|
| Aterizare de urgenta la Timisoara | |
|
+41RoNIN_731 neagu_laurentiu babacu CDA Balki naiba aegean Vreauinaer eugen RwO Nic Edi llobregat Stefan VIC Kruger ovidiu51 bobocell Capt_Vio Quebec cipi_TM mihaiatanasie Griff gabi-737 free_flow77 crissl Vlad Iosif GYN atr_42_500 gaudi claudiup Dylan DrakulaBV laurus hayabusa andreos18 Skylink RazVanAir Mengelaus allex Boeing777-300 45 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
GYN Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1026 Varsta : 61 Localizare : Cluj-EREDI Data de inscriere : 09/02/2009
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Timisoara Sam 28 Feb 2009, 20:43 | |
| - claudiup a scris:
- ma uita acum pe forma finala a ziarului de maine. atat corespondentul, cat si la tv s-a zis ca avionul s-a dus pe bot 200 de metri... credeti ca e posibil ca dupa 200 de metri de rulat pe asfalt, botul sa arate atat de bine, totusi?
e clar ca au rulat o bucata pe bot, se vede si in covorul de spuma dara lasata, insa 200 de metri? La PROTV a zis 155m( la 19.30 ) iar rulajul total a fost 600m, ceea ce inseamna probabil ca pilotii au aterizat aproape in limita de viteza. In mod normal distanta de aterizare pentru SAAB 2000 este de 1020m. (http://www.mdv.md/airline_profile/fleet/) @ claudiup:sper sa-ti fie de folos info,ca sa poti oferi date cat mai obiective publicului tau L.E. Aceasta aeronava are trenul de aterizare principal(aici sub aripi),aproximativ la centrul de greutate,sustinand cam 90% din masa,trenul anterior fiind necesar doar pentru echilibrul la sol si pentru directie.
Ultima editare efectuata de catre GYN in Sam 28 Feb 2009, 21:35, editata de 4 ori | |
| | | eugen Membru activ
Numarul mesajelor : 3386 Varsta : 50 Localizare : Arad, LRAR Data de inscriere : 30/04/2008
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Timisoara Sam 28 Feb 2009, 21:11 | |
| - CDA a scris:
- Hai sa imi zic si eu parerea despre ce s-a intamplat astazi la Timisoara.
Sansele sa se fi intampat o catastrofa au fost minime. Cred ca ati vazut si voi filme pe diverse site-uri cu aeronave care aterizeaza fara trenul de aterizare si totul se termina cu bine.
Ar trebui sa fim mai indulgenti cu ziaristii, pentru ca nu poti sa ai pretentia de la o anumita persoana (in cazul de fata ziarist) sa fie specialist in 100 de domenii. Specialistii sunt de obicei specialisti in 1 domeniu pt. ca au studiat acel domeniu la facultate, dar in afara de acel domeniu nu stiu mare lucru despre alte domenii.
Un ziarist trebuie sa stie cate putin din fiecare domeniu (aviatie, istorie, geografie, medicina, literatura) etc, si nu poti sa ai pretentia ca sa fie specialist in aviatie cand se petrec evenimente de genul celui de la Timisoara, in ziua urmatoare sa fie specialist in medicina daca se intampla ceva la un spital din tara, iar poimaine acelasi ziarist sa fie specialist in economie. Foarte adevarat si as avea o completare. Menirea ziaristului este sa informeze. Pentru ca sa informeze trebuie sa fie la randui informat. Informatia o primesti sau o "gasesti". Cum la noi autoritatile nu se prea inghesuie sa ofere informatii, ziaristii se informeaza dupa posibilitati. Aud in stanga, aud indreapta si incearca sa lege cate ceva. Cum nu au la baza cunostinte minime necesare (legate de aviatie, in cazul nostru), vedem cu totii ce iese. Pentru omul de rand, care asteapta informatia, orice si oricine e binevenit. Pentru noi si altii care se pricep, ceea ce auzim si nu se leaga ne zgarie la urechi si ne formeaza o imagine asupra ziaristului in cauza (informat din surse proprii). Din aceasta cauza, in tarile normale la cap, autoritatile tin legatura cu mass-media tocmai pentru a nu fi dezinformati platitorii de taxe si impozite si a nu se creea stari emotionale sau dezinformari in masa. La noi, nu numai ca lipseste comunicarea din partea autoritatilor, dar daca cumva, Doamne fereste, vrei sa te informezi esti privit ca un eventual spion, care ar avea cine stie ce ganduri necurate. Deci, daca ar fi sa blamez pe cineva, as incepe cu autoritatile... | |
| | | mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 67 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Timisoara Sam 28 Feb 2009, 21:51 | |
| Am citit comentarii pe realitatea.net cum ca in cabina ar fi existat nu doi, ci patru piloti: cei doi pe care ii felicitam cu totii, plus inca doi piloti francezi, care, de fapt, ar fi dirijat avionul. Ar fi posibil asa ceva? Eu, unul, cred ca era un comentariu postat de vreun adversar al companiei Carpatair. | |
| | | free_flow77 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 209 Varsta : 32 Localizare : Timisoara/South Bend Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Timisoara Sam 28 Feb 2009, 22:04 | |
| | |
| | | neagu_laurentiu Flight Level 300
Numarul mesajelor : 342 Data de inscriere : 25/03/2008
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Timisoara Sam 28 Feb 2009, 22:11 | |
| - free_flow77 a scris:
- Care e motivul pt care stau la sol?
Duminica nu prea au zboruri de fel... | |
| | | claudiup Membru activ
Numarul mesajelor : 973 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 22/10/2008
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Timisoara Sam 28 Feb 2009, 22:18 | |
| GYN iti multumesc frumos pentru informatii. Sunt foarte utile. In alta ordine de idei, de ce credeti ca s-a produs acest accident? Intr-o prima faza, tindeam sa cred ca o posibila mentenanta slaba a dus la pierderea unui sistem hidraulic. M-am uita pe net, insa, si am descoperit ca cei de la Carpatair sunt cei mai mari clienti ai SAAB pentru acest model si am realizat ca m-am gandit prea departe. Daca mai pun la socoteala si politica Carpatair, care e o companie impecabila din punct de vedere al relatiei cu clientii chiar cred acum ca nu e loc de mentenanta slaba. Asadar ce ne mai ramane? Sa fie un defect din fabricatie? Vreo hiba ascunsa a vreunei piese? Pana la urma s-a dat o comanda, iar piesa nu a preluat-o. Ce credeti ca poate fi? - free_flow77 a scris:
- Pe siteul aeroportului apare maine numai un zbor operat de Carpatair...cel spre Munchen. Care e motivul pt care stau la sol? Le face verificare tehnica sau e o procedura
\ s-a specificat la un moment dat pe realitatea ca SAAB va trimite o echipa de specialistiin Romania si ca e posibil ca toate modelele sa fie verificate mai detaliat. pe situl companiei exista cateva fotografii, filmuletul si un comunicat de presa semnat de presedintele Carpatair. Mi se pare o dovada de profesionalism maxim din partea lor. Sunt companii care se feresc ca dracu de tamaie cand ii intrebi de incidentele lor, astfel de comunicate fiind de domeniul SF-ului cred ca daca erau anulate anumite curse, totusi, se anunta pe site sau trimiteau pe fluxurile agentiilor un comunicat oficial despre retinerea aparatelor la sol. La cat de elegant lucreaza oamenii, daca ar fi sa retina flota la sol, sunt aproape sigur ca ar continua sa opereze cu aeronave inchiriate
Ultima editare efectuata de catre claudiup in Sam 28 Feb 2009, 22:28, editata de 1 ori | |
| | | ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: SAAB Sam 28 Feb 2009, 22:25 | |
| - mihaiatanasie a scris:
- Am citit comentarii pe realitatea.net cum ca in cabina ar fi existat nu doi, ci patru piloti: cei doi pe care ii felicitam cu totii, plus inca doi piloti francezi, care, de fapt, ar fi dirijat avionul. Ar fi posibil asa ceva? Eu, unul, cred ca era un comentariu postat de vreun adversar al companiei Carpatair.
In cabina mai exista o strapontina pentru un eventual observator (in nici un caz doi) De multe ori am ocupat acest loc, ca de altfel si alti colegi de forum - claudiup a scris:
- Asadar ce ne mai ramane? Sa fie un defect din fabricatie? Vreo hiba ascunsa a vreunei piese? Pana la urma s-a dat o comanda, iar piesa nu a preluat-o. Ce credeti ca poate fi?
Aici nu are rost sa divagam, stim cauza incidentului, dar cauza defectiunii o stabileste onorata comisie! | |
| | | GYN Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1026 Varsta : 61 Localizare : Cluj-EREDI Data de inscriere : 09/02/2009
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Timisoara Sam 28 Feb 2009, 22:30 | |
| @free_flow77 & claudiup: -aeronavele similare celei de azi (probabil)vor fi tinute la sol pana la finalizarea anchetei si aflarea cauzei tehnice; -o jamba de acest tip are in componenta sute de piese deci e f greu de divagat....doar pe viu la concret. -e de ajuns ca in timpul decolarii sa ajunga ceva mizerie de pe pista la mecanismul de zavorare al trenului si e gata problema...poate e doar ghinion ca si calul de pe pista... In alta ordine de idei-zilnic vad avioanele aterizand la Cluj-si-mi creste inima cand vad manevrele de apropiere ale pilotilor de la Tarom si Carpatair, sunt cei mai profesionisti ! Suedezii de la SAAB sunt firesc interesati de incident,vestitul concern SAAB-SCANIA are niste realizari tehnice de varf,avioanele SAAB J-35 Draken si J37 Viggen.Pe urma sunt camioanele Scania pe care le vedem pe toate drumurile si autoturismele Saab care sunt si ele exceptionale,pacat ca la noi nu-s prea familiare. http://www.saabgroup.com/static/split.htm Dupa parerea mea,siguranta avioanelor Saab poate fi egalata doar de un Boeing 737 de ex, s-a gandit bine Nicolae Petrov cand le-a cumparat | |
| | | RoNIN_731 Membru activ
Numarul mesajelor : 449 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 28/12/2007
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Timisoara Sam 28 Feb 2009, 23:59 | |
| Hmm.... pana n-am vazut filmuletul n-am stiut ca de fapt avionul a fost pus pe doua puncte, si nu pe burta.... Oricum, atunci cand am aflat tipul avionului cu probleme, am stiut ca totul va iesi bine in final. Avioanele cu aripa joasa se comporta bine in situatii de aterizare cu trenul escamotat. Mult mai complicat ar fi fost daca n-ar fi iesit o jamba a trenului principal - atunci o aterizare pe burta ar fi fost preferabila, parerea mea... Oricum, laudele noastre nu trebuie sa mearga doar la echipaj, ci si la intreg personalul aeroportului Giarmata implicat in eveniment - fara actiunea lor profesionista, lucrurile ar fi putut avea o finalitatea diferita...
Cauzele care au dus la blocarea rotii de bot in locas sunt multiple, iar ele vor fi descoperite de comisia de ancheta. Mai mult ca sigur ca pilotii au scos si bagat trenul de "n" ori pana s-au resemnat cu situatia - e factorul psihologic: "daca iese data viitoare cand incerc?!..." La avioanele de vanatoare, in cazuri similare, pilotul i-ar fi dat "capace", adica ar fi executat manevre bruste de crestere a acceleratiei gravitationale negative (cabraje) coroborate cu darea comenzii de scoatere a trenului, ajutand astfel gravitational jamba blocata.
Ce nu inteleg eu este de ce avea atat de mult gaz la bord? Trebuiau sa aterizeze la 08:05, iar ei au mai ars petrol inca o ora si 40 de minute... De ce atat de mult?
At last but not least, nu inteleg: reactia mass-media a surprins pe cineva?!.... Pentru ce atatea comentarii aici pe forum? Fiecare s-a descurcat cum a putut, dupa pregatire si dupa cunostinte. Iar claudiup are dreptate: senzationalul este una dintre regulile de baza ale jurnalismului. Nu atragi plebea sa-ti citeasca articolul si sa-ti cumpere ziarul, nu-ti iei salariul! Desigur, asta nu inseamna ca accept cretinitatile pe care le debiteaza si etc... Dar cred ca promovarea aviatiei prin intermediul unor situri cum va fi www.rospotters.ro va duce la "culturalizarea" jurnalistilor in probleme legate de aeronautica.
PS: Cand v-am spus ca Adelin Petrisor este unul dintre cei mai buni reporteri specializati pe probleme de aviatie mi-ati sarit in cap... Acum sper ca v-ati convins. | |
| | | Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4876 Varsta : 53 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Timisoara Dum 01 Mar 2009, 00:14 | |
| In sfarsit vad si eu scris ca lumea: "trenul principal", nu cum spunea Lucian Mandruta si dupa el toata media din Romanika: "avionul a aterizat pe rotile din spate"! | |
| | | free_flow77 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 209 Varsta : 32 Localizare : Timisoara/South Bend Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Timisoara Dum 01 Mar 2009, 00:24 | |
| Mersi de raspunsuri. A revenit in orice caz programul. Acum apar cursele pe site. | |
| | | Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 41 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Timisoara Dum 01 Mar 2009, 01:56 | |
| - RoNIN_731 a scris:
- manevre bruste de crestere a acceleratiei gravitationale negative (cabraje) coroborate cu darea comenzii de scoatere a trenului, ajutand astfel gravitational jamba blocata
Sigur negative? Dupa logica mea de fier, ca sa iasa trenul trebuie sa trag de mansa...si astfel obtin acceleratie gravitationala pozitiva (+2, 3, 4, 9g) daca imping obtin acceleratie gravitationala negativa (-1, 2, Xg) | |
| | | raduvisitor Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Data de inscriere : 27/01/2009
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Timisoara Dum 01 Mar 2009, 11:18 | |
| Ma bucur ca exista acest forum si atata diversitate in opinii. Doua lucruri mi-au atras in mod special atentia:
Primul ar fi modul in care autoritatile din Timisoara au procedat si anume aparent deschis si binevoitori, in realitate complet diferit. In timp ce jurnalistii relatau in direct despre cum urma sa se procedeze si intrebau cand anume se va ateriza iar unii dintre oficiali dadeau interviuri prin care aratau ca inca se efectuau pregatiri, avionul nu numai ca aterizase dar pasagerii erau aproape debarcati din autobuz la terminal.
Al doilea aspect sesizat se refera la cererea imperativa a unui forumist de e se sterge mesajele care nu ii erau pe plac. Nimic nou, s-a intamplat si probabil se va mai intampla, doar ca mi-a sarit in ochi varsta solicitantului, o persoana formata si educata dupa '89. | |
| | | eugen Membru activ
Numarul mesajelor : 3386 Varsta : 50 Localizare : Arad, LRAR Data de inscriere : 30/04/2008
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Timisoara Dum 01 Mar 2009, 12:58 | |
| - GYN a scris:
- @free_flow77 & claudiup:
-aeronavele similare celei de azi (probabil)vor fi tinute la sol pana la finalizarea anchetei si aflarea cauzei tehnice; -o jamba de acest tip are in componenta sute de piese deci e f greu de divagat....doar pe viu la concret. -e de ajuns ca in timpul decolarii sa ajunga ceva mizerie de pe pista la mecanismul de zavorare al trenului si e gata problema...poate e doar ghinion ca si calul de pe pista... Aproape toate SAAB-urile 2000 au decolat incepand cu ora 12, erau curse programate si intarziate din cauza incidentului. Cred ca va inchipuiti ce-ar fi insemnat sa retina la sol aparatele (care inseamna 80-90% din flota). Declaratia de azi a investigatorului-sef a fost cum ca rezulatele anchetei se vor afla dupa cateva luni. | |
| | | VIC Fotograf
Numarul mesajelor : 1128 Varsta : 33 Localizare : cluj-napoca Data de inscriere : 13/03/2008
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Timisoara Dum 01 Mar 2009, 13:22 | |
| - raduvisitor a scris:
Al doilea aspect sesizat se refera la cererea imperativa a unui forumist de e se sterge mesajele care nu ii erau pe plac. Nimic nou, s-a intamplat si probabil se va mai intampla, doar ca mi-a sarit in ochi varsta solicitantului, o persoana formata si educata dupa '89. da | |
| | | CDA Flight Level 300
Numarul mesajelor : 387 Varsta : 49 Localizare : Copenhaga Data de inscriere : 22/03/2008
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Timisoara Dum 01 Mar 2009, 13:27 | |
| Cred ca forumistul respectiv se referea la stergerea mesajelor care erau off topic si nu aveau legatura cu aeronava Carpatair SAAB 2000 sau cu Aeroportul Timisoara ci erau discutii despre jurnalisti. | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Timisoara Dum 01 Mar 2009, 13:51 | |
| poate ca nu sunt chiar rele discutiile despre jurnalisti , observ ca informatia reala vine cu multe presupuneri anterioare la fiecare incident, (or fi presupuneri din 3 surse?)
totusi, avem nevoie de jurnalisti echipele lor sunt mult mai mobile |
| | | Edi Membru activ
Numarul mesajelor : 712 Varsta : 54 Localizare : Ilfov Data de inscriere : 26/02/2008
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Timisoara Dum 01 Mar 2009, 14:42 | |
| - free_flow77 a scris:
- Care e motivul pt care stau la sol?
- neagu_laurentiu a scris:
- Duminica nu prea au zboruri de fel...
Confirm faptul că duminica este o zi liniştită pentru Carpatair. - claudiup a scris:
- cred ca daca erau anulate anumite curse, totusi, se anunta pe site sau trimiteau pe fluxurile agentiilor un comunicat oficial despre retinerea aparatelor la sol.
Nu a fost cazul. - GYN a scris:
- aeronavele similare celei de azi (probabil)vor fi tinute la sol pana la finalizarea anchetei si aflarea cauzei tehnice;
Cum spuneam mai sus, nu a fost cazul. Imediat după redeschiderea aeroportului Timişoara, Carpatair şi-a reluat cursele programate în ziua respectivă, cu întârzierile de rigoare. Personal, sunt convins de faptul că luni Carpatair revine la programul normal de operare (şi duminică, de altfel, este o coincidenţă faptul că nu au decât cursa spre Muenchen). Între timp, Eugen a confirmat exact acelaşi lucru: - eugen a scris:
- Aproape toate SAAB-urile 2000 au decolat incepand cu ora 12, erau curse programate si intarziate din cauza incidentului. Cred ca va inchipuiti ce-ar fi insemnat sa retina la sol aparatele (care inseamna 80-90% din flota).
- free_flow77 a scris:
- A revenit in orice caz programul. Acum apar cursele pe site.
N-a avut din ce să-şi revină. La ora la care ai postat (22:04) apăreau doar cursele de duminică. Mai târziu (după miezul nopţii) s-au adăugat şi cele de luni. - RoNIN_731 a scris:
- Ce nu inteleg eu este de ce avea atat de mult gaz la bord? Trebuiau sa aterizeze la 08:05, iar ei au mai ars petrol inca o ora si 40 de minute... De ce atat de mult?
În conformitate cu Anexa 6 ICAO: "The minimum amount of fuel for an IFR flight is prescribed by ICAO (Annex 6). This is called the 'Minimum Take-Off Fuel (MTOF)'.
If an alternate aerodrome is required: the MTOF contains enough fuel to reach the destination aerodrome, thence to an alternate aerodrome and thereafter for 45 minutes, plus an additional contingency of 15%.If no alternate aerodrome is required: the MTOF contains enough fuel to reach the destination aerodrome, thereafter for another 45 minutes, plus an additional contingency of 15%."Aeroportul de rezervă pentru KRP128 a fost probabil Arad sau Oradea. - RoNIN_731 a scris:
- La avioanele de vanatoare, in cazuri similare, pilotul i-ar fi dat "capace", adica ar fi executat manevre bruste de crestere a acceleratiei gravitationale negative (cabraje) coroborate cu darea comenzii de scoatere a trenului, ajutand astfel gravitational jamba blocata.
Şi echipajul de pe SBI a încercat o asemenea manevră. - raduvisitor a scris:
- In timp ce jurnalistii relatau in direct despre cum urma sa se procedeze si intrebau cand anume se va ateriza iar unii dintre oficiali dadeau interviuri prin care aratau ca inca se efectuau pregatiri, avionul nu numai ca aterizase dar pasagerii erau aproape debarcati din autobuz la terminal.
Comandantul aeronavei hotărăşte când şi cum aterizează, nu oficialii care dau interviuri. Edi | |
| | | eugen Membru activ
Numarul mesajelor : 3386 Varsta : 50 Localizare : Arad, LRAR Data de inscriere : 30/04/2008
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Timisoara Dum 01 Mar 2009, 16:07 | |
| Aici este conversatia integrala intre KRP 128 si Timisoara TWR. Aici este filmul aterizarii. | |
| | | raduvisitor Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Data de inscriere : 27/01/2009
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Timisoara Dum 01 Mar 2009, 17:36 | |
| - Edi a scris:
Comandantul aeronavei hotărăşte când şi cum aterizează, nu oficialii care dau interviuri.
Edi Absolut, doar ca m-am referit la cu totul altceva (n-am indoiala ca s-a inteles). Referitor la ce s-a intimplat, in situatii de acest gen se actioneaza asa cum se poate, dupa regulamentul in vigoare, cu mijloacele, cunostintele, experienta acumulata, psihicul (factor extrem de important) fiecarui individ implicat in luarea deciziilor si pana la urma cel mai important aspect ramane rezultatul final. Deasemenea se pot pune intrebari, pentru ca numai astfel se vor gasi si raspunsuri. Iar pe acest forum cu atat mai mult, asta este si unul dintre motivele pentru care exista, sper eu! Evenimentul de la Timisoara mi-a adus aminte de un alt incident mediatizat la vremea lui, acum mai bine de trei ani, JetBlue Flight 292. Defectiunea tehnica survenita era diferita dar modul cum a decurs operatiunea per ansamblu destul de asemanator cu cel din Timisoara. Interesant cum s-a pus acolo problema folosirii spumei. | |
| | | YR-DNY Membru activ
Numarul mesajelor : 669 Varsta : 42 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Timisoara Dum 01 Mar 2009, 19:57 | |
| Pe site-ul urmator gasiti Aircraft Operations Manual pt Saab 2000 (si nu numai!), pt cei care vor sa studieze detalii mai tehnice legate de trenul de aterizare (si din nou- nu numai!) http://www.smartcockpit.com/plane/saab/SAAB-2000/ | |
| | | Edi Membru activ
Numarul mesajelor : 712 Varsta : 54 Localizare : Ilfov Data de inscriere : 26/02/2008
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Timisoara Lun 02 Mar 2009, 01:57 | |
| - Edi a scris:
- Comandantul aeronavei hotărăşte când şi cum aterizează, nu oficialii care dau interviuri.
- raduvisitor a scris:
- Absolut, doar ca m-am referit la cu totul altceva (n-am indoiala ca s-a inteles).
OK, probabil că citatul tău pare scos din context şi datorită răspunsului meu scurt şi datorită faptului că nu l-am reprodus în întregime. Sigur că am înţeles la ce te-ai referit. - raduvisitor a scris:
- Doua lucruri mi-au atras in mod special atentia:
Primul ar fi modul in care autoritatile din Timisoara au procedat si anume aparent deschis si binevoitori, in realitate complet diferit. In timp ce jurnalistii relatau in direct despre cum urma sa se procedeze si intrebau cand anume se va ateriza iar unii dintre oficiali dadeau interviuri prin care aratau ca inca se efectuau pregatiri, avionul nu numai ca aterizase dar pasagerii erau aproape debarcati din autobuz la terminal. Acesta fiind citatul, ideea era că în lanţul comunicaţiilor între echipajul din cabina SBI (hotărârea piloţilor a fost rapidă, vezi şi înregistrările postate) şi reprezentanţii autorităţilor aflaţi în faţa presei în mod sigur era o întârziere (echipaj -> ATC -> echipe intervenţie, de abia de aici informaţiile trebuiau să ajungă, mai mult sau mai puţin direct, la cei intervievaţi), ceea ce a dus la cele relatate de tine mai sus. Probabil că autorităţile din Timişoara erau de fapt deschise şi binevoitoare. Edi | |
| | | silver Airport Level
Numarul mesajelor : 59 Localizare : What`s worse than Baneasa? Data de inscriere : 02/03/2009
| Subiect: Un fel de epilog Lun 02 Mar 2009, 11:48 | |
| Pe pagina Press Release pe site-ul companiei KRP au adaugat poze cu lebada YRSBI a doua zi dupa incident. Looks great, nose up , no visible scratch and all that. Sa speram ca pana la publicarea rezultatelor anchetei nu mai apar o tona de speculatii inutile. Intre timp compania primeste positive feedback de la pasageri; oricum , printre laude la adresa companiei si echipajului , in feedback se critica declaratiile mass media prin care Carpat-ul e confundat cu lowcost-ul, una din multele greseli ale zilei de sambata, la capitolul declaratii TV. Azi si ieri ( duminica sunt zboruri cu mdv si mah) krp a operat si opereaza normal. It`s all good. Bafta tuturor si cat mai multe poze bune. | |
| | | eugen Membru activ
Numarul mesajelor : 3386 Varsta : 50 Localizare : Arad, LRAR Data de inscriere : 30/04/2008
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Timisoara Mar 03 Mar 2009, 18:17 | |
| Aici este controlorul din turn care a gestionat situatia. | |
| | | free_flow77 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 209 Varsta : 32 Localizare : Timisoara/South Bend Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Timisoara Mier 04 Mar 2009, 21:12 | |
| o frumoasa scrisoare din partea lui Petrov adresata pasagerilor zborului KIV-TSR din 28 feb http://www.carpatair.com/Crisis/thanks/ | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Timisoara | |
| |
| | | | Aterizare de urgenta la Timisoara | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |