ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 COTAM - Air Force Sarko

In jos 
AutorMesaj
AeroKyky
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 33
Varsta : 56
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 21/03/2011

COTAM - Air Force Sarko Empty
MesajSubiect: COTAM - Air Force Sarko   COTAM - Air Force Sarko EmptyMier 30 Mar 2011, 22:54

Fosta aeronava oficiala a presedintelui Republicii Franceze (pe atunci, Jaques Chirac) pe Aeroportul International RIGA ( EVRA / RIX ) pe data de 29.11.2006. Inteleg ca este vorba despre despre un Airbus - A 319s sau A 319-115 X (CJ), cu inamtricularea F-RBFA (livrat ca D-AVYV). A existat si o dublura: F-RBFB, tot Airbus 319. Era vremea sinistrei coabitari dintre Chiarc (de dreapta) si Jospin (de stanga) si dublura era menita sa faca pace, ca cei doi sa nu se ia de agrafe cand voiau sa zboare. Nu se sufereau si nu ezitau sa isi arate si in public aceasta stare. Cand voia sa zboare unul, hop si celalalt. Ca sa ii impace, le-au luat amandurora cate o jucarie cu aripi metalice; un fleac, un A 139.

Ce mai tura-vura, iata-l pe aproape fostul Air Sarko One:

COTAM - Air Force Sarko Riga2006

Altele:
Pe cel nou nu l-am vazut direct, inca. E un A 330-200 inamtriculat acum ca F-RARF (livrat ca F-OPTP, reinamtriculat F-GRTP apoi F-ZWUG pe durata testelor) numit si "Air Sarko One". Mai este alintat, cu enorm de multa rautate frantuzeasca de aviatori militari, alaturi de unul dintre cele doua Falcon 7 X, ... "Carla One".

ZBORURI OFICIALE. Indicativul de apel (callsign) e COTAM - acronim al Comandamentului de Transport Aerian Militar Francez - pentru avioanele oficialilor francezi. Când e cu ocupantul Palatului Élysée la bord e COTAM 001, când se urcă domnul sau doamna (pe viitor), de la Hôtel Matignon, pentru că e premier, e COTAM 002. OACI apare ca CTM. Ca si US - AFO, COTAM 001 e indicativul oricarui avion care il are la bord pe presedintele Frantei.


Info suplimentare:

A 330, cele doua Falcon 7 X plus vechiul A 319 aflat în conservare apartin l'Armée de l'air française mai precis GAEL, asa cum este alintat Escadronul de Transport, Intretinere si Calibrare care asigura zboruri pentru presedintele Republicii Franceze si pentru autoritatile guvernamentale din Hexagon. In traducere bolovanoasa, un fel FRANCEAVIA.

"Parcarea" nu e ca in Romania una comuna cu aeroportul civil (exemplu la Otopeni: AIBO cu Baza 90 Aeraiana etc.). La francezi, de anul trecut e o problema. Mare ! Doar Airbus-ul 319 si Falc..oanele se odihnesc la Baza Aeriana 107 Villacoublay "René Pierre Marie Dorme" ( aeroport cu indicativele LFPV / VIY) a Armatei Aerului a Franţei.


Este o unitate militară din apropierea comunei Vélizy-Villacoublay situată la sud-vest de Paris (sau la 20 de kilomteri de Élysée cum le place să se laude !). Dacă vă împiedicaţi, în incursiunile dumneavoastra prin Franta, pe la Versaille Rive Gauche, pe unde ajunge RER-linia C, cea galbena ... Smile va puteţi avânta şi pînă la "garajul" unei părţi a avioanelor oficialilor francezi.
Comuna chiar face parte din arondismentul (mini-sectorul) Versailles. De la castel la aerobaza sunt vreo trei kilometri.

Bonus: Smile Din 2014 puteti folosi si tramvaiul 6, cel care va pleca de la Châtillon - Montrouge. E in constructie si e mare deranj cu el. E de fapt un nou concept de transport: TRAMLEIBUZ. Da, ati citit bine, a fost un joc de cuvinte care exprima noul tip e masina: o combinatie intre tramvai si troleibuz.

Ei fac totul sa ajungem, fiind deja prin sudul Parisului, la GAEL sa vedem avioanele (o parte dintre ele) lui Sarko si ale Carlei.

E o problema acum. Mare !!!

Desi structura care il opereaza, GAEL adica, e la Baza Aeriana 107 Villacoublay, A 330 nu are loc acolo.

Din ratiuni de securitate nu pot sa il tina, zic ei, nici macar pe aeroportul oficial Paris-Orly (LFPO/ORY) unde/ de unde zboara mai toata lumea dar mai ales "navetele" Air France". Orly e oficial pentru ca mai jos de aerogara de vest se afla si aeorgara oficiala, sau de Onoare cum ii zic ei, acolo unde vin si de unde pleaca sefii de state si de guverne.

Nici pe Paris-Le Bourget (LFPB/LBG) unde / de une zboara afaceristii nu vor sa il tina, cu atat mai putin pe Roissy-Charles de Gaulle (LFPG/CDG) la poporul cel mult.

Asa ca ce s-au gandit: hai cu el la Baza Aeriana 105 Évreux-Fauville tot a Armatei Aerului - LFOE. E un loc, insa, cu o serioasa incarcatura istorica in legatura cu perioada de dupa Al Doilea Razboi Mondial si a Razboiului Rece: 105 este una dintre fostele Baze Militare Aeriene ale United State AirForce in Europe dar fost baza militara a NATO in Franta.

Aerobaza initiala, cea de la Villacoublay poartă numele unei legende a pilotilor militari francezi cazuti la datorie in Primul Razboi Mondial, la numai 23 de ani: René Pierre Marie Dorme.
Sus In jos
 
COTAM - Air Force Sarko
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Summit NATO in Bucuresti, 2-4 aprilie 2008
» Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)
» Indian Air Force (IAF)
» Air Force One - prezentare video
» Aeroportul Timisoara (Traian Vuia) - iunie 2011

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Companii aeriene in strainatate - Airlines outside Romania-
Mergi direct la: