| Poze [foarte] istorice, Aerodrom Bobocu ??? - 1940 | |
|
+5D13-th_TakeOff mihaiatanasie lucian21 dan guina arianne 9 participanți |
Autor | Mesaj |
---|
arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 32 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
| Subiect: Poze [foarte] istorice, Aerodrom Bobocu ??? - 1940 Sam 07 Noi 2009, 20:17 | |
| Precum unii iau de la bunici dulciuri, eu am pus mana pe un set de poze extrem de interesante, din pacate, de-abia dupa moartea bunicii mele. Bunicul meu, Dobrescu Constantin a lucrat in aviatia militara (nu pilot, un fel de furnizor al militarilor din ce am inteles). Din cercetarile mele am descoperit urmatoarele lucruri: - pe avioane este vopsita stema Fortelor Aeriene Regale Romane (activa intre 1941 si 1944, in timpul WWII). - e vorba de avioanele germane Junkers Ju-87 (primul zbor in 1935), Fieseler Fi-156 (primul zbor in 1936) si inca unul pe care nadajduiesc ca il veti dibui voi. - concluzionez ca fotografiile au fost facute la inceputul anilor '40 sau sfarsitul anilor '30. - incercand sa aflu baza aeriana la care au fost facute (tinand cont ca bunicul a locuit la Calarasi), am de ales intre Alexeni (eliminat din start, construit in 1954), Ianca (de asemenea, construit in 1953), aerodromul Buzau si Tecuci (unde a fost scoala de pilotaj pana in 1940) si Bobocu (unde a fost mutata scoala de pilotaj de la Buzau si Tecuci in anul 1940). Relieful vizibil in una sau doua poze confirma zona Buzau. Variantele care raman in picioare sunt Buzau sau Bobocu, foarte apropiate de altfel. In una din poze este vizibil un oras, sper ca cineva sa il poata recunoaste. Va rog sa ma corectati daca gresesc cu aceste deductii, informatiile au fost culese din diferite locuri de pe Internet, ar trebui sa fie in randurile noastre membri mult mai avizati in ceea ce priveste perioada respectiva. Mie unul calitatea pozelor mi se pare exceptionala pentru acea vreme. Fieseler Fi-156, avion de spionaj si antrenament. Necunoscut - biplan cu parbrize caracteristice, ca de motocicleta. Sper ca cineva sa il cunoasca. Se vede si numarul de inregistrare, 252. Orasul. I-as fi recunoscator celui care l-ar recunoaste. Junkers Ju-87, bombardier de picaj. Sirena lui infricosatoare e faimoasa si in ziua de astazi. Din nou necunoscut tipul avionului si ma tem ca va fi foarte greu de identificat, avand in vedere incadrarea. Bunicul meu e cel din carlinga cu parul negru, fara mustata. ORICE PERSOANA CARE VA DORI SA FOLOSEASCA ACESTE FOTOGRAFII VA TREBUI SA IMI CEARA ACORDUL, EU FIIND MOSTENITORUL LOR DE DREPT, ATATA TIMP CAT NU DETINE DREPTURI DE AUTOR. NU PROFITATI DE O LECTIE DE ISTORIE CARE VA ESTE ADUSA IN MOD GRATUIT, FARA NICIO CONSTRANGERE. FOTOGRAFIILE AU APARTINUT LUI DOBRESCU CONSTANTIN. MULTUMESC. | |
|
| |
dan guina Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Localizare : ierusalim israel Data de inscriere : 03/05/2009
| Subiect: Re: Poze [foarte] istorice, Aerodrom Bobocu ??? - 1940 Sam 07 Noi 2009, 23:35 | |
| Pozele sunt facute intre 1943 (cand au intrat in dotare Ju 87D) si,probabil,august-septembrie 1944 ,cand "Crucea lui Mihai" a fost inlocuita cu rondelul tricolor si a disparut banda galbena de identificare.Crucea a mai supravietzuit in rare cazuri,dar in poze,toate aparatele o poarta. Primul biplan este (probabil) un IAR 27 iar al doilea un IAR 37-39. Intr-una din poze se vede si un militar german. | |
|
| |
lucian21 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 296 Varsta : 51 Localizare : galati Data de inscriere : 19/04/2009
| Subiect: Re: Poze [foarte] istorice, Aerodrom Bobocu ??? - 1940 Dum 08 Noi 2009, 02:07 | |
| Primul, cel cu parbriz, este probabil Fleet F10 G (1936), construit la fabrica S.E.T. Bucuresti, sub licenta Fleet (american). Avionul era echipat cu un motor cu cilindri in linie fabricat la Brasov I.A.R. Gypsy Major 4 - 130C.P. si a fost avion de scoala si antrenament, fiind folosit in WW2 ca avion de legatura. Cel de-al doilea este 90% I.A.R. 39 (1939) construit la Brasov in 100 de unitati si la S.E.T. Bucuresti 96 unitati. Este un avion de recunoastere si bombardament, echipat cu trei mitraliere pentru aparare si putea trasnporta 24 bombe a 12 kg. fiecare fixate sub planul inferior sau 24 casete cu cate 6 grenade fiecare. Avionul avea tren neescamotabil cu amortizoare oleopneumatice si era echipat pentru zborul de noapte. | |
|
| |
mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 67 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: Poze [foarte] istorice, Aerodrom Bobocu ??? - 1940 Dum 08 Noi 2009, 12:26 | |
| Pe biplanul mai mic (categoric un Fleet 10 G) vad o placuta de identificare. Originalul fiind foarte clar, nu poate fi marita cu lupa sa vezi ce scrie? PS: IAR 27 era monoplan. | |
|
| |
dan guina Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Localizare : ierusalim israel Data de inscriere : 03/05/2009
| Subiect: Re: Poze [foarte] istorice, Aerodrom Bobocu ??? - 1940 Dum 08 Noi 2009, 14:05 | |
| Graba strica treaba.Intradevar,IAR 27 era un monoplan,biloc cu aripa joasa si era contemporan cu Fleet-ul. Misterul aerodromului insa ramane. | |
|
| |
dan guina Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Localizare : ierusalim israel Data de inscriere : 03/05/2009
| Subiect: Re: Poze [foarte] istorice, Aerodrom Bobocu ??? - 1940 Dum 08 Noi 2009, 14:13 | |
| Dupa ultimile studii.familia IAR 37-39,a fost construita in numar mult mai mare ,adica aprox. 380 de aparate.
Beneficiar principal Aeronautica Regală Română (ARR) Bucăţi fabricate IAR 37: 50 IAR 38: 75 IAR 39: 95 IAR 39A: 160
sursa Wilki. | |
|
| |
lucian21 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 296 Varsta : 51 Localizare : galati Data de inscriere : 19/04/2009
| Subiect: Re: Poze [foarte] istorice, Aerodrom Bobocu ??? - 1940 Dum 08 Noi 2009, 15:05 | |
| Fleet-ul se poate vedea la muzul militar!
http://www.preservedaxisaircraft.com/Rumania/images/FleetF10G_Denes.JPG http://www.virtualarad.com/orizont_aviatic/mai_2003/articol4/articol_4.htm | |
|
| |
D13-th_TakeOff Membru activ
Numarul mesajelor : 247 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 27/06/2009
| Subiect: Re: Poze [foarte] istorice, Aerodrom Bobocu ??? - 1940 Dum 08 Noi 2009, 15:42 | |
| - Citat :
- Junkers Ju-87, bombardier de picaj. Sirena lui infricosatoare e faimoasa si in ziua de astazi.
De fapt doar prima versiune de Stukas avea sirena, Ju-87 B-2, cea de la inceputul razboiului... la celelalte versiuni s-a renuntat... Multumim frumos pentru poze... excelente... | |
|
| |
dan guina Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Localizare : ierusalim israel Data de inscriere : 03/05/2009
| Subiect: Re: Poze [foarte] istorice, Aerodrom Bobocu ??? - 1940 Dum 08 Noi 2009, 16:54 | |
| Se pare,totusi,ca este vorba de aerodromul Tecuci;
"La 30.05.1944, redotat cu noi avioane, Grupul 3 Stukas a fost mutat la Tecuci, apoi pe aerodromul de lucru de la Carlomanesti, pentru a fi mai aproape de frontul din Moldova.
Pana la 23 august 1944, Grupul 3 Stukas, dislocat cu escadrilele pe aerodromurile de la Husi si Ivesti, a executat mai multe misiuni pe frontul de la lasi si in diferite zone din Basarabia."
sursa http://www.faptelecredintei.ro/veterani.php | |
|
| |
byteworks Flight Level 100
Numarul mesajelor : 164 Data de inscriere : 23/12/2008
| Subiect: Re: Poze [foarte] istorice, Aerodrom Bobocu ??? - 1940 Dum 08 Noi 2009, 19:29 | |
| N-are cum sa fie Tecuciul cel din poza, nu sunt asa dealuri pe acolo. Mai degraba sa zicem Mizil, dar nici asta nu prea pare, dealurile parand mai aproape si mai mici ca cele de la Mizil. | |
|
| |
mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 67 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: Poze [foarte] istorice, Aerodrom Bobocu ??? - 1940 Dum 08 Noi 2009, 19:49 | |
| Daca avem noroc sa intre domnul Dan Antoniu pe topicul asta, sunt sigur ca rezolva enigma. | |
|
| |
dan guina Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Localizare : ierusalim israel Data de inscriere : 03/05/2009
| Subiect: Re: Poze [foarte] istorice, Aerodrom Bobocu ??? - 1940 Dum 08 Noi 2009, 22:09 | |
| Peisajul din pozele cu Ju 87 difera de cel din celelalte poze,respectiv,in restul pozelor lipsesc dealurile,asa ca s-ar putea sa fie facute in locuri diferite. Pozele cu Ju 87pot fi facute si pe alt aerodrom si nu neaparat pe cel de bazare al grupului. Adaug cateva date despre activitatea Gr. http://eroiro1918.blogspot.com/2008/11/cpitan-comandor-mircea-bdulescu_16.html | |
|
| |
arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 32 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
| Subiect: Re: Poze [foarte] istorice, Aerodrom Bobocu ??? - 1940 Dum 08 Noi 2009, 22:11 | |
| Mersi baieti. N-am reusit sa aflu de la rude unde a lucrat bunicul asa ca sunteti ultima speranta mihaiatanasie, mersi pentru idee, eu nu observasem placuta. E ilizibil cu lupa, se vede doar un titlu apoi o linie si un tabel cu puncte, arata cam asa: ABCD ----------------------- aaa..................bbb ccc...................ddd eee....................fff Specificatii tehnice, dupa parerea mea. | |
|
| |
mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 67 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: Poze [foarte] istorice, Aerodrom Bobocu ??? - 1940 Lun 09 Noi 2009, 10:24 | |
| - dan guina a scris:
- Dupa ultimile studii.familia IAR 37-39,a fost construita in numar mult mai mare ,adica aprox. 380 de aparate.
Beneficiar principal Aeronautica Regală Română (ARR) Bucăţi fabricate IAR 37: 50 IAR 38: 75 IAR 39: 95 IAR 39A: 160
sursa Wilki. Eu cred ca o msursa intr-adevar autorizata e cartea lui Dan Antoniu si George Cicos "Romanian Aeronautical Constructions". Potrivit cartii, au fost construite : 50 IAR 37 75 IAR 38 96 IAR 39 la IAR Brasov 148 IAR 39 la SET Bucuresti. Daca n-am gresit la socoteala, ar fi 369 de aparate in total. | |
|
| |
electric Membru activ
Numarul mesajelor : 1166 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 10/03/2008
| Subiect: Re: Poze [foarte] istorice, Aerodrom Bobocu ??? - 1940 Lun 09 Noi 2009, 10:39 | |
| superbe imagini, arianne! | |
|
| |
dan guina Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Localizare : ierusalim israel Data de inscriere : 03/05/2009
| Subiect: Re: Poze [foarte] istorice, Aerodrom Bobocu ??? - 1940 Lun 09 Noi 2009, 13:47 | |
| Desigur,datele domnului Antoniu sunt mult mai autoritative iar Wilkipedia trebuie ,intotdeauna ,luata sub beneficiu de inventar,desi,indubitabil,art.despre IAR 39 a fost scris de cineva din Romania.Oricum diferentzele sunt minime,iar cifra totala este mult mai mare decat aceea care circula prin anii 80-90.De ex.JANE's pe 91-92,da 160 de 39-uri si 100 de 80-81. Din pacate nu am cartea sus-mentzionata. | |
|
| |
electric Membru activ
Numarul mesajelor : 1166 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 10/03/2008
| Subiect: Re: Poze [foarte] istorice, Aerodrom Bobocu ??? - 1940 Lun 09 Noi 2009, 13:53 | |
| - dan guina a scris:
- De ex.JANE's pe 91-92,da 160 de 39-uri si 100 de 80-81.
din cate stiu eu, au fost in jur de 450 -500 de bucati de 80-81... | |
|
| |
Antoniu Flight Level 200
Numarul mesajelor : 219 Varsta : 79 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 03/02/2009
| Subiect: Re Lun 16 Noi 2009, 07:03 | |
| Mihai corecte datele tale. IAR-80,81 s-au fabricat 450 exemplare, intrate in serviciu 447 bucati deoarece nr.448; 449 si 450, au fost distruse in fabrica de bombardamentul USAAF din mai 1944. | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: nu mi venea sa cred Sam 15 Ian 2011, 01:40 | |
| am dat intamplator de voi , cautand poze cu avioanele pe care a studiat si apoi reparat bunicul meu la scoala militara si dupa ... Era nascut in 1926 ( m .2002 ) , a facut scoala de aviatie la Medias , apoi la Tecuci .Acasa aveam multe poze cu el printre si pe avioane la ivesti ( unde a cunoscut pe bunica ) , tecuci , bobocu , fetesti ... nu pot jura da in unele din poze cred ca e bunicul meu ( cel slabut pe aripa avionului in pozele de grup ) .Se numea Nicolescu Grigore , era maistru militar . Daca pozele sunt facute dupa 43-44 ar putea fi el . Nu aveti detalii despre cei din poze nu i asa ? multumesc oricum . |
|
| |
grek Flight Level 100
Numarul mesajelor : 122 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 19/08/2008
| Subiect: Re: Poze [foarte] istorice, Aerodrom Bobocu ??? - 1940 Mar 18 Ian 2011, 08:43 | |
| - arianne a scris:
- concluzionez ca fotografiile au fost facute la inceputul anilor '40 sau sfarsitul anilor '30.
Fieseler Fi-156, avion de spionaj si antrenament.
Avand in vedere inmatricularile de pe avioane poti sa fi sigur ca pozele nu au fost facute la sfarsitul anilor '30. Perioada in care au fost facute pozele este cuprinsa intre 1941 si 1944. Despre Fiesler 156 pot sa-ti spun sigur ca nu a fost construit ca avion de antrenament si spionaj....... A fost un avion de legatura si a mai fost folosit ca avion sanitar. | |
|
| |
dan guina Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Localizare : ierusalim israel Data de inscriere : 03/05/2009
| Subiect: Re: Poze [foarte] istorice, Aerodrom Bobocu ??? - 1940 Mier 19 Ian 2011, 15:55 | |
| Intre 1943-1946,ICAR Bucuresti a construit,sub licentza ( mai curand montat ),aprox. 70 Fi 156.De altfel Stoch-ul a fost construit si in alte tzari si a fost unul din primele aparate STOL.Un avion remarcabil ! | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Poze [foarte] istorice, Aerodrom Bobocu ??? - 1940 Mier 19 Ian 2011, 16:52 | |
| - dan guina a scris:
- Intre 1943-1946,ICAR Bucuresti a construit,sub licentza ( mai curand montat ),aprox. 70 Fi 156.De altfel Stoch-ul a fost construit si in alte tzari si a fost unul din primele aparate STOL.Un avion remarcabil !
Fieseler Fi 156 Storch a fost folosit si in misiunea de salvare a lui Benito Mussolini ,arestat in Campo Imperatore Hotel din Gran Sasso , de catre un comandou de parasutisti gemani comandat de Otto Skorzeny Obersturmbannführer SS, in data de 12 septembrie 1943. Mussolini a parasit platoul cu un avion de acest tip acesta decoland la limita si ca lungime de decolare si ca greutate. Actiunea este descrisa de Albert Reiss in cartea Desant la Gran Sasso. |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Poze [foarte] istorice, Aerodrom Bobocu ??? - 1940 | |
| |
|
| |
| Poze [foarte] istorice, Aerodrom Bobocu ??? - 1940 | |
|