Titlu: "Aripi Românești" la Cupa "Mihai Dobre Țone" 2011
Data: 20.09.2011
Link: http://bit.ly/n53tyZ
Sursa: Asociaţia "Aripi Româneşti"
Autor: Magda Râşnoveanu
Foto: Bogdan Movileanu / Dragoș Dobre
"Aripi Românești" la Cupa "Mihai Dobre Țone", ediția a III-a
Aerodromul Clinceni, 17 septembrie 2011Concursul de precizie a aterizării cu aeronave ultraușoare a devenit o tradiție la aerodromul Clinceni. În fiecare an, sportivi, instructori, sponsori și parteneri aduc un omagiu marelui pilot și prieten Mihai Dobre Țone prin organizarea evenimentului ce îi poartă numele: Cupa "Mihai Dobre Țone".
Anul acesta, concursul a ajuns la ediția a treia. Participanții (atât sportivi și instructori la Aeroclubul României cât și piloți privați) au format 3 clase de concurs și anume: pilot sportiv avion ultraușor, pilot instructor avion ultraușor și pilot motodeltaplan.
În dimineața competiției, concurenții și aeronavele lor s-au aliniat în apropierea hangarului în așteptarea începerii concursului. Vântul în rafale le-a dat câteva emoții piloților sportivi.
Briefing-ul a început la orele 11.00 după cum a fost anunțat inițial. Cu mic, cu mare, toți s-au strâns în cladirea Aerodromului de la Clinceni. Instrucțiunile au fost oferite, urmând apoi rulajul aeronavelor către pista 060 pentru primele decolări. Sub privirile a zeci de oameni, piloții și-au îndreptat privirile spre mâneca de vânt care indica o ameliorare a condiției meteorologice.
Dupa alinierea avioanelor și motodeltaplanelor pe latura de nord a aerodromului, a urmat tragerea la sorți pentru stabirea ordinii de intrare în concurs. Emoțiile au fost înlăturate de puternica voce de la microfon care a anunțat startul competiției.
Dacian Vinereanu, vicepreședintele companiei Astra Asigurări, sponsor oficial al competiției de la Clinceni a spart gheața decolând la bordul avionului ultraușor Aircraft Plus 7 cu înmatricularea YR-6155. De admirat este curajul acestuia, domnul Vinereanu participând pentru prima oară la un concurs aeronautic. Alături de acesta, în competiție au concurat atât sportivi de la aerodromurile teritoriale ale Aeroclubului României, alți piloti privați precum și membri ai școlii de zbor Acvila Team și ai
Asociației „Aripi Românești”.
La bordul motodeltaplanului „Aripi Românești” cu înmatricularea YR-6104, Dragoș Georgescu, pilot și colaborator al Asociației „Aripi Românești”, a obținut locul 6 la probele de precizia aterizării pentru clasa motodeltaplan în cadrul ediției a III-a a Cupei "Mihai Dobre Țone". În ciuda condiției meteo dificile, Dragoș a obtinut prima diploma într-o competiție sportivă pentru Asociația noastră și a marcat începutul seriei de participări la competiții pentru aeronava Asociației „Aripi Românești”.Punctajul concursului s-a efectuat în funcție de aterizările din careul marcat special pe pista inierbată. Acest careu a fost format din sectorul central sau punctul de zero (fiecare aterizare primea zero puncte) și celelalte sectoare cu diferite punctaje de penalizare la aterizare. Departajarea participanților, extrem de strânsă, mai ales la categoria motodeltaplan, s-a realizat în funcție de punctele de penalizare acumulate.
Juriul concursului poziționat strategic pe partea opusă publicului a fost format din persoane de marcă ale aviației sportive romane: Dragoș Stoicescu (inspector de zbor), Ionel Hanga (inspector și instructor de zbor), Gheorghe Uță (pilot instructor) și George Rotaru (director al Aeroclubului României).
Concursul a unit categoria aeronavelor ultraușoare într-un mod inedit. Evoluțiile piloților sportivi au fost urmărite îndeaproape de instructorii lor aflați fie la manșă, fie în public, fie în juriu.
“Trebuie testate cunoștințele fiecărui pilot în parte”. Sunt cuvintele lui Nicole Mihaiță, pilot instructor la Clinceni, o legendă vie în aviația română. De sub aripa unui motodeltaplan, acesta urmărește cu vigilență zborurile concurenților și pătimește alături de piloții sportivi sau instructori la fiecare aterizare marcată departe de punctul de zero.
Dupa ore petrecute cu ochii spre cer și înspre careul de aterizare, spectatorii au avut parte și de evoluții acrobatice oferite de directorul general al Aeroclubului României, George Rotaru, aflat la manșa unui avion Extra 330SC. De la sol, comandantul aerodromului Clinceni, Alexandru Ion, ne reamintea de Mișu în memoria căruia a fost organizată competiția. Un om, un pilot, o valoare care rămâne întipărită în gandurile zburătorilor și celor ce l-au cunoscut.
Urmăriți mai jos clasamentul final al concursului de precizie a aterizării cu aeronave ultraușoare de la Aerodromul Clinceni (17 septembrie 2011):
Clasa motodeltaplan:Locul 6: Dragoș GeorgescuLocul 5: Adrian Moisa
Locul 4: Daniel Matei
Locul 3: Daniel Dragomirescu
Locul 2: Ioan Ignat
Locul 1: Dragoș Gheorghe
Clasa avion ultraușor (categoria pilot sportiv):Locul 10: Dacian Vinereanu
Locul 9: Florentin Stanislav Salat
Locul 8: Panait Ștefan
Locul 7: Ramona Coșman
Locul 6: Teodor Munteanu
Locul 5: Luana Buga
Locul 4: Răzvan Berla
Locul 3: Octavian Stăvilă
Locul 2: Vlad Dăscălescu
Locul 1: Ionuț Ilie
Clasa avion ultraușor (categoria pilot-instructor):Locul 6: Mihaela Olteanu
Locul 5: Laszlo Ferencz
Locul 4: Ionel Hanga
Locul 3: Dobre Daniel
Locul 2: Andrei Șerbu
Locul 1: Alexandru Ion
Aspecte din timpul concursului: