| Americani vs rusi | |
|
|
Autor | Mesaj |
---|
gabi-737 Membru activ
Numarul mesajelor : 4453 Varsta : 47 Localizare : Oradea Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Americani vs rusi Dum 09 Mar 2008, 23:48 | |
| Pentru mine inca este o dilema serioasa privind originea multor avioane construite de-a lungul timpului de americani sau de rusi. Exista asemanari izbitoare intre modelele sovietice si americane sau europene.Normal ca spionajul industrial functiona bine,si cred ca si acuma functioneaza Am sa dau cateva exemple relevante in istoria aviatiei despre care eu nu am habar care ar fi modelul copiat. Tupolev TU-144-Concordski---Concorde Tupolev TU-154---Boeing 727 Yakolev YAK42---Dasalut Flacon 900 Buran---Discovery,Endeavour,Challenger, Iliushin IL-96..86---Airbus A340 Vickers VC-10---Iliushyn IL-62 Sa nu mai zic de AN-148 care seamana leit cu un BAe-146,doar ca are numai 2 motoare...Culmea ca si 146...148 Ar mai fi multe,dar acuma nu mi le amintesc,oricum astea mi se par cam prea "asemanatoare"si construite uneori pe continente diferite. Voi ce pareri aveti? | |
|
| |
RATus Administrator
Numarul mesajelor : 1497 Varsta : 40 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Americani vs rusi Lun 10 Mar 2008, 12:15 | |
| personal sunt mare fan al cursei dintre cele doua poluri, si in general al concurentei pe piata aviatica, in mare masura tot spionajul si mancatul asta (care sigur functioneaza in ambele directii nu doar de la rusi spre vest ) genereaza tehnologii din care noi vom avea de castigat. Acuma s-a cam fumat toata lupta asta la tehnologie intre rusi si americani, adica coopereaza destrul de mult acum, inarmarea nu-i mai prioritara ca altadata si pe partea comerciala rusii sunt efectiv la pamant cu promovarea, un exemplu foarte bun fiind chiar site-urile web a producatorilor rusi comparate cu cele occidentale, ca sa nu vrobesc de informatia foarte slaba si uneori chiar traducerile de scoala ajutatoare. Oricum, privit asa de la distanta... este o diferenta mare intre cele doua poluri... dupa cum zicea un preten: Rusii au o carte mare si grasa despre aerodinamica pe care nu o dau la nimeni . Chiar si asa pe partea comerciala trebuie sa recunoastem ca-s la pamant tinerii rusi. | |
|
| |
RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: Americani vs rusi Mar 11 Mar 2008, 03:14 | |
| Da, in ultima vreme industria aeronautica civila de la rusi, n-a facut mare scofala. Il-96 si Tu124-le se vand slab de tot, dar sa vedem ce reviriment va aduce noul Sukhoi Super Jet. | |
|
| |
Cayenne Flight Level 300
Numarul mesajelor : 385 Varsta : 35 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 07/01/2008
| Subiect: Re: Americani vs rusi Joi 13 Mar 2008, 12:11 | |
| Oricum dupa parerea mea Rusii au fost cei mai buni in domeniul aeronauticii si al aerodinamicii! Ei au fost cu produsul brut (Avion si atat), americanii au fost si s-au priceput la tehnologie si fel de fel de nebunii din domeniul Stealth. Cat s-au chinuit Americanii sa construiasca avioane cu Turbopropulsor? Nici eu nu stiu exact si nici ei cred, fapt pentru care au abandonat proiectul. Iar in perioada de criza din Razboiul Rece rusii au inventat (sistemul cu turbopropulsor) in foarte scurt timp. Si a fost un succes. Dezavantajul a fost consumul mare de compustibil si zgomotul infernal. Dupa cum stiti Tu-96 putea fi depistat de catre submarinele SUA aflate in imersiune! (Are un "zumzet" frumos recunosc!) Toate astea cu spionaj-contra spionaj intre cele doua mari puteri ale lumii au aparut odata cu Razboiul Rece. Pana atunci nici rusii nici americanii nu erau prea evoluati in domeniul aeronauticii. Daca ne intoarcem cu vreo 15 ani inainte de inceperea Razboiului Rece, ajungem la Razboiul mondial, pe cand pilotii isi aratau adevarata maiestrie in pilotaj in luptele "DogFight"...fara prostiile computerizate de astazi. Cine a fost primul care a reusit sa dezvolte sistemele de propulsie? Willy Messerschmitt, care a fabricat pe la finele razboiului Me-262. Desigur avionul superior la acea vreme lui P-51, a fost "confiscat" de rusi, furata tehnologia motorului cu reactie si a aripilor in unghi...dand nastere pe ascuns la modelul MiG-15. In tot acest timp americanii isi completau documentele lipsa din dosarul Me-262 construind la randul lor F-86. Abea acum au aparut adevaratele confruntari in aeronautica privind SUA si Rusia. | |
|
| |
RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: Americani vs rusi Joi 13 Mar 2008, 17:25 | |
| parca motoarele de la MiG-ul 15, erau inspirate dupa Rolls Royce Nene-urile, pe care englezii, cam naivi la vremea aia le-au vandut sub licenta URSS-ului:D | |
|
| |
Cayenne Flight Level 300
Numarul mesajelor : 385 Varsta : 35 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 07/01/2008
| Subiect: Re: Americani vs rusi Joi 13 Mar 2008, 21:21 | |
| - RwO a scris:
- parca motoarele de la MiG-ul 15, erau inspirate dupa Rolls Royce Nene-urile, pe care englezii, cam naivi la vremea aia le-au vandut sub licenta URSS-ului:D
Nu stiu unde ai auzit asta, probabil ca pe viitor au folosit motoare inspirate de la Rollce, dar nu prea sunt sigur de asta, cei drept MiG-15 folosea motor Klimov VK-1. | |
|
| |
RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: Americani vs rusi Joi 13 Mar 2008, 23:51 | |
| Iti zic sigur, ca imediat dupa 45, engelzii au dat "cadou" vreo 30-40 de bucati de Nene-uri la rusi, iar rusii, baieti finuti le-au copiat, initial in RD-45, si apoi VK-1, care era un pic mai mare si mai puternic. Bineinteles ca cei de la RR au facut gura, da n-au rezolvat nimic. Rusii, au incercat sa scoata si ei un motor propriu, bazat pe JUMO 004 si BMW 003, da nu le-a iesit, asa ca gestul englezilor a venit taman la fix:) | |
|
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Americani vs rusi Vin 14 Mar 2008, 16:59 | |
| - Cayenne a scris:
Nu stiu unde ai auzit asta, probabil ca pe viitor au folosit motoare inspirate de la Rollce, dar nu prea sunt sigur de asta, cei drept MiG-15 folosea motor Klimov VK-1. RwO are dreptate, primele generatii de reactoare sovietice au mers pe licenta si dezvoltarea motorului RR Nene http://en.wikipedia.org/wiki/Klimov_VK-1 http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/eng_nene.html http://groups.google.com/group/soc.history.what-if/browse_thread/thread/01f6e05f63582004 | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Americani vs rusi Vin 25 Apr 2008, 18:26 | |
| La moment rusii nu au specialisti in domeniu la uzine au ramas doar putini batrani care lucrau acolo acum 30 de ani restul inginerilor au plecat peste hotare sau au ramas fara loc de munca.Cat despre TU 144 se pare ca a fost creat inaintea concordului |
|
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Americani vs rusi Vin 25 Apr 2008, 18:51 | |
| - maxairMD a scris:
- Cat despre TU 144 se pare ca a fost creat inaintea concordului
Din cate stiu eu Concorde a fost creat primul si spionajul sovietic a fost foarte activ in acea perioada. In schimb Tupolevul a fost primul care a zburat: 31 Decembrie 1968, iar Concorde 2 Martie 1969 | |
|
| |
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Re: Americani vs rusi Sam 26 Apr 2008, 01:51 | |
| - Cayenne a scris:
1. Cine a fost primul care a reusit sa dezvolte sistemele de propulsie? Willy Messerschmitt, care a fabricat pe la finele razboiului Me-262. 2. Desigur avionul superior la acea vreme lui P-51, a fost "confiscat" de rusi, furata tehnologia motorului cu reactie si a aripilor in unghi...dand nastere pe ascuns la modelul MiG-15. 2.bis In tot acest timp americanii isi completau documentele lipsa din dosarul Me-262 construind la randul lor F-86. 1.pai sistemul de propulsie nu avea nimic cu Willy, ci mai degraba cu inginerii de la JUMO.... 2. cat despre un avion nascut la rusi din Me-262, te contrazic, nu e vorba de MiG 15, ci de SU-9 in 1946 vezi aici http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_Su-9_%281946%29 2.bis cand pe cerul Coreei s-au intalnit rusii cu americanii , nu stiau care mai e MiG 15, care e F-86 dintr-un motiv foarte simplu, adica asta : Ta-183, proiect al profesorului Kurt Tank de la FockeWulf http://www.luft46.com/fw/ta183-i.html care profesor a plecat in Argentina si in aceeasi perioada a creeat minunea asta IAe 33 Pulqui II: http://en.wikipedia.org/wiki/FMA_IAe_33_Pulqui_II , care, sa vezi ce chestie, pe langa ca, seamana cu mai sus paratele, avea tot motor RR NENE 2 | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Americani vs rusi | |
| |
|
| |
| Americani vs rusi | |
|