ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 Ministerul Apărării bagă MIG-urile la “reşapare”

In jos 
3 participanți
AutorMesaj
kampfmaschine
Moderator
kampfmaschine


Numarul mesajelor : 1927
Varsta : 45
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

Ministerul Apărării bagă MIG-urile la “reşapare” Empty
MesajSubiect: Ministerul Apărării bagă MIG-urile la “reşapare”   Ministerul Apărării bagă MIG-urile la “reşapare” EmptyJoi 12 Aug 2010, 12:57

Titlu: Ministerul Apărării bagă MIG-urile la “reşapare”
Sursa: adevarul.ro
Autor: Mihai Diac
Data: 12.08.2010

Citat :
Oferta Guvernului SUA de avioane F-16 second hand pentru România a expirat la data de 3 august 2010, iar Ministerul român al Apărării nu a organizat nici o licitaţie pentru a cumpăra avioane noi. Pentru ca spaţiul aerian al României să nu rămână "descoperit", singura soluţie este prelungirea resursei de zbor la avioanele MiG 21 LanceR.

Principala forţă aeriană a României este reprezentată de avioanele MiG 21 LanceR, produse în fosta URSS acum mai bine de 30 de ani şi modernizate în România, după anul 1993. România a avut 110 avioane MiG 21 LanceR, dintre care sub o treime mai sunt apte de zbor. Pentru avioanele rămase în funcţiune, resursa de zbor va expira în anul 2013.
Cea mai importantă misiune a avioanelor de luptă ale României, la care nu se poate renunţa, este aceea de poliţie aeriană. Acum un an, şeful Statului Major al Forţelor Aeriene, generalul Ion Aurel Stanciu, declara că prelungirea resursei are ca scop doar menţinerea în funcţiune a avioanelor LanceR până la momentul când misiunile lor vor fi preluate de noile avioane de luptă ale României.

În anul 2010 nu sunt bani pentru a cumpăra avioane
Potrivit declaraţiilor de acum o săptămână ale premierului Emil Boc, Guvernul României nu are bani în anul 2010 pentru a cumpăra avioane de luptă. În aceste condiţii, o procedură de achiziţie de avioane ar fi lansată, cel mai devreme, în anul 2011, iar din acel moment vor trece câţiva ani până ce noile avioane ar sosi în România, iar piloţii români ar fi în măsură să zboare pe ele. Reprezentanţi ai Ministerului Apărării Naţionale ne-au explicat că MApN studiază acum posibilitatea unei noi prelungiri a resursei unor avioane LanceR, varianta aer-aer, astfel încât măcar patru – cinci avioane să rămână în funcţiune şi să execute serviciul de poliţie aeriană după anul 2013.

Aeronavele LanceR au mai fost reparate de câteva ori
Fostul şef al Statului Major al Forţelor Aeriene, generalul ( r ) Constantin Croitoru, ne-a confirmat că, din punct de vedere tehnic, o nouă prelungire a resursei de zbor este posibilă, în ciuda faptului că toate motoarele avioanelor LanceR care încă mai zboară ”au deja câte două – trei reparaţii capitale la activ”. Potrivit generalului Croitoru, prelungirea resursei de zbor a unui avion impune mai întâi o inspecţie generală la celulă (fuzelaj plus instalaţii) şi la motor, pentru a se constata dacă este posibilă prelungirea resursei. Aceasta înseamnă o reparaţie capitală a motorului şi a celulei, prin înlocuirea anumitor componente. Prelungirea resursei de zbor la avioanele LanceR se poate realiza la firma Aerostar Bacău, care a acumulat deja experienţa necesară unor asemenea operaţiuni. Componentele necesare activităţilor de reparaţii şi de prelungire a resursei s-au procurat până acum de pe piaţa internaţională, din ţările care mai deţin avioane MiG 21, cum ar statele ex-sovietice sau India. O operaţie de prelungire a resursei oferă unui avion LanceR dreptul de a mai zbura câteva sute de ore, ceea ce înseamnă că avionul va mai zbura, în România, câţiva ani – în condiţiile în care un pilot de LanceR zboară mai puţin de o sută de ore pe an. Preţul unei operaţii complete de prelungire a resursei (celulă plus motor) este de circa 1,2 milioane de dolari, dintre care trei sferturi costă operaţiile la celulă, iar un sfert cele de la motor.
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator
kampfmaschine


Numarul mesajelor : 1927
Varsta : 45
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

Ministerul Apărării bagă MIG-urile la “reşapare” Empty
MesajSubiect: Re: Ministerul Apărării bagă MIG-urile la “reşapare”   Ministerul Apărării bagă MIG-urile la “reşapare” EmptyVin 13 Aug 2010, 10:17

Titlu: Avioane F-16 sau nimic!
Sursa: adevarul.ro
Autor: Mihai Diac
Data: 13.08.2010

Citat :
Ministerul Apărării Naţionale caută soluţii pentru înlocuirea avioanelor de luptă MiG 21 LanceR, care ar trebui scoase din exploatare, întrucât le expiră durata de viaţă.

Ultimele avioane de acest tip ar trebui retrase în anul 2013. Pentru a asigura cel puţin serviciul de poliţie aeriană, specialiştii MApN încearcă prelungirea resursei de zbor la un număr redus de avioane LanceR - C (varianta aer-aer), astfel încât să poată zbura şi dincolo de anul 2013. O asemenea operaţie ar fi posibilă, în ciuda faptului că toate motoarele avioanelor LanceR aflate încă în funcţiune au fost deja reparate de câteva ori.

Costurile pentru „reşaparea" unui MiG se ridică la circa 1,2 milioane de dolari. Astfel, „viaţa" avionului ar putea fi prelungită cu câteva sute de ore de zbor.MApN încearcă o asemenea soluţie de compromis, deşi are oferte „de criză" pentru achiziţionarea de avioane noi.

Oferte refuzate

Motivul invocat oficial pentru a nu analiza ofertele este acela că Guvernul României nu are bani să cumpere avioane de luptă în anul 2010. Acest argument este însă valabil numai pentru avioanele F-16 Block 25, second hand, oferite României de Guvernul SUA, care ar fi costat 1,3 miliarde de dolari, dintre care 750 de milioane ar fi trebuit plătite chiar în acest an. Drept răspuns la cererile de informare formulate de MApN, celelalte oferte înaintate României se referă la avioane Typhoon şi Gripen, iar propunerile înaintate MApN includ şi perioade de graţie de cel puţin doi ani, în care partea română nu ar fi obligată să plătească nimic. Gripen este un avion produs de firma suedeză Saab, iar Typhoon este realizat de grupul european Eurofighter, din care fac parte Germania, Italia, Spania şi Marea Britanie.

Contra aceleiaşi sume, de un miliard de euro, Gripen oferă 24 de avioane noi, iar Eurofighter propune 24 de avioane „operaţionale", fabricate între anii 2004-2008 şi folosite până acum de Forţele Aeriene ale Italiei. Avioanele Gripen ar putea fi utilizate 30 de ani, iar cele Typhoon - 25 de ani. Spre deosebire de propunerea Guvernului SUA, care nu includea un program de compensare economică, firmele Gripen şi Eurofighter promit României clauze de offset de 100%.

Pe această bază, industria românească ar avea asigurate câteva mii de locuri de muncă. Dintre ţările ex-comuniste, Ungaria şi Cehia au cumpărat avioane Gripen în sistem leasing, iar Polonia a preferat să cumpere din SUA avioane F-16, Block 50, noi.

Titlu: România fără avioane de luptă
Sursa: adevarul.ro
Autor: Mihai Diac
Data: 02.08.2010

Citat :
Dacă până mâine România nu acceptă oferta de avioane F-16, primită din partea SUA, ţara noastră s-ar putea găsi, începând din anul 2011, într-o situaţie jenantă. Pentru prima dată în ultimii 90 de ani, Armata Română nu va mai avea nici un avion de luptă apt să se ridice în aer. Ca şi statele baltice, România ar fi obligată să ceară sprijinul NATO pentru a-i proteja spaţiul aerian.

Prima utilizare a unui avion în serviciul Armatei Române a fost realizată de Aurel Vlaicu în anul 1910, România fiind printre primele ţări din lume care au utilizat avionul în scopuri militare. Înainte de anul 1989, principalele avioane de luptă ale Forţelor Aeriene Române erau MiG 21 şi MiG 29, produse în URSS.

După anul 1989, România a luat decizia să modernizeze 110 avioane de luptă MiG 21, iar avioanele modernizate, denumite MiG 21 LanceR, au reprezentat principala componentă a Forţelor Aeriene Române în ultimii ani. Dintre cele 110 avioane LanceR, peste 20 s-au prăbuşit sau au fost grav avariate, iar celor rămase în funcţiune le-a expirat aproape în totalitate resursa de zbor. Ultimele avioane LanceR vor fi scoase din exploatare în anul 2011, iar din acest motiv Armata Română încearcă, de mai mulţi ani, să deruleze un program pentru achiziţia de avioane noi.

Acum zece zile, într-o emisiune difuzată de Radio România Actualităţi, şeful Statului Major al Forţelor Aeriene, generalul Ion Aurel Stanciu, anunţa că oferta Guvernului SUA privind livrarea de avioane F-16 pentru România expiră la data de 3 august 2010. Oferta fusese aprobată de Congresul american la sfârşitul anului 2009 şi avea ca termen de valabilitate data de 3 iunie 2010, dar a fost prelungită până la 3 august. Până la această ultimă dată, România trebuia să trimită o scrisoare de intenţie şi să transfere prima tranşă de 750 de milioane de dolari în vederea achiziţiei.

1,3 miliarde de dolari pentru avioane care mai zboară zece ani

Conform acestei oferte, România ar primi gratuit 24 de avioane F-16, Block 25, second-hand, dar ar fi obligată să plătească revitalizarea avioanelor, adaptarea infrastructurii de pe aerodromurile româneşti, precum şi antrenamentul personalului. Suma totală care ar trebui achitată de Guvernul României, către SUA, pentru programul F-16 ar fi de 1,3 miliarde de dolari. Partea americană nu a promis nici un offset pentru acest program, deşi în mod normal orice achiziţie de armament trebuie însoţită de un offset de cel puţin 80 la sută în beneficiul ţării care cumpără armamentul. Avioanele F-16 Block 25 oferite României ar mai putea zbura încă zece ani (între 2500 – 3500 de ore).

Propunerea americană de avioane second-hand a fost aprobată de CSAT la data de 23 martie 2010, cu menţiunea că decizia finală va fi luată de Parlamentul României. În mod inexplicabil, CSAT nu a luat în discuţie şi celelalte două oferte de avioane primite de România, referitoare la avioanele Typhoon şi Gripen. În schimb, aceste două oferte au fost analizate de membrii celor două Comisii de Apărare din Parlamentul României. În urma discuţiilor, parlamentarii au evitat să exprime o poziţie, pe motiv că nu este atribuţia lor să decidă într-un program de achiziţii militare. Ca urmare, singura instituţie din România care mai trebuie să se pronunţe pe acest subiect ar fi Guvernul

Ministerul Apărării cere bani de la Ministerul Finanţelor

O decizie a Executivului este absolut necesară, inclusiv în ceea ce priveşte surselor de finanţare, întrucât Ministerul Apărării Naţionale nu are bani pentru a cumpăra avioane de luptă. “Cheltuielile pentru achiziţia de avioane multirol nu se fac din bugetul Ministerului Apărării Naţionale. Fiind vorba de un acord interguvernamental, între Guvernul României şi cel al SUA, chestiunile care ţin de costurile pe care le implică dotarea Armatei cu avioane multirol sunt de competenţa Guvernului, prin Ministerul Finanţelor Publice, care trebuie să identifice sursele de finanţare”, ne-a comunicat, ieri, Biroul de Presă al MApN.

După ce expiră oferta de avioane F-16, o nouă ofertă de acest gen ar avea nevoie de o nouă aprobare din partea Congresului SUA. În absenţa acestei noi oferte, România ar putea alege între avioanele Typhoon şi Gripen. Pentru aceeaşi sumă de bani, de un miliard de euro (circa 1,3 miliarde de dolari), Suedia oferă României 24 de avioane Gripen noi. În replică, tot pentru un miliard de euro, grupul european Eurofighter, din care fac parte Germania, Italia, Spania şi Marea Britanie, oferă României 24 de avioane Typhoon cu o vechime de trei – cinci ani. Avioanele Gripen şi Typhoon ar putea fi utilizate de România circa 30 de ani, iar firmele producătoare oferă României clauze de offset de sută la sută.

Guvernul Boc nu are bani pentru F-16

După ce termenul limită fixat de SUA a expirat, la briefingul din data de 4 august 2010, premierul Emil Boc a fost întrebat de ziarişti dacă Guvernul României are bani pentru a accepta programul F-16, propus de partea americană. Premierul a răspuns sec: "Nu".
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ
ovidiu51


Numarul mesajelor : 1170
Varsta : 73
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

Ministerul Apărării bagă MIG-urile la “reşapare” Empty
MesajSubiect: Re: Ministerul Apărării bagă MIG-urile la “reşapare”   Ministerul Apărării bagă MIG-urile la “reşapare” EmptyVin 13 Aug 2010, 23:32

Poate ne ajuta criza sa scapam de F-16 Very Happy
Sus In jos
Mengelaus
Fotograf
Mengelaus


Numarul mesajelor : 4083
Varsta : 42
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

Ministerul Apărării bagă MIG-urile la “reşapare” Empty
MesajSubiect: Re: Ministerul Apărării bagă MIG-urile la “reşapare”   Ministerul Apărării bagă MIG-urile la “reşapare” EmptyVin 13 Aug 2010, 23:36

ovidiu51 a scris:
Poate ne ajuta criza sa scapam de F-16 Very Happy

Ce te face sa crezi ca dupa ce se termina criza nu "tinem" tot cu americanii? Smile Doar daca avem noroc si transforma aia avioanele in fier vechi pana ne hotaram noi. Macar atunci cumparam block 52 si nu vechiturile astea.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Ministerul Apărării bagă MIG-urile la “reşapare” Empty
MesajSubiect: Re: Ministerul Apărării bagă MIG-urile la “reşapare”   Ministerul Apărării bagă MIG-urile la “reşapare” Empty

Sus In jos
 
Ministerul Apărării bagă MIG-urile la “reşapare”
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Numiri în funcţii la Ministerul Apărării Naţionale
» Ministerul Apararii interesat de modernizarea Aeroportului Oradea
» AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII
» JAL unveils revamped “crane” logo
» Embraer va remotoriza E-Jets urile

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Stiri din aviatie - Aviation News-
Mergi direct la: