Astazi OS645 ( Austrian Arrows Viena - Iasi ) a avut un missed approach pe 15, si a aterizat apoi pe 33. Stie cumva cineva care a fost motivul ? Banuiesc ca e vorba de vant, insa sunt destul de curios
Multumesc,
Pingu
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
salut si bine ai venit pe forum eventual niste informatii suplimentare despre situatia meteo ai putea sa ne dai? mai exact directia si intensitatea vantului? ceva activitate de Cb? ca sa putem sa elucidam
Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4873 Varsta : 52 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
Subiect: Re: Missed approach OS645 LRIA 11 iulie 2008 Sam 12 Iul 2008, 04:15
Sau mai exact pe la ce ora s-a intamplat? Ca sa nu mai cautam in programul curselor de pe IAS Dupa cum vad pe METAR-e vantul a fost din 260 - 310 grd intre 3 si 5 mps si chiar in cateva METAR-e "VRB". La 09.30, 10.00 si 11.00Z, apare "gust". Iar la vant de nord pista in svc putea sa fie doar 33. S-ar putea ca asta sa fie motivul. De CB nici vorba........cavok pe toata linia.
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
Subiect: Re: Missed approach OS645 LRIA 11 iulie 2008 Sam 12 Iul 2008, 09:30
pingu a scris:
Banuiesc ca e vorba de vant, insa sunt destul de curios
E prima data cand aud de o ratare din motive de vant. Esti sigur ca ai vazut asa ceva?
aegean Membru activ
Numarul mesajelor : 852 Varsta : 43 Localizare : LEMD Data de inscriere : 29/12/2007
Subiect: Re: Missed approach OS645 LRIA 11 iulie 2008 Sam 12 Iul 2008, 10:02
Totusi pt un vant de 3-5 mps sa schimbi pista asa subit?astia pe la otp la vant de 3 mps intreaba ce pista vrei ca sa aterizezi...
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
Subiect: Re: Missed approach OS645 LRIA 11 iulie 2008 Sam 12 Iul 2008, 10:03
aegean a scris:
Totusi pt un vant de 3-5 mps sa schimbi pista asa subit?astia pe la otp la vant de 3 mps intreaba ce pista vrei ca sa aterizezi...
pr vant de 3-5mps si wilga e intrebata pe ce pista vrea sa aterizeze la aeroclub... cine stie ce putea fi... obstacole sau alte cele...
Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4873 Varsta : 52 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
Subiect: Re: Missed approach OS645 LRIA 11 iulie 2008 Sam 12 Iul 2008, 11:38
Pai nu normal? Asa scrie la "docoment". Hotararea privind pista in serviciu o ia DOAR pilotul. ATC-ul poate aproba sau nu. Si doar ala nu poate fi nebun sa aprobe aterizarea la pista 34, sa spunem si cu vant in rafale intre 10 si 16 mps din 180, sa-i dea pista 16. La astea se mai adauga si alte elemente (tipul de avo, tipul zborului, componenta laterala a vantului, lungimea pistei, obstacularea, configurarea terenului (distantele declarate al pistei) mijloacele disponibile, aso) Avem printre noi pe forum cativa ATC (va stiti voi ), iar parerea lor ar fi cat se poate de binevenita. Problema poate sa fi fost RAFALA. Uitati-va mai jos METAR-ele astea:
In legatura cu obstacularea de la IAS se stie prea bine problema (daca poate fi considerata o......problema). Si mai ales ca "problema" ar fi la 33 nu la 15.
pingu Airport Level
Numarul mesajelor : 17 Localizare : Iasi, Hannover Data de inscriere : 11/07/2008
Subiect: Re: Missed approach OS645 LRIA 11 iulie 2008 Sam 12 Iul 2008, 13:05
Salut,
Din avion s-a vazut cam asa:
Versiunea high quality o gasiti la: https://www.youtube.com/watch?v=t8CFfw8H9TY
Decizia de a nu ateriza pe RWY 15 pare sa fi fost luata la 2:30 - 2:35. Approach-ul a fost oarecum 'bumpy', totusi nu cine stie ce.
Ora era 13:10 ( aprox. )
Comentariile ce aud pe video nu sunt ale mele
Pingu
Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4873 Varsta : 52 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
Subiect: Re: Missed approach OS645 LRIA 11 iulie 2008 Sam 12 Iul 2008, 13:17
Nu cred sa fi fost ratare....pare o procedura.......... pentru 33......si se prea poate sa fi fost si din cauza rafalelor fiindca directia vantului era intre 270 si 310 grade. Probabil pentru ca ati intrat in tara pe la BUKOV.
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
Subiect: Re: Missed approach OS645 LRIA 11 iulie 2008 Sam 12 Iul 2008, 13:21
da, nici mie nu im pare a ratare mai mult arata a razgandire... oricum, pilot bun, mi-a placut cum si-a calculat viraju 3 si 4 de a iesit fix pe ax! cred ca a fost planorist la viata lui
Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4873 Varsta : 52 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
Subiect: Re: Missed approach OS645 LRIA 11 iulie 2008 Sam 12 Iul 2008, 13:23
iar jepssen-chart-ul nu e facut sa fie doar tinut in gentile AOPA
YR-DNY Membru activ
Numarul mesajelor : 669 Varsta : 42 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 04/01/2008
Subiect: Re: Missed approach OS645 LRIA 11 iulie 2008 Sam 12 Iul 2008, 14:03
Io zic ca au facut baietii un circle to land pentru visual 33. Nu e ratare clar, la ratare (conform hartii) se urca imediat la 2000', iar din film reiese ca au tinut panta constanta. Iar ca motiv, sunt de acord cu dylan.
Eurofighter Membru activ
Numarul mesajelor : 738 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 15/03/2008
Subiect: Re: Missed approach OS645 LRIA 11 iulie 2008 Sam 12 Iul 2008, 14:09
pare cam inghesuit pentru o procedura vreo sansa sa fi fost visual approach? are cineva procedura de aterizare de la iasi?
Thomas Membru activ
Numarul mesajelor : 913 Varsta : 59 Localizare : Göttingen Data de inscriere : 04/01/2008
Subiect: Re: Missed approach OS645 LRIA 11 iulie 2008 Sam 12 Iul 2008, 14:18
Ce frumos pronunta "Iasi" ....
Voicu Moderator
Numarul mesajelor : 2513 Varsta : 61 Localizare : Arad - ARW - LRAR Data de inscriere : 28/12/2007
Subiect: Re: Missed approach OS645 LRIA 11 iulie 2008 Sam 12 Iul 2008, 14:20
dupa parerea mea ...nici vb de ratare...cel putin din film...asa reiese
bobocell Membru activ
Numarul mesajelor : 442 Varsta : 34 Localizare : resita Data de inscriere : 25/12/2007
Subiect: Re: Missed approach OS645 LRIA 11 iulie 2008 Sam 12 Iul 2008, 19:25
Nu pare a ratare deloc. Poate s-a razgandit in ultimul moment, poate a vrut sa faca un visual contact, etc..
Daaa, IASI e teribil pronuntat
Eurofighter Membru activ
Numarul mesajelor : 738 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 15/03/2008
Subiect: Re: Missed approach OS645 LRIA 11 iulie 2008 Sam 12 Iul 2008, 19:37
ati auzit Otopeni pronuntat in italiana?
mack Fotograf
Numarul mesajelor : 242 Localizare : Iasi - Romania Data de inscriere : 10/06/2008
Subiect: Re: Missed approach OS645 LRIA 11 iulie 2008 Sam 12 Iul 2008, 19:54
Salutare,
Am venit de mai multe ori (cca. 10 in ultimii 2 ani) pe Iasi cu aceasta cursa (in calitate de pasager) si de fiecare data aterizarea pe 33 s-a efectuat in aceasta maniera - approach pe 15 urmat de "circle-to-land" pe 33. In plus, de cateva ori am admirat manevra de la sol, din apropierea firului pe 33. N-am harta la dispozitie, dar merita precizat faptul ca mijloace de radionavigatie exista doar pentru 15.
Ganduri bune, mack
YR-DNY Membru activ
Numarul mesajelor : 669 Varsta : 42 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 04/01/2008
Subiect: Re: Missed approach OS645 LRIA 11 iulie 2008 Sam 12 Iul 2008, 20:23
Eurofighter a scris:
pare cam inghesuit pentru o procedura vreo sansa sa fi fost visual approach? are cineva procedura de aterizare de la iasi?
Nu e neaparat inghesuita, circle to land e o procedura visuala, se face la discretia pilotului, cu pista la vedere si aprobarea aferenta.
De exemplu:
Eurofighter Membru activ
Numarul mesajelor : 738 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 15/03/2008
Subiect: Re: Missed approach OS645 LRIA 11 iulie 2008 Sam 12 Iul 2008, 20:42
tocmai asta vreau sa spun, numai ca nu m-am exprimat bine ce a facut el acolo e perfect ca visual approach dar nu cred ca ar publica nimeni o astfel de procedura pentru a fi folosita in mod curent
llobregat Membru activ
Numarul mesajelor : 756 Varsta : 32 Localizare : Bucharestork Data de inscriere : 23/03/2008
Subiect: Re: Missed approach OS645 LRIA 11 iulie 2008 Sam 12 Iul 2008, 21:05
Manevra asta o faceam in approachu de la Innsbruck in FSX
YR-DNY Membru activ
Numarul mesajelor : 669 Varsta : 42 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 04/01/2008
Subiect: Re: Missed approach OS645 LRIA 11 iulie 2008 Sam 12 Iul 2008, 21:23
Chiar asta e chestia, circle to land apare pe toate hartile STAR, fix pt astfel de situatii ( apropiere la vedere si schimbare neasteptata a pistei in serviciu ) Uite aici avem hartile pt aeroporturile noastre - la sectiunea LRBB FIR, Charts - acolo se vede clar : http://ro.ivao.aero/
Eurofighter Membru activ
Numarul mesajelor : 738 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 15/03/2008
Subiect: Re: Missed approach OS645 LRIA 11 iulie 2008 Sam 12 Iul 2008, 22:41
de cand caut hartile alea! merci de link!
pingu Airport Level
Numarul mesajelor : 17 Localizare : Iasi, Hannover Data de inscriere : 11/07/2008
Subiect: Re: Missed approach OS645 LRIA 11 iulie 2008 Sam 12 Iul 2008, 23:52
Salut,
M-ati lamurit, nu e missed approach Sorry pt dezinformarea initiala, nu a fost cu intentie ! - Am mai invatat si eu una alta cu ocazia asta. E prima data cand am vazut o manevra facuta in felul acesta - pana acum vazusem numai aterizari pe 15.
Pingu
Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4873 Varsta : 52 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
Subiect: Re: Missed approach OS645 LRIA 11 iulie 2008 Dum 13 Iul 2008, 01:02
pingu a scris:
Salut,
M-ati lamurit, nu e missed approach Sorry pt dezinformarea initiala, nu a fost cu intentie ! - Am mai invatat si eu una alta cu ocazia asta. E prima data cand am vazut o manevra facuta in felul acesta - pana acum vazusem numai aterizari pe 15.
Pingu
Nu-ti face probleme ...asa mai inveti una alta..toti patim la fel. Aici e ca-n vorba aia cu afacerile...cica marile afaceri se fac numai in crasma (restaurant, carciuma, bodega) ! Nu stiu daca e foarte plastica (VIRGULA ) comparatia...da' asta mi-a venit prima data in cap!!!
Continut sponsorizat
Subiect: Re: Missed approach OS645 LRIA 11 iulie 2008