Zbor de agrement cu un Cessna 172 peste Marile Lacuri (Great Lakes)
Uitandu-ma prin fisierele vechi de computer am gasit niste poze care le-am facut cind am fost intr-o excursie in orasul Windsor din provincia Ontario, unde pina acum un an locuiau parintii mei. Acest oras este cel mai sudic oras major din Canada si e plasat exact pe granita cu Detroit, Michigan, USA. Geografic vorbind, este unul dintre putinele locuri in lume unde trebuie sa mergi spre Nord ca sa ajungi in State.
In August 2006 am zburat din Calgary (unde locuiam atunci) la Windsor cu Air Canada si Air Canada Jazz, avind conectie in Toronto. Am stat vreo doua saptamani la parinti acasa si evident m-am revazut cu prieteni vechi.
In timpul vacantei am decis sa-l iau pe tata la zbor cu mine. Nu fusese nicidoata cu mine deaorece doar imi terminasem PPL-ul atunci, si incepusem CPL, deci aveam nevoie de “time building” (adica sa-mi acumulez ore de zbor). Am mers la Windsor Flying Club unde am avut un check-ride cu instructorul pe un Cessna 172N. Urmatoare sapatamana am zburat de vreo 5 – 6 ori si in total cred ca mi-am facut vreo 10 - 11 ore in total. A fost o experienta unica pentru mai multe motive:
1. Am zburat cu tata pentru prima data
2. Am pilotat un C172 care nu-l mai pilotasem pina acum (aveam experienta doar in Diamond C1 Eclipse, DA40 Diamond Star, Piper Tomahawk si Piper Aztec)
3. Am zburat deasupra marilor lacuri, inclusiv Insula Pelee.
Deci ceva info despre acest zbor:
Data: 9 august 2006
Ruta: Windsor – Sarnia – Pelee Island – Windsor
Aeronava: Cessna 172N
Inmatriculare: C-GQQK
Timpul zborului: 2.4 ore
Nr. Persoane la bord: 2 (eu si tata, Teo)
Avionul:
Ruta de zbor:
America de Nord
Sudul Canadei (Ontario)
Essex, Kent, Middlex Counties (judete) si Detroit, Michigan. Mai se vede Marele Lac Erie si un lacusor (micut) St. Clair
Pe dimineata de 9 August 2006 am plecat cu tata spre aeroportul din Windsor, care se afla la vreo 5 km de casa noastra. Micut dar cochet. Odata ajunsi acolo am facut walk around, weight & balance report, alte formulare de inchiriat / asigurare si in final am alimentat avionul cu combustibil.
Am uract in avion, am pornit motorul si dupa ce am ascultat ATIS-ul am contactat “Windsor Ground” pentru instructiuni de taxi spre pista de decolare nr. 12. Dupa ce am facut “run-up” si alte verificari am obtinut aprobare de decolare si in citeva secunde eram in aer.
Aeroportul Windsor, vazut din Satelit
In drum spre aeroport
Tata inainte de decolare
Taxi spre pista
In timp ce decolam
Dupa decolare, se vede orasul Windsor, cu Detroit-ul in spate. Riul desparte cele doua tari… Canada si USA
Dupa decolare am virat la stinga (spre nord) si ne-am catarat la altitudinea de cruaziera. Am vazut cartierul nostru (unde am copilarit) si fostul meu liceu. Imediat am virat spre dreapta, urmarind malul lacului St. Clair
Portul privat de pe malul lacului St. Clair
De acolo am continuat spre est, deasupra malului dupa care am virat iarasi la nord, spre Wallaceburg, Ontario, indreptandu-ne spre Sarnia.
In zona orasului Sarnia am schimbat fregventa pe cea de la Sarnia si am facut citeva “possition reports”, fiind foarte atent sa nu intru in spatiul aerean al Statelor Unite.
Centrul orasului Sarnia, si podul care uneste cele doua tari: Canada si USA.
Dasupra lacului Huron
Aeroportul Sarnia, numit dupa Colonelul Chris Hadfield (astronaut Canadian) care s-a nascut in acest orasel.
Dupa ce ne-am invartit vreo 2 minute prin zona, ne-am indreptat dinou spre sud , inapoi spre Wallaceburg.
Uitandu-ne atent dupa al avion care era in zona… comunicam intre noi (cele doua avione) sa fim siguri ca nu ajungem sa intram unul in altul.
Nu asa de misto ca Diamond Star-ul care il pilotez acum (cu G1000), sau chiar cu cel care l-am pilotat in Calgary cu G530… dar… merge… avion de incredere e 172-ul asta
Lacul Erie cu peninsula Pelee
Essex County (“judetul”) cu orasul Leamington, pe marginea lacului Erie
In drum spre Insula Pelee. De obicei e mult mai multa umiditate in aer si vizibilitatea e mai rea, dar in acea zi am avut cit de cit noroc.
Parcul National “Point Pelee”
Insula Pelee… cel mai sudic “pamant” Canadian, intre provincia Ontario si statul Ohio.
Tata admira peisajul si isi ia reperele de pe harta
Ceva insulite Americane
Nord-vestul insulii Pelee
Iarsi insulele Americane
Insula Pelee in prin plan
Ne-am ridicat la o altitududine necesara pentru a plana spre sol, in caz ca era sa moara motorul, dupa care ne-am indreptat spre Windsor. Odata ajunsi deasupra coastei in Essex County, am facut o curba de 360 de grade sa pierd din altitudine, si am contactat turnul de control in Windsor.
In drum spre Windsor:
Am aterizat pe pista 25, dupa ce am primit instructiunile de rigoare de la controlorii din turn
Cartierul unde am copilarit eu, in Windsor
Inainte de aterizare
Dupa ce am aterizat, ne-am deplasat spre zona de parcare a avionului, am oprit motorul, complectat actele de rigoare si ne-am indreptat spre casa. Mama bineinteles a fost foarte usurata, deoarece nu e ea prea incantata cind merg sa zbor, mai ales cind duc si familia… Ma rog, toate mamele sunt asa, dar cu toate asta zise e multumita ca am ajuns pilot. Acest zbor a fost primul cu tata, dar nu si ultimul. In anii care au trecut am zburat destul de des cu el si el m-a sprijinit foarte mult ca sa-mi ating telul… poate intr-o zi il voi raplati facandui si lui un cadou…. Un PPL (adica platit de mine)…
Sper sa va fi placut, si scuze de greseli. L-am facut in foarte mare graba.
Vio