| Trecere pe Mig 21 Lancer | |
|
+9RoNIN_731 Virusu cipi_TM coropijnita Capt_Vio Griff allex VIC zapacitu 13 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
Vizitato Vizitator
| Subiect: Trecere pe Mig 21 Lancer Lun 05 Ian 2009, 00:06 | |
| o stire noua....neaparuta niciunde... s-a deblocat trecerea pe '21 ... toti care zburau soimul incep trecerea pe '21 pe soim/standard au ramas numa instructorii respectiv cei din scoala de aplicatie...deci s-a deblocat circuitul: IAK-52 -- IAR99-- MIG 21 LancerR |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Lun 05 Ian 2009, 08:39 | |
| Super.. In cazul asta, cunosc cel putin 3 pers care tre` sa dea de baut. |
|
| |
zapacitu Flight Level 100
Numarul mesajelor : 158 Data de inscriere : 28/04/2008
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Lun 05 Ian 2009, 14:40 | |
| Mie nu mi se pare super. Din "Cer Senin" (nr.3/2007, pag.24) reiese ca trecerea pe Lancer s-a blocat in indeea in care urma sa vina noul avion si nu avea sens sa treaca tinerii absolventi pe Lancer, asa ca zburau in continuare pe Soim o vreme, dupa care treceau pe ala nou o data ce se lua decizia care va fi achizitionat.
Daca s-a dat liber la trecerea pe Lancer e clar: nema multirol. Ma asteptam la stirea asta...
Ultima editare efectuata de catre zapacitu in Lun 05 Ian 2009, 14:48, editata de 1 ori | |
|
| |
VIC Fotograf
Numarul mesajelor : 1128 Varsta : 33 Localizare : cluj-napoca Data de inscriere : 13/03/2008
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Lun 05 Ian 2009, 14:43 | |
| - zapacitu a scris:
- Mie nu mi se pare super. Din ce am citit in Cer Senin mai demult (cred ca anul trecut in vara) reiese ca trecerea pe Lancer s-a blocat in indeea in care urma sa vina noul avion si nu avea sens sa treaca tinerii absolventi pe Lancer, asa ca zburau in continuare pe Soim o vreme, dupa care treceau pe ala nou o data ce se lua decizia care va fi achizitionat.
Daca s-a dat liber la trecerea pe Lancer e clar: nema multirol. e na...rilex | |
|
| |
allex Membru activ
Numarul mesajelor : 3096 Varsta : 51 Localizare : SATU MARE Data de inscriere : 05/10/2008
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Lun 05 Ian 2009, 14:57 | |
| Cel putin in urmatorul an nu va fi nici o achizitie....... | |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 40 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Lun 05 Ian 2009, 16:48 | |
| - zapacitu a scris:
- Mie nu mi se pare super. Din "Cer Senin" (nr.3/2007, pag.24) reiese ca trecerea pe Lancer s-a blocat in indeea in care urma sa vina noul avion si nu avea sens sa treaca tinerii absolventi pe Lancer, asa ca zburau in continuare pe Soim o vreme, dupa care treceau pe ala nou o data ce se lua decizia care va fi achizitionat.
Daca s-a dat liber la trecerea pe Lancer e clar: nema multirol. Ma asteptam la stirea asta... Asta e stupid. Daca se semneaza azi contractul, avioanele vin abia peste 2-3 ani. Mai ales ca ai citat dintr-o publicatie din 2007, iar acum sintem in 2009 fara contract semnat. Ce fac elevii timp de 2-3 ani, se dau cu Yak-ul si Soimul peste cap pana li se inverzeste fata? Cat timp ia sa faci trecerea de pe un avion militar pe altul? Ma indoiesc ca 2-3 ani. Cel mai mult ia sa scoti primii instructori, apoi se face totul ca pe banda rulanta. | |
|
| |
zapacitu Flight Level 100
Numarul mesajelor : 158 Data de inscriere : 28/04/2008
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Lun 05 Ian 2009, 17:21 | |
| Asta scria, citeste si tu si spune-mi ce intelegi: http://www.roaf.ro/ro/cer_senin/arhiva/2007/cer_senin_3_2007.pdf Reiese ca cei care au terminat in 2006 se dadeau tot cu Soimu. Din cate stiu eu, trecerea se face in cateva luni Atunci care ar putea fi motivul pentru care s-a oprit trecerea pe Lancer aproape 3 ani? | |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 40 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Lun 05 Ian 2009, 18:48 | |
| N-am zis ca e stupid ce ai zis tu...ci faptul in sine, oprirea de la trecere. - zapacitu a scris:
- Atunci care ar putea fi motivul pentru care s-a oprit trecerea pe Lancer aproape 3 ani?
E o intrebare retorica, nu-i asa? | |
|
| |
Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Lun 05 Ian 2009, 18:50 | |
| Pai asta pare a fi un lucru bun, si daca tot suntem la acest subiect, cam cate ore pe an zboara un pilot de Mig in Romania? Dar un "elev" pe Soim?. Aveti voie sa pilotati mai multe tipuri de avioane pe an? De exemplu, pilotii de Mig 21, pot sa piloteze si Yak, sau nu? Dupa cum am inteles, in Canada nu-i lasa pe pilotii de F-18 sa piloteze Hawk-uri, chiar daca antrenamentul lor inainte de Hornet a fost pe acel avion. | |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 40 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Lun 05 Ian 2009, 19:11 | |
| - Capt_Vio a scris:
- Pai asta pare a fi un lucru bun, si daca tot suntem la acest subiect, cam cate ore pe an zboara un pilot de Mig in Romania? Dar un "elev" pe Soim?. Aveti voie sa pilotati mai multe tipuri de avioane pe an? De exemplu, pilotii de Mig 21, pot sa piloteze si Yak, sau nu? Dupa cum am inteles, in Canada nu-i lasa pe pilotii de F-18 sa piloteze Hawk-uri, chiar daca antrenamentul lor inainte de Hornet a fost pe acel avion.
Sincer eu cred ca oprirea ar trebui sa inceapa sa se faca dupa ce se semneaza contractul. Pana atunci pilotii sa-si faca trecerea. | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Lun 05 Ian 2009, 21:04 | |
| pai cei 13 + instructorii de la iar 99 au primit am inteles eu 40 de ore pt 2009. cei de la '21 mi-au zis ca 20 de ore pt 2009.eu stiu cativa care nu zburasera lancer,erau de cativa ani la 99....si parerea mea este ca e bine sa zbori un avion de viteza,mai putin manevrier inainte de a trece pe mult asteptatul multirol |
|
| |
zapacitu Flight Level 100
Numarul mesajelor : 158 Data de inscriere : 28/04/2008
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Lun 05 Ian 2009, 21:25 | |
| - catalin a scris:
- pai cei 13 + instructorii de la iar 99 au primit am inteles eu 40 de ore pt 2009. cei de la '21 mi-au zis ca 20 de ore pt 2009.
Daca si pe multirol o sa li se aloce tot atatea ore, il cumparam degeaba. Niste cifre comparative: Cehii de pe Gripen zboara 140 de ore pe an si se antreneaza doar pentru misiuni aer-aer, nu multirol. Maghiarii, tot pe Gripen, 76 de ore/an. Ca sa nu mai zic americanii au 180-200 ore/an... | |
|
| |
VIC Fotograf
Numarul mesajelor : 1128 Varsta : 33 Localizare : cluj-napoca Data de inscriere : 13/03/2008
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Lun 05 Ian 2009, 21:36 | |
| alte conditii....no comment | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Lun 05 Ian 2009, 21:48 | |
| la noi cei operationali au 120 de ore pe an la migul 21 |
|
| |
Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Lun 05 Ian 2009, 23:04 | |
| - catalin a scris:
- la noi cei operationali au 120 de ore pe an la migul 21
Si la Canadieni e putin. Poate 100-150 ore / an pe CF-18.... Mi se pare criminal de putin, cand pilotii comerciali fac intre 1000 - 1200 de ore pe an. Da, nu se compara, dar totusi, pentru unii (exemplu mine), sacrificiile care trebuie facute sa fi pilot militar nu merita rasplata de a pilota un avion de vanatoare, si asta... IN CAZ ca esti bun si ajungi acolo.... Varianta civila a fost mai pe placul meu. Mult noroc catalin! Te apreciem! | |
|
| |
coropijnita Flight Level 100
Numarul mesajelor : 109 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti/Craiova Data de inscriere : 16/09/2008
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Lun 05 Ian 2009, 23:22 | |
| Adevarat ca la comerciala se zboara mult mai mult, dar o buna parte din zbor e timp "mort", pilotul nu face decat sa supravegheze instrumentele, nu "piloteaza" efectiv (adica nu manevreaza comenzile de zbor ale avionului - ca poate nu e corect "nu piloteaza"). In schimb pe un avion de vanatoare nu cred ca exista timpi din astia sau daca exista sunt mult mai mici. Ar fi interesant de vazut cate decolari/aterizari face un pilot civil si unul militar, pe an ca sa facem o comparatie mai realista. | |
|
| |
cipi_TM Membru activ
Numarul mesajelor : 1409 Varsta : 42 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 04/10/2008
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Lun 05 Ian 2009, 23:35 | |
| - Capt_Vio a scris:
Si la Canadieni e putin. Poate 100-150 ore / an pe CF-18.... Mi se pare criminal de putin, cand pilotii comerciali fac intre 1000 - 1200 de ore pe an.... Comercialii produc bani, pe cand militarii.... Sunt curios cate ore de zbor face, intr-un an, un pilot roman, de pe C-130 Hercules.... | |
|
| |
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Lun 05 Ian 2009, 23:55 | |
| - cipi_TM a scris:
Comercialii produc bani, pe cand militarii.... Sunt curios cate ore de zbor face, intr-un an, un pilot roman, de pe C-130 Hercules.... [/quote] de acord, dar militarii iti pazesc spatele, si la nevoie mor pentru asta Herculistii cred ca zboara destul de mult, mai ales ca au rutele astea de afghanista si irak | |
|
| |
RoNIN_731 Membru activ
Numarul mesajelor : 449 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 28/12/2007
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Mar 06 Ian 2009, 02:36 | |
| Mda... Se pare ca, mai ales datorita dragilor nostrii politicieni si ale lor capete patrate, se va incerca prelungirea resursei MiG-ului 21 in asteptarea multvisatului multirol... Inca o solutie de compromis, a cata oare?... Parerea mea este ca deblocarea trecerii tinerilor pe 21 a fost dictata de numarul mare de piloti "masati" pe 99 Standard si Soim. Trebuia rezolvata intrun fel anume problema pt ca se crease un blocaj: nu poti tine o vesnicie promotii intregi de piloti pe reactoare subsonice in asteptarea luminitei de la capatul tunelului... Cum tunelul e lung pe la noi pe aceste meleaguri, nu vad ce altceva ramanea de facut... Desigur, este o manevra ce comporta un grad apreciabil de risc, stiut fiind faptul ca 21 este la apusul carierei, iar o buna parte din celule se apropie vertiginos de 40 de ani vechime... Mai mult ca sigur canibalizarea va fi in floare, dar nu tehnica va fi problema cea mai arzatoare, ci numarul extrem de mic de ore de zbor... Din nefericire, in 2009, niciun pilot militar nu va depasi 100 de ore de zbor, fie el de la vanatoare, transport sau elicoptere... | |
|
| |
Boeing777-300 Fotograf
Numarul mesajelor : 857 Localizare : Macondo Data de inscriere : 02/12/2008
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Mar 06 Ian 2009, 07:40 | |
| permite-mi si mie sa spun ca mig-urile noastre au apus demult cu toata modernizarea facuta de israelieni, care ne-a si costat o avere. e timpul sa ne luam si noi avione militare adevarate si sa scapam de relicvele alea rusesti.
e un articol in ziua care descrie bine situatia. http://www.ziua.ro/display.php?data=2009-01-06&id=247511 | |
|
| |
cipi_TM Membru activ
Numarul mesajelor : 1409 Varsta : 42 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 04/10/2008
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Mar 06 Ian 2009, 09:02 | |
| - virusu a scris:
de acord, dar militarii iti pazesc spatele, si la nevoie mor pentru asta Herculistii cred ca zboara destul de mult, mai ales ca au rutele astea de afghanista si irak ai dreptate, militarii ne apara spatele. cred ca cel mai bine este sa compari pilotii comerciali cu herculistii, nu cu pilotii de pe supersonice. ps: ideea ca trebuie sa mori pentru tara....o victorie nu se obtine prin numarul de morti... | |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 40 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Mar 06 Ian 2009, 09:35 | |
| - Capt_Vio a scris:
- Mi se pare criminal de putin, cand pilotii comerciali fac intre 1000 - 1200 de ore pe an.
Pilotii comerciali sint limitati la 900 de ore pe an. Daca vrei sa zbori mai mult faci cerere la CAA. | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Mar 06 Ian 2009, 09:39 | |
| confirm si eu treaba cu 900 de ore pe an.stiu ca cei de la carpat au facut anul trecut o cerere de inca 20 sau 30 de ore peste cele 900 |
|
| |
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Mar 06 Ian 2009, 11:15 | |
| - cipi_TM a scris:
- virusu a scris:
de acord, dar militarii iti pazesc spatele, si la nevoie mor pentru asta
ps: ideea ca trebuie sa mori pentru tara....o victorie nu se obtine prin numarul de morti... daca citeai atent vedeai ca am zis la nevoie. crede-ma ca stiu ca nu asa se obtine o victorie. | |
|
| |
zapacitu Flight Level 100
Numarul mesajelor : 158 Data de inscriere : 28/04/2008
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer Mar 06 Ian 2009, 12:27 | |
| Intreba cineva de cat zboara pilotii de pe C-130. N-am idee, dar avioanele sunt folosite foarte intens. Exploatarea normala ar fi de 250 ore/an, ale noastre au zburat de exemplu in 2004 in medie 1000 ore/an. | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer | |
| |
|
| |
| Trecere pe Mig 21 Lancer | |
|