| MiG-21 LanceR | |
|
+51ALEKS Antoniu adiuss alexu` Alex_tm babacu rominicu2010 mig29ovt minny Mengelaus JAMS stefanu1 valavia Valy abrazivu Skywalker Vici grassone mihaiatanasie Flanker RoNIN_731 grek NATO theinnersilence arianne RwO jester Griff Eurofighter mack YR-DNY lancer_two_one ALMI Lyvyoo propellerdream Capt_Vio aegean nrares cipi_TM gabi-737 Voicu gaudi horizob hayabusa VIC eugen Virusu electric RATus Dylan 21-Lancer 55 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: MiG-21 LanceR Mar 28 Oct 2008, 01:50 | |
| - virusu a scris:
- Lyvyoo a scris:
- O intrebare profana....
Care este rolul acelei "sulite" din fata parbrizului? Si inca ceva... "gaura" mare din botul sau reprezinta vreo priza de aer sau este doar designul avionului? "Teava" respectiva se numeste TUB PITOT si are un rol important. sa o zic pe scurt, cu ajutorul presiunilor captate de ea, iti trimite informatii catre diverse aparate de bord, cum ar fi, vitezometrul, variometrul, sau altimetrul. "Gaura" este priza de admisie a motorului, iar conul din varf are rolul de a controla fluxul de aer care intra in motor, in functie de mai multi factori... asta asa pe scurt, pentru detalii, cartile de aviatie, sau wikipedia(desi nu e cea mai buna sursa) iti stau la dispozitie. vezi la prietenul gugle Virusu-le, Ce spui tu este corect (despre Pitot tube) dar cred ca "sulita" aia e mai mult un "refueling nozzle" pentru Air to Air refueling... Un pitot tube nu ar fi avut nevoie sa fie asa de lung... Gresec? Ceva asemanator | |
|
| |
lancer_two_one Airport Level
Numarul mesajelor : 90 Data de inscriere : 26/07/2008
| Subiect: Re: MiG-21 LanceR Mar 28 Oct 2008, 05:18 | |
| - Capt_Vio a scris:
- Virusu-le,
Ce spui tu este corect (despre Pitot tube) dar cred ca "sulita" aia e mai mult un "refueling nozzle" pentru Air to Air refueling... Un pitot tube nu ar fi avut nevoie sa fie asa de lung... Gresec?
Affirmative. E cum a zis virusu si chiar un pic mai mult decit atit. "Sulita" sustine doua dispozitive diferite. Unul este tubul Pitot (PVD). Pentru Pitot, virusu a cam zis ce face. Celalat dispozitiv este traductorul unghiului de derapaj in plan vertical si orizontal (DUAS). DUAS-ul furnizeza corectii in susitemul de armament pentru tun si PRND-uri. Motivul plasarii la distanta fata de structura avionului a celor doua dispozitive rezulta din necesitatea masurarii cu precizie a respectivilor parametrii. Ideea este ca masurarea sa se faca in curent (cit mai) neperturbat.
Nici un MiG pinal la 29 (varintele mai coapte) nu a avut realimentare in aer. La momentul modernizarii cel care a raspuns tehnic de program a impins in fata ideea realimentarii. N-a iesit, si d-asta LanceR-ul a ramas cu aceleasi picioare scurte. Oricum locul in care se afla tubul Pitot nu era deloc un loc prea indicat pentru proba de realimenare. Cel putin pentru ca la o mica distanta in aval se afla un aspirator puternic. Toate probele de realimntare in aer, de pe orice avion, au partea care realizeaza cuplarea plasata undeva unde riscul absorbtiei si al interferentelor aerodinamice este mai mic.
""gaura" mare din bot" este dispozitivul de admisie. Conul este format dintr-un invelis radiopenetrant pentru ca in cavitatea sa interioara se afla radarul de bord. Totodata, conul are un anumit profil pentru a crea un sistem de unde de soc care sint/trebuie sa fie mentinute intr-o configuratie bine definita din motive de functionare stabila a instalatiei de propulsie. Pentru a realiza aceasta functionare stabila, conul isi schimba pozitia in functie de viteza si unghiul de bracare a stabilizatorului comandat. Dublele au o geometrie putin diferita a dispozitivului de admisie, si in cazul lor, reglarea pozitiei conului se face in trei pozitii, in timp ce la simple reglarea se face continuu.
Explicatiile sint putin simplificate si pe scurt, dar cred ca transmit ideea importantei "sulitei" si "gaurii mari din bot".
"Sulita", "gaura" sau mai degraba conul, si delta aripii sint trasaturile inconfundabile ale MiG-lui 21. Iar "sulita" si un joc de cuvinte au fost sursa de inspiratie pentru cel ce a raspuns tehnic de Programul de Modernizare atunci cind i-a dat numele LanceR. Asta e de fapt forma corecta de scriere; cu R de la Romania.
Sorin
PS Si "Mig" se scrie de fapt corect MiG. | |
|
| |
Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: MiG-21 LanceR Mar 28 Oct 2008, 07:02 | |
| Aha... deci asa e. N-am stiut, dar face mult sens ce zici lancer_two_one. Daca stau sa ma gandesc bine, n-am vazut niciodata un Mig-21 intr-o poza "air to air" in timp ce se alimenta. Thanks! | |
|
| |
YR-DNY Membru activ
Numarul mesajelor : 669 Varsta : 41 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: MiG-21 LanceR Mar 28 Oct 2008, 08:48 | |
| Un prim plan cu tubul pitot al MiG-ului 21 (foto luata din topicul Campia Turzii 2008). Imi place in mod deosebit fotografia cu HUD-ul! Apropo de HUD, nu mai tin minte cum e la Mig, viteza e afisata pe scala din stanga in km/h si altitudinea in km in dreapta? | |
|
| |
mack Fotograf
Numarul mesajelor : 242 Localizare : Iasi - Romania Data de inscriere : 10/06/2008
| |
| |
Eurofighter Membru activ
Numarul mesajelor : 738 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 15/03/2008
| Subiect: Re: MiG-21 LanceR Mar 28 Oct 2008, 22:24 | |
| - virusu a scris:
"Teava" respectiva se numeste TUB PITOT si are un rol important. sa o zic pe scurt, cu ajutorul presiunilor captate de ea, iti trimite informatii catre diverse aparate de bord, cum ar fi, vitezometrul, variometrul, sau altimetrul.
acum daca tot am intrat in subiect si vrem sa fim mai exacti, tubul Pitot nu capteaza decat presiunea totala, pe care o trimite vitezometrului presiunea statica vine de la priza de presiune statica si acum o sa-mi sara Virusu in cap ca nu e asa asa i-am sarit si eu in cap profei de ceasuri si raspunsul a fost asa: tubul Pitot capteaza totala, iar tubul Pitot-Prandtl preia totala si statica | |
|
| |
RATus Administrator
Numarul mesajelor : 1497 Varsta : 40 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: MiG-21 LanceR Mar 28 Oct 2008, 22:43 | |
| iti sar eu in cap inaintea lui virusu sa zic ca nu merita sa mergem asa de adanc cu discutiile... sunt destul de sigur ca daca vrei sa vorbesti de prizele statice de pe tubul pitot o sa o poti face fara sa-ti sara lumea in cap, si chiar o sa inteleaga la ce te referi si fara sa adaugi prenume la Pitot ). Exact asa as putea eu sa lungesc acuma discutia si sa zic ca tu ai gresit zicand "priza" statica, pe cand ele sunt tot timpu mai mult de una. | |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 40 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: MiG-21 LanceR Mier 29 Oct 2008, 09:36 | |
| Da` ce s-a intimplat cu 9526? Ca nu l-am mai vazut deloc. A fost revopsit la camuflaj? | |
|
| |
cipi_TM Membru activ
Numarul mesajelor : 1409 Varsta : 42 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 04/10/2008
| Subiect: Re: MiG-21 LanceR Mier 29 Oct 2008, 14:05 | |
| 9526 a fost revopsit la camuflaj. Poza cu 9526 la ROIAS 2005: http://www.roaf.ro/ro/presa/imagini/zoom.php?imagine=http://www.roaf.ro/ro/unitati/imagini/2006/Bz.86/RoIAS/17.jpg&text=%20 | |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 40 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: MiG-21 LanceR Mier 29 Oct 2008, 14:39 | |
| | |
|
| |
jester Flight Level 100
Numarul mesajelor : 138 Varsta : 35 Localizare : caransebes Data de inscriere : 10/06/2008
| Subiect: Re: MiG-21 LanceR Mier 29 Oct 2008, 23:53 | |
| 9526 din pacate si-a incheiat cariera. cel mai probabil va fi dusa la taiat...desi tinand cont de spectacolele oferice de luca cu acea dubla..si-ar merita locul in muzeu | |
|
| |
RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: MiG-21 LanceR Joi 30 Oct 2008, 12:35 | |
| In 2001 n-a fost Luca, deja se retrasese. A fost Chirita pe 9526din ce stiu eu, care pe vremea aia era inca la Borcea... | |
|
| |
cipi_TM Membru activ
Numarul mesajelor : 1409 Varsta : 42 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 04/10/2008
| Subiect: Re: MiG-21 LanceR Joi 30 Oct 2008, 13:21 | |
| - jester a scris:
- 9526 din pacate si-a incheiat cariera...si-ar merita locul in muzeu
Daca te-ar auzi cineva cineva de sus, care are puterea/dorinta sa faca asta, ar fi foarte bine...dar traim in YR..... | |
|
| |
mack Fotograf
Numarul mesajelor : 242 Localizare : Iasi - Romania Data de inscriere : 10/06/2008
| Subiect: Re: MiG-21 LanceR Vin 31 Oct 2008, 17:15 | |
| Luca a zburat intr-adevar in 2001 la un spectacol aviatic, dar nu la RoIAS. Ultima lui demonstratie cu public a fost in acel an la Ianca, in primavara.
Ganduri bune, mack | |
|
| |
cipi_TM Membru activ
Numarul mesajelor : 1409 Varsta : 42 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 04/10/2008
| Subiect: Re: MiG-21 LanceR Lun 15 Dec 2008, 22:48 | |
| 21-Lancer mai vrem niste poze...... | |
|
| |
eugen Membru activ
Numarul mesajelor : 3386 Varsta : 50 Localizare : Arad, LRAR Data de inscriere : 30/04/2008
| Subiect: Re: MiG-21 LanceR Dum 11 Ian 2009, 11:43 | |
| Lancer-ul asta e in TOP 5 vizualizari, azi, pe a.net | |
|
| |
horizob Fotograf
Numarul mesajelor : 829 Varsta : 36 Localizare : Hamburg Data de inscriere : 05/06/2008
| Subiect: Re: MiG-21 LanceR Dum 11 Ian 2009, 12:01 | |
| Şi încă una, care tot îţi ia răsuflarea... http://www.airliners.net/photo/Romania---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-21MF-Lancer/1463945/L/ | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: MiG-21 LanceR Dum 11 Ian 2009, 21:51 | |
| parca asta e mai frumoasa http://www.airliners.net/photo/Romania---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-21MF-Lancer/1463946&tbl=photo_info&photo_nr=2&sok=WHERE__%28aircraft_%3D_%27Mikoyan-Gurevich_MiG-21MF_Lancer_A%27%29_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&prev_id=1463947&next_id=1463945 |
|
| |
arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 31 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
| Subiect: Re: MiG-21 LanceR Dum 11 Ian 2009, 21:53 | |
| - catalin a scris:
- parca asta e mai frumoasa
http://www.airliners.net/photo/Romania---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-21MF-Lancer/1463946&tbl=photo_info&photo_nr=2&sok=WHERE__%28aircraft_%3D_%27Mikoyan-Gurevich_MiG-21MF_Lancer_A%27%29_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&prev_id=1463947&next_id=1463945 Misto poze, ar fi fost tare sa-i dea reject horizon unlevel | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Pentru 21-Lancer Lun 19 Ian 2009, 20:51 | |
| I have a question and I'm looking for honesty: your display image and the pictures during the flight with Lancer C 6499 are taken by yourself or they are belonging to someone else?
Take care! |
|
| |
theinnersilence Airport Level
Numarul mesajelor : 22 Data de inscriere : 21/09/2008
| Subiect: Re: MiG-21 LanceR Vin 23 Ian 2009, 01:25 | |
| Foarte frumoase pozele cu MIG-21 si tin sa multumesc autorului, oricare ar fi el, pentru ca a impartit cu noi o bucatica din ce traieste si vede acolo sus! Fiti incredintat, inseamna mult. Stiu ca am gasit cam tarziu topicul asta, dar dupa cum zice proverbul mai bine mai tarziu decat niciodata . - virusu a scris:
- "Teava" respectiva se numeste TUB PITOT si are un rol important. sa o zic pe scurt, cu ajutorul presiunilor captate de ea, iti trimite informatii catre diverse aparate de bord, cum ar fi, vitezometrul, variometrul, sau altimetrul.
"Gaura" este priza de admisie a motorului, iar conul din varf are rolul de a controla fluxul de aer care intra in motor, in functie de mai multi factori... asta asa pe scurt, pentru detalii, cartile de aviatie, sau wikipedia(desi nu e cea mai buna sursa) iti stau la dispozitie. vezi la prietenul gugle Virusu, in ceea ce priveste Tubul Pitot, ai perfecta dreptate, insa: Asa cum a precizat si Capt. Vio, pe langa faptul ca nu e nevoie sa fie atat de lung, niciodata un dispozitiv de captare a presiunilor nu va fi amplasat in botul sau pe un refueling nozzle, acolo unde "palnia" de pe furtunul de alimentare sau spary-ul de combustibil de dupa alimentare ar putea influenta parametrii trimisi catre instrumentele de bord. In incheiere, as avea o mica intrebare daca nu cer prea mult: Daca refueling nozzle pe langa rolul evident, inglobeaza si Tubul Pitot, atunci ce rol are componenta incercuita din imagine?"asta asa pe scurt, pentru detalii, cartile de aviatie, sau wikipedia(desi nu e cea mai buna sursa) iti stau la dispozitie. vezi la prietenul gugle " am incheiat citatul. Numai bine la toata lumea si sa aveti un an minunat si plin de impliniri pe toate planurile! | |
|
| |
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Re: MiG-21 LanceR Vin 23 Ian 2009, 08:17 | |
| pai stai putin, daca refueling nozzle inglobeaza tubul pitot, cum functioneaza acesta cand se retracrteaza duza de realiamentare? sau nu functioneaza? cat despre pitotul de la 21, numai artem stie ce a calculat. nu exista prea lung sau scurt, exista in functie de proiect si fiabilitate | |
|
| |
jester Flight Level 100
Numarul mesajelor : 138 Varsta : 35 Localizare : caransebes Data de inscriere : 10/06/2008
| Subiect: Re: MiG-21 LanceR Vin 23 Ian 2009, 10:57 | |
| eu tot nu inteleg de unde naiba ideea ca priza de realimentare ar avea incorporat si tub pitot...cine naiba ar fi atat de nebun sa puna tub pitot pentru cateva zeci de secunde cat dureza alimentarea aia,dupaia sa se excamoteze...cand are avionul tub pitot pe exterior. aberati aiurea. | |
|
| |
Eurofighter Membru activ
Numarul mesajelor : 738 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 15/03/2008
| Subiect: Re: MiG-21 LanceR Vin 23 Ian 2009, 13:45 | |
| | |
|
| |
lancer_two_one Airport Level
Numarul mesajelor : 90 Data de inscriere : 26/07/2008
| Subiect: Re: MiG-21 LanceR Vin 23 Ian 2009, 15:38 | |
| S-a intimplat ca am citit mesajul lui silence la scurt timp dupa ce a fost postat. M-am minunat; dupa cit era scris pe aceast thread inainte pe tema asta, cred ca ar fi facut de inteles subiectul pentru oricine. N-am avut atunci timp mai mult de 5 min, pe care m-am decis sa-l folosesc alegind sa citesc alte mesaje decit sa raspund noilor idei atit de originale pe tema tubului Pitot.
Ce as vrea sa spun acum este ca in cel mai bun caz, cred ca silence a vrut sa glumeasca in genul "ars amatoria" ( nu stiu citi au auzit de acest grup, sau isi mai amintesc de el). Daca nu este o gluma, nu pot sa spun decit ca un asemenea mesaj este o contributie semnificativa de balast intelectual, de care acest forum n-avea nevoie. Am mai vazut pe ici pe colo mesaje de acest gen, oricum asta daca nu este o gluma, e o piesa grea, si cu prea mult balast stim cu totii ca forumul devine greu de bot samd.
Dincolo de moderarea administrativa, cred ca ar trebui sa fie mai prezenta pe forum si moderarea tehnica Daca ar fi existat o asemenea moderarea, locul acestui mesaj (daca ar fi trebuit sa ramina pe forum), dupa parerea mea ar fi fost la "Umor Aviatic".
Sorin
Ultima editare efectuata de catre lancer_two_one in Vin 23 Ian 2009, 15:51, editata de 1 ori | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: MiG-21 LanceR | |
| |
|
| |
| MiG-21 LanceR | |
|