| Bae 146 iesit de pe pista la LROP | |
|
+6Edi aegean airbusA380 Virusu hayabusa Spark 10 participanți |
Autor | Mesaj |
---|
Spark Airport Level
Numarul mesajelor : 60 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 24/12/2007
| Subiect: Bae 146 iesit de pe pista la LROP Mar 22 Apr 2008, 19:04 | |
| Stire de ultima ora. Un BAe al romavia inchiriat de Carpatair a iesit de pe pista din cauza vremii. Nu sunt morti/raniti.
Edit: Pista (la stiri zicea 1) e 08R/26L
Edit 2: Tocmai am auzit o alitalia pe feed care aterizeaza pe 26L... ziaristii astia nu pot sa explice nimic. | |
|
| |
hayabusa Membru activ
Numarul mesajelor : 904 Varsta : 41 Localizare : Lost Haven - Oradea Data de inscriere : 30/03/2008
| Subiect: Incident pe Otopeni Mar 22 Apr 2008, 19:11 | |
| Acum e pe toate posturile de stiri: - Citat :
- Incident aviatic pe Aeroportul Henri Coandă din Capitală. Un avion a fost scos de pe pistă, după ce a ratat aterizarea. Cei 66 de pasageri au fost debarcaţi în siguranţă, împreună cu membrii echipajului. Nimeni nu a fost rănit. Aeronava efectua o cursă internă Timişoara – Bucureşti, cu o escală la Craiova. Avionul de tip BAE - 146 aparţine Romavia şi efectua un zbor pentru Carpatair. Potrivit şefului Aviaţiei Civile, Radu Cătălin, la baza acestui incident au stat condiţiile meteo erau nefavorabile.
Sorin Stoicescu, expert în probleme aviatice, a explicat pentru Antena 3 că în condiţiile meteorologice date este foarte posibil ca un astfel de eveniment să se producă. „Pericolul acvaplanării, cumulat cu vântul de forfecare la aterizare putea să determine aşa ceva”. Conform procedurii, pasagerii au fost conduşi în aerogară, pista a fost închisă, iar aeronava va fi supusă unor verificări tehnice.
Directorul aeroportului din Craiova, Mircea Dumitru, a declarat pentru Antena 3 că avionul a fost închiriat de Carpatair pentru efectuarea acestei curse. „Avionul a făcut cursa pe care o face în fiecare după-amiază”, a precizat acesta, declarând că s-a recurs la soluţia închirierii din cauza numărului mare de pasageri.
| |
|
| |
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Bae 146 iesit de pista la LROP Mar 22 Apr 2008, 19:13 | |
| Tocmai am vazut la stiri ca un bae-146 al romavia ce facea o cursa pt carpatair a iesit de pe pista la lrop... din fericire pagube nu sunt si nici victime cauza cea mai probabila, acvaplanare combinata se pare cu niste curenti de forfecare.... nasooool | |
|
| |
airbusA380 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 215 Varsta : 34 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 16/03/2008
| Subiect: Re: Bae 146 iesit de pe pista la LROP Mar 22 Apr 2008, 20:42 | |
| A auzit cineva ceva pe feed? | |
|
| |
aegean Membru activ
Numarul mesajelor : 852 Varsta : 44 Localizare : LEMD Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Bae 146 iesit de pe pista la LROP Mar 22 Apr 2008, 21:13 | |
| Din nefericire feed-ul se "opreste" la turn...dupa ce approach-ul ii da contact otp twr on 120.8...gata nu se mai aude. | |
|
| |
Edi Membru activ
Numarul mesajelor : 712 Varsta : 54 Localizare : Ilfov Data de inscriere : 26/02/2008
| Subiect: Re: Bae 146 iesit de pe pista la LROP Mier 23 Apr 2008, 19:16 | |
| - aegean a scris:
- contact otp twr on 120.8
TWR Otopeni: 120.9 MHz, 121.85 MHz. Edi . | |
|
| |
aegean Membru activ
Numarul mesajelor : 852 Varsta : 44 Localizare : LEMD Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Bae 146 iesit de pe pista la LROP Mier 23 Apr 2008, 19:55 | |
| @ edy: am folosit cifrele alea pt ca sa duc propozitia la capat ,nu neaparat pt ca ar fi fost reale. | |
|
| |
ela_crux Flight Level 100
Numarul mesajelor : 119 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/03/2008
| Subiect: Re: Bae 146 iesit de pe pista la LROP Mier 23 Apr 2008, 20:14 | |
| Ok. Si revenind la idee, iaca ceva filmulete la Realitatea: http://realitatea.net/180506_Un-avion-a-iesit-de-pe-pista-pe-Aeroportul-Henri-Coanda---VEZI-IMAGINI-.html# Sub articol se gasesc link-uri catre filmulete. Iar cineva comenteaza: "ILS-ul a fost utilizat corect de echipaj. Numai ca rolul lui se termina la citeva sute de m inaintea pragului cind inaltimea e cam 30-50 m fata de sol. Din acel moment e nevoie de contact vizual cu pista. Care daca e umeda nu se distinge in decor si e nevoie de balizaj. Pe care nu l-a aprins nimeni. Etapa ulterioara apropierii finale, redresarea si filajul tine doar de pilot si este influentata de plafon, vizibilitate si de componenta laterala ( peste baremele avionului in cazul acesta ) a vintului. Procedura de frinarea avionului dupa contact se incheie atunci cind viteza ajunge la cea a unui om grabit, moment cind se escamoteaza flapsul, reversoarele si frinele aerodinamice. Este imposibil sa virezi direct de pe pista inundata cu apa, pe calea de rulare, din inertie la o viteza de peste 100 km/h cit avea avionul cind a iesit din pista." Mi se pare extrem de grav daca nu a fost aprins balizajul. Reactiile pasagerilor mi se par exagerate... Iar cineva declara "a deraiat avionul" ceea ce ma amuza teribil Intrebarea mea este: de ce au facut escala la Craiova? Stie cineva ceva mai multe? | |
|
| |
Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Bae 146 iesit de pe pista la LROP Mier 23 Apr 2008, 20:21 | |
| Cind se foloseste un ILS, exista ce numesc pilotii "Decision Height" Asta poate fi de exemplu la 200 ft deasupra pistei. Daca contactul visual cu pista nu sa facut, atunci pilotul comandant va da ordinul de "go around", si nu vor ateriza. O alta chestie care se ia in considerare este "Runway Friction Index", care este calculat pe baza condiitilor meteo, si piloti stiu de cita lungime de pista au nevoie sa aterizeze avind in vedere alte date (greutatea avionului, vintul, etc etc)
Nu stiu exact METAR report de vreme la acel moment si nici alte date, deci sa incerc sa-mi dau cu parerea, cum fac toti e cam timpuriu. Sa lasam profesionistii sa termine ancheta, apoi o sa putem comenta.
Un lucru clar... sansa e foarte mare sa fie blamat echipajul din cabina. De obicei "conditii meteo nefavorabile" nu sunt o scuza. Din acel motiv esti pilot, si inveti meteorologie, sa sti cind si cind nu poti sa faci o chestie. | |
|
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Bae 146 iesit de pe pista la LROP Mier 23 Apr 2008, 21:39 | |
| - ela_crux a scris:
Mi se pare extrem de grav daca nu a fost aprins balizajul. Intrebarea mea este: de ce au facut escala la Craiova? Stie cineva ceva mai multe? Balizajul se aprinde in conditii de noapte, vizibilitate redusa, sau la cererea pilotului. Escala de la Craiova este dictata de ratiuni comerciale (pasageri care coboara la Craiova). De regula cursa Timisoara-Constanta face escala la Craiova. | |
|
| |
aegean Membru activ
Numarul mesajelor : 852 Varsta : 44 Localizare : LEMD Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Bae 146 iesit de pe pista la LROP Joi 24 Apr 2008, 09:56 | |
| Vio eu sunt de acord cu ceea ce spui tu referitor la DH si conditiile meteo.Dar sa stii ca in METR-ul de atunci pt pista conditiile de franare erau bune (8829//95)-cel putin asa zic ei. | |
|
| |
RATus Administrator
Numarul mesajelor : 1497 Varsta : 40 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Bae 146 iesit de pe pista la LROP Joi 24 Apr 2008, 23:41 | |
| l-as fi pozat si vara asta pe BEB .. sper sa mai zboare si altadata... | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Bae 146 iesit de pe pista la LROP | |
| |
|
| |
| Bae 146 iesit de pe pista la LROP | |
|