|
| Inca 10 Boeinguri noi pentru Blue-Air | |
| | Autor | Mesaj |
---|
claudiup Membru activ
Numarul mesajelor : 973 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 22/10/2008
| Subiect: Inca 10 Boeinguri noi pentru Blue-Air Vin 03 Iul 2009, 17:10 | |
| COMUNICAT DE PRESĂ Bucureşti, 03 Iulie 2009
Blue Air deschide negocierile cu Boeing pentru achizitionarea a încă 10 aeronave 737 Next Generation seria 800 şi 900
Bucureşti 03 iulie – La numai un an după ce a început operarea pe aeronave de ultimă generaţie, care au capacităţi cuprinse între 189 şi 204 locuri, precum şi un grad de eficienţă superior, Blue Air deschide negocierile pentru o nouă comandă la constructorul american Boeing, pentru achiziţionarea a încă 10 aeronave 737 Next Generation, seria 800 şi 900.
În 2008, Blue Air, prima companie de Smart Flying, a semnat un contract de achiziţionare a cinci avioane Boeing 737 Next Generation, trei fiind seria 900 ER, iar două fiind seria 800. Avioanele ce vor întregi flota companiei româneşti vor fi echipate cu Blended Winglets, tehnologie ce îmbunătăţeşte consumul de combustibil, reducând considerabil emisiile de noxe, acestea urmând a fi livrate în următorii 4 ani.
La contractul existent, compania Blue Air doreşte să adauge şi această nouă comandă pentru cele 10 aeronave Boeing 737 pastrând în contract şi o clauză ce îi perimte să plaseze un ordin pentru încă 5 opţiuni suplimentare. Astfel în cazul unei noi comenzi, Blue Air va avea prioritate în ceea ce priveşte perioada de livrare, pentru comanda suplimentară de 5 aeronave.
„Ne aflăm în plină negociere cu cei de la Boeing pentru această nouă comandă şi este un pas deosebit de important pentru noi. Am iniţiat acest proces de reînnoire şi de marire al flotei încă de anul trecut dintr-o serie de considerente de importanţă egală, unul dintre ele fiind creşterea eficienţei. Strategia noastră de dezvoltare, care include introducerea de noi curse şi frecvenţe, trebuie susţinută de un avans tehnologic bazat în principal pe un consum redus de combustibil, precum şi un confort sporit pentru călători. Prin achiziţionarea acestor aeronave de capacitate mai mare vom putea prelua mai uşor numărul de pasageri aflat în continuă creştere, pasageri care au încredere în serviciile companiei noastre. De la înfiinţarea companiei si până acum numărul pasagerilor care au zburat cu noi a depăşit cifra de 3 milioane.”, declară domnul Adrian Ionaşcu, director general al Blue Air.
Investiţia totală, la valoarea de catalog, pe care compania Blue Air urmează să o facă în această comandă depăşeste suma de un miliard de dolari.
Notă către editor: Boeing 737
Seria 737
Familia de avioane 737 Next Generation este cea mai avansată din punct de vedere tehnic, în rândul avioanelor din aceeaşi clasă. Succesul de piaţă al seriei 737 NG este confirmat de investitorii financiari din domeniul aviatic, care au catalogat în mod constant seria ca fiind preferată datorită potenţialului de desfacere foarte larg, eficienţei superioare şi costurilor de operare reduse.
Boeing 737 – 800
Avioanele Boeing 737-800 fac parte din seria Next Generation, continuând tradiţia aeronavelor 737 ca fiind cele mai populare şi sigure jet-uri pentru transportul comercial. Cu un design nou, cabina pasagerilor asigură un mediu confortabil, plăcut estetic pasagerilor. B737 a înregistrat o evoluţie constantă în ultimele 4 decenii, fiind proiectat într-o manieră eficace, care implică costuri scăzute de funcţionare şi de întreţinere şi, de asemenea, un nivel excelent al siguranţei pasagerilor.
Boeing 737-900 ER
737-900ER este cea mai nouă aeronavă care se alătură familiei de 737 NG, din care mai fac parte 737-600, 737-700, 737-700ER şi 737-800 şi se bucură de aceeaşi fiabilitate recunoscută pe piaţă ca şi celelalte aeronave din Next Generation. 737-900ER are avantaje economice considerabile, în raport cu modelele concurente, printre care se numără costurile per călătorie mai scazute cu 6% şi costurile operaţionale per scaun şi mila mai scazute cu 4% faţă de competitorul său - care este cu 4,340 kg mai greu. Zece clienţi din întreaga lume au comandat până acum 232 aeronave Boeing 737-900ER, iar 114 clienţi au comandat peste 4700 aeronave 737 NG. Boeing are mai mult de 2200 de comenzi pentru 737 NG, în valoare de peste 160 miliarde de dolari.
Despre Blue Air Blue Air, prima companie de smart flying din România, are capital 100% privat românesc. Compania este autorizată să efectueze zboruri regulate interne şi internaţionale de pasageri, zboruri de tip charter la cerere şi transporturi cargo. Flota companiei este constituită în prezent din opt aeronave Boeing 737: trei aeronave seria 737 – 300, doua aeronave seria 737 – 400 şi trei aeronave 737 – 800 Next Generation (având o capacitate de 189 de locuri). Compania a semnat in 2008 contracte pentru achiziţionarea a cinci avioane Boeing 737 Next Generation (două aeronave din seria 800 şi trei din seria 900), care vor deservi zborurile Blue Air. Pe parcursul anului 2008, peste 1.110.000 de pasageri au zburat cu Blue Air. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când peste 900.000 de călători au ales să zboare cu operatorul de transport aerian românesc, Blue Air înregistrează o creştere de peste 23%. Pentru acest an, Blue Air anticipează un total de 1.700.000 de călători. În ceea ce priveşte indicatorii economici, Blue Air a înregistrat o cifră de afaceri de 124.130.000 de Euro în 2008 şi estimează 170 de milioane pentru 2009. Echipajele Blue Air sunt formate din piloţi experimentaţi (majoritatea având peste 15.000 de ore de zbor). “Be Blue Air”, revista oficială de bord a Blue Air, este o producţie Media 10, companie de publishing specializată în editarea de publicaţii corporate high-end. | |
| | | bobocell Membru activ
Numarul mesajelor : 442 Varsta : 34 Localizare : resita Data de inscriere : 25/12/2007
| Subiect: Re: Inca 10 Boeinguri noi pentru Blue-Air Vin 03 Iul 2009, 19:38 | |
| Stie cineva ce inseamna ,,smart flying"? Este un sinonim al ,,low-cost"?
Ultima editare efectuata de catre bobocell in Vin 03 Iul 2009, 21:04, editata de 1 ori | |
| | | Lyvyoo Airport Level
Numarul mesajelor : 53 Data de inscriere : 17/04/2008
| Subiect: Re: Inca 10 Boeinguri noi pentru Blue-Air Vin 03 Iul 2009, 20:41 | |
| - bobocell a scris:
- Stie cineva ce inseamna ,,smart flying"? Este un omonim al ,,low-cost"?
Cred ca au facut un research si au gasit denumirea de low-cost ca fiind asociata de multa lume nestiutoare cu avioane proaste, nesigure etc. (numai eu cate lume speriata am auzit spunand "Eu nu merg cu low-costul...Mai bine mai platesc in plus decat sa merg cu low-cost..." Astfel au constatat ca printr-o campanie de imagine sustinuta ar da mai bine ca poporul sa stie de ei ca sunt "smart flying" si nu "low cost". Iar daca au investit atatia bani in aceasta campanie probabil au constatat ca sunt multi "botanisti"care sa-i creada. Per total, din punct de vedere al imaginii, au facut o miscare buna! | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re Vin 03 Iul 2009, 21:17 | |
| Nu vreau sa par fan Airbus, insa la cele citite referitor la Boeing 737 ma umflat putin rasul. In configuratia actuala chiar daca au inceput sa instaleze si cei de la Boeing o aripa mai avansata tehnologic si motoare mai performante, inca sunt relativ in urma cu A319, A320 sau A321. Un raport de eficienta ai cam claseza pe locul 2 stiiut fiind faptul ca Airbus beneficieaza de aripi mult mai avansate tehnologic,(se zboara in mod normal pe FL 41 sau si mai sus uzual) performantele motoarelor Rolls Royce sunt indiscutabil peste GE iar la raportul greutate/tractiune/consum la fel sunt in urma. Si sa nu uitam ca A3XX deja are niste ani buni in urma, in timp ce generatiile NG sunt in piata de cativa anisori. Logica ar zice ca ar trebui sa fie mai performante, insa reticienta Boeing de a folosi "plastic" (cum au spus la un targ aeronautic recent, in deradere) se pare ca le-a dat un mare handicap tehnologic. Oricum ramane de vazut cum se vor dezvolta cei de la BlueAir in conditia in care are deja 2 mari concurenti pe piata estica: WizzAir si Easy Jet si preconizata intrarea unuia dintre jucatorii de talie grea din domeniu: RyanAir. Le doresc succes in dezvoltare si la cat mai multi calatori.
PS:Insa sper nu in dauna "Flag Carier-TAROM" |
| | | Iulius Flight Level 100
Numarul mesajelor : 162 Localizare : Brasov Data de inscriere : 02/04/2008
| Subiect: Re: Inca 10 Boeinguri noi pentru Blue-Air Vin 03 Iul 2009, 21:23 | |
| - talonone a scris:
Oricum ramane de vazut cum se vor dezvolta cei de la BlueAir in conditia in care are deja 2 mari concurenti pe piata estica: WizzAir si Easy Jet si preconizata intrarea unuia dintre jucatorii de talie grea din domeniu: RyanAir. Le doresc succes in dezvoltare si la cat mai multi calatori.
Ce informatii ai despre Ryanair? Easyjet zboara putin in est. | |
| | | RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: Inca 10 Boeinguri noi pentru Blue-Air Sam 04 Iul 2009, 00:15 | |
| - talonone a scris:
- ,(se zboara in mod normal pe FL 41 sau si mai sus uzual) performantele motoarelor Rolls Royce sunt indiscutabil peste GE
Nu e chiar asa. NG-urile zboara mai sus decat 320&co. Service celing-ul e 41000ft la Boeing si 39000 la Airbus. Iar aproximativ jumatate din 320&co au CFM-uri la fel ca NG-urile. RR nu exista ca optiune ptr Airbus, poate ai vrut sa spui IAE care e un consortiu RR, PW si altii. Cu toate astea si eu prefer 320-ul si il consider mai performant. | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Inca 10 Boeinguri noi pentru Blue-Air Sam 04 Iul 2009, 11:24 | |
| - RwO a scris:
- talonone a scris:
- ,(se zboara in mod normal pe FL 41 sau si mai sus uzual) performantele motoarelor Rolls Royce sunt indiscutabil peste GE
Nu e chiar asa. NG-urile zboara mai sus decat 320&co. Service celing-ul e 41000ft la Boeing si 39000 la Airbus. Iar aproximativ jumatate din 320&co au CFM-uri la fel ca NG-urile. RR nu exista ca optiune ptr Airbus, poate ai vrut sa spui IAE care e un consortiu RR, PW si altii. Cu toate astea si eu prefer 320-ul si il consider mai performant. Sunt si nu sunt de acord cu tine, insa nu vreau sa intru in polemici inutile. Insa iti garantez ca actualmente celling level de la A321 sau 319 nu este inca atins de Boeing decat cu un consum foarte mare de carburant....restul poate ar fi mai bine sa vb cu pilotii care zboara efectiv asa ceva. Si aici nu este vorba de preferinte, ci de performante vs costuri |
| | | Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 41 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: Inca 10 Boeinguri noi pentru Blue-Air Sam 04 Iul 2009, 14:40 | |
| La FL410 un B738 consuma ~ 2000kg de combustibil pe ora. | |
| | | RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: Inca 10 Boeinguri noi pentru Blue-Air Sam 04 Iul 2009, 20:06 | |
| Nu e vorba de polemici, e vorba doar ca 737NG zboara mai sus decat 320. Si asta o spun datele oficiale.... | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Inca 10 Boeinguri noi pentru Blue-Air Sam 04 Iul 2009, 20:59 | |
| Serios, este vorba de viitoarele noi pasaroaie ale lui blue air si nu despre FL si consum...... Va rog sa pastrati linia subiectului.... |
| | | Daniel Flight Level 200
Numarul mesajelor : 267 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 23/02/2009
| Subiect: Re: Inca 10 Boeinguri noi pentru Blue-Air Sam 04 Iul 2009, 23:35 | |
| Foarte bine ca isi mareste flota Blue Air, daca anticipeaza ca va avea mai multi pasageri foarte bine, o sa treaca si vremurile astea tulburi si o sa fie pasageri ca inainte de criza.Cat despre 737-900 cred ca va fi prima companie cu avioane din aceasta serie din Romania.Frumos gandit. | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Inca 10 Boeinguri noi pentru Blue-Air | |
| |
| | | | Inca 10 Boeinguri noi pentru Blue-Air | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |