Titlu: easyJet se considera penalizata de Aeroporturile din Paris
Sursa: http://www.lefigaro.fr/societes/2010/03/18/04015-20100318ARTFIG00512-easyjet-s-estime-penalise-par-aeroports-de-paris-.php
Autor: Fabrice Amedeo
Data: 18/03/2010
Traducere :
Conform companiei britanice, sistemele de taxe ar fi in favoarea Air France.
Este o traditie. Companiile low-cost stigmatizeaza avantajele fostelor companii nationale care se plang si ele de diferenta de taxe sociale fata de low-cost.
Asociatia europeana a companiilor low_cost a cerut miercurea trecuta la Bruxelles lansarea unei anchete asupra ajutoarelor de stat acordatecompaniilor suedeze SAS, ungare Malev, spaniole Spanair si cehesti CSA. In Franta, este easyJet cea care face acelasi exercitiu miercuri declarand ca noul contract de reglementare economica pregatita de “Aeroporturile din Paris” ADP, perpetueaza o traditie de sustinere a Air France.
ADP, care a inghetzat redevantele pentru 2010, propune o crestere medie de 1.38% pe an intre 2011 si 2015. Dar inghetzarea redevantelor aeroportuare in 2010, din cauza crizei, ascunde o scadere a taxelor de aterizare si stationare pe de o parte, compensata printr’o crestere a redevantelor per pasager pe de alta. « Aceasta polotica tarifara penalizeaza low-costurile care au un grad de ocupare important si favorizeaza Air France care isi va cauta clientii in avioane pe 3 sferturi goale si a-i aduce in hub-ul sau. » explica François Barchetta, Directorul General al easyJet Franta. Dupa el, compania britanica plateste taxe mai mari pentru un Paris-Toulouse plin la 85% fata de Air France cu un aparat plin la 70%.
Concurenta frontala cu Air France
Intrebat asupra subiectului, ADP aminteste ca a consacrat jumatate din cele 3 miliarde de euro de investitii din 2006 in 2010 in amenajarea aerogarilor. « Este normalca redevantele pasager sa urmareasca aceasta evolutie » explica un purtator de cuvant al geupului.
Compania britanica indica de asemenea un risc de saracire a retelei franceze. Mentinerea acestui sistem de taxe ar putea, zice ea, sa o constranga sa abandoneze linii secundare, mai riscante dpdv economic si sa se concentreze pe liniile mai rentabile in concurenta frontala cu Air France.
Aceasta strategie de concurenta directa cu Air France este specialitatea easyJet-ului, spre deosebire de Ryanair care se concentreaza pe aeroporturile regionale si pe liniile fara deservire Air France. easyJet a deschis aprox 15 rute in Franta de la inceputul anului si anunta mereu ca va fi pe beneficiu la sfarsitul anului.