| Cum sa recunosti avioanele | |
|
|
Autor | Mesaj |
---|
shouriken Administrator
Numarul mesajelor : 3451 Varsta : 69 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 16/04/2009
| Subiect: Cum sa recunosti avioanele Mier 09 Apr 2014, 19:19 | |
| Un ghid practic pentru incepatori, si nu numai http://www.nwradu.ro/2014/04/cum-sa-recunosti-avioanele-si-sa-deosebesti-un-airbus-de-un-boeing/ | |
|
| |
Balki Moderator
Numarul mesajelor : 1683 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 24/10/2008
| Subiect: Re: Cum sa recunosti avioanele Mier 09 Apr 2014, 19:45 | |
| Extrem de util! in schimb, am citit comentariile si am vazut ceva foarte tare: Airbus 320 cu boghiu de 4 roti Si explicatia: - Ravi a scris:
The reason for the 4-wheel bogie is quite simple: Indian airlines required a lower footprint from the landing gear on Indian runways than is available with just the two wheel gears.
To get the order, Airbus promised to develop the 4-wheel bogie. It ended up costing them more than they thought it would. This, along with the Indian Airlines' A320 accident has, in the past, frayed tensions between the manufacturer and the airline. Sursa | |
|
| |
shouriken Administrator
Numarul mesajelor : 3451 Varsta : 69 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 16/04/2009
| Subiect: Re: Cum sa recunosti avioanele Mier 09 Apr 2014, 20:36 | |
| Mai are niste mici erori (vezi B757), dar chiar este util. Imi pare rau ca nu mi-a venit mie ideea de a face asa ceva. Gabi-737 ar putea face ceva asemanator pentru contrail In 2010 la LHKE, noaptea, ne spunea ce tipuri de avioane treceau pe cer Nu puteam sa-l contrazicem, dar totusi... | |
|
| |
mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 67 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: Cum sa recunosti avioanele Joi 10 Apr 2014, 09:20 | |
| E un articol interesant, fara indoiala, dar ca sa-l poti "aplica" trebuie sa fii relativ aproape de avion, iar in cazul asta citesti pe el ce e. Usi mari sau mici, ferestre decupate sau nu, astea sunt detalii relativ mici, nu se disting de la distanta decat cu ajutor optic. Totusi, studiul e interesant, omul a muncit, sfaturile sunt juste. | |
|
| |
NATO Flight Level 400
Numarul mesajelor : 764 Varsta : 57 Localizare : bucuresti-nord Data de inscriere : 17/12/2008
| Subiect: Re: Cum sa recunosti avioanele Joi 10 Apr 2014, 11:24 | |
| as mai adauga si tipurile de winglets(unde e cazul,bineinteles)
materialul e util, mai ales ca nu multa lume are ocazia de a vedea un aeroport cu avioane cat de cat diverse
ca o mica completare,la jet-uri mici,pe OTP se vad foarte des CRJ cu care vine Lufthansa | |
|
| |
KQQ Airport Level
Numarul mesajelor : 44 Varsta : 50 Localizare : Cluj Data de inscriere : 01/11/2009
| Subiect: Re: Cum sa recunosti avioanele Lun 28 Apr 2014, 15:46 | |
| Aripa despicată la extremităţi (wingleturi îndreptate atât în sus cât şi în jos) apar numai la Airbus-uri sau şi la Boeing-uri?
Un aspect legat de articolul postat de shouriken. Mai e problema sunetului. A 320-200 are un şuierat aparte cînd motoarele sunt turate şi, dacă observaţia mea e corectă, motoarele sunt unijet. La unele avioane ale TAROM-ului, motoarele sunt bijet (unele B 737?) şi nu au acel şuierat. Fluxul de aer care intră în motor se împarte în două curente, dar cel exterior - care nu intră în camerele de ardere - iese afară. Nu se mai uneşte cu cel care a trecut prin camerele de ardere, ca la A 320-200. Sau greşesc? | |
|
| |
NATO Flight Level 400
Numarul mesajelor : 764 Varsta : 57 Localizare : bucuresti-nord Data de inscriere : 17/12/2008
| Subiect: Re: Cum sa recunosti avioanele Mar 29 Apr 2014, 09:02 | |
| Si A320 si B737 au motoare turboreactoare cu dublu flux, la care rotorul primei trepte a compresorului, se numeste ventilator si creeaza doua fluxuri de aer (unul care este ars in camera de ardere si altul care o inconjoara)
Iar winglets-urile de care vorbesti, apar numai la unele tipuri de Airbus. | |
|
| |
autovlad Airport Level
Numarul mesajelor : 52 Varsta : 56 Localizare : Brasov Data de inscriere : 29/04/2013
| Subiect: Re: Cum sa recunosti avioanele Joi 01 Mai 2014, 00:27 | |
| Vorbim de diferenta intre low-bypass si hi-bypass. Care e cam acelasi lucru cu: turbofan = high-bypass si turbojet=low-bypass.
Cantitatea de aer comprimata in prima treapta, cea de care vorbea NATO, care trece practic pe langa camera de ardere defineste si destinatia motoarelor: turbofan la linie si turbojet militare.
Se defineste bypassratio BPR, unde numaratorul e aerul trecut pe langa si numitorul aerul folosit la combustie. Avem asa: concorde: pure turbojet zero la unu stim de ce, cam asa e si SR71 cam toate fighters: MiG29, Rafale, Su27, F18, F15, F16 undeva intre 0.34 si 0.6 la 1 ajungand pana la 747 cu 8.5 la 1 si A380 cu 8.7 la 1
Sper ca am fost de folos. | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Cum sa recunosti avioanele | |
| |
|
| |
| Cum sa recunosti avioanele | |
|