| | Axalp 13-14 oct 2010 | |
|
+12shouriken YR-SND Voicu ALMI mesterul manolescu puma330 mihaiatanasie Balki nicolaemarcu@ymail.com gfery claudiu_ne2000 codrutz 16 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
codrutz Fotograf
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/08/2008
| Subiect: Axalp 13-14 oct 2010 Mier 22 Sept 2010, 23:32 | |
| Prezent. Daca imi iese pasaportul pana atunci. Cine se mai baga? | |
| | | claudiu_ne2000 Flight Level 300
Numarul mesajelor : 301 Varsta : 48 Localizare : DEVA Data de inscriere : 10/09/2009
| Subiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010 Joi 23 Sept 2010, 10:58 | |
| ...Dar in Elvetia poti calatori si fara pasaport, doar cu buletinul ca in UE.
"Condiţii de intrare şi regim de şedere
Începând cu data de 1 iunie 2009, conform Acordului de liberă circulaţie UE – Elveţia, cetăţenii români nu au nevoie de viză.
Intrarea în Elveţia este permisă cu paşaportul sau cartea de identitate valabile cel puţin 6 luni de la data intrării pe teritoriul Elveţiei. "
sursa: http://www.mae.ro/index.php?unde=doc&id=29863&idlnk=3&cat=29919 | |
| | | codrutz Fotograf
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/08/2008
| Subiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010 Joi 23 Sept 2010, 11:53 | |
| - claudiu_ne2000 a scris:
- ...Dar in Elvetia poti calatori si fara pasaport, doar cu buletinul ca in UE.
corect-corect, ce inseamna sa n-ai timp sa folosesti goagalu'.. Am depus cererea oricum, o sa-l pun la treaba. Deci pentru mine a devenit sigura prezenta. Si nu voi poza ceasuri cu cuc. Haidem in poligon! | |
| | | gfery Airport Level
Numarul mesajelor : 69 Varsta : 40 Localizare : Cluj Data de inscriere : 15/09/2010
| Subiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010 Mar 28 Sept 2010, 15:45 | |
| Si eu merg. A mai fost cineva in anii trecuti? Pe site-ul oficial zice ca accesul cu masina e limitat anul acesta la parcarile organizate.
Ceva amanunte?
toate bune | |
| | | codrutz Fotograf
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/08/2008
| Subiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010 Mar 28 Sept 2010, 22:28 | |
| - gfery a scris:
- Pe site-ul oficial zice ca accesul cu masina e limitat anul acesta la parcarile organizate.
Corect, in Grienz. De acolo vor fi autocare. Se pare ca drumul dintre Grienz si Axalp este ingust si are niste pante destul de agresive, se creeau ambuteiaje, desi in anii trecuti erau parcari suficiente pe terenuri din Axalp. Eu am gasit cazare la 20km de Grienz, imi scapa acum numele localitatii, a comis rezervarea un prieten azi. Planuiesc un urcus de recunoastere intr-o zi inainte de eveniment (de aflat cum arata locul, cat ia urcusul si cat de cu soarele in fata vei fi). Ce este ciudat este ca drumul va fi inchis doar in cele doua zile (13-14), multi fotografi se urca si in zilele premergatoare, sunt curios cum va arata accesul. Oricum, e o idee buna sa fii in zona cu vreo 1-2 zile inainte. Un review foarte concludent la Axalp se poate gasi aici. Locatia arata descurajant din punctul de vedere al luminii, iar imaginile de pe net din diferite galerii confirma. Cred ca va fi un loc de experimentat cu expunerile. Sa-i zicem .. pseudo-artistic | |
| | | gfery Airport Level
Numarul mesajelor : 69 Varsta : 40 Localizare : Cluj Data de inscriere : 15/09/2010
| Subiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010 Mier 29 Sept 2010, 08:06 | |
| Mergi sa prinzi si antrenamentele de luni si marti? | |
| | | codrutz Fotograf
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/08/2008
| Subiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010 Joi 30 Sept 2010, 19:48 | |
| Luni nu sunt sigur, dar marti as vrea sa urc, e sanatoasa o tura de recunoastere. Plus ca o sa avem o pisi dupa noi si as da orice sa o vad chinuita. Sa-i zic sa-si ia tocuri.. | |
| | | gfery Airport Level
Numarul mesajelor : 69 Varsta : 40 Localizare : Cluj Data de inscriere : 15/09/2010
| Subiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010 Joi 30 Sept 2010, 21:24 | |
| da-i sa care 300-le, da' vezi sa nu cada cu el ca e mai mare paguba | |
| | | gfery Airport Level
Numarul mesajelor : 69 Varsta : 40 Localizare : Cluj Data de inscriere : 15/09/2010
| Subiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010 Vin 15 Oct 2010, 22:40 | |
| Revenit azi dupa o zi de stat si in Austria (Grossglockner). Nu am urcat decat marti cand a fost repetitie si de dimineata si de dupa-masa.
M-a descurajat evenimentul oficial din 2 motive: faptul ca trebuia sa iei autobuz din Brienz din parcarea organizata cu tot ce decurge din povestea asta (aglomeratie, bagaje limitate ca volum, etc.) si PRETUL de 40 de CHF de persoana pe zi, chiar daca asta includea parcarea si urcarea cu telescaunul (in masura in care erai dispus sa stai la o coada imensa).
Marti a fost foarte misto. Am urcat cu masina pana in Axalp, unde am constatat ca trebuie sa platim parcarea 12 CHF pt. toata ziua. Evident, numai cash. Evident, nu aveam decat card la mine. Rezolvare: coborat in gara Brienz si scos 100 de CHF din atm-ul de acolo, urcat la loc in Axalp. Intre timp s-a facut ora 8 si parcarile de la baza telescaunului s-au ocupat deja, ca urmare prindem loc numai intr-o parcare de mai jos si mai facem niste pasi in plus.
Urcare cu telescaunul, 24 de CHF pt. 2 persoane, numai dus, in jos cica e mai usor decat la urcare, facem economie si coboram pe jos. Economia la urcus e evidenta, scurtezi pe putin 1:30-2:00 ore. Oricum ramane destul si pentru la picior.
In locurile abrupte si periculoase sunt montate franghii, ba chiar si o scara metalica foarte misto intr-un loc foarte ingust. Dat fiind ca publicul prezent este relativ putin, nu sunt ambuteiaje la urcare. Pe cand ajungem la Brau (cel mai jos punct oficial de observatie), prima formatie de F-5 si-a incheiat deja evolutia, cu tot cu trageri. Vine un Pilatus PC-21 pentru o demonstratie a capacitatilor de zbor. Pauza de respirat. Urcus abrupt, multa transpiratie. Ajungem pe Tschingel (al doilea punct oficial, mult mai sus decat Brau, si dupa mine, primul care merita urcat), de unde se vede deja destinatia noastra finala, turnul de control.
Ajunsi la turn, se lasa cu dezbracari in ciuda vantului taios, pentru schimbat haine transpirate, ca altfel riscam o raceala zdravana, cu tot cu soarele orbitor, care la ora respectiva deja dadea de furca oricui avea o lentila in uz. Acces liber pe platforma de observatie pentru VIP, toata lumea prietenoasa, etc. - bine, asta a fost dimineata, pentru ca la repetitia de dupa-masa chiar au venit VIP-urile 'oficiale' aduse cu Puma din baza de la Meiringen, civili si militari la un loc, si am primit flit de pe platforma, in ideea sa nu ne incurcam cu somitatile.
Impresionant, cel putin pentru mine, a fost demonstratia cu F/A-18 Hornet, care te lasa efectiv fara grai, mai ales in peisajul aferent locatiei. Manevre agresive, degajari abrupte in fortaj, toate cu clasicii norisori de condens pe intradosul suprafetelor portante. Zgomot cat cuprinde, declansari furibunde de aparate de fotografiat pe trepiede (bursturi de 10 fps cu 1D + 500L) la trecerile repetate la viteze mari.
Am avut parte de inca o repetitie dupa-masa cu incepere de la ora 14:00 local cu un atac de F/A-18 cu sincronizare TOT (time on target) la care comentatorul ne-a invitat sa ne sincronizam ceasurile in momentul cand proiectilele atingeau tintele. Primul avion a intrat din lateral foarte jos imprastiind flares la greu, dupa care au venit restul cu atac pe tinta. Impresionant. Au urmat apoi 6 F-5 Tiger care au demonstrat atacuri la toate cele 3 tinte ale poligonului, cu angajare din diferite directii si atitudini. Mi-a placut liderul care intotdeauna degaja foarte tarziu si abrupt dupa lovirea tintei, astfel incat aveai impresia ca urmatoarea oprire e in versantul din spatele tintei.
A fost apoi elicopter Puma cu demo la limita performantelor de zbor (eram localizati conform tablitei la 7365ft AMSL) care a ejectat toate 128 de flares intr-o singura secunda intr-o jerba de artificii foarte frumoase. Au fost apoi 2 elicoptere Puma care au varsat 2.5 mc de apa fiecare intr-un demo de stingere de incendii. A urmat apoi un EC635 intr-un demo de SAR cu evacuare pe targa prinsa de troliu, iar la final un Alouette 3 brandat special pentru aceasta ocazie a facut un salut de La revedere!, avand in vedere ca anul acesta este ultimul an in serviciul activ pentru acest model de aparat.
Au fost si parasutisti lansati din Pilatus PC-5 daca nu gresesc, care au facut o trecere, aterizand apoi in vale la Brienz.
Cireasa de pe tort a fost super programul Patrouille Suisse, 27 de minute de acrobatii - bine, i-am mai vazut cu acelasi program in Italia la Rivolto - dar nu se compara din cauza evidenta a decorului.
Per total foarte ok, mai ales din cauza lipsei de constrangeri - cica era numai repetitie. Nu stiu cat din lejeritatea asta s-a mai pastrat in zilele 'oficiale' de miercuri si joi, asta ne poate spune Codrut care fost acolo.
Voi pune si pozele trase de mine, dar numai dupa Codrut, ca e topicul lui in definitiv si sculele lui sunt mai tari, deci si rezultate pe masura.
Concluzii tehnice: nu ai ce cauta acolo fara 1. aparat care stie cel putin 5 fps si AF Servo urgent; 2. obiectiv macar 400, neaparat IS, daca e fix, atunci inca un aparat cu ceva mai scurt; 3. Trepied adevarat; 4. Conditie fizica - diferenta de nivel este de vreo 700 de m de la parcari; 5. Potol, ca ti se face o foame cand ajungi sus...
Minusuri: - pe mine m-a iritat la maxim pozitia fata de soare, stai cu el in bot absolut toata ziua; bine ca fara el sigur ne congelam, da' na acuma nu le poti avea pe toate; din punct de vedere strict fotografic e horror, spot meteringul e musai, altfel expui orice, numai avioane nu.
La anul - da, va fi si un la anul pentru mine - ma gandesc la ceva tare de tot, de genul ascensionat versantul sudic si pozat cu soarele in spate, asta daca fac ceva curs de alpinism si de survival pe ghetar.
A, da sa nu uit, la coborare am avut parte de ceva ce m-a lasat mut, o capra neagra a sarit peste drum si a coborat intr-o vale in 3 secunde de am crezut ca e kamikaze cu salturi de minim 10 m pe brane de piatra. Foarte tare.
Per total un eveniment foarte reusit, cel putin cat am participat eu, dar putin scump daca te bagai 'oficial' - totusi 80 de CHF (adica vreo 250 de ron) pt. 2 persoane numai accesul nu e putin (macar ca aveau toalete de alea de plastic in varf - si nu e lucru putin sa faci pisu intr-o buda air-liftata la 2200 de m numai pentru placerea ta). Oricum, un must do again la anul, cu ceva organizare prealabila mai buna, eventual grup mai mare, cu dotari de stat pe munte peste noapte, etc.
Daca vrea cineva detalii despre experienta asta o sa incerc sa raspund cu maxima obiectivitate.
Toate bune.
| |
| | | codrutz Fotograf
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/08/2008
| Subiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010 Vin 15 Oct 2010, 23:54 | |
| Salutari din Lausanne,
momentan am desaga plina de poze haioase si o febra musculara sora cu moartea
Excelenta descrierea lui Gfery, insa pot spune ca am toata admiratia pentru organizatori. In parcarea din Brienz, de la baza Axalp au fost prezente peste 4000 de masini. Cu o medie de 2.5 oameni pe masina, ai de-a face cu o provocare logistica enorma sa-i urci pe toti undeva pe la 2300m si sa-i cobori in aceeasi zi. Lucrurile au decurs pe cat de bine se putea.
Am urcat ambele zile oficiale tragand de 12 kg de sticla si aparate si grip-uri si baterii si haine de rezerva de mi-a iesit pe nas. La un moment dat aveam impresia ca inima o sa-mi rupa pieptul. Si tineti cont ca-s alpinist utilitar. Nu e usor de urcat. Dar nici foarte greu, se poate face.
Din punct de vedere foto, evenimentul din Axalp poate fi privit ca un examen de absolvire pentru orice fotograf, mai ales in ceea ce priveste expunerea. In zona de umbra, cu muntele in fundal, iso400 dadea ceva de gen 1/350sec. Nu este un loc pentru fite de iso100, asta in mod sigur. Si daca lasi la o parte conditiile ideale de iluminare, erau cateva ocazii cu lumina ceva mai buna. Si multe ocazii de un contre-jour foarte atmosferic, asa.
La capitolul locatii alternative, versantul sudic este accesibil, am vorbit la fata locului cu Daniel Rhycek si Reto Schneeberger (doi grei ai fotografiei de aviatie), insa urcusul implica vreo 6 ore de ascensiune in 4 labe in frig crancen. Daniel a fost acolo luni, este foarte posibil ca in curand (daca nu deja) sa apara imagini de acolo pe site-ul sau. Lumina este ideala iar cota este mai inalta decat zonele oficiale. Un elicopter al armatei da o tura a versantilor inainte de inceperea demonstratiei pentru a verifica oameni rataciti. In cazul in care te situezi pe versantul in chestiune, elicopterul se va opri la punct fix in fata ta si te va avertiza prin portavoce sa nu te misti de acolo pe parcursul demonstratiei. Si nu te trimite la plimbare. La anul, versant sudic scrie pe mine.
Sticla prezenta acolo, la fel de incredibila, la un scurt calcul mental, la cate obiective de 500 f4 si 400 f2.8 am vazut, cred ca valoarea tehnicii foto suita acolo sare lejer de 500 k euro. Cam fiecare fotograf avea aparatura ce sarea de zece mii si sunt sigur ca au fost multi. Din nou m-am simtit complexat. Bun venit in liga mare.
Imagini in curand, urmeaza un drum lung pana in tara plus o sesiune buna de pudrat granulatie de iso 400.
Ca o concluzie rapida, evenimentul merita din plin, este extrem de spectaculos, doar efectele sonore iti ridica parul de pe ceafa. Intai se aude impactul proiectilelor pe tinta, apoi sunetul tunului din aer, avionul, si apoi ecoul tuturor. Este incredibil totul.
La anul poate infigem un steag rospotters in roca nobila elvetiana. | |
| | | gfery Airport Level
Numarul mesajelor : 69 Varsta : 40 Localizare : Cluj Data de inscriere : 15/09/2010
| Subiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010 Sam 16 Oct 2010, 08:17 | |
| Aia cu febra o stiu si eu... Intr-adevar, la capitolul aparatura eu sigur m-am simtit complexat, sau, mai exact, nu m-am simtit complexat deoarece mi-am dat seama ca aia sunt din alt film cu totul. Welcome to the big league indeed... Cat am stat acolo, mi-a tot facut cu ochiul o casa aflata exact 'peste drum' de turn, undeva deasupra tintei 2, chiar pe versantul sudic. Pot sa spun ca am vazut pe cineva marti pe versantul sudic din dreptul lui Tschingel, dar era tare departe. Daca vrei poze tari, ele se faceau in lungul vaii, cand avioanele erau mult mai departe, de unde si nevoia de sticla tare. Cand ajungeau in dreptul tau, deci foarte aproape, pe langa ca se miscau extrem de repede (au fost treceri tactice, de mare viteza, nu de show aviatic), erau si direct cu soarele in spate. Cred ca ar trebui pusa problema si oficial, ma gandesc la anul sa trimitem un mail mai 'semi-oficial' asa sa intrebam daca se poate, eventual sa ne facem vizibili tare cu verde sa nu ne confunde aia cu tintele, si sa trecem peste brana aia de peste tinta 1 si sa ajungem la casa aia mare (desi acolo nu bate soarele deloc, ca urmare probabil ca ar fi frig cu brio). Ca o curiozitate, dupa incheierea repetitiilor de marti, pe la 16 local, am coborat prin valea aia care se termina in tinta 1, exact prin zona de tragere, si e mult mai lin si mai misto, iar la urcare sigur e mai bine. Unii s-au dus sa caute proiectile intre tinte Na asteptam poze Codrutz. | |
| | | nicolaemarcu@ymail.com Flight Level 200
Numarul mesajelor : 256 Varsta : 66 Localizare : CLUJ Data de inscriere : 15/09/2008
| Subiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010 Sam 16 Oct 2010, 12:45 | |
| | |
| | | Balki Moderator
Numarul mesajelor : 1683 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 24/10/2008
| Subiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010 Sam 16 Oct 2010, 14:17 | |
| pozzzeeee!!!!! | |
| | | gfery Airport Level
Numarul mesajelor : 69 Varsta : 40 Localizare : Cluj Data de inscriere : 15/09/2010
| Subiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010 Dum 17 Oct 2010, 14:13 | |
| | |
| | | mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 66 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010 Dum 17 Oct 2010, 16:17 | |
| Impresionant! Ma bucur ca am ocazia sa vad aici asa ceva, pentru nu as urca acolo pentru nimic in lume. Nici macar pentru un astfel de spectacol aviatic. | |
| | | gfery Airport Level
Numarul mesajelor : 69 Varsta : 40 Localizare : Cluj Data de inscriere : 15/09/2010
| Subiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010 Dum 17 Oct 2010, 16:40 | |
| ei na, nu e chiar asa de nasol la urcare. Daca nu te grabesti foarte tare, nici macar nu transpiri. Plus ca erau o gramada de copii de varste mici pe acolo...
Eu stiu sigur ca merg din nou la anul.
Ca un buget orientativ, avand in vedere ca n-am urcat in zilele cu plata si am mers de la Cluj aprox. 1600 de km fara autostrada in Elvetia, cu mancare de acasa si dormit in masina a fost de aprox. 700 RON, motorina si taxe de autostrada in Ungaria si Austria.
Trebuie un pic de curaj, dar e mult mai mult placere decat orice altceva.
Spor. | |
| | | puma330 Fotograf
Numarul mesajelor : 279 Varsta : 45 Localizare : STR/EDDS Data de inscriere : 03/05/2009
| Subiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010 Dum 17 Oct 2010, 16:53 | |
| Merci mult pt poze sunt super si cred ca merita foarte mult efortul. Chiar vroiam sa te intreb cam cat te-a costat ...deja ai raspuns la asta. In mod sigur Axalp e pe lista MUST SEE!!! Mai vrem si alte poze. | |
| | | gfery Airport Level
Numarul mesajelor : 69 Varsta : 40 Localizare : Cluj Data de inscriere : 15/09/2010
| Subiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010 Dum 17 Oct 2010, 19:21 | |
| cu scuzele de rigoare, dar alte poze 'postabile' nu mai am, asa cum a zis si Codrutz este o locatie absolut oribila pentru pozat, cu lumina din fata 99% din timp. Plus de asta, echipamentul meu nu depaseste nivelul de amator. Petru ochiul si sentimentul uman, este absolut excelent.
Chiar si pozele astea au trebuit recuperate intens in Photoshop pentru corectare masiva de expunere in unele cazuri, de unde si aparenta de contrast un pic sintetica in unele dintre poze.
Pot in schimb sa spun ca orice fotografii s-ar pune aici (sau pe oricare dintre site-urile fotografilor profesionisti de altfel), ele nu pot sa reflecte senzatia brutala de forta transmisa de ex. de zgomotul al unui Hornet in afterburner, in timp ce goneste direct spre versantul unui pisc inzapezit, cu efuzoarele indreptate spre tine, numai ca sa recupereze in ultimul moment si sa degajeze in ceea ce trebuie sa fie cel putin o ridicare la 8-9G. Cum zicea cineva, ti se face rau numai cand vezi... Sentimentul de a vedea toate astea la 2200 de m altitudine este unul de, cum sa zic, un pic de exclusivism, in ideea ca nu toti au avut posibilitatea sau, de ce nu, cheful de a face ascensiunea in locul ala special, si parca toata tehnica aia de lupta se desfasoara intr-un fel pentru cei putini (putini macar in zilele dinaintea display-ului oficial) care au reusit sa ajunga acolo - bine ca au fost si copiii de 3 ani, ceea ce iti mai taie din elanul exclusivist, cand ii vezi cum urca veseli si tu gafai langa ei.
Mie mi se pare oricum o experienta incredibila, care trebuie traita live pentru a reusi sa o interiorizezi - probabil de aia sunt si unii care tin jurnal de prezenta acolo de peste 10 ani.
Eu propun oricum la anul ceva organizat - mie mi s-a nazarit asa sa merg, cum probabil s-a intamplat si in cazul lui Codrutz (fata de care imi cer scuze inca odata ca nu l-am putut intalni - poate cu alta ocazie, desi s-a tinut de cuvant si m-a contactat pe mobil), dar se poate si altfel, cu caravana, cu planificare prealabila, cu traseu prestabilit, inclusiv pe versantul cu soare in spate pentru fotografii inraiti si cu tupeu fizic in bocanci samd - iar in cazul meu ceva obiectiv mai tapan (mie imi zambeste 100-400 L ala cu pompa de praf) si poate un alt corp care stie ceva mai mult de 3pfs cate stie 400d-ul meu (ar merge bine un 1D mark 3 eventual sh - cine are de vanzare, sa bage).
Toate bune si sper sa bage si Codrutz ceva cadre, ca ale lui trebuie sa fie mai bune. | |
| | | mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 66 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010 Lun 18 Oct 2010, 10:20 | |
| - gfery a scris:
- ei na, nu e chiar asa de nasol la urcare. Daca nu te grabesti foarte tare, nici macar nu transpiri. Plus ca erau o gramada de copii de varste mici pe acolo...
Eu stiu sigur ca merg din nou la anul.
Ca un buget orientativ, avand in vedere ca n-am urcat in zilele cu plata si am mers de la Cluj aprox. 1600 de km fara autostrada in Elvetia, cu mancare de acasa si dormit in masina a fost de aprox. 700 RON, motorina si taxe de autostrada in Ungaria si Austria.
Trebuie un pic de curaj, dar e mult mai mult placere decat orice altceva.
Spor. Eu ametesc si cand ma urc pe scaun ... tu imi spui sa urc pe scari de metal si sa ma tin de cabluri?! Sigur, intr-o aeronava, care e totusi inchisa si are o podea sub picioare, alta e treaba. Chiar, daca tot era fara plata, nu puteau si ei asigura ascensiunea cu elicopterul pana acolo | |
| | | mesterul manolescu Flight Level 100
Numarul mesajelor : 134 Varsta : 59 Localizare : Moinesti-Bacau Data de inscriere : 24/03/2010
| Subiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010 Lun 18 Oct 2010, 17:23 | |
| Fantastic ,nu credeam ca exista o astfel de manifestare aviatica,intr-un astfel de cadru natural ! Am vazut deja pe Youtube filmulete de la Axalp 2010 ,precum si de la alte zboruri ale Swiss Air Force in zona Alpilor ! De vazut zborurile peste Mont Blanc si-mai ales- cel din jurul si spre varful Matterhorn ! Fantastic ce urcari spectaculoase si ce tumbe peste crestele muntilor fac aceste supersonice ,dar si ce priveliste oferita ochilor celor de jos ! E o revelatie pentru mine,eu insumi om de la munte. Trebuie ajuns acolo la anul ,cand deja e confirmata manifestarea,pe 12-13 oct. Care e cel mai apropiat aeroport pe care se poate ajunge si localitatea unde se poate gasi cazare ? | |
| | | codrutz Fotograf
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/08/2008
| Subiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010 Mar 19 Oct 2010, 00:36 | |
| - mesterul manolescu a scris:
- Care e cel mai apropiat aeroport pe care se poate ajunge si localitatea unde se poate gasi cazare ?
Cele mai apropiate aeroporturi (daca nu ma insel) sunt in Lausanne si Geneva. Cazare.. e mai delicat aici. Pentru a intelege perfect, permite-ti-mi o comparatie: Brienz=Sinaia Axalp=Cota1400 Tschingel (unde e demostratia propriu-zisa)=Babele Drumul intre Brienz si Axalp este inchis circulatiei publice pe parcursul celor 2 zile. Pare absurd, insa cand il vezi intelegi de ce. Daca vrei sa stai in Axalp exista cazare, dar trebuie sa fii acolo in zilele premergatoare si ai nevoie de masina. In Brienz este foarte comod sa stai si sunt hoteluri-berechet. Eu am mai gasit (cu o luna inainte) doar in Interlaken (20km departare de Brienz) - un fel de Comarnic, daca imi permiteti o astfel de comparatie. De folosit cu incredere site-ul http://airshow-reviews.com/axalp.html care contine review-uri la mai toate miting-urile majore din Europa cu repere bune de locatii foto, acces, cazare si preturi. Zic sa intram in paine cu niste imagini. Si asa se semneaza condica in fiecare an: Deschiderea demonstratiei printr-un survol cu capcane termice:Rotative:Albul din fundal sunt de fapt plafonul de nori din vale, poza e de sus in jos: EC135 oprit langa public: Demonstratia de salvare Din spre sud spre nord, dupa tragere si degajare gagii se intorceau pe spate si trageau pozitiv tare de tot inspre Brienz, dispareau imediat dupa varful pe care eram adunati: O imagine mai concludenta: Flacara de la capatul tunului si, in dreapta maginii, aproape de margine, glontul ca sa iasa gloantele in inagine, e necesar 1/2000 sec sau mai rapid. In incercarea de a scoate expuneri cat mai corecte, eu de obicei nu expun mai scurt de 1/500. Un prieten cu care am vizitat locatia a scos imaginea clara a glontului, precum si conul Mach in varful sau la 1/1250. si egalizat, ca sa fie mai vizibil Inca una cu glont (calitate proasta, aproape crop 100%), aici e mai vizibil la marginea din stanga: Cateva treceri pe directia vest-est dupa tiruri repetate:Dinspre nord spre sud: Efectul impactului proiectilelor explozive (HE) dintr-un F5 inarmat special: Patrouille Swisse:Demonstratia F-18 solo:Curcubeu in condensul de manevra: PC-21 solo display: La coborare, finalul zilei a doua: Vedere asupra vaii pe directia vest. Din acea groapa de deasupra norilor isi faceau aparitia perechea de F18 din deschidere. In stanga spate panourile tinta. Si o vedere de ansamblu asupra vaii in chestiune invers, vest in spate, vedere spre est: Si un panoramic cu marcajul varfurilor. Pe cine intereseaza, se poate downloada si roti d-a capo pentru o vedere mai detaliata (postata cu acordul moderatorilor si rotita sa nu largeasca pagina) La final am sa va urez pofta buna la masa si sarbatori fericiti : | |
| | | ALMI Flight Level 200
Numarul mesajelor : 279 Varsta : 50 Localizare : Vancouver, Canada Data de inscriere : 16/09/2008
| Subiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010 Mar 19 Oct 2010, 02:29 | |
| Fara cuvinte...Spectacol din toate punctele de vedere. Mersi Codrutz! | |
| | | Voicu Moderator
Numarul mesajelor : 2513 Varsta : 61 Localizare : Arad - ARW - LRAR Data de inscriere : 28/12/2007
| Subiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010 Mar 19 Oct 2010, 15:24 | |
| Multumim Codrutz....intradevar DEOSEBITE din toate punctele de vedere !! | |
| | | YR-SND Flight Level 300
Numarul mesajelor : 321 Varsta : 32 Localizare : Tmisoara Data de inscriere : 13/12/2008
| Subiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010 Mar 19 Oct 2010, 16:54 | |
| Fara cuvinte.... FELICITARI CODRUTZ
| |
| | | gfery Airport Level
Numarul mesajelor : 69 Varsta : 40 Localizare : Cluj Data de inscriere : 15/09/2010
| Subiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010 Mar 19 Oct 2010, 16:58 | |
| Poti Codrutz, te rog, sa detaliezi putin aspecte un pic tehnice, gen ce obiectiv ai folosit, ce focale, cam ce timpi, etc.?
Mersi mult. | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Axalp 13-14 oct 2010 | |
| |
| | | | Axalp 13-14 oct 2010 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |