BBU-BGY-GRO-EMA-FAO-LGW-OTP
54 de ore total trip, din care 14:40 (27%) in zbor, iar ca distanta: 8851 km cu avionul + 700 km cu masina.
Aceste este primul meu trip report. Recunosc ca am cam citit tot ce a aparut pe aici cu mare placere, mai ales in ultimul an. Desi este primul meu TR, il voi numi TR2, urmand ca TR1 sa apara in curand, dupa ce Andrei va avea timp sa-l faca
.
Harta
Sper sa va placa, cel putin la fel cum ne-a placut noua… Avem peste 2Gb de poze si imi va fi destul de greu sa le aleg pe cele potrivite. Multe din ele nu sunt de calitate…
Totul a inceput in frumoasa zi de 30.11.2009 cand am hotarat impreuna cu colegul meu Mircea, sa luam jumatate de zi libera si sa alergam la BBU pentru a prinde zborul de BGY de la 13.45
La BBU o vreme supeba:
BBU-BGY
Aircraft: Airbus A320-232
Airline: Wizz Air,
Flight No: W6 747
Registration: HA-LPK
Departure: 30-11-2009, 13:45
Arrival: 30-11-2009, 15:00, a ajuns la 15.10
85% FF, 12F window (exit row – Yes, I speek English – pentru cunoscatori
)
Sunt la a III-a decolare de pe BBU si spre surprinderea mea nu a mai fost peste DN1, ci invers, ceea ce nu a fost rau deloc, deoarece am putut vedea Bucurestiul de sus plus Carpatii inzapeziti.
Aterizarea la BGY Orio al Serio foarte interesanta, cel putin diferita ce cea cu o saptamana inainte, vremea urata, ploua si batea vantul. Desi mi s-a parut dupa ce a coborat din plafonul de nori ca era pregatit de aterizare, aliniat cu pista, vireaza brusc stanga, trecem si vedem intreg aeroportul BGY pe dreapta, nu merge foarte mult si il intoarce apoi dreapta, il aliniaza si il pune cu succes pe pista uda. Probabil din cauza vremei si a survolului pe BGY a intarziat 10 minute.
Sunt al treilea zbor cu Wizz Air si am numai cuvinte de lauda pentru FA, romancele noastre frumoase si dragute si pline de umor, fiind Sf. Andrei ne-au urat La multi ani pentru Andrei si Andrele
, plus “Nu dati banii pe prostii, luati Ciupa Ciups la copii !!!”
Deoarece nu aveam decat 6 ore pana la urmatorul zbor si Milano il vizitasem cu o saptamana inainte, am hotarat sa vizitam Bergamo, am luat doua bilete de 1.70€ pentru autobuzele locale ATB (bilete valabile o ora si 30 min) si am plecat catre Citta Alta. Am oprit in statia Funicolare si am luat funicularul, biletul de la aeroport fiind ok. Ceva poze, cam neclare din cauza vremii, orasul era pregatit pentru Craciun.
Un Ryanair decolase
Funicularul
Citta Alta
Bradul din Gara Bergamo
Orio Center
Ne-am intors in scurt timp in aeroport, pe drum sase domnisoare spaniole ne fac sa ne simtim ca in telenovele, vorbesc incontinuu si numai glasul lor se aude in autobuz. Am vizitat Orio Center, si ne-am pregatit pentru urmatorul zbor, Raynair catre GRO – Barcelona Girona, care era intarziat 15 minute. Alaturi de noi pleca Raynair la Madrid si el intarziat 50 minute si iar dam de domisoarele cu gura mare, stau pe jos joaca carti si rad, toata lumea se uita la ele, noroc cu iPod-ul…
BGY-GRO
Aircraft: Boeing 737 Next Gen 737-8AS
Airline: Ryanair
Flight No: FR4277
Registration: EI-DWV
Departure: 30-11-2009, 21:25, intarziat 21.40
Arrival: 30-11-2009, 22:50
50% FF, 33F, window – ultimul loc din coada avionului
Aterizare pe GRO – Girona Costa Brava
Aici urmeaza o parte un pic mai urata a calatoriei (maratonului) noastre, masina inchiriata si platita in avans prin HolidayCars si luata de la GoldCar, nu prea vrea sa fie condusa de romani…sau nu accepta carduri emise in RO. Ideea e ca dupa o ora pierduta cu discutii si telefoane in Olanda la call center, verificarea a 3 carduri, din care unul expira in 11/09, adica in 10 minute, un moment in care intrebam daca suntem la “camera ascunsa”…facem cancel la HolidayCars (asteptam refund) si mergem la Hertz luam o masina, Opel Astra 1.6 SW si platim cu acelasi card, care aici merge fara probleme… Destinatia : BARCELONA, by night.
Am condus pana pe la 5 dimineata: Arc de Triomf, Rambla, Placa de Catalunya, Sagrada Familia, Parc Guell, Tibidabo, Camp Nou, Palau Reial de Peldrables.
Pe la 8 ne-am trezit si am continuat pe frumoasa Costa del Maresme.
Era 1 decembrie 2009, Ziua Nationala a Romaniei, vremea a fost foarte frumoasa, si cadou un rasarit de pe Mediterana
Un BA:
Noi
Ne-am intors la aeroport deoarece ne pregateam pentru East Midlands – ERA, la 12.50.
Am predat masina, cost 90€ plus 21.75€ benzina, am mers 350 KM. La holidaycars.com am platit 37.5€, sa vedem cum ii recuperam…
Girona, un aeroport cu 25 de zboruri pe 01.12.09, toate Ryanair, probabil mai sunt chartere vara.
EI-DWV, cu care venisem seara:
EI-DLT se pregatea pentru Malaga, intarziat:
Muntii Pirinei
GRO-EMA
Aircraft: Boeing 737 Next Gen 737-8AS
Airline: Ryanair
Flight No: FR9387
Registration: EI-DHS
Departure: 01-12-2009, 12:50
Arrival: 01-12-2009, 14:05
80% FF, 22F, window desi mai era loc s-au mai inghesuit 2 englezi si am stat 3
Un zbor destul de aglomerat, iar englezii se aseaza la coada cu 10-20 minute inainte de a incepe boarding-ul – mai ceva ca romanii!!!
EI-DHS, se pregatea pentru EMA
Turnul:
Taxi
Pe carari de munte
Aeroportul GRO:
GRO+Mediterana
Muntii:
Aterizarea la EMA:
XM575
EI-EFJ
Turnul din EMA
G-DBMP
EMA baza BMIBaby
Bradul din EMA
Un aeroport nu foarte aglomerat
Dupa 2 ore:
EMA - FAO
Aircraft: Boeing 737 Next Gen 737-8AS
Airline: Ryanair
Flight No: FR1766
Registration: EI-EFN
Departure: 01-12-2009, 16:25
Arrival: 01-12-2009, 19:15
50% FF, 28F, window
Un drum cu apusul in dreapta:
Aterizarea la Faro
Aici spre deosebire de Girona, masina ne astepta si reprezentantul AutoRent.pt foarte dragut. In 10 minute am avut masina, Opel Corsa 1.2, am platit cu cash 27€, masina deschisa, asa trebuie si predata, in 10 minute am ajuns in centru Faro. In final am mai pus benzina de 35€, kilometri parcursi 350.
Faro
Capela de Ossos
De aici am plecat catre vest, scopul nostru fiind de a ajunge in cel mai sud-vestic punct din Europa – Sagres si apoi la farul de la Capul de Sao Vicente
Am trecut prin Albufeira:
La Fortaleza - Sagres
Cabo Sao Vicente
Lagos, Ponta da Piedade, ziua cred ca ar fi fost fantastic.
Am mai mers in Portimao, la Praia da Rocha, foarte frumos, dar nu mai avem imagini. Era ora 3 si am decis ca e mai bine sa ne odihnim, asa ca am dormit pana la ora 6, cand am plecat catre aeroport - FAO.
Am mai facut ceva poze dimineata la rasarit pe 02.12.2009, pe Praia da Faro, Avenida Nascente, o zona superba chiar langa aeroport.
Si FAO un aeroport nu foarte aglomerat
PH-XRA – Transavia pentru Rotterdam
PH-HSA – Transavia pentru Amsterdam
G-EZDD
Turnul
FAO - LGW
Aircraft: Airbus A320-214
Airline: Aer Lingus
Flight No: EI 921
Registration: EI-DEG
Departure: 02-12-2009, 10:00
Arrival: 02-12-2009, 12:50 , a ajuns mai repede 30 min
29/174~17% FF, 13F – exit row, window
Aer Lingus EI-DEG, pentru London Gatwick – LGW
Decolarea, Quarteira
Se vede si aeroportul FAO si estuarul
29 de pasageri
Aterizare la LGW
BELAVIA, am register no mai jos
Air Baltic
Air Malta, conditiile meteo, nu m-au ajutat sa le vad inregistrarile
Aterizare EasyJet si prin zona un TAP, un EasyJet si un FlyBe
G-EZTM EasyJet
G-EZBB
Vecinul, Mexicana XA-MXN
Welcome to LGW
CU-TI250, ceva rar
G-EZAD
Air Transat, Thomas Cook, Air Baltic, Virgin Atlantic 747
Belavia – EW-251PA
Decoleaza un BA, asteapta un Virgin Atlantic 747
Decoleaza Virgin Atlantic 747
TAP
Aterizeaza un Aer Lingus
Bradul din LGW
FlyBe – G-EKOY
Monarch si TUI
LN-NOS
S2-AEU – UA Bangladesh
Air Transat -Vancouver
LGW - OTP
Aircraft: Airbus A320-214
Airline: Aer Lingus
Flight No: EI 972
Registration: EI-DEL
Departure: 02-12-2009, 14:40
Arrival: 02-12-2009, 19:45
82/174~48% FF, 21A, window
Aer Lingus, EI-DEL, pentru OTP
G-COBO, Aurigny Air
Decolare LGW
Costul biletelor de avion : 90€ - le-am cumparat cu o luna inainte, costul pentru masini 105€ de persoana, noi am fost doi. Pentru GRO-EMA-FAO am platit 0.02€ !!!
Sper ca v-a placut.
Mihai