|
| Aeroportul Iasi - 2008 | |
|
+28Griff Eurofighter Mengelaus eugen neagu_laurentiu RwO flaviu pingu Thomas Virusu Raduq b707nicolae Capt_Vio andreius mack Dylan atr_42_500 Edi aegean hayabusa bobocell ovidiu51 Voicu gabi-737 Nic YR-DNY RATus jessy oscar 32 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Aeroportul Iasi - 2008 Sam 09 Feb 2008, 00:56 | |
| |
| | | Nic Administrator
Numarul mesajelor : 750 Varsta : 41 Localizare : München Data de inscriere : 24/12/2007
| Subiect: Re: Aeroportul Iasi - 2008 Sam 09 Feb 2008, 01:05 | |
| Multumim pentru poze Bogdan, sunt super OK... mai ales ca stim cu totii cat de greu se fac pozele noaptea. E tare sa vedem poze facute de cineva din aeroport. Asa ca suntem norocosi sa vedem astfel de poze! Legat de C130... De ce a mai facut o oprire la LRIA ? | |
| | | jessy oscar Airport Level
Numarul mesajelor : 17 Data de inscriere : 29/01/2008
| Subiect: Precizare Sam 09 Feb 2008, 19:07 | |
| - gabi-737 a scris:
- Interesant e cu MD-80 ala turcesc,chiar pune probleme cei 1800m?
A mai fost un caz asemanator la OMR cand pe 1 apr.07 trebuia sa soseasca un A320 al comp. Air Berlin si se punea problema ca 1850m is cam putini pt un 320.Pana la urma aterizarea cat si decolarea s-a facut in bune conditii.Cred ca un MD80 are un MTOW mai mic ca un A320. A 320 are MTOW 75-77 T si are nevoie de 1900m pentru decolare. MD 83 are MTOW 72.5 T si are nevoie de 2552m pentru decolare. B 734 are MTOW 68 T si are nevoie de 2664m pentru decolare. Atat MD83 cat si B734 au aterizat de multe ori pe lria, nu au fost probleme si n-am avut nici emotii. Pilotii stiau ce au de facut. Weekend placut! | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Aeroportul Iasi - 2008 Dum 10 Feb 2008, 01:21 | |
| - Bogdan a scris:
- andrei a scris:
- I Sunteti cam suparati pe noi planoristii, ne dati jos si cand vine cate un cariciopter...
sincer eu nu, eu chiar va iubesc singura mea legatura cu aviatia pana sa ajung aici a fost tata-l meu care a fost instructor de parasutism, asa ca aproape cam toata copilaria mea am stat pe camp printre planoare, pzl104 si an2, planoristi si parasutisti. Cat despre neplacerile pe care vi le creem uneori sunt datorate unor colegi de ai vostri care nu prea au respectat uneori niste cerinte de a le noastre punandu-ne intr-o postura destul de nasoala in fata unor piloti si aici asi putea sa-ti dau un ex: Cz-ul vostru este intrebat de catre noi deoarece intra in zona austriacul twr: Unde si cate planoare aveti in zona? cz :7 si sund in partea de SE care nu vor intersecta axul pistei(mai exact dat fiind ca tot cunosti problema, pe Chirita(un lac)) twr: ok sa stea acolo sa nu intersecteze axul austriacul in curand pe finala. cz: ok nu vor intersecta dupa un timp AUA pe finala lunga undeva intre 1600-2600picioare pe finala, turnul il informeaza despre planoare(este datoria noastra), pilotul comfirma si spune ca e ok.Ghici ce se intampla dupa doua minute de la informarea facuta?, un minunat domn planorist comunica cz-ului(reamintesca ca aici avem si noi o statie pe frecventa voastra si va monitorizam si noi traficul, asta sunt convins ca stii)ca el se afla la 800m verticala Metro. Ei acum faceti voi transformarile si explicatimi si mie cam ce fel de informare i-am facut eu puilotului si daca pe TCAS ii aparea austriacului ceva si ma intreba ce este iar eu spuneam ca nu stiu cui facea raport mie sau voua? raspuns corect Mie. Acum intreb ce vina aveam eu ca am incercat sa va las si pe voi sa zburati ca v-am rugat sa fiti corecti cu mine, iar voi m-ati pus intr-o postura proasta. Pe langa asta a mai fost o faza de gen asemanator in care(ca sa vezi) tot austriacul venea la aterizare urma sa intre in zona si pt ca voi aveati zboruri tot in partea de N, partea din care venea si austriacul am pornit radarul de precizie sa vedem si noi daca sunt planoare in zona respectiva, si acum sa cerut cz-ului care a comunicat planoarelor sa nu intersecteze axul si sa stea in est. Ghici ce sa vazut pe radar dupa ce toate planoarele au confirmat ca sunt in E? un planor trecand din W spre E desi toata lumea comfirmase ca deja se afla E Aceste minunate doua cazuri i-au determinat pe unii colegi sa va ceara sa aterizati pana la aterizarea curselor regulate care au prioritate, deasemenea poate voi nu stiti dar in RCASTA se spune clar zbor VFR si zbor IFR in acelasi CTR in acelasi timp nu e voie, cu alte cuvinte noi raspundem nu voi. si unii nu vor sa riste pt ca ne-ati demonstrat ca uneori nu sunteti corecti,asa ca imi pare rau dar daca nu se poate nu zburati cand se poate cu cea mai mare placere, eu am incercat si voi incerca pe cat posibil sa va impac pe toti. Fara suparare Cunosc ambele cazuri, cand s-a intamplat cel de-al doilea eram pe aerodrom. Trist este ca, in ambele cazuri, a fost implicat acelasi pilot si nu s-au luat masuri drastice (e vechi, cotizeaza, suntem prieteni cu el, etc...). E ok, eu personal va inteleg perfect, sincer nici eu sa fiu nu m-as risca sa las planoarele sus cand vine cate un avion, dar aici ma refeream strict la cazurile in care sosesc elicoptere. - Bogdan a scris:
- andrei a scris:
- Imi amintesc ca am vazut si MD-ul de la Atlasjet aterizand o singura data si mi s-a facut pielea ca de gaina cand l-am vazut ce jos venea, era cat pe-aci sa nu prinda pista, a bagat motoarele in plin cand era cam pe la verticala hangarului 2 de la aeroclub.
Am sa incerc sa postez si filmul cu una din aterizarile acestui minunat MD83, s-ar putea sa fie aceeasi cu cea observata de tine, atunci cred ca a fost prima lor aterizare la noi au venit jos si destul de scurt si au venit cu viteza mica casa poata folosi cat mai mult din suprafata pistei asa ca aproape pe toata finala scurta l-au tinut in limita de viteza din cand in cand ii mai dadeau un sut dar in asa fel incat sa puna rotile cu o viteza cat mai mic posibila a fost o adevarata aventura cu el pe aici(ma refer la emotii). Chiar as fi curios. Salutari! |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Aeroportul Iasi - 2008 Dum 10 Feb 2008, 06:18 | |
| - andrei a scris:
Cunosc ambele cazuri, cand s-a intamplat cel de-al doilea eram pe aerodrom. Trist este ca, in ambele cazuri, a fost implicat acelasi pilot si nu s-au luat masuri drastice... din curiozitate, e vb de napolitane, eu zic sa lasam asat si ca fapt divers poate ar trebui sa luati voi toti colegii lui atitudine caci de suferit, suferiti cu totii. Am reusit sa gasesc pozele cu EC35 inmatricularea 302 ce sa prabusit pe IASI la sf lui ianuarie. Poza ce urmeaza, ma bucurat foarte tare la momentul respectiv eram in turn si el venea la aterizare si am reusit sa-l prind cand a trecut prin fata turnului in drum spre heliportul destinat zborurilor SMURD si o trimare a acesteia dupa decolare indreptandu-se catre un spital din zona tatarasi pentru pozitionare si asta e o poza, in opinia mea desigur, foarte frumoasa daca va uitati atent in partea dreapta a rotorului se vede turnuletul Iasi urmatoarele doua poze sunt cu 302 stationand pe heliportul special creat pentru el Echipa SMURD pregatindu-si elicopterul pentru o noua zi de munca 302 la aterizare asi spune finala scurta. Poza realizata din parcarea aeroportului, restul sunt din curtea interioara a aaeroportului Turnul Iasi si Austrian.(OE-LCH) Doua avioane particulare, o Cessna 525 Citation CJ1 pozele unui Fairchild Swearingen SA-227AC MetroIII pe Iasi, parere personala: urat avion dar frumos prin uratenia lui(SE-LEF) Si acum va prezentam o platforma aproape plina. In coltul sting partea de sus ATR45 YR-ATD apartinand companiei Tarom zborul ROT703-4, partea de jos aeronava apartinand companiei Tiriac Air cu inmatricularea YR-TIG un minunat Gulfstream G200 In coltul din dreapta va oferim trei avioane, in partea de jos a imaginii Carpatair Saab 2000 YR-SBA, urmat de Cessna 404 inmatriculare D-IDOS(a stat o perioada destul de lunga la noi faceau fotometrie, saracii dispeceri au plimbat avionul ala in toate colturile platformei la un moment din cauza vremei o perioada nu a zburat in schimb sa plimbat pe toata platforma cand era impins intr-un colt cand in altul, etc) iar cel de-al treilea ar fi Eurojet Romania tot cu o Cessna 525 Citation CJ1(daca nu ma insel) YR-RPG iar la centru Fortele Aeriene Romane reprezentate de AN26 cu inmatricularea 801 Pentru toti la inceput e mai greu(lipsa fondurilor te face sa te descurci cum poti, la urma urmei romanul e un om inventiv), iata o modalitate de reorganizare a spatiului in platforma(pe langa cea vazuta mai sus): Crj 200 OE-LCH(un pont, in caz ca nu stiati si nu puteti vedea inmatricularea din coada avioanelor apartinand companiei austrian, deasupra cabinei au ultimele litere din inmatriculare cum ar fi in cazul de fata, veti observa un CH) Ec 35 inmatriculare 297 |
| | | gabi-737 Membru activ
Numarul mesajelor : 4453 Varsta : 47 Localizare : Oradea Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Aeroportul Iasi - 2008 Dum 10 Feb 2008, 12:43 | |
| Sunt super incantat de pozele tale Bogdan,intradevar mare pacat de echipajul de pe 302 si de EC ul acela...Metro ala intradevar sunt de acord cu tine-e cam urat,dar fiind avion noua ne place,celor care iubim aviatia.Arata el ca un tantar asa cu trenul ala lung si fragil la prima vedere Referitor la pontul cu literele din inmatriculare de deasupra cabinei,nu tine la toate aeronavele,la cele mai multe apare scris si la usita jambei de bot,cel putin la avioanele mai mari. O mica corectie :Cessna al Eurojet Romania YR-RPG e 560 Citation Ultra Encore. As avea o curiozitate:care e capacitatea platformei? ca numar de aeronave.De ex ar putea fi parcate 4 737,320,sau 6 ATR....15 Cessna 525... | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Aeroportul Iasi - 2008 Dum 10 Feb 2008, 13:24 | |
| - gabi-737 a scris:
- Referitor la pontul cu literele din inmatriculare de deasupra cabinei,nu tine la toate aeronavele,la cele mai multe apare scris si la usita jambei de bot,cel putin la avioanele mai mari.
O mica corectie :Cessna al Eurojet Romania YR-RPG e 560 Citation Ultra Encore. As avea o curiozitate:care e capacitatea platformei? ca numar de aeronave.De ex ar putea fi parcate 4 737,320,sau 6 ATR....15 Cessna 525... Acest mic pont al meu se referea la avioanele companiei Austrian Arows, din cate am vazut eu cam asa a fost pana acum la toate Crj-urile ce au aterizat si inclusiv la DH8B(De Haviland Canada Dash8(200)), toate au avut scrise ultimele doua litere deasupra cabinei gen CH dat exemplu(daca o sa va uitati la celelalte poze(desigur in care se observa) veti observa ca usita de la jamba e curata, si am mai observat ca dash-urile(cel putin cele care au venit pe aici) inmatricularea este ceva de genul OE-L G..si o liter iar la Crj OE-L C si o litera. Aveai dreptate este vb de Cessna 560, acum am verificat planul de zbor a fost pe aici luna trecuta si asa este am gresit e 560, referitor la nr de aeronave ce pot fi parcate pe platforma acesta este variaza in functie de tipul de aeronave, de inspiratia dispecerului de sol, un ex ar fi 2 B737 cu te un CRJ langa ele si sa spunem ca mai pui un avion in genul lui AN26 din poza de mai devreme, nu prea imi vine in cap(asta ar fi cam max, sincer nu stiu) eu zic ca undeva la cinci avioane, poate 8 dar 6 sa fie avioane private gen C560 sau 525(prin zona asta)si doua sa spunem saab-ul si atr-ul.Oricum e complicat. Un exemplu CRJ aaterizat dupa B737 care in mod normal avea ora de decolare inaintea AUA dar a intarziat si AUA nu a putut pleca,intr-un final a dat cu spatele ca altfel intarzia mult si el. |
| | | gabi-737 Membru activ
Numarul mesajelor : 4453 Varsta : 47 Localizare : Oradea Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Aeroportul Iasi - 2008 Dum 10 Feb 2008, 13:54 | |
| Am vazut din poze ca pista sau perimetrul aeroportului nu are gard....Cum reactionati cei din turn daca vedeti un pasionat care se apropie sa faca poze,ca bineanteles turnul are in dotare binocluri, si o vizibilitate buna in mai toate directiile.Cum se rezolva "incidentele"de genul asta? Spun asta ca eu am fost vazut din turn de la cam 500-600m si ,desi era gard au trimis un paznic sa verifice. | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Aeroportul Iasi - 2008 Dum 10 Feb 2008, 15:21 | |
| - gabi-737 a scris:
- Am vazut din poze ca pista sau perimetrul aeroportului nu are gard....Cum reactionati cei din turn daca vedeti un pasionat care se apropie sa faca poze,ca bineanteles turnul are in dotare binocluri, si o vizibilitate buna in mai toate directiile.Cum se rezolva "incidentele"de genul asta?
Spun asta ca eu am fost vazut din turn de la cam 500-600m si ,desi era gard au trimis un paznic sa verifice. Sunt si eu curios de asta, am inghetat ieri vreo ora si ceva la capatul pistei 15. |
| | | bobocell Membru activ
Numarul mesajelor : 442 Varsta : 34 Localizare : resita Data de inscriere : 25/12/2007
| Subiect: Re: Aeroportul Iasi - 2008 Dum 10 Feb 2008, 19:07 | |
| Asteptam sa ma imbarc in ATR-ul 42-500 YR-ATA al Taromului cu destinatia Bucuresti. | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: LRIA Lun 18 Feb 2008, 15:03 | |
| Hmmm... Unii se pling ca au problema cu pozatul. La Iasi, nu ai voie sa te deplasezi nici pe linga gardul imprejmuitor (la mai bine de 10 metri), imediat vine unul sa te intrebe (pe considerentul ca acolo va fiinta, intr-un viitor incert, noul aeroport sau PDA) de la cine ai luat permisiunea de a circula pe acolo. E prima oara cind se intimpla lucrul acesta in mai bine de 20 de ani de cind merg prin zona. Si apropos ce lege exista totusi in Romania care sa interzica circulatia si fotografiatul in apropierea unor obiective ce nu sint de natura militara ci doar civila? Altminteri, pozele foarte reusite, curios daca si sefii vor considera la fel. |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Aeroportul Iasi - 2008 Lun 18 Feb 2008, 15:25 | |
| - jchris a scris:
- Hmmm... Unii se pling ca au problema cu pozatul. La Iasi, nu ai voie sa te deplasezi nici pe linga gardul imprejmuitor (la mai bine de 10 metri), imediat vine unul sa te intrebe (pe considerentul ca acolo va fiinta, intr-un viitor incert, noul aeroport sau PDA) de la cine ai luat permisiunea de a circula pe acolo. E prima oara cind se intimpla lucrul acesta in mai bine de 20 de ani de cind merg prin zona. Si apropos ce lege exista totusi in Romania care sa interzica circulatia si fotografiatul in apropierea unor obiective ce nu sint de natura militara ci doar civila? Altminteri, pozele foarte reusite, curios daca si sefii vor considera la fel.
Eu am fost sapt trecuta si nu s-a luat nimeni de mine... |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: LRIA Mar 19 Feb 2008, 13:53 | |
| Mergi pe partea stinga spre NDB Foxtrott (Aroneanu). Au o fisie de citiva metri arata, care ar fi linia de demarcatie. Nu exista nici un fel de ingradire, indicator, dar in schimb au tupeu de institutie a statului. |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Aeroportul Iasi - 2008 Mar 19 Feb 2008, 14:45 | |
| - jchris a scris:
- Mergi pe partea stinga spre NDB Foxtrott (Aroneanu). Au o fisie de citiva metri arata, care ar fi linia de demarcatie. Nu exista nici un fel de ingradire, indicator, dar in schimb au tupeu de institutie a statului.
O sa incerc si pe acolo. Deocamdata pana nu se mai incalzeste, nu-mi mai trebuie. Poate vorbim sa mergem mai multi. |
| | | ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: LRIA Mier 20 Feb 2008, 23:08 | |
| Aerogara vazuta din parcare | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Aeroportul Iasi - 2008 Mar 26 Feb 2008, 16:55 | |
| - gabi-737 a scris:
- Am vazut din poze ca pista sau perimetrul aeroportului nu are gard....Cum reactionati cei din turn daca vedeti un pasionat care se apropie sa faca poze,ca bineanteles turnul are in dotare binocluri, si o vizibilitate buna in mai toate directiile.Cum se rezolva "incidentele"de genul asta?
Spun asta ca eu am fost vazut din turn de la cam 500-600m si ,desi era gard au trimis un paznic sa verifice. Imi cer scuze pt intarziere(in ceea ce priveste problema cu gardul la Iasi), sa stiti ca el exista dar vb unui coleg de al meu este mascat. Cat despre felul in care reactionam noi, e destul de simplu dat fiind ca nu intra in atributiunile noastre ci a celor ce asigura securitatea perimetrului aeroportuar(si aici intra cei de la security de pe aeroport si cei ce sunt imprastiati in cateva puncte de pe langa pista, adica politia comunitara), daca reusiti sa treceti de toti acesti "minunati oameni" si ajunge-ti intr-o zona pe care noi cei din turn o consideram un potential pericol pentru securitatea traficului aerian anuntam dispecerul de sol, implicit serviciul de securitate al aeroportului referitor la prezenta unei persoane(asta daca nu detinem informatii in legatura cu scopul si durata vizitei acesteia), din clipa asat nu este responsabilitatea noastra.Oricum s-au intamplat de cand sunt eu aici doua cazuri fantastice care daca nu ma insel s-au solutionat cu niste amenzi venite din partea politiei TA ce se afla pe aeroport: intr-o dupa amiaza venind a gale dinspre Aroneanu, doi tineri(el si ea) pe langa pista, sau oprit pe platforma sau uitat la Saab-ul Carpatului si si-au continuat drumul in curtea interioara a aeroportului(mi se pare super tare, sincer ce sau daca le-au dat amenda la cei doi indragostiti nu stiu) si alta si mai geniala, o familie aintrat cu masina prin partea de sud(cum a trecut ce a zis la pol comunitara nu stiu dar clar a fost undeva o neintelegere) si sau asezat la un picnic lateral de pista, desigur copiii bateau mingea pe pista, dupa fazele astea au venit multe suturi in fund la multi dintre(pe atunci) gardieni publici si se pare ca sau mai inrait baietii si poate unii dintre ei ca sa nu-si mai ia suturi la fundulet au exces de zel si sunt un pic mai rai. Dar sa lasam chestia cu gardul si rautatea unor Politisti fie ei si comunitari, cateva poze de la ultimul miting aviatic de pe Iasi, cu Extra 300 dupa ce si-au efectuat exercitiile: |
| | | ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Aeroportul Iasi - 2008 Mar 26 Feb 2008, 17:50 | |
| Aceiasi imagine vazuta invers | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: C130 pe Iasi ziua Lun 31 Mar 2008, 09:54 | |
| |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Aeroportul Iasi - 2008 Lun 31 Mar 2008, 10:44 | |
| Sunt facute intr-o sambata (acum vreo 3-4 sapt parca), atunci cand a venit f jos spre pista 33? |
| | | jessy oscar Airport Level
Numarul mesajelor : 17 Data de inscriere : 29/01/2008
| Subiect: martie-aprilie Sam 05 Apr 2008, 20:22 | |
| | |
| | | RATus Administrator
Numarul mesajelor : 1497 Varsta : 40 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Aeroportul Iasi - 2008 Sam 05 Apr 2008, 20:30 | |
| super pozele !
unde sunt facute? arata a iasi
intreb de curiozitate dar si pentru ca o sa trebuiasca sa le mut in topicul cu aeroportul corespunzator | |
| | | jessy oscar Airport Level
Numarul mesajelor : 17 Data de inscriere : 29/01/2008
| Subiect: Re: Aeroportul Iasi - 2008 Sam 05 Apr 2008, 21:10 | |
| - RATus a scris:
- super pozele !
unde sunt facute? arata a iasi
intreb de curiozitate dar si pentru ca o sa trebuiasca sa le mut in topicul cu aeroportul corespunzator Asa este, sunt facute la Iasi si eu am gresit amplasarea, scuze. Va rog sa le puneti unde le este locul. Multumesc. | |
| | | Voicu Moderator
Numarul mesajelor : 2513 Varsta : 62 Localizare : Arad - ARW - LRAR Data de inscriere : 28/12/2007
| Subiect: Re: Aeroportul Iasi - 2008 Sam 05 Apr 2008, 21:12 | |
| Felicitari pentru poze ! | |
| | | hayabusa Membru activ
Numarul mesajelor : 904 Varsta : 41 Localizare : Lost Haven - Oradea Data de inscriere : 30/03/2008
| Subiect: Re: Aeroportul Iasi - 2008 Dum 06 Apr 2008, 12:18 | |
| ATR-ul (Obositul ii spunem noi la Oradea ) nu e un avion frumos, decat daca e privit din anumite unghiuri; u l-ai prins dintr-un unghi destul de reusit pe platforma aia.
Ultima editare efectuata de catre hayabusa in Dum 06 Apr 2008, 14:33, editata de 1 ori | |
| | | aegean Membru activ
Numarul mesajelor : 852 Varsta : 44 Localizare : LEMD Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Aeroportul Iasi - 2008 Dum 06 Apr 2008, 12:45 | |
| Super pozele.Cea mai misto mi se pare cea cu ATR si SAAB in care ai prins undeva in poza si luna plina (cel putin asa mi se pare mie) | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Aeroportul Iasi - 2008 | |
| |
| | | | Aeroportul Iasi - 2008 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |