|
| Air Moldova (9U / MLD) | |
|
+9kampfmaschine laurus ovidiu51 dc9northwest Miţă_KRP Thomas deltadagger llobregat john170279 13 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
john170279 Airport Level
Numarul mesajelor : 1 Varsta : 45 Localizare : Chisinau Data de inscriere : 22/06/2009
| Subiect: Re: Air Moldova (9U / MLD) Mar 23 Iun 2009, 16:00 | |
| Compania AIR MOLDOVA a fost fondata in anul 1993. La inceput compania utiliza aeronavele ce iau ramas mostenire de la URSS, TU-134, TU-154, YAK-40, YAK-42. Acuma compania aeriana AIR MOLDOVA are trei avioane de tip AIRBUS A-320-200 si un EMBRAER 120 in ianuarie 2010 compania vrea sa achizitioneze doua aeronave EMBRAER 190. Compania efectuiaza zboruri in 14 tari
Ultima editare efectuata de catre john170279 in Mar 23 Iun 2009, 17:27, editata de 2 ori | |
| | | llobregat Membru activ
Numarul mesajelor : 756 Varsta : 33 Localizare : Bucharestork Data de inscriere : 23/03/2008
| Subiect: Re: Air Moldova (9U / MLD) Mar 23 Iun 2009, 16:06 | |
| Bine ai venit John, foarte interesanta ruperea Air Moldova de traditia cu aeronave rusesti. | |
| | | deltadagger Flight Level 300
Numarul mesajelor : 324 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/11/2009
| Subiect: Companii aeriene in Romania :: AIR MOLDOVA (9U / MLD) Dum 13 Dec 2009, 17:26 | |
| Ar fi fost interesant sa fi vazut ceva aeronave rusesti in livery-ul Air Moldova. | |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Air Moldova (9U / MLD) Mar 16 Mar 2010, 15:02 | |
| Pe programul de vara AirMoldova anunta intentia de a veni regulat la OTP cu A320 plus introducerea a doua curse Night-Stop pe langa cele 5 operate ziua... Hmm... nu vad pe ce flux de pasageri se bazeaza.. Oare Tarom-u isi reduce frecventele pe KIV? |
| | | Thomas Membru activ
Numarul mesajelor : 913 Varsta : 59 Localizare : Göttingen Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Air Moldova (9U / MLD) Mar 16 Mar 2010, 17:07 | |
| - forbes29 a scris:
- Pe programul de vara AirMoldova anunta intentia de a veni regulat la OTP cu A320 plus introducerea a doua curse Night-Stop pe langa cele 5 operate ziua... Hmm... nu vad pe ce flux de pasageri se bazeaza.. Oare Tarom-u isi reduce frecventele pe KIV?
Nu, si Tarom mareste frecventele, vor fi 14/7: 7/7 9U cu 320 + 7/7 RO cu AT5/AT7 | |
| | | Miţă_KRP Flight Level 200
Numarul mesajelor : 222 Varsta : 29 Localizare : Timisoara - LRTR - TSR Data de inscriere : 12/02/2010
| Subiect: Re: Air Moldova (9U / MLD) Mar 16 Mar 2010, 18:17 | |
| | |
| | | dc9northwest Airport Level
Numarul mesajelor : 90 Varsta : 33 Localizare : Geneva Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Air Moldova (9U / MLD) Mier 17 Mar 2010, 06:34 | |
| Nici eu nu inteleg motivele pentru A320... Nu vad logica acestei mutari. Poate pur si simplu nu vor mai opera cu Embraerul... Si alt tip de avion (inca) n-au. | |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Air Moldova (9U / MLD) Mier 17 Mar 2010, 12:11 | |
| Va ramane si EMB120 dar doar in anumite perioade in D4. E adevarat ca aveau avioanele pline, dar si pentru ca EMB120-ul e un tzantzar dar saltul mi se pare mare... Si nici la capitolul cargo sau posta nu exceleaza... Deci poate doar se lauda? |
| | | Miţă_KRP Flight Level 200
Numarul mesajelor : 222 Varsta : 29 Localizare : Timisoara - LRTR - TSR Data de inscriere : 12/02/2010
| Subiect: Re: Air Moldova (9U / MLD) Mier 17 Mar 2010, 19:38 | |
| | |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Air Moldova (9U / MLD) Mier 17 Mar 2010, 23:38 | |
| |
| | | Miţă_KRP Flight Level 200
Numarul mesajelor : 222 Varsta : 29 Localizare : Timisoara - LRTR - TSR Data de inscriere : 12/02/2010
| Subiect: Re: Air Moldova (9U / MLD) Joi 18 Mar 2010, 17:44 | |
| | |
| | | llobregat Membru activ
Numarul mesajelor : 756 Varsta : 33 Localizare : Bucharestork Data de inscriere : 23/03/2008
| Subiect: Re: Air Moldova (9U / MLD) Mier 24 Mar 2010, 19:45 | |
| Primul ERJ190 pentru Air Moldova http://www.airbuzz.ro/2010/03/er-lcb-pimul-embraer-erj-190-pentru-air.html | |
| | | ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: E190 Mier 24 Mar 2010, 21:56 | |
| Noul Embraer de la Air Moldova este inmatriculat ER-LCB. A310 de la Tarom este inmatriculat YR-LCB "Moldova". Sa fie doar o coincidenta? | |
| | | llobregat Membru activ
Numarul mesajelor : 756 Varsta : 33 Localizare : Bucharestork Data de inscriere : 23/03/2008
| Subiect: Re: Air Moldova (9U / MLD) Mier 24 Mar 2010, 22:11 | |
| Foarte posibil deoarece in flota lor nu mai intalnesti prefixul ER-LCx si embraer-ul 120 e inregistrat ER-EMA. Ordinea logica a inregistrarii embraerului 190 era ceva de genul ER-EMB. | |
| | | laurus Flight Level 400
Numarul mesajelor : 403 Varsta : 30 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Air Moldova (9U / MLD) Joi 25 Mar 2010, 00:04 | |
| in poza de pe airbuzz, pe fundal, langa Embraer-ul KLM se vede o coada asemanatoare, dar vad ca pozitionarea culorilor nu se aseamana complet. Pana la urma va mai veni si un al doilea E190? | |
| | | dc9northwest Airport Level
Numarul mesajelor : 90 Varsta : 33 Localizare : Geneva Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Air Moldova (9U / MLD) Joi 25 Mar 2010, 06:34 | |
| Daca ne referim la aceeasi chestie, aceea din fotografie nu e o coada, ci un winglet al lui ER-LCB. | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Air Moldova Dum 19 Dec 2010, 11:59 | |
| Cateva date despre istoricul transporturilor aeriene in Basarabia si nordul Bucovinei
Pana in 1918 nu putem vorbi de transport aerian in Basarabia si Bucovina. In 1921 este inaugurat aeroportul Chisinau, urmat, in 1935, de aerporturile Cetatea-Alba si Ismail. Aceste aeroporturi erau dotate la nivelul tehnicii de la aceea vreme (piste inerbate, cladiri de calatori, turnuri de control). De pe aceste aeroporturi au plecat (pana in 1939) 2.224 pasageri la Chisinau, 1.473 la Cetatea Alba si 1.269 la Ismail si au sosit 1.937 pasageri la Chisinau, 1.318 la Cetatea Alba si 1.055 la Ismail. Aceste trei aeroporturi erau deservite de liniile aeriene a LARES, cu avioane de tipul „Savoia-Marchetti-83” si „DC-3”. In 1926 este inaugurat si aeroportul Cernauti, o data cu deschiderea celei de-a doua linii aeriene interne din Romania- zborul Bucuresti-Cernauti. Lucrarile de constructie si intretinere a acestor aeroporturi, pana in 1940, au costat statul roman suma de 26 milioane lei (la cursul din 1940).
In timpul celui de-al doilea razboi mondial, aceste 4 aeroporturi (Chisinau, Cernauti, Cetatea-Alba si Ismail sunt distruse), dupa 1944 teritoriile acestea fiind ocupate de catre URSS. Anii 50’ sunt ani grei pentru transportul aerian din Basarabia, atat ca urmare a distrugerilor suferite in timpul razboiului, cat si ca urmare a lipsei investitiilor in acest sector. In anii 60’, ca urmare a dezvoltarii transporturilor feroviare si rutiere, aeroporturile Cetatea-Alba si Ismail sunt desfiintate. In 1967 era si aeroportul Soroca, desfiintat si acesta in anii 70’. La data de 19 septembrie 1944 sunt aduse la Chisinau un numar de 15 avioane invechite tip „PO-2”, folosite in special la stropirea culturilor agricole si ca avioane utilitare. Principalele caracteristici tehnice ale acestora sunt: motor cu elice „Shvetsov M-11D”, cu 5 cilindri radiali, 125 cp, viteza de croaziera 110 km/h, altitudine maxima 3.000 m, autonomie 630 km, lungime 8,17 m, anvergura aripii 11,40 m, si avea doua locuri. A fost folosit si ca avion de lupta in al doilea razboi mondial. De remarcat ca aceste avioane fusesera construita inca din 1929. Cu aceste 15 avioane „PO-2”, se formeaza primul detasament aerian moldovenesc. In primii ani de dupa 1945 mai existau si doua avioane „Liusinov LI-2” (motor cu elice „Shvetsov M-11D”, cu 5 cilindri radiali, 125 cp, viteza de croaziera 110 km/h, altitudine maxima 3.000 m, autonomie 630 km, lungime 8,17 m, anvergura aripii 11,40 m, si avea doua locuri. A fost folosit si ca avion de lupta in al doilea razboi mondial), Cu care s-au efectuat primele curse aerine regulate de pasageri, dupa 1944, in Basarabia, spre Moscova, orasele din Ucraina si statiunile balneoclimaterice de pe litoralul Marii Negre sau din Caucaz. La inceputul anilor 60’, se modernizeaza aeroportul Chisinau si se introduc noi tipuri de avioane: „AN-10” (primul avion cu reactie care a zburat in Basarabia- motor turbopropulsor), „AN-12” si „AN-24” (doua motoare turbopropulsoare de tipul „Ivchenko AL-24” , care dezvolta o putere de cp, viteza de croaziera 450 km/h, autonomia 2.400 km, altitudinea maxima 8.100 m, lungimea 23,5 m, anvergura aripilor 29,2 m, capacitatea de transport 48 de pasageri si 5 membri ai echipajului). Tot acum se deschid mai multe linii aeriene din Chisinau spre orasele din URSS, iar, spre centrele industriale mari se transportau cu avioanele fructe si legume cultivate in Moldova. In 1965 se infiinteza „Directia aviatiei civile a RSS.-Moldovenesti”, in cadrul „Aeroflot”. La inceputul anilor 70’ aceste curse erau operate cu avioane cu reactie. In 1971 aterizeaza la Chisinau avioanele cu reactie „TU-134”. In total vor fi in numar de 26 bucati, la Chisinau stabilindu-se si o baza experimentala pentru acest tip de avion (2 motoare turboventilatoare (plasate dorsal) tip „Soloviev D-30-2”, care dezvolta o putere de 66,68 Kn fiecare, viteza de croaziera 850-900 km/h, altitudinea maxima 12.100 m, autonomia 1900-3000 km, lungimea 37,10 m, anvergura aripilor 29 m, capacitatea de transport 72-84 calatori si 3 membri ai echipajului). In 1972 sunt aduse avioanele „YAK-42” (trei motoare turboreactoare de tipul „ZMKB Progress D-36”, care dezvolta o putere de 191,2 Kn fiecare, viteza de croaziera 750 km/h, altitudinea maxima 9600 m, autonomia 1960 km, lungimea 36,38 m, anvergura aripilor 34,20 m, capacitatea de transport 90-126 calatori si doi membri ai echipajului). In 1974 sunt aduse avioanele-cargo „AN-26”. In aceasta perioada, numarul calatorilor si marfurilor transportate de pe aeroportul Chisinau creste, datorita: un nivel de trai destul de bun a populatiei, pretul accesibil al biletelor de avion, gradul ridicat de mobilitate a populatiei, etc. Creste si volumul vanzarilor si sunt deschise agentii de voiaj a „Aeroflot” la Chisinau si Cernauti. Dezvoltarea aviatiei a facut necesara si construirea unui nou aeroport la Chisinau. Astfel, la data de 12 octombrie 1974 este inaugurat actualul aeroport Chisinau (din 1990- aeroport international), in 1987 pista fiind extinsa. Aeroportul Chisinau are o singura pista betonata (cu dimensiunile de 3590*45 m), un singur terminal (7600 mp), o anexa (4270 mp), 4 porti, 6 birouri de chek-in, o singura banda de bagaje. Stilul constructiv al aeroportului Chisinau este asemanator cu celelalte aeroporturi medii din fosta URSS- un singur terminal pentru zboruri interne, fara facilitati de vamuire sau de securitate. Aeroportul dispune de turn de control, sistem radar, comunicatii prin radio cu aeronavele, utilaje pentru intretinerea pistei si pentru deservirea aeronavelor si hangare pentru adapostirea aeronavelor. Aeroportul este situat la o distanta de 11 km de centrul orasului, legatura cu acesta fiind asigurata de autobuse si taximetre (pe Bulevardul Dacia). Exista un proiect de prelungire a liniei de troleibuse pana la aeroport. In anii 1999-2000 aeroportul Chisinau este renovat, si in 2006 este schimbata sala principala, eliminandu-se biroul de inregistrari.
La mijlocul anilor 80’ sunt achizitionate 10 avioane „TU-154B” ( 3 motoare turboventilatoare tip „Kuznetsov NK-8-2U” sau „Soloviev 30 ku-154” care dezvolta o putere de 90-103 Kn fiecare, viteza de croaziera 850-900 km/h, altitudinea maxima 12.100 m, autonomia 6.600 km, lungimea 48 m, anvergura aripilor 37,5 m, capacitatea de transport 180 calatori si 3-4 membri ai echipajului.).
La mijlocul anilor 80’, de pe aeroportul Chisinau erau efectuate 73 de zboruri spre orase din URSS, transportandu-se peste un milion de calatori pe an. In 1990 aeroportul Chisinau devine aeroport international, o data cu inaugurarea zborului Chisinau- Frankfurt pe Main (Germania).
Un alt aeroport este construit si la Cernauti.
In privinta aviatiei utilitare, aceasta era folosita in special la stropirea culturilor agricole. Singurul aerodrom militar a Republicii Moldova este la Marculesti (langa Balti).
Din pacate, inainte de 1991, nu existau in RSS.Moldoveneasca scoli pentru pregatirea personalului din ramura transport aerian, pilotii si controlorii de trafic aerian moldoveni trebuind sa se pregateasca la scolile din RSS.Ucraineana sau RSFS.Rusa.
Dupa destramarea URSS si proclamarea independentei de stat a Republicii Moldova, in 1991, si transportul aerian este reorganizat. Astfel, prin decretul presedintelui Republicii Moldova din 12 ianuarie 1993, este infiintata compania de stat „Air Moldova”, prin preluarea activelor „Aeroflot”, existente pe teritoriul Republicii Moldova. Acestea erau: un aeroport, 10 avioane „TU-154B” si 26 de avioane „TU-134”. Insa inceputul anilor 90’ a fost greu pentru aviatia civila a Moldovei. Reorganizarea a avut loc in situatii politice grele, scaderea dramatica a nivelului de trai a populatiei, disparitia legaturilor economice traditionale, aparitia de dificultati in aprovizionarea cu combustibili si piese de schimb. Scaderea considerabila a cererii pentru serviciile aeriene a condus la micsorarea indicatorilor economici pentru transportul aerian din Moldova la nivelul anilor 50’. In 1991 nu erau active decat doua curse aeriene de pe aeroportul Chisinau- spre Moscova si Tel-Aviv, dar, cu toate acestea, „Air-Moldova” a reusit sa supravietuiasca. La inceputul anilor 2000 situatia a inceput sa se schimbe in bine. Pentru prima data de la infiintare, „AIR-MOLDOVA” a reusit sa achizitioneze avioane noi, si sunt lansate mai multe zboruri spre Europa. In prezent, flota „Air-Moldova” numara 5 avioane noi, cu reactie: - 3 bucati „Airbus A-320” ( doua motoare turboventilatoare tip „Pratt & Whitney 6122A” sau „CFM-56-5” sau „IAE-V2500”, care dezvolta o putere de , viteza de croaziera 0,79 Mach, altitudinea maxima 39.000 ft, autonomia 6800 km, lungimea 44,51 m, anvergura aripilor 34,10 m, capacitatea de transport 117-220 calatori si doi membri ai echipajului. Acest tip de avion dispune de o serie de sisteme in premiera: primul avion de pasageri, cu comenzi de zbor digitale „fly by wire”, sisteme de control si intretinere electronice (care pot fi foarte usor imbunatatite), o mare parte din sistemele avionice sunt deasemenea electronice, primul avion civil echipat cu echipamentul de control al sistemelor „EFIS” (care foloseste un joystick in locul traditionalei manse), sistem „wingtip fence” (similar cu sistemele „winglet” de la avioanele „Boeing”), pentru reducerea consumului si a turbulentelor din urma avionului ). -1 bucata „Embraer 190” (avion scurt si mediu-curier, echipat cu doua motoare turboventilatoare tip „GE CF34-10E”, care dezvolta o putere de 89 Kn fiecare, viteza de croaziera 890 km/h, altitudinea maxima 12.500 m, autonomia 4448 km, lungimea 36,24 m, anvergura aripilor 28,72 m, capacitatea de transport 114 calatori si doi membri ai echipajului). - 1 bucata „Embraer 120” (doua motoare turbopropulsoare „Pratt & Whitney Canada PW-118A”, care dezvolta o putere de 1800 cp fiecare, viteza de croaziera 555 km/h, altitudinea maxima 32.000 „picioare”, autonomia 1428 km, lungimea 20,07 m, anvergura aripilor 19,78 m, capacitatea de transport 30 calatori si doi-trei membri ai echipajului. Avionul este dotat cu sistemul avionic „Collins Efis” si cu pilot automat). In 2001 sunt „luate in arenda” (inchiriate) avioanele „Embraer 120” si „Embraer 145” (made in Brazilia), la 10 mai 2010 este achizitionat avionul „Embraer 190” (made in Brazilia), in septembrie 2003 si februarie 2004 sunt achizitionate doua avioane „Airbus A-320”, urmat de al treilea (made in Europa de Vest). De asemenea, se iau si alte masuri, vizand imbunatatirea serviciilor „Air-Moldova”: in 2003 compania adopta un nou logo si un nou design a avioanelor sale (sunt revopsite), creearea unui sir de companii adiacente (in colaborare cu „IS Aeroportul Chisinau”): „Sky Alliance” (vanzare bilete), „Aeroport Catering” (pentru prepararea si servirea hranei la bordul avioanelor), „Aeroport Handling” (inregistrarea pasagerilor, transportul bagajelor si deservirea avioanelor) si „Aeroport-Petrol” (alimentarea cu carburant a avioanelor), lansarea programului „Air-Moldova-Club” (pentru calatorii fideli, din 15 decembrie 2004), lansarea site-ului „Air-Moldova” si vanzarea biletelor de avion online. La data de 13 iulie 2004 „Air-Moldova” devine membru IATA.
De asemenea, se mareste si numarul zborurilor efectuate de „Air-Moldova”. Astazi, aceasta zboara de pe aeroportul Chisinau spre 11 destinatii externe (in 2006): Amsterdam, Atena, Bucuresti, Frankfurt pe Main, Istambul, Larnaca, Lisabona, Moscova, Praga, Roma si Viena. Din 4 august 2004 este inaugurat si zborul Chisinau- Madrid. Ulterior, s-au adaugat si zborurile spre: Londra, Milano, Verona, Paris si Sankt Petersburg, ajungand astazi la 16 destinatii externe. In 2009 „Air Moldova” detinea acorduri de colaborare cu 80 de companii aeriene din lume (printre care „Lufthansa”, „Delta-Airlines”, „United Airlines”, „Aeroflot”, „Alitalia”, „EL-AL”, „TAP-Portugalia”, etc.). „Air Moldova” a aderat la sistemul „BSP” (Billing and Settlment Plan, din 11 state) si la sistemul „ARC” (Airline Reporting Corporation), privind vanzarea biletelor (iulie 2009). In mai 2006 „Air Moldova” a implementat biletul electronic (printre primele state din CSI) si din iunie 2007 a lansat vanzarea online a biletelor.
Si aeroportul Chisinau este modernizat in 1999-2000. In prezent, de pe aeroportul Chisinau opereaza 9 companii aeriene, spre 18 destinatii externe. Nivelul traficului este de 847.900 pasageri si 1.800 tone de marfa. Capacitatea aeroportului Chisinau este de 1.400.000 calatori/an. De pe aeroportul Chisinau decoleaza si aterizeaza 85 de curse aeriene/saptamana, cea mai solicitata fiind cursa aeriana Chisinau-Moscova (cu 76.000 pasageri in 2006). In afara de „Air Moldova” (care transporta 55 % din pasageri), alte companii aeriene care opereaza pe aeroportul Chisinau sunt: „Moldova Airlines”, „Turkish Airlines”, „Austrian Airlines” si „TAROM”. Majoritatea avioanelor care opereaza pe aeroportul Chisinau sunt de dimensiuni mici si medii („regionale”) :”SAAB-2000”, „Embraer 120”, „Embraer 145”, „Fokker 100”, cu exceptia a trei „Airbus A-320” (a „Air-Moldova”) si a unui „Boeing 737” (a „Turkish Airlines”). In 2007 aeroportul Chisinau a fost declarat cel mai bun aeroport din statele membre CSI.
Dupa prezentarea „Air-Moldova” si a aeroportului Chisinau, trebuie sa mentionez cateva cuvinte si despre alte aspecte, privind organizarea transporturilor aerine in Republica Moldova. In 1992 Moldova adera la „Conventia de la Chicago”, devenind membru ICAO. In 1996 Moldova este primul stat membru CSI care adera la „ECAC”, in 2000 Moldova adera la „Eurocontrol”, iar, in 2009, adera la „EASA” (Agentia Europeana pentru Siguranta Aviatiei). Sistemul transporturilor aeriene din Republica Moldova cuprinde: -„Intreprinderea de stat Aeroportul International Chisinau”; -„Intreprinderea de stat Moldoaeroservice”, care gestioneaza aerodromul militar Marculesti (Balti) -„Intreprinderea de Stat Air-Moldova” -„Intreprinderea de stat Moldoaeroservice”, care efectuiaza zboruri utilitare, pentru stropitul culturilor agricole -„ISCA Agroavia” (idem) -„Intreprinderea de stat Moldatsa” (pentru dirijarea traficului aerian) -„Intreprinderea de stat Centrul Aeronautic de Instruire” -„Intreprinderea de stat Centrul de Medicina a Aviatiei Civile” -„SC Aeroport Handling” -„SC Aeroport Catering” -„SC Aeroport Petrol”. Toate aceste 10 unitati a aviatiei civile moldovenesti sunt subordonate „Ministerului transporturilor si infrastructurii drumurilor”. In aviatia civila moldoveneasca lucreaza cca 2.000 de persoane.
In prezent (2009) de pe aeroportul Chisinau decoleaza si aterizeaza curse aeriene in 20 de directii (Atena, Bucuresti, Budapesta, Frankfurt pe Main, Istambul, Larnaca, Lisabona, Londra, Madrid, Milano, Moscova, Paris, Praga, Riga, Roma, Sankt Petersburg, Tel-Aviv, Timisoara, Verona, Viena), in anul 2009 de pe aeroportul din Chisinau au plecat si au sosit 808.000 pasageri. Acestia au fost transportati de catre companiile aeriene: „Air-Moldova”, „Moldova Airlines”, „Tandem Aero”, „Nobil Air” (companii aeriene din Republica Moldova) si „Turkish Airlines”, „Austrian Airlines”, „Sibiri”, „Meridiana SPA”, „TAROM”, „Carpat Air”, „Air Baltic”, etc.
Dupa 1991 aeroportul Cernauti trece in administrarea Ucrainei. In prezent, de pe aerportul Cernauti, compania aeriana romaneasca „ Carpatair” efectuiaza zboruri spre/dinspre: Timisoara, Bucuresti, Bacau, Cluj-Napoca, Constanta, Craiova, Iasi, Sibiu si Suceava (Romania), Ancona, Bari, Bologna, Florenta, Milano, Roma, Torino, Venetia, Verona (Italia), Dusseldorf, Munchen, Stuttgard (Germania), Atena (Grecia), Chisinau (Moldova), Lvov si Odessa (Ucraina). Compania aeriana „Dniprovia” efectuiaza zborul Cernauti- Kiev. Lungimea pistei (asfaltate) este de 2.200 m.
In fine, amintesc ca Moldova producea si mancare speciala, pentru cosmonauti.
|
| | | kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: Air Moldova (9U / MLD) Sam 21 Apr 2012, 12:07 | |
| Air Moldova isi muta operatiunile de pe CDG (Paris) pe Beauvais.
Ei fac legatura Chisinau-Frankfurth-Paris (mai nou Beauvais)
sursa info | |
| | | shouriken Administrator
Numarul mesajelor : 3451 Varsta : 69 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 16/04/2009
| Subiect: Re: Air Moldova (9U / MLD) Lun 20 Oct 2014, 14:08 | |
| Titlu: Air Moldova studying replacements for sole EMB-120 Sursa: http://www.ch-aviation.com/portal/news/31976-air-moldova-studying-replacements-for-sole-emb-120 Autor: ch-aviation.com Data: 15/10/2014 - Citat :
- Air Moldova (9U, Chisinau) is looking to replace its sole EMB-120 with a larger aircraft Sergiu Jereghi, the airline's finance department director, has disclosed. Speaking to the AirFinance Journal, Jereghi said the Moldovan carrier was studying either the EMB-170, or the EMB-190, of which it currently operates two.
Air Moldova wet-leases the EMB-120 from fellow Moldovan carrier, Tandem-Aero (TQ, Chisinau), for use on flights to Adler/Sochi, Bucharest Otopeni, and Kiev Borispol, from its Chisinau hub.
It also operates two A320-200s and one A321-200 (wet-leased from Hermes Airlines (H3, Athens Int'l)). | |
| | | strainu Flight Level 300
Numarul mesajelor : 333 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 11/04/2010
| Subiect: Re: Air Moldova (9U / MLD) Mar 21 Oct 2014, 12:42 | |
| Cum ar fi să ne strângem 30 de oameni de pe forum pentru un weekend la Chișinău cu micuțu', până nu dispare? | |
| | | arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 32 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
| Subiect: Re: Air Moldova (9U / MLD) Mar 21 Oct 2014, 18:48 | |
| Este promotie cu zboruri la 24€ pe segment pe OTP-KIV, eu mi-am rezervat pe 20-21 februarie. As fi incantat de ceva companie, in afara de cea a "micutului" | |
| | | kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| | | | arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 32 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
| Subiect: Re: Air Moldova (9U / MLD) Mar 21 Oct 2014, 20:36 | |
| Thks, asa o sa fac, desi nu stiu daca ma pot plange de legroom la o ora de zbor. | |
| | | kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: Air Moldova (9U / MLD) Mar 21 Oct 2014, 20:40 | |
| Corect, dar senzatia de a sta picior peste picior in avion : priceless (la inaltimea noastra nu ai de foarte multe ori sansa ) | |
| | | zaco Airport Level
Numarul mesajelor : 42 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 14/11/2013
| Subiect: Re: Air Moldova (9U / MLD) Vin 06 Feb 2015, 19:10 | |
| Stie cineva daca AirMoldova renunta la cursele spre Bucuresti incepand cu 1 martie 2015? Eu imi luasem bilet in week-end-ul 14-15 martie 2015 si m-au rerutat pe curse Tarom. | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Air Moldova (9U / MLD) | |
| |
| | | | Air Moldova (9U / MLD) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |