ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 Axalp 13-14 oct 2010

In jos 
+12
shouriken
YR-SND
Voicu
ALMI
mesterul manolescu
puma330
mihaiatanasie
Balki
nicolaemarcu@ymail.com
gfery
claudiu_ne2000
codrutz
16 participanți
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
codrutz
Fotograf
codrutz


Numarul mesajelor : 447
Varsta : 41
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/08/2008

Axalp 13-14 oct 2010 Empty
MesajSubiect: Axalp 13-14 oct 2010   Axalp 13-14 oct 2010 EmptyMier 22 Sept 2010, 23:32

Prezent. Daca imi iese pasaportul pana atunci. Cine se mai baga?
Sus In jos
claudiu_ne2000
Flight Level 300
Flight Level 300
claudiu_ne2000


Numarul mesajelor : 301
Varsta : 48
Localizare : DEVA
Data de inscriere : 10/09/2009

Axalp 13-14 oct 2010 Empty
MesajSubiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010   Axalp 13-14 oct 2010 EmptyJoi 23 Sept 2010, 10:58

...Dar in Elvetia poti calatori si fara pasaport, doar cu buletinul ca in UE.



"Condiţii de intrare şi regim de şedere

Începând cu data de 1 iunie 2009, conform Acordului de liberă circulaţie UE – Elveţia, cetăţenii români nu au nevoie de viză.

Intrarea în Elveţia este permisă cu paşaportul sau cartea de identitate valabile cel puţin 6 luni de la data intrării pe teritoriul Elveţiei.
"

sursa: http://www.mae.ro/index.php?unde=doc&id=29863&idlnk=3&cat=29919
Sus In jos
codrutz
Fotograf
codrutz


Numarul mesajelor : 447
Varsta : 41
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/08/2008

Axalp 13-14 oct 2010 Empty
MesajSubiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010   Axalp 13-14 oct 2010 EmptyJoi 23 Sept 2010, 11:53

claudiu_ne2000 a scris:
...Dar in Elvetia poti calatori si fara pasaport, doar cu buletinul ca in UE.

corect-corect, ce inseamna sa n-ai timp sa folosesti goagalu'.. Am depus cererea oricum, o sa-l pun la treaba. Deci pentru mine a devenit sigura prezenta. Si nu voi poza ceasuri cu cuc. Haidem in poligon!
Sus In jos
gfery
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 69
Varsta : 40
Localizare : Cluj
Data de inscriere : 15/09/2010

Axalp 13-14 oct 2010 Empty
MesajSubiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010   Axalp 13-14 oct 2010 EmptyMar 28 Sept 2010, 15:45

Si eu merg. A mai fost cineva in anii trecuti? Pe site-ul oficial zice ca accesul cu masina e limitat anul acesta la parcarile organizate.

Ceva amanunte?

toate bune
Sus In jos
codrutz
Fotograf
codrutz


Numarul mesajelor : 447
Varsta : 41
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/08/2008

Axalp 13-14 oct 2010 Empty
MesajSubiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010   Axalp 13-14 oct 2010 EmptyMar 28 Sept 2010, 22:28

gfery a scris:
Pe site-ul oficial zice ca accesul cu masina e limitat anul acesta la parcarile organizate.

Corect, in Grienz. De acolo vor fi autocare.

Se pare ca drumul dintre Grienz si Axalp este ingust si are niste pante destul de agresive, se creeau ambuteiaje, desi in anii trecuti erau parcari suficiente pe terenuri din Axalp.

Eu am gasit cazare la 20km de Grienz, imi scapa acum numele localitatii, a comis rezervarea un prieten azi. Planuiesc un urcus de recunoastere intr-o zi inainte de eveniment (de aflat cum arata locul, cat ia urcusul si cat de cu soarele in fata vei fi).

Ce este ciudat este ca drumul va fi inchis doar in cele doua zile (13-14), multi fotografi se urca si in zilele premergatoare, sunt curios cum va arata accesul. Oricum, e o idee buna sa fii in zona cu vreo 1-2 zile inainte.

Un review foarte concludent la Axalp se poate gasi aici.

Locatia arata descurajant din punctul de vedere al luminii, iar imaginile de pe net din diferite galerii confirma. Cred ca va fi un loc de experimentat cu expunerile. Sa-i zicem .. pseudo-artistic rabbit
Sus In jos
gfery
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 69
Varsta : 40
Localizare : Cluj
Data de inscriere : 15/09/2010

Axalp 13-14 oct 2010 Empty
MesajSubiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010   Axalp 13-14 oct 2010 EmptyMier 29 Sept 2010, 08:06

Mergi sa prinzi si antrenamentele de luni si marti?
Sus In jos
codrutz
Fotograf
codrutz


Numarul mesajelor : 447
Varsta : 41
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/08/2008

Axalp 13-14 oct 2010 Empty
MesajSubiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010   Axalp 13-14 oct 2010 EmptyJoi 30 Sept 2010, 19:48

Luni nu sunt sigur, dar marti as vrea sa urc, e sanatoasa o tura de recunoastere. Plus ca o sa avem o pisi dupa noi si as da orice sa o vad chinuita. Sa-i zic sa-si ia tocuri..
Sus In jos
gfery
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 69
Varsta : 40
Localizare : Cluj
Data de inscriere : 15/09/2010

Axalp 13-14 oct 2010 Empty
MesajSubiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010   Axalp 13-14 oct 2010 EmptyJoi 30 Sept 2010, 21:24

da-i sa care 300-le, da' vezi sa nu cada cu el ca e mai mare paguba
Sus In jos
gfery
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 69
Varsta : 40
Localizare : Cluj
Data de inscriere : 15/09/2010

Axalp 13-14 oct 2010 Empty
MesajSubiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010   Axalp 13-14 oct 2010 EmptyVin 15 Oct 2010, 22:40

Revenit azi dupa o zi de stat si in Austria (Grossglockner). Nu am urcat decat marti cand a fost repetitie si de dimineata si de dupa-masa.

M-a descurajat evenimentul oficial din 2 motive: faptul ca trebuia sa iei autobuz din Brienz din parcarea organizata cu tot ce decurge din povestea asta (aglomeratie, bagaje limitate ca volum, etc.) si PRETUL de 40 de CHF de persoana pe zi, chiar daca asta includea parcarea si urcarea cu telescaunul (in masura in care erai dispus sa stai la o coada imensa).

Marti a fost foarte misto. Am urcat cu masina pana in Axalp, unde am constatat ca trebuie sa platim parcarea 12 CHF pt. toata ziua. Evident, numai cash. Evident, nu aveam decat card la mine. Rezolvare: coborat in gara Brienz si scos 100 de CHF din atm-ul de acolo, urcat la loc in Axalp. Intre timp s-a facut ora 8 si parcarile de la baza telescaunului s-au ocupat deja, ca urmare prindem loc numai intr-o parcare de mai jos si mai facem niste pasi in plus.

Urcare cu telescaunul, 24 de CHF pt. 2 persoane, numai dus, in jos cica e mai usor decat la urcare, facem economie si coboram pe jos. Economia la urcus e evidenta, scurtezi pe putin 1:30-2:00 ore. Oricum ramane destul si pentru la picior.

In locurile abrupte si periculoase sunt montate franghii, ba chiar si o scara metalica foarte misto intr-un loc foarte ingust. Dat fiind ca publicul prezent este relativ putin, nu sunt ambuteiaje la urcare. Pe cand ajungem la Brau (cel mai jos punct oficial de observatie), prima formatie de F-5 si-a incheiat deja evolutia, cu tot cu trageri. Vine un Pilatus PC-21 pentru o demonstratie a capacitatilor de zbor. Pauza de respirat. Urcus abrupt, multa transpiratie. Ajungem pe Tschingel (al doilea punct oficial, mult mai sus decat Brau, si dupa mine, primul care merita urcat), de unde se vede deja destinatia noastra finala, turnul de control.

Ajunsi la turn, se lasa cu dezbracari in ciuda vantului taios, pentru schimbat haine transpirate, ca altfel riscam o raceala zdravana, cu tot cu soarele orbitor, care la ora respectiva deja dadea de furca oricui avea o lentila in uz. Acces liber pe platforma de observatie pentru VIP, toata lumea prietenoasa, etc. - bine, asta a fost dimineata, pentru ca la repetitia de dupa-masa chiar au venit VIP-urile 'oficiale' aduse cu Puma din baza de la Meiringen, civili si militari la un loc, si am primit flit de pe platforma, in ideea sa nu ne incurcam cu somitatile.

Impresionant, cel putin pentru mine, a fost demonstratia cu F/A-18 Hornet, care te lasa efectiv fara grai, mai ales in peisajul aferent locatiei. Manevre agresive, degajari abrupte in fortaj, toate cu clasicii norisori de condens pe intradosul suprafetelor portante. Zgomot cat cuprinde, declansari furibunde de aparate de fotografiat pe trepiede (bursturi de 10 fps cu 1D + 500L) la trecerile repetate la viteze mari.

Am avut parte de inca o repetitie dupa-masa cu incepere de la ora 14:00 local cu un atac de F/A-18 cu sincronizare TOT (time on target) la care comentatorul ne-a invitat sa ne sincronizam ceasurile in momentul cand proiectilele atingeau tintele. Primul avion a intrat din lateral foarte jos imprastiind flares la greu, dupa care au venit restul cu atac pe tinta. Impresionant. Au urmat apoi 6 F-5 Tiger care au demonstrat atacuri la toate cele 3 tinte ale poligonului, cu angajare din diferite directii si atitudini. Mi-a placut liderul care intotdeauna degaja foarte tarziu si abrupt dupa lovirea tintei, astfel incat aveai impresia ca urmatoarea oprire e in versantul din spatele tintei.

A fost apoi elicopter Puma cu demo la limita performantelor de zbor (eram localizati conform tablitei la 7365ft AMSL) care a ejectat toate 128 de flares intr-o singura secunda intr-o jerba de artificii foarte frumoase. Au fost apoi 2 elicoptere Puma care au varsat 2.5 mc de apa fiecare intr-un demo de stingere de incendii. A urmat apoi un EC635 intr-un demo de SAR cu evacuare pe targa prinsa de troliu, iar la final un Alouette 3 brandat special pentru aceasta ocazie a facut un salut de La revedere!, avand in vedere ca anul acesta este ultimul an in serviciul activ pentru acest model de aparat.

Au fost si parasutisti lansati din Pilatus PC-5 daca nu gresesc, care au facut o trecere, aterizand apoi in vale la Brienz.

Cireasa de pe tort a fost super programul Patrouille Suisse, 27 de minute de acrobatii - bine, i-am mai vazut cu acelasi program in Italia la Rivolto - dar nu se compara din cauza evidenta a decorului.

Per total foarte ok, mai ales din cauza lipsei de constrangeri - cica era numai repetitie. Nu stiu cat din lejeritatea asta s-a mai pastrat in zilele 'oficiale' de miercuri si joi, asta ne poate spune Codrut care fost acolo.

Voi pune si pozele trase de mine, dar numai dupa Codrut, ca e topicul lui in definitiv si sculele lui sunt mai tari, deci si rezultate pe masura.

Concluzii tehnice: nu ai ce cauta acolo fara 1. aparat care stie cel putin 5 fps si AF Servo urgent; 2. obiectiv macar 400, neaparat IS, daca e fix, atunci inca un aparat cu ceva mai scurt; 3. Trepied adevarat; 4. Conditie fizica - diferenta de nivel este de vreo 700 de m de la parcari; 5. Potol, ca ti se face o foame cand ajungi sus...

Minusuri: - pe mine m-a iritat la maxim pozitia fata de soare, stai cu el in bot absolut toata ziua; bine ca fara el sigur ne congelam, da' na acuma nu le poti avea pe toate; din punct de vedere strict fotografic e horror, spot meteringul e musai, altfel expui orice, numai avioane nu.

La anul - da, va fi si un la anul pentru mine - ma gandesc la ceva tare de tot, de genul ascensionat versantul sudic si pozat cu soarele in spate, asta daca fac ceva curs de alpinism si de survival pe ghetar.

A, da sa nu uit, la coborare am avut parte de ceva ce m-a lasat mut, o capra neagra a sarit peste drum si a coborat intr-o vale in 3 secunde de am crezut ca e kamikaze cu salturi de minim 10 m pe brane de piatra. Foarte tare.

Per total un eveniment foarte reusit, cel putin cat am participat eu, dar putin scump daca te bagai 'oficial' - totusi 80 de CHF (adica vreo 250 de ron) pt. 2 persoane numai accesul nu e putin (macar ca aveau toalete de alea de plastic in varf - si nu e lucru putin sa faci pisu intr-o buda air-liftata la 2200 de m numai pentru placerea ta). Oricum, un must do again la anul, cu ceva organizare prealabila mai buna, eventual grup mai mare, cu dotari de stat pe munte peste noapte, etc.

Daca vrea cineva detalii despre experienta asta o sa incerc sa raspund cu maxima obiectivitate.

Toate bune.

Sus In jos
codrutz
Fotograf
codrutz


Numarul mesajelor : 447
Varsta : 41
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/08/2008

Axalp 13-14 oct 2010 Empty
MesajSubiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010   Axalp 13-14 oct 2010 EmptyVin 15 Oct 2010, 23:54

Salutari din Lausanne,

momentan am desaga plina de poze haioase si o febra musculara sora cu moartea

Excelenta descrierea lui Gfery, insa pot spune ca am toata admiratia pentru organizatori. In parcarea din Brienz, de la baza Axalp au fost prezente peste 4000 de masini. Cu o medie de 2.5 oameni pe masina, ai de-a face cu o provocare logistica enorma sa-i urci pe toti undeva pe la 2300m si sa-i cobori in aceeasi zi. Lucrurile au decurs pe cat de bine se putea.

Am urcat ambele zile oficiale tragand de 12 kg de sticla si aparate si grip-uri si baterii si haine de rezerva de mi-a iesit pe nas. La un moment dat aveam impresia ca inima o sa-mi rupa pieptul. Si tineti cont ca-s alpinist utilitar. Nu e usor de urcat. Dar nici foarte greu, se poate face.

Din punct de vedere foto, evenimentul din Axalp poate fi privit ca un examen de absolvire pentru orice fotograf, mai ales in ceea ce priveste expunerea. In zona de umbra, cu muntele in fundal, iso400 dadea ceva de gen 1/350sec. Nu este un loc pentru fite de iso100, asta in mod sigur. Si daca lasi la o parte conditiile ideale de iluminare, erau cateva ocazii cu lumina ceva mai buna. Si multe ocazii de un contre-jour foarte atmosferic, asa.

La capitolul locatii alternative, versantul sudic este accesibil, am vorbit la fata locului cu Daniel Rhycek si Reto Schneeberger (doi grei ai fotografiei de aviatie), insa urcusul implica vreo 6 ore de ascensiune in 4 labe in frig crancen. Daniel a fost acolo luni, este foarte posibil ca in curand (daca nu deja) sa apara imagini de acolo pe site-ul sau. Lumina este ideala iar cota este mai inalta decat zonele oficiale. Un elicopter al armatei da o tura a versantilor inainte de inceperea demonstratiei pentru a verifica oameni rataciti. In cazul in care te situezi pe versantul in chestiune, elicopterul se va opri la punct fix in fata ta si te va avertiza prin portavoce sa nu te misti de acolo pe parcursul demonstratiei. Si nu te trimite la plimbare. La anul, versant sudic scrie pe mine.

Sticla prezenta acolo, la fel de incredibila, la un scurt calcul mental, la cate obiective de 500 f4 si 400 f2.8 am vazut, cred ca valoarea tehnicii foto suita acolo sare lejer de 500 k euro. Cam fiecare fotograf avea aparatura ce sarea de zece mii si sunt sigur ca au fost multi. Din nou m-am simtit complexat. Bun venit in liga mare.

Imagini in curand, urmeaza un drum lung pana in tara plus o sesiune buna de pudrat granulatie de iso 400.

Ca o concluzie rapida, evenimentul merita din plin, este extrem de spectaculos, doar efectele sonore iti ridica parul de pe ceafa. Intai se aude impactul proiectilelor pe tinta, apoi sunetul tunului din aer, avionul, si apoi ecoul tuturor. Este incredibil totul.

La anul poate infigem un steag rospotters in roca nobila elvetiana.
Sus In jos
gfery
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 69
Varsta : 40
Localizare : Cluj
Data de inscriere : 15/09/2010

Axalp 13-14 oct 2010 Empty
MesajSubiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010   Axalp 13-14 oct 2010 EmptySam 16 Oct 2010, 08:17

Laughing Aia cu febra o stiu si eu...

Intr-adevar, la capitolul aparatura eu sigur m-am simtit complexat, sau, mai exact, nu m-am simtit complexat deoarece mi-am dat seama ca aia sunt din alt film cu totul. Welcome to the big league indeed...

Cat am stat acolo, mi-a tot facut cu ochiul o casa aflata exact 'peste drum' de turn, undeva deasupra tintei 2, chiar pe versantul sudic.

Pot sa spun ca am vazut pe cineva marti pe versantul sudic din dreptul lui Tschingel, dar era tare departe. Daca vrei poze tari, ele se faceau in lungul vaii, cand avioanele erau mult mai departe, de unde si nevoia de sticla tare. Cand ajungeau in dreptul tau, deci foarte aproape, pe langa ca se miscau extrem de repede (au fost treceri tactice, de mare viteza, nu de show aviatic), erau si direct cu soarele in spate.

Cred ca ar trebui pusa problema si oficial, ma gandesc la anul sa trimitem un mail mai 'semi-oficial' asa sa intrebam daca se poate, eventual sa ne facem vizibili tare cu verde sa nu ne confunde aia cu tintele, si sa trecem peste brana aia de peste tinta 1 si sa ajungem la casa aia mare (desi acolo nu bate soarele deloc, ca urmare probabil ca ar fi frig cu brio).

Ca o curiozitate, dupa incheierea repetitiilor de marti, pe la 16 local, am coborat prin valea aia care se termina in tinta 1, exact prin zona de tragere, si e mult mai lin si mai misto, iar la urcare sigur e mai bine. Unii s-au dus sa caute proiectile intre tinte
Smile

Na asteptam poze Codrutz.
Sus In jos
nicolaemarcu@ymail.com
Flight Level 200
Flight Level 200
nicolaemarcu@ymail.com


Numarul mesajelor : 256
Varsta : 66
Localizare : CLUJ
Data de inscriere : 15/09/2008

Axalp 13-14 oct 2010 Empty
MesajSubiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010   Axalp 13-14 oct 2010 EmptySam 16 Oct 2010, 12:45

asteptam pozele .
Sus In jos
Balki
Moderator
Balki


Numarul mesajelor : 1683
Varsta : 45
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 24/10/2008

Axalp 13-14 oct 2010 Empty
MesajSubiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010   Axalp 13-14 oct 2010 EmptySam 16 Oct 2010, 14:17

pozzzeeee!!!!! Very Happy
Sus In jos
gfery
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 69
Varsta : 40
Localizare : Cluj
Data de inscriere : 15/09/2010

Axalp 13-14 oct 2010 Empty
MesajSubiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010   Axalp 13-14 oct 2010 EmptyDum 17 Oct 2010, 14:13

si poze

disclaimer: toate sunt facute cu eos 400d + 28-135 1:3.5-5.6 IS, deci nicaieri pe aproape fata de sculele pro de la fata locului (am avut si un 70-300 fara IS, pe care l-am tras pe dreapta din motive evidente). Am selectat ce mi s-a parut mie mai ok, so... here it goes

(totusi pentru chestii adevarate il asteptam pe Codrutz)

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9030copy
panta catre Tschingel

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9060copy
sa se stie unde suntem...

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9063copy
versantul sudic

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9066copy
valea din directia vest

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9067copy
Tschingel vazut de la KP (turnul de control)

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9069copy
lacul Brienz si statiunea Axalp (in plan apropiat)

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9071copy
valea spre est

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9255copy
Tschingel si elicopterul SAR militar

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9260copy
KP si hoarda

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9279copy
urme de flares



Axalp 13-14 oct 2010 Mg9087copy

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9088copy

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9092copy

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9106copy

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9108copy

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9109copy

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9124copy
inca un pic...

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9149copy

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9380copy

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9382copy

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9387copy

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9392copy
pilot diliu



Axalp 13-14 oct 2010 Mg9059copy

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9246copy
documentarea audientei

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9261copy

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9266copy

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9337copy
udat in gradina

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9348copy

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9354copy
pom de Craciun

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9355copy

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9356copy

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9377copy
piloti de Cougar amabili

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9435copy
farewell Alouette III

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9438copy

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9439copy



Axalp 13-14 oct 2010 Mg9324copy

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9325copy

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9333copy

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9423copy
scanner


Si stapanii cerului elvetian:

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9397copy

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9398copy

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9401copym

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9408copy

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9409copy

Axalp 13-14 oct 2010 Mg9419copy
Sus In jos
mihaiatanasie
Membru activ
mihaiatanasie


Numarul mesajelor : 2388
Varsta : 66
Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov
Data de inscriere : 27/06/2008

Axalp 13-14 oct 2010 Empty
MesajSubiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010   Axalp 13-14 oct 2010 EmptyDum 17 Oct 2010, 16:17

Impresionant! Ma bucur ca am ocazia sa vad aici asa ceva, pentru nu as urca acolo pentru nimic in lume. Nici macar pentru un astfel de spectacol aviatic.
Sus In jos
http://unursinnoras.blog-gratuit.ro/
gfery
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 69
Varsta : 40
Localizare : Cluj
Data de inscriere : 15/09/2010

Axalp 13-14 oct 2010 Empty
MesajSubiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010   Axalp 13-14 oct 2010 EmptyDum 17 Oct 2010, 16:40

ei na, nu e chiar asa de nasol la urcare. Daca nu te grabesti foarte tare, nici macar nu transpiri. Plus ca erau o gramada de copii de varste mici pe acolo...

Eu stiu sigur ca merg din nou la anul.

Ca un buget orientativ, avand in vedere ca n-am urcat in zilele cu plata si am mers de la Cluj aprox. 1600 de km fara autostrada in Elvetia, cu mancare de acasa si dormit in masina a fost de aprox. 700 RON, motorina si taxe de autostrada in Ungaria si Austria.

Trebuie un pic de curaj, dar e mult mai mult placere decat orice altceva.

Spor.
Sus In jos
puma330
Fotograf
puma330


Numarul mesajelor : 279
Varsta : 45
Localizare : STR/EDDS
Data de inscriere : 03/05/2009

Axalp 13-14 oct 2010 Empty
MesajSubiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010   Axalp 13-14 oct 2010 EmptyDum 17 Oct 2010, 16:53

Merci mult pt poze sunt super si cred ca merita foarte mult efortul.
Chiar vroiam sa te intreb cam cat te-a costat ...deja ai raspuns la asta.
In mod sigur Axalp e pe lista MUST SEE!!!
Mai vrem si alte poze.
Sus In jos
gfery
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 69
Varsta : 40
Localizare : Cluj
Data de inscriere : 15/09/2010

Axalp 13-14 oct 2010 Empty
MesajSubiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010   Axalp 13-14 oct 2010 EmptyDum 17 Oct 2010, 19:21

cu scuzele de rigoare, dar alte poze 'postabile' nu mai am, asa cum a zis si Codrutz este o locatie absolut oribila pentru pozat, cu lumina din fata 99% din timp. Plus de asta, echipamentul meu nu depaseste nivelul de amator. Petru ochiul si sentimentul uman, este absolut excelent.

Chiar si pozele astea au trebuit recuperate intens in Photoshop pentru corectare masiva de expunere in unele cazuri, de unde si aparenta de contrast un pic sintetica in unele dintre poze.

Pot in schimb sa spun ca orice fotografii s-ar pune aici (sau pe oricare dintre site-urile fotografilor profesionisti de altfel), ele nu pot sa reflecte senzatia brutala de forta transmisa de ex. de zgomotul al unui Hornet in afterburner, in timp ce goneste direct spre versantul unui pisc inzapezit, cu efuzoarele indreptate spre tine, numai ca sa recupereze in ultimul moment si sa degajeze in ceea ce trebuie sa fie cel putin o ridicare la 8-9G. Cum zicea cineva, ti se face rau numai cand vezi... Sentimentul de a vedea toate astea la 2200 de m altitudine este unul de, cum sa zic, un pic de exclusivism, in ideea ca nu toti au avut posibilitatea sau, de ce nu, cheful de a face ascensiunea in locul ala special, si parca toata tehnica aia de lupta se desfasoara intr-un fel pentru cei putini (putini macar in zilele dinaintea display-ului oficial) care au reusit sa ajunga acolo - bine ca au fost si copiii de 3 ani, ceea ce iti mai taie din elanul exclusivist, cand ii vezi cum urca veseli si tu gafai langa ei.

Mie mi se pare oricum o experienta incredibila, care trebuie traita live pentru a reusi sa o interiorizezi - probabil de aia sunt si unii care tin jurnal de prezenta acolo de peste 10 ani.

Eu propun oricum la anul ceva organizat - mie mi s-a nazarit asa sa merg, cum probabil s-a intamplat si in cazul lui Codrutz (fata de care imi cer scuze inca odata ca nu l-am putut intalni - poate cu alta ocazie, desi s-a tinut de cuvant si m-a contactat pe mobil), dar se poate si altfel, cu caravana, cu planificare prealabila, cu traseu prestabilit, inclusiv pe versantul cu soare in spate pentru fotografii inraiti si cu tupeu fizic in bocanci samd - iar in cazul meu ceva obiectiv mai tapan (mie imi zambeste 100-400 L ala cu pompa de praf) si poate un alt corp care stie ceva mai mult de 3pfs cate stie 400d-ul meu (ar merge bine un 1D mark 3 eventual sh - cine are de vanzare, sa bage).

Toate bune si sper sa bage si Codrutz ceva cadre, ca ale lui trebuie sa fie mai bune.
Sus In jos
mihaiatanasie
Membru activ
mihaiatanasie


Numarul mesajelor : 2388
Varsta : 66
Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov
Data de inscriere : 27/06/2008

Axalp 13-14 oct 2010 Empty
MesajSubiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010   Axalp 13-14 oct 2010 EmptyLun 18 Oct 2010, 10:20

gfery a scris:
ei na, nu e chiar asa de nasol la urcare. Daca nu te grabesti foarte tare, nici macar nu transpiri. Plus ca erau o gramada de copii de varste mici pe acolo...

Eu stiu sigur ca merg din nou la anul.

Ca un buget orientativ, avand in vedere ca n-am urcat in zilele cu plata si am mers de la Cluj aprox. 1600 de km fara autostrada in Elvetia, cu mancare de acasa si dormit in masina a fost de aprox. 700 RON, motorina si taxe de autostrada in Ungaria si Austria.

Trebuie un pic de curaj, dar e mult mai mult placere decat orice altceva.

Spor.

Eu ametesc si cand ma urc pe scaun ... tu imi spui sa urc pe scari de metal si sa ma tin de cabluri?! pale
Sigur, intr-o aeronava, care e totusi inchisa si are o podea sub picioare, alta e treaba. Chiar, daca tot era fara plata, nu puteau si ei asigura ascensiunea cu elicopterul pana acolo
Sus In jos
http://unursinnoras.blog-gratuit.ro/
mesterul manolescu
Flight Level 100
Flight Level 100



Numarul mesajelor : 134
Varsta : 59
Localizare : Moinesti-Bacau
Data de inscriere : 24/03/2010

Axalp 13-14 oct 2010 Empty
MesajSubiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010   Axalp 13-14 oct 2010 EmptyLun 18 Oct 2010, 17:23

Fantastic ,nu credeam ca exista o astfel de manifestare aviatica,intr-un astfel de cadru natural ! Am vazut deja pe Youtube filmulete de la Axalp 2010 ,precum si de la alte zboruri ale Swiss Air Force in zona Alpilor ! De vazut zborurile peste Mont Blanc si-mai ales- cel din jurul si spre varful Matterhorn ! Fantastic ce urcari spectaculoase si ce tumbe peste crestele muntilor fac aceste supersonice ,dar si ce priveliste oferita ochilor celor de jos ! E o revelatie pentru mine,eu insumi om de la munte. Trebuie ajuns acolo la anul ,cand deja e confirmata manifestarea,pe 12-13 oct. Care e cel mai apropiat aeroport pe care se poate ajunge si localitatea unde se poate gasi cazare ?
Sus In jos
codrutz
Fotograf
codrutz


Numarul mesajelor : 447
Varsta : 41
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/08/2008

Axalp 13-14 oct 2010 Empty
MesajSubiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010   Axalp 13-14 oct 2010 EmptyMar 19 Oct 2010, 00:36

mesterul manolescu a scris:
Care e cel mai apropiat aeroport pe care se poate ajunge si localitatea unde se poate gasi cazare ?

Cele mai apropiate aeroporturi (daca nu ma insel) sunt in Lausanne si Geneva.

Cazare.. e mai delicat aici. Pentru a intelege perfect, permite-ti-mi o comparatie:

Brienz=Sinaia
Axalp=Cota1400
Tschingel (unde e demostratia propriu-zisa)=Babele

Drumul intre Brienz si Axalp este inchis circulatiei publice pe parcursul celor 2 zile. Pare absurd, insa cand il vezi intelegi de ce. Daca vrei sa stai in Axalp exista cazare, dar trebuie sa fii acolo in zilele premergatoare si ai nevoie de masina.

In Brienz este foarte comod sa stai si sunt hoteluri-berechet. Eu am mai gasit (cu o luna inainte) doar in Interlaken (20km departare de Brienz) - un fel de Comarnic, daca imi permiteti o astfel de comparatie.

De folosit cu incredere site-ul http://airshow-reviews.com/axalp.html care contine review-uri la mai toate miting-urile majore din Europa cu repere bune de locatii foto, acces, cazare si preturi.

Zic sa intram in paine cu niste imagini.

Si asa se semneaza condica in fiecare an:
Axalp 13-14 oct 2010 Axalp01

Deschiderea demonstratiei printr-un survol cu capcane termice:

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp50

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp49

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp55

Rotative:

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp59

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp58

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp57

Axalp 13-14 oct 2010 20101013002812

Albul din fundal sunt de fapt plafonul de nori din vale, poza e de sus in jos:
Axalp 13-14 oct 2010 20101013002032

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp56

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp54

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp53

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp16

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp12

EC135 oprit langa public:
Axalp 13-14 oct 2010 Axalp08

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp13

Demonstratia de salvare
Axalp 13-14 oct 2010 Axalp15

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp02

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp03

Din spre sud spre nord, dupa tragere si degajare gagii se intorceau pe spate si trageau pozitiv tare de tot inspre Brienz, dispareau imediat dupa varful pe care eram adunati:

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp51

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp52

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp38

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp04

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp05

O imagine mai concludenta:
Axalp 13-14 oct 2010 Axalp06

Flacara de la capatul tunului si, in dreapta maginii, aproape de margine, glontul
Axalp 13-14 oct 2010 Axalp07

ca sa iasa gloantele in inagine, e necesar 1/2000 sec sau mai rapid. In incercarea de a scoate expuneri cat mai corecte, eu de obicei nu expun mai scurt de 1/500. Un prieten cu care am vizitat locatia a scos imaginea clara a glontului, precum si conul Mach in varful sau la 1/1250.
si egalizat, ca sa fie mai vizibil
Axalp 13-14 oct 2010 Axalp07eq

Inca una cu glont (calitate proasta, aproape crop 100%), aici e mai vizibil la marginea din stanga:
Axalp 13-14 oct 2010 Axalp09

Cateva treceri pe directia vest-est dupa tiruri repetate:

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp48

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp41

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp37

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp35

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp34

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp33

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp21

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp22

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp23

Dinspre nord spre sud:
Axalp 13-14 oct 2010 Axalp36

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp29

Efectul impactului proiectilelor explozive (HE) dintr-un F5 inarmat special:
Axalp 13-14 oct 2010 Axalp14

Patrouille Swisse:

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp47

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp46

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp45

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp44

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp26

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp10

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp11

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp25

Demonstratia F-18 solo:

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp42

Curcubeu in condensul de manevra:
Axalp 13-14 oct 2010 Axalp43

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp40

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp39

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp17

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp18

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp19

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp20

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp24

PC-21 solo display:
Axalp 13-14 oct 2010 Axalp32

La coborare, finalul zilei a doua:
Axalp 13-14 oct 2010 Axalp31

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp30

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp28

Axalp 13-14 oct 2010 Axalp27

Vedere asupra vaii pe directia vest. Din acea groapa de deasupra norilor isi faceau aparitia perechea de F18 din deschidere. In stanga spate panourile tinta.
Axalp 13-14 oct 2010 2010101400664

Si o vedere de ansamblu asupra vaii in chestiune invers, vest in spate, vedere spre est:
Axalp 13-14 oct 2010 Axalp60

Si un panoramic cu marcajul varfurilor. Pe cine intereseaza, se poate downloada si roti d-a capo pentru o vedere mai detaliata (postata cu acordul moderatorilor si rotita sa nu largeasca pagina)
Axalp 13-14 oct 2010 Panomergedvertical

La final am sa va urez pofta buna la masa si sarbatori fericiti Wink :
Axalp 13-14 oct 2010 2010101800004
Sus In jos
ALMI
Flight Level 200
Flight Level 200
ALMI


Numarul mesajelor : 279
Varsta : 50
Localizare : Vancouver, Canada
Data de inscriere : 16/09/2008

Axalp 13-14 oct 2010 Empty
MesajSubiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010   Axalp 13-14 oct 2010 EmptyMar 19 Oct 2010, 02:29

Fara cuvinte...Spectacol din toate punctele de vedere. Mersi Codrutz!
Sus In jos
Voicu
Moderator
Voicu


Numarul mesajelor : 2513
Varsta : 61
Localizare : Arad - ARW - LRAR
Data de inscriere : 28/12/2007

Axalp 13-14 oct 2010 Empty
MesajSubiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010   Axalp 13-14 oct 2010 EmptyMar 19 Oct 2010, 15:24

Multumim Codrutz....intradevar DEOSEBITE din toate punctele de vedere !!
Sus In jos
YR-SND
Flight Level 300
Flight Level 300
YR-SND


Numarul mesajelor : 321
Varsta : 32
Localizare : Tmisoara
Data de inscriere : 13/12/2008

Axalp 13-14 oct 2010 Empty
MesajSubiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010   Axalp 13-14 oct 2010 EmptyMar 19 Oct 2010, 16:54

Fara cuvinte.... FELICITARI CODRUTZ

Sus In jos
gfery
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 69
Varsta : 40
Localizare : Cluj
Data de inscriere : 15/09/2010

Axalp 13-14 oct 2010 Empty
MesajSubiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010   Axalp 13-14 oct 2010 EmptyMar 19 Oct 2010, 16:58

Poti Codrutz, te rog, sa detaliezi putin aspecte un pic tehnice, gen ce obiectiv ai folosit, ce focale, cam ce timpi, etc.?

Mersi mult.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Axalp 13-14 oct 2010 Empty
MesajSubiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010   Axalp 13-14 oct 2010 Empty

Sus In jos
 
Axalp 13-14 oct 2010
Sus 
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» 2010 Royal Netherlands Air Force Open Days - 18 si 19.06.2010 - live!
» Black Sea Defense & Aerospace 2010 (13-15 aprile 2010)
» Axalp Live Fire Demo 2013 9-10 Octombrie
» Air force live fire event Axalp 2012 - 10-11 Oct 2012
» Bergamo - Orio al Serio (BGY / LIME)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Demonstratii aeriene - Airshows :: Demonstratii aeriene - 2010-
Mergi direct la: