| KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane | |
|
|
Autor | Mesaj |
---|
bavareze Airport Level
Numarul mesajelor : 46 Varsta : 43 Localizare : los angeles Data de inscriere : 18/08/2011
| Subiect: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Mier 26 Iun 2013, 07:46 | |
| | |
|
| |
gabi-737 Membru activ
Numarul mesajelor : 4453 Varsta : 47 Localizare : Oradea Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Mier 26 Iun 2013, 22:59 | |
| Frumos dar trist in acelasi timp sa vezi cunostinte vechi de pe contrail (Southern, Atlas, Sanghai MD11, ATI DC8 ...) la cimitir... | |
|
| |
Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Dum 21 Iul 2013, 08:30 | |
| | |
|
| |
FireEyes Airport Level
Numarul mesajelor : 23 Varsta : 47 Localizare : Brno Cehia Data de inscriere : 20/07/2013
| Subiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Dum 21 Iul 2013, 09:31 | |
| Ce se vinde cel mai bine dintr-un avion dezmembrat? Care este piata pentru asa ceva? Ce companii ar achizitiona piese la mana a doua ? | |
|
| |
bavareze Airport Level
Numarul mesajelor : 46 Varsta : 43 Localizare : los angeles Data de inscriere : 18/08/2011
| Subiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Dum 21 Iul 2013, 10:27 | |
| - FireEyes a scris:
- Ce se vinde cel mai bine dintr-un avion dezmembrat? Care este piata pentru asa ceva? Ce companii ar achizitiona piese la mana a doua ?
din cate am aflat (din experienta proprie) in aviatie piesele de schimb nu se vand ca la dezmembrarile auto... "ia-o frate si daca nu e buna vino inapoi cu ea si ne intelegem noi cumva". mare parte din piese/subansambe au cate un jurnal, in care scrie cand si cum a fost folosita, reparatii partiale, capitale, modificari etc. daca o piesa e certificata pentru 4000 de ore si o cumperi certificata cu 2000 de ore o mai folosesti linistit. exemple: elice, motor, tren de aterizare, ELT... si or mai fi 1000 de care nu am auzit eu. ma gandesc ca sunt multe piese foarte scumpe dar care nu se uzeaza... de pilda un lonjeron, sau un eleron. | |
|
| |
strainu Flight Level 300
Numarul mesajelor : 333 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 11/04/2010
| Subiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Dum 21 Iul 2013, 14:17 | |
| - bavareze a scris:
- ma gandesc ca sunt multe piese foarte scumpe dar care nu se uzeaza... de pilda un lonjeron, sau un eleron.
Absolut orice pe lumea asta se uzează :)Dar piața e probabil așa cum zici tu. Țin minte că am citit cândva anul ăsta povestea unui tip dispărut undeva prin Africa cu un 727 pe care fusese trimis să-l recupereze. La un moment da zicea șeful lui ceva de genul "avionul [pe care voiau să-l recupereze] ajunsese o epavă, dar motoarele erau o variantă căutată, cu doar 1000 de cicluri, adică aproape noi, [...] valorau mai mult ca avionul întreg". Din păcate nu mai am linkul. | |
|
| |
NATO Flight Level 400
Numarul mesajelor : 764 Varsta : 57 Localizare : bucuresti-nord Data de inscriere : 17/12/2008
| Subiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Dum 21 Iul 2013, 21:22 | |
| fiecarui component i se tine o evidenta stricta in conformitate cu reglementarile aeronautice internationale ele se certifica de catre personal calificat ca inspector de calitate. nu vad cine ar putea certifica piese de pe un avion scrapat.
vorbind de exemplele prezentate mai sus,un lonjeron este un element de structura,la care notiunea de uzura e cam improprie iar eleronul in sine,ca suprafata de comanda,iar e greu de vorbit de defectiuneșpoate doar la sistemul de actionare,dar e rarissim | |
|
| |
FireEyes Airport Level
Numarul mesajelor : 23 Varsta : 47 Localizare : Brno Cehia Data de inscriere : 20/07/2013
| Subiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Lun 22 Iul 2013, 00:43 | |
| Vă mulțumesc pentru răspunsuri. Foarte interesant! | |
|
| |
bavareze Airport Level
Numarul mesajelor : 46 Varsta : 43 Localizare : los angeles Data de inscriere : 18/08/2011
| Subiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Lun 22 Iul 2013, 08:35 | |
| - NATO a scris:
- fiecarui component i se tine o evidenta stricta in conformitate cu reglementarile aeronautice internationale
ele se certifica de catre personal calificat ca inspector de calitate. nu vad cine ar putea certifica piese de pe un avion scrapat.
vorbind de exemplele prezentate mai sus,un lonjeron este un element de structura,la care notiunea de uzura e cam improprie iar eleronul in sine,ca suprafata de comanda,iar e greu de vorbit de defectiuneșpoate doar la sistemul de actionare,dar e rarissim pai tocmai pentru ca nu se uzeaza un lonjeron sau un eleron, daca ai nevoie de unul poti lua foarte bine de la scrap yard. sau un motor sau un ceas din bord. nu ma gandeam ca ar lua cineva un furtun sau o anvelopa. | |
|
| |
NATO Flight Level 400
Numarul mesajelor : 764 Varsta : 57 Localizare : bucuresti-nord Data de inscriere : 17/12/2008
| Subiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Lun 22 Iul 2013, 09:21 | |
| teoretic,pare plauzibil dar,pentru a introduce in exploatare,pe un avion , un motor sau ceva avionica,trebuie sa ai o istorie a fiecarei piese. cand ii faci controalele regulamentare motorului luat de pe camp? si hai,ca un eleron se demonteaza usor,dar un lonjeron e prins de table prin sute sau mii de nituri,plus eventuale rasini epoxy | |
|
| |
bavareze Airport Level
Numarul mesajelor : 46 Varsta : 43 Localizare : los angeles Data de inscriere : 18/08/2011
| Subiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Lun 22 Iul 2013, 10:00 | |
| - NATO a scris:
- teoretic,pare plauzibil
dar,pentru a introduce in exploatare,pe un avion , un motor sau ceva avionica,trebuie sa ai o istorie a fiecarei piese. cand ii faci controalele regulamentare motorului luat de pe camp? si hai,ca un eleron se demonteaza usor,dar un lonjeron e prins de table prin sute sau mii de nituri,plus eventuale rasini epoxy dar un avion nu se arunca acolo cum arunci un frigider pe maidan. terenul de acolo e in proprietatea unor firme care au ca obiect reciclarea avioanelor. le cumpara de la operatori si au tot interesul sa pastreze toate jurnalele astfel incat sa poata vinde. nu sunt abandonate. la un moment dat era vorba sa schimbe o aripa la un avion aflat in acelasi loc unde se afla si avionul meu. ce e drept, era un avion mic, cessna 172. au sunat in stanga si in dreapta si au gasit o aripa prin florida si alta prin canada, costa fiecare vreo 3-4 mii de dolari. cu acte, tot ce trebuie. ceea ce era oricum mai putin decat vreo 25.000 cat costa o aripa noua. in cele din urma, probabil o mare parte din piese ajung la materiale refolosibile. | |
|
| |
strainu Flight Level 300
Numarul mesajelor : 333 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 11/04/2010
| Subiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Mar 23 Iul 2013, 14:11 | |
| - NATO a scris:
- vorbind de exemplele prezentate mai sus,un lonjeron este un element de structura,la care notiunea de uzura e cam improprie
iar eleronul in sine,ca suprafata de comanda,iar e greu de vorbit de defectiuneșpoate doar la sistemul de actionare,dar e rarissim Adică vrei să spui că o tablă supusă zilnic la variații ce pot merge de la -60 la +50 de grade Celsius, plus vibrații, plus tot felul de substanțe nu trebuie înlocuită la un moment dat? Eu înțeleg că sunt alte materiale decât la o mașină de stradă, dar mi se pare improbabil să existe piese care să nu aibă o durată de viață determinată de producător. | |
|
| |
46Pilot Flight Level 200
Numarul mesajelor : 234 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 24/01/2009
| Subiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Mar 23 Iul 2013, 19:10 | |
| - strainu a scris:
- NATO a scris:
- vorbind de exemplele prezentate mai sus,un lonjeron este un element de structura,la care notiunea de uzura e cam improprie
iar eleronul in sine,ca suprafata de comanda,iar e greu de vorbit de defectiuneșpoate doar la sistemul de actionare,dar e rarissim Adică vrei să spui că o tablă supusă zilnic la variații ce pot merge de la -60 la +50 de grade Celsius, plus vibrații, plus tot felul de substanțe nu trebuie înlocuită la un moment dat? Eu înțeleg că sunt alte materiale decât la o mașină de stradă, dar mi se pare improbabil să existe piese care să nu aibă o durată de viață determinată de producător. Nu am acum posibilitatea sa caut sa arat, dar de exemplu la Cessna 172 celula nu are termen la resursa. | |
|
| |
NATO Flight Level 400
Numarul mesajelor : 764 Varsta : 57 Localizare : bucuresti-nord Data de inscriere : 17/12/2008
| Subiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Mar 23 Iul 2013, 21:32 | |
| - strainu a scris:
- NATO a scris:
- vorbind de exemplele prezentate mai sus,un lonjeron este un element de structura,la care notiunea de uzura e cam improprie
iar eleronul in sine,ca suprafata de comanda,iar e greu de vorbit de defectiuneșpoate doar la sistemul de actionare,dar e rarissim Adică vrei să spui că o tablă supusă zilnic la variații ce pot merge de la -60 la +50 de grade Celsius, plus vibrații, plus tot felul de substanțe nu trebuie înlocuită la un moment dat? Eu înțeleg că sunt alte materiale decât la o mașină de stradă, dar mi se pare improbabil să existe piese care să nu aibă o durată de viață determinată de producător. tabla aia e proiectata sa faca fata atat variatiilor extreme de temperatura, cat si solicitarilor mecanice. de exemplu fuzelajul se umfla putin la presurizare | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane | |
| |
|
| |
| KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane | |
|