Trip Report to Turkey by Air Moldova & Sunexpress
Desi programata cu o luna si jumatate in avans, cu 2 zile inainte de data plecarii am primit stirea ca ar trebui sa fiu pentru o saptamana in alt loc (adica adio concediu)... insa cum biletele de avion puteau fi schimbate contra sumei de 50 de euro cu minim 72 de ore inainte, am zis pas ofertei si mi-am continuat “drumul” catre Turcia.
Pe scurt accesand netul in cautare de “informatii” am dat peste cei de la Air Moldova care introduceau un tarif direct pe ruta Bucuresti Otopeni – Istanbul (via Chisinau) pentru 120 euro retur. Cum Istanbul este o destinatie ce merita vizitata de minim 5 ori (parerea mea), iar anul acesta este si capitala culturala europeana...am zis...why not???
Ca de obicei nu ne-am putut abtine... si ca de fiecare data (m-am repetat, nu-i asa???) trebuia sa mai vizitam si altceva in Turcia. Asa ca am cercetat putin “aerienele” locale si am ales Sunexpress cu destinatia Izmir (120 km de Kusadasi). Obiectivul excursiei nu a fost plaja si relaxarea cu burta la soare (ma rog, cine are asa ceva...ma refer la burta!!!) ci mai degraba city trip. Oricum vara asta am primit recomandarea de a evita expunerea la plaja dupa excesul facut in martie (TR AustralAsia – inca neterminat... ups) asa ca tot ca branza arat si dupa vara asta...
Si ca sa nu o mai lungim..... Iata si rezultatul...
Decolare de pe Otopeni ... (plictisitor aeroport by the way...avand in vedere ca este cel mai mare din Ro)...
Platforma la OTP:
Aeronava care ne va purta pana la Chisinau, un Embraer 190 (ER-LCB) denumita “Stefan cel Mare” noua (receptionata direct de la producator in mai 2010). Desi in bilet era trecut exclusiv Airbus 320 pe toate cele 4 zboruri...3 din ele au fost realizate cu acest Embraer 190, iar ultimul cu “mult uzata” aeronava Embraer 120 (de 20 ani in exploatare ER-EMA).
Imbarcarea catre Chisinau (on time, LF~40%):
Ready for take-off...
Interiorul E190 si mancarica pe OTP-KIV:
Una din “resursele” Moldovei...vita de vie ...
Aterizarea la KIV (a se observa echipamentul de incendii)...
Locotenent Capsuna (a nu se lua in nume personal) ne astepta negresit sa coboram si sa verifice aeronava (nu care cumva sa ramana o persoana clandestina la bord...pe bune)
Urmeaza cateva imagini luate din Chisinau (anume am ales datele de calatorie astfel incat la dus sa fie timp si de o escapada de 5 ore in oras...microbuzul 165 te duce direct pe strada Ismail...adica in centru, de unde poti explora principalele obiective).
Back to the airport...
Aeroportul si Tupolev-ul din parcul aflat la 50 m de aeroport:
Next flight KIV-IST (aici a fost o mica problema...desi avionul era pe pista in asteptarea noastra...zborul a fost intarziat cu peste 70 minute datorita restrictiilor de zbor de la Ataturk – congestie in trafic la destinatie)...numai ca in IST trebuia sa schimbam aeroportul si sa prindem urmatorul zbor catre Izmir (aveam 5 ore la dispozitie...care devenisera 3h30minute...asa ca ne-a mai costat extra si un taxi vreo 35 de euro, un trafic infernal in IST l orele 16.00, dar un taximetrist dibace care a inteles urgenta)...
KIV-IST Embraer 190 (delayed 70 min, LF~60%):
De prin timpul zborului (desigur si masa...ceva mai consistenta...pentru 70 de minute de zbor chiar prea consistenta):
Ne apropiem de Ataturk...
Aterizam si dam peste “fratele” Tarom (si el proaspat aterizat):
Si alte “capturi” de pe Ataturk...
Nu am avut timp de zabovit, am luat metroul si apoi tramvaiul catre oras si de la un punct (stabilit pe harta) taxi-ul catre Aeroportul Sabiha Gökçen (de pe partea asiatica). Am ajuns on time...fara poze la dus catre Izmir (baterie descarcata la camera – o eroare din partea mea)...
Si acum sa zabovim putin prin cel de-al treilea oras ca populatie din Turcia...Izmir.
E un oras destul de dragut, punct de aterizare pentru cei care aleg ca destinatie de vacanta Kusadasi. De la aeroport exista mai multe autobuze (unele expres 10TL, altele locale – cu multiple stops, dar mult mai ieftine 3TL).
Nu stiu ce actiune de strangere de fonduri (pentru fermieri?????) era prin Izmir, cert este ca toata zona portului era impanzita de exponate cu cate o vaca de culoare diferita in care iti puteai descarca cate ceva din avutul personal (scuzati daca vi se par prea multe...dar nu sunt toate)...
This is Izmir, Turkey:
O zi a fost alocata excursiei la Efes (via Selcuk) si mai departe Kusadasi (mai mult din curiozitate – poate o posibila destinatie de vacanta....prefer totusi sa ma reintorc in Egipt).
Bifand ca si destinatie atinsa Izmir... ne indreptam dis de dimineata catre aeroportul cu pricina pentru un nou zbor Sunexpress cu destinatia Istanbul (acelasi aeroport Sabiha...):
Cateva imagini de pe Sabiha...
Urmeaza 2 zile de sedere in IST (oras in care ajung pentru a treia oara si care mereu imi incanta gusturile savurand un macrou fript cu salata de la vanzatorii din portul Eminonu...pacat ca in perioada asta nu am savurat si un fresh de rodii – deliciu in comparatie cu cel de portocale)...
Excludem pozele cu faimoasele Moscheea Albastra si Ayasofya... Sunt si alte obiective mai interesante si mai “libere”...
In drum spre Galata Tower:
Imagini luate din turn:
Alte “capturi” din Istanbul ( via Taksim Square):
Cireasa de pe tort o reprezinta o calatorie pe mare la apus de soare prin stramtoarea Bosphor... merita toti banii (de altfel foarte ieftina)...
Pentru unii insa ora era ceva cam tarzie...asa ca in ciuda eforturilor vizibile de a se mentine in stare de veghe... briza marii ii inchidea pe nesimtite pleoapele de se prapadeau de ras toti pasagerii din zona respectiva...(daca o sa se recunoasca vreodata in aceste imagini, accesand rospotters.ro ... SORRY!!!):
Vedetele de necontestat au fost trei frati (doar 2 am reusit sa captez) extrem de draguti si parca instruiti sa fie top model... au desfasurat adevarate sedinte foto pe vas cu diversi pasageri care se rugau de parinti sa faca o poza impreuna cu cei 3 copii:
Aici se incheie excursia prin Istanbul (cu planuri la orizont de a reveni in luna octombrie 90% sanse si de a aborda o alta destinatie din Turcia)...
Cateva poze de pe Ataturk Airport:
Avionul nostru care astepta cuminte pregatit sa ne duca catre KIV:
Deja ne-am imbarcat (locul de la iesirea de urgenta):
Din nou mancare consistenta pentru un zbor atat de scurt (inclusiv ghiveci de legume –TAREEE!!!- “camuflat sub feliile de cascaval si sunca...foarte bun:
Avioane pe platforma KIV (dupa o sedere de doar 90 de minute)...
Si surpriza...avionul care ne va duce de la KIV la OTP... un “lenes” (450 km/h fata de 860 km/h la E190)... un Embraer 120 (de vreo 20 de ani, candva dat in leasing catre Tandem Aero):
Toti se uitau cam cu spaima la motoarele cam peticite (aparent)...are doar 25 de locuri...(LF 80%), am primit locul 10A (din IST) care e pe ultimul rand unde sunt 4 scaune, fara coridor, 1 singur insotitor de zbor care ne-a facut si safety demonstration (in 3 limbi –romana, engleza si rusa): spunea trei chestii la receptor (interfon), lasa jos si arata ce si cum... a fost o distractie totala... langa mine o rusoaica la vreo 50 de ani...care m-a terminat psihic cu bagajele ei (3 la numar si toate pe jospe sub picioarele mele, ale ei si pe culoarul din fata ei – lucru acceptat de insotitorul de zbor datorita spatiului limitat... minus pt Air Moldova). S-au razbunat spiritele insa si la servirea bauturilor turbulentele (destul de serioase avand in vedere cat de mic e aparatul, ATR e un lux prin comparatie), vecinul din dreapta rusoaicei a varsat jumatate de pahar de suc de portocale fix in poala acesteia... eu tanar manierat...am sarit cu servetele umede sa o ajut (nu intelegea o iota de engleza) cu gandul ca daca sunt umede..se imbiba mai bine sucul in rochie... recunosc ca am fost rau...dar si tot drumul m-a chinuit cu bagajele ei, plus ca se uita la mine ca la felul 14 ca fac poze... am ignorat-o ...pana la faza cu sucul...cand m-am comportat ca un gentleman...pfffffff
Cu amabilitatea insotitoarei de bord (multumiri), dupa aterizare:
Acelasi E120 tras in poza si la OTP:
Cam asta e povestea ultimei calatorii efectuate. Sper ca v-a placut cat de cat... Am postat mai mult pentru ca TR cu Air Moldova sunt mai rare... Parca mai mult prefer sa “aud” TR despre companii sau destinatii de prin est (asa cum mi-a placut foarte mult cel despre Astana publicat de stefan alin)...
Scuzati eventualele greseli...dar chiar a fost scris rapid...
Tks for reading (I hope...),
fly_emirates august 2010