ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane

In jos 
+3
Capt_Vio
gabi-737
bavareze
7 participanți
AutorMesaj
bavareze
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 46
Varsta : 43
Localizare : los angeles
Data de inscriere : 18/08/2011

KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Empty
MesajSubiect: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane   KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane EmptyMier 26 Iun 2013, 07:46

Am intreprins zilele trecute un scurt zbor de agrement pana in desert, ocazie cu care am fotografiat aceste avioane stocate/dezmembrate langa aeroportul KMHV.  aterizare destul de zbuciumata la KMHV, cu headwind de 25-34 noduri si ceva rafale. noroc ca au multe piste si am putut sa o aleg pe cea mai favorabila

KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane I1
KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane I2
KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane I3
KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane I4
KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane I5
KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane I6
KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane I7
KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane IMG_2810
KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane IMG_2812
KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane IMG_2814
KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane IMG_2815
KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane IMG_2817
KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane IMG_2823
KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane IMG_2824
Sus In jos
gabi-737
Membru activ
gabi-737


Numarul mesajelor : 4453
Varsta : 47
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Empty
MesajSubiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane   KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane EmptyMier 26 Iun 2013, 22:59

Frumos dar trist in acelasi timp sa vezi cunostinte vechi de pe contrail (Southern, Atlas, Sanghai MD11, ATI DC8 ...) la cimitir...
Sus In jos
Capt_Vio
Fotograf
Capt_Vio


Numarul mesajelor : 1327
Varsta : 43
Localizare : Canada
Data de inscriere : 04/01/2008

KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Empty
MesajSubiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane   KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane EmptyDum 21 Iul 2013, 08:30

Foarte interesant!
Sus In jos
FireEyes
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 23
Varsta : 47
Localizare : Brno Cehia
Data de inscriere : 20/07/2013

KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Empty
MesajSubiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane   KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane EmptyDum 21 Iul 2013, 09:31

Ce se vinde cel mai bine dintr-un avion dezmembrat? Care este piata pentru asa ceva? Ce companii ar achizitiona piese la mana a doua ?
Sus In jos
http://www.mihaiphoto.com/
bavareze
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 46
Varsta : 43
Localizare : los angeles
Data de inscriere : 18/08/2011

KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Empty
MesajSubiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane   KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane EmptyDum 21 Iul 2013, 10:27

FireEyes a scris:
Ce se vinde cel mai bine dintr-un avion dezmembrat? Care este piata pentru asa ceva? Ce companii ar achizitiona piese la mana a doua ?

din cate am aflat (din experienta proprie) in aviatie piesele de schimb nu se vand ca la dezmembrarile auto... "ia-o frate si daca nu e buna vino inapoi cu ea si ne intelegem noi cumva".

mare parte din piese/subansambe au cate un jurnal, in care scrie cand si cum a fost folosita, reparatii partiale, capitale, modificari etc. daca o piesa e certificata pentru 4000 de ore si o cumperi certificata cu 2000 de ore o mai folosesti linistit. exemple: elice, motor, tren de aterizare, ELT... si or mai fi 1000 de care nu am auzit eu.

ma gandesc ca sunt multe piese foarte scumpe dar care nu se uzeaza... de pilda un lonjeron, sau un eleron.
Sus In jos
strainu
Flight Level 300
Flight Level 300



Numarul mesajelor : 333
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 11/04/2010

KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Empty
MesajSubiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane   KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane EmptyDum 21 Iul 2013, 14:17

bavareze a scris:
ma gandesc ca sunt multe piese foarte scumpe dar care nu se uzeaza... de pilda un lonjeron, sau un eleron.

Absolut orice pe lumea asta se uzează :)Dar piața e probabil așa cum zici tu.

Țin minte că am citit cândva anul ăsta povestea unui tip dispărut undeva prin Africa cu un 727 pe care fusese trimis să-l recupereze. La un moment da zicea șeful lui ceva de genul "avionul [pe care voiau să-l recupereze] ajunsese o epavă, dar motoarele erau o variantă căutată, cu doar 1000 de cicluri, adică aproape noi, [...] valorau mai mult ca avionul întreg". Din păcate nu mai am linkul.
Sus In jos
NATO
Flight Level 400
Flight Level 400



Numarul mesajelor : 764
Varsta : 57
Localizare : bucuresti-nord
Data de inscriere : 17/12/2008

KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Empty
MesajSubiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane   KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane EmptyDum 21 Iul 2013, 21:22

fiecarui component i se tine o evidenta stricta in conformitate cu reglementarile aeronautice internationale
ele se certifica de catre personal calificat ca inspector de calitate.
nu vad cine ar putea certifica piese de pe un avion scrapat.

vorbind de exemplele prezentate mai sus,un lonjeron este un element de structura,la care notiunea de uzura e cam improprie
iar eleronul in sine,ca suprafata de comanda,iar e greu de vorbit de defectiuneșpoate doar la sistemul de actionare,dar e rarissim
Sus In jos
FireEyes
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 23
Varsta : 47
Localizare : Brno Cehia
Data de inscriere : 20/07/2013

KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Empty
MesajSubiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane   KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane EmptyLun 22 Iul 2013, 00:43

Vă mulțumesc pentru răspunsuri. Foarte interesant!
Sus In jos
http://www.mihaiphoto.com/
bavareze
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 46
Varsta : 43
Localizare : los angeles
Data de inscriere : 18/08/2011

KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Empty
MesajSubiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane   KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane EmptyLun 22 Iul 2013, 08:35

NATO a scris:
fiecarui component i se tine o evidenta stricta in conformitate cu reglementarile aeronautice internationale
ele se certifica de catre personal calificat ca inspector de calitate.
nu vad cine ar putea certifica piese de pe un avion scrapat.

vorbind de exemplele prezentate mai sus,un lonjeron este un element de structura,la care notiunea de uzura e cam improprie
iar eleronul in sine,ca suprafata de comanda,iar e greu de vorbit de defectiuneșpoate doar la sistemul de actionare,dar e rarissim

pai tocmai pentru ca nu se uzeaza un lonjeron sau un eleron, daca ai nevoie de unul poti lua foarte bine de la scrap yard. sau un motor sau un ceas din bord. nu ma gandeam ca ar lua cineva un furtun sau o anvelopa.
Sus In jos
NATO
Flight Level 400
Flight Level 400



Numarul mesajelor : 764
Varsta : 57
Localizare : bucuresti-nord
Data de inscriere : 17/12/2008

KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Empty
MesajSubiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane   KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane EmptyLun 22 Iul 2013, 09:21

teoretic,pare plauzibil
dar,pentru a introduce in exploatare,pe un avion , un motor sau ceva avionica,trebuie sa ai o istorie a fiecarei piese. cand ii faci controalele regulamentare motorului luat de pe camp?
si hai,ca un eleron se demonteaza usor,dar un lonjeron e prins de table prin sute sau mii de nituri,plus eventuale rasini epoxy
Sus In jos
bavareze
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 46
Varsta : 43
Localizare : los angeles
Data de inscriere : 18/08/2011

KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Empty
MesajSubiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane   KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane EmptyLun 22 Iul 2013, 10:00

NATO a scris:
teoretic,pare plauzibil
dar,pentru a introduce in exploatare,pe un avion , un motor sau ceva avionica,trebuie sa ai o istorie a fiecarei piese. cand ii faci controalele regulamentare motorului luat de pe camp?
si hai,ca un eleron se demonteaza usor,dar un lonjeron e prins de table prin sute sau mii de nituri,plus eventuale rasini epoxy

dar un avion nu se arunca acolo cum arunci un frigider pe maidan. terenul de acolo e in proprietatea unor firme care au ca obiect reciclarea avioanelor. le cumpara de la operatori si au tot interesul sa pastreze toate jurnalele astfel incat sa poata vinde. nu sunt abandonate.

la un moment dat era vorba sa schimbe o aripa la un avion aflat in acelasi loc unde se afla si avionul meu. ce e drept, era un avion mic, cessna 172. au sunat in stanga si in dreapta si au gasit o aripa prin florida si alta prin canada, costa fiecare vreo 3-4 mii de dolari. cu acte, tot ce trebuie. ceea ce era oricum mai putin decat vreo 25.000 cat costa o aripa noua.

in cele din urma, probabil o mare parte din piese ajung la materiale refolosibile.
Sus In jos
strainu
Flight Level 300
Flight Level 300



Numarul mesajelor : 333
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 11/04/2010

KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Empty
MesajSubiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane   KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane EmptyMar 23 Iul 2013, 14:11

NATO a scris:
vorbind de exemplele prezentate mai sus,un lonjeron este un element de structura,la care notiunea de uzura e cam improprie
iar eleronul in sine,ca suprafata de comanda,iar e greu de vorbit de defectiuneșpoate doar la sistemul de actionare,dar e rarissim

Adică vrei să spui că o tablă supusă zilnic la variații ce pot merge de la -60 la +50 de grade Celsius, plus vibrații, plus tot felul de substanțe nu trebuie înlocuită la un moment dat? Eu înțeleg că sunt alte materiale decât la o mașină de stradă, dar mi se pare improbabil să existe piese care să nu aibă o durată de viață determinată de producător.
Sus In jos
46Pilot
Flight Level 200
Flight Level 200



Numarul mesajelor : 234
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 24/01/2009

KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Empty
MesajSubiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane   KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane EmptyMar 23 Iul 2013, 19:10

strainu a scris:
NATO a scris:
vorbind de exemplele prezentate mai sus,un lonjeron este un element de structura,la care notiunea de uzura e cam improprie
iar eleronul in sine,ca suprafata de comanda,iar e greu de vorbit de defectiuneșpoate doar la sistemul de actionare,dar e rarissim

Adică vrei să spui că o tablă supusă zilnic la variații ce pot merge de la -60 la +50 de grade Celsius, plus vibrații, plus tot felul de substanțe nu trebuie înlocuită la un moment dat? Eu înțeleg că sunt alte materiale decât la o mașină de stradă, dar mi se pare improbabil să existe piese care să nu aibă o durată de viață determinată de producător.

Nu am acum posibilitatea sa caut sa arat, dar de exemplu la Cessna 172 celula nu are termen la resursa.
Sus In jos
NATO
Flight Level 400
Flight Level 400



Numarul mesajelor : 764
Varsta : 57
Localizare : bucuresti-nord
Data de inscriere : 17/12/2008

KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Empty
MesajSubiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane   KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane EmptyMar 23 Iul 2013, 21:32

strainu a scris:
NATO a scris:
vorbind de exemplele prezentate mai sus,un lonjeron este un element de structura,la care notiunea de uzura e cam improprie
iar eleronul in sine,ca suprafata de comanda,iar e greu de vorbit de defectiuneșpoate doar la sistemul de actionare,dar e rarissim

Adică vrei să spui că o tablă supusă zilnic la variații ce pot merge de la -60 la +50 de grade Celsius, plus vibrații, plus tot felul de substanțe nu trebuie înlocuită la un moment dat? Eu înțeleg că sunt alte materiale decât la o mașină de stradă, dar mi se pare improbabil să existe piese care să nu aibă o durată de viață determinată de producător.

tabla aia e proiectata sa faca fata atat variatiilor extreme de temperatura, cat si solicitarilor mecanice. de exemplu fuzelajul se umfla putin la presurizare
Sus In jos
Continut sponsorizat





KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Empty
MesajSubiect: Re: KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane   KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane Empty

Sus In jos
 
KMHV Mojave airport + dezmembrare avioane
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Mojave Airport (KMHV) + California City (L71)
» Raid Sirna International Airport- Comana International Airport cu M24 orion si Apollo Fox
» Hamad International Airport (-- / OTHH) (ex-New Doha International Airport (NDIA)
» La MAv sunt avioane/elicoptere sau machete de avioane/elicoptere?
» Aeroportul Craiova - 2008

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Aeroporturi din strainatate - Airports outside Romania :: America de Nord-
Mergi direct la: