|
| Miting aviatic în cinstea lui Aurel Vlaicu | |
| | Autor | Mesaj |
---|
electric Membru activ
Numarul mesajelor : 1166 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 10/03/2008
| Subiect: Miting aviatic în cinstea lui Aurel Vlaicu Mier 17 Iun 2009, 10:52 | |
| Sursa: Servus Hunedoara , nr. 1290 / Primaria Orasului Geoagiu Autor: *** Data: 17-06-2009 Link: http://www.servuspress.ro/hd/articol.php?id=13176 - Citat :
- Consiliul local şi primăria oraşului Geoagiu au deosebita plăcere de a vă adresa invitaţia de a participa, duminică, 21 iunie la Mitingul Aviatic din satul Aurel Vlaicu, cu prilejul împlinirii a 100 de ani de la zborul cu planorul realizat de către Aurel Vlaicu.
Programul manifestărilor: - ora 10.00 - Sfânta Liturghie de la Biserica Ortodoxă din satul Aurel Vlaicu, - ora 12.15 - Parastas în memoria aviatorului Aurel Vlaicu, - ora 12.30 - Depunerea de coroane de flori la Monumentul aviatorului, - ora 12.45 - Elogiu adus aviatorului Aurel Vlaicu, - ora 13.45 - Demonstraţie aviatică, - ora 14.15 - Vizitarea Muzeului memorial ”Aurel Vlaicu”, - ora 15.00 - Spectacol folcloric - în incinta Căminului cultural ”Aurel Vlaicu”, - ora 22.30 - Foc de artificii, - ora 22.45 - Seară pentru tineret. Asociatia "Aripi Romanesti" sustine evenimentul si se va implica in promovarea acestuia in mediile electronice si nu numai. Reprezentantul oficial al Asociatiei "Aripi Romanesti" la aceasta manifestare este Adrian "Virusu" Dulau. Iata mai jos si invitatia la eveniment: | |
| | | cipi_TM Membru activ
Numarul mesajelor : 1409 Varsta : 43 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 04/10/2008
| Subiect: Vlaicu Întâiul – făuritor de tradiţii Mier 17 Iun 2009, 12:47 | |
| Titlu: Vlaicu Întâiul – făuritor de tradiţii (17.06.2009) Sursa: http://www.roaf.ro/ro/presa/displayCOM.php?cod=30 Autor: *** Data: 17.06.2009 - Citat :
- Vlaicu Întâiul – făuritor de tradiţii (17.06.2009)
Într-o perioadă în care religia era considerată, în cel mai bun caz, un rău necesar, iar asocierea unei instituţii de stat cu orice patron spiritual – de neconceput, armata a fost nevoită să-şi adapteze tradiţiile. Alegerea altor repere reprezentative pentru fiecare categorie de forţe, gen de armă, mare unitate şi chiar unitate nu a fost uşoară, având în vedere nenumăraţii eroi şi faptele de marcă ale acestora. Forţele Aeriene au ales 17 iunie: ziua în care a avut loc zborul istoric al „maşinii de zburat cu un corp în formă de săgeată” (17 iunie 1910). Forţele Aeriene l-au ales pe Aurel Vlaicu, inginer, inventator şi pionier al aviaţiei române şi mondiale, întâiul pilot militar din România, cu întâiul avion complet proiectat şi construit în ţară. Întâiul (unicul atunci, la începuturile aviaţiei mondiale) al cărui avion – Vlaicu I – proiectat şi construit de el zboară fără a necesita modificări. Întâiul ale cărui evoluţii, cu o invenţie românească, au depăşit calitativ şi cantitativ pe cele ale avionului – celebru deja – Blériot, la primul mare miting aviatic oficial românesc. Întâiul care, prin participarea sa la manevrele militare, a dovedit conducătorilor armatei utilitatea aparatelor de zbor în misiuni de observare, recunoaştere şi legătură. Întâiul care a realizat numeroase zboruri experimentale şi de popularizare cu noul său aparat – Vlaicu II, efectuând primul mare turneu care a inclus Blajul, Sibiul, Braşovul şi Iaşiul. Întâiul care a dus faima aviaţiei româneşti prin performanţele atinse în cadrul concursului aerian internaţional de la Aspern-Viena: întâiul la proba de aruncare la ţintă a unei greutăţi de la 300 m înălţime; întâiul (la egalitate de puncte cu Roland Garros) la proba de viraje, alături de alte trei premii. Întiul care a încercat trecerea Carpaţilor în zbor nu numai din dorinţa de autodepăşire, ci şi ca simbol al dorinţei de unire a românilor. Întâiul făuritor de tradiţii: ca omagiu pentru realizările sale, în anii dintre cele două războaie mondiale a fost instituită Cupa „Aurel Vlaicu” pentru cel mai bun pilot al unor competiţii aeriene. În regulamentul cupei era prevăzută şi obligaţia fiecărui echipaj participant de a trece peste monumentul lui Vlaicu de la Băneşti şi a arunca o coroană cu flori.
* * *
Tradiţia – acel ansamblu de concepţii, obiceiuri sau credinţe constituite în cadrul unei comunităţi şi transmise din generaţie în generaţie – a reprezentat şi va reprezenta întotdeauna un element esenţial, definitoriu pentru armată. Tradiţie este aceea care a dictat ca toate categoriile de forţe armate, genuri de arme, mari unităţi şi chiar unităţi să îşi serbeze ziua odată cu praznicele propriilor patroni spirituali. Tradiţia a fost confirmată prin Înalte Decrete Regale şi onorată an de an în diverse modalităţi, chiar dacă vremurile s-au dovedit ostile acestui gen de sărbătoare. Pentru aeronautica română, ziua în care este prăznuit Sfântul Mare Prooroc Ilie Tesviteanul, ocrotitorul celor care străbat văzduhul, protector al tuturor celor ce veghează hotarele cerului, a fost aleasă, fixată în tradiţie, apoi consfinţită prin lege, anulată şi, după mulţi ani, oficializată din nou ca zi a Aviaţiei şi Forţelor Aeriene Române. Înfiinţarea şi organizarea aeronauticii române ca armă de sine stătătoare, alături de infanterie, artilerie, geniu şi marină, a fost legiferată în 1913, însă folosirea aviaţiei în scopuri militare devenise deja tradiţie. Tradiţiile nu se formează instantaneu. Ele se creează treptat, de-a lungul procesului suferind ajustări, influenţe, regres, urmând o statornică continuitate a valorilor. Valori pe care aeronautica română şi le-a format şi cultivat şi care au reprezentat şi vor reprezenta întotdeauna o constantă.
„Ce noroc ar avea omenirea dacă ar exista multe naţiuni care să-i fi adus – faţă de numărul de locuitori – atât cât i-a adus naţia română în ultimii 120 de ani. Şi dacă ar fi să ne gândim numai la domeniul aviaţiei se confirmă contribuţia noastră la cel mai îndrăzneţ vis al omenirii – zborul.” Henri Coandă | |
| | | electric Membru activ
Numarul mesajelor : 1166 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 10/03/2008
| Subiect: Re: Miting aviatic în cinstea lui Aurel Vlaicu Mar 23 Iun 2009, 17:52 | |
| Si un reportaj by Virusu' , membru important in cadrul Asociatiei "Aripi Romanesti" si membru Romanian Spotters: http://www.aripiromanesti.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=391:miting-aviatic-la-aurel-vlaicu-bintinti-22062009&catid=29:reportaje&Itemid=104 - photo included - Citat :
- Miting Aviatic la Aurel Vlaicu / Bintinti, 21.06.2009
Sursa: Asociaţia "Aripi Româneşti" Data: 23.06.2009 Autor: Adrian "Virusu" Dulău Copyright (c) 2009: Asociaţia Aripi Româneşti
Duminica 21.06.2009. Toata suflarea satului Aurel Vlaicu (Bintinti) a iesit din casa pentru a vedea ce se intampla in aceasta zi de duminica. In fata primariei, avionul Vlaicu 2 construit la Romaero, a pornit motorul si a rulat scurt pe straduta ingusta din fata lui, la comenzi aflandu-se un alt pilot mare al Romaniei, Domnul Marinel Cheveresan de la Arad. Aceasta minunata replica a avionului lui Vlaicu, tocmai s-a intors din Italia, unde, la Jocurile Mondiale Aviatice din Torino a castigat locul 3 la categoria Aeronave Istorice. Felicitari lor!
Activitatile s-au desfasurat oaercum conform programului, cu slujba religioasa, depunere de coroane si elogierea marelui constructor si pilot Aurel Vlaicu. Aviatia militara a facut doua treceri la joasa inaltime cu 3 avioane MiG-21 Lancer si 3 elicoptere Puma de la Baza Aeriana 71 Campia Turzii la ora 12:30. Dupa aproximativ o ora au trecut si 2 avioane ultrausoare, un CTSW pilotat de Simion Campean, si un Ikarus C-42 sosit tocmai de la Arad, sub comanda lui Vasile Hategan.
Discursurile au fost variate, tema principala fiind Aurel Vlaicu, dar felul lor de a fi spuse a fost inedit. De la dscursuri scurte si la obiect, cum a fost cel tinut de D-l Tinc Gratian, comandantul aeroclubului Deva, la cel al unor domni care, desi spuneau lucruri frumoase, nu au reusit sa tina publicul cu sufletul la gura, si s-au lungit prea mult. Mai trist a fost valul de discursuri din partea oficialitatilor, care au uitat ca nu sarbatoresc campania electorala si au vorbit mai mult de statii de epurare, asfalt, si alte realizari marete pe raza satului.
Avioanele au reusit sa mai miste atmosfera, iar apoi, toata lumea a plecat catre casa lor sau catre centru unde erau standurile cu mici si bere… Vlaicu 2 a pornit din nou motorul, si a reusit sa atraga din nou atentia asistentei, dar totul s-a terminat parca prea sec, prea fad, ca si cum, nimeni din acel sat nu parea impresionat sau constient de ce s-a intamplat acolo.
Una peste alta, e bine ca s-a facut acest miting, e de laudat intentia autoritatilor, si faptul ca un om atat de important cum e Aurel Vlaicu, nu s-a uitat acolo la el acasa. E bine ca, cineva mai incearca sa faca ceva. E de laudat prezenta Fortelor Aeriene, care nu s-au dezmintit si au executat niste treceri superbe, si de asemenea, cea a Aeroclubului Romaniei. Echipa de la Romaero, merita inca o data felicitati pentru prezenta si constructia avionului pe care speram sa-l vedem in zbor cat de curand, lucru care se pare ca se va materializa cat de curand, tot ce e nevoie fiind niste calcule de centraj plus alte mici ajustari.
Asociatia "Aripi Romanesti" saluta 100 de ani de la primul zbor cu planorul al lui Aurel Vlaicu, cat si cei 99 de ani scursi de la primul zbor cu avionul al acestui pionier al aviatiei mondiale si romanesti.
| |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Miting aviatic în cinstea lui Aurel Vlaicu | |
| |
| | | | Miting aviatic în cinstea lui Aurel Vlaicu | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |