Numarul mesajelor : 146 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/09/2009
Subiect: Cu Rusii spre Est, de data asta: Moscova, Shanghai, Hangzhou, Malaezia, Hong Kong cu Aeroflot Vin 16 Sept 2011, 20:43
Salutari!
M-am hotarat cu greu sa incep tr-ul asta, a fost o vacanta destul de activa si e mult de scris. O s-o iau pe bucati, cum am mai facut-o si pana acum, cu scuzele de rigoare daca mai intarzii cu un "episod", le scriu in ordinea timpului.
Cum de 3 ani merg in Asia in vacanta de vara, anul asta n-a facut exceptie. Pur si simplu nu e loc mai bun in lume punand in balanta cati bani dai si ce primesti in schimb, la toate capitolele, de la costul/mila zburata cu avionul pana la cazare si mancare. Asa ca alegerea pentru vacanta de anul asta venise natural inca de cand venisem acasa din vacanta de anul trecut, incepand imediat sa caut zboruri.
Dupa atatea calatorii, m-am rafinat putin in a cauta zboruri convenabile. Strategia adoptata de data asta a fost sa intru pe site-ul aeroportului unde vroiam sa merg, sa vad ce companii zboara acolo, si sa vad daca vreuna din ele ofera ceva atractiv. Anul asta am vrut sa ma dau cu trenul. Loc sa te dai cu trenul, categoria "modern", nu exista mai bun in lume decat in China. China-i mare,insa. Alegerea a fost clara: vreau Maglev. Deci: Shanghai. Cautand, am gasit ca acolo zboara Aeroflot. Am observat ca zboara si la noi, si ofera un pret excelent pentru open-jaw-ul dorit de mine: Shanghai si Hong Kong: 980 E/2 persoane din Bucuresti.
Desi a existat la ceva timp dupa ce mi-am cumparat eu biletele o anumita "agitatie" printre "bloggeri" si pe aria de turism de pe forumurile generaliste gen softpedia (btw, aria respectiva cred c-ar trebui numita in curand "by miresici.ro"), informatiile despre aeroflot din perspectiva romaneasca erau zero. Doar ceva impresii impartite pe airlinequality (majoritatea scrise de americani si britanici, ale caror pareri pur si simplu nu le iau in seama, m-am parlit de prea multe ori) si ceva tr-uri vechi pe airliners si flyertalk, ajustate din plin de pareri "din fotoliu" ale americanilor referitoare la riscul real de a zbura cu rusii, urss-ul, etc.
Rusii au una dintre cele mai noi flote de Airbus-uri din lume, cred, la momentul asta. Asta m-a motivat sa cred ca am facut o alegere buna, si n-am gresit.
La dus am avut un layover de vreo 10h in Moscova. Absolut toate zborurile spre Asia sunt la fel cu Aeroflot, escala minima e de vreo 8h la dus si vreo 3-4h la intors. Facand niste calcule, am realizat ca e o ocazie foarte buna sa vizitez Moscova, sa-mi fac o parere proprie despre capitala Imperiului. Cum pentru viza turistica iti trebuie scrisoare de la agentie de turism, care prezinta niste costuri si batai de cap suplimentare, faptul ca eram doar in tranzit prezenta avantajul ca pentru viza trebuia sa prezint doar un formular (scurt), o poza, viza tarii de destinatie (China, in cazul meu) si 35 E la cursul zilei in $ (50$, cand am platit eu). Asadar, dezavantajul escalei mari s-a transformat intr-o ocazie buna de stopover pe gratis.
Lucrurile la ambasada Chinei au mers greu. Foarte greu. Obisnuit de la precedenta viza, cand am mers in Guangzhou si am stat fix 2 min. la coada la consulat, la prima incercare de viza am ajuns la consulat pe la 10, programul fiind pana la 12:30. In fata, miting, vreo 50 de persoane. Am intrebat, siderat, daca aia-i coada pentru vize si am aflat ca da, aia era. Unul din angajati era in concediu (deh, la ei sunt ceva mai muncitori, la noi au concedii) si mergea un singur ghiseu pentru depuneri. A intrat un baiat cu vreo 50 de dosare (agentie) si s-a terminat totul. La 12:30 am plecat cu mana goala. Am revenit peste o saptamana (program marti si joi, 8:30-12:30), de data asta la ora 8, cu gandul ca asa trebuie s-o rezolv. N-am rezolvat-o, la ora 8 am fost al 40-lea pe "lista" ad-hoc, pana la inchiderea programului au intrat vreo 25. Deja era clar ca, pentru a vizita Moscova, data viitoare trebuia sa platesc taxa de urgenta si sa iau viza in aceiasi zi. Nu puteam aplica pentru viza de tranzit la rusi fara viza tarii de destinatie. Asa ca am aplicat planul fail-safe: ora 4 dimineata! Am fost al 3-lea pe lista, la 8:30 am intrat, la 9 am iesit din ambasada, am platit la banca taxa de viza+taxa de urgenta (220+105 lei/pers), la 11 am luat viza si la 11:30 eram pe Kisseleff la Consulatul F. Ruse, unde am depus cererea de viza de tranzit, 1 zi, urmand sa o ridic peste o saptamana. Rusii baieti salon, foarte draguti, fara coada, eficienti.
Asadar, ziua plecarii:
15.08.2011 8:40-12:00 2h20' zbor OTP-SVO Aeroflot SU152 Airbus A319 Igor Kurceatov, numit in cinstea savantului rus care a activat in domeniul fizicii atomice, fiind unul dintre cei care au "pus umarul" la constructia primei centrale atomoelectrice din lume, in 1954. LF: plin la Y, 50% la business Loc: 7F plecat la timp, ajuns la timp.
Coada imensa la check-in, bine ca facusem OLCI de acasa si am mers direct la ghiseul de business, unde am rezolvat-o rapid, primind BP pana la destinatie. Evident, am inceput ziua cu un mic-dejun delicios si f. ieftin la autoservirea de la et. 1, avand avantajul unui view superb.
Vederi frumoase de la geam
Daca tot omoram timpul, verificari de ultim moment ale paperwork-ului:
Imbarcarea e de la busgate. Ne plimba ceva pe pista, ocazie cu care vad si Embraerul 175 de la Dniproavia cu care voi zbura la iarna.
In sfarsit, "rusul" nostru.
Inauntru, scaune noi, Recaro, din piele, confortabile. Spatiu la picioare bun, la fel ca la Tarom.
La Aeroflot intai se face "drink service", apoi se vine cu mancarea. Initial nu stiam care-i treaba si am crezut ca tot ce ne dau sunt sucuri si alune, nu m-ar fi mirat, insa dupa ce au terminat cu sucurile (naturale la pahar si cola, etc la cutie) au venit si cu mancarea, care a fost chiar buna pentru un mic-dejun pe un zbor de 2h si putin. In orice caz, mai mult decat glumele de la Malev, Lufthansa, etc.
Ceva timp am privit privelistea pe fereastra, daca stiti ce rau e cel de jos...
Apoi mancarea:
Deja ne apropiem de Moscova. Peisajul cam ca la noi, infrastructura ceva mai bine dezvolatata.
Aterizam pe Sheremetyevo, urmand sa fim debarcati la terminalul D, nou reconstruit.
Zona de business. La Aeroflot au pastrat zona de business ca atare pe avioanele "mici", respectiv scaune ca lumea de business, configuratie 2+2, seat pitch 38' cred. Stewardesele foarte zambarete si dragute, contrat parerii generale a americanilor ca nu zambesc si sunt ursuze, acest fapt fiind, in viziunea lor, "a cultural thing".
Ceva imagini din terminalul D:
Trecem rapid de pasapoarte, unde ma mir de cum arata toate doamnele-politist, in mod sigur iti vin o gramada de lucruri in minte uitandu-te la ele. Nu le-am facut poze fiindca era oarecum sinucigas sa fac gestul asta la frontiera la rusi, insa puteti sa ma credeti pe cuvant, inalte, blonde, ochi albastri, pana in 35 de ani.
Trecand de pasapoarte, ma indrept catre oarecum nou-deschisul (de 1 an) aeroexpress catre Moscova, tren care a rezolvat toata mafia taximetristilor si tot balamucul cu traficul auto infernal. Poate luam si noi exemplu, desi putin probabil.
Oarecum scump, insa nu mai scump ca in Viena, de exemplu. Biletul dus-intors costa 590 de ruble (59 de lei), one-way 320 de ruble. Trenuri noi, foarte confortabile, timp de parcurs Sheremetyevo-gara Belarusskaya: 35 minute fix.
Pe drum, peisajul e cam ca la noi: blocuri comuniste, garaje de tabla, graffiti-uri, balarii.
Ajungem in gara Belarusskaya, de unde trebuie sa schimbam catre metrou.
Tabelul cu plecari:
Interiorul garii deja incepe sa semene a rusesc, cu desene, fresce, eroii muncii socialiste, etc.
Iesim afara din gara si deja vedem o biserica cu cupolele aurite. Au rusii ce au cu aspectul asta.
Statia de metrou e la 50m de iesirea din gara. Aflam asta dupa ce intrebam pe cineva.
Trebuie sa mentionez ca am plecat spre Moscova cu 2 stereotipuri in minte:
1. E foarte scump. 2. Nimeni nu stie engleza.
La sfarsitul scurtei perioade petrecute in Moscova am plecat cu ambele stereotipuri demontate. Engleza stie tineretul, cam ca la noi, adica daca te adresezi unuia sub 35-40 de ani ai sanse sa stie engleza, iar referitor la preturi, mi s-a parut mult mai ieftin ca in restul Europei Occidentale, ceva mai scump ca la noi. Nimic de speriat.
Dupa ce am schimbat niste bani, am cumparat biletele de metrou. 1 calatorie=28 de ruble (2,8 lei). Pentru imensitatea de metrou moscovit, un pret mai mult decat corect. Fara sa mai punem la socoteala ca metrourile vin la 40-50 de secunde.
Incepem cu binecunoscutele scari rulante de la metroul moscovit. IMENSE! Avand in vedere ca din motive militare metroul s-a construit foarte adanc, scarile rulante sunt foarte lungi, de abia le vezi capatul, sunt inclinate mult mai abrupt decat la noi, si merg mult mai repede. Jos, la baza lor, sta o doamna care supravegheaza situatia, in caz de urgenta oprind scarile. O experienta in sine!
Impresionanta arhitectura metroului, marmura, candelabre, fresce, mozaicuri, etc. Fara mazgalituri, graffiti-uri, foarte curat.
Dupa cum am spus, sistemul de metrou este absolut impecabil. Trenurile sunt vechi, fac un zgomot infernal cand vin si pleaca din statie fiindca merg foarte tare, insa se deschid geamurile (si temperatura e foarte placuta, racoare, fiind mai adanc construit), sunt impecabil intretinute si la ora la care eram noi, deci in afara orelor de varf, veneau la 50 de secunde. Absolut impecabil.
Harta metroului.
Vederi ale statiilor
Am coborat la universitatea Lenina, foarte aproape de Kremlin.
Imediat vedem o parte din zidul inconfundabil al Kremlinului.
Ca sa intri in Kremlin trebuie sa achizitionezi macar biletul cel mai ieftin, care include vizitarea bisericilor din interiorul lui. Costul e de 350 de ruble. Alte alternative erau vizitarea Armureriei, vreo 700 de ruble, precum si sala diamantelor, pe care chiar as fi vrut s-o vad, desi costa vreo 500 de ruble, fiindca are o colectie de diamante impresionante. Din nefericire, fiind luni, era inchisa.
Asadar, ne asezam la coada, dupa ce cumparam biletele. Doamna de la bilete nu cunostea engleza, insa stia spaniola, deci ne-am inteles. Inainte de a intra in Kremlin, esti obligat sa-ti lasi rucsacul la oficiul de bagaje de dinainte de intrare, contra a 170 de ruble. Doamna de-acolo cunostea o engleza perfecta.
Dupa ce stam vreo 10 minute la coada (era control de securitate, poarta de metale ca la aeroport), timp in care observam ca 80-90% din turisti sunt rusi, intram in sfarsit in Kremlin.
Kremlinul este o cetate, o fortificatie inauntrul orasului in care se afla mai toate organele statului rus (presedintia, parlamentul, etc) precum si catedralele, cu turnurile lor aurite atat de reprezentative.
Tunul Tarului
Un grup de americani, se disting imediat prin privirea goala, spalata, tonul ridicat al vorbirii si faptul ca sunt manati in turma. De-aia nu concep sa merg "cu grup", e pur si simplu trist.
Unul din clopotele din catedralele Kremlinului. Impresionant cat este de mare, si, mai ales, de gros.
Si incepem...catedralele. Toate de pe la 1200, nu stiai la care sa te uiti mai intai. Acoperisurile aurite sclipeau foarte tare in soarele de august.
Prin Kremlin puteai sa pierzi lejer toata ziua vizitand, insa, datorita timpului limitat, in vreo 2h am iesit.
Cum ni s-a facut foame, deja ne faceam probleme cum or sa ne jupoaie rusii, daca vrem sa mancam langa Kremlin. Nu mica ne-a fost mirarea gasind niste carciumi la 20 de metri de zidurile Kremlinului, cu view excelent, si cu preturi de absolut bun-simt: berea cam 70-80-100 de ruble, pizza cam 250-300 de ruble, deci preturi cam ca la noi. Aveau inclusiv McDonalds, pe care l-am evitat.
O fantana foarte frumoasa langa Kremlin, langa care erau o gramada de terase, fantana in care se racoreau toti tinerii. Era frumos, avand in vedere ca nu erau tigani ca pe la noi, ci numai copii, pustani si, mai ales, pustoaice .
Zidurile Kremlinului vis-a-vis si McDonalds, exponentul capitalismului salbatic...
Mergem spre stanga si ajungem spre Piata Rosie. Din cate am inteles, Piata Rosie a devenit cunoscuta ca Rosie din cauza unei greseli de traducere, ea insemnand, de fapt, Piata Minunata. Poate un cunoscator ne va edifica asupra acestui aspect...
Muzeul de istorie
Faimosul GUM, magazinul poporului, acum plin de imperialisti ca Vuitton, Hermes si altii. In fata lui, niste cafenele care pareau scumpe. N-am incercat .
Muzeul de istorie,
O mica biserica, evident cu cupolele aurite
In Piata Rosie (care e absolut imensa!!!) erau pregatiri pentru o festivitate de la sfarsitul lui august/inceputul lui septembrie. Drept urmare, instalau niste tribune/scene/schele, care luau ceva din vederea generala asupra pietii, precum si impiedicau vizitarea lui Lenin, pe care vroiam sa-l adaug de oameni morti inghetati vizitati de mine, dupa Ho Chi Minh. Nu putea fi deranjat, a ramas pe alta data intalnirea...
Mausoleul
Si, in continuare, perla Pietei Rosii si simbolul Moscovei, Catedrala Sf. Vasile cel Mare, cu ale sale turle absolut unice si superbe.
Piata Rosie
Magazinul GUM cu zona de promenada si cafenelele pentru smecheri
Mormantul ostasului necunoscut. Am prins si schimbarea de garda, foarte frumoasa!
Ne indreptam spre metrou
Si plecam spre gara. E inca devreme dar ne luam marja ceva mai mare, nu vreau sa am surprize. Oricum, s-a hotarat, trebuie neaparat revenit in Moscova pentru inca 2-3 zile, eventual la pachet cu Sankt Petersburg. Ramane de vazut cand.
Ajungem la gara, unde bag o bere ruseasca (50 de ruble) si un sandwich excelent la subway-ul din incinta.
Ne suim in tren, de data asta toate scaunele pareau ca sunt de business. Foarte confortabile.
Ne apropiem de aeroport.
Ajungem si-n gara aeroportului.
Continuarea, intr-un post viitor.
Nota: daca se considera ca ceva din tr nu corespunde cu viziunea moderatorilor forumului, rog sa se stearga doar respectiva parte si nu intreg postul. Deasemenea, ca o simpla propunere pe viitor, poate ca ar trebui sa trecem la poze cu rezolutie ceva mai mare, gen 1024x768. 800x600 mi se pare ca ia foarte mult din farmecul fotografiilor, insa, poate, e doar parerea mea.
petrudimoff Fotograf
Numarul mesajelor : 1677 Varsta : 51 Localizare : Cluj-Napoca, Romania Data de inscriere : 05/04/2010
Subiect: Salut ! Vin 16 Sept 2011, 21:21
alexxxxx - frumos si impresionant trip report; felicitari si multumim ca l-ai postat , mai ales ca este din Rusia.
La unul din link uri ai uitat sa inchizi o paranteza si am rezolvat , deci se vede si poza respectiva. In rest , eu nu am nici o obiectie la ceea ce ai postat pentru ca nu se incalca regulamentul cu nimic.
Deocamdata dimensiune pozeleor ramane la 800X600 din mai multe motive despre care nu o sa vorbesc aici.
Asteptam cu interes sa publici continuarea calatoriei tale.
O seara placuta si un sfarsit de saptamana cat mai bun.
mihail Flight Level 200
Numarul mesajelor : 293 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 07/12/2009
Subiect: Re: Cu Rusii spre Est, de data asta: Moscova, Shanghai, Hangzhou, Malaezia, Hong Kong cu Aeroflot Vin 16 Sept 2011, 21:50
alexxxxx - frumos, mie mi-a placut. Imi aduce aminte de excursiile care le faceau parintii mei prin URSS cand eram copil: Kisinau, Odessa, Kiev, Minsk, Moscova, Leningrad sau Sank Petersburg acum...ce vremuri parca si acum vad pozele de grup ale muncitorilor excursionisti... Felicitari pentru calatorie si pentru ca ne-o povestesti si noua in TR. Asteptam continuarea.
alexxxxx Flight Level 100
Numarul mesajelor : 146 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/09/2009
Subiect: Re: Cu Rusii spre Est, de data asta: Moscova, Shanghai, Hangzhou, Malaezia, Hong Kong cu Aeroflot Vin 16 Sept 2011, 22:54
Multumesc pentru aprecieri. Stiu ca eu am cautat si nu prea am gasit informatii despre Aeroflot, deci sper sa foloseasca cuiva, mai ales ca ruta aleasa nu prea a fost "dezbatuta" prin trip reporturi pe-aici.
Continuam cu zborul spre Shanghai.
Plecarea e din terminalul F, ceva mai vechi si mai "prafuit", insa nimic de speriat. Wi-fi la liber.
Zborul nostru
Asadar,
Moscova Sheremetyevo (SVO) - Shanghai Pudong (PVG) Aeroflot SU 527 Airbus A330-300 15 aug 2011 21:30-10:10 (8h30 zbor) Loc: 27A plecat la timp, ajuns cu vreo 10 minute inainte.
Legroom bun, nu ca la Malaysian de 34 de inch, insa un 32 cinstit. Suficient, insa. IFE destul de slabut, cu multe filme rusesti, frantuzesti, etc insa si-a facut treaba.
Terminalul F, seara
Si plecam spre China
Meniu la clasa Economy. Impresionant.
Drinks service. Aeroflot are o politica "completely dry" pe unele zboruri. Adica la clasa economy pe anumite rute (Havana, Bangkok, Shanghai, Petropavlovsk-Kamtchatski, Vladivostok, Ioujno-Sakhalinsk, Khabarovsk ) nu se serveste alcool, nici cu bani nici fara bani, si evident n-ai voie nici sa-l bei pe-al tau adus de-acasa. Se pare ca cursa spre Shanghai e una "dry", asadar fara alcool. Probabil stiu ei ce stiu, sa nu fie probleme in avion... Cu rusii nu te pui la bautura. Asadar, ma multumesc cu niste Sprite.
Vine si mancarea. Foarte buna, pentru mancare de avion.Peste sau pui, cu salata de pui+pastrama, desert, etc.
Fiind un zbor de noapte, dupa masa am dormit. Sau am incercat, printre tipetele unui puradel chinez care a reusit sa tipe in continuu 5h, desi erau minim 7 oameni care faceau mai mare galagie decat el incercand sa-l linisteasca. Foarte multi chinezi in avion, se pare ca beneficiaza si ei de tarifele mici ale Aeroflot.
Dimineata a venit breakfast-ul...
Excelent, cu niste clatite fabuloase la desert.
Ne apropiem de Shanghai. A se observa smogul omniprezent, pe care cred ca absolut toti cei care ati mers in China l-ati observat. E cel care se face responsabil de faptul ca ziua nu vezi soarele, ci doar o lumina difuza. Data trecuta cand am fost in China, acum vreo 3 ani, la Guangzhou, dupa 4 zile de "ceata" am intrebat la receptie daca se ridica vreodata. Nu, nu se ridica decat foarte rar.
Aterizarea a fost perfecta. Sincer, dintre toti pilotii cu care am zburat pana acum, rusii mi s-au parut cei mai "meseriasi". Poate e doar o impresie, insa asa mi s-a parut.
Aeroportul din Shanghai e absolut imens. Cu trafic foarte mare la ora aia, se pare, fiindca am stat vreo 20 de minute pana s-a eliberat poarta unde trebuia sa "parcam".
Ceva activitate din aeroport
Privire asupra cabinei de economy.
Vecinul nostru, strabatuse un drum de vreo 12h din Londra, cred.
Lucrurile la imigratie si bagaje s-au desfasurat rapid, in 15-20 de minute de la coborarea din avion fiind cu bagajele in mana, gata sa ma indrept catre unul din principalele motive ale vizitei mele in Shanghai, Maglev-ul. Ceea ce-am aflat atunci, pe loc, m-a desumflat putin, insa n-a stirbit cu nimic experienta: in afara orelor de varf (9-10:45 si 14-16:45) trenul nu merge cu viteza maxima de 431 Km/h, ci doar cu 301 Km/h, timpul de parcurs fiind de 8min10' in loc de 7min20'. Experienta a fost frumoasa, drumul dintre aeroport si statia de metrou Longyang Road trecand imediat. Pretul biletului: 50 yuani (5 EUR).
De la statia Longyang road am luat metroul, cumparand bilete de la automat, pentru doar 2 yuani calatoria. Statia de destinatie: Nanjing road East.
Metroul din Shanghai: evident, nou si spotless.
Ca hotel in Shanghai, dupa indelungi cautari, am ales un hotel excelent, Astor House. Astor House a fost primul hotel "occidental" din China, infiintat la 1846, imediat dupa tratatul de la Nanjing care deschidea Shanghai-ul, ca port, lumii. Este situat excelent, chiar pe Bund, promenada celebra a Shanghaiului, langa Consulatul Rusiei (ce coincidenta). Aici au stat, de-a lungul timpului, personalitati marcante, cum ar fi Einstein (camera 304), Bertrand Russell (310), Ulysses Grant (presedinte SUA) (camera 410), Charlie Chaplin (camera 404). Am fost upgradati la o camera executive, cu vedere spre Bund, foarte confortabila. Hotelul respira istorie, fiind restaurat foarte frumos, poate chiar mai bine decat celalalt hotel istoric in care am stat, Hotelul Baron din Alep.
Lucrurile s-au desfasurat scurt pentru mine in continuare, o bere Tsing Tao din minibar ca sa intru in atmosfera locala si un binemeritat somn pana seara.
Seara am iesit la plimbare pe Bund. Bund-ul este promenada pe malul raului Huangpu, care trece prin Shanghai inainte de a se varsa in Fluviul Yangtze si apoi in Marea Chinei de est, Bund-ul fiind malul dinspre partea "coloniala" a Shanghai-ului, cu toate hotelurile vechi, sedii de ambasade, consulate, etc. Pe partea de vis-a-vis se inalta "noul Shanghai", PuDong-ul, cu zgarie-norii lui si imaginea de pe toti magnetii, turnul televiziunii, Oriental Pearl Tower. Noaptea, este o imagine de vis. Ziua, e mai putin spectaculos din cauza smogului. Ce trebuie mentionat e ca la ora 10 seara se da stingerea in Pudong, toate reclamele, luminitele si proiectoarele fiind stinse .
Hotelul nostru, din exterior. Contrastant cu zgarie-norii din Shanghai.
Pe promenada ne-am simtit vedete, eu si sotia. Desi in Shanghai sunt destui "occidentali", 95% din turisti sunt chinezi. Cel putin asta era impresia pe Bund, seara. Chinezi veniti din toate colturile, de la tara sau nu, admirau Shanghaiul. Cum la ei, in orasele/satele lor, nu prea cred ca vad prea multi "occidentali", se pare ca faceam impresie. Drept urmare, am facut poze , pe parcursul intregii plimbari, cu vreo 10 familii de chinezi, in diferite configuratii: toata familia cu noi, sotul cu nevasta-mea, sotia cu mine, copii cu amandoi, bunica in centru si noi pe laterale,etc. Erau foarte bine educati si ne rugau foarte frumos (prin semne, evident), asa ca era greu sa-i refuzi. Si nu in fiecare zi te poti simti vedeta!
Exista un Madame Tussaud si la Shanghai...
Destul de infometati, ne-am indreptat spre zona pietonala din Shanghai, Nanjing Road.
Aici, un acvariu frumos intr-o vitrina:
Cum intotdeauna imi place sa mananc in "bombe" locale, am ales o mancatorie pe o alee laturalnica, unde era full de chinezi. Mi s-a parut un loc bun. Cum in China cu engleza merge mai greu, mi-am ales dintr-o vitrina frigorifica niste ingrediente, pe care un nene le-a combinat cu niste taitei, intr-un ameste hot, atat la propriu cat si la figurat, avand in vedere ca era foarte fierbinte si foarte iute.
Vitrina cu "produse". N-am identificat decat cam jumatate, restul fiind alge, ierburi, diverse chestii incoltite, si diverse animale neidentificabile. Foarte bun, totusi!
Alegerea facuta:
Si rezultatul final.
Absolut excelent, iar pretul a fost f. prietenos: 30 de yuani cu tot cu bere (3E).
In drum spre casa ne-am mai oprit la un fast food chinezesc, care nu m-a impresionat asa tare...
Ajungand la hotel, am profitat de ocazie sa fotografiez sala de baluri a hotelului, absolut frumoasa, The Peacock Room. Acolo am si luat micul dejun a doua zi.
Imagini de prin hotel:
Cam asta a fost incursiunea in Shanghai. Foarte scurta si total insuficienta, trebuie neaparat sa revin si pe-aici, insa nu pentru mai mult de 1-2 zile. De fapt, cu exceptia plajei din Malaezia unde stiam ce si cum, toata excursia a fost gandita sa ofere "putin din toate", cu scopul de a nota unde vreau sa revin si unde nu, si pentru cate zile in fiecare loc. Un preview sau teaser, daca vreti.
Voi continua cu drumul cu trenul "normal-rapid" spre Hangzhou (daca tren normal poate fi numit un tren care are top speed de 350 km/h si face 45 de minute pe o distanta de 230 km) si o incursiune in orasul Hangzhou.
Valy Airport Level
Numarul mesajelor : 71 Varsta : 50 Localizare : Lugoj Data de inscriere : 25/10/2008
Subiect: Re: Cu Rusii spre Est, de data asta: Moscova, Shanghai, Hangzhou, Malaezia, Hong Kong cu Aeroflot Sam 17 Sept 2011, 07:50
Excelenta prezentarea! Astept continuarea. Sa ne pui la sfarsit o lista de costuri (bilete av,etc...)
vishzu Moderator
Numarul mesajelor : 1036 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 24/04/2008
Subiect: Re: Cu Rusii spre Est, de data asta: Moscova, Shanghai, Hangzhou, Malaezia, Hong Kong cu Aeroflot Sam 17 Sept 2011, 12:32
Foarte frumoasa experienta. Peste tot pe unde ai umblat am vazut o curatenia care lipseste cu desavarsire in tara noastra...Legat de trenul aeroport-Moscova care a eliminat pirateria taximetristilor sper se intample asta si la noi o data ce metroul din Bucuresti va ajunge pana la OTP...
Legat de metroul din Moscova auzisem ca este extrem de frumos inauntru; cu pozele facute de tine mi-ai confirmat acest lucru
Astept urmatorul episod
v-twin Airport Level
Numarul mesajelor : 43 Varsta : 36 Localizare : YYZ to OTP Data de inscriere : 15/04/2011
Subiect: Re: Cu Rusii spre Est, de data asta: Moscova, Shanghai, Hangzhou, Malaezia, Hong Kong cu Aeroflot Sam 17 Sept 2011, 18:14
Salut, foarte fain povestit. Tin sa-ti si multumesc pentru impresiile legate de Aeroflot; din motive complet ilogice am o mica fobie fata de tot ce-nseamna aviatie si Rusia avand in vedere frecventa accidentelor aviatice in tara aia dar vad ca insii chiar au o flota OK pentru Aeroflot.
Astept cu interes continuarea
Gripen Flight Level 200
Numarul mesajelor : 252 Varsta : 52 Localizare : Suedia Data de inscriere : 06/01/2011
Subiect: Re: Cu Rusii spre Est, de data asta: Moscova, Shanghai, Hangzhou, Malaezia, Hong Kong cu Aeroflot Sam 17 Sept 2011, 20:25
Frumoasa calatorie, Alex. Am fost in Moscova cu o gramada de ani in urma si mi-a facut placere sa revad imagini din Kremlin. Un mic comentariu despre Clopotul Tar: nu a apucat sa bata pentru nicio biserica din Kremlin, spargandu-se din pricina apei aruncate pe el in timpul unui incediu care a avut loc la putin timp dupa ce a fost turnat.
Petersburgul este un oras care merita vizitat si fara sa fie inclus la pachet cu altele. Daca poti rezerva-ti timp sau fa-ti aranjamente si pentru iesiri la palatele din jur, cel putin la Peterhof.
Astept impresiile din restul calatoriei.
P.S. Fara suparare, Mihail, dar Chisinaul era chiar si pe vremea aceea "Chisinau" si asa ar trebui sa ramana.
dan guina Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Localizare : ierusalim israel Data de inscriere : 03/05/2009
Subiect: Re: Cu Rusii spre Est, de data asta: Moscova, Shanghai, Hangzhou, Malaezia, Hong Kong cu Aeroflot Sam 17 Sept 2011, 23:28
Bravo,splendid TR,mi-a facut placere sa revad Moscova,oras in care mi-am petrecut 5 ani de adeolescenta si unde nu am mai fost de peste 30 de ani.Intradevar,intr-o acceptiune veche Krasnaya insemana si frumoasa si deci Piata Frumoasa. ps nu e vorba de universitatea Lenin ci de biblioteca (nationala) VI Lenin. Felicitari si asteptam....
fly_emirates Flight Level 100
Numarul mesajelor : 170 Varsta : 43 Localizare : Bucharest Data de inscriere : 28/12/2007
Subiect: Re: Cu Rusii spre Est, de data asta: Moscova, Shanghai, Hangzhou, Malaezia, Hong Kong cu Aeroflot Dum 18 Sept 2011, 00:48
frumos si exotic (cum ne-am obisnuit de la tine)... toata lumea asteapta continuarea povestii... desi stim cam ce munca e in spatele unui episod... felicitari pt spiritul de calator "inrait". varianta aeroflot am avut-o d emulte ori in vedere, dar din pacate timpul n u mi-a mai permis iesiri atat de lungi...dar totul va reveni la normal peste 1-2 luni...asa ca verificam mai atent aeroflotul si altele... P.S. moscova - un oras f frumos... de fapt urmaresc calatoria unor amici pe un alt blog, calatorie ca re a presupus si traversarea rusiei... ce minunatii de orase au oamenii astia (contrar parerii mele initiale - nejustificata, se pare), iar unele orase sunt chiar "estice"... felicitari!
alexxxxx Flight Level 100
Numarul mesajelor : 146 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/09/2009
Subiect: Re: Cu Rusii spre Est, de data asta: Moscova, Shanghai, Hangzhou, Malaezia, Hong Kong cu Aeroflot Dum 18 Sept 2011, 12:06
In primul rand, scuze ca intarzii cu continuarea, s-au adunat mai multe decat anticipasem in weekendul asta, insa cum prind putin timp imi fac timp si-l scriu, nu vreau doar sa arunc niste poze si atat. Ma bucur sa vad ca Moscova a incitat atat interes. Si pe mine ma interesa intr-un mod deosebit, vroiam sa-mi fac o impresie proprie despre un loc despre care auzisem atatea pareri, majoritatea de la oameni care nu calcasera pe-acolo. Si am avut dreptate, parerea proprie difera fundamental de cea auzita de la altii. In viitor vreau in mod clar sa ajung la Sankt Petersburg, si nu, nu la pachet cu altele, ci ca main attraction. Doar ca mai mi-au ramas niste lucruri de vizitat si in Moscova (de exemplu, imi pare rau ca n-am apucat sa vad statiile de metrou cu adevarat impresionante, se pare ca ce am vazut eu e mai nimic fata de ce "poate" Moscova la capitolul metrou) si vreau sa merg in Moscova pentru o noapte si sa iau trenul (sageata rosie) catre S.Petersburg. Pretul pentru S.P si Moscova e acelasi la Aeroflot, aprox. 160 E, dar simt ca mai e ceva de facut, totusi, prin Moscova. Mai ales ca preturile la hoteluri au mai coborat fata de astronomicele 2-300$ la 3 stele acum vreo 2-3 ani. Acum gasesti hoteluri de 4 stele (Cosmos) la 130$, deci foarte decent. Multumesc, Gripen, pentru precizarea despre Clopotul Tar. N-aveam idee ce l-a putut sparge, avand in vedere cat de gros este.
@ dan guina: ai dreptate, am batut campii cu Universitatea Lenin. Evident ca nu e Universitatea, e Biblioteca. Multumesc de corectura .
fly_emirates, avand in vedere "inclinatiile" de calatorie pe care le-am vazut si la tine, iti recomand cu placere aeroflot, sa-l ai in vedere, mai ales cu noile destinatii adaugate (Saigon, Colombo, Male, etc).
Tummelisa Flight Level 100
Numarul mesajelor : 148 Varsta : 52 Localizare : Suedia Data de inscriere : 04/01/2011
Subiect: Re: Cu Rusii spre Est, de data asta: Moscova, Shanghai, Hangzhou, Malaezia, Hong Kong cu Aeroflot Dum 18 Sept 2011, 23:41
alexxxxx a scris:
In primul rand, scuze ca intarzii cu continuarea, s-au adunat mai multe decat anticipasem in weekendul asta, insa cum prind putin timp imi fac timp si-l scriu, nu vreau doar sa arunc niste poze si atat.
Iti multumesc si eu pentru poveste si sper sa gasesti timpul pentru continuare. Se spune ca o fotografie face cat o mie de cuvinte... eu insa am apreciat in mod deosebit faptul ca ne-ai povestit impresiile tale mai cu seama fiidca nu am ajuns inca nici la Moscova si nici la Shanghai.
strainu Flight Level 300
Numarul mesajelor : 333 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 11/04/2010
Subiect: Re: Cu Rusii spre Est, de data asta: Moscova, Shanghai, Hangzhou, Malaezia, Hong Kong cu Aeroflot Lun 19 Sept 2011, 00:13
alexxxxx, you're my hero! I-am arătat prietenei pozele din avionul spre Shanghai și în sfârșit am auzit și altceva decât "ce-o să fac eu 10 ore în avion până în Hong Kong?"
Dacă știam că faci doar 35 de minute până în oraș, poate-aș fi luat și eu bilete direct din OTP la SVO. Eh, asta e, data viitoare.
Mulțumim pentru pozele de până acum și de-abia aștept partea care mă interesează direct (Hong Kong).
atr_42_500 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1059 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/03/2008
Subiect: Re: Cu Rusii spre Est, de data asta: Moscova, Shanghai, Hangzhou, Malaezia, Hong Kong cu Aeroflot Lun 19 Sept 2011, 09:34
Incantator, multumim!
alexxxxx Flight Level 100
Numarul mesajelor : 146 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/09/2009
Subiect: Hangzhou Lun 19 Sept 2011, 11:21
Bun, continuam cu drumul spre Hangzhou, orasul cel mai turistic din China (pentru chinezi).
Faptul ca am ajuns la Hangzhou are doua considerente:
1. Exista un tren rapid cu care sa ma dau intr Shanghai si Hangzhou 2. De-acolo urma sa iau AirAsiaX catre Malaezia.
Pe undeva, la punctele secundare, vine si faptul ca eram curios sa vad Hangzhou West Lake, lacul "iconic" care a fost incadrat de Unesco la World Heritage site.
Plecarea spre Hangzhou incepe din gara Shanghai Hongqiao, care este lipita de Aeroportul cu acelasi nume, care primeste trafic preponderent intern (insa, cred, de x ori mai mare decat Otopeni-ul, A330 si mai mari nefiind ceva iesit din comun pentru cursele interne chinezesti). Spre Hangzhou pleaca trenuri din jumatate in jumatate de ora, din Hongqiao, si vreo 3-4 pe zi din gara centrala a Shanghai-ului.
Asadar, am ajuns cu un taxi la gara (sunt destul de ieftine, a fost vreo 10-12 euro cursa si am mers vreo 40 de minute pe autostrazi), am vazut ca am pierdut trenul de ora 1 si ne-am luat bilete la cel de 13:20. Biletele costau vreo 82 de yuani la economy (3+2 scaune) si 131 yuani (~14 E) la Business, unde ne-am si luat.
In concluzie:
Shanghai Hongqiao-Hangzhou Xiaoshan distanta: ~220-230 Km Timp de parcus: 45 minute Viteza maxima: 350 Km/h
Gara e imensa, gen aeroport, cu porti de imbarcare unde te lasa sa intri spre peron doar cu 10 minute inainte de plecarea trenului.
Odata coborati spre peron m-am apucat sa fac poze la minunea tehnicii chineze, CRH 380. Tren facut de chinezi cu tehnologie chineza si know-how chinez. Or so they say . Oricum, impresionant...
Trenul pleaca imediat si incepe sa accelereze spre viteza maxima. Scaunele sunt ultra-confortabile, spatiu la picioare foarte bun. Face cu prisosinta banii!
Ce mi s-a parut frumos era ca la 350 Km/h stateai in picioare fara nici un efort, vibratiile fiind aproape inexistente. Oricum, infinit mai mici decat pe caile ferate modernizate de la noi...
Un film care arata cam cum se poate circula cu trenul. Nu pot sa nu ma gandesc la distanta similara cu, la noi, Bucuresti-Constanta sau Bucuresti-Craiova, si nu pot sa ma gandesc ca, la 45 de minute timp de parcurs city center-city center si cu un pret la abonamente ok e perfect viabil sa poti face naveta. Asta da mobilitate sociala...
Pun filmul fara sa-i schimb coloana sonora, ignorati chatul nostru si incercati sa auziti "fluieratul" trenului care se aude din cand in cand, ziceai ca decoleaza, un sunet absolut superb! E hd...
Ajunsi in gara din Hangzhou, e un contrast ciudat intre bestia noastra si vagoanele "normale" parcate la linia alaturata, precum si gara "normala", cu peron in aer liber...
Dupa o cursa scurta cu taxiul (a se observa "cusca" existenta la toti taximetristii pe care i-am vazut in China), ajungem si la hotelul nostru, Huachen International. Marele avantaj: vederea catre West Lake. Trebuie mentionat ca, daca in Shanghai mai gaseai, rar, pe cineva care sa priceapa cat-de-cat engleza, in Hangzhou treaba s-a terminat complet. Am avut inspiratia si am rugat receptionistul din Shanghai sa-mi scrie numele hotelului si adresa din Hangzhou in chineza, lucru care s-a dovedit deosebit de util. La hotelul unde am stat (de 4 sau 5 stele), doar managerul baiguia ceva engleza, si a fost omul care sa stie cea mai multa engleza pe care l-am intalnit in Hangzhou.
Vederea spre West Lake. A se observa, iarasi, smogul puternic.
Dupa ceva odihna am iesit in recunoastere, sa vedem care-i treaba cu lacul de vest.Trebuie sa marturisesc ca arata foarte frumos, in lumina asfintitului. Lume - ciopor.
Dupa ceva invarteala pe langa lac, gandul a fost simultan si comun: sa cautam ceva de mancare. Criteriul - acelasi: cat mai plin si cu cat mai multi chinezi. N-a fost greu, in tot orasul intalnind doar un american ratacit (si la propriu si la figurat).
Asadar, am intrat intr-un local care ni s-a parut ca respecta cerintele, si am analizat meniul:
Hazardul si-a facut treaba, si n-am gresit prea mult. Doar vinul de orez pe care l-am comandat fara sa stiu era oribil, nu recomand nimanui! L-am spalat rapid cu 2 beri ( se pare ca majoritatea berilor pe care le gasesti sunt 'light', cu doar 2-3% alcool, sau am nimerit eu prost) si s-a rezolvat. Mancarea, in rest, foarte buna. Cum cred ca ati mai auzit, n-are absolut nimic in comun cu mancarea "chinezeasca" de la noi. N-am gasit nimic care sa semene cu ceva "chinese" ce mancasem acasa, nici macar pe-aproape.
A doua zi a fost zi de plimbare prin Hangzhou, avand toata ziua la dispozitie, avionul fiind de-abia la 11 noaptea.
Vedere de ansamblu, de la micul dejun, spre lac:
Lacul este plin, dar plin de lotusi pe margini:
Vedere de ansamblu asupra lacului:
Luam un vaporas care sa ne plimbe pe nenumaratele insule artificiale, gradini, amenajari de pe lac si din jurul lui. Ascultam explicatiile ghidului (in chineza, bineinteles) si admiram lacul.
O mica sarja de lotusi:
Ne plimbam printr-una din gradinile "parcului" unde gasim si un Starbucks facut in specificul locului. Asta da integrare...
Gasim si costumele de la spectacolele tematice care se dau seara pe malurile lacului...
Seara vine destul de rapid, gasim iarasi un restaurant unde, dupa indelungi cautari, ni se da si o lista in engleza a celor mai populare mancaruri (sau a celor pe care au stiut sa le traduca). Meniul in chineza avea vreo 6 pagini, cel in engleza jumatate de pagina. Alegem de-acolo beggar's chicken, o specialitate locala cu pui lasat la fermentat-macerat cateva zile (cateva zile bune, as zice eu) pana cand carnea se desprinde foarte usor de pe os, si astfel totul e foarte usor de mancat, de la cap si pana la ghiare. Umplut cu varza si alte ierburi, neidentificabile. Excelent!
Mai facem ceva shopping si apoi ne cam pregatim sa plecam spre aeroport.
Dupa ce ii rugam pe cei de la hotel sa ne gasesca un taxi, ne punem si asteptam, afara. Si asteptam vreo 20 de minute, pana cand baiatul ne face rost de un taxi. Citisem pe internet ca, la ore de varf, in Hangzhou e foarte greu sa gasesti taxi, insa nu prea credeam...
Dupa un drum ce dureaza aproximativ o ora si un sfert (n-as fi crezut ca-i asa mare orasul ala!), ajungem la aeroport. Aeroportul serveste in principal pentru curse locale, insa are si vreo 2-3 internationale, cum este cursa noastra (AirAsiaX spre KL) si am inteles ca si KLM a deschis o cursa spre Hangzhou.
Aeroportul mare (doar e China!), curat si modern.
Cateva precizari:
Air Asia X s-a inscris la OptionTown, vanzand, prin sistemul lor, upgrade-uri la Business Class. Sistemul, pentru cine nu-l cunoaste, e urmatorul:
Intri pe site la Optiontown, alegi Upgrade Travel Option si introduci itinerariul (daca compania cu care zbori s-a inscris in sistemul lor). Apoi vezi preturile pentru upgrade de la clasa la care calatoresti la business sau, dupa caz, first. In cazul nostru, era doar cazul de upgrade la Premium Class, clasa "business low cost" a celor de la Air Asia. Exista o taxa fixa, de inscriere (vreo 3 euro/pers, in cazul nostru) si o taxa returnabila, in caz ca upgrade-ul nu se aproba. Pentru zborul nostru (de 5h) taxa era de 160 RM (160 lei). De nerefuzat. Conditiile sunt ca te anunta ei pe mail daca upgrade-ul s-a aprobat cu 4 zile pana la 4h inainte de ora zborului. Cum la business la Air Asia ai deja incluse mancarea si 20 kg de bagaj, cand am facut rezervarea la economy nu mi le-am cumparat, fiind nereturnabile. Cand am predat camera, la ora 12, nu imi venise nici un mail cum ca ma upgradasera, deci am crezut ca sansele sunt minime, deci am cumparat bagajele de pe site (vreo 15 euro fiecare). Nu mica mi-a fost mirarea cand am verificat mailul, seara, in hotel, inainte sa plec spre aeroport ca mi-a venit mail de confirmare a upgrade-ului...
Asadar, la aeroport...
Zborul nostru
Zona airside, cu un monopol la duty-free China Duty Free...
Biletul, clasa J
Our ride...
Zborul:
Hangzhou - Kuala Lumpur LCC Terminal AirAsiaX D7 2605 Airbus A330 18 aug 2011 23:20 - 04:20 Clasa Premium, loc 1H La business 100% full, banuiesc ca de-aia m-au upgradat asa tarziu. Plecat la timp, ajuns cu 20 de minute mai devreme.
Ne imbarcam si gasim locurile noastre, cu scaune lie-flat:
Legroom
O apa din partea AirAsia (putin diferit de sampania primita la business la Malaysian, dar conceptul e ca doar scaunul e de business, ceea ce mi se pare corect).
Vine si masa, tot inclusa in "pret", foarte buna:
Dupa care cumpar o bere (8 lei) si ma culc, scaunul intinzandu-se intr-un pat complet. Pilota si perne incluse .
Niste vecini care s-au culcat din primele 5 minute
Zborul a fost foarte confortabil, prinzand niste ore bune de somn intr-o pozitie umana. Money well spent. Inainte de aterizare, cumpar si o cartela TuneTalk (tot marca a AirAsia), pentru doar 5 RM (5 lei) primind echivalentul a 100 mb internet si vreo 30 de minute de convorbiri locale.
Ajungem pe la ora 4 in Kuala Lumpur (terminalul low-cost, din pacate, care nu prea face cinste Malaeziei, mai ales in comparatie cu terminalul "international"). Avionul spre Kota Bharu (pt. Perhentian) era la ora 7. Continuarea, dupa cum se intuieste, in episodul urmator...
alexxxxx Flight Level 100
Numarul mesajelor : 146 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/09/2009
Subiect: Re: Cu Rusii spre Est, de data asta: Moscova, Shanghai, Hangzhou, Malaezia, Hong Kong cu Aeroflot Mar 20 Sept 2011, 15:17
@strainu: din fericire, avioanele mai mari, care zboara pe distante mari, ofera confort mai mare decat avioanele narrow-body: cam 5-10 cm in plus spatiu la picioare, recline putin mai mare, IFE, atmosfera mai putin claustrofobica. Iti recomand, pentru a minimiza timpul petrecut in avion, sa zbori spre est: fie cu rusii, fie cu turcii, fie cu finlandezii, fie cu arabii (qatar). Pana in Hong Kong nu cred ca trebuie sa-ti faci probleme la timpul petrecut in avion, trece mai repede decat ai crede (adica nu tu, ci prietena ta nu trebuie sa-si faca probleme). La tine sunt convins ca nu e cazul, deobicei aia care intra pe forumul asta n-au probleme cu timpul petrecut in avion, ci dimpotriva...
alexxxxx Flight Level 100
Numarul mesajelor : 146 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/09/2009
Subiect: Re: Cu Rusii spre Est, de data asta: Moscova, Shanghai, Hangzhou, Malaezia, Hong Kong cu Aeroflot Mar 20 Sept 2011, 15:23
Dupa 3h petrecute intr-o cafenea cu internet din terminalul low-cost al Kuala Lumpur, am purces spre avionul care urma sa ne duca spre insoritele Perhentian, via aeroportul din Kota Bharu. Am mai fost acolo acum 2 ani, si n-am regretat sa ma intorc anul asta, cu greu se poate bate, in Asia de SE ce ofera insulele astea vs cat platesti. Asta daca ce cauti este liniste, sub 20 de oameni in sight, diving bun si ieftin, si totusi sa beneficiezi de confort.
Kuala Lumpur LCCT - Kota Bharu Sultan Ismail Petra Air Asia AK5296 Airbus A320 19.08.2011 7:40-8:35 70% plin plecat-ajuns la timp
Mancarea. Am ales din noile meniuri ale Air Asia, Pancake si Pizza. Bunisoare.
Raul Kelantan, care trece prin Kota Bharu
Zbor scurt, fara evenimente. Aterizam pe aeroportul Sultan Ismail Petra, o binevenita revedere, nu-l mai vazusem de-acum 2 ani...
Un ATR 72-500 al Firefly, abia aterizase si el.
Ne luam bagajele, luam bilet la taxi pana la Kuala Besut + barca (Kuala Besut - Perhentian) de la ticket counterul de la sosiri. Preturile, aceleasi ca acum 2 ani (78 RM Taxiul - drum de vreo ora) + 70 RM barca/persoana dus-intors. Total 218 RM. Cu diferenta ca acum se puteau lua si bilete la barca direct din aeroport.
Ajungem in Jetty Kuala Besut
Platim taxa de conservare a rezervatiei (5 RM/persoana) si pornim catre insula
Referitor la cazarea in Perhentian, treaba sta in felul urmator: cazarile "bune", adica pret bun, locatie buna, servicii bune sunt rezervate cu minim 6-8 luni inainte, pentru sezonul de varf (iulie-august). Am vrut sa stau din nou a Abdul, unde am stat si acum 2 ani, insa in decembrie erau fully booked. Am incercat la alta cazare cautata, Petani, unde dupa ceva negocieri a reusit sa ma "strecoare". Rezervare facuta din decembrie pentru August. Locatie superba (desi coralii din fata "resort"-ului erau morti), doar 5 casute, pret bun (100 RM/noapte), insa la fata locului am aflat un detaliu care-mi scapase: dus cu apa rece. N-ar fi fost o problema daca apa era macar tinuta intr-un rezervor, la soare, cum temperatura nu scadea sub 22-23 de grade noaptea, insa ea venea direct dintr-un izvor, drept urmare era rece. Eu n-aveam vreo problema, insa sotia da. Asadar, a doua zi am inceput cautarile pentru alta locatie si am avut un noroc chior: la Abdul cineva anulase rezervarea, asa ca aveau o camera fix pe perioada cand aveam eu nevoie. Pretul era peste dublu, insa merita.
Petani beach:
Ceva mancare la restaurant
Locatia foarte frumoasa
Restaurantul:
Dupa 2 nopti ne mutam pe insula mare, la noua locatie:
Restaurantul la noua locatie:
Plaja din fata cabanei
O sa va plictisesc in continuare cu ceva poze de la scufundari. Sunt foarte bune si foarte ieftine aici, cred ca printre cele mai ieftine existente (cam 80 RM/scufundare cu tot echipamentul inclus). Am facut scufundari in fiecare zi.
Prima zi, o scufundare de la mal, de acomodare:
Pufferfish (peste balon)
Clownfish (celebrul Nemo, in anemona lui)
De a doua zi, trecem la scufundari ceva mai serioase
Bluespotted stingray:
Testoasa destul de mare. I se zicea "the tripod", avea un picior lipsa, i-l mancase un rechin.
In continuare, o pisica de mare de dimensiuni mari, cam 2m si ceva cap-coada.
Bumphead Parrotfish
Parrotfish
Nemos:
Razorfish. Sunt niste pestisori foarte subtiri (de unde si numele) care stau cu "nasul" indreptat spre nisip. Daca apare vreun pericol, stiu sa inoate si normal
Giant pufferfish. Cu un prieten cu care inota in tandem - a se vedea sub el
Angelfish si un Remora
Ceva corali foarte frumosi:
Un peste papagal surprins dormind intr-un coral. Dupa ce l-am "trezit" a plecat, dar cam "morocanos"
Pe dansul nu l-am identificat. Daca sunt diveri mai avansati printre noi...
O anemona
Vizibilitate buna
Un superb Lionfish
Alte imagini
Boatmen-ul
Spre sfarsit, ceva poze de pe o plaja pustie, la 50-100m de cabana unde am stat:
Din fata cabanei
Cam asta fuse prin insule. Daca va mai intereseaza ceva, imi spuneti. Sper ca n-am batut prea mult campii cu pozele de la scufundari, imi imaginez ca nu pe toti ii intereseaza pesti si alte lighioane...
fly_emirates Flight Level 100
Numarul mesajelor : 170 Varsta : 43 Localizare : Bucharest Data de inscriere : 28/12/2007
Subiect: Re: Cu Rusii spre Est, de data asta: Moscova, Shanghai, Hangzhou, Malaezia, Hong Kong cu Aeroflot Mar 20 Sept 2011, 18:31
superbe pozele. cele de la scufundari sunt foarte reusite. clar ca daca mai citesc inca un episod din TR-ul tau mai am putin si ma pun pe cautat bilete "accesibile". tocmai ce ruleaza airasia un promo free seats (valabil pt asia) )) sunt de acord cu tine ca asia e o destinatie de top pentru petrecut concediul. iar faptul ca suntem la oarecare distanta de ea o face sa fie si mai exotica (daca se accepta) decat o percep altii.
Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
Subiect: Re: Cu Rusii spre Est, de data asta: Moscova, Shanghai, Hangzhou, Malaezia, Hong Kong cu Aeroflot Mar 20 Sept 2011, 23:28
Wow! What a trip!
Foarte frumos si captivant. In viitorul apropiat sper sa merg ajung si eu in Moscova. Intradevar, preturiile par foarte decente. Am avut impresia ca te costa o gramada de bani sa mergi acolo. Aeroflot s-a schimbat mult de cand nu mai este URSS.
Si pozele sub-agvatice sunt superbe
Bravo! Mersi pentru report
v-twin Airport Level
Numarul mesajelor : 43 Varsta : 36 Localizare : YYZ to OTP Data de inscriere : 15/04/2011
Subiect: Re: Cu Rusii spre Est, de data asta: Moscova, Shanghai, Hangzhou, Malaezia, Hong Kong cu Aeroflot Mier 21 Sept 2011, 01:06
Admir curajul de a manca "in orb" la chinezi. Imi place tare mult mancarea lor dar mereu ma duc la localuri unde descriu ingredientele din meniuri (oricum ce scrie in engleza si ce scrie in chineza e diferit). Vecinii mei de palier gatesc des si din cand in cand imi vine sa fug din bloc.
Multumiri si pentru partile astea de excursie, felicitari
vishzu Moderator
Numarul mesajelor : 1036 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 24/04/2008
Subiect: Re: Cu Rusii spre Est, de data asta: Moscova, Shanghai, Hangzhou, Malaezia, Hong Kong cu Aeroflot Mier 21 Sept 2011, 10:03
Inca 2-3 episoade in felul asta si personal il voi considera TR anului de gratie 2011 @ Rospotters.
metalactual Membru activ
Numarul mesajelor : 538 Varsta : 56 Localizare : Buc. Data de inscriere : 19/02/2008
Subiect: Re: Cu Rusii spre Est, de data asta: Moscova, Shanghai, Hangzhou, Malaezia, Hong Kong cu Aeroflot Joi 22 Sept 2011, 08:37
Foarte frumoasa povestea, pana aici. Astept continuarea @alexxxxx.
Este de luat in calcul varianta ruseasca, din ce vad eu in special pe relatia cu China. Spre Asia de SE nu am putut sa ma leg de ei, cand am avut nevoie. Si eu vreau sa "ma dau" cu Maglev-ul. As zabovii mai mult in Shanghai, de fapt as face o excursie doar pentru China + HK + Macao, de min. 2 saptamani. Am inteles ca ar fi un tren "beton", intre Shanghai si Beijing si as vrea sa-l folosesc intre cele doua puncte. Calatoria dureaza aproape 5 ore, la o medie de 300 km/h. Daca iei avionul, tot acolo ajungi ca timp, adunand si timpii de asteptare/morti.
Asa cum sti, la anul ajung si in Perhentian. O sa te rog sa-mi mai dai cateva detalii. Nu aici, ca sa nu poluez forumul.
Multumesc pentru rabdarea de a posta aici, ai TR-uri foarte bune. Personal stiu cat timp se pierde cu asa ceva, asa incat sunt rabdator pana apare continuarea. Bafta !
alexxxxx Flight Level 100
Numarul mesajelor : 146 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/09/2009
Subiect: Re: Cu Rusii spre Est, de data asta: Moscova, Shanghai, Hangzhou, Malaezia, Hong Kong cu Aeroflot Joi 22 Sept 2011, 12:44
vishzu: ma simt onorat, desi nu consider ca e vreo "competitie" la tr-uri. Fiecare isi povesteste experienta, care, poate, va fi de folos altuia.
metalactual: da, China in mod sigur merita mai mult. Nici n-ar avea cum altfel, la cat de mare si diversa este. Trenul "beton" poate o sa-l testez si eu la anul, in functie de ce destinatie aleg (sunt in dubiu daca sa fac o calatorie mai "mare" in timp sau in spatiu, adica oscilez intre Coreea de Nord + plaja in Malaezia/Indonezia sau Pacificul de Sud (Fiji, Tonga, Vanuatu, etc) ). Daca ajungi sa te dai cu trenul ala inaintea mea, scrie si tu ceva pe-aici sunt foarte interesat! Despre Perhentian, nu ezita (tu sau orice user de-aici) sa ma intrebi, acum chiar sunt "avansat" pe zona respectiva.
Ok, acum continuarea. Adica ziua plecarii spre Hong Kong. Postul asta e mai multa vorbarie decat poze. Sper ca experienta mea sa ajute, vreodata, pe cineva. Si sper sa nu va plictisesc, deobicei pozele sunt mai "cautate" intr-un trip report decat pataniile.
Aici intervine o "mica" poveste. Cam toate biletele de avion le-am cumparat cu ~6 luni inainte de zbor, cu exceptia zborului din Kuala Lumpur spre Hong Kong, care trebuia sa fie cam pe 27-29 august, ca sa-mi ramana 2-4 nopti in HK. Problema era ca singurii care zboara direct din KL spre HK (la categoria LCC) sunt Air Asia. Eh, si la Air Asia pretul biletului pentru datele vizate de mine a inceput de la 150 de euro/pers. Inainte si dupa intervalul vizat cu 5 zile (deci pana pe 24-25 august si dupa 3-4 septembrie) pretul era de vreo 40-50 E/persoana. Preturi one-way, ca one way aveam nevoie. Am tot zis ca astept promotii, modificari de preturi, etc, verificat zilnic/la cateva zile site-ul, insa pretul a tot crescut, usor-usor, pana cand a ajuns cam 1300 RM/pers, fara bagaje, adica vreo 310 E/pers/one-way, cu vreo 2 luni inainte de zbor. Adica crunt. Pe masura ce se apropia data plecarii, studiam alternative. Alternative spre HKG sau Macao, care sunt ori prin Singapore, ori cu Cebu Pacific, prin Manila. Ori tot cu Air Asia, insa cu plecare din Penang (m-ar fi avantajat, exista zbor Kota Bharu-Penang direct cu Firefly) sau din Kota Kinabalu, insa preturile erau identice cu cele cu plecare din Kuala Lumpur. Pana la urma, am facut compromisul si am ales sa plec din Singapore. Am cumparat biletele de la Jetstar, 270 E/2 persoane/SIN-HKG one-way. Urma sa plec la pranz din Kota Bharu, sa schimb avionul in Kuala Lumpur si apoi in Singapore. Mi-am luat, in mintea mea, suficiente precautii: 4 ore interval intre fiecare 2 zboruri, teoretic mai mult decat suficient ca sa schimb avionul.
Eh, si vine, cum v-am spus, ziua plecarii.
Mai admiram putin insula de pe jetty, in timp ce asteptam sa vina barca sa ne duca pe tarm:
Avionul nostru pleca pe la 15, ajungea in KL la 16, urmatorul avion spre SIN era pe la 20, ajungea in SIN la 21, avionul spre HKG pleca la 01:30. Plenty of time.
Ajungem la aeroport, plecarea era on-time, dam bagajele, mai facem ceva cumparaturi si trecem airside. Si asteptam. La un moment dat vedem cum incepe sa ploua. Dar ploaie serioasa. Aterizeaza un Malaysian, care urma sa plece cu 20 min. inaintea noastra.
Si mai asteptam cam 40-50 de minute, avionul Air Asia care trebuia sa aterizeze nu mai ateriza. Ma duc si intreb pe cineva de la AirAsia ce se intampla, si-mi spune ca avionul care trebuia sa aterizeze s-a intors la KL, din cauza vremii. Il intreb care va fi intarzierea, si-mi spune " about 3hrs, Sir". O ora pe drumul de intors, una sa realimenteze, una sa se intoarca. Ii explic ca am conexiune cu ei si-mi recomanda sa ma duc la biroul de ticketing, sa ma mute pe ultimul zbor al zilei de la KL la SIN, cel de 21:00.
Ma duc la baietii aia, care ma muta pe urmatorul zbor si m-asigura ca e totul bine, odata ce ploaia se opreste. Problema principala a fost ca ploaia nu s-a oprit, a mai continuat ceva timp. Facandu-se ora 6 si avionul nu aterizase, m-am dus iarasi sa intreb ce si cum, cand baiatul mi-a explicat ca avionul abia ce decolase din KL, urma sa ajunga pe la 7 si sa plece inapoi spre KL pe la 7:45. Cu un calcul scurt, n-aveam sa prind avionul spre SIN de la 9. Atunci cei de-acolo ma linistesc, sa nu-mi fac probleme, imi spun ca vorbesc ei sa-mi dea bagajul direct la scara avionului, si sa ma duc direct la Service Desk in KL, ca au vorbit si acolo si ne asteapta. Mai erau vreo 8-10 oameni in situatia noastra, asa ca ma linistesc, putin.
Asadar, zborul:
KBR (Kota Bharu Sultan Ismail Petra Airport) - KUL (LCCT terminal) 28 aug 2011 15:10-16:10 Airbus A320 Air Asia. Plecat cu 4h30' intarziere. Ajuns, evident, cu aceiasi intarziere.
Vecinul, Malaysian-ul de mai devreme care nu decolase inapoi din cauza vremii si o coada de Air Asia, care trebuia sa plece la ora 17.
Mancarea, desi niciunuia nu ne mai ardea de mancare..
Aproape de aterizare
De-aici incepe balamucul. Baiatul de la handling ne explica ca nu poate sa ne dea bagajele la scara, sa mergem la banda. Mergem acolo, insa problema era ca bagajele noastre nu apareau nici acolo. In timpul asta trec pe langa noi vreo 2 francezi care erau in situatia noastra, insistasera si le dadusera bagajele la scara avionului. Mai erau cam 10' pana la decolarea avionului spre SIN. Raman doar urme de sperante, in lipsa bagajelor. O trimit pe nevasta-mea la service desk sa vada ce si cum, eu inhat un baiat de la lost and found si merg cu el la avion, sa cautam bagajele. Nu erau. Bun, deja situatia era pierduta. Nevasta-mea se intoarce, spunand ca pe toti ceilalti i-a pus in cursa de dimineata spre SIN. Pe noi nu ne prea ajuta, n-aveam de ce sa mergem in SIN daca am pierdut avionul SIN-HKG. Dupa enspe telefoane, cei de la lost and found ne spun ca bagajele nu-s, cel mai probabil au uitat sa le puna in avion in Kota Bharu, sa completam formularul si ni le trimit ei. Problema care se punea era ca nu prea stiam unde sa ni le trimita. La HKG nu stiam cand mai ajungem... In fine, ramane ca ni le trimit la adresa hotelului din HKG, cu un telefon in prealabil. Asta daca le gasesc.
Ne mutam la service desk. Chemam supervisor-ul, care tocmai pleca acasa. Si incepem analizarea alternativelor. Care erau triste.
Adica in felul urmator: motivul pentru care gasisem preturile alea astronomice, pentru Air Asia, de 300 si ceva E/persoana/sens pana la HKG era nu ca era vreo sarbatoare in Hong Kong sau Macao, cum crezusem eu (am cautat de-am innebunit ce draci de festival/Grand Prix/whatever se desfasura in HK sau Macao fix cand ajungeam noi, fara rezultat), insa a doua zi, pe 29, era sfarsitul Ramadanului. Adica Hari Raja, in Malaezia. Cand, se pare, absolut toata lumea pleca de-acasa sau spre casa sau in excursie.
Concluzia era urmatoarea: toate zborurile spre HKG si Macao erau fully booked pe o saptamana de-atunci inainte. Intru pe net, ma uit la zborurile din Singapore spre Hong Kong, erau toate fully booked pe 5 zile inainte. Mergem la biroul supervisorului, o doamna foarte draguta, si ne da acces la net si telefon la dispozitie. Sun la Jetstar, explic situatia, ca ne-au pierdut bagajele si deci am pierdut zborul spre Singapore, cel de la telefon intelege, si spune ca ne muta fara nici un ban pe urmatorul zbor (normal ar fi trebuit sa platim ceva taxe). Doar ca urmatorul zbor era pe 2 septembrie. Putina panica isi facea loc, noi aveam avion din Hong Kong spre casa peste 3 zile, adica pe 31 august. Singura alternativa, singurii care mai aveau locuri, erau Malaysian, la vreo 900 Euro/pers/oneway. Si erau ultimele 2 locuri. Si noi nu mai aveam 2000 de euro la noi (deobicei avem, mai ales in calatorii, insa dintr-o greseala de organizare nu aveam atunci, ceea ce s-a dovedit un lucru bun, pana la urma).
Bun, vorbesc cu supervisorul, ii spun cucoana, trebuie sa ajungem acasa. Rezolvati-ne, cumva, voi ati dat-o in bara. Atunci doamna ne spune ca sansa noastra era urmatoarea: petrecem noaptea in aeroport, ea oricum ne muta pe cursa spre Singapore de la 7:30 dimineata (din Singapore zboara mult mai multe companii spre HKG, aveam ceva mai multe sanse de acolo), si la ora 5 ne ducem la service desk sa ne puna primii pe lista de standby pentru zborul de dimineata, de la 7, spre Hong Kong (era fully booked). Daca avem noroc sa nu se prezinte 2 persoane la check in, ne vindeau noua biletele. Ne-a zis ca avem sanse, deobicei 1-2% dintr-un avion nu se prezinta, 1-2% dintr-un avion de 150 de locuri insemnau fix locurile noastre, doua. Intrebam de pret, ne zice ca lasa o nota catre colega in care ii explica situatia noastra si ca pretul nu se stie inca, avand in vedere ca nu mai sunt locuri disponibile, insa, deobicei, e pe la 600-800 RM /pers, adica 150-200 E/pers.
Nu mai explic cum am "dormit" in noaptea aia in rusinea de terminal low-cost din Kuala Lumpur, insa la ora 5 fara un sfert eram primul pe tejghea la Air Asia service desk. O luam de la capat cu povestea porcului, doamna se uita in calculator si zice ca sunt sanse sa fie 2 locuri. Intreb: pretul? Se uita si-mi spune: 2660 ringgiti pentru amandoi. Adica vreo 650 de euro. Ii spun sa se uite dupa notita colegei, se uita, si-mi zice ca nu-i nici un pret mentionat, si ala-i pretul, take it or leave it. 600-800 RM/pers e pentru zilele "normale", acum e sarbatoare. Iau balamucul de la capat, cer sa vorbesc cu un supervisor. Ii explic iarasi supervisorului ca-s idioti, ca au reusit performanta sa-mi piarda bagajele intr-o cursa punct-la-punct, ca au intarziat cu un zbor 4h, ca mi-au zis sa stau linistit ca se rezolva si ca nu s-a rezolvat nimic. O suna pe colega cu care am vorbit noi seara (crunt, la 5 dimineata!), vorbesc ce vorbesc, si zice ca ma incadreaza la o clasa speciala de pret: 1130 MYR pt amandoi,adica pana in 300 de euro. Ii zic saru'mana, uite cardul. Din pacate, trebuia sa astept pana la sfarsitul check-inului, ceea ce a insemnat inca o ora de stat ca pe ace, insa intr-un final s-a rezolvat, am platit, ne-au dat biletele, ultimele 2 din avion.
Mi-am depasit recordul, a fost prima data cand am cumparat biletele dupa ora de inchidere a checkinului, cu doar 50 de minute inainte de zbor. Acum 2 ani, am cumparat bilete la Malaysian, din KL spre Kota Bharu, cu 2h inainte de zbor...Si din gara cumpar bilete cu mai mult timp inainte...
Concluzia: cu putin ghinion se pot duce dracului toate planurile. Si poti s-o incurci destul de rau, daca ai ghinion ceva mai mult. Insa, pe de alta parte, cu multa comunicare, daca vorbesti din timp si nu taci malc, citindu-ti drepturile din conditiile de zbor (n-ai dreptul la nimic), orice companie, fie ea low-cost, te ajuta, daca se poate. Mai trebuie putin noroc, pe care l-am avut, la limita. Din punctul meu de vedere nu mai leg niciodata 3 zboruri, si cu 2 companii diferite. No way.
O sa continui cu un post separat despre Hong Kong.
Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
Subiect: Re: Cu Rusii spre Est, de data asta: Moscova, Shanghai, Hangzhou, Malaezia, Hong Kong cu Aeroflot Joi 22 Sept 2011, 17:57
Exceptional tr-ul pana acum. L-am citit dintr-o rasuflare.
p.s Cu Asia te inteleg perfect, ultimele 4 concedii mari acolo au fost. La anul am zis ca ma uc in alta parte, sa nu creada lumea ca-s obsedat
metalactual Membru activ
Numarul mesajelor : 538 Varsta : 56 Localizare : Buc. Data de inscriere : 19/02/2008
Subiect: Re: Cu Rusii spre Est, de data asta: Moscova, Shanghai, Hangzhou, Malaezia, Hong Kong cu Aeroflot Joi 22 Sept 2011, 21:53
@alexxxxx - nasoala chestie ai patit, bine ca ai rezolvat-o in final ! Acum stau si ma gandesc cu frica la acest scenariu - sa pierd avionul, sa pierd bagajul, etc. Si cum patania ta a fost pe ruta KBR-KUL, cauzata de o ploaie...si la astia ploua mereu si ploua tare...eu am zbor de la KBR la KUL si ar trebui sa ajung la 13:20. Dupa care as avea zbor KUL-DPS la 17:55. Mai era un zbor care pleca la 15:45, as fi avut timp teoretic 2h25 intre ele, pe acelasi aeroport - care inteleg ca nu e mare si nu trebuie sa schimb terminale - fara formalitati de frontiera la sosire doar la plecare. Totusi de frica, am ales sa iau ultimul zbor al zilei, cel de la 17:55 si sa ajung la 9 seara in Bali - cam nasol. Acum, am teoretic 4h35m intre zboruri, insa citind patania ta cu 4h intarziere... La plecarea spre tara, am zbor AA pe ruta DPS-KUL, ajung teoretic la 17:30 pe LCCT si plec de la KLIA cu MA spre IST la 00:30. Teoretic am 7 ore intre zboruri, am ales un zbor de mijloc dupa acesta mai este unul care ajunge la 22:20. Ca rezerva mai am un zbor cu MA care ajunge direct pe LKIA pe la 19:00. Daca nu apar probleme de vreme rea sper sa fie ok.
Am cateva intrebari:
1 - cum ajung de la LCCT la KLIA ??
Eu vad aici ca de la LCCT iau un shuttle-bus pana la statia Salak Tinggi, de unde iau trenul KLIA Transit o statie pana la capat ( KLIA ).
Pe de alta parte, vad aici ca ar fi bus-uri intre LCCT si KLIA ( ma rog, opresc si in KLIA dupa care merg mai departe ) si ar costa 3,50 RM/sens/adult, dureaza 30 min. si are frecventa de unul la 20 min.
Aici vad ca ar fi bus-uri care fac 15 min. intre terminale, cu o frecventa de 20 min. si costa 1,50 RM.
Este corect ? Tu cum ai facut si cat a costat / durat ? Exista un link explicit ?
2 - pe LCCT gasesc un loc sa mananc ceva ? Vad ca sunt mai multe chestii dar nu stiu daca ajung in ele. Cand vin de la KBR, iau bagajele de la banda si ies din zona de sosiri interne a LCCT, banuiesc ca pot sa ajung la mancatorii, dupa care ma duc spre zona de plecari internationale din LCCT sa ma imbarc spre DPS
3 - de la KLIA cum ajung cel mai ieftin in KL. Tu parca ziceai de un bus. Am vazut ca sunt niste bus-uri pe la 9 RM/pers, care fac 1h15 min., este corect ?
Thx ! Evident astept continuarea. Anul asta a fost cat pe ce sa iau bilete la Qatar pentru HK + Macao, au fost la 518 eur TTI, OTP-DOH-HKG si invers. Dar am vrut si plaja o saptamana si am gasit doar Boracay cu vreme buna, nu mai vroiam in Thai. M-a oprit o mare/surprinzatoare problema: singurul zbor HKG-MPH era cu Cebu Pacific ( escala in Manila ) si pe segmentul MNL-MPH nu ma lasat cu bagaj de cala mai mare de 10 kg . Pare a fi un avion mic, in care nu intra multe chestii.... Are cineva idee ?
@Mengelaus - desi am citit si TR-urile tale cu/despre Asia, abia astazi am descoperit blogul tau. O sa-l citesc. Cum faci sa pui poze in blog si cand apesi pe ele se fac mari sau intra in acel "slideshow" ? Eu nu am reusit. Am pus niste poze mici si asa raman.
Ultima editare efectuata de catre metalactual in Joi 22 Sept 2011, 22:23, editata de 1 ori
Continut sponsorizat
Subiect: Re: Cu Rusii spre Est, de data asta: Moscova, Shanghai, Hangzhou, Malaezia, Hong Kong cu Aeroflot
Cu Rusii spre Est, de data asta: Moscova, Shanghai, Hangzhou, Malaezia, Hong Kong cu Aeroflot