ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 Preluarea aerodromului Floreni, Vatra Dornei

In jos 
3 participanți
AutorMesaj
electric
Membru activ
electric


Numarul mesajelor : 1166
Varsta : 50
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 10/03/2008

Preluarea aerodromului Floreni, Vatra Dornei Empty
MesajSubiect: Preluarea aerodromului Floreni, Vatra Dornei   Preluarea aerodromului Floreni, Vatra Dornei EmptyJoi 19 Feb 2009, 16:58

Un controversat om de afaceri şi o firmă înfiinţată în 2008 au preluat, vineri, aeroportul Floreni

Sursa: Monitorul de Suceava
Data: 18.02.2009
Autor: Dana HUMOREANU

Citat :
Afaceri în aer

Un controversat om de afaceri şi o firmă înfiinţată în 2008 au preluat, vineri, aeroportul Floreni

Aeroportul Dealu Floreni, de lângă Vatra Dornei, a fost preluat pentru reabilitare şi punere în funcţiune de o firmă din Vatra Dornei, înfiinţată în vara anului trecut, şi de Asociaţia Piloţilor şi Proprietarilor de Aeronave Ultrauşoare Motorizate din România, reprezentată de unul dintre cei mai controversaţi oameni de afaceri ai momentului, conform presei, Gyorgy Laszlo Kiss, născut la Cluj şi stabilit în Bucureşti.

Preluarea aerodromului Floreni, Vatra Dornei 123011maxim

Contractul de asociere în participaţiune pentru exploatarea aeroportului a fost semnat la sfârşitul săptămânii trecute, vineri, 13 februarie. Conform acestuia, firma Faraoane SRL din Vatra Dornei, reprezentată de Marian Borgovan, va avea 60 la sută din profit/pierderi, Asociaţia Piloţilor 30 la sută şi Primăria Dorna Candreni, ca asociat principal, 10 la sută.

Aeroportul Floreni a trecut din proprietatea şi administrarea Ministerului Apărării Naţionale în cea a CL Dorna Candreni, în baza unei hotărâri de guvern, în mai 2005. Primăria a preluat 102.552 metri pătraţi teren, inclusiv construcţiile, cu o valoare contabilă de 13,577 miliarde de lei vechi. Construcţiile înseamnă două pavilioane din cărămidă, cu fundaţie de beton şi pista de aterizare betonată, cu suprafaţă de 21.494,64 mp. Imobilul este împrejmuit, este dotat cu o reţea de canalizare cu o lungime de 150 metri, există drumuri şi alei betonate cu o suprafaţă de 21.496 mp şi platforme betonate asfaltate cu o suprafaţă de 2.229 mp. Activul predat era liber de orice sarcini şi obligaţii.

În 2007, Consiliul Local din Dorna Candreni a scos aeroportul la închiriere. La licitaţie s-au înscris cinci firme, trei nu au avut dosare complete, aşa că licitaţia s-a anulat pentru că numărul minim de participanţi acceptat era trei. La a doua licitaţie, CL a declarat câştigătoare oferta firmei BORGOMAR SRL Coşna, dar o altă firmă participantă la licitaţie a contestat şi licitaţia a fost anulată.

De administrarea afacerii se ocupă exclusiv Gyorgy Laszlo Kiss

În 2009, Primăria Dorna Candrenilor recurge la asocierea în participaţiune cu Faraoane şi Asociaţia Piloţilor şi încheie un contract pe 39 de ani, începând cu data de 2 martie 2009. Aeroportul trece, conform art. V.11 din contract, „în administrarea exclusiv” a Asociaţiei Piloţilor, care se obligă să asigure, împreună cu Faraoane, personal calificat, resurse materiale pentru repunerea în funcţiune şi modernizarea aerodromului, aeronave şi echipamente de deservire. Aerodromul trebuie să intre în funcţiune la maxim doi ani de la semnarea contractului, iar în 45 de zile asociatul principal, Primăria Dorna Candrenilor, trebuie să predea obiectivul celor doi asociaţi secundari. Tot în contract este precizat că asocierea celor trei nu are personalitate juridică şi că asociaţii „au dreptul de a li se da cont de lucrurile ce le-au pus în participaţiune având asupra celorlalţi asociaţi un drept de creanţă pentru aceste lucruri ca aport în asociaţia în participaţiune”.

Dacă despre asociatul secundar 1 al Primăriei Dorna Candrenilor nu se cunosc prea multe lucruri, având în vedere că firma Faraoane SRL este recent înfiinţată, reprezentantul asociatului secundar 2 este, conform colegilor de la „Adevărul” şi de la alte publicaţii locale, un om de afaceri controversat. Astfel, Kiss Laszlo Gyorgy ar fi specialist în înfiinţare de firme off-shore şi ar fi implicat atât în preluarea de firme falimentare, cât şi în acţiuni de recuperare sau valorificare de creanţe.

Kiss Laszlo Gyorgy - omul din România al unor firme înregistrate în paradisuri fiscale

Toate aceste operaţiuni sunt făcute prin intermediul unor firme înregistrate în paradisuri fiscale reprezentate oficial fie de el, fie de membri ai grupului său. Afacerile acestui grup sunt consiliate de specialişti în drept şi fiscalitate, care cunosc destul de bine şi exploatează profitabil breşele fiscalităţii româneşti.

Un caz concret prezentat în cotidianul Adevărul: Kiss reprezintă în România societatea Narfalk Investments Limited, un off-shore dublu protejat, având sediul în Nicosia – Cipru şi acţionarul principal în Delaware – SUA. Firma are ca acţionari off-shore-ul Baltik Swiss Capital Ltd (99,98%) şi entitatea D.G.G. Nominees Limited (0,02%). Reprezentantul acţionarului majoritar, dar şi directorul nominal al firmei cipriote este neo-zeelandezul Ian Taylor, care l-a împuternicit cu toate drepturile de reprezentare pentru firma Narfalk pe Kiss Laszlo Gyorgy. Deşi nu este înregistrată fiscal în România, Narfalk acţionează ca o societate autohtonă şi prestează servicii aducătoare de profit. Plăteşte taxa de timbru, emite facturi şi ordine de plată, cesionează facturi purtătoare de TVA şi virează sumele într-un cont bancar, se prezintă chiar în faţa instanţelor de judecată româneşti şi câştigă procese.

„Activitatea mea este perfect legală”

De altfel, Kiss Laszlo Gyorgy ne-a declarat, ieri, că activităţile de tipul celei descrise „sunt perfect legale” şi „fireşti când piaţa este atât de instabilă”. „Noi cu asta ne ocupăm, cumpărăm firme falimentare, încercăm să le facem profitabile şi apoi încercăm să le vindem. Uneori reuşim, alteori nu”, ne-a spus Kiss Laszlo Gyorgy.

De asemenea, acesta ne-a precizat că la aerodromul de la Floreni - Vatra Dornei cel care va investi banii în aeroport va fi celălalt asociat secundar, care „are contract cu un fond de investiţii de la care va lua aceşti bani” şi că aeroportul nu va fi vândut nici după ce va deveni profitabil.

„Aerodromul va fi întotdeauna al comunităţii, nu se poate vinde. Noi vom investi în prima etapă 1,2 milioane de euro pentru a-l face să primească avioane de 10-12 locuri; acum infrastructura acolo este aproape invizibilă, nu este funcţional. Per total, investiţia va fi de 3 milioane de euro”, ne-a declarat Kiss Laszlo Gyorgy.

În domeniul aviaţiei, acesta mai deţine o afacere la Sirna-Tăriceni, unde a înfiinţat un aerodrom pentru turism aerian şi o şcoală de pilotaj.

La Floreni mai sunt asociaţi pilotul Nicolae Georges Craioveanu şi publicistul Cezar Adonis Mihalache

În Asociaţia Piloţilor, care a preluat aerodromul de la Floreni, Kiss Laszlo Gyorgy mai este asociat cu instructorul şi antrenorul de aviaţie Nicolae Georges Craioveanu şi cu publicistul Cezar Adonis Mihalache, redactor-şef al săptămânalului social-politic “Naţiunea”. Întrebat despre motivaţia acestei asocieri, pilotul Georges Craioveanu ne-a răspuns că „ceea ce a făcut domnul Kiss pentru aviaţia românească nu a făcut nimeni până acum, cu aerodromul de la Sirna-Tăriceni; avem zboruri pentru tineret, brevetare, am deschis noi zone de zbor”.

„Pe mine mă interesează doar această parte pozitivă, ce a făcut pentru aviaţie. La celelalte probleme răspunde doar el, dar eu nu cred că sunt reale”, a mai spus pilotul.

Dacă prin asocierea din 13 februarie Primăria Dorna Candrenilor a reuşit să pună pe picioare o afacere de milioane de euro din care să aibă de câştigat atât investitorii, cât şi comunitatea locală şi turiştii, se va vedea până la sfârşitul acestui an, când ar trebui ca la Floreni să aterizeze primele avioane.


Pentru mai multe stiri din aviatie, va invitam sa vizitati sectiunea corespunzatoare din site-ul Asociaţiei "Aripi Româneşti": http://www.aripiromanesti.ro


NOTA: Cred ca e inutil sa va spun ca poza din articolul de la sursa, pe care apare copyright Monitorul de Suceava, e poza mea, facuta pe Sirna pe 22.03.2008... Puteau macar sa scrie: poza e de la rospotters, de la D13 sau de la Aripi Romanesti. JURNALISTI!....

Dovada:
Original poza: https://2img.net/r/ihimizer/img357/5640/hpim1890cu3.jpg

Locatie articol rospotters: https://romanian-spotters.forumgratuit.ro/aeronave-in-romania-f6/zi-de-zbor-la-sirna-22032008-t184.htm

Locatie articol D13-th: http://www.d13-th.ro/forum/index.php?showtopic=3599


Preluarea aerodromului Floreni, Vatra Dornei Hpim1890cu3-1
Sus In jos
Mengelaus
Fotograf
Mengelaus


Numarul mesajelor : 4083
Varsta : 42
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

Preluarea aerodromului Floreni, Vatra Dornei Empty
MesajSubiect: Re: Preluarea aerodromului Floreni, Vatra Dornei   Preluarea aerodromului Floreni, Vatra Dornei EmptyJoi 19 Feb 2009, 17:14

Pai si o lasi asa?Suna-i pe astia si explica-le ce inseamna copyright-ul daca ei nu au invatat inca Evil or Very Mad
Sus In jos
electric
Membru activ
electric


Numarul mesajelor : 1166
Varsta : 50
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 10/03/2008

Preluarea aerodromului Floreni, Vatra Dornei Empty
MesajSubiect: Re: Preluarea aerodromului Floreni, Vatra Dornei   Preluarea aerodromului Floreni, Vatra Dornei EmptyJoi 19 Feb 2009, 17:17

Mengelaus a scris:
Pai si o lasi asa?Suna-i pe astia si explica-le ce inseamna copyright-ul daca ei nu au invatat inca Evil or Very Mad

Cred ca e mai bine cu Asociatia, asa ca atunci cand o sa postez in numele AR si se preia poza, facem reclamatie. Poate asta ar fi unul din beneficiile existentei unei Asociatii a spotterilor...
Sus In jos
Dylan
Moderator
Dylan


Numarul mesajelor : 4873
Varsta : 52
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

Preluarea aerodromului Floreni, Vatra Dornei Empty
MesajSubiect: Re: Preluarea aerodromului Floreni, Vatra Dornei   Preluarea aerodromului Floreni, Vatra Dornei EmptyVin 10 Apr 2009, 07:56

Hehe! Nu stiu ce au astia de la ziarele din Suceava in ultimul timp, dar e jale mare! Acu ceva timp m-am razboit si eu cu un ziarist de la Obiectivul de Suceava pe motiv ca in unul din articolele sale despre investitiile de la LRSV aparea o poza de a mea...care e clar ca fusese luata de pe net (mai exact de pe MyAviation si care sincer nici nu mi se pare cea mai potrivita pentru articol din cele care sunt publice pe net)

Din pacate, in dimineata aceea pagina de internet a ziarului nu era disponibila, in schimb am cumparat ziarul iar pe prima pagina trona o fotografie in care apareau doua avioane: Saab-ul KRP si Atr-ul ROT. I-am dat telefon si printre balbaieli am inteles ca el a scris doar articolul iar poza i-a fost pusa la dispozitie de un ... fotograf din redactie!!! scratch
Cat despre d-na/d-soara Dana Humoreanu....este o "cunostinta mai veche" a aeroportului. De obicei ea face articole despre tot ce este legat de aviatie prin zona si asta nu are nicio o legatura cu ceva cunostinte ale dumneaei in acest domeniu Razz.

Preluarea aerodromului Floreni, Vatra Dornei Img050cfa
Sus In jos
Continut sponsorizat





Preluarea aerodromului Floreni, Vatra Dornei Empty
MesajSubiect: Re: Preluarea aerodromului Floreni, Vatra Dornei   Preluarea aerodromului Floreni, Vatra Dornei Empty

Sus In jos
 
Preluarea aerodromului Floreni, Vatra Dornei
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Suceava, Vatra Dornei - Aerodromul Floreni (LRFL)
» Lufthansa nu revine asupra masurilor antitrust propuse pentru preluarea AUA
» Accident deasupra aerodromului din Eger
» Noi instructiuni pentru exploatarea aerodromului Clinceni - Bucuresti
» Inaugurarea Aerodromului Moto Fly Ro Comana

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Stiri din aviatie - Aviation News-
Mergi direct la: