Ok, cam asa arata o parte din muzeul cu pricina, partea care a iesit cat de cat in fotografii, era ploaie (sezonul musonic mai exact) si ca atare mare parte din pozele de afara au fost "furate" cand si cand -intre reprizele de ploaie densa; e posibil sa para putin anoste unele dintre ele pentru ca in general am pozat motoare
o veche pasiune, dar sunt si cateva poze cu avioane (din pacate sunt si eu in ele..sorry)
Sectiunea unui Turbomotor (similar cu Derwent, Nene, Klimov et.c - pe vremea respectiva se copia..ca si acum)
se vad tevile pentru aerul de racire al conului ajutajului de Laval
rotorul compresorului centrifugal (albastru) si camerele de ardere tubulare (rosii)
cutia de agregate (nu, nu contine si compresorul pentru aer conditionat
), desi cred ca un motor similar se gasea si pe Comet care probabil avea ceva similar..in sfarsit)
Un motor similar (extrem de similar :p) se gaseste si la noi in Muzeul RoAF, eventual prin Poli la catedra de termotehnica, unde este impropriu folosit drept cos de gunoi..
(la poli nu la muzeu, slava Domnului)
Trecand acum la guvernatorul elicei unui Wright Cyclone, motor cu pistoane dispuse radial,
unul dintre respectivele pistoane
motorul propriu-zis (cam blurry din cauza ca poza cu blitz mi-a fost reflectata de geam..urasc geamurile..mai ales pt ca n-am filtru polarizor)
un saberjet F86 cred..daca nu sunt sigur ca afla cineva candva ce aveon o fi
un F5 Northrop- la care Andrei Titiriga a contribuit prin proiectarea unui radome mai performant la viteze supersonice (sa ne traiesti!)
primul avion prezidential filipinez:
ceva insemne militaresti aeronautice
APU-ul avionului experimental cu reactie al lor-pe care nu-l pot arata in poza deoarece a iesit horror (avionul nu poza )
detaliu cu lagarul sau
o rigla de calcul pentru aviator
The end: