Bucuresti Baneasa BBU » Rome – Ciampino CIA
Rome - Ciampino CIA » Bucuresti Baneasa BBU Ca sa nu mai ramaie repetent si anul acesta….eee nu acesta a fost motivul pentru care in jurul datei de 10 mai am mers la Roma, insa motivele nu mai conteaza. Dupa ce anul trecut am zburat prima data in viata, tot la Roma si tot cu Wizz, am hotarat sa merg tot pe mana lor, tinand cont ca tarifele erau foarte convenabile. Ca veni vorba de tarife, doua bilete dus-intors, cu un bagaj la cala, au costat 608 lei. Si pentru ca am facut comanda pe site-ul lor, si am achitat in contul wizz de la OTP, nu am avut comision. (acum am inteles ca se percepe comision). Biletele le-am rezervat si achitat devreme, inca din februarie. Pana atunci am fost anuntat, prin e-mail, despre faptul ca plecarea a fost amanata cu 12 ore, iar sosirea cu 24, insa tinand cont de criza am considerat ca nu au destule cereri pentru o cursa. In ziua stabilita ne-am prezentat la aerogara, check-in, control acte si de securitate si iata-ma in aeronava, asteptand infrigurat decolarea, bineinteles pe un loc la fereastra.
Deodata surpriza, motoarele se opresc, luminile se sting, dupa care se reporneste. Langa aeronava au inceput sa misune mai multe persoane cu veste reflectorizante, a sosit si o camioneta, model pick-up, cu inscriptia aeroportului. Venise ora de plecare insa nici gand de asa ceva. Soarele insa a rasarit la ora obisnuita, fara nici o intarziere.
Cei de la sol au urcat si au discutat ceva cu pilotii si toata lumea era nedumerita. Dupa cateva minute capitanul anunta, in engleza, ca sunt unele probleme tehnice care vor fi remediate. Seful echipei de insotitori ne face o traducere de milioane, zice “va rugam sa ne scuzati insa avem de incheiat unele formalitati cu cei de la sol”. Buna asta, adica pana atunci nu avusesera timp de formalitati. Dupa 50 de minute, si ok-ul dat de omul cu castile conectate la burta avionului (apropo, ce verifica acolo ?) avionul a iesit pe pista si dupa cateva clipe a pornit spre vilele din Pipera.
Pe masura ce viteza creste si denivelarile pistei se simt tot mai puternic, dupa care se pierde contactul cu solul. Se vad apoi cateva cladiri, din ce in ce mai mici, o sosea, o localitate, iar apoi, dupa ce trecem prin patura de nori, o priveliste superba. Soarele straluceste puternic, cerul este albastru iar un covor de nori, dens, se intinde in partea de jos a peisajului.
Suntem anuntati ca se incepe servirea produselor, oferite contra cost, si apoi incepe un pelerinaj la toaleta avionului, se face coada acolo, probabil emotiile. Repere vizuale zero si doar trecerea minutelor imi putea da indicii aproximative despre zona deasupra careia zburam. Deasupra Serbiei au fost nori, cu unele mici ferestre,
iar atmosfera s-a mai curatat in apopiere de Split. Aici ma astepta peisaj superb, cu malurile crenelate ale Croatiei la Adriatica, si cu puzderia de insule aflate aproape de mal. Se vede aeroportul din Split dar si un vas de croaziera care circula printre insule.
Am continuat sa urmaresc peisajul si, peste Adriatica, cam pe la jumatatea distante cu tarmul Italian am vazut un vas care mergea spre nord. Am tras cateva cadre si m-am gandit ca si asta tot un fel de spotting este, doar ca de sus in jos.
Tot prin cateva ferestre, printre nori, am vazut si tarmul Italian la Pescara, dupa care am zburat deasupra unei zone muntoase, cu zapada, probabil masivul Abruzzo.
Si deasupra Italiei am vazut formatiuni noroase deosebite dupa care norii au disparut la sol vazandu-se mai multe localitati traditionale Italiene ‘cocotate’ pe dealuri.
Intre timp pilotii incep coborarea si peisajele incep sa capete detalii.
Aeronava face un ocol deasupra Romei ocazie cu care se vad detalii cu cladirile metropolei.
Stadionul,
Vaticanul (in stanga imaginii),
Parcul, Vila Borghesse (in dreapta) si Tibrul (aproximativ in centru),
Gara Termini si Coloseumul,
Coloseumul, Colina Palatina si Forul Roman,
dupa care pamantul se vede din ce in ce mai aproape
touch down,
pista si orasul Ciampino, rulare pe bretea si apoi pe taxi spre palforma.
pe breteaua dintre pista si zona de taxi spre platforma
Aeronava este parcata si se incepe debarcarea,
cineva munceste linistit, fara sa fie deranjat de zgomotul din jur.
La aerogara suntem deplasati cu mijloace proprii, adica pe jos, apoi controlul vizual al documentelor si recuperarea bagajelor de cala.
In parcarea aeroportului
Despre Roma nu spun prea multe, deoarece nu este specific forumului, insa va indemn sa vizitati ‘Cetatea Eterna.’ , este o experienta unica.
La intoarcere, in sala de asteptare, inainte de imbarcarea in autobuzul care ne-a tranportat la aeronava.
O cursa "Ryanair" abia sosita, imagini din avionul care urma sa ne aduca acasa
zborul pe intuneric a fost superb, a fost senin si toate localitatile se vedeau excelent. Mai mult de jumatate din drum luna a fost in hublou peisajul fiind feeric. Nu am mai zburat pe timp de noapte asa ca scuzati-mi exaltarile. Din pacate nu am fotografii. Aterizarea la Baneasa s-a facut perfect, iar dupa aplauzele de rigoare si taxi la platforma am mai bifat un zbor. Si de aceasta data
a fost la inaltime, si la figurat.
La plecare am zburat cu HA-LPK, load factor 100%,
intarziere la plecare 50 minute, intarziere la sosire 20 minute,
aeronava nu a avut miscari bruste insa franarea la Ciampino a fost puternica iar la intrarea pe bretea (spre dreapta) am avut impresia ca s-a folosit frana de mana
.
La intoarcere HA-LPJ, load 45%,
plecarea cu 20 minute inainte de ora anuntata, sosirea cu 30 minute avans.
Pilotul a anuntat in timpul zborului ca suntem la 11800 m, ora estimata de sosire si temperatura de la bucuresti,
informatii care nu mi-au fost prezente la alte zboruri wizz, poate normal e sa anunte.
Pierderea de altitudine s-a facut treptat, in timp, aterizarea la Baneasa a fost foarte lina si franarea lejera.
Despre
cabin crew doar cuvinte de lauda.