ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 ,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi

In jos 
4 participanți
AutorMesaj
bobocell
Membru activ
bobocell


Numarul mesajelor : 442
Varsta : 34
Localizare : resita
Data de inscriere : 25/12/2007

,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi Empty
MesajSubiect: ,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi   ,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi EmptyJoi 17 Iul 2008, 11:09

Potrivit unor surse din interiorul companiei, Tarom a înregistrat pierderi de peste 30 de milioane de dolari în primele şase luni ale anului. Reprezentanţii Tarom au evitat însă un răspuns oficial în această privinţă.

Directorul de marketing, Sorin Georgescu, a afirmat că nu ştie cu exactitate care este suma şi că „pierderile reale vor fi cunoscute abia la sfârşitul anului".

El a precizat că toate companiile aeriene au o situaţie financiară proastă din cauza creşterii preţului petrolului şi a crizei globale a creditelor.

În acest context, Tarom a decis să mai achiziţioneze încă două aeronave ATR 72, în următorii doi ani. Acestea ar urma să fie folosite pe rute interne şi regionale.

În următorii patru ani, compania şi-a propus să ajungă de la 20 la 40 de aeronave pentru a-şi menţine cota de piaţă.

În momentul de faţă Tarom deţine 20 de aeronave. Oficialii companiei spun că în următorii patru ani flota se va mări la 40 de aeronave
În momentul de faţă Tarom deţine 20 de ...
Criză Compania naţională de transport aerian a acumulat pierderi de peste 30 milioane dolari în acest an

Tarom a început negocierile pentru achiziţionarea a încă două avioane de tip ATR-72, care ar urma să fie folosite pe curse interne şi regionale

Potrivit unor surse din companie, Tarom a înregistrat pierderi de peste 30 milioane de dolari în primele şase luni ale acestui an. Motivul: foarte multe curse internaţionale se efectuează cu un grad de umplere sub 50 la sută.

Şi creşterea preţului barilului de petrol a contribuit la aceste pierderi semnificative. Chiar şi în aceste condiţii, conducerea companiei Tarom a decis achiziţionarea a încă două aeronave de tip ATR 72. Valoarea contractului este aproximată la 40 de milioane de dolari.

Explicaţii

Cu toate că am solicitat în mod oficial situaţia financiară a companiei, şefii Tarom au ocolit un răspuns direct. Directorul de marketing al companiei, Sorin Georgescu, a oferit însă câteva explicaţii. „Avem nişte pierderi anul acesta, nu ştiu cu exactitate care este suma, dar toate companiile de profil au pierderi foarte mari, iar acest fapt se datorează creşterii preţului petrolului şi crizei globale a creditelor. Pierderile reale le vom cunoaşte cu siguranţă abia la sfârşitul anului.

Creşterea preţului petrolului se vede şi în preţul biletului de avion, iar cei care anul trecut îşi puteau lua un credit pentru a pleca în vacanţe sau pentru orice alte nevoi acum se văd în faţa limitării accesului la aceste împrumuturi. În concluzie, căderea pieţei creditelor duce la scăderea numărului de pasageri", a spus Sorin Georgescu.

Această situaţie a dus, în opinia directorului de marketing al Tarom, la limitarea călătoriilor cu avionul spre destinaţii din afara ţării pentru alţi oameni decât cei de business, pe care nu îi influenţează foarte mult variaţia de preţ a tichetelor de zbor şi care preferă confortul pentru călătoriile de afaceri.

Cu toate acestea, firmele de turism din România susţin că oferta de credite pentru vacanţe nu a prins aproape deloc la noi. Numărul celor care au apelat la astfel de soluţii de finanţare a fost de ordinul sutelor.

Avioane noi

Compania Tarom are în prezent 20 de aeronave dintre care şapte sunt ATR 72. „Pentru a ne menţine cota de piaţă, care acum este destul de scăzută, trebuie ca în următorii patru ani să ajungem la 40 de avioane. Dintre acestea, 14 vor fi de tip ATR 72. Preţul extrem de ridicat al petrolului ar putea avea şi un efect pozitiv, deoarece firmele constructoare de avioane ar putea să le vândă la un preţ mai mic pentru a nu rămâne cu ele pe stoc.

Acelaşi lucru s-ar putea întâmpla şi în cazul companiilor care închiriază aeronave. Chiar dacă va trebui să facem unele sacrificii, nu vom da oameni afară şi nici nu vom restrânge alte cheltuieli importante. Ce pot să vă spun este că, în orice caz, vom opta pentru avioane care au un consum mai mic", ne-a explicat directorul Sorin Georgescu.

Negociere directă

Potrivit purtătorului de cuvânt al Tarom, Mădălin Tudor, decizia de achiziţionare a două aeronave ATR 72, care ar urma să ajungă în România, în anul 2009, respectiv 2010, „a fost luată ca urmare a rezultatelor înregistrate în evoluţia pieţei din perioada 2006-2008, fiind necesară o adaptabilitate superioară a produsului TAROM în relaţie cu cerinţele clienţilor".

„Achiziţionarea se va realiza în conformitate cu Ordonanţa 34 din 2006, cu precizarea că se va face prin negociere directă cu societatea Air Transport Regional, unicul producător de nave ATR, având ca scop păstrarea omogenităţii flotei actuale TAROM, adică aceeaşi resursă umană şi tehnică", a precizat Mădălin Tudor. Cele două aparate de zbor vor fi cumpărate cu banii companiei.

„În cazul în care, în urma negocierii se va decide finalizarea achiziţiei, aceste aeronave vor fi achitate din resursele proprii ale companiei Tarom, veniturile necesare fiind rezultate din operarea aeronavelor respective".
Surse din cadrul companiei susţin că decizia de achiziţie a celor două avioane a fost făcută fără întocmirea unui plan de zbor pentru acestea.

Cursele externe, cele mai păguboase

În fiecare zi, avioanele Tarom efectuează aproximativ 50 de zboruri interne şi internaţionale. Zborurile spre Madrid, Londra, Paris, Tel Aviv sunt cele mai căutate.

Celelalte curse se efectuează, totuşi, chiar dacă gradul de încărcare este de 50 la sută sau chiar mai mic. „Gradul de încărcare al avioanelor Tarom nu este atât de mare pe cât mi-aş dori. Se mai întâmplă să plece şi aproape goale, dar asta nu se întâmplă în fiecare zi", a recunoscut directorul de marketing Sorin Georgescu.

Măsuri de criză

Carburanţii reprezintă între un sfert şi jumătate din bugetul grupurilor aeriene, iar scumpirea combustibililor a falimentat deja câteva companii.

Alitalia, aflată în pragul falimentului, a acceptat oferta de preluare venită din partea grupului Air France KLM.

Compania italiană înregistrează pierderi de trei milioane de euro pe zi.

Companiile aeriene americane Delta Airlines şi Northwest Airlines s-au pus de acord asupra unei fuziuni în urma căreia va fi creat un gigant al transportului aerian de pasageri.

RyanAir, cel mai mare grup aerian low-cost din Europa, a anunţat că va impune o taxă de aproape 32 de dolari pe bagaj, plus 15,8 dolari pentru check-in la zborurile de întoarcere. Reprezentanţii companiei au averizat că profitul va fi în scădere cu 50% anul acesta din cauza preţurilor ridicate ale combustibililor.


Pierderi de 1,5 miliarde € la nivel global în 2008

"Creşterea preţului petrolului va transforma profund industria noastră şi, bineînţeles, şi pe cea a producătorilor de aeronave sau echipamente, pe cea a liniilor de zbor, a aeroporturilor sau a controlului traficului aerian", a declarat pentru publicaţia germană "Der Spiegel" şeful companiei-mamă a Airbus, EADS, Louis Gallois.

La rândul său, şeful KLM, Jean-Cypril Spinetta, descrie şi mai drastic situaţia: "Dacă preţul petrolului ajunge la 200 de dolari barilul, noi, companiile aeriene, suntem moarte". Potrivit estimărilor specialiştilor, pierderile în branşă vor fi de 1,5 miliarde euro doar în acest an. IATA a calculat că, în cazul în care preţul principalelor tipuri de combustibili se vor stabiliza la 135 dolari/baril, deficitul ar putea ajunge chiar la 4 miliarde de euro.

Companiile de talie mică sau cele cu un management mai puţin bun, pentru care costul combustibilului reprezintă jumătate din cheltuielile totale, abia dacă vor reuşi să supravieţuiască.

Avioanele vechi, scoase din uz

Conform publicaţiei "Der Spiegel", transportorii americani ca American Airlines, Continental sau Lufthansa-Partner United au retras deja din circulaţie aeronavele vechi şi intenţionează să renunţe, împreună, la 12.000 de locuri de muncă. Companiile europene ca Air France, TUIfly sau Air Berlin îşi răresc flota şi reţeaua de transport şi se pregătesc pentru iarnă, când numărul călătorilor este de obicei mai mic. (Alexandra Tămăşan)

E vorba de Atr42 nu de Atr 72 cum scrie in articol... lol!
Sus In jos
Vizitato
Vizitator




,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi Empty
MesajSubiect: Re: ,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi   ,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi EmptyJoi 17 Iul 2008, 11:58

Mai exista o realitate : Ziarele sunt experte sa faca din tantar mega armasar si din 3 milioane sa se transforme in 30 de milioane sau cine stie ce altceva, pe langa asta eu stiu ca ar fii vrut sa inlocuiasca cele doua A310 cu 4 737-800 sau cel putin asta anunta unu de era ministru a transporturilor acu cativa ani, altii stiu de inca 2 A318 asa ca presa de ce nu ar face alte speculatii si sau presupuneri legate de ATR 42(72) asa ca ....... poate ca vom afla la anu daca TAROM are sau nu are pierderi in conditiile in care in ultima vreme mergea pe plus.....
Sus In jos
airbusA380
Flight Level 200
Flight Level 200
airbusA380


Numarul mesajelor : 215
Varsta : 34
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 16/03/2008

,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi Empty
MesajSubiect: Re: ,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi   ,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi EmptyJoi 17 Iul 2008, 13:36

Tarom a avut vreodata reclama la TV? Eu, in afara de clipurile intitulate "Stiri Tarom" pe care le vad pe plasmele din Carrefour in timp ce stau la coada, nu am vazut niciodata o reclama la aceasta companie. Cat despre "de la 20 la 40 de avioane in 4 ani" nu cred o iota cyclops; totusi suntem in Romania, de ce ar cumpara cineva ceva mai ales avioane cand vine vorba de companii ale statului. Tarom nu e inca a statului? Question
Sus In jos
bobocell
Membru activ
bobocell


Numarul mesajelor : 442
Varsta : 34
Localizare : resita
Data de inscriere : 25/12/2007

,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi Empty
MesajSubiect: Re: ,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi   ,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi EmptyJoi 17 Iul 2008, 14:15

Ba da. Ei, parca nu am sti cu totii ca la noi in Romania ne place sa aruncam cu praf in ochi... Acusi ne anunta ca o sa achizitoneze un 747...

La publicitate ai dreptate. Niciodata nu am vazut reclama pt Tarom. La cati bani folosesc ei pentru alte servicii ar trebui sa mai arunce si aici cateva ,,meleoane,,. Ieri am fost la Metro TSR si am ramas surprins cand am vazut pe plasme reclama Tarom, OTP- Vienna 130 euro fara taxe, si mai cateva oferte.

Este a statului dar se pregateste de privatizare.
Sus In jos
Voicu
Moderator
Voicu


Numarul mesajelor : 2513
Varsta : 62
Localizare : Arad - ARW - LRAR
Data de inscriere : 28/12/2007

,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi Empty
MesajSubiect: Re: ,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi   ,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi EmptyJoi 17 Iul 2008, 14:24

bobocell a scris:
Ba da. Ei, parca nu am sti cu totii ca la noi in Romania ne place sa aruncam cu praf in ochi... Acusi ne anunta ca o sa achizitoneze un 747...

La publicitate ai dreptate. Niciodata nu am vazut reclama pt Tarom. La cati bani folosesc ei pentru alte servicii ar trebui sa mai arunce si aici cateva ,,meleoane,,. Ieri am fost la Metro TSR si am ramas surprins cand am vazut pe plasme reclama Tarom, OTP- Vienna 130 euro fara taxe, si mai cateva oferte.

Este a statului dar se pregateste de privatizare.

Se pregateste de privatizare...de citiva ani ...si nimic
Referitor la partea financiara... dupa revolutie , niciodata nu au fost pe +... ( inainte de revolutie , " realizau planul "cu procente de 115 - 120 % deoarece ...tot ce erau incasari pentru survol...intrau in contul lor.
Nu mai vorbesc de datoriile pe care Taromul le are acum pentru serviciile de navigatie aeriana..... neplatite de ani de zile......dar ...e " companie natioanala " ...si trebuie " protejata " .
Sus In jos
gabi-737
Membru activ
gabi-737


Numarul mesajelor : 4453
Varsta : 47
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi Empty
MesajSubiect: Re: ,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi   ,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi EmptyJoi 17 Iul 2008, 14:26

Reclama la TAROM? in afara de Mihaela Radulescu care face reclama cu orice ocazie la ROT pe la Antene...nu prea, cu partea de marketing sta foarte prost, si de managementul rutelor, e clara treaba, o companie de STAT a caror sefi isi iau caruta de bani ca salar si le-e este paralel daca compania merge pe plus ori minus.

Exemple:

1. Avea cursa de noapte la FRA cu stationare toata noaptea acolo pe unu dintre cele mai scumpe aeroporturi, deci aeronava in stationare nu produce decat cheltuieli, si culmea culmilor avea programata decolarea INAINTEA sosirii curselor de peste ocean care aduceau romanii pentru BUH, ei fiind nevoiti sa contiune calatoria cu alte companii...

2. Birou in Empire State Building din NYC cu chirie de cateva zeci de mii $, unu dintre cele mai scumpe locatii din zona...

3. Dupa ce aveau o flota cat de cat compacta din B737-3-700, se decide cumpararea de A318...cheltuieli in plus cu toate problemele aferente...

4. Prea putine curse externe din orase din tara spre destinatii unde sunt comunitati mari de romani si interese de afaceri, si concentrarea curselor interne si externe pe un singur aeroport...

Ar mai fi o gramada de "perle" marca TAROM, care toate duc spre ....un faliment...ca doar nu sunt scutiti medical, asa cu au luat-o pe coaja Swissair si Sabena....
Sus In jos
Vizitato
Vizitator




,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi Empty
MesajSubiect: Re: ,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi   ,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi EmptyJoi 17 Iul 2008, 19:47

Ar putea sa aplice o politica LowCost chiar daca preturile nu ar fii chiar Low. De exemplu o cursa Cluj-Viena costa dus intors 2 persoane undeva la 3000 de lei cu Obositu .... groaznic de exagerat Lufthansa costa pana in Munchen mult mai putin si poate daca asa cauta de acolo o legatura la Viena as iesii mai ieftin per total, imi place sa merg la Viena dar din pacate 2 zile sunt obligat sa la pierd pe drum pentru ca biletul ii groaznic de scump..

Daca sunt incoerent sa ma scuzati dar astazi am fost pompier cu galeata si am febra musculara si la urechi parca. No
Sus In jos
bobocell
Membru activ
bobocell


Numarul mesajelor : 442
Varsta : 34
Localizare : resita
Data de inscriere : 25/12/2007

,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi Empty
MesajSubiect: Re: ,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi   ,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi EmptyJoi 17 Iul 2008, 21:32

Cu ce ocazie ai fost pompier? lol!

Da. Aveti toti dreptate. Nu incercam sa ne promovam ceea ce avem pentru ca.... daca lefurile de zeci de mii de euro vin, cu toate ca suntem fara profit, ce ne intereseaza??

Cursele interne au fost la un moment dat, accesibile pentru multi. Asta toamna am venit de la IAS cu escala la OTP si schimbat de ATR pana la TSR cu 210 RON(si a fost zbor de duminica, preturi mai mari).Acum, de la TSR la Otopeni costa 300 ron numai dus. Nu inteleg de ce tot majoreaza preturile cand load factor ul este tot mai scazut. Sau ei aplica ,,tehnica psihologiei inverse?" Razz

In fine... Mai avem de lucrat si la acest capitol, ca la multe altele, invatand ca pentru a munci undeva, trebuie si un pic de suflet si daruire......
Sus In jos
Vizitato
Vizitator




,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi Empty
MesajSubiect: Re: ,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi   ,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi EmptyJoi 17 Iul 2008, 23:03

@bobocel Am fost pompier cu galeata la raport pentru ca am planit niste (cuvinte groaznic de urate) sa imi curete o gradina si in loc de asta s-au imbatat nu au muncit nimic in afara de dat foc la un munte de lemne super uscate intr-o mare de iarba la fel de uscata si pe urma au mers pe malul paraului sa hodine putin ca deh au muncit din greu Evil or Very Mad
Sus In jos
Continut sponsorizat





,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi Empty
MesajSubiect: Re: ,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi   ,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi Empty

Sus In jos
 
,,Tarom zboară spre faliment,, Articol din ziarul Adevarul de azi
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Articol despre pilotul Attila Goger, in Adevarul de Seara Cluj
» Articol despre spotting (si Romanian Spotters) in ziarul Banateanul
» Articol despre spotteri in ziarul "Cetateanul clujean"
» Blue Air zboara zilnic spre Roma, in orarul de vara
» Tarom zboara la Salzburg, din decembrie

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Stiri din aviatie - Aviation News-
Mergi direct la: