|
| BAC, RomBAC | |
|
+64Balki LRBS vishzu fishbed stefanu1 Steve Darke cata_124 narcisss v-twin loplo LeCCa tm89sky YR-197 Crid AeroKyky cipi_TM Vici vba stefangro1 Capt_Vio shouriken conu gica Alex_tm mihai JAMS RwO retro Skywalker grassone mckingtom YR-BGP llobregat gaudi Edi CalinCLJ Antoniu Andrej3000 valavia allex VIC arianne eugen neagu_laurentiu Mengelaus NATO Voicu ALMI lancer_two_one claudiup Virusu hayabusa babacu propellerdream Dylan YR-DNY Geo airbusA380 RoNIN_731 mihaiatanasie horizob zapacitu gabi-737 RATus ovidiu51 68 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: BAC, RomBAC Lun 03 Mar 2008, 10:46 | |
| Doua avioane de exceptie a caror soarta este destul de incerta, zac de multi ani pe OTP . Primul din stanga este unic in felul lui, a fost singurul BAC 1-11 487GK construit de englezi in varianta cargo si livrat in 1981 pentru Tarom cu inmatricularea YR-BCR Al doilea, cel fara radom, este primul avion de pasageri construit in Romania: RomBAC 1-11 livrat Tarom-ului cu inmatricularea YR-BRA tot in 1981 | |
| | | RATus Administrator
Numarul mesajelor : 1497 Varsta : 40 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: BAC, RomBAC Lun 03 Mar 2008, 11:16 | |
| Nu stiti careva cam cate s-au consturit la noi? | |
| | | ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: BAC, RomBAC Lun 03 Mar 2008, 15:55 | |
| Contractul initial prevedea 80, dar s-au produs doar noua, mai erau doua fuselaje in hala de productie, dar onor Romavia le-a facut cotete | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: BAC, RomBAC Lun 03 Mar 2008, 19:36 | |
| Sunt total in plop in legatura cu activitatea rombac-ului. Ai putea sa ne spui ce activitate au avut cele noua aeronave? |
| | | ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: BAC, RomBAC Dum 09 Mar 2008, 22:15 | |
| Primul Rombac YR-BRA a zburat la 18 sep 1982, (si pot spune ca acest moment a fost apogeul industriei aeronautice Romane), iar a al noulea YR-BRJ in 1989. YR-BRE a fost livrat in 1986 Fortelor Aeriene, dar Ceausescu nu l-a folosit niciodata. La momentul cand a inceput productia, Tarom-ul detinea deja 15 avioane Bac 1-11 din seria 400 si 500. In anii 80 compania noastra detinea cel mai mare nr de avioane de pasageri din Europa de est, dupa Aeroflot. Din aceasta cauza multe avioane printre care si Rombac au fost inchiriate la diversi operatori aerieni din Europa. In anii '90 cand s-a trecut la restructurarea companiei, multe Rombac-uri au fost inchiriate sau vandute la operatori obscuri din Asia sau Africa. Declinul a survrnit dupa ce multe aeroporturi au impus restrictii de zgomot. Cunoscut ca fiind un avion zgomotos (motorul RR Spey era acelasi care echipa avioanele F-4 Phantom englezesti) s-a optat pentru remotorizarea si continuarea productiei cu noile motoare RR Tay 650 care echipeaza in prezent Fokker-ul 100, 70 si B-727 remotorizat. Chiar a fost creata o companie mixta Anglo-Romana care sa remotorizeze intreaga flota de BAC-Rombac. Acest concept denumit Airstar 2500 venea in defavoarea fabricii BAC, devenita acum BAe, noile motoare ofereau performante superioare zgomot/consum care ar fi intrat in directa concurenta cu BAe-146 prin exportul Rombac-ului. Presa vremii urmarea cu interes aceasta actiune, dar instabilitatea politica, mai ales mineriadele lui Ilici (Iliescu) au facut ca proiectul sa cada, RR a refuzat sa vanda tehnologia, iar BAe s-a retras din Romania. Doua celule de Rombac care aveau deja inmatricularea de YR-BRJ si BRK au fost lasate in paragina apoi distruse. Cele noua Rombacuri au avut o cariera relativ scurta, principala cauza fiind zgomotul. YR-BRE a fost singurul folosit constant de armata, intre timp Flotila a mai preluat de la Tarom si YR-BRH si BRI. Din pacate la ora actuala doar YR-BRE (Romavia) mai opereaza, fiind avion guvernamental beneficiaza de unele scutiri de la taxa de zgomot, YR-BRH si BRI zac curtea flotilei asteptand poate o revitalizare. Celelalte sunt stocate prin diferite tari arborigene din Asia sau Africa. Din fericire fostul YR-BRA, primul avion de pasageri romanesc se afla pe pamant romanesc, dar e greu de spus daca va mai zbura. Trista soarta pentru gloria aviatiei Romane... | |
| | | gabi-737 Membru activ
Numarul mesajelor : 4453 Varsta : 47 Localizare : Oradea Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: BAC, RomBAC Dum 09 Mar 2008, 23:25 | |
| Foarte interesanta istorie a Rombacului/Bacului.A cam apus vremea lor,imi aduc aminte de pe vremea raposatului ca la OMR venea o data sau de 2 ori pe saptamana Taromul cursa interna un BAC sau Rombac ca nu stiam ce erau,fiind si mic.Facea fum la aterizare,sa nu mai vb de decolare...si o galagie.... cat 10 AN-24 la un loc. In zilele noastre de abea ca il mai vad sporadic pe BRE fiind inlocuit tot mai des de YR-BEA,fratele mai mic si mai tanar. Oare exista diferente la exterior intre Bac si Rombac,in afara de lungime care cred ca variaza de la seria 400 la 500? | |
| | | ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: BAC, RomBAC Lun 10 Mar 2008, 11:19 | |
| BAC-ul 1-11 seria 500 este mai lung cu 4m decat seria 400, anverguramai mare cu 1,5m, capacitate pasageri: 108 fata de 89. Rombac-ul a fost licenta seriei 500, iar singura deosebire vizibila itre cele doua a fost doar inmatricularea. BAC-ul 500 avea inmatricularea de la YR-BCI la YR-BCO, iar Rombac-ul de la YR-BRA la YR-BRI | |
| | | zapacitu Flight Level 100
Numarul mesajelor : 158 Data de inscriere : 28/04/2008
| Subiect: BAC / Rombac 1-11 la Chitila? Mier 25 Iun 2008, 17:28 | |
| Spotting din satelit acceptati? Am gasit in Google Earth un avion care zace undeva la sud de Chitila, langa Bucuresti. Recunosc ca sunt cam afon in materie de avioane civile, dar pare un BAC 1-11 fara motoare si ampenaje orizontale. Stie cineva ce e si cum a ajuns acolo? | |
| | | horizob Fotograf
Numarul mesajelor : 829 Varsta : 36 Localizare : Hamburg Data de inscriere : 05/06/2008
| Subiect: Re: BAC, RomBAC Mier 25 Iun 2008, 21:09 | |
| Eu am găsit un C-130 în zbor lângă Mizil. Acolo e MFA Mizil, unde s-au făcut MLI-84Murile. | |
| | | mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 67 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: BAC, RomBAC Vin 27 Iun 2008, 21:49 | |
| Langa Domnesti, unde e o rampa de gunoi, se vede un fuselaj galben, pare tot un bac, dar e cam departe din tren pana la locul respectiv si nu sunt sigur. ala ce-o face acolo? | |
| | | RoNIN_731 Membru activ
Numarul mesajelor : 449 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 28/12/2007
| Subiect: Re: BAC, RomBAC Vin 27 Iun 2008, 22:02 | |
| Care are masina si vrea sa dam o raita pe la Chitila sa vedem in ce stare e BAC-ul ala? As putea duminica dupa ora 14:00. | |
| | | airbusA380 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 215 Varsta : 34 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 16/03/2008
| Subiect: Re: BAC, RomBAC Vin 27 Iun 2008, 22:28 | |
| Daca aveam carnetu` luat ma ofeream eu ca stiu zona... Eh, poate peste cateva saptamani.... | |
| | | RoNIN_731 Membru activ
Numarul mesajelor : 449 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 28/12/2007
| Subiect: Re: BAC, RomBAC Vin 27 Iun 2008, 22:41 | |
| E bine si asa! Pune niste directii, ca in cazul in care mergem sa stim unde e. Da niste puncte de reper usor de identificat, sa nu bajbaim pe-acolo sa ne mance cainii! | |
| | | airbusA380 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 215 Varsta : 34 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 16/03/2008
| Subiect: Re: BAC, RomBAC Vin 27 Iun 2008, 23:45 | |
| Ce pot sa spun la ora asta (fara desene, Google Earth): cum se merge pe soseaua Chitilei se ajunge la o intersectie de drumuri in sens giratoriu, si se face stanga, dupa aia se merge drept inainte pt a ajunge la strada aia care da in campu` cu avion... Oricum... Daca se pune de o intalnire sa postati aici ca v`am zis ca stiu sa ajung, numai sa nu fiu plecat... | |
| | | ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: BAC, RomBAC Mar 05 Aug 2008, 00:49 | |
| Ati ajuns careva la epava?? Astept sa aflu noutati. | |
| | | Geo Fotograf
Numarul mesajelor : 602 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: BAC, RomBAC Vin 08 Aug 2008, 11:11 | |
| Salut! Astazi m-am trezit foarte devreme cu gandul de a da o fuga pana la epava de la Chitila. Am ales sa iau bicicleta si bine am facut, deoarece traficul a fost infernal, mai mult se statea decat se mergea. Astfel, strecurandu-ma printre masini, camioane si chiar carute, am ajuns la epava in cateva zeci de minute. N-a fost greu de gasit, deoarece cum iesi de pe drumul care se vede in Google Earth apare imediat aeronava. Am traversat cativa zeci de metri de ierburi inalte de juma' de metru si am am inceput sa-i fac poze. M-am bucurat ca am reusit sa evit lumina dura, inestetica a amiezii, soarele fiind inca aproape de orizont. Dupa ce l-am pozat la exterior, am observat ca se poate si urca, ceea ce am si facut, desigur. Urcat in aeronava, am avut parte de o experienta sa-i zicem ciudata. Avionul parea sa nu fi cedat in lupta cu timpul si parca auzeam dinspre coada soaptele pasagerilor aflati la primul zbor, sau chiar dialogurile pilotilor din cabina. La un moment dat am crezut ca motoarele invizibile aveau sa revina la viata si sa ne duca catre un aeroport din apropiere. Cred ca ar fi foarte interesant sa aflam macar ce inmatriculare a avut, pe la ce companii aeriene a fost, etc.. In fine, iata si pozele: | |
| | | YR-DNY Membru activ
Numarul mesajelor : 669 Varsta : 42 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: BAC, RomBAC Vin 08 Aug 2008, 11:36 | |
| Excelenta aventura! Imi place cum ai povestit! Da ce bine l-au curatat, nu-i numa structura gol-goluta, nici un cablu, nimic! Material didactic: asamblarea structurala a fuselajului tip semi monococa! | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: BAC, RomBAC Vin 08 Aug 2008, 14:13 | |
| Mi-am dorit si imi doresc sa zbor cu barzaune autohton dar din pacate de cate ori am mers la Buc de la Cluj nu am prins decat AN-24 nu si 1-11 si sunt ferm convins ca nu voi reusii sa zbor cu un 1-11 nicimacar o data |
| | | Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4876 Varsta : 53 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
| Subiect: Re: BAC, RomBAC Vin 08 Aug 2008, 17:09 | |
| - YR-DNY a scris:
- Excelenta aventura! Imi place cum ai povestit!
Da ce bine l-au curatat, nu-i numa structura gol-goluta, nici un cablu, nimic! Material didactic: asamblarea structurala a fuselajului tip semi monococa! Curat "murdar"! @Geo: BAC-uri au avut la noi "doar" Tarom-ul, LAR-ul si Romavia....ca altii nu erau Dupa marea razmerita au mai avut cativa BAC-uri printre care era si Jaro Int'l | |
| | | propellerdream Flight Level 400
Numarul mesajelor : 622 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 19/07/2008
| Subiect: Re: BAC, RomBAC Vin 08 Aug 2008, 19:16 | |
| La Romavia inca mai zboara BAC-ul. Te lipesti de vreun parlamentar si poate apuci sa te dai cu el | |
| | | Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4876 Varsta : 53 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
| Subiect: Re: BAC, RomBAC Vin 08 Aug 2008, 20:02 | |
| Nu tre' sa te lipesti de un parlamentar ...mai degraba cu echipajul sau cu cineva din conducerea companiei si asta doar cand vin pe aici......... si atunci sanse minime daca e pe FPL cu "Head of State". Cel putin la noi n-a mai fost demult BRE. Erau printr-un calculator pe la svc niste poze cu BRE cand a fost in ultima vizita la SCV nea Nelu. Eu personal de atunci nu l-am mai vazut. O fi fost dar nu pe tura mea, desi nu cred! Auzeam, macar! | |
| | | Geo Fotograf
Numarul mesajelor : 602 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: BAC, RomBAC Vin 08 Aug 2008, 20:17 | |
| Pe BRE l-am vazut eu chiar zilele trecute aterizand la LROP, urmat la cateva minute de B707 YR-ABB. Referitor la BAC-ul de la Chitila, am pornit o "ancheta" personala si sper sa aflu care e treaba cu el. In principiu cred ca e vorba de un avion al Taromului, dar nu poti sti sigur. Cum aflu ceva va anunt. L.E: Este vorba despre un model 200/300/400 - nu stiu deocamdata care din ele. Daca a fost romanesc, este 400 (doar doar 400 am avut dintre cele enumerate). Astea fiind zise , YR - BCI, BCJ, BCK, BCL, BCM, BCN, BCO, BRA, BRB, BRC, BRD, BRE, BRF, BRG, BRH, BRI ies automat din discutie, fiind seria -500. Am mai avut un -400, YR-BCR, care a fost de altfel singurul BAC 111 in varianta cargo. Deci il taiem si pe el de pe lista. Nu au mai ramas multe si daca pot, le iau usor prin eliminare, vad care pe unde este si paote il demasc pe cel de la Chitila. | |
| | | Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4876 Varsta : 53 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
| Subiect: Re: BAC, RomBAC Vin 08 Aug 2008, 20:37 | |
| - Geo a scris:
- Pe BRE l-am vazut eu chiar zilele trecute aterizand la LROP, urmat la cateva minute de B707 YR-ABB. Referitor la BAC-ul de la Chitila, am pornit o "ancheta" personala si sper sa aflu care e treaba cu el. In principiu cred ca e vorba de un avion al Taromului, dar nu poti sti sigur. Cum aflu ceva va anunt.
L.E: Este vorba despre un model 200/300/400 - nu stiu deocamdata care din ele. Daca a fost romanesc, este 400 (doar doar 400 am avut dintre cele enumerate). Astea fiind zise , YR - BCI, BCJ, BCK, BCL, BCM, BCN, BCO, BRA, BRB, BRC, BRD, BRE, BRF, BRG, BRH, BRI ies automat din discutie, fiind seria -500. Am mai avut un -400, YR-BCR, care a fost de altfel singurul BAC 111 in varianta cargo. Deci il taiem si pe el de pe lista. Nu au mai ramas multe si daca pot, le iau usor prin eliminare, vad care pe unde este si paote il demasc pe cel de la Chitila. ala cargo nu era 450?...avem niste colegi mecanici la SCV care au lucrat pe ele la OTP in tineretile lor...am sa vorbesc maine cu ei sa vad ce pot afla... | |
| | | ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| | | | ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: BAC, RomBAC Vin 08 Aug 2008, 23:25 | |
| Am o banuiala , avionul este un RomBAC neterminat. Productia acestui avion a luat sfarsit dupa revolutie datorita instabilitatii politice. Ultimul avion iesit din hale a fost, YR-BRI, (s/n.409) si a facut primul zbor pe 3 oct 1989. La fel si programul de remotorizare a cazut din aceleasi motive. In acel moment pe linia de productie se mai aflau doua avioane aproape terminate, dar care cu timpul au disparut din Romaero. Cel fotografiat de Geo este exemplarul s/n 410 si este un One Eleven seria 475 si care urma sa fie un cargo cu inmatricularea YR-BRJ. Dupa cum se vede avionul nu pare sa fi fost vopsit si nici finisat. In cabina nu se vad cabluri sau resturi de echipamente. Balamalele de la usa cargo mi se par artizanale. Trista soarta pentru acest avion... Geo, felicitari pentru disponibilitate si imagini. | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: BAC, RomBAC | |
| |
| | | | BAC, RomBAC | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |