| Antonov An-2 | |
|
+110autovlad Balki an2hunter vishzu Gabriell097 Richelieu LeCCa shouriken ionescu63 mariusoctavian1 alexu` byteworks AlexC Vlad Iosif Raduq bogdanicus'71 tm89sky fularU Aviatia-Romaneasca ela_crux schumi Steve Darke malev2009 Tila rominicu2010 mariusrex72 ucai11 fify atr_42_500 NATO kayala minny mesterul manolescu Flanker flysebi claudiu_ne2000 floyd daryus_i dragsolux Fireteanu Horia abrazivu mcraffael YR-197 mig29ovt codz ionut.vasile k0b3 Mengelaus deltadagger daniel.f claudiup Radu_is JAMS vnichols ROT_046 lrbc grassone D13-th_TakeOff Kruger adioperator lucian21 Heaven Iulius RoNIN_731 Vici horia Antoniu Vladut GYN Alex_tm Tuchi arianne coropijnita cipi_TM electric mckingtom Skywalker allex Griff babacu marius mack grek dan.smarandoi zapacitu propellerdream tudor retro VIC eugen gaudi Samyr444 mihaiatanasie hayabusa Virusu horizob airbusA380 Geo antonov RATus Dylan ovidiu51 Eurofighter ranajume Voicu neagu_laurentiu alexandru Capt_Vio YR-DNY gabi-737 114 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Antonov An-2 Lun 13 Oct 2008, 11:04 | |
| @ johnny . Nu cred ca sunt greutati anti flutter pentru ca aripile an-ului sunt montate de asemenea natura incat acest fenomen nu prea poate aparea astfel : planul superior e ancorat cu hobane de fuselaj dand o fixare in triunghi iar planul inferior e si el fixat de planul superior prin montant (asta pe langa fixarea in fuselaj) asa ca o structura in trunghi nu poate avea flutter doar in cazul in care hobanele ar ceda iar in acest caz flutterul nu mai e principala problema a ocupantilor ci parasutele. Hobanele respective sunt tensionate prin reglare (exista si un aparat de masura pentru aceasta) si fac parte integranta din structura avionului fara ele aripile nu ar sta cum le stim cu totii ci ar cadea la pamant. Ma gandesc ca acele elemente au un rol aerodinamic sau de alt gen. Am citit un articol din care reiesea ca An-2M ar fi o varianta imbunatatita de An-2 dar atunci se naste intrebarea de ce s-a renuntat la aceasta varianta "imbunatatita" ? Oricum An-2M e o prezenta exotica prin aspect si functionalitate niste trasaturi placadu-mi foarte mult : accesul in carlinga cu scara de pe fuselaj , geamul dedesuptul cupolei (stil C-130) si ar mai fi daca ma uit bine : tija flapsului de pe extradosul planului inferior aparatoarele de noroi care ma fac sa zambesc....etc. |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 41 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: Antonov An-2 Lun 13 Oct 2008, 11:17 | |
| - Octavian a scris:
- @ johnny . Nu cred ca sunt greutati anti flutter pentru ca aripile an-ului sunt montate de asemenea natura incat acest fenomen nu prea poate aparea astfel : planul superior e ancorat cu hobane de fuselaj dand o fixare in triunghi iar planul inferior e si el fixat de planul superior prin montant (asta pe langa fixarea in fuselaj) asa ca o structura in trunghi nu poate avea flutter doar in cazul in care hobanele ar ceda iar in acest caz flutterul nu mai e principala problema a ocupantilor ci parasutele.
Hobanele respective sunt tensionate prin reglare (exista si un aparat de masura pentru aceasta) si fac parte integranta din structura avionului fara ele aripile nu ar sta cum le stim cu totii ci ar cadea la pamant. Ma gandesc ca acele elemente au un rol aerodinamic sau de alt gen. Am citit un articol din care reiesea ca An-2M ar fi o varianta imbunatatita de An-2 dar atunci se naste intrebarea de ce s-a renuntat la aceasta varianta "imbunatatita" ? Oricum An-2M e o prezenta exotica prin aspect si functionalitate niste trasaturi placadu-mi foarte mult : accesul in carlinga cu scara de pe fuselaj , geamul dedesuptul cupolei (stil C-130) si ar mai fi daca ma uit bine : tija flapsului de pe extradosul planului inferior aparatoarele de noroi care ma fac sa zambesc....etc. I stand corected | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Antonov An-2 Lun 13 Oct 2008, 11:20 | |
| Inca ceva : se pare ca HA-MHI e altoit pt ca am vazut la HA-ANF capotele motorului avand o forma diferita iar din articolul a carui link a fost postat de RATUS reiese ca s-a umblat si la acestea. Parca lipseste inelul naca in forma traditionala
http://www.abpic.co.uk/search.php?q=Antonov%20An-2M&u=type
@ johnny nu inteleg ce vrei sa spui
http://www.avioservicebgltd.com/aircrafts/Antonov/www.JPG |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Antonov An-2 Lun 13 Oct 2008, 17:01 | |
| intre timp am tradus ceea ce a scris johnny.
@ovidiu51 nu ai din intamplare o foto a lui YR-ANS sau informatii mai detaliate privind aceasta aeronava ? ca de exemplu cum a ajuns in Romania , cat a zburat , la ce utilitara a fost , daca mai exista sau nu. |
|
| |
allex Membru activ
Numarul mesajelor : 3096 Varsta : 51 Localizare : SATU MARE Data de inscriere : 05/10/2008
| Subiect: Re: Antonov An-2 Lun 13 Oct 2008, 18:32 | |
| Ca veni vorba de epave AN-2,asa doarme la Oradea PVM-ul. | |
|
| |
allex Membru activ
Numarul mesajelor : 3096 Varsta : 51 Localizare : SATU MARE Data de inscriere : 05/10/2008
| Subiect: Re: Antonov An-2 Lun 13 Oct 2008, 18:36 | |
| | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Antonov An-2 Lun 13 Oct 2008, 18:37 | |
| YR-PVM e al patronului tatalui meu si de cand cu povestea legata de litigiul firmei Aviatrans cu Aeroportul Cluj in urma caruia Aviatrans a ramas fara licenta de operator aeronautic .....PVM ul doarme la Oradea. YR-PAP doarme in hangar la Cluj intr-o stare mult mai buna ferit de intemperii si de oameni , amandoua avioanele stau in asteptarea unor vremuri mai bune care par sa nu mai soseasca. |
|
| |
Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4876 Varsta : 53 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
| Subiect: Re: Antonov An-2 Mar 14 Oct 2008, 06:21 | |
| Intrerup putin sirul discutiilor de aici. Sper sa nu fie considerat off-topic. S-ar parea ca cei de la AR se gandesc la un inlocuitor pentru AN-2: http://www.dgmarket.ro/eproc/np-notice.do~2947161 | |
|
| |
allex Membru activ
Numarul mesajelor : 3096 Varsta : 51 Localizare : SATU MARE Data de inscriere : 05/10/2008
| Subiect: Re: Antonov An-2 Mar 14 Oct 2008, 09:03 | |
| quote="Capt_Vio"]Oare vinde cineva AN2-urile? sunt curios cit costa unul...[/quote] Acum ceva vreme auzeam o discutie cum ca in UA sar gasi de anzare AN-2 la pret incepand de la 14000E...+reparatiile necesare,dar si la 38000E gata de zbor. | |
|
| |
retro Flight Level 100
Numarul mesajelor : 156 Varsta : 50 Localizare : CRAIOVA Data de inscriere : 21/04/2008
| Subiect: Re: Antonov An-2 Mar 14 Oct 2008, 12:09 | |
| Timp liber mai mult azi, asa ca am mai umblat la cutie. Ceva mai rar intilnit chiar si intr-o campanie electorala. Fotografii scanate. YR-ION, Balta Verde CRAIOVA, 30.05.2004, pe ploaie... Cateva saptamani mai tarziu, 20.06.2004, l-am gasit pe BAILESTI/Cilieni. Intre timp, campania electorala luase sfarsit, alegerile erau pierdute... ... forta nu mai era democrata... ... urma echipa... Si apropos de unghiuri; ce zice-ti de asta? Sper sa va placa. | |
|
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: An-2M Mar 14 Oct 2008, 12:11 | |
| An-2M a existat intr-un singur exemplar in aviatia noastra, YR-ANS. Aviomul a fost folosit initial pentru parasutism apoi convertit in utilitar agricol. In anii `70 am facut un zbor de la Bacau la Baneasa cu YR-ANS, era primul zbor cu An-2-ul. Pilotul chiar isi lauda avionul ca fiind cel mai avansat An-2 din Romania. Conditiile in care a ajuns la noi nu le cunosc, dar el a fost livrat si la celelalte tari din lagarul komunist: Ungaria, Bulgaria. Din auzite avionul a fost casat in preajma revolutiei. Am sa incerc o documentare, dar asta cand voi ajunge la Utilitara Baneasa. La ora actuala in Ungaria mai exista vreo 4-5 An-2M iar in Bulgaria cel putin 2: LZ-904 undeva pe la Dobrici (DOBRITCH) si 025 la Muzeul Aviatiei din Plovdiv. Anul trecut intrebasem de LZ-904 si imi cerusera 20mii Euro, dar acum l-am gasit si la 14mii http://aircraftsalelease.com/index.php?option=com_adsmanager&page=show_ad&adid=46&catid=8&Itemid=0 LZ-904
Ultima editare efectuata de catre ovidiu51 in Vin 26 Dec 2008, 12:45, editata de 1 ori | |
|
| |
Skywalker Membru activ
Numarul mesajelor : 407 Localizare : Brasov Data de inscriere : 02/10/2008
| Subiect: Re: Antonov An-2 Mar 14 Oct 2008, 13:10 | |
| Duminica am vazut 4 An-2 cu inmatriculare LZ-VLA, LZ-VLB, LZ-VLC, LZ-VLD intre Dobrich si Silistra, in Bulgaria. Dar spre deosebire de ale noastre,aratau foarte intretinute. Aerodromul este chiar pe marginea drumului,dar cum am fost cu moto n-am mai oprit sa fac poze....iata o poza la aceeasi locatie cu unul din ele, LZ-VLC.
http://photo-cult.com/showpic.php?id=348901
si una cu LZ- VLA
http://marko7.dir.bg/_files/t5_1831004.jpg
Lista cu aeronavele inmatriculate in bulgaria, ca am vazut mai sus ceva mentionat de ele...da' nu vad nici un AN-2M..
http://marko7.dir.bg/_wm/gallery/?df=17&GDirId=b95a8a1ec50622097452048eebc25101 | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Antonov An-2 Mier 15 Oct 2008, 12:19 | |
| Vad ca intradevar am fost captivati de versiunea AN-2M si mai putin de an-urile noastre cu elice tripala (pacat ca pana acum nu s-au gasit poze). As vrea sa lansez o alta tema de discutie si anume schemele de vopsire ale an-urilor noastre si originea lor. Am observat 2 scheme de vopsire : cea alb/crem a fuselajului cu aripi albastre (majoriatara) si cea viespe cum e cea de mai jos : Eu stiu ca prima varianta de vopsire este cea poloneza si ca romanii nu au dorit initial sa le dea un specific mioritic dar cea de a doua ramane un mister pentru mine mai ales ca nu am mai vazut nimic asemanator afara. Inca ceva , daca cineva isi aduce aminte daca in varianta alb - albastru INITIAL varfurile planurilor nu erau cumva colorate si cu putin rosu ? |
|
| |
retro Flight Level 100
Numarul mesajelor : 156 Varsta : 50 Localizare : CRAIOVA Data de inscriere : 21/04/2008
| Subiect: Re: Antonov An-2 Mier 15 Oct 2008, 18:59 | |
| YR-PBL , 30.05.2004, Balta Verde CRAIOVA Foto scanata. Octavian, la ce referi prin varianta initiala? Cea de la Aviatia Utilitara? Acestea nu aveau capetele de plan rosii. | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Antonov An-2 Mier 15 Oct 2008, 19:27 | |
| @ retro.Eu parca imi aduc aminte ca atunci cand veneau de la fabrica din Polonia in culorile al/albastru aveau varful planului rosu dar foarte discret nici de un lat de palma.
Ultima editare efectuata de catre Octavian in Mier 15 Oct 2008, 21:38, editata de 1 ori |
|
| |
retro Flight Level 100
Numarul mesajelor : 156 Varsta : 50 Localizare : CRAIOVA Data de inscriere : 21/04/2008
| Subiect: Re: Antonov An-2 Mier 15 Oct 2008, 19:58 | |
| Intr-un numar mai vechi din Modelism sunt planurile An-2 si fotografii/variante de vopsire ale acestuia. Numarul respectiv este anterior dec'1989. Nu am la indemana revista dar o sa o caut si o sa verific. | |
|
| |
zapacitu Flight Level 100
Numarul mesajelor : 158 Data de inscriere : 28/04/2008
| Subiect: Re: Antonov An-2 Joi 16 Oct 2008, 17:28 | |
| Doua An-2 militare cu schema de vopsire non-standard. Bacau 24 august 2001 Sursa: http://jetwashaviationphotos.com/jetwashaviationcomromania.aspx | |
|
| |
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Re: Antonov An-2 Sam 18 Oct 2008, 14:21 | |
| AN-2 la Clinceni YR-PBV si paznicul lui nu mai stiu inmatricularea... heeelp YR-PMD si "paznicii" lui | |
|
| |
mckingtom Fotograf
Numarul mesajelor : 422 Varsta : 54 Localizare : Bern, Bucharest Data de inscriere : 27/02/2008
| |
| |
allex Membru activ
Numarul mesajelor : 3096 Varsta : 51 Localizare : SATU MARE Data de inscriere : 05/10/2008
| Subiect: Re: Antonov An-2 Vin 24 Oct 2008, 10:53 | |
| Un AN-2 frumos,zic eu HA-MEK si o poza rara cu acelasi AN-2 in compania unui PO-2,in Ungaria la Kecskemet la mitingul aerian..
Ultima editare efectuata de catre dylan in Lun 17 Noi 2008, 08:02, editata de 1 ori (Motiv : aliniat stanga fotografii, text sus fotografiile jos) | |
|
| |
gabi-737 Membru activ
Numarul mesajelor : 4453 Varsta : 47 Localizare : Oradea Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Antonov An-2 Lun 27 Oct 2008, 20:35 | |
| | |
|
| |
mack Fotograf
Numarul mesajelor : 242 Localizare : Iasi - Romania Data de inscriere : 10/06/2008
| Subiect: Re: Antonov An-2 Mar 28 Oct 2008, 19:28 | |
| | |
|
| |
allex Membru activ
Numarul mesajelor : 3096 Varsta : 51 Localizare : SATU MARE Data de inscriere : 05/10/2008
| Subiect: Re: Antonov An-2 Mier 29 Oct 2008, 20:42 | |
| YR-AUT la aeroclubul din Baia-Mare in data de 5/8/2006: | |
|
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Antonov An-2 Joi 30 Oct 2008, 22:48 | |
| - grek a scris:
- ...primele An-uri care au intrat in tara. Aveau pale tip iatagan si coif la elice.
Un Antonov cu elice cu pale iatagan si coif. Poza din colectia lui Corneliu Marandiuc. | |
|
| |
mckingtom Fotograf
Numarul mesajelor : 422 Varsta : 54 Localizare : Bern, Bucharest Data de inscriere : 27/02/2008
| Subiect: Re: Antonov An-2 Vin 31 Oct 2008, 00:49 | |
| - grek a scris:
- ...primele An-uri care au intrat in tara. Aveau pale tip iatagan si coif la elice.
- ovidiu51 a scris:
- Un Antonov cu elice cu pale iatagan si coif. Poza din colectia lui Corneliu Marandiuc.
Wow! Banuiesc ca e vorba de anii '50? | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Antonov An-2 | |
| |
|
| |
| Antonov An-2 | |
|