ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 Cum sa recunosti avioanele

In jos 
+2
Balki
shouriken
6 participanți
AutorMesaj
shouriken
Administrator
shouriken

Numarul mesajelor : 3451
Varsta : 66
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 16/04/2009

Cum sa recunosti avioanele Empty
MesajSubiect: Cum sa recunosti avioanele   Cum sa recunosti avioanele EmptyMier 09 Apr 2014, 19:19

Un ghid practic pentru incepatori, si nu numai Smile
http://www.nwradu.ro/2014/04/cum-sa-recunosti-avioanele-si-sa-deosebesti-un-airbus-de-un-boeing/
Sus In jos
Balki
Moderator
Balki

Numarul mesajelor : 1683
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 24/10/2008

Cum sa recunosti avioanele Empty
MesajSubiect: Re: Cum sa recunosti avioanele   Cum sa recunosti avioanele EmptyMier 09 Apr 2014, 19:45

Extrem de util!
in schimb, am citit comentariile si am vazut ceva foarte tare:
Airbus 320 cu boghiu de 4 roti  Shocked 

Si explicatia:
Ravi a scris:

The reason for the 4-wheel bogie is quite simple: Indian airlines required a lower footprint from the landing gear on Indian runways than is available with just the two wheel gears.

To get the order, Airbus promised to develop the 4-wheel bogie. It ended up costing them more than they thought it would. This, along with the Indian Airlines' A320 accident has, in the past, frayed tensions between the manufacturer and the airline.
Sursa
Sus In jos
shouriken
Administrator
shouriken

Numarul mesajelor : 3451
Varsta : 66
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 16/04/2009

Cum sa recunosti avioanele Empty
MesajSubiect: Re: Cum sa recunosti avioanele   Cum sa recunosti avioanele EmptyMier 09 Apr 2014, 20:36

Mai are niste mici erori (vezi B757), dar chiar este util.
Imi pare rau ca nu mi-a venit mie ideea de a face asa ceva.

Gabi-737 ar putea face ceva asemanator pentru contrail Smile
In 2010 la LHKE, noaptea, ne spunea ce tipuri de avioane treceau pe cer Smile Nu puteam sa-l contrazicem, dar totusi...
Sus In jos
mihaiatanasie
Membru activ
mihaiatanasie

Numarul mesajelor : 2387
Varsta : 64
Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov
Data de inscriere : 27/06/2008

Cum sa recunosti avioanele Empty
MesajSubiect: Re: Cum sa recunosti avioanele   Cum sa recunosti avioanele EmptyJoi 10 Apr 2014, 09:20

E un articol interesant, fara indoiala, dar ca sa-l poti "aplica" trebuie sa fii relativ aproape de avion, iar in cazul asta citesti pe el ce e. Usi mari sau mici, ferestre decupate sau nu, astea sunt detalii relativ mici, nu se disting de la distanta decat cu ajutor optic.
Totusi, studiul e interesant, omul a muncit, sfaturile sunt juste.
Sus In jos
http://unursinnoras.blog-gratuit.ro/
NATO
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 764
Varsta : 54
Localizare : bucuresti-nord
Data de inscriere : 17/12/2008

Cum sa recunosti avioanele Empty
MesajSubiect: Re: Cum sa recunosti avioanele   Cum sa recunosti avioanele EmptyJoi 10 Apr 2014, 11:24

as mai adauga si tipurile de winglets(unde e cazul,bineinteles)

materialul e util, mai ales ca nu multa lume are ocazia de a vedea un aeroport cu avioane cat de cat diverse

ca o mica completare,la jet-uri mici,pe OTP se vad foarte des CRJ cu care vine Lufthansa
Sus In jos
KQQ
Airport Level
Airport Level
KQQ

Numarul mesajelor : 44
Varsta : 47
Localizare : Cluj
Data de inscriere : 01/11/2009

Cum sa recunosti avioanele Empty
MesajSubiect: Re: Cum sa recunosti avioanele   Cum sa recunosti avioanele EmptyLun 28 Apr 2014, 15:46

Aripa despicată la extremităţi (wingleturi îndreptate atât în sus cât şi în jos) apar numai la Airbus-uri sau şi la Boeing-uri?

Un aspect legat de articolul postat de shouriken. Mai e problema sunetului. A 320-200 are un şuierat aparte cînd motoarele sunt turate şi, dacă observaţia mea e corectă, motoarele sunt unijet. La unele avioane ale TAROM-ului, motoarele sunt bijet (unele B 737?) şi nu au acel şuierat. Fluxul de aer care intră în motor se împarte în două curente, dar cel exterior - care nu intră în camerele de ardere - iese afară. Nu se mai uneşte cu cel care a trecut prin camerele de ardere, ca la A 320-200. Sau greşesc?
Sus In jos
NATO
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 764
Varsta : 54
Localizare : bucuresti-nord
Data de inscriere : 17/12/2008

Cum sa recunosti avioanele Empty
MesajSubiect: Re: Cum sa recunosti avioanele   Cum sa recunosti avioanele EmptyMar 29 Apr 2014, 09:02

Si A320  si B737 au motoare turboreactoare cu dublu flux, la care rotorul primei trepte a compresorului, se numeste ventilator si creeaza doua fluxuri de aer (unul care este ars in camera de ardere si altul care o inconjoara)

Iar winglets-urile de care vorbesti, apar numai la unele tipuri de Airbus.
Sus In jos
autovlad
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 52
Varsta : 53
Localizare : Brasov
Data de inscriere : 29/04/2013

Cum sa recunosti avioanele Empty
MesajSubiect: Re: Cum sa recunosti avioanele   Cum sa recunosti avioanele EmptyJoi 01 Mai 2014, 00:27

Vorbim de diferenta intre low-bypass si hi-bypass. Care e cam acelasi lucru cu:
turbofan = high-bypass si turbojet=low-bypass.

Cantitatea de aer comprimata in prima treapta, cea de care vorbea NATO, care trece practic pe langa camera de ardere defineste si destinatia motoarelor: turbofan la linie si turbojet militare.

Se defineste bypassratio BPR, unde numaratorul e aerul trecut pe langa si numitorul aerul folosit la combustie.
Avem asa:
concorde: pure turbojet zero la unu stim de ce, cam asa e si SR71
cam toate fighters: MiG29, Rafale, Su27, F18, F15, F16 undeva intre 0.34 si 0.6 la 1
ajungand pana la 747 cu 8.5 la 1 si A380 cu 8.7 la 1

Sper ca am fost de folos.
Sus In jos
Continut sponsorizat




Cum sa recunosti avioanele Empty
MesajSubiect: Re: Cum sa recunosti avioanele   Cum sa recunosti avioanele Empty

Sus In jos
 
Cum sa recunosti avioanele
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Discutii generale - Aviation Chat-
Mergi direct la: