noi 2009, 18:34

Conform cu Autoritatea Aeronautica YR-BRE ia o pauza...
Sus In jos
JAMS
Airport Level
Airport Level
JAMS


Numarul mesajelor : 45
Varsta : 46
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 10/09/2009

BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   BAC, RomBAC - Pagina 8 EmptyMar 10 Noi 2009, 21:26

Am senzatia ca e o pauza definitiva. Apropo, YR-BRA mai exista, sau e deja linguri?
Sus In jos
Vizitato
Vizitator




BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   BAC, RomBAC - Pagina 8 EmptyMar 10 Noi 2009, 23:36

So can anyone tell me how many of the 9 ROMBACS came out off the production line and first flew in Tarom livery?
I can see that YR-BRI was in Tarom livery. What about YR-BRE and YR-BRH? I've got photographic evidence that YR-BRA, BRB, BRC, BRD were delivered to Tarom and flew in their livery. YR-BRF was ferried to Bournemouth Hurn shortly after rollout from Baneasa for lease to London European. Can anyone confirm that this was rolled out in Tarom livery before flying to Bournemouth?
The main question is what did the three Romavia 1-11s do before they were delivered to the company? Did any of them actually fly for Tarom???
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ
ovidiu51


Numarul mesajelor : 1170
Varsta : 73
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: YR-BRA   BAC, RomBAC - Pagina 8 EmptyMier 11 Noi 2009, 11:26

JAMS a scris:
Am senzatia ca e o pauza definitiva. Apropo, YR-BRA mai exista, sau e deja linguri?
YR-BRA a fost salvat de la casare prin initiativa catorva listasi, se afla in acelasi loc, pe breteaua din dreptul hangarului Tarom. Daca pana acum soarta acestuia era sigura, pe viitor nu putem sti ce surprize ne vor oferi noii guvernanti.
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ
ovidiu51


Numarul mesajelor : 1170
Varsta : 73
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: RomBAC   BAC, RomBAC - Pagina 8 EmptyMier 11 Noi 2009, 11:46

mrshu a scris:
So can anyone tell me how many of the 9 ROMBACS came out off the production line and first flew in Tarom livery?
I can see that YR-BRI was in Tarom livery. What about YR-BRE and YR-BRH? I've got photographic evidence that YR-BRA, BRB, BRC, BRD were delivered to Tarom and flew in their livery. YR-BRF was ferried to Bournemouth Hurn shortly after rollout from Baneasa for lease to London European. Can anyone confirm that this was rolled out in Tarom livery before flying to Bournemouth?
The main question is what did the three Romavia 1-11s do before they were delivered to the company? Did any of them actually fly for Tarom???

All 9 RomBACs that came aut of the production line, first flew in Tarom livery.
YR-BRE was delivered from the very beggining to the Romanian Air Force. (During the comunist era, all the military transport aircraft were wearing Tarom livery)
YR-BRH and YR-BRI were delivered to Tarom. After 1990 those aircrafts were transferd to Romavia
Sus In jos
Vizitato
Vizitator




BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   BAC, RomBAC - Pagina 8 EmptyMier 11 Noi 2009, 19:30

I've got no photographic evidence at all the BRH or BRI ever actually flew for Tarom other than within Romania when they were at Baneasa. After they'd transferred to Romavia, BRH and BRI were leased to a company called Citylink Airways during 1992/93??? BRI appears in a white yellow and blue livery during this period. Menawhile BRE flew for LAR during 1990. Was this before or after the aircraft was sold to Romavia?
Can you confirm beyond any doubt that BRE was the only ROMBAC to fly for the military? It would certainly explain why there are no photos of this aircraft outside Romania.
Sus In jos
Antoniu
Flight Level 200
Flight Level 200



Numarul mesajelor : 219
Varsta : 78
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 03/02/2009

BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Inaugurarea de casa   BAC, RomBAC - Pagina 8 EmptySam 14 Noi 2009, 11:34

I.Av.B. Inaugurarea de casa a lui YR-BRA, fara oficialitatile de partid si de stat, daca nu gresesc pe 19 septembrie 1982.

BAC, RomBAC - Pagina 8 42562461

BAC, RomBAC - Pagina 8 44654188

BAC, RomBAC - Pagina 8 33350970

BAC, RomBAC - Pagina 8 79535505

BAC, RomBAC - Pagina 8 40457988

BAC, RomBAC - Pagina 8 29098216
Sus In jos
Dylan
Moderator
Dylan


Numarul mesajelor : 4873
Varsta : 52
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   BAC, RomBAC - Pagina 8 EmptySam 12 Dec 2009, 09:59

Parca s-a mai discutat pe aici, dar pur si simplu nu gasesc....Care din Rombac-uri era cel din poza ASTA? E facuta in septembrie '97.


Ultima editare efectuata de catre dylan in Sam 12 Dec 2009, 10:04, editata de 1 ori
Sus In jos
Continut sponsorizat





BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   BAC, RomBAC - Pagina 8 Empty

Sus In jos
 
BAC, RomBAC
Sus 
Pagina 8 din 14Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Bournemouth - International (Hurn) (BOH / EGHH)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Aeronave in Romania - Aircraft in Romania-
Mergi direct la: