Drum lung spre CLJ pentru un zbor scurt spre BBUA venit timpul pentru inca un zbor… De data asta la de la CLJ la BBU, cu Wizz Air.
Am plecat dumunica dimineata cam rupt de somn, trezit la ora 05:00 (care dupa orarul de iarna era de fapt 04:00) la Gara de Nord, pentru o calatorie lunga si plictisitoare de 8h 30min cu CFR, tren accelerat. Era singura optiune in conditiile in care zborul CLJ-BBU decola la ora 17:50. Si cu trenul ajungeam la 15:55, cu numai 2 ore inainte de ora zborului… Dar tinand cont ca era duminica si traficul era slab, nu ar fi fost probleme.
Despre calatoria cu trenul… nimic deosebit de povestit.
Doar cateva poze mai interesante de pe Valea Prahovei si un contrail mai deosebit deasupra Transilvaniei, in zona Sighisoara.
Sinaia
Busteni
Crucea de pe Vf. Caraiman
Cetate transilvaneana intre Rupea si Sighisoara
Contrail lasat probabil de o aeronava militara
Sighisoara
La Cluj, am coborit din tren si m-am intalnit cu Gabi si RATus, colegii mei moderatori. Am pornit rapid la drum catre aeroport, unde am ajuns pe la 16:20. Din oras n-am apucat sa vad mai nimic. Mai fusesem in Cluj o singura data, prin 2003, dar tot scurta a fost si vizita de atunci, dar centrul tot apucasem sa-l vad.
Am facut o oprire scurta la locul de spotting, de unde am prins YR-BGH de la TAROM care decola spre Frankfurt. Pozele n-au iesit cine stie ce pentru ca s-a ridicat repede si lumina nu era deloc buna din cauza norilor negri. Am stat putin mai ales ca batea si vantul, care amplifica frigul.
La aeroport am ajuns pe la 16:50. Check-in-ul era facut fara prea multa tehnologie, practic se confrunta numele de pe actul de identitate cu lista pasagerilor de pe o foaie printata. Ne-au fost inmanate boarding pass-urile, pe care numele era completat cu pixul iar numarul zborurului era stampilat.
In aeroport am stat la o masa, am mai vorbit de spotting, zboruri si de forum… Intre timp pe tabela, in dreptul zborului Wizz Air, o intarziere de 40 min. Am zis ca mai bine asa, sa avem mai mult timp de vorba.
Pana la urma am trecut de securitate si asteptam sa aterizeze cursa de Roma. Afara incepuse sa ploua destul de tare.
A aterizat pe pista 26 un ATR 42, YR-ATB, care urma sa decoleze tot la Bucuresti. La putin dupa asta, a aterizat si Wizz Air de la Roma FCO. Era HA-LPO, pe care-l prinsesera RATus si Gabi in aceeasi zi, la pranz, cand a decolat spre Roma.
Franarea a fost interesanta pentru ca pista era imbibata de apa, astfel ca trenul de aterizare din fata a creat un jet de apa in jurul sau.
Imbarcarea s-a facut imediat dupe ce pasagerii de pe cursa TAROM au fost luati cu autobuzul catre aeronava, aflata la distanta mai mare fata de terminal. Airbusul 320 de la Wizz Air a parcat pe platforma in imediata apropiere a terminalului astfel ca imbarcarea s-a facut pe jos.
Am urcat in aeronava prin spate, unde era chiar liber… Tipic, mai toti pasagerii s-au bulucit in fata, scara fiind aproape plina.
CLJ (Cluj-Napoca) - BBU (Bucuresti Aurel Vlaicu / Baneasa)30 Mar 2008, Duminica
Wizz Air - W6 768Airbus 320-200
HA-LPO (primul zbor: 11 Ian 2008)
Orar: 17:50 - 18:40
Actual: 19:00 - 19:38
Durata zbor: 38 min
Loc: 25E
Load factor: 25 %
Cand inca eram in avion am zarit ATR 42 care decola pe 26 inspre vest.
La putin timp aeronava s-a indreptat catre pista 8, asa ca am decolat inspre est. Afara aparuse soarele si un curcubeu mare s-a creat la est de aeroport.
Am decolat exact spre curcubeu… Nu prinzi asa ceva prea des.
Dupa ce am trecut de curcubeu am patruns in plafonul gros de nori.
Decolarea a fost scurta, a durat maxim 20 de secunde
In drum spre Muntii Fagaras am zarit departe in dreapta noastra, deci la vest, un avion negru… sau cel putin aveai impresia ca e negru din cauza soarelui care batea dinspre el. Usor dar sigur l-am depasit inainte de ajunge peste munti, unde norii s-au risipit pentru putin timp. Era chiar YR-ATB, care a aterizat dupa noi la Bucuresti OTP, la ora 19:45.
Cam gol avionul...
Pentru ca muntii pareau chiar aproape, mi-am dat seama ca aeronava nu se afla la mai mult de 7-8000 metri altitudine.
Cum am trecut de munti s-a si facut anuntul ca ne pregatim de aterizare. Am inceput sa pierdem din altitudine si ne-am indreptat spre pista 7 de la BBU.
Dupa ce am patruns in nori, luminozitatea a scazut mult… Mai era putin si se facea noapte.
Pozele nu au iesit prea bine tocmai pentru ca nu mai era lumina destula.
Raul Arges
Centrul comercial Militari
Lacul Morii si insula
Inainte de a ateriza am vazut Romexpo si Casa Presei Libere. Din pacate pozele au iesit in ceata din cauza luminii foarte slabe. Daca ar fi fost zi, cu siguranta as fi prins mult mai bine si clar, cum am prins si in alte ocazii.
Am aterizat lin la BBU, la fix 38 de minute dupa ce am decolat de la CLJ.
Am parcat langa alt A320-200 de la Wizz Air, HA-LPM, cu care am fost la Milano pe 8 martie (trip reportul e pe forum).
Cum zborul era cursa interna, nu am mai stat la coada de la sosiri pentru controlul documentelor si am patruns in terminal prin usa aflata chiar langa banda pentru bagaje.
Cand am iesit afara, era deja noapte.
Urmeaza sa fac o noua vizita la Cluj, peste cateva zile, dar mai lunga. Voi sta de dimineata pana seara, cand voi lua acelasi zbor Wizz Air catre Bucuresti. Deci un nou trip report si atunci.