| Trecere pe Mig 21 Lancer | |
|
+9RoNIN_731 Virusu cipi_TM coropijnita Capt_Vio Griff allex VIC zapacitu 13 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
coropijnita Flight Level 100
Numarul mesajelor : 109 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti/Craiova Data de inscriere : 16/09/2008
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Mar 06 Ian 2009, 13:56 | |
| Confirm! Unul din fostii mecanici de pe Hercules este acum angajat al SSAvC si ne-a povestit ca exact asa au facut americanii ochii cand au auzit cat zboara Herculesul la romanica. La ei timpul prognozat de exploatare cam asa e: 250h/an si schimba o gramada de piese la el... | |
|
| |
RoNIN_731 Membru activ
Numarul mesajelor : 449 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 28/12/2007
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Mier 07 Ian 2009, 00:19 | |
| - Citat :
- permite-mi si mie sa spun ca mig-urile noastre au apus demult cu toata modernizarea facuta de israelieni, care ne-a si costat o avere. e timpul sa ne luam si noi avione militare adevarate si sa scapam de relicvele alea rusesti.
Modernizarea executata de Elbit Systems Ltd. a costat sub 400 de mil USD - asta ca sa rotunjesc grosolan... Fa te rog un calcul si spune-mi cate avioane iei cu suma asta... Nu uita piesele de schimb, ceva armament, tehnica si utilajele de aerodrom, scolarizarea tehnicilor si a pilotilor, etc... "Relicvele alea rusesti" ne-au reprezentat tara la exercitii aeriene importante, din tara si strainatate, unde pilotii nostri cu par in palma au facut diferenta. Bordul modernizat va face trecerea pe multirol mult mai usoara. Nu trebuie uitat faptul ca la data cand a intrat LanceR-ul in serviciu, DASH-ul era SF pt marea majoritate a fortelor aeriene din lume. Parerea mea este ca la data cand a fost demarat programul DD - 1995 - modernizarea MiG-ului 21 era singura optiune inteligenta de care dispunea MApN-ul. Sa nu uitam situatia dezastruoasa a bugetului din acea perioada... Cumpararea unui avion nou era categoric exclusa - nici nu se punea aceasta problema... 23-urile si 29-urile erau prea putine si nu se renta modernizarea lor, cu toate ca s-a incercat ceva cu 29 - stim toti ce-a iesit... Deci 21 era singurul apt pt modernizare. Sa nu se inteleaga ca sunt fan al "solutiilor de compromis"... Nu. Consider ca pilotilor militari romani ar trebui sa li se acorde infinit mai multa atentie si respect. Ar trebui sa fie dotati cu tehnica moderna NOUA si nu SH, ar trebui sa le fie ascultate doleantele referitoare la caracteristicile viitorului aparat multirol, nu totul sa se desfasoare in spatele culiselor politicii... | |
|
| |
Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Mier 07 Ian 2009, 00:52 | |
| - Griff a scris:
- Capt_Vio a scris:
- Mi se pare criminal de putin, cand pilotii comerciali fac intre 1000 - 1200 de ore pe an.
Pilotii comerciali sint limitati la 900 de ore pe an. Daca vrei sa zbori mai mult faci cerere la CAA. Poate in Europa, sub regulamentul JAA / Romanian CAA. Nu stiu cum e faza acolo. In Canada este 1200 ore / an maxim, 300 ore / 3 luni maxim si 120 ore / luna maxim. (Deci teoretic, poti zbura doua luni 120 de ore, dar a 3-a luna nu ai voie decat 60 de ore) | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Mier 07 Ian 2009, 07:49 | |
| si eu sunt de aceeasi parere cu ronin |
|
| |
lancer_two_one Airport Level
Numarul mesajelor : 90 Data de inscriere : 26/07/2008
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Mier 07 Ian 2009, 15:32 | |
| - RoNIN_731 a scris:
-
- Citat :
- permite-mi si mie sa spun ca mig-urile noastre au apus demult cu toata modernizarea facuta de israelieni, care ne-a si costat o avere. e timpul sa ne luam si noi avione militare adevarate si sa scapam de relicvele alea rusesti.
Modernizarea executata de Elbit Systems Ltd. a costat sub 400 de mil USD - asta ca sa rotunjesc grosolan... Fa te rog un calcul si spune-mi cate avioane iei cu suma asta... Nu uita piesele de schimb, ceva armament, tehnica si utilajele de aerodrom, scolarizarea tehnicilor si a pilotilor, etc...
"Relicvele alea rusesti" ne-au reprezentat tara la exercitii aeriene importante, din tara si strainatate, unde pilotii nostri cu par in palma au facut diferenta. Bordul modernizat va face trecerea pe multirol mult mai usoara. Nu trebuie uitat faptul ca la data cand a intrat LanceR-ul in serviciu, DASH-ul era SF pt marea majoritate a fortelor aeriene din lume.
Parerea mea este ca la data cand a fost demarat programul DD - 1995 - modernizarea MiG-ului 21 era singura optiune inteligenta de care dispunea MApN-ul. Sa nu uitam situatia dezastruoasa a bugetului din acea perioada... Cumpararea unui avion nou era categoric exclusa - nici nu se punea aceasta problema... 23-urile si 29-urile erau prea putine si nu se renta modernizarea lor, cu toate ca s-a incercat ceva cu 29 - stim toti ce-a iesit... Deci 21 era singurul apt pt modernizare.
Sa nu se inteleaga ca sunt fan al "solutiilor de compromis"... Nu. Consider ca pilotilor militari romani ar trebui sa li se acorde infinit mai multa atentie si respect. Ar trebui sa fie dotati cu tehnica moderna NOUA si nu SH, ar trebui sa le fie ascultate doleantele referitoare la caracteristicile viitorului aparat multirol, nu totul sa se desfasoare in spatele culiselor politicii... RoNIN este foarte corect ce spui si imi pare bine sa vad asemenea explicatii din partea cuiva care intelege/ a inteles ce se intimpla. Este pacat si nu ajuta in nici un fel exprimarea unor pareri intr-un mod neechilibrat dar ferm si in necunostiinta de cauza, asa cum in particular a fost ideea careia i-ai raspuns sau in general asa cum se pot gasi in destul de multe alte mesaje pe acest forum.
Ca un mic comentariu insa, unele cifere nu sint tocmai exacte. De exemplu data demararii programului nu este 1995. Pentru ca vorbesti de DD, ar trebui sa pleci de la semnarea contractului care s-a produs in 1993. Si lucrul efectiv a inceput in partea finala a anului '93. Procesul in urma caruia s-a ajuns la semnarea contractului a inceput cu cu aprox. 2 ani mai devereme.
Sorin | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Mier 07 Ian 2009, 17:43 | |
| ...La mijlocul anului 1993, firma Elbit a fost selectionata ca integrator al modernizarii si si-au încheiat contractele aferente cu Ministerul Apararii Nationale si cu Aerostar. În 15 noiembrie 1993, a fost autorizat contractul pentru modernizare. primul lancer A a azburat pe 22.08.1995 |
|
| |
VIC Fotograf
Numarul mesajelor : 1128 Varsta : 33 Localizare : cluj-napoca Data de inscriere : 13/03/2008
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Mier 07 Ian 2009, 19:10 | |
| - catalin a scris:
- ...La mijlocul anului 1993, firma Elbit a fost selectionata ca integrator al modernizarii si si-au încheiat contractele aferente cu Ministerul Apararii Nationale si cu Aerostar. În 15 noiembrie 1993, a fost autorizat contractul pentru modernizare.
primul lancer A a azburat pe 22.08.1995 nice! intr-un fel...sincer oricat de multi ar huli unii avionul acesta tre sa recunoastem cu totii ca este o legenda si multi ar visa sa zboare pe asa cv,chiar daca performantele lui nu sunt la un nivel atat de ridicat precum alte avioane.E un avion extraordinar si sincer cred ca multi dintre noi ii vom duce dorul dupa ce va fi scos din uz | |
|
| |
Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| |
| |
propellerdream Flight Level 400
Numarul mesajelor : 622 Varsta : 49 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 19/07/2008
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Mier 07 Ian 2009, 20:59 | |
| Ma gandeam cum ar fi ca Fortele Aeriene Romane sa pastreze in stare de functionare o formatie de 4-6 avioane Mig 21 cu care sa participe la demonstratii aeriene in toata lumea? Sa se creeze un lot de acrobatie cu avionul asta... istoric. Cred ca ar face furori pilotii romani peste cativa ani, dupa iesirea exploatare a lui 21. Insa probabil ca acest lucru nu se va intampla pentru ca, din cauza caschetei patrate, factorii de decizie de prin armata si Ministerul Apararii nu bat intr-atat de departe cu competenta in domeniul marketingului si al promovarii imaginii romaniei. | |
|
| |
zapacitu Flight Level 100
Numarul mesajelor : 158 Data de inscriere : 28/04/2008
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Mier 07 Ian 2009, 21:50 | |
| Aici chiar nu e vorba de caschete patrate, ci pur si simplu de LIPSA BANILOR - vezi discutia pe care am avut-o cu VIC referitor la spalarea MiG-urilor in topicul cu avioane militare. Daca pe anul asta nu sunt bani pt. avioane noi si pilotii vor zbura doar 100 ore maxim, ma indoiesc ca peste vreo 5 ani ne vom permite o escadrila de "retrojeturi" care sa zboare in paralel cu multirolul.
Pastrarea in stare de zbor a avioanelor de vanatoare cu reactie iesite din dotarea curenta e un lux pe care putini si-l permit in lume: SUA (F-4), Elvetia (Hunter) si parca UK - si aici vorbesc de jet-uri pastrate in stare de functionare de fortele aeriene respective sau de asociatii afiliate lor, nu de operatori pur privati.
De altfel, chiar si formatiile de acrobatie aeriana cu traditie au probleme: Red Arrows (Hawk) era amenintata cu desfiintarea recent, iar existenta lui "Swiss Demo Team" (F-5 Tiger) e pusa sub semnul intrebarii o data cu retragerea apropiata a F-5, in cel mai bun caz vor ajunge sa zboare pe PC-9/21. | |
|
| |
gabi-737 Membru activ
Numarul mesajelor : 4453 Varsta : 47 Localizare : Oradea Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Mier 07 Ian 2009, 23:53 | |
| Macar 4-6 avioane??? cred ca glumesti...nu au fost in stare sa tina macar un 29 asa de mandrie sau de "samanta", crezi ca or tine macar 4 MiGuri 21??? Eu m-as mira daca ar pastra unu singur , poate pe cel mai bun. Oricum putin optimism nu strica | |
|
| |
RoNIN_731 Membru activ
Numarul mesajelor : 449 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 28/12/2007
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Joi 08 Ian 2009, 00:16 | |
| Sincer, eu as fi preferat o echipa de demonstratii aeriene dotata cu IAR-uri 93, un avion romanesc ce-a disparut mult prea repede... Inca mai am pe retina ce-a facut sarbul ala cu Orao la RoIAS 06... | |
|
| |
lancer_two_one Airport Level
Numarul mesajelor : 90 Data de inscriere : 26/07/2008
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Joi 08 Ian 2009, 05:34 | |
| - RoNIN_731 a scris:
- Sincer, eu as fi preferat o echipa de demonstratii aeriene dotata cu IAR-uri 93, un avion romanesc ce-a disparut mult prea repede...
Inca mai am pe retina ce-a facut sarbul ala cu Orao la RoIAS 06... 93-ul a a fost si a iesit din inzestrare un copil nematurizat. Spun asta cu mare parere de rau; n-a fost un avion prea iubit in Aviatie. Iar celor care n-au trecut pe acolo le inteleg entuziasmul desi este nefondat.
Desigur s-ar fi putut face mai mai mult, dar in pofida efortului de dezvoltare a existat si o mare cota de neintelegere, nepricepere, teama etc. Abordarea Iugoslavilor a fost de la un punct diferita si din cit stiu acolo, Orao n-a fost fiul vitreg al tuturor.
Sorin | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Joi 08 Ian 2009, 22:32 | |
| motoarele lui 93 l-au tras f mult in jos...pacat.... |
|
| |
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Vin 09 Ian 2009, 02:13 | |
| - catalin a scris:
- motoarele lui 93 l-au tras f mult in jos...pacat....
nu l-au tras motoarele cat l-au tras trenu si asta de la un mecanic de IAR-93 citire | |
|
| |
lancer_two_one Airport Level
Numarul mesajelor : 90 Data de inscriere : 26/07/2008
| |
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Vin 09 Ian 2009, 23:56 | |
| corect |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer | |
| |
|
| |
| Trecere pe Mig 21 Lancer | |
|